Heb het even gescand, maar de titel is wel een beetje stemmingmakend. Ze praten daarin alleen over vakanties deze zomer. voor de rest zijn het uitspraken die we hier ook regelmatig van OMT-leden horen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:21 schreef nostra het volgende:
Iemand een samenvatting van het Telegraaf-artikel (premium)? Krijg pushbericht over "tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen in VK".
quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb het even gescand, maar de titel is wel een beetje stemmingmakend. Ze praten daarin alleen over vakanties deze zomer. voor de rest zijn het uitspraken die we hier ook regelmatig van OMT-leden horen.
Mwah. Vind dat toch wel een statement, zou ik ook wel even ophef over schoppen.quote:Ook als alle Britten zijn ingeënt, zullen niet alle beperkingen worden opgeheven.
Nee, ben er wel weer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe voel je je vandaag Don? Nog steeds ziek van het vaccin?
Ja, maar die discussie is hier ook in Nederland wel (geweest). De vraag is of het echt zo gezegd is want de media geloof ik niet meer 100% wat ze schrijven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]
Mwah. Vind dat toch wel een statement, zou ik ook wel even ophef over schoppen.
NOOIT MEER AZIATISCHE TEKENFILMKNUFFELBEURZEN.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Apart verhaal, ik denk dat ik maar preventief even uit dit topic wegblijf vandaag. ik verwacht een complete meltdown van een bepaalde user in elk geval.
Ach, vrijdag zit mijn moeder er in elk geval ook bij.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren slechts 36.000 vaccins gezet vanwege Pasen natuurlijk. Slechte start van deze week..
quote:Back to normal: A new paper published by the Government's SAGE committee said life will not go back to normal this summer even if the PM's roadmap goes completely to plan. SAGE sources warned that while vaccines prevent the vast majority of people from falling ill and dying from coronavirus, they 'are not good enough' to see all curbs lifted 'without a big epidemic'. The experts claimed that 'baseline measures', including some form of social distancing and masks, would need to remain in place until this time next year. They said they are 'reasonably confident' that Covid will be manageable by then.
''Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren''.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar die discussie is hier ook in Nederland wel (geweest). De vraag is of het echt zo gezegd is want de media geloof ik niet meer 100% wat ze schrijven.
Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren. Het zou immers de beloning van vaccineren zijn toch, net zoals bij ons?
Fijn!quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee, ben er wel weer.
Bedankt voor het vragen.
En ik maar denken dat we de maatregelen (ook in andere landen, gezien dit over de UK gaat) enkel hadden om de zorg te ontzien. Zo is het echt heel lang gebracht. Ik snap de angst voor nieuwe mutaties, maar met die redenaties zit je voor altijd vast aan bepaalde maatregelen. Ik snap ook echt niet dat daar niet meer massale kritiek op is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]
Mwah. Vind dat toch wel een statement, zou ik ook wel even ophef over schoppen.
We zijn een slaafs volk, maar we hebben veel geaccepteerd omdat de vaccins 'er aan kwamen'. Maar het lijkt wel op die cartoon van die ezel die een wortel wordt voorgehouden denk ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mwah, weet niet of ik het daar mee eens ben. We hebben het afgelopen jaar (ook in veel andere Europese landen) toch aardig veel gewoon geaccepteerd. Er is op meerdere punten voorspelt dat we op een gegeven moment echt in opstand zouden komen en elke keer viel dat toch vies tegen. Meeste mensen zullen er gewoon in mee gaan. Dat is het afgelopen jaar wel duidelijk geworden imo.
Je ziet de doelpalen telkens verschuiven. Eerst was het zodra alle risico groepen gevaccineerd zouden zijn; toen werd het ergens in de zomer; toen de herfst en nu moeten we nog een jaar geduld hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef Gunner het volgende:
Dit is wat de Daily Mail zegt, tabloid i know in een colom van dit artikel
[..]
Bepaalde dingen zouden inderdaad best kunnen blijven, zoals een mondkapje in de wachtkamer bij de huis- en de tandarts.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren''.
Mwah, weet niet of ik het daar mee eens ben. We hebben het afgelopen jaar (ook in veel andere Europese landen) toch aardig veel gewoon geaccepteerd. Er is op meerdere punten voorspelt dat we op een gegeven moment echt in opstand zouden komen en elke keer viel dat toch vies tegen. Meeste mensen zullen er gewoon in mee gaan. Dat is het afgelopen jaar wel duidelijk geworden imo.
[..]
Fijn!
[..]
En ik maar denken dat we de maatregelen (ook in andere landen, gezien dit over de UK gaat) enkel hadden om de zorg te ontzien. Zo is het echt heel lang gebracht. Ik snap de angst voor nieuwe mutaties, maar met die redenaties zit je voor altijd vast aan bepaalde maatregelen. Ik snap ook echt niet dat daar niet meer massale kritiek op is.
We hebben ook veel geaccepteerd omdat er altijd werd gezegd dat het om de zorg draaide. Dat we het puur daarvoor deden. Inmiddels is het toch vrij duidelijk dat het ze niet meer enkel daar om te doen is. En je ziet het; ook dat accepteren we met z'n allen. Ik heb geen reden om te geloven dat het deze keer anders gaat zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
We zijn een slaafs volk, maar we hebben veel geaccepteerd omdat de vaccins 'er aan kwamen'. Maar het lijkt wel op die cartoon van die ezel die een wortel wordt voorgehouden denk ik.
Maar ja... politici.... afgelopen week heeft het laatste stukje vertrouwen wel weggenomen in wat ze zeggen en doen.
Ik wil niet geloven dat ik nooit meer met vrouw en kind samen boodschappen zou kunnen doen, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben ook veel geaccepteerd omdat er altijd werd gezegd dat het om de zorg draaide. Dat we het puur daarvoor deden. Inmiddels is het toch vrij duidelijk dat het ze niet meer enkel daar om te doen is. En je ziet het; ook dat accepteren we met z'n allen. Ik heb geen reden om te geloven dat het deze keer anders gaat zijn.
https://www.bloomberg.com(...)-shows?sref=FSjtyMb8quote:EU Projects Near-Virus Immunity by End-June, Beating Its Target
By Nikos Chrysoloras, 6 april 2021 10:05 CEST
Most European Union member states will have sufficient Covid vaccine supplies to immunize the majority of people by the end of June, much earlier than the bloc’s official target, according to an internal memo seen by Bloomberg.
Germany, France, Italy, Spain and the Netherlands will be in a position to fully inoculate more than 55% of their total populations, projections in the document show. The EU wants to immunize 70% of adults by the end of the summer, which -- depending on the demographics of each member state -- corresponds to around 55-60% of total population.
(En verder)
Mensen zijn gewoon kuddedieren, we zijn niet meer of minder slaafs aangelegd, die theorie is wel ontkracht. Het enige wat ons in het westen vaker tegenhoud is dat we wat te verliezen hebben. Als je niks hebt kan het alleen maar beter worden. Een mens is hooguit slaaf van zijn eigen welzijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
We zijn een slaafs volk, maar we hebben veel geaccepteerd omdat de vaccins 'er aan kwamen'. Maar het lijkt wel op die cartoon van die ezel die een wortel wordt voorgehouden denk ik.
Maar ja... politici.... afgelopen week heeft het laatste stukje vertrouwen wel weggenomen in wat ze zeggen en doen.
Zodra de boel weer (meer) open gaat, gaan die regeltjes in supermarkten er snel af, hoor. Zelfde als met karren ontsmetten etc, op een gegeven moment doen mensen het gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wil niet geloven dat ik nooit meer met vrouw en kind samen boodschappen zou kunnen doen, om maar wat te noemen.
Probleem is dat we weinig tot geen invloed hebben op wat men in Den Haag beslist. Vroeger riep men dan gemakkelijk "richt je eigen partij op".. Hoeveel partijen stonden op de kieslijst (en hoeveel hebben dat niet eens gered?). Dat werkt dus ook niet.
Verder lees ik in artikelen niet wat hier in de afgelopen maanden ook niet is gepasseerd in Nederland.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
We krijgen er de komende weken heel wat geleverd. Meer goed nieuws
[..]
https://www.bloomberg.com(...)-shows?sref=FSjtyMb8
[ twitter ]
Hoeveelheid vaccins is ook niet echt het probleem. Het gaat ergens anders fout imo. Maar wel goed nieuws uiteraard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
We krijgen er de komende weken heel wat geleverd. Meer goed nieuws
[..]
https://www.bloomberg.com(...)-shows?sref=FSjtyMb8
[ twitter ]
Ik zou het niet verkeerd vinden dat mensen eerder geneigd zijn om thuis te blijven bij klachten; om zoveel mogelijk thuis te werken en om op bepaalde plekken mondkapjes te dragen. Wat meer focus op het wassen van handen snap ik ook. Sowieso apart dat er zoveel mensen waren die daar aan moesten worden herinnert door Ruttequote:Op dinsdag 6 april 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bepaalde dingen zouden inderdaad best kunnen blijven, zoals een mondkapje in de wachtkamer bij de huis- en de tandarts.
Maar dat hysterische mag er wel af ja na de grote vaccinatieronde. Mensen worden nu eenmaal ziek en gaan dood, tja.
Hij is niet de enige met een slecht geheugenquote:Op dinsdag 6 april 2021 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het niet verkeerd vinden dat mensen eerder geneigd zijn om thuis te blijven bij klachten; om zoveel mogelijk thuis te werken en om op bepaalde plekken mondkapjes te dragen. Wat meer focus op het wassen van handen snap ik ook. Sowieso apart dat er zoveel mensen waren die daar aan moesten worden herinnerd door Rutte![]()
Maar de rest van de maatregelen moeten er gewoon af zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn (en het liefst ook in andere leeftijdsgroepen uiteraard).
Kom op zeg; anders kom je helemaal op het punt dat er niemand meer dood mag gaan. De ziekenhuizen hebben dan genoeg capaciteit voor normale zorg, geen enkele reden om de echte beperkende maatregelen op dat moment te gaan rekken. Alleen maar omdat er een doodsangst is voor nieuwe mutaties (die angst zal niet opeens weg gaan volgend jaar...of dat jaar er op).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |