Ik denk niet eens zozeer solidariteit, maar meer dat de basisregels gewoon landelijk gelden, nog voor iedereen dus ook voor de volledig gevaccineerden. Denk dat als de minister vandaag zegt dat die uitgezonderd zijn het met de solidariteit snel klaar isquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?
Gerechtigheid, dus.
Als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en het land gaat nog niet open, omdat nog niet iedereen is gevaccineerd dat sta ik ook op het museumplein tussen de wappies.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Totdat ze op een terras gaan zitten, op vakantie gaan, musea bezoeken, etc.. en jij dat niet mag
Het is wel zo dat als een deel van de samenleving de maatregelen niet naleeft het virus eventueel ongeremd en ongemerkt opnieuw door de bevolking gaat razen en zo onnodige slachtoffers onder de niet gevaccineerde maakt. Dus ja, basismaatregelen moeten we met zijn allen nog even volhouden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
Hier mist wat logica. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid / gezondheidszorg als niet-kwetsbaren geïnfecteerd raken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het is wel zo dat als een deel van de samenleving de maatregelen niet naleeft het virus eventueel ongeremd en ongemerkt opnieuw door de bevolking gaat razen en zo onnodige slachtoffers onder de niet gevaccineerde maakt. Dus ja, basismaatregelen moeten we met zijn allen nog even volhouden.
https://www.politico.eu/a(...)tter_impression=truequote:Europe’s vaccination program is a success story
AMSTERDAM — For months now, European Union citizens have been staring enviously across the Atlantic. Not only did U.S. President Joe Biden set an ambitious target for coronavirus vaccinations: an average of 1 million jabs a day during his first 100 days in office. He’s already delivered and now promises to double the pace. If only Europeans could be given similar reasons for hope.
Actually, they could. All it takes is for someone to connect the dots and tell the story. Because if you look at the numbers, the EU isn’t doing that badly at all. Even with all the drama and uncertainty about the AstraZeneca vaccine, Germany has recently been jabbing more than 250,000 people a day. When one accounts for the difference in population, that’s the equivalent of a country the size of the U.S. vaccinating 1 million a day.
Italy and the Netherlands are doing even better — closer to the U.S. equivalent of 1.5 million a day. France is even approaching the equivalent of Biden’s recently announced new target of 2 million jabs a day. All in all, the EU is clearly delivering on Biden’s original promise of 1 million a day.
(En verder)
Dat is een andere stelling, jij vroeg je af waarom gevaccineerden nu al niet meer zouden mogen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en het land gaat nog niet open, omdat nog niet iedereen is gevaccineerd dat sta ik ook op het museumplein tussen de wappies.
Waarom moest het hele land op slot voor een kleine groep kwetsbaren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is een andere stelling, jij vroeg je af waarom gevaccineerden nu al niet meer zouden mogen.
Nederland doet er 1,5 miljoen per dag? Hoeveel prikken zijn er al gezet de laatste week dan?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.politico.eu/a(...)tter_impression=true
Klinkt zo slecht nog niet.
Joshua Livestro is a member of the Committee on European Integration of the Advisory Council.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik stel dat het gevaccineerd zijn niet direct betekend dat een gevaccineerde weer alles mag. Zo lang er nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd kun je nog weinig in het algemeen versoepelen en het lijkt mij onwenselijk om het specifiek te gaan versoepelen voor gevaccineerden. dat heeft geen raakvlak met jou stelling lijkt me.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom moest het hele land op slot voor een kleine groep kwetsbaren?
Dat geld nu niet meer?
Precies, dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik stel dat het gevaccineerd zijn niet direct betekend dat een gevaccineerde weer alles mag. Zo lang er nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd kun je nog weinig in het algemeen versoepelen en het lijkt mij onwenselijk om het specifiek te gaan versoepelen voor gevaccineerden. dat heeft geen raakvlak met jou stelling lijkt me.
het lijkt mij gewoon enigszins onwenselijk om een samenleving te hebben waar gevaccineerden meer zouden mogen, ook al is het voor de korte termijn.
US equivalent, staat er.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom moest het hele land op slot voor een kleine groep kwetsbaren?
Dat geld nu niet meer?
[..]
Nederland doet er 1,5 miljoen per dag? Hoeveel prikken zijn er al gezet de laatste week dan?
10+ miljoen dus?
Het brengt ook zoveel ethische, juridische en praktische rompslomp met zich mee dat je er helemaal niet aan moet beginnen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik stel dat het gevaccineerd zijn niet direct betekend dat een gevaccineerde weer alles mag. Zo lang er nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd kun je nog weinig in het algemeen versoepelen en het lijkt mij onwenselijk om het specifiek te gaan versoepelen voor gevaccineerden. dat heeft geen raakvlak met jou stelling lijkt me.
het lijkt mij gewoon enigszins onwenselijk om een samenleving te hebben waar gevaccineerden meer zouden mogen, ook al is het voor de korte termijn.
Jawel, mutaties. En wil jij die pechvogel zijn die met de finish in zicht alsnog uitvalt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Hier mist wat logica. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid / gezondheidszorg als niet-kwetsbaren geïnfecteerd raken.
Vind je het vervelend dat het de goede kant op gaat met vaccineren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Joshua Livestro is a member of the Committee on European Integration of the Advisory Council.
Dus wij van de EU vinden het goedgaan.
Rot toch op.
Er staat zoveel inhoudelijke nonsens in.
Ligt er maar aan hoe je het leest. Die 1,5 miljoen per dag moet je dus eerst nog terug rekenen naar de verhouding van het aantal inwoners in de US naar een europees land. En dan kom je dus uit op getallen die ze express niet noemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
US equivalent, staat er.
Mss heb je daar overheen gelezen?
Ik vind ook dat we niet mogen klagen. Ik het het gevoel dat het beter kan en zou moeten, maar er zijn maar 4 landen wezenlijk sneller. Blijven er nog 180 over die veel trager gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het vervelend dat het de goede kant op gaat met vaccineren?
Het ging om de maatregelen in een verzorgingstehuis. Waar iedereen al 2 x geprikt was. Waarom zou je daar nou nog maatregelen afdwingen. Maar goed. Enig idee wanneer alle kwetsbaren 2x zijn geprikt?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het brengt ook zoveel ethische, juridische en praktische rompslomp met zich mee dat je er helemaal niet aan moet beginnen.
Gevaccineerden hebben in elk geval al de wetenschap dat zij (beter) beschermd zijn en kunnen dus prima in hun prive-kring vast wat soepeler omgaan met de adviezen en richtlijnen. Dat is al winst voor die groep. Daarbuiten lijkt het me niet zo'n moeite om nog even mee te doen met de rest qua richtlijnen die laatste paar maanden.
Volgens mij valt het wel mee met hoe gevaarlijker de mutaties zijn. De Engelse variant blijkt toch niet zo gevaarlijk.quote:
We gaan nu best snel, en we gaan ook nog steeds sneller.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we niet mogen klagen. Ik het het gevoel dat het beter kan en zou moeten, maar er zijn maar 4 landen wezenlijk sneller. Blijven er nog 180 over die veel trager gaan.
Dat heeft dus niets te maken met hoe je het leest. Je omschrijft precies wat ze bedoelen. Als je de moeite had genomen om het bericht goed te lezen had je gezien dat The Netherlands keurig gelinkt is naar een artikel van het NRC waar de absolute aantallen staan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ligt er maar aan hoe je het leest. Die 1,5 miljoen per dag moet je dus eerst nog terug rekenen naar de verhouding van het aantal inwoners in de US naar een europees land. En dan kom je dus uit op getallen die ze express niet noemen.
Tijd om dat negatieve gedoe maar eens achter ons te laten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft dus niets te maken met hoe je het leest. Je omschrijft precies wat ze bedoelen. Als je de moeite had genomen om het bericht goed te lezen had je gezien dat The Netherlands keurig gelinkt is naar een artikel van het NRC waar de absolute aantallen staan.
Wat was het ook alweer toen dit bericht uit kwam?quote:Op dinsdag 6 april 2021 01:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3 weken geleden gestopt met mondkapjes.
[ twitter ]
De VS zit inmiddels op vier miljoen per dag, dan zit je dus op een kwart daarvan. Sowieso beetje wonderlijk om je eigen resultaten af te meten aan een originele belofte van de president van een ander land.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
Italy and the Netherlands are doing even better — closer to the U.S. equivalent of 1.5 million a day. France is even approaching the equivalent of Biden’s recently announced new target of 2 million jabs a day. All in all, the EU is clearly delivering on Biden’s original promise of 1 million a day.
Waarom verdedig jij het beleid zo? Vind je echt dat we het zo goed doen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met 'Fantastische column!' bedoelt hij hopelijk 'ja, dit vind ik ook' want het is echt een verschrikkelijk slechte column, met als dieptepunt die volkomen belachelijke vergelijking met de Europa Cup.
Beetje zoals die idioot slecht geschreven FB-verhalen, rechtstreeks uit de onderbuik, waarop Gerda dan reageert met FANTASTISCH GESCHREVEN!!!
17/320 * 1M = 53125quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah ja ze zitten hier ver boven. Niet echt iets om trots op te zijn dus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:06 schreef nostra het volgende:
[..]
De VS zit inmiddels op vier miljoen per dag, dan zit je dus op een kwart daarvan. Sowieso beetje wonderlijk om je eigen resultaten af te meten aan een originele belofte van de president van een ander land.
Ik verwacht dat die 2e prik - zeker voor de niet-risicogroepen - helemaal niet zo belangrijk meer gaat blijken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Het ging om de maatregelen in een verzorgingstehuis. Waar iedereen al 2 x geprikt was. Waarom zou je daar nou nog maatregelen afdwingen. Maar goed. Enig idee wanneer alle kwetsbaren 2x zijn geprikt?
Waarom gaat het vaccineren de laatste tijd zo traag in Israël? Het reproductiegetal is onder 1, dus dat is prima en geeft ook hoop voor de rest dat we niet perse richting de 80% moeten gaan om een redelijk normaal leven te hebben.quote:
De toon wordt gezet door wat positieve uitzonderingen te pakken en dit weg te zetten tegen de gerealiseerde targets van de VS uit eind 2020/begin 2021, dingen worden nogal uit verband gehaald.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het vervelend dat het de goede kant op gaat met vaccineren?
Hij geeft dat hier ook aan:quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
[..]
17/320 * 1M = 53125
17/320 * 1.5M = 79700
Werkelijke aantal: 63000 per dag
Technisch gezien zitten we nog wat dichter bij de 1M, maar deze week zouden we volgens de verwachting naar 89000 per dag gaan (klein beetje doubt) en dan zitten we al ruim boven de VS. Dus dat klinkt inderdaad goed. Wel hebben ze echt al een fikse voorsprong, ik lees ook veel op een Amerikaans forum mee en daar lijken alle jongeren al gevaccineerd te zijn of snel aan de beurt te zijn, waar dat hier nog wel drie maanden gaat duren voordat we voor de eerste shot aan de beurt zijn. Kan natuurlijk ook wijzen op veel mensen in de VS die het weigeren.
edit:
[..]
Ah ja ze zitten hier ver boven. Niet echt iets om trots op te zijn dus.
Twee dingen die ik zo snel vind is dat het lastiger is mensen te breiken en je zat met de aanloop/viering van Pesach, waardoor men geen vaccinatie wilde halen. Zou deze week weer omhoog moeten gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom gaat het vaccineren de laatste tijd zo traag in Israël? Het reproductiegetal is onder 1, dus dat is prima en geeft ook hoop voor de rest dat we niet perse richting de 80% moeten gaan om een redelijk normaal leven te hebben.
Ik gok dat iedereen die wil zich inmiddels wel heeft laten vaccineren, maar dat er een grote groep ultra-orthodoxen overblijft die zich niet wil laten vaccineren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom gaat het vaccineren de laatste tijd zo traag in Israël? Het reproductiegetal is onder 1, dus dat is prima en geeft ook hoop voor de rest dat we niet perse richting de 80% moeten gaan om een redelijk normaal leven te hebben.
Ik verdedig niks, ik vind het verschrikkelijk slechte column.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij het beleid zo? Vind je echt dat we het zo goed doen?
Zaterdag 80.000 prikken gezet? Ik dacht te lezen dat we eerder rond de 30/40k zaten. Werd hier nog gepost toen. Toch meer dus?quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij geeft dat hier ook aan:
[ twitter ]
Wachten maakt gewoon ongeduldig, we willen allemaal de stal uitquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijd om dat negatieve gedoe maar eens achter ons te laten.
Het gaat gewoon niet zo slecht als menigeen ons wil doen geloven.
Dat klopt niet inderdaadquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zaterdag 80.000 prikken gezet? Ik dacht te lezen dat we eerder rond de 30/40k zaten. Werd hier nog gepost toen. Toch meer dus?
Geen idee.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zaterdag 80.000 prikken gezet? Ik dacht te lezen dat we eerder rond de 30/40k zaten. Werd hier nog gepost toen. Toch meer dus?
Oke dat kan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik verdedig niks, ik vind het verschrikkelijk slechte column.
Yep.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
VS meldt 222 coronadoden, het laagst aantal in ruim een jaar. Vaccineren werkt, zeker als je in dergelijke tempo's doorzet.
Schrijft Trump tegenwoordig de EU propaganda?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Joshua Livestro is a member of the Committee on European Integration of the Advisory Council.
Dus wij van de EU vinden het goedgaan.
Rot toch op.
Er staat zoveel inhoudelijke nonsens in.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:26 schreef speknek het volgende:
De EMA zegt nu ook dat er een waarschijnlijk verband is tussen AZ en bloedproppen bij vrouwen onder de zestig. Gaat morgen een nieuw advies uitgeven.
Sja. wat moet je daar dan mee.quote:Maar de voordelen van het vaccin zijn nog altijd groter dan de risico’s, zegt Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dinsdag in Italiaanse media.
Niks, gewoon zo snel mogelijk de boel weer opstarten.quote:
Hoop dat ze met een wat concreter advies komen en dat men hier ook mee verder durft. Geef de risico groep de (geïnformeerde) keuze om voor AZ te gaan of te wachten tot meer andere vaccins beschikbaar zijn, gebruik ze in de tussentijd voor hen die buiten de risicogroep valt. Of dat nou mannen, 60+ of wat dan ook zijn. En natuurlijk voor degenen die wel het risico accepteren.quote:
Stinkend jaloers als ik hoor dat leeftijdsgenoten van mij daar al volledig gevaccineerd zijn. Mensen in de 30.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
VS meldt 222 coronadoden, het laagst aantal in ruim een jaar. Vaccineren werkt, zeker als je in dergelijke tempo's doorzet.
Hoeveel levert Jansen in mei en juni?quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stinkend jaloers als ik hoor dat leeftijdsgenoten van mij daar al volledig gevaccineerd zijn. Mensen in de 30.
En hier hebben we geluk als die groep ergens in augustus of september volledig gevaccineerd is. En dan moet het echt veel sneller dan nu. Plus dat ze niet (volledig) met AZ moeten stoppen.
Begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat je jonge leeftijdsgroepen (tot 50 jaar bijvoorbeeld) al voldoende bescherming geeft met 1 prik. In de VS is 1/3 van alle volwassenen nu 1x geprikt en slechts 18% volledig en daarmee kelderen de getallen al drastisch. Ik hoop echt dat Nederland dat ook eens serieus wil gaan overwegen om meer snelheid te kunnen maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stinkend jaloers als ik hoor dat leeftijdsgenoten van mij daar al volledig gevaccineerd zijn. Mensen in de 30.
En hier hebben we geluk als die groep ergens in augustus of september volledig gevaccineerd is. En dan moet het echt veel sneller dan nu. Plus dat ze niet (volledig) met AZ moeten stoppen.
Ja, dit. Erg begrijpelijk als sommigen het risico niet willen nemen, maar zat mensen die maar al te graag een vaccinatie ontvangen. We moeten zo snel mogelijk blijven prikken en niet het hele vaccin weg gooien vanwege enkele gevallen. Waarvan er niet eens 100% zeker gezegd kan worden dat het echt door het vaccin komt. In bv de UK prikken ze ook gewoon rustig door zonder in paniek te schieten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hoop dat ze met een wat concreter advies komen en dat men hier ook mee verder durft. Geef de risico groep de (geïnformeerde) keuze om voor AZ te gaan of te wachten tot meer andere vaccins beschikbaar zijn, gebruik ze in de tussentijd voor hen die buiten de risicogroep valt. Of dat nou mannen, 60+ of wat dan ook zijn.
Twee keer neergelegd bij de Gezondheidsraad en twee keer (sterk) negatief over geadviseerd. Ik dacht dat De Jonge nog een derde keer ging proberen, maar heb de afloop daarvan niet meegekregen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat je jonge leeftijdsgroepen (tot 50 jaar bijvoorbeeld) al voldoende bescherming geeft met 1 prik. In de VS is 1/3 van alle volwassenen nu 1x geprikt en slechts 18% volledig en daarmee kelderen de getallen al drastisch. Ik hoop echt dat Nederland dat ook eens serieus wil gaan overwegen om meer snelheid te kunnen maken.
Eigenlijk wel ja, percentage zal nog steeds vergelijkbaar zijn met de pil en vliegen, en daar zeggen we ook niet van dat we stoppen, maar alleen informeren dat "je trombose kan krijgen en dood kan gaan" en dan zeggen mensen ja zal wel en doen het alsnog en dan huilen dat iemand overleden is aan trombose.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks, gewoon zo snel mogelijk de boel weer opstarten.
Volgens het schema van Hugo zou jequote:Op dinsdag 6 april 2021 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten echt binnen nu en een paar weken structureel tussen de 500 en 750K prikken wekelijks en liefst vanaf mei naar een miljoen per week.
Ik hoop dat het daar bij blijft. NL kennende stoppen ze gewoon compleet met het vaccin. Of ze gaan er in eerste instantie mee door totdat ze het vaccin twee weken later weer stopzetten omdat er een nieuw persoon potentieel is overleden door het vaccin.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat het vooral een dingetje voor de bijsluiter wordt.
Dat je alert moet zijn op bepaalde klachten en direct arts inschakelen bijvoorbeeld.
Compleet belachelijk, die trombose specialist bij Beau gisteravond liet duidelijk merken dat ze simpelweg genegeerd zijn qua advisering over deze kwestie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat het daar bij blijft. NL kennende stoppen ze gewoon compleet met het vaccin. Of ze gaan er in eerste instantie mee door totdat ze het vaccin twee weken later weer stopzetten omdat er een nieuw persoon potentieel is overleden door het vaccin.
Dat lijkt me ook de enige optie al dan niet in combinatie met een "vrije vaccin keuze".quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer prikken en de keuze bij het individu leggen, denk ik.
Miljoen per week gaan we in april niet meer halen ben ik bang, maar als we 1 juli vrijwel iedereen onder de 18 minstens 1x gehad hebben, ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens het schema van Hugo zou je
Begin juni: 11 mln 💉
Dat is nog 8 weken vanaf NU oftewel gemiddeld 1 miljoen prikken per week met onmiddelijke ingang. Dat zal geleidelijk gaan denk ik, maar haast is wel geboden.
Dat lijkt me te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat het vooral een dingetje voor de bijsluiter wordt.
Dat je alert moet zijn op bepaalde klachten en direct arts inschakelen bijvoorbeeld.
Die luxe heb je nu (nog) niet. Als er voldoende voorraad was van de andere vaccins was AZ al lang aan de kant geschoven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
of laat een persoon zelf zijn vaccin kiezen.
Nu misschien niet, maar dan moeten we de mogelijkheid maar gaan creëren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
xe heb je nu (nog) niet. Als er voldoende voorraad was van de andere vaccins was AZ
Kanttekening:quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Fijn dat de ziekenhuisopnames alvast (lijken te) dalen. Dan zullen de IC-opnames volgende week ook wel gaan dalen.
Het voelt voor mij echt alsof ze het voornamelijk gedaan hebben vanwege de onderbuik. De echte experts lijken amper tot niet geraadpleegd te zijn. Er is sinds de vorige stop natuurlijk maar weinig veranderd ook.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Compleet belachelijk, die trombose specialist bij Beau gisteravond liet duidelijk merken dat ze simpelweg genegeerd zijn qua advisering over deze kwestie.
[ twitter ]
De zus van m'n vriendin woont met haar (Amerikaanse) man en kinderen in Seattle. Zij is vooraan de dertig, hij wordt dit jaar 40. Vorige week lagen de uitnodigingen om hun eerste vaccinatieafspraak te maken in de bus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, da's een lastig dilemma. Er zijn te weinig andere vaccins om snel door te kunnen prikken. Dus er zullen nog Coronadoden vallen.quote:
Maar stel die vorm van trombose komt vooral voor bij vrouwen onder de 60, dan kunnen ze ook schuiven met de doelgroepen. Mannen van 50-70 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, da's een lastig dilemma. Er zijn te weinig andere vaccins om snel door te kunnen prikken. Dus er zullen nog Coronadoden vallen.
Prik je wel door met AZ, dan kunnen er mensen overlijden aan het vaccin. Waarschijnlijk minder dan bij niet prikken, maar velen willen het al niet.
Bij mij mogen ze em zetten hoor. Graag!
Ik denk dat voor mij als man van 40 met een BMI van 30+ (ik weet hetquote:Op dinsdag 6 april 2021 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, da's een lastig dilemma. Er zijn te weinig andere vaccins om snel door te kunnen prikken. Dus er zullen nog Coronadoden vallen.
Prik je wel door met AZ, dan kunnen er mensen overlijden aan het vaccin. Waarschijnlijk minder dan bij niet prikken, maar velen willen het al niet.
Bij mij mogen ze em zetten hoor. Graag!
Wat een overdreven gedoe zeg, juist door dit soort Facebook quatsch zal het animo voor vaccineren steeds verder dalen bij mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.quote:
Niet dat ik weet, misschien een opiniepeiling van Hart van Nederland, maar ik betwijfel de betrouwbaarheid daarvanquote:Op dinsdag 6 april 2021 12:12 schreef nostra het volgende:
Zijn er cijfers beschikbaar van hoeveel mensen nu AZ niet meer willen? Ik meen dat het in Frankrijk nog maar 20% was op een gegeven moment (die het nog wel vertrouwde).
He may die, but that's a risk I'm willing to take.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe voel je je vandaag Don? Nog steeds ziek van het vaccin?
Heb het even gescand, maar de titel is wel een beetje stemmingmakend. Ze praten daarin alleen over vakanties deze zomer. voor de rest zijn het uitspraken die we hier ook regelmatig van OMT-leden horen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:21 schreef nostra het volgende:
Iemand een samenvatting van het Telegraaf-artikel (premium)? Krijg pushbericht over "tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen in VK".
quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb het even gescand, maar de titel is wel een beetje stemmingmakend. Ze praten daarin alleen over vakanties deze zomer. voor de rest zijn het uitspraken die we hier ook regelmatig van OMT-leden horen.
Mwah. Vind dat toch wel een statement, zou ik ook wel even ophef over schoppen.quote:Ook als alle Britten zijn ingeënt, zullen niet alle beperkingen worden opgeheven.
Nee, ben er wel weer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe voel je je vandaag Don? Nog steeds ziek van het vaccin?
Ja, maar die discussie is hier ook in Nederland wel (geweest). De vraag is of het echt zo gezegd is want de media geloof ik niet meer 100% wat ze schrijven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]
Mwah. Vind dat toch wel een statement, zou ik ook wel even ophef over schoppen.
NOOIT MEER AZIATISCHE TEKENFILMKNUFFELBEURZEN.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Apart verhaal, ik denk dat ik maar preventief even uit dit topic wegblijf vandaag. ik verwacht een complete meltdown van een bepaalde user in elk geval.
Ach, vrijdag zit mijn moeder er in elk geval ook bij.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren slechts 36.000 vaccins gezet vanwege Pasen natuurlijk. Slechte start van deze week..
quote:Back to normal: A new paper published by the Government's SAGE committee said life will not go back to normal this summer even if the PM's roadmap goes completely to plan. SAGE sources warned that while vaccines prevent the vast majority of people from falling ill and dying from coronavirus, they 'are not good enough' to see all curbs lifted 'without a big epidemic'. The experts claimed that 'baseline measures', including some form of social distancing and masks, would need to remain in place until this time next year. They said they are 'reasonably confident' that Covid will be manageable by then.
''Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren''.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar die discussie is hier ook in Nederland wel (geweest). De vraag is of het echt zo gezegd is want de media geloof ik niet meer 100% wat ze schrijven.
Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren. Het zou immers de beloning van vaccineren zijn toch, net zoals bij ons?
Fijn!quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee, ben er wel weer.
Bedankt voor het vragen.
En ik maar denken dat we de maatregelen (ook in andere landen, gezien dit over de UK gaat) enkel hadden om de zorg te ontzien. Zo is het echt heel lang gebracht. Ik snap de angst voor nieuwe mutaties, maar met die redenaties zit je voor altijd vast aan bepaalde maatregelen. Ik snap ook echt niet dat daar niet meer massale kritiek op is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]
Mwah. Vind dat toch wel een statement, zou ik ook wel even ophef over schoppen.
We zijn een slaafs volk, maar we hebben veel geaccepteerd omdat de vaccins 'er aan kwamen'. Maar het lijkt wel op die cartoon van die ezel die een wortel wordt voorgehouden denk ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mwah, weet niet of ik het daar mee eens ben. We hebben het afgelopen jaar (ook in veel andere Europese landen) toch aardig veel gewoon geaccepteerd. Er is op meerdere punten voorspelt dat we op een gegeven moment echt in opstand zouden komen en elke keer viel dat toch vies tegen. Meeste mensen zullen er gewoon in mee gaan. Dat is het afgelopen jaar wel duidelijk geworden imo.
Je ziet de doelpalen telkens verschuiven. Eerst was het zodra alle risico groepen gevaccineerd zouden zijn; toen werd het ergens in de zomer; toen de herfst en nu moeten we nog een jaar geduld hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef Gunner het volgende:
Dit is wat de Daily Mail zegt, tabloid i know in een colom van dit artikel
[..]
Bepaalde dingen zouden inderdaad best kunnen blijven, zoals een mondkapje in de wachtkamer bij de huis- en de tandarts.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren''.
Mwah, weet niet of ik het daar mee eens ben. We hebben het afgelopen jaar (ook in veel andere Europese landen) toch aardig veel gewoon geaccepteerd. Er is op meerdere punten voorspelt dat we op een gegeven moment echt in opstand zouden komen en elke keer viel dat toch vies tegen. Meeste mensen zullen er gewoon in mee gaan. Dat is het afgelopen jaar wel duidelijk geworden imo.
[..]
Fijn!
[..]
En ik maar denken dat we de maatregelen (ook in andere landen, gezien dit over de UK gaat) enkel hadden om de zorg te ontzien. Zo is het echt heel lang gebracht. Ik snap de angst voor nieuwe mutaties, maar met die redenaties zit je voor altijd vast aan bepaalde maatregelen. Ik snap ook echt niet dat daar niet meer massale kritiek op is.
We hebben ook veel geaccepteerd omdat er altijd werd gezegd dat het om de zorg draaide. Dat we het puur daarvoor deden. Inmiddels is het toch vrij duidelijk dat het ze niet meer enkel daar om te doen is. En je ziet het; ook dat accepteren we met z'n allen. Ik heb geen reden om te geloven dat het deze keer anders gaat zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
We zijn een slaafs volk, maar we hebben veel geaccepteerd omdat de vaccins 'er aan kwamen'. Maar het lijkt wel op die cartoon van die ezel die een wortel wordt voorgehouden denk ik.
Maar ja... politici.... afgelopen week heeft het laatste stukje vertrouwen wel weggenomen in wat ze zeggen en doen.
Ik wil niet geloven dat ik nooit meer met vrouw en kind samen boodschappen zou kunnen doen, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben ook veel geaccepteerd omdat er altijd werd gezegd dat het om de zorg draaide. Dat we het puur daarvoor deden. Inmiddels is het toch vrij duidelijk dat het ze niet meer enkel daar om te doen is. En je ziet het; ook dat accepteren we met z'n allen. Ik heb geen reden om te geloven dat het deze keer anders gaat zijn.
https://www.bloomberg.com(...)-shows?sref=FSjtyMb8quote:EU Projects Near-Virus Immunity by End-June, Beating Its Target
By Nikos Chrysoloras, 6 april 2021 10:05 CEST
Most European Union member states will have sufficient Covid vaccine supplies to immunize the majority of people by the end of June, much earlier than the bloc’s official target, according to an internal memo seen by Bloomberg.
Germany, France, Italy, Spain and the Netherlands will be in a position to fully inoculate more than 55% of their total populations, projections in the document show. The EU wants to immunize 70% of adults by the end of the summer, which -- depending on the demographics of each member state -- corresponds to around 55-60% of total population.
(En verder)
Mensen zijn gewoon kuddedieren, we zijn niet meer of minder slaafs aangelegd, die theorie is wel ontkracht. Het enige wat ons in het westen vaker tegenhoud is dat we wat te verliezen hebben. Als je niks hebt kan het alleen maar beter worden. Een mens is hooguit slaaf van zijn eigen welzijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
We zijn een slaafs volk, maar we hebben veel geaccepteerd omdat de vaccins 'er aan kwamen'. Maar het lijkt wel op die cartoon van die ezel die een wortel wordt voorgehouden denk ik.
Maar ja... politici.... afgelopen week heeft het laatste stukje vertrouwen wel weggenomen in wat ze zeggen en doen.
Zodra de boel weer (meer) open gaat, gaan die regeltjes in supermarkten er snel af, hoor. Zelfde als met karren ontsmetten etc, op een gegeven moment doen mensen het gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wil niet geloven dat ik nooit meer met vrouw en kind samen boodschappen zou kunnen doen, om maar wat te noemen.
Probleem is dat we weinig tot geen invloed hebben op wat men in Den Haag beslist. Vroeger riep men dan gemakkelijk "richt je eigen partij op".. Hoeveel partijen stonden op de kieslijst (en hoeveel hebben dat niet eens gered?). Dat werkt dus ook niet.
Verder lees ik in artikelen niet wat hier in de afgelopen maanden ook niet is gepasseerd in Nederland.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
We krijgen er de komende weken heel wat geleverd. Meer goed nieuws
[..]
https://www.bloomberg.com(...)-shows?sref=FSjtyMb8
[ twitter ]
Hoeveelheid vaccins is ook niet echt het probleem. Het gaat ergens anders fout imo. Maar wel goed nieuws uiteraard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:44 schreef capricia het volgende:
We krijgen er de komende weken heel wat geleverd. Meer goed nieuws
[..]
https://www.bloomberg.com(...)-shows?sref=FSjtyMb8
[ twitter ]
Ik zou het niet verkeerd vinden dat mensen eerder geneigd zijn om thuis te blijven bij klachten; om zoveel mogelijk thuis te werken en om op bepaalde plekken mondkapjes te dragen. Wat meer focus op het wassen van handen snap ik ook. Sowieso apart dat er zoveel mensen waren die daar aan moesten worden herinnert door Ruttequote:Op dinsdag 6 april 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bepaalde dingen zouden inderdaad best kunnen blijven, zoals een mondkapje in de wachtkamer bij de huis- en de tandarts.
Maar dat hysterische mag er wel af ja na de grote vaccinatieronde. Mensen worden nu eenmaal ziek en gaan dood, tja.
Hij is niet de enige met een slecht geheugenquote:Op dinsdag 6 april 2021 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het niet verkeerd vinden dat mensen eerder geneigd zijn om thuis te blijven bij klachten; om zoveel mogelijk thuis te werken en om op bepaalde plekken mondkapjes te dragen. Wat meer focus op het wassen van handen snap ik ook. Sowieso apart dat er zoveel mensen waren die daar aan moesten worden herinnerd door Rutte![]()
Maar de rest van de maatregelen moeten er gewoon af zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn (en het liefst ook in andere leeftijdsgroepen uiteraard).
Kom op zeg; anders kom je helemaal op het punt dat er niemand meer dood mag gaan. De ziekenhuizen hebben dan genoeg capaciteit voor normale zorg, geen enkele reden om de echte beperkende maatregelen op dat moment te gaan rekken. Alleen maar omdat er een doodsangst is voor nieuwe mutaties (die angst zal niet opeens weg gaan volgend jaar...of dat jaar er op).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |