abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198875998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:20 schreef Za het volgende:
Heeft iedereen in deze thread ook het idee dat we in Nederland in een permanente covid situatie zitten?
Nee
- verwijderd door admin -
pi_198876001
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:21 schreef Gretzl het volgende:
Fantastische column van hoogleraar Marcel Levi, thans ziekenhuisdirecteur in Londen. Over de inefficiënte Nederlandse vaccinatiecampagne, waar Hugo de Jonge wederom blijkt te falen als eindverantwoordelijke minister.

[ afbeelding ]
Eigenlijk geen bijzondere column. Dit roepen we hier al weken op fok. Enige verschil is dat Levi wat meer kans heeft om invloed uit te oefenen op Hugo.

Het probleem is idd zo opgelost als het RIVM en GGD niet zo met elkaar aan het ruzien zijn en niet te trots zijn om andere instanties zoals ziekenhuizen te laten helpen. Hugo is te bang om die instanties over te slaan.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:31:14 #178
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198876051
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:21 schreef Gretzl het volgende:
Fantastische column van hoogleraar Marcel Levi, thans ziekenhuisdirecteur in Londen. Over de inefficiënte Nederlandse vaccinatiecampagne, waar Hugo de Jonge wederom blijkt te falen als eindverantwoordelijke minister.

[ afbeelding ]
Hoi Levi.

Leuke column!

Doen we verder niks mee.

Groetjes Hugo en Co.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198876101
Deze hadden jullie nog tegoed van gisteren.

Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Datavertraging 1616 ouder dan 5 dagen, 262 ouder dan 10 dagen

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op verpleegafdeling:

Link: https://rivm.useless.nl/bedden.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op IC

Link: https://rivm.useless.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198876149
De druk is er wel vanaf he. We kabbelen voort richting de eindstreep.
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:43:24 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198876249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
De druk is er wel vanaf he. We kabbelen voort richting de eindstreep.
De 4e golf komt nog hè.
pi_198876388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De 4e golf komt nog hè.
Oh het zal nog wel weer een opleving krijgen, maar dat is pas wanneer er genoeg gevaccineerd zijn en er geen echte druk meer op de zorg komt. Ik denk dat die 4e golf voor het grootste deel van de mensen onopgemerkt voorbij zal trekken. Zoals we nu een beetje ongemerkt de 'volgende' fase inrollen.

Komende weken zal wel in het teken staan van de boel weer opengooien.
pi_198876412
Ik zag gisteren op het journaal (dacht ik) bericht dat bij een verzorgingstehuis alle bewoners en de medewerkers 2 prikken hadden gehad. Echter konden de maatregelen nog niet worden opgeheven, en moest iedereen nog 1,5 meter afstand houden. Dit begrijp ik niet. Waarom?
pi_198876495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:52 schreef zoost het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal (dacht ik) bericht dat bij een verzorgingstehuis alle bewoners en de medewerkers 2 prikken hadden gehad. Echter konden de maatregelen nog niet worden opgeheven, en moest iedereen nog 1,5 meter afstand houden. Dit begrijp ik niet. Waarom?
Ja, dit viel mij ook op. Journaal idd. Oorspronkelijk meende ik dat het allicht was omdat ongevaccineerden van buitenaf het wellicht naar binnen zouden kunnen brengen (en vice versa), maar ik bedacht me al snel dat zeker het eerste scenario niet meer een risico zou moeten vormen als alle inwoners gevaccineerd zijn, en het tweede ook niet zo gevaarlijk is als de mensen buiten zelf niet in een risicogroep vallen danwel zoetjesaan ook gevaccineerd zijn. Dus nee, eigenlijk vraag ik het me ook nog steeds af. :P
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 10:00:16 #185
5428 crew  miss_sly
pi_198876517
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?

Gerechtigheid, dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:12:15 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198876688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De 4e golf komt nog hè.
Ik heb nog nooit zo'n slechte auto gehad :r
Wat was ik toen blij dat ik er van af was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198876718
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?

Gerechtigheid, dus.
Een soort van voorbeeldfunctie maar dan anders zeg maar.
Wil men nu dat er gepromoot wordt dat met vaccineren er meer ruimte komt om terug te gaan naar 'normaal'?
Of geven we als voorbeeld, eerst iedereen prikken, tot die tijd graag angst en paniek voor dood en verderf bewaren?
pi_198876724
quote:
ROME - Er is een verband tussen het AstraZeneca-vaccin en trombose. Dat heeft de directeur van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) dinsdag tegen Italiaanse media gezegd.

Naar aanleiding van twee nieuwe meldingen van ernstige trombose en verlaagde bloedplaatjes en een overlijdensgeval na een longembolie na vaccinatie, besloot De Jonge vrijdag het middel opnieuw te pauzeren.
https://www.telegraaf.nl/(...)a-zeneca-en-trombose

Zoals verwacht wel -O-
pi_198876748
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar gaat de EU niet over dus heel erg benieuwd wat daarmee bedoeld wordt
Geen idee verder, ik zou zeggen dat het beperkt zou zijn dat je op de 1 of andere manier je test/vaccinatie status online inzichtelijk moet kunnen maken.

In nederland hebben wij daar de app voor bedacht om de data van het RIVM/GGD/Ziekenhuis te combineren maar mischien wordt het in italie wel in een centraal medisch systeem gezet. En in servie vastgelegd bij de huisarts.
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:20:42 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198876776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Geen idee verder, ik zou zeggen dat het beperkt zou zijn dat je op de 1 of andere manier je test/vaccinatie status online inzichtelijk moet kunnen maken.

In nederland hebben wij daar de app voor bedacht om de data van het RIVM/GGD/Ziekenhuis te combineren maar mischien wordt het in italie wel in een centraal medisch systeem gezet. En in servie vastgelegd bij de huisarts.
Er zal in NL toch ook iets van een papieren variant/bewijs moeten komen als men hiermee wil gaan werken, een app is voor een boel mensen waarschijnlijk toch weer te lastig.
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:21:26 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198876786
quote:
Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:22:28 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198876799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?
Wat mij betreft zou ik kijken of het risico zich alleen voordoet bij vrouwen, waar het nu op lijkt. In dat geval zou ik gewoon doorgaan met het vaccineren van mannen.

En volgens mijn collega krijgt hij als 60+ man gewoon AZ vandaag via de huisarts
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198876822
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:20 schreef Za het volgende:
Heeft iedereen in deze thread ook het idee dat we in Nederland in een permanente covid situatie zitten?
Nee, dat is niet in mij opgekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198876842
quote:

[..]

Geen idee, maar ik hoop het niet. Als bepaalde groepen meer kans hebben om trombose te krijgen van AstraZeneca hoop ik dat we in ieder geval doorgaan met andere groepen die daar geen verhoogde kans op hebben (bijvoorbeeld mannen met overgewicht).

Mijn moeder heeft toevallig ook de eerste prik van AstraZeneca gehad zo'n 10 dagen geleden en kreeg wel een paar dagen geleden last van haar rechterarm. Als het goed is gaat ze vandaag contact opnemen met de huisarts.
pi_198876844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Eigenlijk geen bijzondere column. Dit roepen we hier al weken op fok. Enige verschil is dat Levi wat meer kans heeft om invloed uit te oefenen op Hugo.

Het probleem is idd zo opgelost als het RIVM en GGD niet zo met elkaar aan het ruzien zijn en niet te trots zijn om andere instanties zoals ziekenhuizen te laten helpen. Hugo is te bang om die instanties over te slaan.
Met 'Fantastische column!' bedoelt hij hopelijk 'ja, dit vind ik ook' want het is echt een verschrikkelijk slechte column, met als dieptepunt die volkomen belachelijke vergelijking met de Europa Cup.

Beetje zoals die idioot slecht geschreven FB-verhalen, rechtstreeks uit de onderbuik, waarop Gerda dan reageert met FANTASTISCH GESCHREVEN!!!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198876855
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zal in NL toch ook iets van een papieren variant/bewijs moeten komen als men hiermee wil gaan werken, een app is voor een boel mensen waarschijnlijk toch weer te lastig.
Ja klopt, en/of je uberhaubt wel naar de medische status mag vragen.
We zitten nog 2,5 maand van het vakantie seizoen af en ik geloof niet dat het dan allemaal al gereed is.
  Redactie Games dinsdag 6 april 2021 @ 10:28:11 #197
181272 crew  Noppie2000
pi_198876864
quote:

[..]

Als we nog gaan beginnen. Ik zie die faalhazen wel roepen 'OMG VERBAND, STOP MET AZ!'.
pi_198876895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:

Gerechtigheid, dus.
Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
pi_198876940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:28 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Als we nog gaan beginnen. Ik zie die faalhazen wel roepen 'OMG VERBAND, STOP MET AZ!'.
Daar kun je wel op rekenen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:49 #200
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198876946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef zoost het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
Totdat ze op een terras gaan zitten, op vakantie gaan, musea bezoeken, etc.. en jij dat niet mag ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')