Neequote:Op dinsdag 6 april 2021 00:20 schreef Za het volgende:
Heeft iedereen in deze thread ook het idee dat we in Nederland in een permanente covid situatie zitten?
Eigenlijk geen bijzondere column. Dit roepen we hier al weken op fok. Enige verschil is dat Levi wat meer kans heeft om invloed uit te oefenen op Hugo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:21 schreef Gretzl het volgende:
Fantastische column van hoogleraar Marcel Levi, thans ziekenhuisdirecteur in Londen. Over de inefficiënte Nederlandse vaccinatiecampagne, waar Hugo de Jonge wederom blijkt te falen als eindverantwoordelijke minister.
[ afbeelding ]
Hoi Levi.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:21 schreef Gretzl het volgende:
Fantastische column van hoogleraar Marcel Levi, thans ziekenhuisdirecteur in Londen. Over de inefficiënte Nederlandse vaccinatiecampagne, waar Hugo de Jonge wederom blijkt te falen als eindverantwoordelijke minister.
[ afbeelding ]
De 4e golf komt nog hè.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:38 schreef Scrummie het volgende:
De druk is er wel vanaf he. We kabbelen voort richting de eindstreep.
Oh het zal nog wel weer een opleving krijgen, maar dat is pas wanneer er genoeg gevaccineerd zijn en er geen echte druk meer op de zorg komt. Ik denk dat die 4e golf voor het grootste deel van de mensen onopgemerkt voorbij zal trekken. Zoals we nu een beetje ongemerkt de 'volgende' fase inrollen.quote:
Ja, dit viel mij ook op. Journaal idd. Oorspronkelijk meende ik dat het allicht was omdat ongevaccineerden van buitenaf het wellicht naar binnen zouden kunnen brengen (en vice versa), maar ik bedacht me al snel dat zeker het eerste scenario niet meer een risico zou moeten vormen als alle inwoners gevaccineerd zijn, en het tweede ook niet zo gevaarlijk is als de mensen buiten zelf niet in een risicogroep vallen danwel zoetjesaan ook gevaccineerd zijn. Dus nee, eigenlijk vraag ik het me ook nog steeds af.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:52 schreef zoost het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal (dacht ik) bericht dat bij een verzorgingstehuis alle bewoners en de medewerkers 2 prikken hadden gehad. Echter konden de maatregelen nog niet worden opgeheven, en moest iedereen nog 1,5 meter afstand houden. Dit begrijp ik niet. Waarom?
Ik heb nog nooit zo'n slechte auto gehadquote:
Een soort van voorbeeldfunctie maar dan anders zeg maar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?
Gerechtigheid, dus.
https://www.telegraaf.nl/(...)a-zeneca-en-trombosequote:ROME - Er is een verband tussen het AstraZeneca-vaccin en trombose. Dat heeft de directeur van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) dinsdag tegen Italiaanse media gezegd.
Naar aanleiding van twee nieuwe meldingen van ernstige trombose en verlaagde bloedplaatjes en een overlijdensgeval na een longembolie na vaccinatie, besloot De Jonge vrijdag het middel opnieuw te pauzeren.
Geen idee verder, ik zou zeggen dat het beperkt zou zijn dat je op de 1 of andere manier je test/vaccinatie status online inzichtelijk moet kunnen maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar gaat de EU niet over dus heel erg benieuwd wat daarmee bedoeld wordt
Er zal in NL toch ook iets van een papieren variant/bewijs moeten komen als men hiermee wil gaan werken, een app is voor een boel mensen waarschijnlijk toch weer te lastig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen idee verder, ik zou zeggen dat het beperkt zou zijn dat je op de 1 of andere manier je test/vaccinatie status online inzichtelijk moet kunnen maken.
In nederland hebben wij daar de app voor bedacht om de data van het RIVM/GGD/Ziekenhuis te combineren maar mischien wordt het in italie wel in een centraal medisch systeem gezet. En in servie vastgelegd bij de huisarts.
Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)a-zeneca-en-trombose
Zoals verwacht wel
Wat mij betreft zou ik kijken of het risico zich alleen voordoet bij vrouwen, waar het nu op lijkt. In dat geval zou ik gewoon doorgaan met het vaccineren van mannen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?
Nee, dat is niet in mij opgekomen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 00:20 schreef Za het volgende:
Heeft iedereen in deze thread ook het idee dat we in Nederland in een permanente covid situatie zitten?
Geen idee, maar ik hoop het niet. Als bepaalde groepen meer kans hebben om trombose te krijgen van AstraZeneca hoop ik dat we in ieder geval doorgaan met andere groepen die daar geen verhoogde kans op hebben (bijvoorbeeld mannen met overgewicht).quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus we gaan elke keer 2 weken prikken en dan weer stoppen voor een paar dagen en allemaal afspraken weer afzeggen?
Met 'Fantastische column!' bedoelt hij hopelijk 'ja, dit vind ik ook' want het is echt een verschrikkelijk slechte column, met als dieptepunt die volkomen belachelijke vergelijking met de Europa Cup.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eigenlijk geen bijzondere column. Dit roepen we hier al weken op fok. Enige verschil is dat Levi wat meer kans heeft om invloed uit te oefenen op Hugo.
Het probleem is idd zo opgelost als het RIVM en GGD niet zo met elkaar aan het ruzien zijn en niet te trots zijn om andere instanties zoals ziekenhuizen te laten helpen. Hugo is te bang om die instanties over te slaan.
Ja klopt, en/of je uberhaubt wel naar de medische status mag vragen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zal in NL toch ook iets van een papieren variant/bewijs moeten komen als men hiermee wil gaan werken, een app is voor een boel mensen waarschijnlijk toch weer te lastig.
Als we nog gaan beginnen. Ik zie die faalhazen wel roepen 'OMG VERBAND, STOP MET AZ!'.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jarenquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?
Gerechtigheid, dus.
Daar kun je wel op rekenen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:28 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als we nog gaan beginnen. Ik zie die faalhazen wel roepen 'OMG VERBAND, STOP MET AZ!'.
Totdat ze op een terras gaan zitten, op vakantie gaan, musea bezoeken, etc.. en jij dat niet magquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |