Ik denk niet eens zozeer solidariteit, maar meer dat de basisregels gewoon landelijk gelden, nog voor iedereen dus ook voor de volledig gevaccineerden. Denk dat als de minister vandaag zegt dat die uitgezonderd zijn het met de solidariteit snel klaar isquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien is het de zo bepleite solidariteit: de rest van de samenleving kan ook nog niet, dus blijven jullie nu ook nog maar even vasthouden aan de maatregelen?
Gerechtigheid, dus.
Als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en het land gaat nog niet open, omdat nog niet iedereen is gevaccineerd dat sta ik ook op het museumplein tussen de wappies.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Totdat ze op een terras gaan zitten, op vakantie gaan, musea bezoeken, etc.. en jij dat niet mag
Het is wel zo dat als een deel van de samenleving de maatregelen niet naleeft het virus eventueel ongeremd en ongemerkt opnieuw door de bevolking gaat razen en zo onnodige slachtoffers onder de niet gevaccineerde maakt. Dus ja, basismaatregelen moeten we met zijn allen nog even volhouden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan breekt mijn klomp. Laat die ouderen genieten van hun herwonnen vrijheid in hun laatste jaren
Hier mist wat logica. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid / gezondheidszorg als niet-kwetsbaren geïnfecteerd raken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het is wel zo dat als een deel van de samenleving de maatregelen niet naleeft het virus eventueel ongeremd en ongemerkt opnieuw door de bevolking gaat razen en zo onnodige slachtoffers onder de niet gevaccineerde maakt. Dus ja, basismaatregelen moeten we met zijn allen nog even volhouden.
https://www.politico.eu/a(...)tter_impression=truequote:Europe’s vaccination program is a success story
AMSTERDAM — For months now, European Union citizens have been staring enviously across the Atlantic. Not only did U.S. President Joe Biden set an ambitious target for coronavirus vaccinations: an average of 1 million jabs a day during his first 100 days in office. He’s already delivered and now promises to double the pace. If only Europeans could be given similar reasons for hope.
Actually, they could. All it takes is for someone to connect the dots and tell the story. Because if you look at the numbers, the EU isn’t doing that badly at all. Even with all the drama and uncertainty about the AstraZeneca vaccine, Germany has recently been jabbing more than 250,000 people a day. When one accounts for the difference in population, that’s the equivalent of a country the size of the U.S. vaccinating 1 million a day.
Italy and the Netherlands are doing even better — closer to the U.S. equivalent of 1.5 million a day. France is even approaching the equivalent of Biden’s recently announced new target of 2 million jabs a day. All in all, the EU is clearly delivering on Biden’s original promise of 1 million a day.
(En verder)
Dat is een andere stelling, jij vroeg je af waarom gevaccineerden nu al niet meer zouden mogen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en het land gaat nog niet open, omdat nog niet iedereen is gevaccineerd dat sta ik ook op het museumplein tussen de wappies.
Waarom moest het hele land op slot voor een kleine groep kwetsbaren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is een andere stelling, jij vroeg je af waarom gevaccineerden nu al niet meer zouden mogen.
Nederland doet er 1,5 miljoen per dag? Hoeveel prikken zijn er al gezet de laatste week dan?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.politico.eu/a(...)tter_impression=true
Klinkt zo slecht nog niet.
Joshua Livestro is a member of the Committee on European Integration of the Advisory Council.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.politico.eu/a(...)tter_impression=true
Klinkt zo slecht nog niet.
Waar heb je het over? Ik stel dat het gevaccineerd zijn niet direct betekend dat een gevaccineerde weer alles mag. Zo lang er nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd kun je nog weinig in het algemeen versoepelen en het lijkt mij onwenselijk om het specifiek te gaan versoepelen voor gevaccineerden. dat heeft geen raakvlak met jou stelling lijkt me.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom moest het hele land op slot voor een kleine groep kwetsbaren?
Dat geld nu niet meer?
Precies, dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik stel dat het gevaccineerd zijn niet direct betekend dat een gevaccineerde weer alles mag. Zo lang er nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd kun je nog weinig in het algemeen versoepelen en het lijkt mij onwenselijk om het specifiek te gaan versoepelen voor gevaccineerden. dat heeft geen raakvlak met jou stelling lijkt me.
het lijkt mij gewoon enigszins onwenselijk om een samenleving te hebben waar gevaccineerden meer zouden mogen, ook al is het voor de korte termijn.
US equivalent, staat er.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom moest het hele land op slot voor een kleine groep kwetsbaren?
Dat geld nu niet meer?
[..]
Nederland doet er 1,5 miljoen per dag? Hoeveel prikken zijn er al gezet de laatste week dan?
10+ miljoen dus?
Het brengt ook zoveel ethische, juridische en praktische rompslomp met zich mee dat je er helemaal niet aan moet beginnen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik stel dat het gevaccineerd zijn niet direct betekend dat een gevaccineerde weer alles mag. Zo lang er nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd kun je nog weinig in het algemeen versoepelen en het lijkt mij onwenselijk om het specifiek te gaan versoepelen voor gevaccineerden. dat heeft geen raakvlak met jou stelling lijkt me.
het lijkt mij gewoon enigszins onwenselijk om een samenleving te hebben waar gevaccineerden meer zouden mogen, ook al is het voor de korte termijn.
Jawel, mutaties. En wil jij die pechvogel zijn die met de finish in zicht alsnog uitvalt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:40 schreef zoost het volgende:
[..]
Hier mist wat logica. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid / gezondheidszorg als niet-kwetsbaren geïnfecteerd raken.
Vind je het vervelend dat het de goede kant op gaat met vaccineren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Joshua Livestro is a member of the Committee on European Integration of the Advisory Council.
Dus wij van de EU vinden het goedgaan.
Rot toch op.
Er staat zoveel inhoudelijke nonsens in.
Ligt er maar aan hoe je het leest. Die 1,5 miljoen per dag moet je dus eerst nog terug rekenen naar de verhouding van het aantal inwoners in de US naar een europees land. En dan kom je dus uit op getallen die ze express niet noemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
US equivalent, staat er.
Mss heb je daar overheen gelezen?
Ik vind ook dat we niet mogen klagen. Ik het het gevoel dat het beter kan en zou moeten, maar er zijn maar 4 landen wezenlijk sneller. Blijven er nog 180 over die veel trager gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het vervelend dat het de goede kant op gaat met vaccineren?
Het ging om de maatregelen in een verzorgingstehuis. Waar iedereen al 2 x geprikt was. Waarom zou je daar nou nog maatregelen afdwingen. Maar goed. Enig idee wanneer alle kwetsbaren 2x zijn geprikt?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het brengt ook zoveel ethische, juridische en praktische rompslomp met zich mee dat je er helemaal niet aan moet beginnen.
Gevaccineerden hebben in elk geval al de wetenschap dat zij (beter) beschermd zijn en kunnen dus prima in hun prive-kring vast wat soepeler omgaan met de adviezen en richtlijnen. Dat is al winst voor die groep. Daarbuiten lijkt het me niet zo'n moeite om nog even mee te doen met de rest qua richtlijnen die laatste paar maanden.
Volgens mij valt het wel mee met hoe gevaarlijker de mutaties zijn. De Engelse variant blijkt toch niet zo gevaarlijk.quote:
We gaan nu best snel, en we gaan ook nog steeds sneller.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we niet mogen klagen. Ik het het gevoel dat het beter kan en zou moeten, maar er zijn maar 4 landen wezenlijk sneller. Blijven er nog 180 over die veel trager gaan.
Dat heeft dus niets te maken met hoe je het leest. Je omschrijft precies wat ze bedoelen. Als je de moeite had genomen om het bericht goed te lezen had je gezien dat The Netherlands keurig gelinkt is naar een artikel van het NRC waar de absolute aantallen staan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ligt er maar aan hoe je het leest. Die 1,5 miljoen per dag moet je dus eerst nog terug rekenen naar de verhouding van het aantal inwoners in de US naar een europees land. En dan kom je dus uit op getallen die ze express niet noemen.
Tijd om dat negatieve gedoe maar eens achter ons te laten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft dus niets te maken met hoe je het leest. Je omschrijft precies wat ze bedoelen. Als je de moeite had genomen om het bericht goed te lezen had je gezien dat The Netherlands keurig gelinkt is naar een artikel van het NRC waar de absolute aantallen staan.
Wat was het ook alweer toen dit bericht uit kwam?quote:Op dinsdag 6 april 2021 01:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3 weken geleden gestopt met mondkapjes.
[ twitter ]
De VS zit inmiddels op vier miljoen per dag, dan zit je dus op een kwart daarvan. Sowieso beetje wonderlijk om je eigen resultaten af te meten aan een originele belofte van de president van een ander land.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
Italy and the Netherlands are doing even better — closer to the U.S. equivalent of 1.5 million a day. France is even approaching the equivalent of Biden’s recently announced new target of 2 million jabs a day. All in all, the EU is clearly delivering on Biden’s original promise of 1 million a day.
Waarom verdedig jij het beleid zo? Vind je echt dat we het zo goed doen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met 'Fantastische column!' bedoelt hij hopelijk 'ja, dit vind ik ook' want het is echt een verschrikkelijk slechte column, met als dieptepunt die volkomen belachelijke vergelijking met de Europa Cup.
Beetje zoals die idioot slecht geschreven FB-verhalen, rechtstreeks uit de onderbuik, waarop Gerda dan reageert met FANTASTISCH GESCHREVEN!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |