17/320 * 1M = 53125quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.politico.eu/a(...)tter_impression=true
Klinkt zo slecht nog niet.
Ah ja ze zitten hier ver boven. Niet echt iets om trots op te zijn dus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:06 schreef nostra het volgende:
[..]
De VS zit inmiddels op vier miljoen per dag, dan zit je dus op een kwart daarvan. Sowieso beetje wonderlijk om je eigen resultaten af te meten aan een originele belofte van de president van een ander land.
Ik verwacht dat die 2e prik - zeker voor de niet-risicogroepen - helemaal niet zo belangrijk meer gaat blijken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Het ging om de maatregelen in een verzorgingstehuis. Waar iedereen al 2 x geprikt was. Waarom zou je daar nou nog maatregelen afdwingen. Maar goed. Enig idee wanneer alle kwetsbaren 2x zijn geprikt?
Waarom gaat het vaccineren de laatste tijd zo traag in Israël? Het reproductiegetal is onder 1, dus dat is prima en geeft ook hoop voor de rest dat we niet perse richting de 80% moeten gaan om een redelijk normaal leven te hebben.quote:
De toon wordt gezet door wat positieve uitzonderingen te pakken en dit weg te zetten tegen de gerealiseerde targets van de VS uit eind 2020/begin 2021, dingen worden nogal uit verband gehaald.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het vervelend dat het de goede kant op gaat met vaccineren?
Hij geeft dat hier ook aan:quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
[..]
17/320 * 1M = 53125
17/320 * 1.5M = 79700
Werkelijke aantal: 63000 per dag
Technisch gezien zitten we nog wat dichter bij de 1M, maar deze week zouden we volgens de verwachting naar 89000 per dag gaan (klein beetje doubt) en dan zitten we al ruim boven de VS. Dus dat klinkt inderdaad goed. Wel hebben ze echt al een fikse voorsprong, ik lees ook veel op een Amerikaans forum mee en daar lijken alle jongeren al gevaccineerd te zijn of snel aan de beurt te zijn, waar dat hier nog wel drie maanden gaat duren voordat we voor de eerste shot aan de beurt zijn. Kan natuurlijk ook wijzen op veel mensen in de VS die het weigeren.
edit:
[..]
Ah ja ze zitten hier ver boven. Niet echt iets om trots op te zijn dus.
Twee dingen die ik zo snel vind is dat het lastiger is mensen te breiken en je zat met de aanloop/viering van Pesach, waardoor men geen vaccinatie wilde halen. Zou deze week weer omhoog moeten gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom gaat het vaccineren de laatste tijd zo traag in Israël? Het reproductiegetal is onder 1, dus dat is prima en geeft ook hoop voor de rest dat we niet perse richting de 80% moeten gaan om een redelijk normaal leven te hebben.
Ik gok dat iedereen die wil zich inmiddels wel heeft laten vaccineren, maar dat er een grote groep ultra-orthodoxen overblijft die zich niet wil laten vaccineren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom gaat het vaccineren de laatste tijd zo traag in Israël? Het reproductiegetal is onder 1, dus dat is prima en geeft ook hoop voor de rest dat we niet perse richting de 80% moeten gaan om een redelijk normaal leven te hebben.
Ik verdedig niks, ik vind het verschrikkelijk slechte column.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij het beleid zo? Vind je echt dat we het zo goed doen?
Zaterdag 80.000 prikken gezet? Ik dacht te lezen dat we eerder rond de 30/40k zaten. Werd hier nog gepost toen. Toch meer dus?quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij geeft dat hier ook aan:
[ twitter ]
Wachten maakt gewoon ongeduldig, we willen allemaal de stal uitquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijd om dat negatieve gedoe maar eens achter ons te laten.
Het gaat gewoon niet zo slecht als menigeen ons wil doen geloven.
Dat klopt niet inderdaadquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zaterdag 80.000 prikken gezet? Ik dacht te lezen dat we eerder rond de 30/40k zaten. Werd hier nog gepost toen. Toch meer dus?
Geen idee.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zaterdag 80.000 prikken gezet? Ik dacht te lezen dat we eerder rond de 30/40k zaten. Werd hier nog gepost toen. Toch meer dus?
Oke dat kan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik verdedig niks, ik vind het verschrikkelijk slechte column.
Yep.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
VS meldt 222 coronadoden, het laagst aantal in ruim een jaar. Vaccineren werkt, zeker als je in dergelijke tempo's doorzet.
Schrijft Trump tegenwoordig de EU propaganda?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Joshua Livestro is a member of the Committee on European Integration of the Advisory Council.
Dus wij van de EU vinden het goedgaan.
Rot toch op.
Er staat zoveel inhoudelijke nonsens in.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:26 schreef speknek het volgende:
De EMA zegt nu ook dat er een waarschijnlijk verband is tussen AZ en bloedproppen bij vrouwen onder de zestig. Gaat morgen een nieuw advies uitgeven.
Sja. wat moet je daar dan mee.quote:Maar de voordelen van het vaccin zijn nog altijd groter dan de risico’s, zegt Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dinsdag in Italiaanse media.
Niks, gewoon zo snel mogelijk de boel weer opstarten.quote:
Hoop dat ze met een wat concreter advies komen en dat men hier ook mee verder durft. Geef de risico groep de (geïnformeerde) keuze om voor AZ te gaan of te wachten tot meer andere vaccins beschikbaar zijn, gebruik ze in de tussentijd voor hen die buiten de risicogroep valt. Of dat nou mannen, 60+ of wat dan ook zijn. En natuurlijk voor degenen die wel het risico accepteren.quote:
Stinkend jaloers als ik hoor dat leeftijdsgenoten van mij daar al volledig gevaccineerd zijn. Mensen in de 30.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
VS meldt 222 coronadoden, het laagst aantal in ruim een jaar. Vaccineren werkt, zeker als je in dergelijke tempo's doorzet.
Hoeveel levert Jansen in mei en juni?quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stinkend jaloers als ik hoor dat leeftijdsgenoten van mij daar al volledig gevaccineerd zijn. Mensen in de 30.
En hier hebben we geluk als die groep ergens in augustus of september volledig gevaccineerd is. En dan moet het echt veel sneller dan nu. Plus dat ze niet (volledig) met AZ moeten stoppen.
Begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat je jonge leeftijdsgroepen (tot 50 jaar bijvoorbeeld) al voldoende bescherming geeft met 1 prik. In de VS is 1/3 van alle volwassenen nu 1x geprikt en slechts 18% volledig en daarmee kelderen de getallen al drastisch. Ik hoop echt dat Nederland dat ook eens serieus wil gaan overwegen om meer snelheid te kunnen maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stinkend jaloers als ik hoor dat leeftijdsgenoten van mij daar al volledig gevaccineerd zijn. Mensen in de 30.
En hier hebben we geluk als die groep ergens in augustus of september volledig gevaccineerd is. En dan moet het echt veel sneller dan nu. Plus dat ze niet (volledig) met AZ moeten stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |