quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Tegenwoordig schijnt het een vreemde gedachtekronkel te zijn wanneer je verwacht dat als we van een normale situatie A zonder extra regels naar situatie B met extra regels gaan, en dan weer terug naar situatie A, dat je dan weer de normale regels terugkrijgt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zodra de boel weer (meer) open gaat, gaan die regeltjes in supermarkten er snel af, hoor. Zelfde als met karren ontsmetten etc, op een gegeven moment doen mensen het gewoon niet meer.
Echt bizar inderdaad, en je bent ook zeker niet de eerste die dit zegt. De GGD stuurt voor 50.000 prikken 52.000 uitnodigingen en als er 40.000 op komen dagen blijft de rest liggen. Volkomen inefficient systeem, en schijnbaar kunnen ze het nog steeds niet verhelpen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef Manusje_v_a het volgende:
Ik werk op een GGD vaccinatielocatie en het is gekmakend frustrerend. Ik heb elke dag meer dan voldoende personeel, we zouden duizenden prikken per dag aan kunnen, maar in de praktijk komen we nooit boven de 900 uit. Na de eerste stop met AZ was het duidelijk dat het (deels) lag aan het feit dat zorgmedewerkers geen AZ meer wilden. Maar buiten dat zou de overheid veel sneller en meer doelgroepen moeten laten prikken. Ik heb gisteren mensen uit geboortejaar 1950 weg moeten sturen omdat ze 'nog niet aan de beurt zijn', terwijl we genoeg ruimte hadden voor die mensen. Tenenkrommend!
Ziekenhuis ondersteuning hebben we echt niet nodig, wat we wel nodig hebben: meer vaccins vanuit het RIVM en meer mensen die we van de overheid mogen prikken. Laat mensen gewoon digitaal een afspraak inplannen, of ze nu uit 1940 of 1950 komen, en kom door met die vaccins. Personeel zat op de locaties om het logistiek aan te kunnen.
Geeft maar weer mooi aan dat wat bonus vaccins ons niet opeens gaat redden. Het is gewoon een zooitje. Zo'n reservelijst zoals ze nu in Belgie gaan gebruiken zouden ze hier ook gewoon in moeten voeren. Zoveel mensen die echt staan te springen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef Manusje_v_a het volgende:
Ik werk op een GGD vaccinatielocatie en het is gekmakend frustrerend. Ik heb elke dag meer dan voldoende personeel, we zouden duizenden prikken per dag aan kunnen, maar in de praktijk komen we nooit boven de 900 uit. Na de eerste stop met AZ was het duidelijk dat het (deels) lag aan het feit dat zorgmedewerkers geen AZ meer wilden. Maar buiten dat zou de overheid veel sneller en meer doelgroepen moeten laten prikken. Ik heb gisteren mensen uit geboortejaar 1950 weg moeten sturen omdat ze 'nog niet aan de beurt zijn', terwijl we genoeg ruimte hadden voor die mensen. Tenenkrommend!
Ziekenhuis ondersteuning hebben we echt niet nodig, wat we wel nodig hebben: meer vaccins vanuit het RIVM en meer mensen die we van de overheid mogen prikken. Laat mensen gewoon digitaal een afspraak inplannen, of ze nu uit 1940 of 1950 komen, en kom door met die vaccins. Personeel zat op de locaties om het logistiek aan te kunnen.
GGD medewerker: functie eldersquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef Manusje_v_a het volgende:
Stukje zorgvuldige chaos.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Er dreigt chaos...
IC loopt altijd achter. Volgende week daling zou in lijn zijn met de prognose van het RIVM dat de piek half april bereikt wordt.quote:
Indirect kun je zo beloond worden als je naar een illegaal brandhaardfeestje bent geweest en het daar hebt opgelopen. Mooi hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Rare aanpak in Denemarken. Daar mag je nu bepaalde zaken (bijvoorbeeld kapper) als je kunt aantonen dat je of gevaccineerd bent of corona hebt gehad. Dat is dan aantoonbaar met een pas.
Als dat laatste ook geldt voor vrijheden (wel belangrijkere dan de kapper), zou ik me best moedwillig door iemand laten besmetten eigenlijk...
Vaccineren is de oplossing, maar het gaat nog lang duren voordat iedereen gevaccineerd is, en de meeste mutaties onderdrukt zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
Onrust onder Britten: tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen ondanks positieve cijfers
Ook in UK worden de doelpalen verzet.
Als vaccineren niet de oplossing is om te stoppen met maatregelen, wat dan wel?
Ik zou me meteen aanmelden. Ze hoeven maar te bellen, ik kom.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geeft maar weer mooi aan dat wat bonus vaccins ons niet opeens gaat redden. Het is gewoon een zooitje. Zo'n reservelijst zoals ze nu in Belgie gaan gebruiken zouden ze hier ook gewoon in moeten voeren. Zoveel mensen die echt staan te springen.
En dat verschuiven van de doelpalen zal gewoon rustig doorgaan. Angst voor nieuwe mutaties gaat volgend jaar niet opeens weg.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
Onrust onder Britten: tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen ondanks positieve cijfers
Ook in UK worden de doelpalen verzet.
Als vaccineren niet de oplossing is om te stoppen met maatregelen, wat dan wel?
Dat is zowiezo handig om te doenquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Rare aanpak in Denemarken. Daar mag je nu bepaalde zaken (bijvoorbeeld kapper) als je kunt aantonen dat je of gevaccineerd bent of corona hebt gehad. Dat is dan aantoonbaar met een pas.
Als dat laatste ook geldt voor vrijheden (wel belangrijkere dan de kapper), zou ik me best moedwillig door iemand laten besmetten eigenlijk...
Precies. Dat het niet gelijk werkt om alles op te lossen, wil niet zeggen dat het uiteindelijk niet de oplossing is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccineren is de oplossing, maar het gaat nog lang duren voordat iedereen gevaccineerd is, en de meeste mutaties onderdrukt zijn.
Sensatiekrant.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Er dreigt chaos...
Denk wel dat mensen dat ook een beetje zelf in de hand hebben. Op een gegeven moment is het klaar. Straks zal toch niet iedereen als gedweeë schaapjes alle adviezen blijven volgen, wel?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat verschuiven van de doelpalen zal gewoon rustig doorgaan. Angst voor nieuwe mutaties gaat volgend jaar niet opeens weg.
En om dan te bedenken dat het allemaal begon met ''we doen het voor de zorg''....
Niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (alleen risicogroepen) en mutaties zijn geen probleem. Dus het is rampzalig om maatregelen dan nog langer voort te zetten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccineren is de oplossing, maar het gaat nog lang duren voordat iedereen gevaccineerd is, en de meeste mutaties onderdrukt zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zijn-nog-veel-vragenquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt hier dus ook gewoonquote:Het kabinet werkt aan het invoeren van een digitaal coronapaspoort om mensen meer vrijheden te geven. Dat bevestigt het ministerie van Volksgezondheid aan RTL Nieuws na berichtgeving van de NOS. Demissionair minister Hugo de Jonge zegt dat het kabinet bezig is met het 'technisch mogelijk maken' van zo'n paspoort. "Maar wat we absoluut niet willen, is een vaccinatieplicht."
Zo'n coronapaspoort biedt meer vrijheden voor gevaccineerden, mensen die zich hebben laten testen of mensen die onlangs corona hebben gehad en daardoor immuun zijn. Volgens de NOS zou zo'n paspoort voor de zomer technisch mogelijk moeten zijn. Maar het is daarmee nog niet zeker of het ook daadwerkelijk wordt ingevoerd.
Nou, nog even uitzoeken wat "onlangs" is dan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zijn-nog-veel-vragen
[..]
Komt hier dus ook gewoon
Hoezo zijn mutaties geen probleem?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (alleen risicogroepen) en mutaties zijn geen probleem. Dus het is rampzalig om maatregelen dan nog langer voort te zetten.
Je ziet nu al dat er aardig wat ''verschuivingen'' (van de doelpalen) goed gepraat worden door veel mensen. Daarnaast is er de afgelopen maanden zo vaak geroepen dat we iets niet zouden accepteren. Elke keer viel dat reuze mee.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk wel dat mensen dat ook een beetje zelf in de hand hebben. Op een gegeven moment is het klaar. Straks zal toch niet iedereen als gedweeë schaapjes alle adviezen blijven volgen, wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |