abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198879668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap ik. Maar dat betekent dus al gauw dat mensen het ook gewoon rustig gaan accepteren als er beperkingen gaan blijven op bepaalde gebieden. Juist omdat die opstand inderdaad toch niet komt. Mensen maken gebruik van de kroeg zodra dat kan, maar als het niet kan volgen er ook niet echt serieuze protesten.
Omdat de gemiddelde mens - gelukkig - wat redelijker naar de situatie kijkt dan hier de algemene opvatting is.

Als de besmettingen straks nihil zijn en er is voldoende gevaccineerd en je mag nog steeds niet naar de kroeg ga je het wel horen hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:26:32 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198879676
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:25 schreef potjecreme het volgende:
Best wel veel.

[ twitter ]
@Lenny_Leonard @Caland
pi_198879693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn mutaties wel een probleem, omdat ze de effectiviteit van de vaccins verkleinen.
Dat is ook de redenen dat je zo snel mogelijk moet vaccineren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:28:23 #54
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198879707
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

@:Lenny_Leonard @:Caland
Blijkbaar bekeuren ze dan zelden om 3-4 uur in de nacht. Overtreed hem nagenoeg ieder weekend, keer of 3-4 politie tegengekomen en die stopten nooit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198879708
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja, dus zo'n paniekbericht van een roddelkrant moet je niet serieus nemen. Tenzij je graag boos wil worden.
SAGE is een beetje zoals het RIVM/OMT hier, roepen allerlei dingen op basis van worst-case scenario's. Tot er vanuit de politiek een ander verhaal nodig is, dan is de nieuwe prognose dat de 3e golf toch ineens een stuk korter en minder heftig zal zijn.

Als Van Dissel hier nu zou zeggen: "We kunnen in 2022 misschien weer terug naar normaal" dan heeft dat net zoveel voorspellende waarde als wat deze Britse instantie zegt. Het feit dat ze het nu zeggen, betekent niet dat het ook zo zal gaan.

Als mens ben je er uiteindelijk altijd zelf bij. Dat zal niet gaan in de vorm van een grandioze opstand maar gewoon in het met de mond belijden van het belang van maatregelen en er dan schijt aan hebben als niemand kijkt. Er zijn mensen die dat nu al doen terwijl er 750 mensen op de ic liggen, laat staan als dat er straks 7 zijn.
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:32:02 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198879759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

SAGE is een beetje zoals het RIVM/OMT hier, roepen allerlei dingen op basis van worst-case scenario's. Tot er vanuit de politiek een ander verhaal nodig is, dan is de nieuwe prognose dat de 3e golf toch ineens een stuk korter en minder heftig zal zijn.

Als Van Dissel hier nu zou zeggen: "We kunnen in 2022 misschien weer terug naar normaal" dan heeft dat net zoveel voorspellende waarde als wat deze Britse instantie zegt. Het feit dat ze het nu zeggen, betekent niet dat het ook zo zal gaan.

Als mens ben je er uiteindelijk altijd zelf bij. Dat zal niet gaan in de vorm van een grandioze opstand maar gewoon in het met de mond belijden van het belang van maatregelen en er dan schijt aan hebben als niemand kijkt. Er zijn mensen die dat nu al doen terwijl er 750 mensen op de ic liggen, laat staan als dat er straks 7 zijn.
750 mensen op de ic is - zeker na een jaar - ook een vrij abstract begrip geworden voor veel mensen. Zoals Stalin al zei: 1 dode is een tragedie, een miljoen doden is een statistiek. Mensen nemen het vooral serieus als hun persoonlijke levenssfeer erdoor geraakt wordt. En dat is in feite ook wel goed, want je hebt geen leven als je elke dag zou moeten treuren om die gemiddeld 400 mensen die er in Nederland ergens aan doodgaan.
pi_198879767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk dat op termijn zeker gaat meespelen.
Als de ziekenhuizen leeg zijn, en de IC leeg is, dan komt er echt een moment dat het volk en bedrijfsleven zegt dikke vinger.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:37:01 #58
3542 Gia
User under construction
pi_198879822
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

Die 1,5-metersamenleving bestaat straks alleen nog op papier, want zodra mensen hun spuit hebben gehad gaan ze zich er sowieso niet meer aan houden in het privé-leven.
Mijn schoonzussen waren altijd nogal van het 'kusjes in de ruimte' geknuffel. Denk dat ik dat voorlopig toch niet wil, misschien wel helemaal niet meer.
Gewoon een hartelijke handdruk vind ik wel genoeg.

Verder ben ik van mening dat, zodra iedereen die wil gevaccineerd is, alle regels adviezen mogen worden. Kun je zelf bepalen wat je ermee doet.
pi_198879837
Wat in het UK-verhaal nog opmerkelijker is, is het verhaal over buitenlandse vakanties. Dat er een stoplichtsysteem komt, maar dat je zelfs voor 'groene' landen een PCR-test (t.w.v. 120 pond) nodig zou hebben voor zowel vertrek als aankomst. Lekker is dat, als je gevaccineerd bent en netjes je vaccinpaspoort-app hebt gedownload. Heb je er nog niks aan. :')

Maar goed het grote terugkrabbelen begint alweer, ze mogen straks misschien een sneltest gebruiken. Wat natuurlijk financieel voordeliger is maar voor de rest hetzelfde probleem geeft. Dan kun je je net zo goed niet laten vaccineren, je moet je toch laten testen.
pi_198879846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Denk dat op termijn zeker gaat meespelen.
Als de ziekenhuizen leeg zijn, en de IC leeg is, dan komt er echt een moment dat het volk en bedrijfsleven zegt dikke vinger.
Maar hoe vaak is dat moment nou al voorspelt? Dat mensen er klaar mee zijn.

Ik moet het echt nog zien gebeuren hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef Vasilevski het volgende:
Wat in het UK-verhaal nog opmerkelijker is, is het verhaal over buitenlandse vakanties. Dat er een stoplichtsysteem komt, maar dat je zelfs voor 'groene' landen een PCR-test (t.w.v. 120 pond) nodig zou hebben voor zowel vertrek als aankomst. Lekker is dat, als je gevaccineerd bent en netjes je vaccinpaspoort-app hebt gedownload. Heb je er nog niks aan. :')

Maar goed het grote terugkrabbelen begint alweer, ze mogen straks misschien een sneltest gebruiken. Wat natuurlijk financieel voordeliger is maar voor de rest hetzelfde probleem geeft. Dan kun je je net zo goed niet laten vaccineren, je moet je toch laten testen.
Precies wat ik ook dacht toen ik dat las.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2021 13:39:41 ]
pi_198879878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je ziet de doelpalen telkens verschuiven. Eerst was het zodra alle risico groepen gevaccineerd zouden zijn; toen werd het ergens in de zomer; toen de herfst en nu moeten we nog een jaar geduld hebben.
De president van NRW pleit sinds gisteren voor een "Brückenlockdown"; een lockdown tot dat er voldoende mensen gevaccineerd zijn. Uiteraard is aan dat "voldoende" geen hard aantal gekoppeld... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198879879
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:25 schreef potjecreme het volgende:
Best wel veel.

[ twitter ]
Al weken min of meer stabiel.
zie email 27 oktober
pi_198879890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De president van NRW pleit sinds gisteren voor een "Brückenlockdown"; een lockdown tot dat er voldoende mensen gevaccineerd zijn. Uiteraard is aan dat "voldoende" geen hard aantal gekoppeld... :')
We moeten de marsmannetjes ook vaccineren hoor; je weet maar nooit.
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:43:23 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198879907
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef Vasilevski het volgende:

Ze steken die tests maar lekker op een donkere plaats zodra ik gevaccineerd ben.
pi_198879909
Deze tweet geeft ook weer een perfecte uitleg over hoe T-cellen en B-cellen werken ook op de mutaties. De hele thread gaat over immuniteit bij een natuurlijke infectie maar ook hoe vaccins daar een goeie booster kunnen zijn. Ben je bang voor de mutaties volg gewoon dit account want bijna elke preprint die naar buitenkomt over vaccins wordt hier binnen 24 uur besproken.

twitter
pi_198879915
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:03 schreef speknek het volgende:

[..]

(naast de verplegers die het niet willen zijn er nog meer redenen, mensen die binnen acht weken geleden covid gehad hebben bijvoorbeeld, er zijn nu 150.000 mensen met covid, dat telt aardig op, en om de eerdere spillage tegen te gaan zijn er heel veel mensen impromptu geprikt die in de buurt waren, maar die krijgen daarna ook weer een uitnodiging en komen dus niet opdagen)
Van die mensen wordt verwacht dat ze zelf hun tweede vaccinatieafspraak afzeggen. Bron: een oom die enkele weken geleden corona had en inmiddels de uitnodiging voor de eerste prik heeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198879927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Al weken min of meer stabiel.
Ben het gaan opzoeken. Je hebt gelijk.
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:45:54 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_198879939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:27 schreef _serial_ het volgende:
Dat is ook de redenen dat je zo snel mogelijk moet vaccineren.
Juist. Maar in juli hebben we 'pas' 60% van de bevolking, de vaccins zijn nog niet vrijgegeven voor kinderen, en de rest van de wereld is nog twee jaar lang niet gevaccineerd. Dus enig temperen van de verwachting is wel nodig. Desalniettemin zou alles bij 40% al wel langzaam open kunnen, en bij 70% helemaal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198879950
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar hoe vaak is dat moment nou al voorspelt? Dat mensen er klaar mee zijn.

Ik moet het echt nog zien gebeuren hoor.
[..]

Precies wat ik ook dacht toen ik dat las.
Ik zat weer eens voor de lol vluchten te bekijken gisteren, is wel humor als je kijkt naar het supergoedkope segment voor Londen of Madrid (om maar even 2 steden te noemen waar het nog leuk is of binnenkort weer leuk gaat worden). Ik probeer het me voor te stellen:

Retourvlucht: 20 euro.
PCR-test 1: 140 euro.
PCR-test 2: 140 euro.

Voelt op de een of andere manier toch kutter dan wanneer je ook al >140 euro kwijt bent aan de vlucht zelf. Slaat nergens op, weet ik ook wel. :')
pi_198879995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik zat weer eens voor de lol vluchten te bekijken gisteren, is wel humor als je kijkt naar het supergoedkope segment voor Londen of Madrid (om maar even 2 steden te noemen waar het nog leuk is of binnenkort weer leuk gaat worden). Ik probeer het me voor te stellen:

Voelt op de een of andere manier toch kutter dan wanneer je ook al >140 euro kwijt bent aan de vlucht zelf. Slaat nergens op, weet ik ook wel. :')
Op de luchthaven van Gran Canaria is het toch een stukje goedkoper

https://www.ned-ver-canar(...)-canaria-nu-mogelijk
pi_198880020
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik zou zo graag op vakantie willen van de zomer dat ik dat er nog wel voor over zou hebben. Toch veel gespaard het afgelopen jaar. Maar het is wel zonde ja. En ook nogal onnodig, maar dat terzijde.

Zou me persoonlijk eerder druk maken om de capaciteit. Kan ik me laten testen op de datum die nodig is? Wanneer vele anderen dat ook willen waarschijnlijk.

En als je ook een test nodig hebt om NL weer in te mogen....waar fix je die? Ik zou niet eens weten waar ik me in NL moet laten testen (en dat ik dan een negatieve test mee krijg om te laten zien)

Stiekem hoop ik nog steeds op een zomer als die van vorig jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2021 13:54:30 ]
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:54:34 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_198880050
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Van die mensen wordt verwacht dat ze zelf hun tweede vaccinatieafspraak afzeggen. Bron: een oom die enkele weken geleden corona had en inmiddels de uitnodiging voor de eerste prik heeft.
Ja het ging meer om de eerste prik, die mag je niet nemen als je pasgeleden nog corona hebt gehad. Dus je wordt uitgenodigd in een brief en zou dan eigenlijk moeten bellen om af te zeggen, maar veel mensen doen dit niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198880052
Ik verwacht goede ziekenhuis cijfers vandaag :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198880062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:54 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht goede ziekenhuis cijfers vandaag :)
Waarom?
pi_198880072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom?
Meestal wel redelijk op dinsdag, en gister viel wat tegen, dus denk dat vandaaag compenseert, vooral de IC.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')