abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:31:19 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201668678
Overheid zadelt KLM mogelijk met miljard aan extra kosten op :') _O-

Het klimaatplan van de Europese Unie kost KLM een miljard euro per jaar. Dat schrijft de Telegraaf die een brief van de maatschappij aan de Tweede Kamer in handen heeft.

Ten eerste wil Nederland verdergaan met een bijmengverplichting voor synthetische kerosine (SAF). Voorlopig bestaat die inspanningsverplichting uit 14% in 2030. Daarentegen wil de EU 5% verplicht stellen. Ondanks dat die hogere eis geen verplichting betreft, lobbyt het kabinet hier nu toch voor. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan wil zij via een eigen CO2-plafond de uitstoot tegengaan.

Het Ministerie van Infrastructuur geeft aan dat het om maximaal 67 miljoen euro extra gaat voor 14% op jaarbasis. KLM komt op een bedrag van 280 miljoen euro uit voor ‘slechts’ 5%. De concurrenten uit Frankrijk en Duitsland hebben niet met een bijmengverplichting te maken. Een dergelijke beslissing kan de Nederlandse luchtvaartmaatschappij duur komen te staan.

Alle maatschappijen, waaronder KLM, hadden en hebben het nog steeds financieel moeilijk als gevolg van de coronacrisis. Joris Melkert, luchtvaartdeskundige aan de TU Delft, denkt dat Nederland het KLM extra lastig maakt met een SAF van 14%. ‘’
quote:
;Als Nederland verder gaat dan EU, dan is het risico dat de nationale luchtvaartsector het moeilijker zal krijgen. In een land dat zo klein als Nederland is het handiger om zich aan te sluiten bij Europese regels”, legt hij uit aan de Telegraaf.
Biokerosine duur voor KLM
Biokerosine is in de toekomst een duurzaam alternatief voor brandstof. ‘’Ondanks het goede voorstel zijn er nog serieuze uitdagingen zoals een voorzien tekort aan grondstoffen voor biokerosine in Europa. Essentieel is dat de energie die hiervoor wordt gebruikt echt groen en hernieuwbaar is en dat opschaling, samen met een gepast financieel raamwerk, deze alternatieve luchtvaartbrandstof betaalbaar maakt”, stelt KLM.

Vanaf 2025 wil Shell twee miljoen ton per jaar van de synthetische brandstof produceren. Echter, dat is lang niet genoeg om de gehele luchtvaartsector te voorzien. Melkert plaatst er een aantal vraagtekens bij. ‘’De ticketprijzen zullen omhoog gaan, want je gaat duurdere brandstoffen gebruiken. Maar het grootste probleem is de herverdeling: waar gaat de duurzame energie voor gebruikt worden? Voor kerosine, voor de vrachtwagens of verwarmen voor huizen? Dat is een politiek verhaal. Maar ik verwacht dat de tijd een boel zal oplossen.”

EU-klimaatplan
Het klimaatplan van de EU resulteert in hoge kosten voor de luchtvaart. De alternatieve brandstoffen vormen een hoge kostenpost. Bovendien wil de EU kerosinetaks invoeren. Dat kan grote gevolgen hebben voor de sector. En voor Nederland in het bijzonder kan het de mokerslag zijn bij de invoering van een tarief van 330 euro per 1000 liter. “Ik maak me grote zorgen of we op lange termijn wel weten waarmee Nederland zijn geld moet verdienen“, aldus voorman Reinier Castelein van vakbond De Unie.

https://www.upinthesky.nl(...)door-klimaatplan-eu/
Dat is handig jezelf tegenwerken :|W Dat heeft Wopke als politicus toch weer goed geregeld :blauwoog:
pi_201668693
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:31 schreef Derrazi het volgende:
Dus spaarders verplaatsen hun geld in aandelen, crypto of huizen. De schuldenindustrie wordt groter en is voor toekomstige generaties die armer worden elke dag.

De VS is technisch failliet en het is realistisch te noemen dat ze volgende maand hun schulden niet meer kunnen betalen want de conservatieven willen hoe dan ook een burgeroorlog
We gaan terug naar de 18-e eeuw van Nederland. Aan de ene kant de rijke renteniers vanwege erfenissen, en aan de andere kant de straatarmen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:28:30 #228
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201671730
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:30 schreef Fer het volgende:
Hub en Spoke is toch van vroeger en de A380?

Iedereen wil tegenwoordig een directe lijn met de A350 of 787.
Hub en spoke bestond al lang voor de A380 en zal de A380 ook lang overleven. Je kunt namelijk niet overal een directe lijn aanbieden, omdat dat niet rendabel is te krijgen. En als je het wel doet, dan gaat de klant zelf op zoek naar een goedkoper ticket en accepteren ze toch een overstap, want 100 euro bespaard.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201673544
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:13:28 #230
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201674385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201674722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
Geleend geld komt niet terug als het bedrijf waaraan je het leent failliet gaat. Bovendien lijkt de kans groot dat onze overheid weer geld mag uitlenen op korte termijn of hun lening (gedeeltelijk) af mag waarderen.
NWS / KLM bodemloze put where the show must go on!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:37:06 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201674794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Post corona hoeft er geen geld meer in. Beter dus nog even blijven ondersteunen. Vooralsnog is er pas 1/3e van de faciliteit gebruikt überhaupt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:40:01 #233
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201674833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Geleend geld komt niet terug als het bedrijf waaraan je het leent failliet gaat.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat KLM failliet gaat. De KLM was een gezond bedrijf dat goed geld verdiende voor de corona-crisis en het al zeker 3 decennia heeft gedaan zonder 'staatssteun'. Alleen als de gehele luchtvaartsector helemaal niet meer van de grond komt, zou dat een mogelijk scenario zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:44:46 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201685092
AirFrance-KLM in problemen: 'Hoekstra heeft momentum gemist'

Air France KLM moet voor het eind van het jaar nieuw kapitaal ophalen omdat de luchtvaartmaatschappij anders failliet kan worden verklaard. Luchtvaartverslaggever Yteke de Jong over de penibele situatie situatie van het concern.

https://www.telegraaf.nl/(...)eeft-momentum-gemist

Wopke ook hier weer geblunderd :(
Wat een ongelofelijke prutser :r
pi_201685332
quote:
6s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Terence Tilgenkamp
Mathi Bouts
Jochem Sturkenhout-van Diepen
Dario Fucci
Je moet blijkbaar wel een rare naam hebben om je bij KLM in het topkader te begeven.. :)

Maar inderdaad schaamteloos +- 55.000 euro de man aan steun aanvragen. Het kan niet op. Dan ben je tenminste even ingedekt op andermans kosten. Dit prachtige bedrijf dienen we wel in de lucht te houden. :) Tegen elke prijs mensen. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:09:33 #236
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201685470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:57 schreef Bart2002 het volgende:….
Maar inderdaad schaamteloos +- 55.000 euro de man aan steun aanvragen. Het kan niet op. Dan ben je tenminste even ingedekt op andermans kosten. Dit prachtige bedrijf dienen we wel in de lucht te houden. :) Tegen elke prijs mensen. :{
Inderdaad om te :r en als de energie tarieven stijgen zetten we gewoon de bijstands moeders in de kou
Zo doe je dat :( :r
pi_201685586
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:09 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Inderdaad om te :r en als de energie tarieven stijgen zetten we gewoon de bijstands moeders in de kou
Zo doe je dat :( :r
twitter
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:08:16 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201686710
Kijk en huiver van Wopke


Om te kotsen wat dat sujet weer uitkraamt
En methode Frankrijk wordt afgedaan als gelul 🤬🤬
pi_201687618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente.
De kans dat die "lening", voor zover getrokken, niet in kapitaal of één of ander hybride exoot wordt geconverteerd is natuurlijk nihil.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:04:07 #240
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201687877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
Waar heb ik dat eerder gehoord O-)
Jan Kees de Jager met Griekenland, we krijgen alles terug met rente :D _O- _O- _O-
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:04:48 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201689106
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

Waar heb ik dat eerder gehoord O-)

Geen idee. Niet bij KLM.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 01:48:19 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201690333
Zorgen om vermogen Air France-KLM

Een faillissement van Air France-KLM behoort tot de mogelijkheden als het concern voor het einde van dit jaar geen kapitaal binnenhaalt, meldt de Telegraaf.

Als een Frans bedrijf dat aan de beurs genoteerd staat langer dan twee jaar een negatief eigen vermogen heeft, kunnen belanghebbenden bij de rechtbank een faillissement aanvragen. Daarnaast is het zo dat als het eigen vermogen daalt tot onder de helft van het maatschappelijk kapitaal, aandeelhouders gezamenlijk moeten bepalen wat er met het bedrijf moet gebeuren.

Als het bedrijf blijft bestaan, dan moet het eigen vermogen binnen twee jaar zijn opgehoogd, anders komt het lot van in dit geval Air France-KLM in de handen van de rechter te liggen. Het luchtvaartconcern geeft aan dat zij kijkt naar mogelijkheden om de kosten verder te verlagen. Ook wordt naar schuldomzetting en een nieuwe aandelenuitgifte gekeken.

Ongelukkig moment voor Air France-KLM
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) legt uit dat de huidige tijd waar Air France-KLM nu in verkeert niet om over naar huis te schrijven is. ”De timing voor een herkapitalisatie is slecht, gezien de huidige beurswaarde van het totale concern van ¤2,6 miljard. Er moet een groot bedrag opgehaald worden, wat leidt tot enorme verwatering voor bestaande aandeelhouders’’, zegt Jasper Jansen van VEB tegenover De Telegraaf.

De Franse Staat heeft 28 procent van de aandelen. Wanneer meer dan 30 procent van de aandelen in handen is van een belanghebbende, moet de Staat volgens de wet een bod doen op de onderneming. ‘’De Franse Staat kan er echter ook niet groot instappen zonder een verplicht bod op de onderneming te doen. Wij willen dat Air France-KLM zo snel mogelijk uitleg geeft over de wet.”

Gevolgen voor KLM
De Nederlandse regering gaf eerder dit jaar aan niet mee te willen doen in een aandelenemissie van Air France-KLM. Nederland zakte terug naar de derde plaats als aandeelhouder toen er één miljard euro opgehaald werd. Wopke Hoekstra besloot in 2019 aandeelhouder van Air France-KLM te worden om het Nederlandse belang te waarborgen. Daarnaast komt door de situatie van Air France ook druk te staan op het kabinet, want wat gebeurt er met de schuldomzetting van de één miljard euro aan staatssteun die KLM als lening van de overheid ontving?

https://www.upinthesky.nl(...)innenhalen-kapitaal/

Nou Wopke welk geniaal plan wat ons nog meer geld gaat kosten heb je nu weer :wtf:
Oh wacht dat heb je helemaal niet je geeft gewoon blind geld :r
  donderdag 9 december 2021 @ 19:35:43 #243
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202542813
Krimp Schiphol op de loer: grote zorgen bij kabinet :') _O-

Er zouden grote zorgen zijn bij het demissionaire kabinet over de toekomst van Schiphol. Volgens de NOS moeten er draconische maatregelen worden genomen om te voorkomen dat de luchthaven flink in het aantal vluchten moet krimpen. Schiphol voldoet niet aan stikstof-, geluids- en overlastregels en beschikt niet over een natuurvergunning.

Er wordt momenteel wel gewerkt aan een natuurvergunning, maar dit is juridisch heel complex. Voor Schiphol dreigt volgens bronnen van de NOS een krimp van het maximumaantal vluchten van 500.000 naar 400.000 per jaar. Een nachtmerrie voor het huidige demissionaire kabinet, dat veel economische waarde hecht aan de luchthaven.

Er zijn mogelijkheden om het tij te keren, zoals door het uitkopen van boerenbedrijven, het aanpakken van vervuilende bedrijven in de omgeving en het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen in de buurt. Vrijdag buigt de ministerraad zich over de kwestie. Tweede Kamerleden met Schiphol in hun portefeuille zijn inmiddels bijgepraat en de meest betrokken ministers hebben afgelopen week al overleg gehad.

https://www.at5.nl/artike(...)e-zorgen-bij-kabinet

Gelukkig hebben we een fors belang in klm air france voor de hoofdprijs van 14 euro, nu nog geen 4 euro :')
_O-
Dat gaat vast helemaal goedkomen als we Wopke :') mogen geloven
Er is alleen 1 probleem Wopke kunnen we niet geloven want dat sujet liegt altijd :r en doet alles fout
Het is om gek van te worden dat dit sujet nog niet gearresteerd is vanwege de kot ;)
  vrijdag 10 december 2021 @ 00:15:47 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202548355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:
..Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
KLM heeft ¤3,8 miljard aan leningen en coronasteun ontvangen

Luchtvaartmaatschappij KLM heeft sinds de coronacrisis uitbrak ¤3,8 miljard aan leningen en steun ontvangen van de overheid. Dat blijkt uit een overzicht dat demissionair minister Hoekstra (Financiën) maandag naar de Tweede Kamer stuurde.

Het gaat om een kleine miljard aan leningen en garanties van de Staat en banken, plus ¤1,5 miljard aan NOW-steun, een loonsubsidie. De laatste hoeft KLM niet terug te betalen, omdat het een algemene regeling is voor het bedrijfsleven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scheiding Air France en KLM
De PVV wilde een maand geleden weten hoe het stond naar een onderzoek naar een scheiding tussen Air France en KLM. Volgens de minister is de motie uitgevoerd door de Kamer vertrouwelijk bij te praten op dit onderwerp.
quote:
„Het kabinet is van mening dat de toekomst van KLM het beste geborgd is binnen de holding Air France KLM, waarbinnen KLM op veel terreinen zelfstandig opereert”, zo meldt Hoekstra.
:') _O- _O-

De coronacrisis heeft er voor gezorgd dat KLM en Air France op dit moment concurrenten in eigen huis zijn. Beiden willen zo veel mogelijk passagiers naar hun eigen hubs te trekken. Topman Ben Smith wil van Air France het A-merk maken, dus de routes met veel zakelijk verkeer. Dit kan ten koste gaan van het aantal frequenties op Schiphol.
quote:
De holding trok zich vorige week niets aan van de voordracht van de KLM-ondernemingsraad voor een bestuursfunctie bij Air France KLM.
:') _O- _O-

Minister Hoekstra laat beslissingen over het bestemmingennetwerk aan KLM :') :|W , na vragen van GL over vluchten naar Düsseldorf en Brussel. Op deze vluchten zitten reizigers die overstappen op intercontinentale vluchten. Als aandeelhouder heeft Hoekstra geen vragen gesteld :') :|W aan de directie over het verminderen of schrappen van vluchten naar deze bestemmingen.

https://www.telegraaf.nl/(...)oronasteun-ontvangen

• Hij laat beslissingen over aan KLM
• Hij stelt geen vragen als aandeelhouder
• Pompt er wel 3.8 miljard in
• Voordracht van de KLM wordt genegeerd

En dan roept dat sujet nog:
Ik ben meer een bestuurder dan een politicus :') _O-
Dan heb ik nieuws voor je Wopke, je bent geen van beide

Wat je wel bent

• Brallende corpsbal
• Gierend incompetent
• Verdachte in strafrechterlijk onderzoek
• Partijleider van 5 zetels
• Een jurist die zich meer had moeten verdiepen in zijn buitenlandse zaakjes, erger falen als jurist kan niet
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:38:04 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203151745
Analyse: kan KLM nog op eigen kracht uit schuldmoeras komen?

Een nieuw kabinet stond maandag op het bordes, met daarboven dezelfde vraag inzake de toekomst van luchtvaartmaatschappij KLM. Wat gaat er gebeuren met het belang van de Nederlandse Staat in KLM en een eventuele herkapitalisatie?

De luchtvaartmaatschappij is technisch failliet en zal bij de publicatie van de jaarcijfers over ruim een maand duidelijkheid moeten geven over de continuïteit van de onderneming. De accountant nam vorig jaar misschien genoegen met de garantstelling van de Nederlandse overheid, maar die heeft daarna twee momenten laten lopen om mee te doen aan een balansversterking.

quote:
Aan het eind van het derde kwartaal was het eigen vermogen van Air France KLM ¤3,8 miljard negatief, en dat loopt nog verder op vanwege het verlies over het vierde kwartaal. Er moet naar schatting ¤4 tot ¤6 miljard bij om tot een gezonde verhouding te komen tussen eigen vermogen en schuld.
Geld vandaan
Waar moet dat geld vandaan komen? Allereerst zou Air France KLM van plan zijn om dit jaar ¤1 tot ¤2 miljard op te halen middels de uitgifte van nieuwe aandelen. Maar Nederland gaf het afgelopen jaar een duidelijk signaal door niet mee te doen aan een aandelenemissie, waardoor het in 2019 verworven belang van Nederland in Air France KLM terugzakte van 14% naar 9%. Dat zal de accountant meenemen in het oordeel.

Ook rekende de top van Air France KLM erop dat Nederland de lening van ¤1 miljard om zou zetten in achtergesteld eigen vermogen. Na een ’nee’ in december gaf Air France KLM maar de schuld aan de omicron-variant, waardoor men de kapitaalmarkt niet op kon. Maar hierdoor komt de Nederlandse Staat ironisch genoeg nog meer in beeld, want de Franse Staat zit al op een belang van 29% en wil geen verplicht bod doen op de onderneming. Op zoek naar investeerders dus, naast een flink bonnetje bij de Nederlandse Staat.

Als de nieuwe minister Kaag van Financiën niet beweegt, zal KLM het op eigen kracht moeten doen. Het eigen vermogen van KLM was eind 2020 met een min van ¤115 miljoen nog bescheiden negatief. Dat is in te halen met een goed ‘normaal’ jaar, maar daar is in de verste verte nog geen sprake van.

Over 2021 zal het negatief eigen vermogen zeker richting de miljard gaan
En voor een gezonde solvabiliteit moet daar nog flink wat bovenop. Niet voor niets zijn vakbonden bang dat KLM niet zelf uit het schuldmoeras uit kan komen. De afwachtende houding van Nederland als een van de belangrijkste aandeelhouders kan ervoor zorgen dat KLM nog verder achterin de groep geschoven wordt dan dat nu al het geval is. En juist dat wilde het kabinet niet.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-schuldmoeras-komen

Gelukkig kan Wopke :') nu als minister van buza orde op zaken stellen :')
Ohh wacht, hij wil alleen positief nieuws en laat de shit aan zijn opvolger en kan zich niets meer herinneren :r

Wopke :R
  donderdag 13 januari 2022 @ 21:06:24 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203176171
KLM verliest met vertrek Elbers geliefde baas en vechter

AMSTERDAM - Met het vertrek van topman Pieter Elbers (51) verliest KLM een voorvechter van de laatste zelfstandigheid van de luchtvaartmaatschappij. Zijn vertrek wordt volgens insiders aangegrepen om KLM verder uit te kleden. :D

Het vertrek van Elbers per mei volgend jaar komt op zich niet onverwacht, maar de aankondiging is vroeg. Donderdag besloot de raad van commissarissen van KLM dat Elbers geen derde termijn krijgt. Die kans leek al niet groot.

Topman Benjamin Smith van moedermaatschappij Air France KLM in Parijs wilde drie jaar geleden al van Elbers af. Het kabinet moest er toen aan te pas komen om de herbenoeming af te dwingen. :') :')

https://www.telegraaf.nl/(...)efde-baas-en-vechter

Weer een succes van Wopke :') :') :|W
pi_203176401
Heeft KLM al het nummer van Kaag, of stuurt Wopke de tikkies voor 'weer ff een paar miljard' door?
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:09:29 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203178794
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:17 schreef tripel7 het volgende:
Heeft KLM al het nummer van Kaag, of stuurt Wopke de tikkies voor 'weer ff een paar miljard' door?
Jeetje, dat is wel een flinke ontslagvergoeding voor Elbers :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 13 januari 2022 @ 23:09:46 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203178800
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM verliest met vertrek Elbers geliefde baas en vechter

AMSTERDAM - Met het vertrek van topman Pieter Elbers (51) verliest KLM een voorvechter van de laatste zelfstandigheid van de luchtvaartmaatschappij. Zijn vertrek wordt volgens insiders aangegrepen om KLM verder uit te kleden. :D

Het vertrek van Elbers per mei volgend jaar komt op zich niet onverwacht, maar de aankondiging is vroeg. Donderdag besloot de raad van commissarissen van KLM dat Elbers geen derde termijn krijgt. Die kans leek al niet groot.

Topman Benjamin Smith van moedermaatschappij Air France KLM in Parijs wilde drie jaar geleden al van Elbers af. Het kabinet moest er toen aan te pas komen om de herbenoeming af te dwingen. :') :')

https://www.telegraaf.nl/(...)efde-baas-en-vechter

Weer een succes van Wopke :') :') :|W
Functie Elbers :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:03:46 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203179387
Gênant: topmannen Air France-KLM weigeren hand te schudden :o

Een gênant moment bij de perspresentatie van Air France-KLM vandaag. Tot vijf keer toe vragen verslaggevers of topmannen Ben Smith en Pieter Elbers elkaar de hand willen schudden. Er gebeurt helemaal niets. :') _O- _O-

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-hand-te-schudden

Filmpje in de link maar gelukkig gaat hij in goed overleg weg _O- _O- _O-
Champagne niet aan te slepen dus bij air france :P
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:04:46 #251
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203179395
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:09 schreef Drekkoning het volgende:
Functie Elbers :W
Gelukkig is Wopke nu minister van buza dus kan hij gelijk ff naar Parijs om hun de waarheid te zeggen :') _O- _O-
pi_203179406
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 00:55:26 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203179757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:06 schreef kurk_droog het volgende:
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
Dat kan je van Wopke niet zeggen ;)
Die heeft alles verkeerd gedaan en met geld gesmeten :r
Maar die is gelukkig weer minister :') |:(
pi_203182481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:06 schreef kurk_droog het volgende:
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
die man heeft het zeker goed gedaan!!

Hij heeft miljarden losgepraaat vd Nederlandse belasrtingbetaler voor een Frans bedrijf.

Hij zal ook zeker een prachtige afkoopsom mee gaan krijgen. En terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door riazop op 14-01-2022 11:07:35 ]
pi_203182665
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gênant: topmannen Air France-KLM weigeren hand te schudden :o

Een gênant moment bij de perspresentatie van Air France-KLM vandaag. Tot vijf keer toe vragen verslaggevers of topmannen Ben Smith en Pieter Elbers elkaar de hand willen schudden. Er gebeurt helemaal niets. :') _O- _O-

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-hand-te-schudden

Filmpje in de link maar gelukkig gaat hij in goed overleg weg _O- _O- _O-
Champagne niet aan te slepen dus bij air france :P
Dat ze elkaar de hand niet schudden is prima. Doen ze dat wel dan gaan de hyena's van de pers natuurlijk weer vallen over "kijk eens wat ze doen in deze coronatijden!1!!!"

Wel jammer dat Elbers weg is, voor mijn gevoel wel iemand die wel echt voor KLM stond. Het is altijd maar weer afwachten wie er nu neergezet wordt.

Is hij weggestuurd door de RvC van KLM, of van Air France KLM?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:11:55 #256
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203184552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:14 schreef tjoptjop het volgende:
Dat ze elkaar de hand niet schudden is prima. Doen ze dat wel dan gaan de hyena's van de pers natuurlijk weer vallen over "kijk eens wat ze doen in deze coronatijden!1!!!"
..Is hij weggestuurd door de RvC van KLM, of van Air France KLM?
Antwoord:
Elbers weg bij KLM: ‘Het was oorlog op alle fronten’ :D

Pieter Elbers vertrekt als president-directeur bij KLM. Het is een schok voor de duizenden personeelsleden van de luchtvaartmaatschappij. Verslaggever Yteke de Jong legt uit waarom dit besluit nu is genomen.

https://www.telegraaf.nl/(...)rlog-op-alle-fronten

:') _O- _O-
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:14:31 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203184605
Officiele versie:

Geen afspraken over vertrekbonus, Topman Pieter Elbers 'na goed overleg' weg bij KLM

Pieter Elbers vertrekt volgend jaar als topman van luchtvaartmaatschappij KLM.
quote:
De Raad van Commissarissen van KLM stelt dat 'na goed overleg' is besloten Elbers niet voor een derde termijn op te laten gaan
_O- _O- _O- _O- _O- Zijn huidige termijn loopt in mei 2023 af.

"Gelet op het aflopen van zijn tweede termijn, dat voor de RvC een natuurlijk moment voor afweging biedt, hebben wij na overleg met Pieter de conclusie getrokken geen derde termijn in te gaan. Het is bovendien een moment waarop het herstructureringsplan grotendeels is uitgevoerd," aldus de commissarissen in een persbericht. Elbers was verantwoordelijk voor die herstructurering.

Volgens de RvC kan door de vroege bekendmaking de zoektocht naar een opvolger tijdig beginnen en kan die 'een deugdelijke inwerkperiode krijgen'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-elbers-weg-bij-klm
pi_203184700
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Antwoord:
Elbers weg bij KLM: ‘Het was oorlog op alle fronten’ :D

Pieter Elbers vertrekt als president-directeur bij KLM. Het is een schok voor de duizenden personeelsleden van de luchtvaartmaatschappij. Verslaggever Yteke de Jong legt uit waarom dit besluit nu is genomen.

https://www.telegraaf.nl/(...)rlog-op-alle-fronten

:') _O- _O-
Aha vanuit Parijs dus. Ik weet niet of KLM eigenlijk nog een aparte RvC heeft.

Echt wat een kapitale fout is dat destijds met Air France geweest zeg, pffff.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:28:05 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203184851
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik weet niet of KLM eigenlijk nog een aparte RvC heeft.
:Y

quote:
Echt wat een kapitale fout is dat destijds met Air France geweest zeg, pffff.
Tja, het is maar de vraag of KLM ooit zo groot heeft kunnen groeien zonder die holding.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203184903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
:Y
Is me nou niet helemaal duidelijk vanuit door wie hij weggestuurd is. De ene bron zegt RvC KLM, de ander weer vanuit Parijs (of zit de RvC van KLM daar :? )

quote:
Tja, het is maar de vraag of KLM ooit zo groot heeft kunnen groeien zonder die holding.
Was ook wel een lastige tijd toen. Het blijft koffiedik kijken maar denk dat het met een andere partner beter was gelopen. Nederland en Frankrijk matcht toch niet echt qua cultuur.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 13:32:58 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203184937
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Is me nou niet helemaal duidelijk vanuit door wie hij weggestuurd is. De ene bron zegt RvC KLM, de ander weer vanuit Parijs (of zit de RvC van KLM daar :? )
[..]
Was ook wel een lastige tijd toen. Het blijft koffiedik kijken maar denk dat het met een andere partner beter was gelopen. Nederland en Frankrijk matcht toch niet echt qua cultuur.
RvC KLM wil niet verlengen. Sommige zeggen dat dat vanuit Frankrijk is aangestuurd maar dat complot volg ik niet helemaal. Yteke is sowieso een onbetrouwbare bron als het op KLM aankomt, haar artikelen staan altijd vol met speculaties en hearsay.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203186600
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 13:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
RvC KLM wil niet verlengen. Sommige zeggen dat dat vanuit Frankrijk is aangestuurd maar dat complot volg ik niet helemaal. Yteke is sowieso een onbetrouwbare bron als het op KLM aankomt, haar artikelen staan altijd vol met speculaties en hearsay.
Er is toch maar 1 reden om die man weg te krijgen en dat is Franse invloed? Klm is kleiner maar qua financiën groter dan Air France.. Die willen gewoon meer macht dus er komt straks een joker die geen KLM hart heeft zoals Elbers. Jammer dit.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:40:34 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203187070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:16 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Er is toch maar 1 reden om die man weg te krijgen en dat is Franse invloed? Klm is kleiner maar qua financiën groter dan Air France.. Die willen gewoon meer macht dus er komt straks een joker die geen KLM hart heeft zoals Elbers. Jammer dit.
Maar wat is de KLM RvC gebaat bij meer Franse invloed dan? Overigens dikke kans dat Pieter Bootsma doorschuift. Je zal echt niet opeens iemand met Franse connecties op de CEO-stoel plaats zien nemen.

Mgoed, tijd zal het leren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203305749
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:29:02 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203306030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef tripel7 het volgende:
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen :?

Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.

En overigens wonen er ook genoeg stewardessen in het buitenland, mooie frame weer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203306228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen :?

Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.

En overigens wonen er ook genoeg stewardessen in het buitenland, mooie frame weer.
Lekker in Spanje wonen
pi_203306233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen

Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.
Het gaat niet om de fiscale behandeling, maar om de facilitering van woon-werkverkeer - en daarmee mogelijk tot bewuste belastingontwijking door medewerkers - door KLM. Daar kan je precies niets mee, want die mensen kunnen ook daar wonen om heel andere redenen en (dat constateert de staat ook zelf) je kan niet van KLM verwachten dat ze daar individueel op toetsen. Dus moet er "gezocht worden naar een generieke oplossing"; ik vermoed een beperking van die woon-werkvergoeding of fiscalisering daarvan; belastingparadijzen uitzonderen voor zo'n vergoeding lijkt me een lastige.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:51:11 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203306380
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Het gaat niet om de fiscale behandeling, maar om de facilitering van woon-werkverkeer - en daarmee mogelijk tot bewuste belastingontwijking door medewerkers - door KLM. Daar kan je precies niets mee, want die mensen kunnen ook daar wonen om heel andere redenen en (dat constateert de staat ook zelf) je kan niet van KLM verwachten dat ze daar individueel op toetsen. Dus moet er "gezocht worden naar een generieke oplossing"; ik vermoed een beperking van die woon-werkvergoeding of fiscalisering daarvan; belastingparadijzen uitzonderen voor zo'n vergoeding lijkt me een lastige.
Ja maar dat is een standaard secundaire arbeidsvoorwaarde die je bij elke airline terugziet, helemaal niet gericht op het faciliteren van belastingontwijking.

Sterker nog, dat soort regelingen bestonden al ruim voordat de belastingverdragen veranderden en de plaats van betalen verschoof naar woonland.

En toen woonden er ook al werknemers in het buitenland.

Als de regering dit niet wil is een eerlijkere aanpassing om die belastingplicht weer naar land van werkgever te verschuiven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203306612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:51 schreef Drekkoning het volgende:
Ja maar dat is een standaard secundaire arbeidsvoorwaarde die je bij elke airline terugziet, helemaal niet gericht op het faciliteren van belastingontwijking.

Sterker nog, dat soort regelingen bestonden al ruim voordat de belastingverdragen veranderden en de plaats van betalen verschoof naar woonland.
Dat is an sich geen reden voor de staat om niet een bepaalde inspanning van KLM te vereisen natuurlijk. Het kan ook iets heel lafs worden als een verklaring van medewerkers of iets dergelijks.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:05:30 #270
80382 manny
30 is best veel
pi_203306661
De heren Rudi en Freddie hebben een aardige podcast over KLM en Luchtvaart in het algemeen op basis van onderzoek van Follow the Money

https://soundcloud.com/ru(...)js-in-de-lucht-houdt
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:31:27 #271
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203307125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is an sich geen reden voor de staat om niet een bepaalde inspanning van KLM te vereisen natuurlijk. Het kan ook iets heel lafs worden als een verklaring van medewerkers of iets dergelijks.
Maarja ik word er nogal krielig van als werkgevers gaan besluiten waar een werknemer mag wonen.

Zelfde geldt voor inperken van arbeidsvoorwaarden in opdracht van de overheid. Je kan wel aan de gang blijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203307307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef tripel7 het volgende:
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
quote:
In zijn rapport schrijft hij dat KLM hem heeft gemeld dat "slechts een zeer klein deel van het personeel in het buitenland" woont en dat dat niet illegaal is.
Dat laatste is altijd de norm blijkbaar. Of het verboden is. Het morele kompas en ethisch besef is zoals gewoonlijk ver te zoeken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203307339
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:42 schreef nostra het volgende:
Daar kan je precies niets mee
Nee natuurlijk weer niet. Dat blind verdedigen van de status quo kunnen we altijd wel aan jou overlaten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203307558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
Maarja ik word er nogal krielig van als werkgevers gaan besluiten waar een werknemer mag wonen.

Zelfde geldt voor inperken van arbeidsvoorwaarden in opdracht van de overheid. Je kan wel aan de gang blijven.
Dat eerste gebeurt ook niet, dat tweede vind ik een lastige: enerzijds kan ik het als eis vanuit de overheid richting bedrijf wel begrijpen, maar vanuit het bedrijf richting werknemer wordt het een lastige. Anderzijds hebben ze dat in de primaire voorwaarden ook voor elkaar weten te krijgen, dus tja.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 21 januari 2022 @ 23:33:18 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203309608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat eerste gebeurt ook niet, dat tweede vind ik een lastige: enerzijds kan ik het als eis vanuit de overheid richting bedrijf wel begrijpen, maar vanuit het bedrijf richting werknemer wordt het een lastige. Anderzijds hebben ze dat in de primaire voorwaarden ook voor elkaar weten te krijgen, dus tja.
Ja bedoel ik, er is al 20% af, dus moet je nou ook nog de secundaire voorwaarden afpakken om goedkoop mee te mogen reizen? Omdat er wellicht mensen naar het buitenland gaan voor een gunstiger belastingklimaat?

Het gros woont in Nederland en de meesten die in het buitenland wonen doen dat voornamelijk omdat ze het oprecht leuk vinden in het buitenland. Plus zij maken de belastingverdragen niet.

Als je als regering het stom vindt dat mensen in Nederland werken en in het buitenland belasting betalen, waarom spreek je dat dan op die manier af met het buitenland??

Het is niet alsof je alsnog af kan dragen in Nederland, nee, je móet in het buitenland afdragen als je daar woont.
Onzin om dan íedereen te straffen vanwege een regel die ze niet eens zelf verzonnen hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 21 januari 2022 @ 23:35:30 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203309652
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
[..]
Dat laatste is altijd de norm blijkbaar. Of het verboden is. Het morele kompas en ethisch besef is zoals gewoonlijk ver te zoeken.
Mensen moeten dus in Nederland blijven wonen omdat de regering heeft besloten dat ze in het land van inwoning belasting af moeten dragen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 29 januari 2022 @ 12:27:43 #277
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203415733
De ‘blauwe familie’ KLM ligt al een eeuw aan het infuus

Al 25 keer redde de overheid KLM van de ondergang. Een nieuw boek laat zien hoe je óók kan kijken naar ‘de zwaan’: minder romantisch, meer zakelijk.

Aan de binnenkant van de voorflap van het boek staat een overzichtje dat de lezer bij de hand kan houden. Joosten somt alle reddingsacties van de Nederlandse overheid op. Het zijn er 25. :o :o :o

Bijvoorbeeld: „1920-1940: Talloze subsidiecontracten om jaarlijkse verliezen te dekken”; „1928-1957: Amsterdam compenseert jaarlijkse verliezen Schiphol”; „1994: Honderden miljoenen staatssteun na prijzenslag op de transatlantische route”.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-infuus-a4083643



https://www.bol.com/nl/nl/f/de-blauwe-fabel/9300000071988547/

Maar eens ff gaan lezen
  zondag 6 maart 2022 @ 14:06:09 #278
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203968455
Cijfers vierde kwartaal en 2021 KLM Groep

quote:
Deze cijfers laten de veerkracht van KLM zien. Na bijna twee jaar crisis zet het herstel dat in het derde kwartaal van 2021 zichtbaar werd zich in het vierde kwartaal door, dankzij de loyaliteit van onze klanten en de enorme inzet van KLM-collega’s. Dat geeft energie voor de lange weg naar volledig herstel die nog voor ons ligt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ons dat gaat lukken.

President-directeur Pieter Elbers, KLM
https://nieuws.klm.com/cijfers-vierde-kwartaal-en-2021-klm-groep/

Wat een verneukerij weer :r

Download de cijfers zelf ff
https://nieuws.klm.com/download/1140814/q4and2021results.pdf

Pagina 10:
Het negatieve eigen vermogen is opgelopen van 9.9 naar 12.5 miljard :o
In 2021 dus 2.6 miljard verloren :') = 7 miljoen per dag

Gewoon doorgaan met geld pompen :') _O- _O-
pi_203979003
En de verliezen zullen de komende tijd nog hoger worden, dure brandstof en ik denk flink wat export wat mis loopt, volgens mij exporteert Nederland bijvoorbeeld veel bloemen naar Rusland, dat gaat allemaal per vliegtuig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 maart 2022 @ 08:29:09 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203979183
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Cijfers vierde kwartaal en 2021 KLM Groep
[..]
https://nieuws.klm.com/cijfers-vierde-kwartaal-en-2021-klm-groep/

Wat een verneukerij weer :r

Download de cijfers zelf ff
https://nieuws.klm.com/download/1140814/q4and2021results.pdf

Pagina 10:
Het negatieve eigen vermogen is opgelopen van 9.9 naar 12.5 miljard :o
In 2021 dus 2.6 miljard verloren :') = 7 miljoen per dag

Gewoon doorgaan met geld pompen :') _O- _O-
Jij hebt het over AF-KLM, Elbers over KLM. KLM heeft een redelijk laatste kwartaal gedraaid, zeker gezien de huidige omstandigheden.

Verder wordt er nu helemaal geen geld gepompt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 7 maart 2022 @ 08:32:26 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203979208
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:04 schreef raptorix het volgende:
En de verliezen zullen de komende tijd nog hoger worden, dure brandstof en ik denk flink wat export wat mis loopt, volgens mij exporteert Nederland bijvoorbeeld veel bloemen naar Rusland, dat gaat allemaal per vliegtuig.
Klopt, al zijn dat zaken die niet enkel (AF-)KLM raken.
Cargo is bijvoorbeeld niet meer een main focus, dat zal meer gevoeld worden door andere clubs.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203979275
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Klopt, al zijn dat zaken die niet enkel (AF-)KLM raken.
Cargo is bijvoorbeeld niet meer een main focus, dat zal meer gevoeld worden door andere clubs.
Ah wist dat niet, ik heb veel voor de luchtvaartindustrie gewerkt en destijds was cargo juist wel belangrijk, overigens zal Maintenance die naar mijn weten altijd winstgevend was ook flink minder werk hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 maart 2022 @ 08:56:54 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203979409
Over de brandstofprijzen gesproken, schijnt dat de KLM regiokisten nu extra tanken in bijvoorbeeld UK en zelfs Polen, zodat ze op Amsterdam niet of minder getankt hoeven te worden.

Dat is redelijk ongekend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203979538
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:56 schreef Drekkoning het volgende:
Over de brandstofprijzen gesproken, schijnt dat de KLM regiokisten nu extra tanken in bijvoorbeeld UK en zelfs Polen, zodat ze op Amsterdam niet of minder getankt hoeven te worden.

Dat is redelijk ongekend.
Ik vrees dat ze ook geen langdurige prijscontracten hebben mbt brandstof, gezien de verliezen met Covid en de lage prijs van olie de afgelopen periode kan dat wel eens heel pijnlijk worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 maart 2022 @ 09:48:42 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203979823
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko :P
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen :') :|W
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen |:)
pi_203979906
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko :P
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen :') :|W
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen |:)
En dan Airfrance dreigen op te heffen, dan dwingen we Frankrijk het op te kopen voor 5 miljard :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 maart 2022 @ 10:01:26 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203979983
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko :P
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen :') :|W
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen |:)
Dat is niet hoe aandelen werken hè :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 7 maart 2022 @ 10:05:29 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203980025
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:01 schreef Drekkoning het volgende:
Dat is niet hoe aandelen werken hè :P
Gelukkig hebben we Wopke, die weet wel hoe het werkt :D kopen op het hoogste nivo en je eigen aandelen in de Panama papers belasting vrij in de krant :') _O-
Nu Kaag die heeft er nog meer verstand van :') :|W
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:13:05 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204010495
Centralisatie KLM ’dendert’ ondanks oorlog in Oekraïne door

Amsterdam - Luchtvaartmaatschappij KLM verliest de eigen afdeling die zich bezighoudt met klantbeleving. Het opdoeken van deze zogeheten ’customer experience’ is volgens ingewijden onderdeel van een digitale slag en bezuinigingsopgave ineen bij moederbedrijf Air France KLM.

De stap is desondanks opvallend. In 2014 was de afdeling juist gecentraliseerd, maar in 2018 op verzoek van de ondernemingsraad en directie van KLM weer ontvlochten. Door alle bureaucratie in Parijs duurde het soms wel een jaar voordat een simpele beslissing om iets te veranderen aan een app, klantcontact of incheckprocedure was aangepast. Dat vond KLM destijds niet werkbaar, omdat de luchtvaartmaatschappij zich wil onderscheiden door snel in te spelen op eisen of wensen van klanten.

In 2019 werd nog een motie door de Tweede Kamer aangenomen, waarin het kabinet werd opgeroepen om tegen het verder uitkleden van KLM op te staan. Met verdere centralisatie zou hoogwaardige werkgelegenheid in Nederland verloren gaan, alsmede de zeggenschap over routes en Transavia.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.telegraaf.nl/(...)log-in-oekraine-door

We worden nog verder uitgekleed door die Fransen en blijven maar geld pompen :') :') _O-
Wachten is nu op Kaag die er helemaal geen reet van begrijpt :|W
pi_204010911
Grappig, ik ben indirect betrokken geweest bij dat onderdeel, niet bij KLM maar bij het bedrijf dat meedennkt over de UX en de customerlife cycle, dat ging destijds heel goed, zo goed dat we dit voor nog een stuk of 10 grote airliners hebben gedaan :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:54:38 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204213779
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-loonoffer-klm

Goh.
Drie keer raden wat dit gaat betekenen voor de komende CAO-onderhandelingen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:33:50 #292
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204214193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-loonoffer-klm

Goh.
Drie keer raden wat dit gaat betekenen voor de komende CAO-onderhandelingen ;)
En Wopke die zich niet aan de regels houdt :') :r
Verrassend, na de kot affaire, dit sujet leert niets van zijn fouten :(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 maart 2022 @ 11:37:59 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204214236
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:41:49 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204214293
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
Het is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt, maar grote kans dat je zonder de Fransen helemaal geen KLM meer had gehad, en als ze het wel hadden overleefd dan waren ze zeker niet de speler geweest die ze vandaag de dag zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:50:55 #295
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204214401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
Leo van Wijk is de naam ;)

Bestaat de ideale partner? Ja, zeiden KLM-topman Leo van Wijk en Air France-topman Jean-Cyril Spinetta in september 2003. De twee mannen hadden elkaar diep in de ogen gekeken en waren ervan overtuigd dat het liefde was: KLM en Air France moesten fuseren. Of eigenlijk: Air France zou KLM overnemen, waarbij KLM als merk en als bedrijf overeind zou blijven. Van Wijk zag in Spinetta’s ogen de redding van ‘de blauwe zwaan’, Spinetta zag bij Van Wijk kostenvoordelen en de kans in omzet het grootste luchtvaartconcern ter wereld te worden. “De tijd van nationale luchtvaartmaatschappijen is voorbij”, zei Van Wijk.

https://www.trouw.nl/nieu(...)bf8815/#&gid=1&pid=1

Verkocht aan de Fransen voor minder dan de boekwaarde van de vliegtuigen :') voor 800 miljoen
Op last van de Fransen inclusief het pensioenfonds :')
Na de aankoop 800 miljoen overwaarde uit pensioenfondsgetrokken en tadaa gratis klm voor de Fransen
En Leo van Wijk :?
Zakken gevuld en via achterdeur eruit en nooit meer wat van gehoord :r
De Fransen nog steeds _O- _O- over zoveel domheid :(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 maart 2022 @ 11:53:21 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204214431
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt, maar grote kans dat je zonder de Fransen helemaal geen KLM meer had gehad, en als ze het wel hadden overleefd dan waren ze zeker niet de speler geweest die ze vandaag de dag zijn.
Nou zit er natuurlijk wel een verschil tussen een goede deal om beide kanten te helpen, en de gigantische bende die het nu is waar KLM bijna niets meer over houdt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:55:43 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204214470
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou zit er natuurlijk wel een verschil tussen een goede deal om beide kanten te helpen, en de gigantische bende die het nu is waar KLM bijna niets meer over houdt.
Helaas was KLM indertijd de vragende partij ;)
Verder wilde niemand met ze in zee.

Overigens houdt KLM genoeg over hoor. Zie ook niet echt in waarom een AF het kip met de gouderen eieren zou slachten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 maart 2022 @ 12:22:27 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204214817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Helaas was KLM indertijd de vragende partij ;)
Verder wilde niemand met ze in zee.

Overigens houdt KLM genoeg over hoor. Zie ook niet echt in waarom een AF het kip met de gouderen eieren zou slachten.
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 25 maart 2022 @ 12:25:08 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204214833
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
Ze zijn dan ook de kleinere speler. Losweken is niet zomaar gedaan en zelfs dan is de vraag of je als relatief kleine speler dan beter af bent.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 maart 2022 @ 13:58:15 #300
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204215787
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
Gelukkig profiteren we mee met ons aandelenbelang :')
600 miljoen verlies _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')