abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:50:43 #1
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198877171
06 april 2021

Luchtvaartmaatschappij Air France krijgt een financiėle injectie van 4 miljard euro. Daarover zijn het bedrijf, de Franse staat en de Europese Commissie (EC) het eens geworden, meldt Air France dinsdag in een persbericht (pdf). Het akkoord komt op een uitgelezen moment, omdat Air France-KLM afkoerst op een operationeel kwartaalverlies van naar verwachting 1,3 miljard euro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nu.nl/economi(...)tra-staatssteun.html
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:58:42 #2
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198877304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:

Dan moet je de jaarcijfers zelf maar gaan bekijken, kun je het gewoon terugvinden dat inkomsten uit onderzoek stabiel is, en dat inkomsten uit passagiersvluchten ontzettend afhankelijk is van onder andere de Kerosine prijs.
Wait, what? Vrachtvluchten gebruiken geen kerosine?

Als je geen onderbouwing kunt leveren, kun je beter ophouden.

quote:
En als je niet snapt wat een HUB precies is, hou dan gewoon je mond, je zet je zelf alleen maar meer voor schut.
Waar zeg ik dat ik dat niet weet? Ik vraag alleen aan jou of een passagiersnetwerk belangrijk is voor een HUB. Want eerder heb je namelijk gezegd dat we Schiphol moeten ombouwen naar een onderhoudsstation met wat vrachtvluchten. Want dat levert meer geld op. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198877388
Ik stop hiermee, ga geen tijd meer in je onzin steken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:06:25 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198877405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
06 april 2021

Luchtvaartmaatschappij Air France krijgt een financiėle injectie van 4 miljard euro. Daarover zijn het bedrijf, de Franse staat en de Europese Commissie (EC) het eens geworden, meldt Air France dinsdag in een persbericht (pdf). Het akkoord komt op een uitgelezen moment, omdat Air France-KLM afkoerst op een operationeel kwartaalverlies van naar verwachting 1,3 miljard euro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nu.nl/economi(...)tra-staatssteun.html
Ach het is toch EU geld dus we betalen er toch aan mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198877900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens is dat wel een goed verhaal; een lening van de staat, die over dat geld nul procent rente betaalt, omzetten in een permanente lening waar de KLM bijna 8% rente over betaalt. Volgens mij heeft de Staat (en de belastingbetaler) dan na 12 jaar zijn geld alsnog terug en blijft de KLM 'bloeden'.
Mwah, wat je vaak bij dit soort diep achtergestelde vermogensinstrumenten ziet is dat er nogal wat voorwaarden zijn verbonden aan het uitbetalen van de rente. Over het algemeen rolt die verplichting gewoon op en kan die pas cash het bedrijf uit als die uit de excess cashflow is te betalen (en hoe die ook precies is gedefinieerd is daar voorlopig geen sprake van); de banken vinden het niet zo fijn als "hun" centen naar andere vermogensverschaffers gaan. Maar dat haal ik zo snel niet uit het persbericht.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:43:03 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198878013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Ik stop hiermee
Zou ik ook doen, als ik net als jij geen verhaal zou hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198878370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zou ik ook doen, als ik net als jij geen verhaal zou hebben.
En wat maakt jou een kenner? Hij zegt tenminste wat hij heeft gedaan. Of kan jij alleen laf anoniem hem afbranden.
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:11:44 #8
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198878516
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Ik stop hiermee, ga geen tijd meer in je onzin steken.
jammer, behalve de jij-bakken vond ik het best wel een leuke discussie met @Captain_Jack_Sparrow
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:18:20 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198878627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:02 schreef potjecreme het volgende:

En wat maakt jou een kenner?
30 jaar werkzaam in de luchtvaart. En ook nog iets met vliegtuigen, niet met het maken van websites.

Het maakt mij persoonlijk niet uit of hij putjesschepper is, maar als je claimt allemaal dingen te weten over de luchtvaart en niet in staat bent om het te onderbouwen, dan moet je gewoon wegwezen. En dan moet je al helemaal niet roepen dat ik degene ben die onzin verkoopt.
Ik heb in ieder geval mijn eerdere opmerking gecorrigeerd, omdat ik e.e.a. verkeerd geinterpreteerd had.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198878676
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

30 jaar werkzaam in de luchtvaart. En ook nog iets met vliegtuigen, niet met het maken van websites.

Het maakt mij persoonlijk niet uit of hij putjesschepper is, maar als je claimt allemaal dingen te weten over de luchtvaart en niet in staat bent om het te onderbouwen, dan moet je gewoon wegwezen. En dan moet je al helemaal niet roepen dat ik degene ben die onzin verkoopt.
Ik heb in ieder geval mijn eerdere opmerking gecorrigeerd, omdat ik e.e.a. verkeerd geinterpreteerd had.
Wat heb ik precies niet onderbouwd? Ik laat mij niet wegzetten alsof ik 1 of andere fantast ben, en wat is dan je functie in de luchtvaart wat je zo een expert maakt? Als je namelijk geen flauw benul hebt wat uberhaupt het verdienmodel is van KLM dan kan ik je weinig serieus nemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:22:16 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198878681
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:

Wat heb ik precies niet onderbouwd?
Je hebt niks onderbouwd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198878695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je hebt niks onderbouwd.
Noem me 1 punt, jij loopt met zaken te strooien zonder bron, als ik dan zeg dat het niet klopt kom je in 1 keer met een warrig verhaal dat het bedrag klopt, maar dat je economische activiteit en overheidsinkomsten door elkaar haalt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:27:22 #13
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198878762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:23 schreef raptorix het volgende:

Noem me 1 punt
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:

We hebbben helemaal geen NLM nodig, we moeten er voor zorgen dat Schiphol een interessante Hub blijft, daar valt het geld te verdienen, namelijk met onderhoud van vliegtuigen en goede distributie mogelijkheden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:25 schreef raptorix het volgende:

Ja redelijke kenner ja, jarenlang voor Skyteam en KLM/Transavia gewerkt, wel eens gekeken hoeveel man er bij Cargo en Onderhoud werken? Passagiersvervoer is nauwelijks interessant daar is geen droog brood in te verdienen.
Ik wacht. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:30:24 #14
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198878815
en door

pi_198878847
Kas Leeg MaatschappijTM
pi_198878873
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik wacht. :')
Daar heb ik al antwoord op gegeven, je kunt gewoon de jaarcijfers van KLM/AF opvragen en dan zien dat onderhoud de kurk is waarop men drijft, op passagiersvluchten werd pas winst gemaakt toen de olie echt goedkoop werd, en toen ging de winst op aan de stakingen bij AF, maar dat wist je natuurlijk als kenner wel?

Daarnaast is KLM qua vloot zo klein dat je helemaal geen nationale luchtvaarmaatschappij wilt zijn, dat is compleet onrendabel tegnwoordig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:57:12 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198879235
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:33 schreef raptorix het volgende:

Daar heb ik al antwoord op gegeven,
Nee. dat heb je niet. Want uit het pamfletje dat jij linkte en waarvan je zei dat ik sheet 14 moest bekijken, kun je die informatie helemaal niet halen. Dat heb ik ook al eerder geantwoord, maar dat heb je 'toevallig' genegeerd.

Wat je overigens wel uit sheet 14 kunt halen, is dat maintenance minder dan 10% revenue genereert van het totaal.

Als aanvulling geef ik je deze:
https://www.airfranceklm.(...)lease_en_8855736.pdf

Daar kun je in de tabel op p2 de psgr revenue zien over heel 2019 en op p3 de cargo revenue over heel 2019 en dan zie je dat cargo krap 10% van de totale revenue is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 06-04-2021 13:32:21 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198879780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee. dat heb je niet. Want uit het pamfletje dat jij linkte en waarvan je zei dat ik sheet 14 moest bekijken, kun je die informatie helemaal niet halen. Dat heb ik ook al eerder geantwoord, maar dat heb je 'toevallig' genegeerd.

Als aanvulling geef ik je deze:
https://www.airfranceklm.(...)lease_en_8855736.pdf

Daar kun je in de tabel op p2 de psgr revenue zien over heel 2019 en op p3 de cargo revenue over heel 2019 en dan zie je dat cargo krap 10% van de totale revenue is.
Je hoeft mij niet te vertellen wat de revenue op Cargo en Passagiers is, die is qua omzet veel hoger als maintenance, maar daar gaat het niet om, ten eerste is dat een enorm volatiele markt omdat je afhankelijk bent van concurrentie en olieprijzen, daarom zie je daar ook enorme swings op, echter doorgaans is dat verliesgevend de laatste 10 jaar, Maintentance is veel stabieler en altijd winstgevend, daarnaast zorgt dat voor veel hoogwaardige banen, maar dat probeer ik nu al 10 posts lang duidelijk te maken.

Maar goed, voor iemand die niet zo goed snapt wat omzet en winst is zal dat wel te hoog gegrepen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:56:27 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198880068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te vertellen wat de revenue op Cargo en Passagiers is, die is qua omzet veel hoger als maintenance, maar daar gaat het niet om, ten eerste is dat een enorm volatiele markt omdat je afhankelijk bent van concurrentie en olieprijzen, daarom zie je daar ook enorme swings op, echter doorgaans is dat verliesgevend de laatste 10 jaar, Maintentance is veel stabieler en altijd winstgevend, daarnaast zorgt dat voor veel hoogwaardige banen, maar dat probeer ik nu al 10 posts lang duidelijk te maken.

Maar goed, voor iemand die niet zo goed snapt wat omzet en winst is zal dat wel te hoog gegrepen zijn.
Je veegt wat losse kreten bij elkaar en hebt geen samenhangend verhaal. Alsof er geen concurrentie is op de vrachtmarkt en die vliegtuigen geen kerosine nodig hebben. Ga jij maar eens lekker met de 700 vrachtmachines van Fedex concurreren vanaf Schiphol. Terwijl ondertussen een andere maatschappij dan de KLM er voor zorgt dat Schiphol zijn HUB-functie niet verliest. 8)7

Meest aannemelijke is dat je er uit geflikkerd bent door de KLM en nu je gram probeert te halen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198880095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je veegt wat losse kreten bij elkaar en hebt geen samenhangend verhaal. Alsof er geen concurrentie is op de vrachtmarkt en die vliegtuigen geen kerosine nodig hebben. Ga jij maar eens lekker met de 700 vrachtmachines van Fedex concurreren vanaf Schiphol. Terwijl ondertussen een andere maatschappij dan de KLM er voor zorgt dat Schiphol zijn HUB-functie niet verliest. 8)7

Meest aannemelijke is dat je er uit geflikkerd bent door de KLM en nu je gram probeert te halen.
Lees nou wat ik schrijf, daarnaast heb ik nooit bij een luchtvaartbedrijf gewerkt :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198880153
Vliegen is leuk, los van het zakelijke belang.
Vooral de korte baantjes zoals London City Airport. Motoren vol vermogen met de rem erop, als een katapult vertrekken.

voor de covidperiode zat op vrijdag het vliegtuig vol met Engelse toeristen die een weekendje kwamen zuipen en blowen in Amsterdam.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:03:20 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198880171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef raptorix het volgende:

Lees nou wat ik schrijf
Het zou meer effect genereren als jij leert lezen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198881096
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Perpetuals worden niet terugbetaald; dat is de hele definitie van een perp.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wut? :')
Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden heeft nog een perp lening van ondertussen 370 jaar oud waar ze nog steeds rente over betalen :D

quote:
A living artifact from the Dutch Golden Age: Yale’s 367-year-old water bond still pays interest

The bonds were issued by the Hoogheemraadschap Lekdijk Bovendams, a water board composed of landowners and leading citizens that managed dikes, canals, and a 20-mile stretch of the lower Rhine in Holland called the Lek. (Stichtse Rijnlanden is a successor organization to Lekdijk Bovendams.)

Yale’s bond, written on goatskin, was issued on May 15, 1648 to Mr. Niclaes de Meijer for the “sum of 1,000 Carolus Guilders of 20 Stuivers a piece.” According to its original terms, the bond would pay 5% interest in perpetuity. (The interest rate was reduced to 3.5% and then 2.5% during the 17th century.)

The interest payments were recorded directly on the bond. The water board used the money raised to pay workers at a recently constructed cribbinge, a series of piers near a bend in the river that regulated its flow and prevented erosion.

Yale acquired the bond in 2003. That year, Geert Rouwenhorst, professor of corporate finance and deputy director of the International Center for Finance, took the bond to the Netherlands to collect 26 years of back interest. That was the last time interest was collected.

“There have been many instances in history when institutions issued debt with very long tenure. In the 17th century, people sometimes issued perpetual debt. But it is very rare that there is an uninterrupted history when governments or other entities have not defaulted on those debts,” says Rouwenhorst. “Yale’s bond is an extremely early example of a security that was issued without maturity and still pays interest. One ought to be astounded that such a thing exists.”
https://news.yale.edu/201(...)-still-pays-interest
Iets van ¤11 rente per jaar dus zo spannend is het niet maar wel een tof weetje.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:42:50 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198895804
https://www.telegraaf.nl/(...)e-belegging-hoekstra

slechte belegging ??
hele slechte belegging van die 750 miljoen euro komt niets meer terug

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ncien-air-france-klm
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 7 april 2021 @ 19:48:10 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198904086
Nederland laat KLM glippen met op handen zitten na actie Franse Staat

Frankrijk neemt het heft weer in handen bij Air France KLM, twee jaar nadat de Nederlandse staat zich voor ¤744 miljoen inkocht. Nederland, nu nog de tweede aandeelhouder, zal door een nieuwe aandelenuitgifte terugzakken naar hooguit de derde plaats, achter de Chinezen. Nederland doet niet mee in de aandelenemissie van ¤1 miljard en laat het belang verwateren tot 9%.

https://www.telegraaf.nl/(...)a-actie-franse-staat

:')

Waar is Jort |Kelder nu :?
Kan hij weer roepen dat ook dit een geniale zet is :')
  woensdag 7 april 2021 @ 19:50:46 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198904160
Die 744 miljoen euro die Nederland in Air France-KLM stak?

Weggegooid geld, blijkt nu

https://www.volkskrant.nl(...)-blijkt-nu~b57404e1/

Nou Wopke :r kom er maar weer in met je prietpraat :r
  woensdag 7 april 2021 @ 19:53:00 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198904220
Hoekstra laat KLM’ers vallen als een baksteen’

Minister Hoekstra speelt door ambivalent te zijn over het aandelenbelang in Air France KLM met 100.000 banen in de luchtvaartsector.

https://www.telegraaf.nl/(...)len-als-een-baksteen

Een CDA er die je een mes in de rug steekt goh verrassend :r
Hij had net Pieter een mes in zijn rug gestoken, en dacht kom ik ben nu toch bezig :(
  vrijdag 9 april 2021 @ 09:30:08 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198929454
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-topman-ben-smith


De Franse staat laat even aan Hoekstra zien :W _O- })
We hebben volledig schijt aan jullie KLM mensen

Stik maar met je aandelen van 760 miljoen euro , we gaan nog 100.000.000 aandelen uitgeven
zeggenschap ?? My ass
quote:
Miljoenenbonus topman Air France KLM, ondanks recordverlies en staatssteun
Door YTEKE DE JONG

Updated 1 min geleden
29 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM5.4442.52%
Topman Ben Smith van Air France KLM heeft vorig jaar een aandelenbonus ter waarde van ¤2 miljoen toegekend gekregen. Het concern leed een nettoverlies van ¤5 miljard als gevolg van coronacrisis.
quote:
Dat blijkt uit het jaarverslag dat is gepubliceerd. Smiths vaste beloning werd 25% verlaagd gedurende negen maanden als gevolg van een deeltijdregeling in Frankrijk en kwam uit op ¤744.511.

De aandelenbonus betreft de zogeheten 'long-term variable compensation'.

Er zijn 400.000 aandelen toegekend, die een waarde vertegenwoordigen van ¤2 miljoen, de waarde per 1 april 2020. Ze worden over drie jaar uitbetaald.

De 'normale' variabele bonus werd niet uitgekeerd in verband met corona, wel ontving Smith nog een bedrag van ¤295.287 voor onkosten zoals een chauffeur en scholingsvergoeding.

Zijn totale beloning komt in 2020 uit op ¤3 miljoen.


[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2021 11:32:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198930027
Ik krijg nu ook het gevoel dat Schiphol de functie hoofdhub naar Oost-Aziė (China, Korea, Japan) gaat kwijtraken ten gunste van Charles de Gaulle.
pi_198930086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:17 schreef Idisrom het volgende:
Ik krijg nu ook het gevoel dat Schiphol de functie hoofdhub naar Oost-Aziė (China, Korea, Japan) gaat kwijtraken ten gunste van Charles de Gaulle.
Nou, dan is het klaar voor mij om met KLM te vliegen. Als ik toch moet overstappen ga ik wel met een andere maatschappij.
pi_198930115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nou, dan is het klaar voor mij om met KLM te vliegen. Als ik toch moet overstappen ga ik wel met een andere maatschappij.
Als ik naar China wil, dan kan ik nu gaan kiezen tussen Frankfurt, Parijs of het nieuwe vliegveld van Berlijn (vanuit Noord-Nederland).

Jammer, want Schiphol met de KLM en de aan haar gelieerde maatschappijen China Southern en China Eastern hadden perfecte aankomst- en vertrektijden. Maar dat had Ollongren ook al ondermijnd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Idisrom op 09-04-2021 10:47:36 ]
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:29:25 #33
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198930191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Nou, dan is het klaar voor mij om met KLM te vliegen. Als ik toch moet overstappen ga ik wel met een andere maatschappij.
dat was voor mij ook de enige reden om KLM te nemen
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:31:55 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198930226
Miljarden belastinggeld ingestopt maar het lijkt me inmiddels onvermijdelijk dat Schiphol met het verder uitkleden van KLM binnen tien jaar vervalt tot een regionaal hubje. De Fransen zijn gewoon de baas en alles moet naar Parijs. Eigenlijk ook wel logisch want de "fusie" tot AF-KLM was technisch gezien natuurlijk gewoon een overname.
pi_198930262
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat was voor mij ook de enige reden om KLM te nemen
Ja, rechtstreekse vluchten zijn toch wel de main selling points van KLM.

Want qua comfort en extra's is het echt een B-maatschappij.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:51:50 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198930427
En niemand die Wopke hierop afrekent :?
Ook dit heeft hij weer hopeloos verprutst en miljarden verbrast

Wat een stuk stront is het toch ook, na Rutte :r de grootste in het kabinet :(
pi_198930488
Goed idee wel die bonus. Dat bedrijf draait fantastisch en dat allemaal met dank aan de unieke kwaliteiten van de bestuurder. Dik en dik verdiend.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:01:22 #38
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198930543
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Goed idee wel die bonus. Dat bedrijf draait fantastisch en dat allemaal met dank aan de unieke kwaliteiten van de bestuurder. Dik en dik verdiend.
die bonus zal over 2019 zijn, dan is het aan het fatsoen van de bestuurder om hier afstand van te doen of dit anders op te lossen
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:01:50 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198930547
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Goed idee wel die bonus. Dat bedrijf draait fantastisch en dat allemaal met dank aan de unieke kwaliteiten van de bestuurder. Dik en dik verdiend.
Omdat hij ondermeer de loonsteun in Nederland heeft geregeld :D
https://www.telegraaf.nl/(...)rlies-en-staatssteun
Dus bonus omdat hij Wopke keihard genaaid heeft _O-
pi_198930604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, rechtstreekse vluchten zijn toch wel de main selling points van KLM.

Want qua comfort en extra's is het echt een B-maatschappij.
China Eastern blijft wel aandelen bijkopen om het belang op 10% te houden. Waarom, denk ik? Waarschijnlijk omdat Charles de Gaulle straks de nieuwe hoofdhub wordt.

China Southern is uit de Sky Alliance gestapt, maar blijft wel samenwerken met AF-KLM. Misschien moet KLM (en niet AF-KLM) meer toenadering zoeken met China Southern. Partner Xiamen Airkines adverteert wel met Amsterdam als belangrijkste Europese (vakantie)bestemming.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:13:21 #41
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198930650
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat hij ondermeer de loonsteun in Nederland heeft geregeld
niet zo'n sterk verhaal dit van de Geilegraaf
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:22:42 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198930728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:
niet zo'n sterk verhaal dit van de Geilegraaf
Klopt we wachten ook op de messcherpe analyse van onze deskundige Jort Kelder :') die dit even gaat duiden _O-
Geniaal dit geniaal dat en ook Rutte nog even ophemelen :r
Wat een dorpsgek is dat zeg
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:24:36 #43
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198930754
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:22 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt we wachten ook op de messcherpe analyse van onze deskundige Jort Kelder :') die dit even gaat duiden _O-
Geniaal dit geniaal dat en ook Rutte nog even ophemelen :r
Wat een dorpsgek is dat zeg
Bonussen worden meestal uitgekeerd op basis van het voorgaande jaar vandaar mijn twijfels, neemt niet weg dat ik het geen goeie zaak vind, zolang je je hand ophoudt moet je eigenlijk onder curatele staan.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:26:26 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198930774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:17 schreef Idisrom het volgende:
Ik krijg nu ook het gevoel dat Schiphol de functie hoofdhub naar Oost-Aziė (China, Korea, Japan) gaat kwijtraken ten gunste van Charles de Gaulle.
Uiteraard

De KLM vliegt volgend jaar 30 keer per dag met de blauwe rokjes naar Charles de Gaulle

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Miljarden belastinggeld ingestopt maar het lijkt me inmiddels onvermijdelijk dat Schiphol met het verder uitkleden van KLM binnen tien jaar vervalt tot een regionaal hubje. De Fransen zijn gewoon de baas en alles moet naar Parijs. Eigenlijk ook wel logisch want de "fusie" tot AF-KLM was technisch gezien natuurlijk gewoon een overname.
Tuurlijk, afgesproken was dat de vliegtuigen en de rokjes blauw zouden blijven

Het hele verhaal doet me denken aan China en Hong Kong

quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:22 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt we wachten ook op de messcherpe analyse van onze deskundige Jort Kelder :') die dit even gaat duiden _O-
Geniaal dit geniaal dat en ook Rutte nog even ophemelen :r
Wat een dorpsgek is dat zeg
Ja Jort is echt een dorpsgek , zijn enige nut is de piemel van Mark

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2021 11:31:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:28:43 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198930801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bonussen worden meestal uitgekeerd op basis van het voorgaande jaar vandaar mijn twijfels, neemt niet weg dat ik het geen goeie zaak vind, zolang je je hand ophoudt moet je eigenlijk onder curatele staan.
Tja, is altijd lastig, zijn gewoon arbeidsvoorwaarden tussen bedrijf en werknemer/bestuurder, en itt Nederland morrelen Fransen daar niet zo snel aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:29:02 #46
131800 Tarado
capō de fusca
pi_198930808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Uiteraard

De KLM vliegt volgend jaar 30 keer per dag naar Charles de Gaulle
ligt allemaal niet zo eenvoudig met die landingsrechten over en weer dus volgend jaar zal dat nog zeker niet het geval zijn
pi_198931074
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

die bonus zal over 2019 zijn, dan is het aan het fatsoen van de bestuurder om hier afstand van te doen of dit anders op te lossen
Ben geen socialist ofzo maar ik vind het altijd wel om te kotsen die buitensporige beloningen. Ik geloof graag dat zo'n bestuurder bepaalde vaardigheden heeft, maar die rechtvaardigen de hoge bonussen niet. ziek systeem dat zichzelf kennelijk in stand houdt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:08:51 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198931923
Precies een jaar geleden ..........

Hoekstra: Bonus voor topman Air-France moet van tafel, anders geen steun

Air France-KLM kan waarschijnlijk fluiten naar steun van de staat, als het bedrijf de plannen doorzet om CEO Ben Smith toch een bonus te geven. Volgens minister van Financiėn Wopke Hoekstra zijn bonussen ‘in deze tijd van crisis niet verstandig en niet te verenigen met steun van de belastingbetaler’.

https://www.ad.nl/politie(...)geen-steun~acb85ef6/

Nou dat heeft indruk gemaakt :') _O- _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:27:55 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198932201
https://www.telegraaf.nl/(...)g-in-gezicht-klm-ers

Nu is het klaar hoor, richt nu maar een NLM op , ook met blauwe vliegtuigen

Dit gaat nooit meer iets worden


quote:
Volgens de ondernemingsraad van KLM is er intern en maatschappelijk 'nul' draagvlak voor het aandelenpakket.
,,Waar men in Nederland een majeure salarisreductie laat zien, is men blijkbaar in de groep totaal niet ontvankelijk voor welk signaal dan ook.
Zeer teleurstellend en bovendien ongepast na het gedwongen vertrek van 5000 collega's", zegt bestuurder Dario Fucci van KLM's ondernemingsraad tegen De Telegraaf.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198933648
Zo zie je maar weer dat de top zich niks aantrekt wat er bij de plebs speelt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:43:47 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zo zie je maar weer dat de top zich niks aantrekt wat er bij de plebs speelt...
Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te :r
pi_198934102
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te :r
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:51:00 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
En wij blijven met de ellende en de rekening achter :(
Om te :r deze cirkel moet ook maar eens worden doorbroken
pi_198934164
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:02:50 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934242
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef nostra het volgende:
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
In beeld voor functie elders :+ _O- :')
pi_198934306
van mij mag de klm de maan op.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:23:57 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
van mij mag de klm de maan op.
Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:24:27 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934443
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

In beeld voor functie elders :+ _O- :')
: Minister maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198934459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
dan mag de NS de maan op van mij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198934484
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198934512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Nee, joh, dat is om de aankomende toeristen makkelijk Amsterdam in te krijgen. Want daar staan ze om te springen in die stad...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198934728
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:55:43 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Ach we printen tegenwoordig geld , het hoeft niet meer verdiend te worden

we moesten de belastingdienst ook maar afschaffen vind ik, dan kan ook gelijk de toeslag afdeling weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:34:34 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198935097
KLM technisch failliet na dramatisch jaar: meer schuld dan bezittingen

KLM heeft financieel flink water gemaakt door de coronacrisis. Van de ruim 1,5 miljard euro aan eigen vermogen die de luchtvaartmaatschappij eind 2019 had, is helemaal niks meer over. KLM sloot 2020 af met een negatief eigen vermogen van 115 miljoen euro.

Dat betekent dat KLM nu meer schulden heeft dan bezittingen en dus technisch failliet is. Dat klinkt trouwens erger dan het is. Zolang de rekeningen betaald kunnen worden, bijvoorbeeld met de miljarden aan overheidssteun die het bedrijf vorig jaar ontving, blijft KLM in de lucht.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)alaris-pieter-elbers

Gelukkig hebben we 14% en Jort Kelder als dat geen winnende combinatie is |:) _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:48:45 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198935246
Binnenhof woedend over bonus Air France KLM-topman Ben Smith :D

De goudgerande bonus voor topman Ben Smith van Air France KLM zorgt voor een golf van verontwaardiging in politiek Den Haag. Niemand kan begrip opbrengen voor het belonen van het ’binnenhalen’ van staatssteun in een rampjaar.

„Wij zijn tegen die bonus”, reageert demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiėn). „Bonussen en uitkeren van dividend vinden wij niet verenigbaar met steun.” :') :|W

Nederland is aandeelhouder van Air France KLM, maar een eerdere poging om het uitdelen van royale beloningen aan de top in Parijs te voorkomen is gestrand. In eigen land heeft Hoekstra wel een harde afspraak met KLM: geen bonussen, geen dividend. De actie van het moederconcern heeft volgens de CDA-bewindsman geen gevolgen voor eventuele toekomstige hulp aan KLM.

De Tweede Kamer eist opheldering. VVD-Kamerlid Eelco Heinen vraagt zich af of het niet indruist tegen Europese steunregels. De liberaal heeft er geen goed woord voor over: „Mayday mayday roepen en bonus toepen, dat is totaal ongepast in deze moeilijke economische tijd voor het bedrijf en personeel.”

De SP wil de blauwe zwaan het liefst afscheiden van de Fransen en KLM nationaliseren. SP-leider Lilian Marijnissen is woest: „Duizenden ontslagen, onzekerheid op de werkvloer, maar de bonussen aan de top gaan natuurlijk gewoon door.”

’Hoekstra aandeelhouder?’
De PvdA vraagt zich af wat de invloed van Hoekstra is als aandeelhouder . „Er is niks van te merken”, zegt Kamerlid Henk Nijboer. „Bonussen uitdelen aan de top terwijl medewerkers worden ontslagen is amoreel en onverdedigbaar.”

https://www.telegraaf.nl/(...)klm-topman-ben-smith

Nou Wopke weer lekker bezig geweest weer een succes geboekt in Den Haag :')
Begin maar weer met onzin uitkramen :r
  maandag 12 april 2021 @ 20:11:27 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198977716
Frankrijk verbiedt korte vluchten, waarom doen wij dat niet?
'Mag niet zomaar' :')

Sinds 2018 is naast Brussel en Parijs ook Londen via een directe trein te bereiken. Beeld © ANP
De trein of het vliegtuig? In Frankrijk word je voortaan gedwongen om op korte afstanden de trein te nemen. Als je dezelfde plaats in 2 uur en 30 minuten kunt bereiken met de trein, dan mag je niet meer in het vliegtuig stappen. Zou zo'n maatregel ook in Nederland genomen kunnen worden?

De Franse steden Parijs en Lyon liggen zo'n 400 kilometer uit elkaar. Met het vliegtuig doe je er 1 uur en 10 minuten over. Met de trein kan het in 1 uur en 57 minuten, als je de Train ą Grande Vitesse (TGV) pakt tenminste.

Het is zomaar een verbinding tussen twee steden in Frankrijk waarvoor je geen vliegticket meer mag boeken - mocht je dat al van plan zijn. Ook tussen Parijs en Nantes en Parijs en Bordeaux zijn dit soort vluchten niet meer mogelijk.

'Levendig debat'

Er ging volgens Le Monde een 'levendig debat' aan vooraf, maar uiteindelijk stemde een meerderheid van het parlement zaterdagavond in met deze 'symbolische klimaatmaatregel' die overigens alleen in Frankrijk zelf geldt.

Het vliegen over korte afstanden wordt niet helemaal aan banden gelegd, waarschijnlijk kunnen overstappende luchtreizigers wel het eerste of laatste onderdeel van hun reis blijven maken.

"Wow", reageerde Suzanne Kröger op Twitter. Als Kamerlid voor GroenLinks maakte zij zich hard om ook in Nederland zoiets voor elkaar te krijgen. De maatregel in Frankrijk komt voort uit een initiatiefwet, die geļnspireerd is op haar motie in Nederland om te stoppen met vluchten van Schiphol naar Brussel.

Het schrappen van vluchten van Schiphol naar Brussel; Kröger kreeg er zelfs een Kamermeerderheid voor. Verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen (VVD) voerde de motie niet uit. Afschaffing van commerciėle vluchten tussen Schiphol en Brussel was volgens haar niet mogelijk, omdat dat in strijd zou zijn met de vrijemarktregels van de Europese Commissie.

Vrijemarkteconomie

Luchtvaartdeskundige Hans Heerkens bevestigt dat het onmogelijk is om internationale vluchten te verbieden. "In onze vrijemarkteconomie mag dat niet zomaar." Wat de overheid wel zou kunnen doen, zegt hij, is andere maatregelen treffen.

Zoals de buffercapaciteit van een luchthaven tegenhouden, zodat er minder plek is voor vliegtuigen. Nederland zou ook btw op vliegtickets kunnen heffen, net als op treintickets. Ook al doen andere landen dat niet. "Je zou kunnen zeggen: hoor eens even, als we wachten op wat andere landen doen, dan gebeurt er nooit wat", zegt Heerkens.
Want er lijkt weinig schot in de zaak. Dagelijkse gaan er vanuit Amsterdam vluchten naar Brussel, Londen en Düsseldorf.

Toch gebeurt er wel iets: inmiddels heeft KLM één van de vijf dagelijkse vluchten naar Brussel geschrapt. Reizigers kunnen tegenwoordig een Air&Rail-ticket kopen. Een reiziger uit Brussel kan dus nu met één ticket de trein nemen en daarna op Schiphol het vliegtuig pakken naar Hongkong. Daardoor kan CO2-uitstoot van het vliegtuig worden bespaard.

Düsseldorf, Parijs, Londen, Frankfurt en Berlijn

Eind vorig jaar stelde KLM en onder andere de NS een actieagenda op om meer mensen met de internationale trein te laten reizen. Naast Brussel worden nog meer plaatsen genoemd die eventueel met de trein gedaan zouden kunnen worden.

Het gaat om plaatsen die op minder dan 700 kilometer van Schiphol liggen: Düsseldorf, Parijs, Londen, Frankfurt en Berlijn. "Deze zes bestemmingen zijn nu ook al goed bereikbaar via het spoor."

Qua reistijd concurrerend

Qua reistijd is de internationale trein op deze bestemmingen, met uitzondering van Berlijn, een 'concurrerend alternatief'. Maar er zijn nog wat knelpunten.

Treinen zouden een extra stop moeten maken op Schiphol. Ook zouden er méér treinen moeten gaan rijden en zou onderzocht moeten worden of het mogelijk is om bagage direct vanuit het vliegveld op de trein te zetten.

En last but not least: de prijs. Die komt tot stand in een 'internationale en geliberaliseerde markt'. Wat dat betekent staat er niet, maar de reiziger weet: een treinkaartje is (meestal) duurder.

KLM noemt het een succes. 25 procent van de klanten uit Belgiė kiest voor zo'n combinatieticket.

"Ik vind het een goed idee", zegt Heerkens over die combinatietickets. "Zeker bij Schiphol kan dit goed. Op sommige luchthavens moet je eerst de tram of de metro pakken en dan ben je pas bij de trein. Voor mensen die de weg kennen is dat geen probleem, maar zakenreizigers willen die rompslomp niet." Op Schiphol is dat een ander verhaal: je hoeft alleen de roltrap naar beneden te nemen.

'We zijn er nog lang niet'
Brussel-Schiphol is volgens GroenLinks de eerste vlucht die internationaal deels wordt opgeschort vanwege klimaatdoelstellingen. "We zijn er nog lang niet, dit is nog niet de volledige motie, maar het is een begin", zegt een woordvoerder. De maatregelen die Fransen nemen, noemt ze 'heel bemoedigend'.

De partij hoopt dat het onderwerp op Europees niveau op de agenda komt. Daarvoor moet het internationale netwerk van treinen wel worden verbeterd. "Want als je het ene weghaalt, moet je zorgen dat er iets anders voor in de plaats komt."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarom-doen-wij-dat

Nou Wopke :') weer een argument om klm te blijven steunen :|W
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent :?
pi_198981869
quote:
6s.gif Op maandag 12 april 2021 20:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou Wopke :') weer een argument om klm te blijven steunen :|W
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent :?
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.

AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:39:33 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198981946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.

AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
Ik zag GL en vele anderen dit al tweeten inderdaad, met de vraag waarom KLM dan nog steeds op Brussel vliegt.

Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.

Wat dat betreft gewoon een slimme move van AF en de Franse staat, het klinkt weer even goed richting de milieukliek, maar levert feitelijk bijna niks op.

Als je shit wil veranderen, beloon dan airlines voor het verduurzamen van de operatie zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:04:21 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198982423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.
6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariėrs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:17:57 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198982531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
KLM wordt dus benadeeld en Schiphol dus ook ;)
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198982565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariėrs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
Als die er al zijn dan is het echt een hele kleine groep. 99% is transit op die lijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:39:18 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198989384
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm

Partner China Eastern neemt wel een fors belang in KLM
Nu gaat Nederland helemaal van KLM af
tijd om een NLM op te starten
( Maar China is niet zo soft met die hele dure Franse piloten , ha ha ha)
Chinese piloten kosten 25% van wat de Fransen kosten

Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:50:26 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198989489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm
Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
Wopke ziet dat anders :')
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen :') :r
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke })
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:56:51 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198989547
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wopke ziet dat anders :')
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen :') :r
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke })
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over

Nederland heeft totaal geen zeggenschap meer over KLM en das maar goed ook ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 13 april 2021 @ 18:05:32 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198989634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over
:{w Vergeet Jort niet :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')