quote:Miljoenenbonus topman Air France KLM, ondanks recordverlies en staatssteun
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 min geleden
29 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM5.4442.52%
Topman Ben Smith van Air France KLM heeft vorig jaar een aandelenbonus ter waarde van ¤2 miljoen toegekend gekregen. Het concern leed een nettoverlies van ¤5 miljard als gevolg van coronacrisis.
quote:Dat blijkt uit het jaarverslag dat is gepubliceerd. Smiths vaste beloning werd 25% verlaagd gedurende negen maanden als gevolg van een deeltijdregeling in Frankrijk en kwam uit op ¤744.511.
De aandelenbonus betreft de zogeheten 'long-term variable compensation'.
Er zijn 400.000 aandelen toegekend, die een waarde vertegenwoordigen van ¤2 miljoen, de waarde per 1 april 2020. Ze worden over drie jaar uitbetaald.
De 'normale' variabele bonus werd niet uitgekeerd in verband met corona, wel ontving Smith nog een bedrag van ¤295.287 voor onkosten zoals een chauffeur en scholingsvergoeding.
Zijn totale beloning komt in 2020 uit op ¤3 miljoen.
Nou, dan is het klaar voor mij om met KLM te vliegen. Als ik toch moet overstappen ga ik wel met een andere maatschappij.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:17 schreef Idisrom het volgende:
Ik krijg nu ook het gevoel dat Schiphol de functie hoofdhub naar Oost-Azië (China, Korea, Japan) gaat kwijtraken ten gunste van Charles de Gaulle.
Als ik naar China wil, dan kan ik nu gaan kiezen tussen Frankfurt, Parijs of het nieuwe vliegveld van Berlijn (vanuit Noord-Nederland).quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nou, dan is het klaar voor mij om met KLM te vliegen. Als ik toch moet overstappen ga ik wel met een andere maatschappij.
dat was voor mij ook de enige reden om KLM te nemenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nou, dan is het klaar voor mij om met KLM te vliegen. Als ik toch moet overstappen ga ik wel met een andere maatschappij.
Ja, rechtstreekse vluchten zijn toch wel de main selling points van KLM.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was voor mij ook de enige reden om KLM te nemen
die bonus zal over 2019 zijn, dan is het aan het fatsoen van de bestuurder om hier afstand van te doen of dit anders op te lossenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Goed idee wel die bonus. Dat bedrijf draait fantastisch en dat allemaal met dank aan de unieke kwaliteiten van de bestuurder. Dik en dik verdiend.
Omdat hij ondermeer de loonsteun in Nederland heeft geregeldquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Goed idee wel die bonus. Dat bedrijf draait fantastisch en dat allemaal met dank aan de unieke kwaliteiten van de bestuurder. Dik en dik verdiend.
China Eastern blijft wel aandelen bijkopen om het belang op 10% te houden. Waarom, denk ik? Waarschijnlijk omdat Charles de Gaulle straks de nieuwe hoofdhub wordt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:36 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, rechtstreekse vluchten zijn toch wel de main selling points van KLM.
Want qua comfort en extra's is het echt een B-maatschappij.
niet zo'n sterk verhaal dit van de Geilegraafquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omdat hij ondermeer de loonsteun in Nederland heeft geregeld
Klopt we wachten ook op de messcherpe analyse van onze deskundige Jort Kelder die dit even gaat duidenquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:
niet zo'n sterk verhaal dit van de Geilegraaf
Bonussen worden meestal uitgekeerd op basis van het voorgaande jaar vandaar mijn twijfels, neemt niet weg dat ik het geen goeie zaak vind, zolang je je hand ophoudt moet je eigenlijk onder curatele staan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt we wachten ook op de messcherpe analyse van onze deskundige Jort Kelder die dit even gaat duiden
Geniaal dit geniaal dat en ook Rutte nog even ophemelen
Wat een dorpsgek is dat zeg
Uiteraardquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:17 schreef Idisrom het volgende:
Ik krijg nu ook het gevoel dat Schiphol de functie hoofdhub naar Oost-Azië (China, Korea, Japan) gaat kwijtraken ten gunste van Charles de Gaulle.
Tuurlijk, afgesproken was dat de vliegtuigen en de rokjes blauw zouden blijvenquote:Op vrijdag 9 april 2021 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Miljarden belastinggeld ingestopt maar het lijkt me inmiddels onvermijdelijk dat Schiphol met het verder uitkleden van KLM binnen tien jaar vervalt tot een regionaal hubje. De Fransen zijn gewoon de baas en alles moet naar Parijs. Eigenlijk ook wel logisch want de "fusie" tot AF-KLM was technisch gezien natuurlijk gewoon een overname.
Ja Jort is echt een dorpsgek , zijn enige nut is de piemel van Markquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt we wachten ook op de messcherpe analyse van onze deskundige Jort Kelder die dit even gaat duiden
Geniaal dit geniaal dat en ook Rutte nog even ophemelen
Wat een dorpsgek is dat zeg
Tja, is altijd lastig, zijn gewoon arbeidsvoorwaarden tussen bedrijf en werknemer/bestuurder, en itt Nederland morrelen Fransen daar niet zo snel aan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bonussen worden meestal uitgekeerd op basis van het voorgaande jaar vandaar mijn twijfels, neemt niet weg dat ik het geen goeie zaak vind, zolang je je hand ophoudt moet je eigenlijk onder curatele staan.
ligt allemaal niet zo eenvoudig met die landingsrechten over en weer dus volgend jaar zal dat nog zeker niet het geval zijnquote:Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uiteraard
De KLM vliegt volgend jaar 30 keer per dag naar Charles de Gaulle
Ben geen socialist ofzo maar ik vind het altijd wel om te kotsen die buitensporige beloningen. Ik geloof graag dat zo'n bestuurder bepaalde vaardigheden heeft, maar die rechtvaardigen de hoge bonussen niet. ziek systeem dat zichzelf kennelijk in stand houdt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
die bonus zal over 2019 zijn, dan is het aan het fatsoen van de bestuurder om hier afstand van te doen of dit anders op te lossen
quote:Volgens de ondernemingsraad van KLM is er intern en maatschappelijk 'nul' draagvlak voor het aandelenpakket.
,,Waar men in Nederland een majeure salarisreductie laat zien, is men blijkbaar in de groep totaal niet ontvankelijk voor welk signaal dan ook.
Zeer teleurstellend en bovendien ongepast na het gedwongen vertrek van 5000 collega's", zegt bestuurder Dario Fucci van KLM's ondernemingsraad tegen De Telegraaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |