abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 11:17:03 #1
236264 crew  capricia
pi_198817258

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.

bron
Stream:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Update:

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:17:27 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198817260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al voordat de campagne begon was duidelijk dat D66 onder Kaag opnieuw de samenwerking zou zoeken met de VVD. Ik heb ook geen idee waar jij je op baseert.
Het was voor jou duidelijk, het was voor mij duidelijk, het was voor Tijger duidelijk, het was voor bijna iedereen hier wel duidelijk. Helaas is FOK! geen goede representatie van de gemiddelde Nederlander, en dan vooral de linkse kiezers. D66 is geen linkse partij, maar heeft ondertussen wel heel links leeggetrokken. Geeft je ook wel te denken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198817265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fascinerend hoor, maar hoe werkt die "media" dan, waar kan ik dat terugvinden? Want het is mij nergens opgevallen.
Niet? https://www.npostart.nl/2doc/03-01-2021/VPWON_1309691

https://www.parool.nl/ned(...)-dan-3-ton~b9044379/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:19:01 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198817273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is zo jammer dat ze hen die er niet in zijn getrapt ook het graf in getrokken hebben.
Welk graf? Als D66 5 zetels minder had gehad was de situatie niet wezenlijk anders.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:19:23 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198817279
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Grappig.
Ik ben juist van D66 naar Volt gezweefd.
Dat velen van links naar D66 zijn gezweefd maakt het natuurlijk niet direct onmogelijk dat er anderen van D66 naar D66+ kunnen zweven :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198817285
pi_198817287
quote:
Ja? Een portret van Kaag. Waar is daar de tweestrijd met Rutte en was dit niet in Januari? Als we de polls van die tijd er bij pakken dan had dit niet veel effect voor D66.
pi_198817288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De daadwerkelijke D66 achterban is geen 24 zetels. Net zoals de daadwerkelijke PvdA achterban geen 32 zetels is. Hier zitten veel zwevende kiezers bij en kiezers die anders op linkse partijen gestemd hadden. De media heeft geprobeerd er een Kaag vs Rutte tweestrijd van te maken, en volgens het aloude principe zullen mensen dus stemmen op de persoon die tegen de persoon waar ze een hekel aan hebben is.

Dat de daadwerkelijke D66 achterban het geen zak uit maakt geloof ik best, maar dat is niet het hele verhaal.
Aha, het is de schuld van 'de media'? Tot ergernis van velen werd Rutte juist telkens tegenover Wilders gezet. Nogal vreemd als een tweestrijd tussen Kaag en Rutte het doel was.

Kaag kwam gewoon goed uit de verf tijdens de debatten. Haar optredens hebben veel kiezers over de streep getrokken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 11:20:10 #9
236264 crew  capricia
pi_198817289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat velen van links naar D66 zijn gezweefd maakt het natuurlijk niet direct onmogelijk dat er anderen van D66 naar D66+ kunnen zweven :P
Kun je nagaan hoe groot die partij dan zou zijn. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198817294
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was NA de uitslag.
pi_198817300
quote:
Welk punt denk je precies te maken met dat linkje?

Jij denkt dat D66 kranten betaalt voor positieve aandacht?
pi_198817307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja? Een portret van Kaag. Waar is daar de tweestrijd met Rutte en was dit niet in Januari? Als we de polls van die tijd er bij pakken dan had dit niet veel effect voor D66.
Momentum, het word heel naturel gebracht, nog maar niet te spreken van beinvloeding via social media, 3 keer raden wie onder Kaag niet aangepakt gaan worden.
pi_198817309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies dit. Ik vind dit hele gezeik pure tijdsverspilling en verkeerde prioriteiten. Rutte heeft dom gedaan door te liegen maar het onderwerp is gewoon niet belangrijk genoeg. Verder gaan met formeren, we hebben verkiezingen gehad en hebben een kabinet nodig.
Het lijkt misschien een kleine leugen, maar wat hier op tafel is gekomen is fundamenteel. Dat men over testen, prikken en andere onderwerpen niet zo kritisch is geweest komt omdat de tweede kamer is verworden tot een applausmachine. Zeker vanuit coalitiepartijen. Dan is de vraag wat doe je als de macht met het laatste kritisch kamerlid aan coalitiekant. Oefen je daar invloed op uit en promoveer je die weg, waardoor je ook op onderwerpen die, volgens jou wel belangrijk zijn, niet kritisch wordt bevraagd.
pi_198817319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Op het moment dat de kranten naar de drukker gingen was D66 de verrassing van de verkiezingen. Vanuit journalistiek oogpunt was dus volkomen logisch om die foto te gebruiken.
pi_198817321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welk punt denk je precies te maken met dat linkje?

Jij denkt dat D66 kranten betaalt voor positieve aandacht?
Jij denkt dat kranten onafhankelijk zijn? We hebben de facto maar 2 krantenuitgevers in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:22:27 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198817322
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe groot die partij dan zou zijn. :D
Als ik niet beter zou weten, had ik ook liever D66 gestemd dan een groepje kakkers moet ik heel eerlijk zeggen :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198817326
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op het moment dat de kranten naar de drukker gingen was D66 de verrassing van de verkiezingen. Vanuit journalistiek oogpunt was dus volkomen logisch om die foto te gebruiken.
Een geregiseerde foto?
pi_198817328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Momentum, het word heel naturel gebracht, nog maar niet te spreken van beinvloeding via social media, 3 keer raden wie onder Kaag niet aangepakt gaan worden.
Nou, vertel? En wat is de rol van het WEF hierin?

Je weet dat D66 gewoon betaald heeft voor ads op social media? En dat ze een enorme donatie hebben gehad (uit Nederland, maar liefst, in tegenstelling tot anderen) wat een advertentie offensief mogelijk maakte?
pi_198817329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij denkt dat kranten onafhankelijk zijn? We hebben de facto maar 2 krantenuitgevers in Nederland.
Kerel, ik werk al dertien jaar voor een dagblad. Ik kan je verzekeren dat politieke partijen ons geen geld toestoppen om positieve verhalen te schrijven.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:24:25 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198817341
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch wel leuk om lid te zijn van zo'n machtige partij. Alle rechters en journalisten staan onder commando van het partijbestuur.
pi_198817354
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik werk al dertien jaar voor een dagblad. Ik kan je verzekeren dat politieke partijen ons geen geld toestoppen om positieve verhalen te schrijven.
lol
pi_198817370
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, of ze handelen dit liever af aan formatietafel en hebben geen zin in naast een pandemie en een economische crisis ook nog eens een regeringscrisis.

De mening van Kaag over het vervolg van de formatie was ook niet zo zachtaardig natuurlijk.
Precies dit en ik denk dat het verstandig is. Ik denk dat de gemiddelde stemmer ook niet zit te wachten op nieuwe verkiezingen. Veel Nederlanders zullen het verstandig vinden dat D66 en CDA hebben voorkomen dat er op dit moment een regeringscrisis uitbreekt.

In de komende weken kan Rutte langzaam duidelijk worden gemaakt dat het klaar is en dan kan hij zelf zijn conclusies trekken. Misschien dat ze in de tussentijd een leuke functie elders voor hem kunnen vinden.
pi_198817372
quote:

[..]

Dit soort mensen overtuigen is echt een onbegonnen zaak, hoewel ik je poging waardeer.
pi_198817376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een geregiseerde foto?
De meerderheid van de foto's die in de krant verschijnt is 'geregisseerd'. Als ik een interview doe, neem ik een fotograaf mee en die creëert dan een fraai fotomoment.

Kaag klom, al dan niet met voorbedachte rade, op een tafel en een medewerker maakte een foto en stuurde die naar de media. De foto paste uitstekend bij de toon van de uitslagenavond dus namen meerdere kranten hem mee.
pi_198817377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was voor jou duidelijk, het was voor mij duidelijk, het was voor Tijger duidelijk, het was voor bijna iedereen hier wel duidelijk. Helaas is FOK! geen goede representatie van de gemiddelde Nederlander, en dan vooral de linkse kiezers. D66 is geen linkse partij, maar heeft ondertussen wel heel links leeggetrokken. Geeft je ook wel te denken.
Ze hebben er 'maar' 5 zetels bij gekregen, wat best knap is hoor in deze tijd. Maar dat links leeggetrokken is valt wel mee. Een groot deel van die 5 zetels komt van GroenLinks waarschijnlijk, maar je kunt ook wel concluderen dat Volt weer zetels bij D66 heeft weggehaald.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198817378
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, vertel? En wat is de rol van het WEF hierin?

Je weet dat D66 gewoon betaald heeft voor ads op social media? En dat ze een enorme donatie hebben gehad (uit Nederland, maar liefst, in tegenstelling tot anderen) wat een advertentie offensief mogelijk maakte?
Ik geloof niet zo in het verhaal van WEF, het gaat erom dat Schuurmans die dus een miljoen euro steekt in campagne centjes 1 van de belangrijkste spelers is in big tech.
pi_198817384
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toch wel leuk om lid te zijn van zo'n machtige partij. Alle rechters en journalisten staan onder commando van het partijbestuur.
Ik moet toch maar eens lid worden want ik wil ook toegang tot die macht!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:28:12 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198817397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ze hebben er 'maar' 5 zetels bij gekregen, wat best knap is hoor in deze tijd. Maar dat links leeggetrokken is valt wel mee. Een groot deel van die 5 zetels komt van GroenLinks waarschijnlijk, maar je kunt ook wel concluderen dat Volt weer zetels bij D66 heeft weggehaald.
3 van D66 naar Volt, 8 van links naar D66. Als ik het me goed kan herinneren was bijna heel Volt ex-D66.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198817401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een geregiseerde foto?
Bijna iedereen zou die foto hebben gekozen, D66 was immers de grote verassing die avond. Uiteindelijk zwakte de overwinning wel wat af, maar het is logisch om Kaag op de voorpagina te zetten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198817408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

lol
Jij denkt werkelijk dat politieke partijen ons geld toeschuiven?

Wat denk je wat er gebeurt als zoiets uit zou komen (en dat gebeurt vroeg of laat)? Dan ben je al je geloofwaardigheid kwijt.

Politieke partijen kopen wel advertentieruimte. Maar dat is heel iets anders dan redactionele stukken.
pi_198817420
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meerderheid van de foto's die in de krant verschijnt is 'geregisseerd'. Als ik een interview doe, neem ik een fotograaf mee en die creëert dan een fraai fotomoment.

Kaag klom, al dan niet met voorbedachte rade, op een tafel en een medewerker maakte een foto en stuurde die naar de media. De foto paste uitstekend bij de toon van de uitslagenavond dus namen meerdere kranten hem mee.
De hoofdredacteur van het VK geeft gewoon publiek op de radio toe dat ze niet onafhankelijk zijn, wat wil je nu zeggen? Daarnaast als je als krant onafhankelijk wilt zijn dan moet je ook geen reclamegelden aannemen, maar dat doen ze niet.
pi_198817424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in het verhaal van WEF, het gaat erom dat Schuurmans die dus een miljoen euro steekt in campagne centjes 1 van de belangrijkste spelers is in big tech.
Wat betekent dat " Big Tech"? Hij heeft een hoop geld verdient met een startup. Thats it.
pi_198817428
quote:

[..]

Krantenbezorger gespot.

Maar wie heeft het over geld. Zonder een nieuwtje dat je zo nu en dan wordt toegestopt, blijft je krant ook pijnlijk leeg.
pi_198817436
quote:
Ayfer Koç, de vrouw van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, heeft het besluit van demissionair premier Mark Rutte om niet op te stappen vrijdagochtend fel bekritiseerd. Volgens Koç kan Rutte het vertrouwen in de rechtsstaat niet meer herstellen. Omtzigt heeft nog niet gereageerd op het debat.

"Het wordt steeds erger en stuitender, die arrogantie van de macht", twittert Koç vrijdagochtend. "Deze premier kan toch nooit meer het vertrouwen in de rechtsstaat herstellen? Deze tijd vraagt om dienend leiderschap. We staan voor grote problemen die structureel en daadkrachtig aangepakt moeten worden."

Koç vervolgt: "Het moet afgelopen zijn met brandjes blussen, fouten wegmoffelen, liegen, de Kamer belangrijke informatie onthouden, het tegenwerken van Kamerleden en met imago bezig zijn." Deze kritiek heeft haar man Omtzigt herhaaldelijk geuit in de Tweede Kamer en onlangs gebundeld in het boek Een nieuw sociaal contract.

De positie van Rutte wankelt door zijn uitspraken over Omtzigt tijdens de verkenning. Na een urenlang debat, dat de premier met moeite overleefde, vertelde Rutte dat hij "geen enkel moment" aan opstappen heeft gedacht.
https://www.nu.nl/politie(...)niet-herstellen.html
pi_198817447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

Politieke partijen kopen wel advertentieruimte. Maar dat is heel iets anders dan redactionele stukken.
Die stukken worden vooral gekleurd door de politieke voorkeur van journalisten en redacties.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198817451
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik wel krom vind, was dat d66 best lang met advertentie op de voorpagina van dpg media kranten stond. Daar zal goed geld voor betaald zijn en toch vond ik het ergens wel gek om te zien.
pi_198817462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die stukken worden vooral gekleurd door de politieke voorkeur van journalisten en redacties.
En als het goed is heeft een krant verschillende kleuren en opinies in huis.
pi_198817469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En helaas is het niet goed. Daarom lezen VVD-stemmers de Telegraaf en D66-stemmers de Volkskrant.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:32:29 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198817481
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is er ooit een tijd geweest dat dat het geval is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198817483
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En helaas is het niet goed. Daarom lezen VVD-stemmers de Telegraaf en D66-stemmers de Volkskrant.
D66 stemmers zijn gewoon intelligenter is daarop mijn conclusie :+
pi_198817497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is er ooit een tijd geweest dat dat het geval is?
Dat is nog steeds het geval.
pi_198817503
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat betekent dat " Big Tech"? Hij heeft een hoop geld verdient met een startup. Thats it.
Nee hij is nog steeds groot aandeelhouder in software die verkocht aan de grootste Big Tech spelers, het is niet dat hij niet meer in dat wereldje zit.
pi_198817511
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

D66 stemmers zijn gewoon intelligenter is daarop mijn conclusie :+
En het is dat morele superioriteitsgevoel dat zoveel ellende veroorzaakt.

Ik ben zelf een zeldzaam exemplaar dat niet links stemt maar wel links leest om mezelf scherp te houden.
pi_198817513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

De hoofdredacteur van het VK geeft gewoon publiek op de radio toe dat ze niet onafhankelijk zijn, wat wil je nu zeggen? Daarnaast als je als krant onafhankelijk wilt zijn dan moet je ook geen reclamegelden aannemen, maar dat doen ze niet.
Je doelt natuurlijk op wat hij zei over het verslaan van de coronacrisis? Hoewel ik zijn woorden twijfelachtig vind, heeft dat niets van doen met onafhankelijkheid.

Kranten verkopen advertentieruimte (deze inkomsten lopen trouwens al jaren terug). Dat betekent niet dat adverteerders invloed hebben op de inhoud van de krant.
pi_198817521
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 08:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Er is in de afgelopen 12 jaar ook niemand geweest die het heeft mogen proberen. Zitten we zelf niet vast in die illusie dat niemand anders capabel zou zijn?
Ja maar wie van de huidige fractievoorzitters kan hem dan vervangen?

Frisse Farid?
Gekke Geert? :')
Trieste Thierry? :') :')
Kekke Kaag? :T

Ik zou zelf zeggen Klaver, maja.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198817523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee.
pi_198817530
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.
Ja.
pi_198817531
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het is dat morele superioriteitsgevoel dat zoveel ellende veroorzaakt.

Ik ben zelf een zeldzaam exemplaar dat niet links stemt maar wel links leest om mezelf scherp te houden.
En het is het gebrek aan humor wat rechtse mensen zo irritant maakt :P
pi_198817540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is nog steeds het geval.
Valt tegen eigenlijk.
pi_198817546
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet rechts. :Y) En ik voel me ook moreel superieur, hoor, maar in bepaalde posities past dienstbaarheid (politici) of nieuwsgierigheid (journalisten) beter.
pi_198817550
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:30 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Wat ik wel krom vind, was dat d66 best lang met advertentie op de voorpagina van dpg media kranten stond. Daar zal goed geld voor betaald zijn en toch vond ik het ergens wel gek om te zien.
Tsja, die ruimte kun je nou eenmaal kopen. Iedereen kan dat doen.
pi_198817558
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doelt natuurlijk op wat hij zei over het verslaan van de coronacrisis? Hoewel ik zijn woorden twijfelachtig vind, heeft dat niets van doen met onafhankelijkheid.

Kranten verkopen advertentieruimte (deze inkomsten lopen trouwens al jaren terug). Dat betekent niet dat adverteerders invloed hebben op de inhoud van de krant.
Natuurlijk zullen ze niet dicteren wat jullie schrijven, maar je snapt toch ook wel dat als jouw krant continue slecht schrijft over een politieke partij dat zo een partij niet zo zal staan te springen om daar te gaan adverteren.
pi_198817569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste klopt, maar het voelde wel gek om Sigrid dan steeds zo prominent op de voorpagina van al die dpg media kranten te zien.
pi_198817571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, die ruimte kun je nou eenmaal kopen. Iedereen kan dat doen.
En wie heeft die ruimte betaald, maken kranten dat ook bekent?
pi_198817573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doet me denken aan die Sander Schimmelpenninck, die heeft dezelfde 'humor'
pi_198817586
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Groenlinks heb je hard nodig in de 1e kamer met 8 zetels!
Dat gaat Nederland nooit pikken.
Het verlies van links is historisch groot.
pi_198817590
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja.
Nee.

Ik loop al een tijdje mee - al zij het vooral op regionaal en provinciaal niveau - en geef zowel de SGP en de PVV als VVD en D66 de ruimte (afhankelijk van het onderwerp). Ik ook gewoon prima contact gehad met de Gelderse PVV als die relevante punten aansnijdt.

Journalisten zijn helemaal niet bezig met politieke voorkeur.
pi_198817598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:38 schreef VersKers het volgende:

[..]

Dat gaat Nederland nooit pikken.
Het verlies van links is historisch groot.
Daarom zijn ze zo stil :)
Ze gaan zichzelf niet aanbieden, die komen straks vanzelf wel in beeld als de anderen zich onmogelijk hebben gemaakt.
  Redactie Frontpage vrijdag 2 april 2021 @ 11:39:47 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198817605
Het gore lef van die Rutte zeg...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_198817629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom zijn ze zo stil :)
Ze gaan zichzelf niet aanbieden, die komen straks vanzelf wel in beeld als de anderen zich onmogelijk hebben gemaakt.
Het zal gaan tussen cu en ja21..
Ik denk cu omdat ze vervroegd levenseinde kosten wat kost willen tegenhouden.. En terecht
pi_198817632
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen ze niet dicteren wat jullie schrijven, maar je snapt toch ook wel dat als jouw krant continue slecht schrijft over een politieke partij dat zo een partij niet zo zal staan te springen om daar te gaan adverteren.
Ja, en?

Jij dat een mediabedrijf afhankelijk is van die paar duizend euro die een politieke partij jaarlijks besteedt aan advertentieruimte (en vaak alleen in campagnetijd)?

DPG Media heeft een omzet van 2 of 3 miljard euro, waarvan advertentieinkomsten een steeds kleiner onderdeel vormen. Denk je echt dat iemand maalt om de grijpstuivers van een politieke partij?
pi_198817641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:37 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Dat laatste klopt, maar het voelde wel gek om Sigrid dan steeds zo prominent op de voorpagina van al die dpg media kranten te zien.
Kaag was nieuws, beste vriend.
pi_198817652
Achjah het was een schandaal van niets maar we weten wel gelijk waarde partijen staan.

VVD = Rutte
D66 = Kille machtspartij zonder enig ideaal dat belangrijker is dan hun zucht van macht. Kiezers boeit ook alleen dat machstspel.
CDA = Een zooitje
CU, staat blijkbaar te trappelen om te regeren als kleine partij wie geeft ze ongelijk ze zijn dikke prima uit hun regeringsdeelname gekomen en veel relevanter worden ze voorlopig niet.

Oppositie, vrij goed unaniem het vuur aan de schenen van Rutte gelegd maar uiteindelijk kansloos.
pi_198817653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:41 schreef VersKers het volgende:

[..]

Het zal gaan tussen cu en ja21..
Ik denk cu omdat ze vervroegd levenseinde kosten wat kost willen tegenhouden.. En terecht
Eerdmans heeft LPF en FVD op zijn CV staan. Slechter wordt het wat dat betreft niet snel. Dat lijkt me echt geen serieuze optie. Bovendien heeft hij een motie van wantrouwen gesteund.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198817658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wie heeft die ruimte betaald, maken kranten dat ook bekent?
Nee, waarom zou je dat doen?
pi_198817669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Achjah het was een schandaal van niets maar we weten wel gelijk waarde partijen staan.

VVD = Rutte
D66 = Kille machtspartij zonder enig ideaal dat belangrijker is dan hun zucht van macht. Kiezers boeit ook alleen dat machstspel.
CDA = Een zooitje
CU, staat blijkbaar te trappelen om te regeren als kleine partij wie geeft ze ongelijk ze zijn dikke prima uit hun regeringsdeelname gekomen en veel relevanter worden ze voorlopig niet.

Oppositie, vrij goed unaniem het vuur aan de schenen van Rutte gelegd maar uiteindelijk kansloos.
D66 een kille machtspartij? En dat dan niet zeggen van CDA en VVD?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198817670
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.

Ik loop al een tijdje mee - al zij het vooral op regionaal en provinciaal niveau - en geef zowel de SGP en de PVV als VVD en D66 de ruimte (afhankelijk van het onderwerp). Ik ook gewoon prima contact gehad met de Gelderse PVV als die relevante punten aansnijdt.

Het probleem bij veel kranten is dat de mensen die er werken redelijk ‘gelijkgestemd’ zijn waardoor er (onbewust) een eenzijdig beeld is en dat zie je dan wel weer een beetje terug in sommige stukken. Daarom werkt diversiteit in alle opzichten beter.
pi_198817677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:39 schreef JeMoeder het volgende:
Het gore lef van die Rutte zeg...
Rutte wil vertrouwen terugwinnen..
Mijn vertrouwen krijgt hij 1000% nooit meer terug
pi_198817684
quote:

[..]

Nee.

Ik loop ook al een tijdje mee, Koos. Ik zit in de Amsterdambubbel: journalisten, tijdschriftenmakers, boekenschrijvers. Allemaal harstikke links. En ik vind het heel lieve mensen, alleen valt er aan de eettafel geen goed gesprek mee te voeren (te vooringenomen, te weinig openstaan voor een contraire mening). En dat sijpelt door in de stukken die ze schrijven.
pi_198817685
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en?

Jij dat een mediabedrijf afhankelijk is van die paar duizend euro die een politieke partij jaarlijks besteedt aan advertentieruimte (en vaak alleen in campagnetijd)?

DPG Media heeft een omzet van 2 of 3 miljard euro, waarvan advertentieinkomsten een steeds kleiner onderdeel vormen. Denk je echt dat iemand maalt om de grijpstuivers van een politieke partij?
En de bedrijven die adverteren, die hebben geen lijntjes met de politiek? Daarom vroeg ik al, maken kranten bekent wie die advertenties hebben betaalt?
pi_198817694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Het probleem bij veel kranten is dat de mensen die er werken redelijk ‘gelijkgestemd’ zijn waardoor er (onbewust) een eenzijdig beeld is en dat zie je dan wel weer een beetje terug in sommige stukken. Daarom werkt diversiteit in alle opzichten beter.
Het is toch ook geen geheim dat kranten wt gekleurd zijn? De Volkskrant is links, NRC is rechts, Telegraaf is populistisch..

Da's op zich ook niet verkeerd natuurlijk. De schijn van neutraliteit boven alles houden zou een stuk twijfelachtiger zijn.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 april 2021 @ 11:44:13 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198817697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

We gaan al 10 jaar gebukt onder VVD beleid, dus ze krijgen gewoon voor elkaar wat ze beloven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198817702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, waarom zou je dat doen?
Het lijkt me nogal relevant dat als een krante politieke campagnes publiceert dat je er ook even bij vermeld wie ze betaalt, als Shell alle ruimtes opkoopt voor de VVD zou dat een beetje vreemd zijn lijkt me.
pi_198817704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

En de bedrijven die adverteren, die hebben geen lijntjes met de politiek? Daarom vroeg ik al, maken kranten bekent wie die advertenties hebben betaalt?
Waarom wil je overal zo graag een complot in zien?
pi_198817712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.

Advertentieverkopers en redactie zijn gescheiden werelden. Die bemoeien zich niet met elkaar.
pi_198817716
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kaag was nieuws, beste vriend.
Nee, voor de verkiezingen stond er op de voorpagina’s van dpg media kranten een poosje een advertentie van D66. Ik heb het niet over die campagnefoto en de misser van de kranten.
pi_198817729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:45 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Nee, voor de verkiezingen stond er op de voorpagina’s van dpg media kranten een poosje een advertentie van D66. Ik heb het niet over die campagnefoto en de misser van de kranten.
Kaag was ook nieuws tijdens de campagne. Ze was namelijk in veel opzichten de grote verrassing, vooral door haar optredens in de debatten.

En advertentieruimte kun je kopen. Zo werkt dat in het vrije westen.
pi_198817733
quote:

[..]

Zij pretenderen niet anders, dat is hun hele schtick. Dat hoef ik dus verder niet te benoemen.
Je zei dat je op D66 had gestemd om wat Kaag nu deed maar blijf je erbij als het nog 4 jaar met Mark Rutte zonder enige verandering van houding worden?

Ik hoop het ook hoor dat Kaag wat heeft klaar gespeeld en dat Rutte moet veranderen. Ik acht het alleen zeer onwaarschijnlijk zéker gezien D66 al zo vaak heeft getoond geen ruggengraat te hebben om bijvoorbeeld Rutte aan zijn belofte van verbetering te houden.
pi_198817737
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Waarom wil je overal zo graag een complot in zien?
Ik zie geen complot hoor, waarom zou dat een complot moeten zijn? Het zou toch uiterst vreemd zijn als Shell massaal ruimte zou krijgen om VVD campagnes te betalen, en in het nieuwe kabinet ruimte zou krijgen voor boringen op de Waddenzee, dan zeg je toch ook: Hey dat klopt niet.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:48:07 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198817754
quote:

[..]

Nee.

Onderbewust sijpelt die voorkeur natuurlijk wel door, zij het in onderwerpkeuze, invalshoek of woordkeuze. Dat is ook niet erg, zolang journalisten zelf maar doorhebben dat ook zij niet vrij van enige bias zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198817772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie geen complot hoor, waarom zou dat een complot moeten zijn? Het zou toch uiterst vreemd zijn als Shell massaal ruimte zou krijgen om VVD campagnes te betalen, en in het nieuwe kabinet ruimte zou krijgen voor boringen op de Waddenzee, dan zeg je toch ook: Hey dat klopt niet.
True, maar die onafhankelijkheid waar je nu op doelt, bestaat helaas niet.
pi_198817777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kaag was ook nieuws tijdens de campagne. Ze was namelijk in veel opzichten de grote verrassing, vooral door haar optredens in de debatten.

Net zoals die "documentaire" op de publieke omroep, lol.
pi_198817788
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Het was een advertentie, maar dat vond ik niet helemaal passend. Die campagnefoto was gewoon dom: https://www.villamedia.nl(...)aag-was-campagnefoto
pi_198817796
quote:

[..]

Eerdmans heeft LPF en FVD op zijn CV staan. Slechter wordt het wat dat betreft niet snel. Dat lijkt me echt geen serieuze optie. Bovendien heeft hij een motie van wantrouwen gesteund.
En de laffe partijen wel.
Baudet heeft zojuist de terechte retorische vraag getweet.. D66 Blunder of geniale strategische zet.
Het feit dat enkel de 4 voormalige coalitiepartijen tegen de motie hebben gestemd, verklapt wat mij betreft het lijntje wat ze voor hun partij altijd open hebben gehouden. Het is wat mij betreft een bewuste strategische zet waar al deze 4 partijen vóór de blunder al van op de hoogte waren. Dit is een gewoon een manier om de schijn van vertrouwen terug te winnen onder het volk door bij voorbaat de geloofwaardigheid van Rutte ter discussie te stellen.
Het wordt allemaal zo voorspelbaar soms.. Je wordt er akelig van. Want een motie van wantrouwen steunen is bij voorbaat al het beïnvloeden van coalitievorming door jezelf al uit te sluiten de samenwerking aan te gaan met Rutte. Dus je hebt gelijk dat JA21 afvalt. En de FvD heeft niet slim gehandeld door te snel vanuit emotie te handelen.
pi_198817799
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:49 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

True, maar die onafhankelijkheid waar je nu op doelt, bestaat helaas niet.
Dat hoeft ook niet, daarom zeg ik ook, het zou netjes zijn dat als er bij een politieke advertentie bij staat wie het betaalt, net zoals dat grotere giften ook geregistreerd moeten worden.
pi_198817804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zij pretenderen niet anders, dat is hun hele schtick. Dat hoef ik dus verder niet te benoemen.
Je zei dat je op D66 had gestemd om wat Kaag nu deed maar blijf je erbij als het nog 4 jaar met Mark Rutte zonder enige verandering van houding worden?

Ik hoop het ook hoor dat Kaag wat heeft klaar gespeeld en dat Rutte moet veranderen. Ik acht het alleen zeer onwaarschijnlijk zéker gezien D66 al zo vaak heeft getoond geen ruggengraat te hebben om bijvoorbeeld Rutte aan zijn belofte van verbetering te houden.
Ja.

Het is wat onrealistisch om niet meer achter een partij te staan als ze hun 'beloftes' niet waar hebben kunnen maken. Een coalitiestelsel vereist nogal wat nuance. Als je dat allemaal zwart wit gaat bekijken dan wordt het niks.

Ik zie er graag premier Kaag. Toch ben ik het eens met de keuze voor een afkeuringsmotie in plaats van wantrouwen, om redenen die ik al een aantal keer heb uitgelegd. Daar blijf ik bij.
pi_198817807
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Onderbewust sijpelt die voorkeur natuurlijk wel door, zij het in onderwerpkeuze, invalshoek of woordkeuze. Dat is ook niet erg, zolang journalisten zelf maar doorhebben dat ook zij niet vrij van enige bias zijn.
Lijkt mij ook.
pi_198817865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zolang ze maar nieuwsgierig blijven, op zoek gaan naar tegenbewijs om hun interpretaties te toetsen, in gemêleerde redacties terechtkomen waarin andersdenkenden elkaar scherp houden.

Het gebeurt nauwelijks. Ik ben veel cynischer dan jij. Ik ben even lid geweest van De Correspondent maar dat bleek al gauw óók een ongezonde bubbel. (DC speelt bijvoorbeeld een dubieuze rol in de toeslagenaffaire door het vooringenomen boek van Frederik.)
pi_198817901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zolang ze maar nieuwsgierig blijven, op zoek gaan naar tegenbewijs om hun interpretaties te toetsen, in gemêleerde redacties terechtkomen waarin andersdenkenden elkaar scherp houden.

Het gebeurt nauwelijks. Ik ben veel cynischer dan jij. Ik ben even lid geweest van De Correspondent maar dat bleek al gauw óók een ongezonde bubbel. (DC speelt bijvoorbeeld een dubieuze rol in de toeslagenaffaire door het vooringenomen boek van Frederik.)
Waarom een ongezonde bubbel? En trouw en RTL hebben toch voornamelijk een grote rol gespeeld in het onderzoeken van de toeslagenaffaire?
pi_198817908
quote:

[..]

DC pretendeert een soort van onafhankelijk medium te zijn, vrijwel elk artikel heeft dezelfde opbouw, een ellenlang stuk wat feitelijk wel goed in elkaar zit, en dan helemaal onderaan nog snel even een moraliserend vingertje naar de lezer, meestal met een links progressieve insteek.
pi_198817938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:57 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Waarom een ongezonde bubbel? En trouw en RTL hebben toch voornamelijk een grote rol gespeeld in het onderzoeken van de toeslagenaffaire?
Ongezond in de zin van te veel gelijkgestemden om het risico op tunnelvisie te beperken. Er zijn natuurlijk uitstekende journalisten die in de toeslagenaffaire boven zijn komen drijven. Frederik was er niet een van.
pi_198817941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

DC pretendeert een soort van onafhankelijk medium te zijn, vrijwel elk artikel heeft dezelfde opbouw, een ellenlang stuk wat feitelijk wel goed in elkaar zit, en dan helemaal onderaan nog snel even een moraliserend vingertje naar de lezer, meestal met een links progressieve insteek.
Het is om te janken zo gekleurd, helaas.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:00:53 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198817961
quote:
Alle partijen, behalve de huidige coalitiepartners CDA, D66 en ChristenUnie, steunden een door de PVV ingediende motie van wantrouwen waarin ze het vertrouwen in Rutte opzegden.
Zoals ik al had verwacht dus...
Dat zijn nu politici : totaal gespeend van geweten en fatsoen, gedogen letterlijk alles om hun eigen plekje veilig te stellen.
En dat de formatie gewoon weer hetzelfde zou opleveren hadden ze echt allang van te voren zo afgesproken. Daar heeft de stembus geen verandering in gebracht. Logisch aangezien er massaal op de VVD en D66 gestemd is.
Het volk heeft en krijgt de regering die het verdiend en zelf kiest. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198817974
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Het is om te janken zo gekleurd, helaas.
Ik ben een beetje gestopt met dit soort sites, helaas is goede onderzoeks journalistiek erg duur en word steeds zeldzamer, ik ben zelf trouwens erg fan van Argos.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 12:03:16 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198818003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is zelfs hun policy, geen stuk schrijven zonder een mogelijke oplossing aan te dragen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:03:19 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198818005
quote:

[..]

De correspondent is inderdaad links op het activistische af. Die long reads van ze lezen lekker weg maar alle principes van objectieve journalistiek zijn daar wel overboord gegooid. Ze kaarten vaak onderbelichte thema's aan vanuit een redelijk origineel perspectief maar om een goed beeld te krijgen moet je er altijd wel een andere bron naast lezen. Ik neem eigenlijk ook wel aan dat zij zich niet meer zien als neutrale nieuwsbrengers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:03:27 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198818008
Als fractievoorzitter en kamerlid (wat Rutte is) mag je tegen de media zeggen wat je wil. Van Haga mag liegen over corona, elk CDA-lid mag liegen over het belang van de intensieve veehouderij. Mark Rutte is in dat opzicht een fractievoorzitter en kamerlid als ieder ander. Als het je niet bevalt hoe hij voor de camera doet als fractievoorzitter, moet je dat meenemen in het formatieproces. De rol om Rutte te controleren valt volledig bij zijn fractie en bij de kiezer, niet bij de rest van de kamer. Als je als demissionair minister niet net zo vrijuit mag spreken als elk ander kamerlid, is er geen sprake van een level playing field in de formatie.

Schiet maar raak.
pi_198818010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ongezond in de zin van te veel gelijkgestemden om het risico op tunnelvisie te beperken. Er zijn natuurlijk uitstekende journalisten die in de toeslagenaffaire boven zijn komen drijven. Frederik was er niet een van.
Frederik is juist een van de weinigen die niet meegaat in de hele tunnelvisie van alleen maar kankeren op de grote boze belastingdienst, hij wijst er juist terecht op dat ook andere partijen daar nogal een dubieuze rol in hebben gespeeld. Eigenlijk zelfs een grotere dan de belastingdienst die niet veel meer doet dan het beleid uitvoeren dat anderen hebben bepaald en horen te controleren.
pi_198818013
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben een beetje gestopt met dit soort sites, helaas is goede onderzoeks journalistiek erg duur en word steeds zeldzamer, ik ben zelf trouwens erg fan van Argos.
Ik betaal er zelf graag voor - daarom ben ik ook lid van DC geweest.
pi_198818016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja.

Het is wat onrealistisch om niet meer achter een partij te staan als ze hun 'beloftes' niet waar hebben kunnen maken. Een coalitiestelsel vereist nogal wat nuance. Als je dat allemaal zwart wit gaat bekijken dan wordt het niks.

Ik zie er graag premier Kaag. Toch ben ik het eens met de keuze voor een afkeuringsmotie in plaats van wantrouwen, om redenen die ik al een aantal keer heb uitgelegd. Daar blijf ik bij.
Wie bekijkt wat zwart-wit? Sorry maar dat is echt dé dooddoener van het moment. Premier Kaag was denk ik even waarschijnlijk met een motie van wantrouwen ipv deze afkeuring. De onderhandelingspositie is nu misschien wat sterker maar of er daadwerkelijk meer uit de onderhandeling komt voor D66 blijft koffiedik kijken.
Dat ze hun programmastandpunt van bestuurlijke vernieuwing meteen inleveren lijkt me in ieder geval bijna niet te ontkennen. Als zelfs SGP (de meest consequent regeringsgeile partij) een motie van wantrouwen steunt omdat het gelieg ze te gortig wordt is dat een vrij duidelijk signaal.

Wat je uit hebt gelegd is dat dit je aan de hand van wat je hoopt dat gaat gebeuren dit een goede keuze vindt. Wat ik vroeg is of wanneer het niet uitpakt zoals je nu hoopt dan nog steeds achter deze keuze blijft staan. Dus als blijkt dat door in plaats van een harde lijn te trekken wat kan en niet je nu nog 4 jaar met Rutte op dezelfde wijze doorgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')