Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Juist niet. Het maakt eerder Van Ark verdacht.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Stepperoller het volgende:
Nu lijkt Ollongren het lek naar Mark.
Ja nu weet ik het wel, was een lange dag oké.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist niet. Het maakt eerder Van Ark verdacht.
Vooralsnog boos genoegquote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef VoMy het volgende:
Maar zijn we allemaal nog woedend genoeg of ebt het al weer wat weg?
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:36 schreef So_Surreal het volgende:
Tijd dat ze een leugendetector invoeren in de tweede kamer...
Ik begin zelfs sympathie voor Rutte te krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef VoMy het volgende:
Maar zijn we allemaal nog woedend genoeg of ebt het al weer wat weg?
Als je een week de tijd hebt gehad iets te bedenken mag ik dat wel hopen ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Rustig Geert, verhaal is logischer dan dat van Rutte.
Als er zoveel ophef over Omtzigt is, ga je toch even heel hard nadenken of er niet toch wat over Omtzigt is gezegd? En dan ontstaat er toch vast op zijn minst een gerede twijfel of daar niet over gesproken is.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is besproken, maar ze hebben het niet in hun eigen aantekeningen gezet omdat ze het niet relevant vonden. Maar het is wel in de officiële aantekeningen gezet door de notulist, en daar konden ze achteraf niet meer bij. Plausibel verhaal wel.
Ja. Maar door wie?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef Hexagon het volgende:
Van Ark zal wel met stille trom vervangen worden
Hebben ze al, die grote lampen aan het plafond. Wanneer die branden staan ze te liegenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:36 schreef So_Surreal het volgende:
Tijd dat ze een leugendetector invoeren in de tweede kamer...
Een groot valluik zoals bij oom dagobertquote:Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Hebben ze al, die grote lampen aan het plafond. Wanneer die branden staan ze te liegen
Knoopje houdt het anders al de hele dagquote:Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Coco het volgende:
Sow zij heeft wel zelfvertrouwen zeg, dat ze gelooft dat dat knoopje het houdt.
Neh, hij staat gemaakt boos te schreeuwen en dat trucje is nu wel eens klaar. Het brengt hem nergens behalve terecht in de oppositie.quote:
Dat wordt het sowieso lijkt hetquote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie denkt dat zo meteen van Ark en Koolmees gevraagd worden naar de Kamer vanavond om ze te ondervragen over het telefoontje naar Ollongren en Joost mag weten wie verder? Daarmee zou het dan wel nachtwerk worden, toch?
Nou, doei hè.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef Duveldrinker het volgende:
Poppenkast, ik heb niet gestemd en ga het nooit meer doen. Sinds Pim Fortuyn zijn we totaal belazerd en dit gaat gewoon door de eeuwigheid.
Jorritsma is om 8 uur pas geïnformeerd. Dan moet ze het al dagen geweten hebben en Rutte pas vanochtend gebeld hebben. Onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef BlackLining het volgende:
Mij lijkt het behoorlijk aannemelijk dat dat lekken via Jorritsma is gegaan.
Overigens vind ik dat lekken om half 8 nou echt weer niet zo'n ramp. Iedereen heeft gewoon die stukken gehad toch. Er spelen veel grotere problemen nu.
Iemand van 'het bureau'.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef So_Surreal het volgende:
Als er niet over gesproken is, waarom staat het dan op het papiertje wat je naar buiten nam ?
Wie heeft dat opgeschreven dan ?
Definieer nachtwerk. Want dit wordt sowieso een latertje.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie denkt dat zo meteen van Ark en Koolmees gevraagd worden vanavond naar de Kamer te komen om ze te ondervragen over het telefoontje naar Ollongren en Joost mag weten wie verder? Daarmee zou het dan wel nachtwerk worden, toch?
Voor de 100e x: de notulistquote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef So_Surreal het volgende:
Als er niet over gesproken is, waarom staat het dan op het papiertje wat je naar buiten nam ?
't Kan gauw klaar zijn an sich, tenzij ze dat spoor vannacht nog willen volgen... denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wordt het sowieso lijkt het
Maar Rutte kreeg die info toch ook om 8 uur?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jorritsma is om 8 uur pas geïnformeerd. Dan moet ze het al dagen geweten hebben en Rutte pas vanochtend gebeld hebben. Onwaarschijnlijk.
Half 8.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar Rutte kreeg die info toch ook om 8 uur?
Half 8.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar Rutte kreeg die info toch ook om 8 uur?
Meerderheid vd TK lijkt het vertrouwen wel kwijt te zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
't Kan gauw klaar zijn an sich, tenzij ze dat spoor vannacht nog willen volgen... denk ik.
Doe mij een pleziertje, en blijf nog een kwartiertjequote:
De ambtelijke staf dus.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef So_Surreal het volgende:
Nee nee, ze zijn vergeten dat het over Omtzigt is gegaan; maar ze weten wel heel precies dat het niet over een functie elders ging.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Alle drie zijn deze slimme mensen alles vergeten over deze functie elders hahaha
Zoveel druk zit er nu ook weer niet achter.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Coco het volgende:
Sow zij heeft wel zelfvertrouwen zeg, dat ze gelooft dat dat knoopje het houdt.
Ze hebben gewoon een treesome gehad. Ik wil kamervragen over spermavlekken op het blouse van Jorritsma.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef Poison-Ivy het volgende:
Alle drie zijn deze slimme mensen alles vergeten over deze functie elders hahaha
Dat deed Rutte ook al vanmiddag.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Makkelijk om je te verschuilen achter ambtenaren.
Ah, alright. Dat gaat dan niet nee. Dan zal het Van Ark zijn.quote:
Iets met een jongen en een wolf.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel een staaltje karma zijn als Rutte de eerste keer dat-ie onterecht wordt beschuldigd van liegen sneuvelt.
ziedendquote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
hou eens op over tieten seksistische zwijnjakkers
Dat zegt niemand.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef So_Surreal het volgende:
Dus die notulist zuigt iets uit zijn duim en schrijft dat op....
Lekker geloofwaardig...
Nou ja euhm. Het is toch wel een integriteitsgevalletje. Kamerlid Rutte heeft net zo veel rechten als alle anderen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, alright. Dat gaat dan niet nee. Dan zal het Van Ark zijn.
Kan me er nog steeds niet heel druk over maken. Uiteindelijk heeft iedereen die stukken zonder gezeik gekregen.
Kan, maar ook daarmee kan het gauw klaar zijn dan. Althans, ik zie niet echt een reden waarom het verder nog heel lang zou moeten duren, behalve dus zoiets als wat ik benoemde.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meerderheid vd TK lijkt het vertrouwen wel kwijt te zijn.
Dat zegt NIEMANDquote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef So_Surreal het volgende:
Dus die notulist zuigt iets uit zijn duim en schrijft dat op....
Lekker geloofwaardig...
Kingfloplandquote:
Áls het klopt, klopt het.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Makkelijk om je te verschuilen achter ambtenaren.
Men is echt verontwaardigd/boosquote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan, maar ook daarmee kan het gauw klaar zijn dan. Althans, ik zie niet echt een reden waarom het verder nog heel lang zou moeten duren, behalve dus zoiets als wat ik benoemde.
Lastig, ze waren nog niet begonnen met verkennen die dag toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ollongren had de notitie mee, maar ze hep het nooit gezien en hep er nooit wat over gezegd.
Moeten wij dat geloven?
Selectief geheugen.quote:
Hoezo onterecht? Omdat ie niet meer weet dat hij over Omtzigt heeft gesproken?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel een staaltje karma zijn als Rutte de eerste keer dat-ie onterecht wordt beschuldigd van liegen sneuvelt.
Misschien een slecht huwelijkquote:Op donderdag 1 april 2021 21:43 schreef H0D3NPYL het volgende:
Die Nijboer zit daar ook al de hele dag geen reet uit te voeren.
Had beter thuis kunnen zitten
Dat zegt ze NIETquote:Op donderdag 1 april 2021 21:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Kom op zeg Ollongren. Een blaadje laten zien met gevoelige informatie erop, dan door de Kamer om toelichting gevraagd worden en dan zelf wat kladblaadjes uittypen want je kan nu eenmaal niet meer bij de officiële?
Maar hij lag wel helemaal bovenop. Lastig inderdaad.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lastig, ze waren nog niet begonnen met verkennen die dag toch?
Dus ze krijgt een stapel notities van haar staf en kijkt er verder niet naar?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lastig, ze waren nog niet begonnen met verkennen die dag toch?
Nou, wat bedoelen ze dan?quote:
Hij wordt betaald om in de Kamer te zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:43 schreef H0D3NPYL het volgende:
Die Nijboer zit daar ook al de hele dag geen reet uit te voeren.
Had beter thuis kunnen zitten
Lijkt me logisch dat dit is opgesteld door AZ, met input van Rutte en Kaag en besproken is met de verkenners vantevoren.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ollongren had de notitie mee, maar ze hep het nooit gezien en hep er nooit wat over gezegd.
Moeten wij dat geloven?
Ja want met dat woordje 'stabiliteit' kwam alles opeens terugquote:Op donderdag 1 april 2021 21:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee nee, ze zijn vergeten dat het over Omtzigt is gegaan; maar ze weten wel heel precies dat het niet over een functie elders ging.
Volgens mij is dat exact wat ze zegt. Ze kon niet meer bij de verslagen en heeft het toen maar gebaseerd op haar eigen aantekeningen.quote:
Jawel maar hier is verder geen informatie achtergehouden.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja euhm. Het is toch wel een integriteitsgevalletje. Kamerlid Rutte heeft net zo veel rechten als alle anderen.
Je wil niet weten hoeveel papers ik de voorkant nog niet van heb bekeken terwijl ik ze wel ooit geprint in de hand heb gehad.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hij lag wel helemaal bovenop. Lastig inderdaad.
Als je ziet dat het meerdere keren terugkomt, en zo pontificaal op de aantekeningen staat?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:44 schreef XSbig het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn dat het gewoon tijdens het gesprek even snel en terloops ter sprake kwam, en dat de notulist overijverig bezig was?
Als je drie mensen notulen van één gesprek laat maken, dan krijg je drie verschillende verslagen. En als je drie personen laat vertellen wat ze zich herinneren van een gesprek, dan krijg je drie versies.quote:
Het is geen notulist bij een gemiddelde teams bespreking he.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:44 schreef XSbig het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn dat het gewoon tijdens het gesprek even snel en terloops ter sprake kwam, en dat de notulist overijverig bezig was?
Claudia doet het wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeten wij dat geloven?
Precies!!!quote:Op donderdag 1 april 2021 21:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee nee, ze zijn vergeten dat het over Omtzigt is gegaan; maar ze weten wel heel precies dat het niet over een functie elders ging.
Volstrekt. Maar dan ook volstrekt. Laten we niet vergeten dat Jorritsma blijkens die aantekeningen ook nog iets geroepen heeft over Kamervoorzitter. Het is er echt over gegaan. Twee weken geleden. Volstrekt ongeloofwaardig.quote:
Wat zegt ze dan WEL?quote:
Dat zei ze wel ja. Die van haar en Jorritsmaquote:Op donderdag 1 april 2021 21:45 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat exact wat ze zegt. Ze kon niet meer bij de verslagen en heeft het toen maar gebaseerd op haar eigen aantekeningen.
Maar als het dus niet memorabel was en je vindt dat geloofwaardig, dan geloof je daar Rutte ook mee?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je drie mensen notulen van één gesprek laat maken, dan krijg je drie verschillende verslagen. En als je drie personen laat vertellen wat ze zich herinneren van een gesprek, dan krijg je drie versies.
Het heeft er alle schijn van dat Omtzigt is besproken maar niet op een memorabele manier en zeker niet in de zin van 'een probleem dat moet worden opgelost'.
200 jaar geleden hadden ze inmiddels een echte guillotine voor de tweede kamer klaar gezet.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:44 schreef Kerftminister het volgende:
Wat een poppenkast.
Ik wil een politieke guillotine voor Rutte en Ollongren.
Hoe kan nu alles op papier staan, maar niemand het zich meer herinneren?
Je hebt gelijk, zie edit.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef Coco het volgende:
[..]
Je moet 1 woord in hoofdletters zetten:
Wat zegt ze DAN?
Een uur te vroeg. Daarmee beschikte Rutte een uur langer over cruciale informatie dan z’n mede-kamerleden. Dat hoort gewoon niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel maar hier is verder geen informatie achtergehouden.
Hoort niet natuurlijk maar de clusterfuck omtrent de functie elders is al groot genoeg en in het licht van een magische typemachine vind ik het echt een bijzaak.
Dat op zich is tevens al erg genoeg.
Dan moeten ze dat zeggen, moesten ze dat zeggen een week geleden liever gezegd.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:44 schreef XSbig het volgende:
Het is één grote zere plek. Zelfs Caroline zat goed.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:47 schreef Heph844 het volgende:
Van der Staaij legt de vinger exact op de zere plek
Niet geheel mee eens. Vind het niet direct opzichtig ongeloofwaardigquote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volstrekt. Maar dan ook volstrekt. Laten we niet vergeten dat Jorritsma blijkens die aantekeningen ook nog iets geroepen heeft over Kamervoorzitter. Het is er echt over gegaan. Twee weken geleden. Volstrekt ongeloofwaardig.
Het gaat om de leugens.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:45 schreef Keyos het volgende:
Is het zo raar dat iemand de naam laat vallen van een kamerlid die in een partij zorgt voor instabiliteit? Alsof Rita Verdonk niet is gevallen bij gesprekken toentertijd.
Grappig.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meerderheid vd TK lijkt het vertrouwen wel kwijt te zijn.
Maak je geen zorgen, met Grapperhaus had ik niet te doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Claudia doet het wel.
Ik denk dat de snik in het begin van Ollongren heeft geholpen. Goed afgekeken van Grapperhaus.
Doet me denk aan de fretjes van @TheFreshPrincequote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een otter gifje.
Naar welk debat kijk jij precies?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Grappig.
Ik zie precies het tegenovergestelde. Rutte krijgt het vertrouwen.![]()
We wachten af..
Wat deed ie dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Zo Humberto maakt een sneer naar Rutte live in the Passion
Is niet heel lastig scoren iddquote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is één grote zere plek. Zelfs Caroline zat goed.
Wat zei hij ook alweer?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Daar lijkt het wel op.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:44 schreef XSbig het volgende:
Waarschijnlijk ook tegen heug en meug. Niemand is ermee gediend als Rutte vanavond/vannacht afgeserveerd wordt. Dan krijgen we Belgische toestanden hier.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Grappig.
We wachten af..
Ja, ik geloof hem nu ook. En dat zeg ik met lichte tegenzin.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar als het dus niet memorabel was en je vindt dat geloofwaardig, dan geloof je daar Rutte ook mee?
Dit is een stuk sterker dan het verontwaardigde getetter van Wilders in ieder geval.quote:
Het is maar hoe je het omschrijft. Ik denk dat ie vertrouwen kwijt is maar de motie wel overleeft. Dat vinden een aantal partijen voor zichzelf niet handig,quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Grappig.
We wachten af..
Het is prijsschieten inderdaadquote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is één grote zere plek. Zelfs Caroline zat goed.
Niet mijn otter.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een otter gifje.
Ik snap werkelijk niet waar je dat dat op baseertquote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Grappig.
We wachten af..
In de tijd van de broers De Witt waren er wat mensen gelynchtquote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
200 jaar geleden hadden ze inmiddels een echte guillotine voor de tweede kamer klaar gezet.
Als het al waar is is dat op zijn minst gigantisch knullig natuurlijk. Van zo'n brief wil je 100% zeker zijn dat het feitelijk juist is.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zei ze wel ja. Die van haar en Jorritsma
Ok, fair enough.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik geloof hem nu ook. En dat zeg ik met lichte tegenzin.
Tja, linksom of rechtsom krijgen we gewoon geen nieuwe regering komende maanden. Het vertrouwen is vol-le-dig weg.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook tegen heug en meug. Niemand is ermee gediend als Rutte vanavond/vannacht afgeserveerd wordt. Dan krijgen we Belgische toestanden hier.
Ik vrees dat je je wat te makkelijk laat manipuleren.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, met Grapperhaus had ik niet te doen.Hij was erg nerveus en op zijn hoede, wilde politiek overeind blijven. Ollongren lijkt, zoals iemand anders al zei, haar hart te luchten omdat ze niks te verliezen heeft en zich buitengewoon ellendig voelt over de rotzooi die is ontstaan. In combinatie met dat ik de situatie nu beter begrijp en wat er is gebeurd en gezegd plausibeler vind, ben ik overtuigd.
Da's geen keiharde wetenschap natuurlijk. We bepalen op basis van onze intuïtie en gezond verstand of ze eerlijk is of niet.
Jorritsma vertrouw ik dan ook voor geen meter, die doet alles om Rutte en de VVD te plezieren. Wat dat betreft vertrouw ik Ollongren een stuk meer.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volstrekt. Maar dan ook volstrekt. Laten we niet vergeten dat Jorritsma blijkens die aantekeningen ook nog iets geroepen heeft over Kamervoorzitter. Het is er echt over gegaan. Twee weken geleden. Volstrekt ongeloofwaardig.
Die aantekeningen zijn bekend en daar staat minder dan in het notulistenverslag iig.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:49 schreef Jojoke het volgende:
Heeft Ollongren nu aantekeningen gemaakt over Omtzigt of niet?
Ja. Niet de gelektequote:Op donderdag 1 april 2021 21:49 schreef Jojoke het volgende:
Heeft Ollongren nu aantekeningen gemaakt over Omtzigt of niet?
Geen idee, kan ik me....quote:
Geschaard hooguitquote:Op donderdag 1 april 2021 21:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik denk dat Ollongren zich omhoog heeft gepijpt, wat jullie?
Ik wel. Zeker als je die aantekeningen ziet. Dan weet je dat echt wel. We praten over vorige maand. Niet vorig jaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Vind het niet direct opzichtig ongeloofwaardig
ditquote:Op donderdag 1 april 2021 21:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jorritsma vertrouw ik dan ook voor geen meter, die doet alles om Rutte en de VVD te plezieren. Wat dat betreft vertrouw ik Ollongren een stuk meer.
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Iets over selectief geheugen, zelfs vandaag
Iets over selectief geheugen, land op zijn kop, leider in het nauw maakt rare sprongen, ook vandaag de dag zoietsquote:
Hij heeft vannacht zijn vrouw nog uit elkaar getrokken.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:51 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoekstra wil weer dingen uit elkaar trekken.
Dat mag.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wel. Zeker als je die aantekeningen ziet. Dan weet je dat echt wel. We praten over vorige maand. Niet vorig jaar.
Maar tot op heden ontkent iedereen er iets van te weten. Ik geloof dat simpelweg niet.
Ze komt misschien geloofwaardiger over maar haar verhaal is dat niet. Dat kennelijk alle betrokkenen spontaan vergeten zijn dat ze over Omtzigt hebben gesproken is tot daaraan toe, maar als je er gerichte vragen over krijgt gebaseerd op een blaadje dat je zelf in je handen had, dan doe je normaal gesproken iets meer onderzoek dan zelf wat eigen kladjes uitschrijven omdat je de officiële aantekeningen niet mag zien. Op zijn minst meld je dan dat je gegevens incompleet zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, met Grapperhaus had ik niet te doen.Hij was erg nerveus en op zijn hoede, wilde politiek overeind blijven. Ollongren lijkt, zoals iemand anders al zei, haar hart te luchten omdat ze niks te verliezen heeft en zich buitengewoon ellendig voelt over de rotzooi die is ontstaan. In combinatie met dat ik de situatie nu beter begrijp en wat er is gebeurd en gezegd plausibeler vind, ben ik overtuigd.
Da's geen keiharde wetenschap natuurlijk. We bepalen op basis van onze intuïtie en gezond verstand of ze eerlijk is of niet.
BLACKEDquote:Op donderdag 1 april 2021 21:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nee. Althans: dat is een totaal andere kwestiequote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef Caland het volgende:
Neem aan dat Sylvana deze uren gewoon 200% declareert bij de staat en het bonnetje van de KFC erbij inlevert.
En de kleding en kapperquote:Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef Caland het volgende:
Neem aan dat Sylvana deze uren gewoon 200% declareert bij de staat en het bonnetje van de KFC erbij inlevert.
Kees is goed bezig.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:50 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ze wilden het niet verifiëren. Had makkelijk gekund. En niet toegeven nu
Mijn edit heeft helaas nog niet geholpen in het verkrijgen van een antwoord.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:46 schreef Coco het volgende:
[..]
Je moet 1 woord in hoofdletters zetten:
Wat zegt ze DAN?
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Alsof Ollongren blijft volhouden dat haar jurkje toch echt de kleur blauw heeft.
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze de poetsvrouw zo vroeg laat komen als je op je klompen kunt aanvoelen dat het zo laat wordt.
Zo goed?
Minder GeenStijl lezen helpt tegen vooroordelen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef Zorro het volgende:
Het helpt ook niet echt dat ik Ollongren sowieso altijd al een ongeloofwaardige stiekeme minister heb gevonden
Nou, van wat ik gezien heb gelooft niemand dat ze daar geld heeft uitgegeven.quote:
Ik vind haar verklaring geloofwaardig: ze mocht niet meer bij die stukken en heeft dat geaccepteerd. Juist in zo'n situatie wil je niet je boekje te buiten gaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze komt misschien geloofwaardiger over maar haar verhaal is dat niet. Dat kennelijk alle betrokkenen spontaan vergeten zijn dat ze over Omtzigt hebben gesproken is tot daaraan toe, maar als je er gerichte vragen over krijgt gebaseerd op een blaadje dat je zelf in je handen had, dan doe je normaal gesproken iets meer onderzoek dan zelf wat eigen kladjes uitschrijven omdat je de officiële aantekeningen niet mag zien. Op zijn minst meld je dan dat je gegevens incompleet zijn.
Ik twijfel daar zowaar over.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar dit gaat Rutte wel overleven ja. Die krijgt minimaal geen steun voor een motie van wantrouwen van VVD + D66 + CDA + SGP + CU als niet meer.
KaagGODIN gaat Rutte laten vallenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar dit gaat Rutte wel overleven ja. Die krijgt minimaal geen steun voor een motie van wantrouwen van VVD + D66 + CDA + SGP + CU als niet meer.
Is inderdaad uiterst ongeloofwaardig, maar er staat daar een zenuwachtige vrouw dus dan is ze blijkbaar opeens wel geloofwaardig.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze komt misschien geloofwaardiger over maar haar verhaal is dat niet. Dat kennelijk alle betrokkenen spontaan vergeten zijn dat ze over Omtzigt hebben gesproken is tot daaraan toe, maar als je er gerichte vragen over krijgt gebaseerd op een blaadje dat je zelf in je handen had, dan doe je normaal gesproken iets meer onderzoek dan zelf wat eigen kladjes uitschrijven omdat je de officiële aantekeningen niet mag zien. Op zijn minst meld je dan dat je gegevens incompleet zijn.
reken er maar niet opquote:
Dat lees ik nooit.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Minder GeenStijl lezen helpt tegen vooroordelen.
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mijn edit heeft helaas nog niet geholpen in het verkrijgen van een antwoord.
En dan zegt de VVD: zoek het maar uit met je coalitie, probeer maar lekker met 7 partijen te regerenquote:
Ik weet dat het een andere kwestie is, maar dat is wel iemand (of meerdere) die het stuk opgesteld hebben of inzage hadden. Of van Ark of Koolmees uiteraard.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Althans: dat is een totaal andere kwestie
Dat is het idd.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het omschrijft. Ik denk dat ie vertrouwen kwijt is maar de motie wel overleeft. Dat vinden een aantal partijen voor zichzelf niet handig,
als ik Kaag hoorde, zolang Rutte niet opstapt gaan die twee samen verderquote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik houd er nog wel rekening mee/hoop erop.
Grindrquote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef Poison-Ivy het volgende:
Mark Rutte zit op zijn gsm te Tinderen
Nee, want die zou dan daarmee ook Ollongren moeten afvallen die een betrekkelijk geloofwaardig verhaalt heeft. Bovendien voelt D66 waarschijnlijk niks voor nieuwe verkiezingen als gevolg van een onmogelijke formatie daarna.quote:
Grinderen zal het wel zijn in zijn geval.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef Poison-Ivy het volgende:
Zoiets kan iedereen overkomenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Welke ambtenaar heeft functie elders opgeschreven met het idee dat wordt er wel uitgefilterd in alle controles? Om dat nu te horen dat iedereen heeft zitten slapen
NEW ELECTIONSquote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En dan zegt de VVD: zoek het maar uit met je coalitie, probeer maar lekker met 7 partijen te regeren
Grindrquote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik wil iets tegen je zeggen. En je niet schofferen. Maar ik vind je tegenwoordig wat uhhh te wantrouwendquote:Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit? Een oud-verkenner of een rookmachine?
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch knap dat een leugen honderd keer herhalen wel succes lijkt te hebben
quote:It would never come into their heads to fabricate colossal untruths, and they would not believe others could have the impudence to distort the truth so infamously. Even though the facts which prove this to be so may be brought clearly to their minds, they will still doubt and waver and will continue to think there may be some other explanation.
Op zijn Nokiaquote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef Poison-Ivy het volgende:
Om in Paasmetaforen te blijven: dit is Dismas.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit? Een oud-verkenner of een rookmachine?
Die ambtenaar zit met een bak popcorn op de bank nu.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Welke ambtenaar heeft functie elders opgeschreven met het idee dat wordt er wel uitgefilterd in alle controles? Om dat nu te horen dat iedereen heeft zitten slapen
Dat ze hem niet de-demissionair gaan stemmen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waar je dat dat op baseert
Daar heb je een punt. Ollongren geloof ik ook wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, want die zou dan daarmee ook Ollongren moeten afvallen die een betrekkelijk geloofwaardig verhaalt heeft.
Er wordt je gevraagd om een zo nauwkeurig mogelijk verslag door Arib. Als je dan niet bij de belangrijkste bron mag, wat is dan een logische reactie?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind haar verklaring geloofwaardig: ze mocht niet meer bij die stukken en heeft dat geaccepteerd. Juist in zo'n situatie wil je niet je boekje te buiten gaan.
Ik zie hier geen argument voor die gedachtequote:Op donderdag 1 april 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ze hem niet de-demissionair gaan stemmen.
Hierbij doe je Judas tekort.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Wel een mooie verbeelding van het verhaal van Jezus.
Omtzigt als de Messias, Mark Rutte als de Judas, Voorzitter Arib als Pilatus, Ollongren als Barabas, Kaag als Petrus.
Uit dit verhaal zou Omtzigt omvallen, echter heb ik niet het idee dat dit gaat gebeurd.
Ik weet het, het klopt niet helemaal, maar vond dat wel een mooi verhaal op witte donderdag.
Nee. Niet politiek verantwoordelijkquote:Op donderdag 1 april 2021 21:59 schreef Ferdii het volgende:
Kunnen we die anonieme ambtenaar niet naar de kamer ontvoeren om zijn verhaal te doen, zonder dat hij eerst een telefoontje van Rutte en co kijgt?
Rutte doet niet aan smartphones. Dat laat teveel sporen na. Hij mailt ook nooit, alleen smsjes.quote:
Dat mag. Maar dit is gewoon raar. “Is er over gesproken?” “Functie elders is niet gezegd”. Ik beschouw dat als een ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil iets tegen je zeggen. En je niet schofferen. Maar ik vind je tegenwoordig wat uhhh te wantrouwend
die had toch Marieke elsinga gepakt?quote:
Heeft een prima witwar van lulverhaaltjes weten te creerenquote:Op donderdag 1 april 2021 22:00 schreef Poison-Ivy het volgende:
Rutte is gewoon weer zeker van zijn positie
Optie A is geen optie. Je kunt namelijk niet bij de stukken.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er wordt je gevraagd om een zo nauwkeurig mogelijk verslag door Arib. Als je dan niet bij de belangrijkste bron mag, wat is dan een logische reactie?
A. Je probeert toch bij die stukken te komen of vermeld zeer uitvoerig dat je géén nauwkeurig verslag kan doen omdat je niet meer bij de stukken kan
B. Je denkt: ach, ik heb nog wel wat krabbels in mijn eigen kladblokje. Baseren we daar die brief wel op
Je graaft in je geheugen, bespreekt het met je collega en kijkt in je aantekeningen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er wordt je gevraagd om een zo nauwkeurig mogelijk verslag door Arib. Als je dan niet bij de belangrijkste bron mag, wat is dan een logische reactie?
A. Je probeert toch bij die stukken te komen of vermeld zeer uitvoerig dat je géén nauwkeurig verslag kan doen omdat je niet meer bij de stukken kan
B. Je denkt: ach, ik heb nog wel wat krabbels in mijn eigen kladblokje. Baseren we daar die brief wel op
Dan zorg je dat iemand anders die stukken verkrijgt en ze doorstuurt. Lukt dat niet, dan zeg je tegen de Kamer: "sorry, ik mag niet bij de officiële stukken en mijn gegevens zijn dus incompleet." Wat je dan niet doet is met absolute zekerheid iets gaan roepen wat je helemaal niet zeker weet, juist bij zo'n gevoelig onderwerp.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind haar verklaring geloofwaardig: ze mocht niet meer bij die stukken en heeft dat geaccepteerd. Juist in zo'n situatie wil je niet je boekje te buiten gaan.
Je hebt zeker een punt. Maar Ollongren klinkt niet echt ongeloofwaardig voor mij.quote:Op donderdag 1 april 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat mag. Maar dit is gewoon raar. “Is er over gesproken?” “Functie elders is niet gezegd”. Ik beschouw dat als een ja.
Het is gewoon een raar verhaal dat niemand van iets weet maar het wel in meerdere aantekeningen staat. Dat vind ik zeer onwaarschijnlijk. Nogmaals, twee weken geleden. Geen twee jaar.
Geef mij notulen van een overleg van twee weken geleden en ik kan je echt nog wel de context bij elke zin geven. Dat is gewoon raar.
You've been indoctrinated. Geen probleem, kan gebeuren.quote:Op donderdag 1 april 2021 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je graaft in je geheugen, bespreekt het met je collega en kijkt in je aantekeningen.
Ik ben het met je eens dat het grondiger kan, maar ik vind niet raar wat hier is gebeurd. Wél onacceptabel vind ik het gesnuif van Rutte dat ze na-tuur-lijk geen tekst en uitleg gingen geven.
Hij gaat dit overleven. Denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie hier geen argument voor die gedachte
Maar de kamer weet dat ze niet bij de stukken kan. Alles wat Ollongren zei sinds het terugtreden was gebaseerd op eigen stukken want dat was het enige wat ze had. Zonder uitzondering.quote:Op donderdag 1 april 2021 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan zorg je dat iemand anders die stukken verkrijgt en ze doorstuurt. Lukt dat niet, dan zeg je tegen de Kamer: "sorry, ik mag niet bij de officiële stukken en mijn gegevens zijn dus incompleet." Wat je dan niet doet is met absolute zekerheid iets gaan roepen wat je helemaal niet zeker weet, juist bij zo'n gevoelig onderwerp.
Het klopt gewoon echt niet.
Natuurlijk kan dat wel, als je daar een beetje je best voor doetquote:Op donderdag 1 april 2021 22:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Optie A is geen optie. Je kunt namelijk niet bij de stukken.
Niet????quote:Op donderdag 1 april 2021 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt. Maar Ollongren klinkt niet echt ongeloofwaardig voor mij.
Via viaquote:Op donderdag 1 april 2021 22:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Optie A is geen optie. Je kunt namelijk niet bij de stukken.
moeten we nooit accepteren. Dit komt echt ergens vandaan. Zoveelste keer dat dingen verborgen worden net als bij de toeslagenaffaire.quote:Op donderdag 1 april 2021 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij gaat dit overleven. Denk ik.
Maar het is wel de zoveelste beschadiging. Dus het kan best consequenties voor de formatie hebben.
Kaag1 staat op mijn verlanglijstje.
Dat zegt NIEMANDquote:Op donderdag 1 april 2021 22:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een ambtenaar heeft gewoon bedacht van haha laten we het eens over andere functie voor Omtzigt hebben.
Nee...
Mensen denken altijd dat de ander is geïndoctrineerd in plaats van zij zelf.quote:Op donderdag 1 april 2021 22:02 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
You've been indoctrinated. Geen probleem, kan gebeuren.
Ik ga maar ff wat anders doen, glas plas was dit.
Heel verwarrend allemaal.quote:Op donderdag 1 april 2021 22:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Haar partner lijkt op een man, maar schijnt een vrouw te zijn,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |