Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Juist niet. Het maakt eerder Van Ark verdacht.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Stepperoller het volgende:
Nu lijkt Ollongren het lek naar Mark.
Ja nu weet ik het wel, was een lange dag oké.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist niet. Het maakt eerder Van Ark verdacht.
Vooralsnog boos genoegquote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef VoMy het volgende:
Maar zijn we allemaal nog woedend genoeg of ebt het al weer wat weg?
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:36 schreef So_Surreal het volgende:
Tijd dat ze een leugendetector invoeren in de tweede kamer...
Ik begin zelfs sympathie voor Rutte te krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef VoMy het volgende:
Maar zijn we allemaal nog woedend genoeg of ebt het al weer wat weg?
Als je een week de tijd hebt gehad iets te bedenken mag ik dat wel hopen ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Rustig Geert, verhaal is logischer dan dat van Rutte.
Als er zoveel ophef over Omtzigt is, ga je toch even heel hard nadenken of er niet toch wat over Omtzigt is gezegd? En dan ontstaat er toch vast op zijn minst een gerede twijfel of daar niet over gesproken is.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is besproken, maar ze hebben het niet in hun eigen aantekeningen gezet omdat ze het niet relevant vonden. Maar het is wel in de officiële aantekeningen gezet door de notulist, en daar konden ze achteraf niet meer bij. Plausibel verhaal wel.
Ja. Maar door wie?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:35 schreef Hexagon het volgende:
Van Ark zal wel met stille trom vervangen worden
Hebben ze al, die grote lampen aan het plafond. Wanneer die branden staan ze te liegenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:36 schreef So_Surreal het volgende:
Tijd dat ze een leugendetector invoeren in de tweede kamer...
Een groot valluik zoals bij oom dagobertquote:Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Hebben ze al, die grote lampen aan het plafond. Wanneer die branden staan ze te liegen
Knoopje houdt het anders al de hele dagquote:Op donderdag 1 april 2021 21:37 schreef Coco het volgende:
Sow zij heeft wel zelfvertrouwen zeg, dat ze gelooft dat dat knoopje het houdt.
Neh, hij staat gemaakt boos te schreeuwen en dat trucje is nu wel eens klaar. Het brengt hem nergens behalve terecht in de oppositie.quote:
Dat wordt het sowieso lijkt hetquote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie denkt dat zo meteen van Ark en Koolmees gevraagd worden naar de Kamer vanavond om ze te ondervragen over het telefoontje naar Ollongren en Joost mag weten wie verder? Daarmee zou het dan wel nachtwerk worden, toch?
Nou, doei hè.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef Duveldrinker het volgende:
Poppenkast, ik heb niet gestemd en ga het nooit meer doen. Sinds Pim Fortuyn zijn we totaal belazerd en dit gaat gewoon door de eeuwigheid.
Jorritsma is om 8 uur pas geïnformeerd. Dan moet ze het al dagen geweten hebben en Rutte pas vanochtend gebeld hebben. Onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef BlackLining het volgende:
Mij lijkt het behoorlijk aannemelijk dat dat lekken via Jorritsma is gegaan.
Overigens vind ik dat lekken om half 8 nou echt weer niet zo'n ramp. Iedereen heeft gewoon die stukken gehad toch. Er spelen veel grotere problemen nu.
Iemand van 'het bureau'.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef So_Surreal het volgende:
Als er niet over gesproken is, waarom staat het dan op het papiertje wat je naar buiten nam ?
Wie heeft dat opgeschreven dan ?
Definieer nachtwerk. Want dit wordt sowieso een latertje.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie denkt dat zo meteen van Ark en Koolmees gevraagd worden vanavond naar de Kamer te komen om ze te ondervragen over het telefoontje naar Ollongren en Joost mag weten wie verder? Daarmee zou het dan wel nachtwerk worden, toch?
Voor de 100e x: de notulistquote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef So_Surreal het volgende:
Als er niet over gesproken is, waarom staat het dan op het papiertje wat je naar buiten nam ?
Wie heeft dat opgeschreven dan ?
't Kan gauw klaar zijn an sich, tenzij ze dat spoor vannacht nog willen volgen... denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wordt het sowieso lijkt het
Maar Rutte kreeg die info toch ook om 8 uur?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jorritsma is om 8 uur pas geïnformeerd. Dan moet ze het al dagen geweten hebben en Rutte pas vanochtend gebeld hebben. Onwaarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |