Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Dat mag als de grootste partij het niet kan, dan komt PVV; daar wil niemand mee dus kom je met D66quote:Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja dat is prima.
Maar je mist mijn punt dat al deze partijen ontzettend hebben verloren.
Dan kiest het volk. En kom je met dit als regering. Volgens mij gaat dat nooit gebeuren en kan dat niet
C O R R E Dquote:Op donderdag 1 april 2021 15:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vergeet je niet iets anders om 15.15![]()
Denk dat partijen nog best met de vvd in zee willen gaan maar dan zonder Rutte en dat ze de huid duur willen verkopenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan eerder een waarschijnlijk scenario:
- niemand wil met Rutte en de VVD formeren;
- partijen proberen zonder de VVD een coalitie te vormen;
- er komt na een of meerdere mislukte formatiepogingen een minderheidskabinet.
D66 is de tweede.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat mag als de grootste partij het niet kan, dan komt PVV; daar wil niemand mee dus kom je met D66
Als nederland kiest voor iets totaal anders dan gaan jouw punten alleen maar erger worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is nog dodelijker voor het land dan nog 10 jaar Rutte. Leven op de pof, gedwongen worden in een Groene dictatuur met bijbehorende kosten, alle geneugten des levens afgepakt (vliegvakanties, vlees van de bbq). Nee dank je
ALTIJDREADY.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar als de VVD alleen met Rutte verder wil (en Rutte geeft aan dat hij de steun van de VVD heeft) dan lijkt dit me een waarschijnlijker scenario dan nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:07 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Denk dat partijen nog best met de vvd in zee willen gaan maar dan zonder Rutte en dat ze de huid duur willen verkopen
Of door te zeggen dat het een 1 april grap wasquote:Op donderdag 1 april 2021 15:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
enige wat Rutte kan nog doen is uit de kast komen en zeggen dat ie homo is. Dan hoop medelijden vanuit de kamer, vergiffenis en een fresh start.
De coronacijfersquote:Op donderdag 1 april 2021 15:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het gaat om zetels, niet om winst of verlies ten opzichte van de periode daarvoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja dat is prima.
Maar je mist mijn punt dat al deze partijen ontzettend hebben verloren.
Dan kiest het volk. En kom je met dit als regering. Volgens mij gaat dat nooit gebeuren en kan dat niet
Politiek op z'n best met Rutler als kop van jut.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:08 schreef Coelho het volgende:
Wel knap van Kaag dat ze middels de Ollongren-truc alsnog richting het centrum van de macht kruipt. En niemand die het door heeft. Over 25 jaar horen we de waarheid in Andere Tijden Politiek, de vals-positieve test (want binnen een paar dagen weer negatief), de bewust gelekte memo, met de bewust té scherpe formulering. Als dat niet vooropgezet is...
Nee, mensen stemmen op D66 geeft haar deze positie.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:08 schreef Coelho het volgende:
Wel knap van Kaag dat ze middels de Ollongren-truc alsnog richting het centrum van de macht kruipt. En niemand die het door heeft. Over 25 jaar horen we de waarheid in Andere Tijden Politiek, de vals-positieve test (want binnen een paar dagen weer negatief), de bewust gelekte memo, met de bewust té scherpe formulering. Als dat niet vooropgezet is...
Lijst Eer & Gewetenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
en dan Rutte met een eigen partij, Lijst Rutte o.i.d.
Die Kaag is niet iemand tegen wie ik graag een potje zou willen schaken nee.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:08 schreef Coelho het volgende:
Zou kunnen, idd kan een constructie als minderheidsregering vanuit het midden als soort van 'coalitie van nationaal belang' ook nogquote:Op donderdag 1 april 2021 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar als de VVD alleen met Rutte verder wil (en Rutte geeft aan dat hij de steun van de VVD heeft) dan lijkt dit me een waarschijnlijker scenario dan nieuwe verkiezingen.
Je bent vergeten dat hij ook nog minister president is?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan wilders een motie van wantrouwen indienen tegen een kamerlid?
Is toch gewoon een bewindspersoon?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tegen de premierquote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Eindelijk een partij waar ik me bij thuis voel!quote:
Dan haakt CU afquote:Op donderdag 1 april 2021 15:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
enige wat Rutte kan nog doen is uit de kast komen en zeggen dat ie homo is. Dan hoop medelijden vanuit de kamer, vergiffenis en een fresh start.
Niet tegen kamerlid Rutte, maar tegen demissionair minister-president Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is precies wat de redding van Rutte gaat zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit idd, motie wordt aangenomen, prima. VVD gaat alsnog keuevelen met D66 en CDA en die krijgen iets meer ervoor terug. Daarna gewoon weer 4 partijen en Mark weer als premier want VVD kan niet zonderquote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Demissionar...quote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je bent vergeten dat hij ook nog minister president is?
En wat heeft demissionair minister-president Rutte hiermee te maken?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet tegen kamerlid Rutte, maar tegen demissionair minister-president Rutte
Ja, dat vond Van der Staaij ook al een wonderlijke variant, een motie van wantrouwen indienen tegen iemand die niet in Vak K zit.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Niks maar is de enige weg.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat heeft demissionair minister-president Rutte hiermee te maken?
Vertrouwen geschondenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat heeft demissionair minister-president Rutte hiermee te maken?
Hugo is viaviaquote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef Vlinder het volgende:
Waar is Hugo eigenlijk? Of doet hij hier niet aan mee?
Dat kan tegen de premier als die zich in nevenfuncties onmogelijk heeft gemaakt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
En dan wordt hij dedemissionar premier?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet tegen kamerlid Rutte, maar tegen demissionair minister-president Rutte
Hij dient een motie in tegen de premier rutten niet tegen het kamerlid.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat vond Van der Staaij ook al een wonderlijke variant, een motie van wantrouwen indienen tegen iemand die niet in Vak K zit.
Riep dit al vanaf het moment dat die notitie is gelekt, nu kan D66 lekker over links formeren en zo een vinger geven naar de verkiezingsuitslag. En dan te bedenken dat die muts daar zit dankzij #stemopeenvrouw ipv de inhoud.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:08 schreef Coelho het volgende:
Nee de premier heeft hier staatsrechtelijk niks mee te maken.quote:
Er is geen premier ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij dient een motie in tegen de premier rutten niet tegen het kamerlid.
Of we niet al problemen genoeg hebben, niet ook nog een D66 mp zeg !quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef capricia het volgende:
Kaag lijkt hier beter uit te komen, ja. Om MP te worden.
Wie denk jij dat Rutte blijft steunen uiteindelijk? Het CDA?quote:
Hij mag blij zijn dat hij in 2021 leeft. Een paar honderd jaar terug was het heel anders afgelopen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee de premier heeft hier staatsrechtelijk niks mee te maken.
Dat zie ik nog steeds niet snel gebeuren, VVD kan gewoon een ander naar voren schuiven. Een kabinet zonder VVD kan gewoon haast niet (D66, CDA, PvdA, GL, SP, CU oid?).quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef capricia het volgende:
Kaag lijkt hier beter uit te komen, ja. Om MP te worden.
Het kan altijd tegen de premier.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan tegen de premier als die zich in nevenfuncties onmogelijk heeft gemaakt.
Mark heeft de zetels binnengehaald, maar dit zijn echt zijn laatste 4 jaar voor hem, dus tussentijds een nieuwe kroonprins(es) in het zadel hijsen wilde de VVD waarschijnlijk sowieso al.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:10 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dit idd, motie wordt aangenomen, prima. VVD gaat alsnog keuevelen met D66 en CDA en die krijgen iets meer ervoor terug. Daarna gewoon weer 4 partijen en Mark weer als premier want VVD kan niet zonder
Maurice was de beste peiler.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of de Hond zelf wel, om nieuwe verkiezingen te krijgen zodat z'n peilingen misschien deze keer wel kloppen.
quote:D66-leider Sigrid Kaag spreekt de premier uitzonderlijk hard aan, onder meer omdat hij vorige week namens haar sprak en de Omtzigt-notitie ontkende.
„Meneer Rutte, u kent mij. Ik sta hier met een zwaar gemoed. Hier scheiden onze wegen.”
Ze wil van de premier weten of het vertrouwen nog valt te herstellen, en of hij daarvoor de verantwoordelijkheid wil dragen. „Geschaad vertrouwen neem je niet zomaar weg met een opmerking.”
Dus jij zal niet op haar stemmen dus ze moet daar wel zitten vanwege een of ander complot? BNW.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Riep dit al vanaf het moment dat die notitie is gelekt, nu kan D66 lekker over links formeren en zo een vinger geven naar de verkiezingsuitslag. En dan te bedenken dat die muts daar zit dankzij #stemopeenvrouw ipv de inhoud.
Ze positioneert zichzelf politiek goed.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Of we niet al problemen genoeg hebben, niet ook nog een D66 mp zeg !
Maar dat hoeft ook niet. De vertrouwensregel is een van de weinige echt vrije bevoegdheden in Nederland.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee de premier heeft hier staatsrechtelijk niks mee te maken.
Dan kan een ander mp worden en op de winkel passen. Eventueel. Anyway, je hebt antwoord op je eerdere vraag.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dan wordt hij dedemissionar premier?
Zou je denken?quote:
D66 en CDAquote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wie denk jij dat Rutte blijft steunen uiteindelijk? Het CDA?
Is ook niet echt iets voor Rutte om de hele partij in zijn (hypothetische) val mee te sleuren.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zie ik nog steeds niet snel gebeuren, VVD kan gewoon een ander naar voren schuiven. Een kabinet zonder VVD kan gewoon haast niet (D66, CDA, PvdA, GL, SP, CU oid?).
Die is er wel. Alle ministers blijven in dienst totdat de koning ze ontslag verleent, dat is nog niet gebeurd.quote:
Ik denk dat dan een oud VVD-kanon als Henk Kamp of Gerrit Zalm een tijdje komt om de boel af te koelenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zie ik nog steeds niet snel gebeuren, VVD kan gewoon een ander naar voren schuiven. Een kabinet zonder VVD kan gewoon haast niet (D66, CDA, PvdA, GL, SP, CU oid?).
Het halve kabinet is die-hard Feyenoord supporter, ik denk dat hem dat wel vergeven zou wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Hexagon het volgende:
Als Rutte in het voetbalstadion een Ajax-supporter in elkaar zou slaan kunnen ze hem ook als premier wegsturen om wat hij als Feyenoord-supporter deed.
Hopelijk een NOS journalist want dan weer eens de bevestiging dat de journalistiek het kartel dient.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
Op Twitter lees ik dat de bron een Journalist is.
Die is er niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die is er wel. Alle ministers blijven in dienst totdat de koning ze ontslag verleent, dat is nog niet gebeurd.
Die houdt de eer wel aan zichzelf en doet een stap terug, Rutte snapt ook wel dat hij hier niet meer mee weg komt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou je denken?
Of Rutte gaat nu weg omdat hij de eer aan zichzelf houdt
Of Rutte gaat weg omdat de partij hem uitkotst als niemand met de VVD wil regeren
Of Rutte gaat weg omdat hij de motie niet overleefd.
Klopt, maar in een debat waaraan de regering niet deelneemt. Bizar..quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij dient een motie in tegen de premier rutten niet tegen het kamerlid.
Charlotte?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
Staatsrechterlijk is er geen antwoord gegeven. Rutte kan prima weer premier worden...quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan kan een ander mp worden en op de winkel passen. Eventueel. Anyway, je hebt antwoord op je eerdere vraag.
Vind het zelf wat dubieus, want ik zie niet wat MP Rutte ermee te maken heeft.
Ik gok op Floor Bremer.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
Kan best met de VVD. Maar dan zonder Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
neehee géén d66 MPquote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Ronald het volgende:
Kaag wordt dus MP en Rutte gaat op zoek naar een functie elders. Die zien we denk ik niet meer terug in de tweede kamer.
Hebben we het over de zelfde Mark Rutte die met dit soort geintjes al minstens 5 keer is weggekomen?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die houdt de eer wel aan zichzelf en doet een stap terug, Rutte snapt ook wel dat hij hier niet meer mee weg komt.
Het is een motie tegen Rutte, niet zo zeer tegen de VVD.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef Coelho het volgende:
D66 en CDA steunen geen motie van wantrouwen, want hebben VVD hard nodig. ChristenUnie gelooft letterlijk in het goede van de mens. Dus de meerderheid laat hem aanblijven, al zal hij aardig wat concessies moeten doen tijdens de onderhandelingen
Dat durf ik te betwijfelen. Rutte vindt dit soort woordspelletjes futiliteiten en die wil 'aan het werk'quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die houdt de eer wel aan zichzelf en doet een stap terug, Rutte snapt ook wel dat hij hier niet meer mee weg komt.
Vriend Kelder. Die kunnen ze niet naar de kamer roepen, dan loopt het spoor dood.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
Of Carolien.quote:
Ze zijn de gevonden memo nog aan het afronden.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef monkyyy het volgende:
Het is kwart over drie, waarom zijn we nog niet begonnen.
Omdat Neil Young nog op mijn koptelefoon bezig is en we dat eerst afmaken.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef monkyyy het volgende:
Ik denk het niet, hij geilt veel te hard op zijn 4e termijn en hij lijkt koste wat kost de langst zittende premier te willen worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef Ronald het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk is het sowieso spaghetti.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef JFlip het volgende:
[..]
Klopt, maar in een debat waaraan de regering niet deelneemt. Bizar..
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die is er wel. Alle ministers blijven in dienst totdat de koning ze ontslag verleent, dat is nog niet gebeurd.
Onzin, die oproep stond op meerdere sites en zelfs hier op FOK! gelezen dat vrouwen op haar gestemd hebben want "vrouw". Grote farce die winst van D66. Tijd om eens op inhoud te stemmen want D66 en Kaag is geen haar beter dan VVD en Rutte, waar D66 leden nog hun eigen moeder verkopen om te regeren.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus jij zal niet op haar stemmen dus ze moet daar wel zitten vanwege een of ander complot? BNW.
Dit zijn harde woorden.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
Ja je moet met een oprecht persoontje Kaag geen leugen spelletjes spelen
[..]
Dat snap ik best, als bijna twee miljoen mensen op hem stemmen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk het niet, hij geilt veel te hard op zijn 4e termijn en hij lijkt koste wat kost de langst zittende premier te willen worden.
Marijnissen zou hem dan steunen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:13 schreef Hexagon het volgende:
Als Rutte in het voetbalstadion een Ajax-supporter in elkaar zou slaan kunnen ze hem ook als premier wegsturen om wat hij als Feyenoord-supporter deed.
Sylvana is broodjes halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef monkyyy het volgende:
Iedereen kan gevraagd worden om naar de kamer te komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:15 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vriend Kelder. Die kunnen ze niet naar de kamer roepen, dan loopt het spoor dood.
Klaas komt terugquote:Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik eerder een oud VVD-kanon. Dus we moeten de oud-VVD ministers onder de 75 even langs lopen.
Genoeg mensen doen daar aan mee. En dit is niet een onderwerp waar hij inhoudelijk een slechte beurt maakt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk het niet, hij geilt veel te hard op zijn 4e termijn en hij lijkt koste wat kost de langst zittende premier te willen worden.
Er zijn ongeveer 9 miljoen stemmen niet naar hem gegaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dat snap ik best, als bijna twee miljoen mensen op hem stemmen.
De klimaatpaus.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik eerder een oud VVD-kanon. Dus we moeten de oud-VVD ministers onder de 75 even langs lopen.
quote:
Dan zijn er meerdere veelvouden die dat niet hebben gedaan...quote:Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef monkyyy het volgende:
Dat snap ik best, als bijna twee miljoen mensen op hem stemmen.
Nou ja mss de verdiende loon van al die idioten die D66 gestemd hebben. Het land gaat dan echt naar de knoppen.quote:
Ik hoop dat de VVD Queeny naar voren schuift. Dat lijkt me komisch, een MP met die naam.quote:
Je kunt gewoon onze politieke geschiedenis opzoeken. De koning verleent pas ontslag indien er een opvolger is of indien het bewindspersoon daar zelf om vraagt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was iets misgegaan met de zomertijd.quote:
Afhankelijk van wie het is. Wellicht wil hij een kroonprins uit de wind houden.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:21 schreef VoMy het volgende:
Wat is er op tegen om die bron te onthullen? Is het een Russische dubbelspion ofzo?
Ik weet niet meer voor welke club ik ben.quote:
Jawelquote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef Idisrom het volgende:
Baudet wil weer schorsen, dat hoeft van mij ook weer niet.
Het is altijd wat met die kroonprinsen bij de VVD.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afhankelijk van wie het is. Wellicht wil hij een kroonprins uit de wind houden.
Of een journalist.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo kut sinds de 2e kamer bij de commerciëlen zitquote:
Je gaat toch geen journalist voor de bus gooien, dat kan echt niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:21 schreef VoMy het volgende:
Wat is er op tegen om die bron te onthullen? Is het een Russische dubbelspion ofzo?
quote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef Idisrom het volgende:
Baudet wil weer schorsen, dat hoeft van mij ook weer niet.
Er is geen kroonprins. De enige geschikte is netvertrokken.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De nummer 2 van de lijst is momenteel verkenner.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is geen kroonprins. De enige geschikte is netvertrokken.
Ah ja, een journalist. Dat is waar ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je gaat toch geen journalist voor de bus gooien, dat kan echt niet.
Maar staat binnen de vvd niet bepaald bekend als de kroonprins. Prima minister maar geen MP.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De nummer 2 van de lijst is momenteel verkenner.
Andere partij; gaat die nooit doenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:24 schreef AgnesGru het volgende:
Waarom denk ik steeds aan De Jonge als viavia
Mag je dat dan ook verzwijngen? @trein2000quote:Op donderdag 1 april 2021 15:25 schreef raptorix het volgende:
Zijn dit officieele kamerstukken? Zoja dan gaat het om een lek, en lijkt me dit mogelijk strafbaar.
Hoeft niet, maar wel verantwoordelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou het een informateur zijn die Rutte heeft ingelicht
Hmmm, interessante invalshoekquote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef xzaz het volgende:
Even voor jullie beeldvorming: dit bekende dus ook dat Rutte waarschijnlijk inzicht had TIJDENS de onderhandelingen
Moet van AZ of informateur komen lijkt mequote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef Zwansen het volgende:
De enige optie zou toch een journalist zijn? Of Rutte wil iedereen doen denken dat het een journalist is.
Maar hoe zou een journalist aan die informatie komen?
Aangifteplicht bestaat alleen voor bepaalde zware delicten.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mag je dat dan ook verzwijngen? @:trein2000
Knoopje heeft het moeilijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Lillian mag nog wel een knoopje los doen.
Dit jaquote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef xzaz het volgende:
Even voor jullie beeldvorming: dit bekende dus ook dat Rutte waarschijnlijk inzicht had TIJDENS de onderhandelingen
Het verbaast me meer dat Jorritsma dit niet al een keer eerder heeft gedaanquote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou het een informateur zijn die Rutte heeft ingelicht
Vrijheid en doofpot.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Via een lek. Maar die journalist zit niet te wachten op het onthullen van zijn bron natuurlijk. Waarom je dan Mark Rutte gaat bellen is ook vreemd. Misschien voor een scoop-interview?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef Zwansen het volgende:
De enige optie zou toch een journalist zijn? Of Rutte wil iedereen doen denken dat het een journalist is.
Of een hoge ambtenaar..... secretaris van de verkenners o.i.d.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef Zwansen het volgende:
Schoonmaaksterquote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Of een hoge ambtenaar..... secretaris van de verkenners o.i.d.
Die gozer van IT die de printer kwam repareren toen Tamara van Ark een vastloper had.quote:
Jaquote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zo de tandjes. Even paar duizend posts gemist.
Is shit aan, ja of nee?
Kan het eigenlijk ook gewoon een ambtenaar zijn die buiten zijn boekje is getreden? Een persoon zonder politieke verantwoordelijkheid noemen maakt het ook weer gecompliceerd.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Hexagon het volgende:
Als Rutte nou zegt
"Als ik dit onthul breng ik die persoon ernstig in moeilijkheden en dat wil ik niet"
Dan had het misschien nog goed kunnen aflopen
Hij sloopt zijn ambt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef ok01 het volgende:
Rutte zegt ook steeds dezelfde dingen![]()
Echt hou hier mee op
Och, als het een Telegraaf journalist is niet hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Via een lek. Maar die journalist zit niet te wachten op het onthullen van zijn bron natuurlijk. Waarom je dan Mark Rutte gaat bellen is ook vreemd. Misschien voor een scoop-interview?
Gezien zijn functie van MP, zal de BVD daar wel iets over vinden ja.....quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Gia het volgende:
Kunnen ze niet de telefoongegevens van Rutte opvragen?
Ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is shit aan, ja of nee?
De uitwerpselen bewegen zich in zorgwekkend tempo richting de ventilator, ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is shit aan, ja of nee?
Een kamerlid hoeft geen verantwoording af te leggen in de kamer. Is een beetje de rare positie waarin hij er nu staat.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef raptorix het volgende:
Heeft hij eigenlijk verschoningsrecht? Volgens mij niet
Picsquote:Op donderdag 1 april 2021 15:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
De weg naar buiten bedoel je dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:33 schreef xzaz het volgende:
Rutte is bezig om het glad te strijken; doet die heel goed nu.
Zijn 'kracht' blijft dat hij het zó als waarheid blijft verkondigen. Het is de grootste larie, maar je zou het zo voor waar aannemen.quote:
Nog een keer?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Silverdigger2 het volgende:
waarom nog geen motie? #aftreden.
haha doet hij goed?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:33 schreef xzaz het volgende:
Rutte is bezig om het glad te strijken; doet die heel goed nu.
Gaslighten heet dat. Is ook een kunst om dat op deze schaal te kunnen, dat wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zijn 'kracht' blijft dat hij het zó als waarheid blijft verkondigen. Het is de grootste larie, maar je zou het zo voor waar aannemen.
Maar waarom heeft hij dan niet gelogen over half 8? Was nooit boven water gekomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zijn 'kracht' blijft dat hij het zó als waarheid blijft verkondigen. Het is de grootste larie, maar je zou het zo voor waar aannemen.
Klassiek geval van gaslighting, dus.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik denk dat er meerdere mensen zijn in die kamer voor wie er via-via-routes bestaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou ja; als Rutte wordt gebeld worden andere kamerleden ook wel gebeld.
Dat dach tik tijdens de kinder opvang ookquote:Op donderdag 1 april 2021 15:34 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
haha doet hij goed?
Denk dat het compleet klaar is. Niemand kan hem nu nog verdedigen
Ja, hij antwoordde te snel.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:34 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar waarom heeft hij dan niet gelogen over half 8? Was nooit boven water gekomen.
Die kijkt altijd zo.quote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef -XOR- het volgende:
de viaviaroute heette tijdens de kabinetten Balkenende overigens de wegisweg.
Hij ging sowieso niet vandaag weg, wat een grotere vraag is is of andere partijen in een volgend kabinet nog wel met hem samen willen werken.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef Ebinas het volgende:
Idd Rutte veert weer terug.
Kamer zakt in.
Eind van de dag "glas, plas, was"
Werkt ie ook nog eens 1 keer in de 4 jaar voor z'n centen.quote:
Misschien is SBS6 een zender voor jouw?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef tompsv18 het volgende:
Wat praat die Kaag deftig en traag zeg, vrij vermoeiend
Ze is tegen racisme.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Kaag heeft een geel hoofd en rode handen
Denk dat ik daarin snel genoeg had kunnen schakelen en gewoon had gedaan alsof ik het pas tussen 9 en 10 wist en liegen is niet mijn tweede natuur.quote:
Alleen daarom al hoop ik dat ze geen premier wordt...quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef tompsv18 het volgende:
Wat praat die Kaag deftig en traag zeg, vrij vermoeiend
Jou*quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien is SBS6 een zender voor jouw?
Dat is precies zoals Willem het heeft gepland. 4d chess.quote:
Jij kende Kaag nog niet?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kaag staat daar echt alleen maar om reclame te maken voor zichzelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |