Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Maar hoe wist Baudet dit?quote:
Denk dat laatste.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:40 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Maar hoe wist Baudet dit?
Of is dit gewoon goed gegokt?
Geeft Rutte dit toe omdat hij bang is dat Baudet meer weet?
Of van Ark.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:40 schreef spinazieruiker het volgende:
Bron = Jorritsma
Kan haast niet anders
Kaag wist niet dat Rutte het over Omtzigt heeft gehad. Dat heeft Rutte zelf gezegd tegen de pers.quote:
Bring back Henkquote:Op donderdag 1 april 2021 14:39 schreef Zipportal het volgende:
Jammer dat 50Plus nog een zetel heeft gehaald. Blonde snol.
Een van de twee in vak kquote:
Van ark. Was de enige die de stukken had.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:40 schreef spinazieruiker het volgende:
Bron = Jorritsma
Kan haast niet anders
Om te snappen hoe de 2e Kamer werkt moet je wel aanwezig zijn, natuurlijk, en niet alleen voor Youtube filmpjes.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:39 schreef Hanca het volgende:
Baudet snapt "punt van orde" na 4 jaar nog steeds niet...
Het gaat om de geslotenheid van de overheid de laatste jaren, de zgn 'Rutte-doctrine'.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef Zwansen het volgende:
Ben ik de enige die dit een hoop ophef om niks vinden?
Goed punt.quote:
En dan straks ook nog de CORRED cijfers.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:42 schreef H0D3NPYL het volgende:
Wie had verwacht dat we zo op de donderdagmiddag een topshow voorgeschoteld krijgen
Dit was een hoop ophef om niks. Maar Rutte heeft er wel een hoop van gemaakt... politiek zo onhandig dat je je af vraagt hoe die ooit verkiezingen won.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef Zwansen het volgende:
Dan hangt er nog eentje van de VVDquote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van ark. Was de enige die de stukken had.
Als dit nou het enige dingetje was dat er ooit rond Mark Rutte was gebeurd zou het wel overdreven zijn ja, maar het probleem bij hem is dat het een steeds terugkerend fenomeen is door de jaren heen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef Zwansen het volgende:
Ben benieuwd naar de talkshows en hoe politieke verslaggevers dit gaan duiden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:42 schreef H0D3NPYL het volgende:
Wie had verwacht dat we zo op de donderdagmiddag een topshow voorgeschoteld krijgen
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef MrBadGuy het volgende:
Rutte kan toch gewoon zeggen dat hij vergeten is wie "via via" is?
Chris Zegers?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef RamboDirk het volgende:
Zegers, prima drama actje erbij. Mooi dit man.
Bij Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar willen ze deze informatie opvragen?
Gogme noemen we dat in Amsterdamquote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Dat heeft Baudet mooi gefixt. Hij zal niet vaak meer zoveel steun krijgen. Al kwam het verzoek technisch gezien geloof ik van Klaver.
Ok Mark.quote:
Nee, zeker niet. zelfs al is het allemaal waar, wat is de waarde van zo een notitie als dit zogenaamd niet uit mag komen. ophef om niets maken is wel de favoriete bezigheid van de Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef Zwansen het volgende:
Rutte moet "via via" vragen om zijn/haar/hun identiteit te openbaren, tenminste dat lijkt me het simpelst.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar willen ze deze informatie opvragen?
Maar die wil zijn bron niet geven.quote:
Hoogstwaarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef Nielsch het volgende:
dit moet hij toch gehoord hebben van Jorritsma lijkt me...
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Dat heeft Baudet mooi gefixt. Hij zal niet vaak meer zoveel steun krijgen. Al kwam het verzoek technisch gezien geloof ik van Klaver.
KlaverBaudetGod. Jawelquote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, of van Jorritsma, via een rits andere vvd'ers naar Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef Nielsch het volgende:
dit moet hij toch gehoord hebben van Jorritsma lijkt me...
Ah ja, maar dan moet die bron dat dus ook maar goed vinden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Rutte moet "via via" vragen om zijn/haar/hun identiteit te openbaren, tenminste dat lijkt me het simpelst.
Zoals iemand hier al zei verwonder ik me er wel over dat hij daar niet even over kon liegen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toegeven hier heeft Baudet hem toch mooi in de val gelokt, dit gaat een topshow worden.
De verkenners worden ondersteund door medewerkers van AZ.quote:
Plusje en quote erbij... via via.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef spinazieruiker het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen het is een boeiend topic maar ik moet nog even wat werk doen vanmiddag
Gewoon zeggen dat je de afspraak niet kon herinneren.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef -XOR- het volgende:
Ik moest al een kwartier geleden bij een vergadering zijn maar daar heb ik me met een kutsmoesje voor afgemeld.
Hoogtepunt van de verkiezingen ditquote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef alpeko het volgende:
Topshow dit hoor... ik ben nog nooit met zoveel plezier thuis gebleven
Maar hij had het niet van Algemene zakenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De verkenners worden ondersteund door medewerkers van AZ.
Welnee, dit is net als 9/11, je krijgt eeuwig spijt als je dit niet volledig volgt.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef spinazieruiker het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen het is een boeiend topic maar ik moet nog even wat werk doen vanmiddag
Klopt. Baudet was zo van zijn a propos dat hij Klaver het punt van orde liet makenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Juist niet baudet biedt hem een uitweg, je ziet meteen de aandacht van de kamerleden weg is wat betreft rutte en verplaatst naar de bron.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toegeven hier heeft Baudet hem toch mooi in de val gelokt, dit gaat een topshow worden.
Zoals hij het niet over Omtzigt had hahahaquote:Op donderdag 1 april 2021 14:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar hij had het niet van Algemene zaken
Politiek was nog nooit zo leukquote:Op donderdag 1 april 2021 14:47 schreef AgnesGru het volgende:
Wat is dit voor tenenkrommende slechte reclame
Ja, die 'dochter' lijkt niet eens op 'papa'.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:47 schreef AgnesGru het volgende:
Wat is dit voor tenenkrommende slechte reclame
Als Kamerlid kunnen hem niet wegsturen ja, als regeringslid kan dat wel degelijk door simpelweg te weigeren met hem samen te werken in een kabinet.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het grappige is nog wel, dat Rutte gewoon aan kan blijven. Men kan hem als Tweede Kamer lid (en in die hoedanigheid staat hij daar) niet weg sturen.
Het is zeer de vraag hoe je dat moet opvatten??quote:Op donderdag 1 april 2021 14:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar hij had het niet van Algemene zaken
Hmmm, vermoed dat men het ook weer niet zo erg vindt allemaal. Worden wel heel erg vreemde combinaties.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Kamerlid kunnen hem niet wegsturen ja, als regeringslid kan dat wel degelijk door simpelweg te weigeren met hem samen te werken in een kabinet.
Je hebt wel gelijk over de ophef.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef Zwansen het volgende:
Ja duh hij liet die opmerking over half 8 echt niet zomaar vallen. Daar heeft ie over nagedacht. Baudet trapte er keihard in en ging er direct op door. Nu is de aandacht bij de bron.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef TjjWester het volgende:
Teflon mark heeft opeens de aandacht van zichzelf af gehaald en verplaatst naar de bron. Let maar op dadelijk gaat het allen nog maar over de bron.
Slim gedaan.
Niet met rutte samenwerken betekend niet met de vvd samenwerken, is een zeer moeilijk verhaal.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rutte kan een hele goeie advocaat worden, het zit gewoon in hem. Wat ie alleen hoeft te doen is het woord 'voorzitter' veranderen in 'edelachtbare'.
ik herinner me niet en/of ik heb me verkeerd herinnerd. Als je verdachte bent en je staat voor de rechter, gewoon deze 2 zinnetjes gebruiken.
Je grapt, maar het is wel verreweg de meest effectieve methode. Plausible deniability. Je beantwoord netjes de vraag, maar geeft geen antwoord. En 'ik weet het niet' kan je eeuwig volhouden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rutte kan een hele goeie advocaat worden, het zit gewoon in hem. Wat ie alleen hoeft te doen is het woord 'voorzitter' veranderen in 'edelachtbare'.
ik herinner me niet en/of ik heb me verkeerd herinnerd. Als je verdachte bent en je staat voor de rechter, gewoon deze 2 zinnetjes gebruiken.
Geen actieve herinnering aan?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:45 schreef -XOR- het volgende:
Ik moest al een kwartier geleden bij een vergadering zijn maar daar heb ik me met een kutsmoesje voor afgemeld.
Inderdaad, hij is dronken zwalkend zonder het zelf te weten op de goudmijn gestuit. Sommige mensen hebben echt veel geluk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:49 schreef maan_man het volgende:
Baudet zijn grootste succes als kamerlid en hij zag het zelf niet aankomen.
Is dit account niet van het niveau "dat hep op feesboek gestaan"?quote:
Allemaal losse flodders. Het OM is er van overtuigd dat de russen erbij betrokken waren. Van enige ontkenning is nul sprake.quote:
Zou best kunnen inderdaad, kan ie fijn iemand anders voor de bus flikkeren.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja duh hij liet die opmerking over half 8 echt niet zomaar vallen. Daar heeft ie over nagedacht. Baudet trapte er keihard in en ging er direct op door. Nu is de aandacht bij de bron.
Dan staan die leugens natuurlijk nog steedsquote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
De bron zal opgeofferd moeten worden om Rutte een kans te geven op overleven.
Nee. Wat betreft dingen waarvoor rutte had moeten opstappen is dit wel 1 van de minst belangrijke zaken eigenlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef Zwansen het volgende:
laatste termijnquote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer wordt over de motie gestemd van dhr Wilders?
Nee, dit is van niveau “lekte de fvd kandidatenlijst als eerste”.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is dit account niet van het niveau "dat hep op feesboek gestaan"?
D66, gok ikquote:
Leuk dat ie zichzelf Insider noemt, maar dit soort speculaties kunnen we ook zonder twitteraccount wel doen toch?quote:
Oh een fvd insider dus.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, dit is van niveau “lekte de fvd kandidatenlijst als eerste”.
Uhh neequote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Beetje hypocriet om zo in te hakken over de bron, want uiteindelijk is het begonnen met een foto inzoomende op vertrouwelijke stukken.....
Wat nou als blijkt dat Tamara van Ark hem dit heeft verteld??? Dan is het hek helemaal van de dam.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Beetje hypocriet om zo in te hakken over de bron, want uiteindelijk is het begonnen met een foto inzoomende op vertrouwelijke stukken.....
Ik vond Kaag wel heel zenuwachtig zitten, ook gekke trekken in haar gezicht enzo.quote:
Rutte wist het om 7.30 via via al en niet om 9.00 zoals afgesproken voor alle leden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waren de notities gelekt? Heb dat even gemist.
Hij hangt al aan de lijn met Ursula voor een nieuw baantje joh.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef VoMy het volgende:
Ik ga bijna denken dat er daadwerkelijk een set-up is om Rutte eruit te krijgen. Dat ie ook 's ochtends gebeld wordt over wat er in die documenten staat. Opmerkelijk.
Maar hij roept ook het is vertrouwelijk. Als het van Ark blijkt te zijn zal dit ook nog wel een dingetje zijn. Hoezo vertrouwelijk. Met andere woorden het mocht niet naar buiten komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het niemand van AZ is kan het haast niet anders.
Hopen dat niemand me doorheeft, anders kan ik op zoek naar een functie elders.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen actieve herinnering aan?
Hoe moet zij dat weten??quote:Op donderdag 1 april 2021 14:53 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat nou als blijkt dat Tamara van Ark hem dit heeft verteld??? Dan is het hek helemaal van de dam.
Baudet trapte juist met ogen open in de val toen Rutte heel bewust 'half 8' mompelde. Dit is precies wat Rutte wilde. Er is nu schorsing omdat iedereen wil weten wie de bron is. Het gaat niet meer over Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:49 schreef maan_man het volgende:
Baudet zijn grootste succes als kamerlid en hij zag het zelf niet aankomen.
Fotograaf dacht gewoon een kiekje te nemen van een COVID geval.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef JohnDDD het volgende:
Maar zelfs al steunen D66 en CDA de motie van wantrouwen niet, dan nog haalt hij een meerderheid toch?
Moeilijk hè. Het zou nogal een flinke krater slaan in het verhaal over nieuw leiderschap, maar ze zouden een electorale implosie nog wel kunnen afwenden als ze een flinke stempel kunnen drukken op het beleid van het nieuwe kabinet. Hangt er maar net vanaf of ze dat risico willen nemen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef xzaz het volgende:
D66 Is HEEEEEEEL belangrijk nu. Wat gaan ze doen?
Want? die hebben geen bloed in de vorm van onwaarheden en slechte geheugens aan hun handen en inderdaad alleen maar over de inhoud gesproken.quote:
Jorritsma krijgt wel weer een ander baantje.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
In oorlogstijd de generaal vervangen is echt absurd. Maar ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef JohnDDD het volgende:
Maar zelfs al steunen D66 en CDA de motie van wantrouwen niet, dan nog haalt hij een meerderheid toch?
Of hij heeft Rutte niet gezien tijdens het inzage uurtje.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef trein2000 het volgende:
Waarom stelde Baudet die vraag eigenlijk? Wat wist hij al?
Volgens mij had hij gewoon per ongeluk beet.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef trein2000 het volgende:
Daar kan iemand straks gewoon weer opnieuw over beginnen. Nog 15 fractieleiders te gaanquote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Baudet trapte juist met ogen open in de val toen Rutte heel bewust 'half 8' mompelde. Dit is precies wat Rutte wilde. Er is nu schorsing omdat iedereen wil weten wie de bron is. Het gaat niet meer over Rutte.
Dat lijkt me ookquote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Baudet trapte juist met ogen open in de val toen Rutte heel bewust 'half 8' mompelde. Dit is precies wat Rutte wilde. Er is nu schorsing omdat iedereen wil weten wie de bron is. Het gaat niet meer over Rutte.
Sterk maar komt niet in de Excel.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:40 schreef Zipportal het volgende:
V-v-v-v-vier topics op een rij!!!![]()
@:lange_lans
Rutte gaat het niet overleven, dat is wel duidelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Niet helemaal mee eens. Het kan zowel het debat breder trekken wat Rutte uit zou komen, maar ook het gat waar Rutte zich in bevindt dieper laten zijn. Het zal er om gaan hoe het debat zich straks ontwikkeld.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze zijn nu aan het bekijken of het niet een assistent kan zijn van of de verkenners of iemand erom heen. Beetje laag, en weg promoveren maar....quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef Confetti het volgende:
Zou verklaren waarom D66 hem probeert te redden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik tweet hem even voor je, FOK! is kapotsky
[ twitter ]
Die wilde waasrschijnlijk de mogelijkheid onderzoeken of het document was aangepast. Maar dan komt dit er ineens uit.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef trein2000 het volgende:
12D schaken van Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Valt wel mee. Dit benadruk weer de achterkamertjes waarin Rutte alles regelt.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij wist denk ik dat Rutte pas om 10 uur ofzo aankwam. In ieder geval niet bij dat uurtje van inkijken was geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef trein2000 het volgende:
Wellicht wil hij dan dus de bron meetrekken in zijn valquote:Op donderdag 1 april 2021 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rutte gaat het niet overleven, dat is wel duidelijk.
Pssssttttttt..... zo gaat formeren nu eenmaal.........quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Valt wel mee. Dit benadruk weer de achterkamertjes waarin Rutte alles regelt.
We've got a winnerquote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik tweet hem even voor je, FOK! is kapotsky
[ twitter ]
Om leverage te hebben voor een volgend kabinet? Ze kunnen dan in de onderhandelingen van alles eisen (als Rutte dit overleeft)quote:Op donderdag 1 april 2021 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zou verklaren waarom D66 hem probeert te redden.
Waarom zou hij Tamara van Ark mee willen trekken?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht wil hij dan dus de bron meetrekken in zijn val
De rest kwam er niet op. Wel knap.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Hij wist denk ik dat Rutte pas om 10 uur ofzo aankwam. In ieder geval niet bij dat uurtje van inkijken was geweest.
Dus dan is het een normale vraag, van hey hij was er helemaal niet. hoe heeft hij hier dan kennis van genomen
Hoe wist Baudet dit?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zit hij nu bij Kaag, en zegt, ik eruit dan jij ook ? Of iemand van het CDA ?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die bron zal niet bij de PvdA of GroenLinks zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zo gaat alle politiek bij Mark Rutte, ook als daar verder helemaal geen aanleiding voor is.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Pssssttttttt..... zo gaat formeren nu eenmaal.........
Heb je Kaag niet gehoord?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zou verklaren waarom D66 hem probeert te redden.
Of juist niet, ik had eigenlijk verwacht dat hij Jorritsma zou noemen, maar iemand beweerd hier dat die had gezegt daat ze om 8 uur nog sliep, Jorritsma is all met pensioen, die zal het echt geen probleem hebben gevonden om te zondebokken.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
WIE WIL JE DAARMEE SUGGEREREN, SILVANA WAS WEL EVEN UIT DE KAMER, DAT WEL JA!quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien is de bron wel de kok van die 'surinaamse broodjes'
Kan toch ook een overijverige ambtenaar zijn geweest?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hij gaf Rutte de genadeklap. Rutte had de stukken al om 07:30.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef skysherrif het volgende:
sorry ik had een stukje gemist, wat was er met baudet?
https://twitter.com/HaagseInsider/status/1377604465172353029
Je kan hem wel als premier afschieten voor wat hij als kamerlid doetquote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Nielsch het volgende:
Over welke motie van wantrouwen praat iedereen? Rutte staat hier als kamerlid en daar kun je geen motie van wantrouwen tegen indienen. Rutte is gewoon gekozen als kamerlid en heeft net als de andere 149 evenveel recht om daar te zijn... ook al vinden die 149 anderen van niet.
Het was wel Ollogren die aantekeningen liet zien.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Want? die hebben geen bloed in de vorm van onwaarheden en slechte geheugens aan hun handen en inderdaad alleen maar over de inhoud gesproken.
Motie van wantrouwen tegen Rutte als MP.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Nielsch het volgende:
Over welke motie van wantrouwen praat iedereen? Rutte staat hier als kamerlid en daar kun je geen motie van wantrouwen tegen indienen. Rutte is gewoon gekozen als kamerlid en heeft net als de andere 149 evenveel recht om daar te zijn... ook al vinden die 149 anderen van niet.
Alleen wordt het zonder de VVD heel lastig formeren. Of je bent een fan van een PVV/FvD combinatie.....quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef xzaz het volgende:
D66 heeft toch de samenwerking al stop gezet? Die vertrouwen Rutte niet meer.
mwah Rutte kan gewoon zeggen: 'ik kan er niets aan doen dat de bron mij om half 8 een appje stuurde... ik had geen idee dat ze jullie niet heeft geappt..."quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Constanze Manziarly was ook een kokkin.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is er mogelijk met D66 zonder VVD?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Alleen wordt het zonder de VVD heel lastig formeren. Of je bent een fan van een PVV/FvD combinatie.....
Ik vind dit een goede vraag. Hoe zou dat moeten werken? Is er een precedent?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Nielsch het volgende:
Kan niet. Vvd zal rutte nooit afvallen. Tijd heelt alle wonden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Drekkoning het volgende:
Hoe nu verder?
-Rutte niet in een nieuw kabinet, wellicht ook weg uit de kamer.
-Formeren met onafhankelijke (inf)formateurs en wellicht Kaag MP.
Ze hebben het nog niet eens geprobeerd; laten ze het eerst maar even proberen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dit land heeft zo'n groot probleem nu. Ik zie geen andere uitweg dan nieuwe verkiezingen.
Volgens Maurice de Hond is het de klusjesman.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je kunt hem uit zijn ministersschap zetten. Maar hij blijft kamerlid.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dit een goede vraag. Hoe zou dat moeten werken? Is er een precedent?
Als Rutte echt niet te redden valt zal de VVD wel de handen van hem aftrekkenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Alleen wordt het zonder de VVD heel lastig formeren. Of je bent een fan van een PVV/FvD combinatie.....
Het gaat anders niet zo goed met de oorlog. Al 3,5 maand in lockdown en oplopende besmettingscijfers. Mensen die het beleid beu zijn. Elk weekend rellen op het Museumplein. Een andere generaal is precies wat we nodig hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
In oorlogstijd de generaal vervangen is echt absurd. Maar ja.
Per ongeluk aantekeningen laten zien door ongelukkige samenloop van omstandigheden > structureel liegen/vergeten.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het was wel Ollogren die aantekeningen liet zien.
iedereen was boos op Rutte en toen zette Rutte een valletje op voor Baudet, die trapte erin en nu wil iedereen weten wie de bron van Rutte is.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef skysherrif het volgende:
sorry ik had een stukje gemist, wat was er met baudet?
https://twitter.com/HaagseInsider/status/1377604465172353029
RIP onsquote:
Hij is al ingediend.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dit een goede vraag. Hoe zou dat moeten werken? Is er een precedent?
Wat moeten ze proberen? D66 heeft geen vertrouwen meer in de VVD. Dat hebben ze net gezegd. Wat moeten ze nu doen dan? D66, CDA, Groen Links, PVDA, PVDD, SP samen?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben het nog niet eens geprobeerd; laten ze het eerst maar even proberen.
Maar wat is het effect op de formatie? De kamer kan hier toch niks in afdwingen? De partijen kunnen denk ik hooguit met elkaar besluiten dat ze niet met Rutte in gesprek gaan over een formatie?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt hem uit zijn ministersschap zetten. Maar hij blijft kamerlid.
Of de Hond zelf wel, om nieuwe verkiezingen te krijgen zodat z'n peilingen misschien deze keer wel kloppen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens Maurice de Hond is het de klusjesman.
D66-CDA-SP-PVDA-GL-PVDD-CUquote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is er mogelijk met D66 zonder VVD?
en dan Rutte met een eigen partij, Lijst Rutte o.i.d.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Sunri5e het volgende:
Dit land heeft zo'n groot probleem nu. Ik zie geen andere uitweg dan nieuwe verkiezingen.
Hoeveel zetels krijgt dat?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat moeten ze proberen? D66 heeft geen vertrouwen meer in de VVD. Dat hebben ze net gezegd. Wat moeten ze nu doen dan? D66, CDA, Groen Links, PVDA, PVDD, SP samen?
Maar ook volwaardig premier.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Nielsch het volgende:
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
en dan Rutte met een eigen partij, Lijst Rutte o.i.d.
Kan niet met goed fatsoen. Dan moet je eerst een interim-kabinet optuigen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Sunri5e het volgende:
Het is Maurice de Hont.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of de Hond zelf wel, om nieuwe verkiezingen te krijgen zodat z'n peilingen misschien deze keer wel kloppen.
Maar waarom een val? Het is niet zo dat het straks niet meer over de leugens van Rutte gaat. De andere kamerleden zijn zo vergeetachtig niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
iedereen was boos op Rutte en toen zette Rutte een valletje op voor Baudet, die trapte erin en nu wil iedereen weten wie de bron van Rutte is.
Zonder VVD (en PVV en FVD) ga je richting D66,CDA,SP,GL,PvdA,PvdD,CU oid. Niet echt realistisch...quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wel een hele slechte dan. Als Rutte vorige week gewoon had gezegd dat hij Omtzigt een ministerspost toevertrouwd, was er niks aan de hand geweest. Er is er maar een hoofdverantwoordelijk voor deze chaos en dat is Rutte zelf. Hooguit aangezwengeld door Ollo Ollo.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:52 schreef VoMy het volgende:
Ik ga bijna denken dat er daadwerkelijk een set-up is om Rutte eruit te krijgen. Dat ie ook 's ochtends gebeld wordt over wat er in die documenten staat. Opmerkelijk.
Hij is al demissionair dus nee dat kan niet... hooguit kunnen andere partijen samenwerken met de VVD in een nieuw kabinet uitsluiten zolang Rutte daar nog zit. Dan moeten ze proberen te formeren zonder de VVD en als dat echt niet lukt dan komen er wellicht nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan hem wel als premier afschieten voor wat hij als kamerlid doet
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Domme spelfout altijd van me.quote:
"Samen herinneringen ophalen met Lijst Mark Rutte"quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
en dan Rutte met een eigen partij, Lijst Rutte o.i.d.
Op VWS, hij is geen kamerlid.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef Vlinder het volgende:
Waar is Hugo eigenlijk? Of doet hij hier niet aan mee?
Nee dit kun je niet zo breed trekken dat het gat waar Rutte in staat niet meer zichtbaar zou zijn. Daar is dit het debat niet voor.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom een val? Het is niet zo dat het straks niet meer over de leugens van Rutte gaat. De andere kamerleden zijn zo vergeetachtig niet.
Doe die Turken, Surinaamse, en Gerda er dan ook bij.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
D66-CDA-SP-PVDA-GL-PVDD-CU
=76 zetels
Kan niet. Vvd heeft niemand, die gaan niet hun gouden eieren slachten.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als Rutte echt niet te redden valt zal de VVD wel de handen van hem aftrekken
Dan zal Gerrit Zalm of zo iemand wel tijdelijk aantreden als premier om de boel tot rust te krijgen
Letterlijk elke partij dat heeft verloren tijdens de verkiezingen met uitzondering van D66.quote:
Nee, niet echt maar wel een opmerking is dat deze partijen best dicht bij elkaar liggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zonder VVD (en PVV en FVD) ga je richting D66,CDA,SP,GL,PvdA,PvdD,CU,JA21 oid. Niet echt realistisch...
maarja dat ministerschap is al demissionair en eindigt formeel zodra er een nieuw kabinet zit... het is slechts vertraging van de gang van zaken...quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt hem uit zijn ministersschap zetten. Maar hij blijft kamerlid.
quote:Op donderdag 1 april 2021 15:01 schreef raptorix het volgende:
Kan de Koning Rutte ook ontslaan? Of wellicht misschien onthoofden
Komt door de versnippering; veel partijen die eigenlijk helemaal niet zo veel van elkaar verschillen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Letterlijk elke partij dat heeft verloren tijdens de verkiezingen met uitzondering van D66.
en dan even 7 partijen ofzo?
Dat kan toch niet
Misschien wel minister president straksquote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef Vlinder het volgende:
Waar is Hugo eigenlijk? Of doet hij hier niet aan mee?
Positie Rutte, functie elders.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Moest even in een meeting, maar conclusie so far?
Rutte moet bron vrijgeven; blijkt eerder dan de kamer inzake te hebben gehad in de notities.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Die linkerflank van het CDA misschien, maar ik zie de rechterkant van het CDA hier niet blij van wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, niet echt maar wel een opmerking is dat deze partijen best dicht bij elkaar liggen.
Dat is niet helemaal waar, de wet kent geen demissionaire minister. Hij is inprincipe volwaardig minister totdat de koning hem ontslag verleent.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij is al demissionair dus nee dat kan niet... hooguit kunnen andere partijen samenwerken met de VVD in een nieuw kabinet uitsluiten zolang Rutte daar nog zit. Dan moeten ze proberen te formeren zonder de VVD en als dat echt niet lukt dan komen er wellicht nieuwe verkiezingen.
En misschien moeten ze de nummer 2 van 't CDA een andere positie geven; dat gaat nooit goed.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die linkerflank van het CDA misschien, maar ik zie de rechterkant van het CDA hier niet blij van worden
Rutte weet van niks, maar dat lijkt men niet te geloven. Positie onzeker.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Rutte kreeg eerder info over de notities dan de kamer, hij wil de bron niet prijsgeven.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:04 schreef Stepperoller het volgende:
Is het al duidelijk wanneer de vergadering wordt hervat?
Die kip is intussen dood en zit op rotte eieren. Dus dat is geen reden meer.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Kan niet. Vvd heeft niemand, die gaan niet hun gouden eieren slachten.
15:15.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:04 schreef Stepperoller het volgende:
Is het al duidelijk wanneer de vergadering wordt hervat?
Ja dat is prima.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Komt door de versnippering; veel partijen die eigenlijk helemaal niet zo veel van elkaar verschillen.
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat het specifiek ging over die minister opmerking en meer niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rutte moet bron vrijgeven; blijkt eerder dan de kamer inzake te hebben gehad in de notities.
Dat is nog dodelijker voor het land dan nog 10 jaar Rutte. Leven op de pof, gedwongen worden in een Groene dictatuur met bijbehorende kosten, alle geneugten des levens afgepakt (vliegvakanties, vlees van de bbq). Nee dank jequote:
Hij wilde dat niet direct doen nee, maar volgens mij na het inlichten van de bron wel. Hij komt er nu immers toch niet meer onderuit.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Rutte kreeg eerder info over de notities dan de kamer, hij wil de bron niet prijsgeven.
Dat lijkt me dan eerder een waarschijnlijk scenario:quote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Letterlijk elke partij dat heeft verloren tijdens de verkiezingen met uitzondering van D66.
en dan even 7 partijen ofzo?
Dat kan toch niet
Nooit.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
Ik denk gewoon Kaag als MP. Rutte als minister.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |