abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199670236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
Diversiteit is zo'n beetje het belangrijkste kernpunt van BIJ1 en de partij wil zelf ook divers zijn. Dan wil je dus niet enkel blanke (of zwarte) heteromannen in je fractie of partijbestuur. Want dat staat dan haaks op hetgeen je nastreeft.
Waarom zouden blanke heteromannen zich niet voor diversiteit kunnen inzetten?

[ Bericht 5% gewijzigd door luxerobots op 29-05-2021 17:08:40 ]
pi_199670350
Blanke mensen kunnen toch ook haat naar Afrikaanse blanke boeren, het Israëlische en Nederlandse volk uitspreken?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:21:01 #227
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199672045
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:27 schreef Hexagon het volgende:
Dus dan zou de Universiteit Delft, wanneer ze een campagne zouden starten om meer vrouwelijke studenten te krijgen, ook racistisch en strafbaar bezig zijn want dan voelen mannen zich tekortgedaan. :')

Die sneeuwvlokjes-Aids lijkt ongeveer iedereen te besmetten.
Aanmoedigen van meer vrouwelijke studenten niet maar het niet meer aannemen van mannen / enkel nog aannemen van vrouwen in het docentenkorps (TU Eindhoven) bijvoorbeeld wel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199672691
Aanmoedigen is inderdaad geen discriminatie, uitsluiten wel.

Al snap ik niet zo goed waarom een universiteit zoiets überhaupt zou doen. Het idee is dan altijd 'gelijke uitkomsten'. Dus 50% man, 50% vrouw. Maar wellicht biedt de TU Delft voornamelijk studies aan die simpelweg meer mannen aanspreken dan vrouwen. Dat is een verschil in uitkomst dat je moet accepteren. Vrouwen worden namelijk niet actief buiten de deur gehouden, maar maken zelf de keuze om iets anders te gaan studeren. Net zoals meer mannen misschien minder de neiging hebben om pakweg psychologie of biomedische wetenschappen te gaan studeren.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:42:57 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199674025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:21 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aanmoedigen van meer vrouwelijke studenten niet maar het niet meer aannemen van mannen / enkel nog aannemen van vrouwen in het docentenkorps (TU Eindhoven) bijvoorbeeld wel.
Maar waar staat nu dat BIJ1 geen blanke kerels meer zou aannemen?
pi_199680395
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waar staat nu dat BIJ1 geen blanke kerels meer zou aannemen?
Dat moet je er bij verzinnen zodat je de racismekaart kan trekken.
pi_199681128
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat moet je er bij verzinnen zodat je de racismekaart kan trekken.
Nee hoor, dat stond in hun Instagram bericht van de afdeling Utrecht. Dat hebben ze na veel kritiek enigszins aangepast maar je kan het er nog in lezen.
Dat is al lang en breed besproken in dit topic en volgens mij ben ook jij daar al een of meerdere keren op gewezen. Je zal wel last van je nek hebben van al dat wegkijken.
  zondag 30 mei 2021 @ 18:38:27 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199685716
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor, dat stond in hun Instagram bericht van de afdeling Utrecht. Dat hebben ze na veel kritiek enigszins aangepast maar je kan het er nog in lezen.
Dat is al lang en breed besproken in dit topic en volgens mij ben ook jij daar al een of meerdere keren op gewezen. Je zal wel last van je nek hebben van al dat wegkijken.
We hadden het over de afdeling Delft waar die Zoetermeerder over bezig is. Heb je nou al een onderbouwing waarom dat racistisch is?
pi_199687792
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor er was niks racistisch alleen de snowflakes zoals jij willen het zo graag. Ik kan moeilijk wegkijken van het feit dat je niet goed leest zodat je iets racistisch kunt noemen.
pi_199688300
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 20:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee hoor er was niks racistisch alleen de snowflakes zoals jij willen het zo graag. Ik kan moeilijk wegkijken van het feit dat je niet goed leest zodat je iets racistisch kunt noemen.
Ik kan onversneden racisme prima racisme noemen. Jij kijkt er voor weg, jouw keuze. Dat weerhoudt anderen niet om racisme wat ze zien te benoemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2021 22:44:54 ]
pi_199692294
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 21:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik kan onversneden racisme prima racisme noemen. Jij kijkt er voor weg, jouw keuze. Dat weerhoudt anderen niet om racisme wat ze zien te benoemen.
Je hebt geen racisme kunnen tonen, ik kan moeilijk wegkijken van iets wat er niet is.Je slaat wild om je heen. Leer beter Nederlands lezen zou ik zeggen, dan hoef je je ook niet achtergesteld te voelen.
pi_199692497
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je hebt geen racisme kunnen tonen, ik kan moeilijk wegkijken van iets wat er niet is.Je slaat wild om je heen. Leer beter Nederlands lezen zou ik zeggen, dan hoef je je ook niet achtergesteld te voelen.
2 weken geleden al, blader maar terug. Deze sneue wegkijk ontkenning voer je maar fijn in je eentje uit. Je steunt gewoon openlijk racisme. Wat mij betreft sta je op gelijke hoogte als een NVU aanhanger.
pi_199692519
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zouden blanke heteromannen zich niet voor diversiteit kunnen inzetten?
Grappig dat het je niet opvalt dat ik bewust ook zwarte heteromannen noem. Verder beweer ik nergens dat 'blanke heteromannen zich niet voor diversiteit in kunnen zetten'. Fraaie stropop.

Wanneer jij als partij diversiteit nastreeft en je van mening bent dat jouw organisatie een afspiegeling moet zijn daarvan, is het wat gek om slechts een groep aan te nemen. Zie dus niet direct in wat er mis is met de oproep va BIJ1.

Bovendien kan ik mij de smalende reacties nog herinneren onder foto's van groepen GL'ers, waar enkel blanken op waren te zien. Want waren die kleurlingen? Heel vreemd voor een partij die zich opwerpt als hoeder van diversiteitsdenken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199693357
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grappig dat het je niet opvalt dat ik bewust ook zwarte heteromannen noem. Verder beweer ik nergens dat 'blanke heteromannen zich niet voor diversiteit in kunnen zetten'. Fraaie stropop.
Dat is helemaal niet grappig, hetero of niet deed er helemaal niet toe bij BIJ1. Dit staat er:

“Helaas is de meerderheid van de sollicitanten wit, en zonder representatie geen bestuur. Daarom hebben we de deadline verlengd en nodigen we vooral mensen van kleur uit om te solliciteren.”

Dan blijft mijn vraag staan, waarom mogen er niet teveel 'witte' mensen in het bestuur?

quote:
Wanneer jij als partij diversiteit nastreeft en je van mening bent dat jouw organisatie een afspiegeling moet zijn daarvan, is het wat gek om slechts een groep aan te nemen. Zie dus niet direct in wat er mis is met de oproep va BIJ1.
Dus je argument is niet meer dan, 'ze vinden dat ze een afspiegeling moeten zijn'. Ik lees hier geen argument, behalve 'ze willen dit nu eenmaal zo'.

quote:
Bovendien kan ik mij de smalende reacties nog herinneren onder foto's van groepen GL'ers, waar enkel blanken op waren te zien. Want waren die kleurlingen? Heel vreemd voor een partij die zich opwerpt als hoeder van diversiteitsdenken.
Je verschuift de aandacht. Dit topic gaat niet over GroenLinks of mensen die boos zijn op GroenLinks. Overigens verschoof je de aandacht ook al toen je mij van de 'stropop' beschuldigde.
pi_199693563
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet grappig, hetero of niet deed er helemaal niet toe bij BIJ1. Dit staat er:

“Helaas is de meerderheid van de sollicitanten wit, en zonder representatie geen bestuur. Daarom hebben we de deadline verlengd en nodigen we vooral mensen van kleur uit om te solliciteren.”

Dan blijft mijn vraag staan, waarom mogen er niet teveel 'witte' mensen in het bestuur?
Dat moet je toch echt aan BIJ1 vragen.

Ik lees erin dat BIJ1 een representatief (divers) bestuur nastreeft. Als je enkel blanke kerels opneemt in je partijkader, is er ook geen sprake van diversiteit.

quote:
Dus je argument is niet meer dan, 'ze vinden dat ze een afspiegeling moeten zijn'. Ik lees hier geen argument, behalve 'ze willen dit nu eenmaal zo'.
Het is niet mijn argument. Ik constateer dat BIJ1 streeft naar een divers bestuur en omdat de sollicitanten vooral blank zijn, roept zij mensen van kleur op zich te melden.

Daar kun je van alles van vinden. Ik vind het persoonlijk weinig schokkend.
pi_199693648
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat moet je toch echt aan BIJ1 vragen.

Ik lees erin dat BIJ1 een representatief (divers) bestuur nastreeft. Als je enkel blanke kerels opneemt in je partijkader, is er ook geen sprake van diversiteit.
Maar het gaat er toch om, om de juiste mensen op de juiste plek neer te zetten? Dan wil je de beste bestuurders, de mensen die het beste dingen kunnen bereiken, in je organisatie. Hoezo moet er dan nog op huidskleur geselecteerd worden?

quote:
Het is niet mijn argument. Ik constateer dat BIJ1 streeft naar een divers bestuur en omdat de sollicitanten vooral blank zijn, roept zij mensen van kleur op zich te melden.

Daar kun je van alles van vinden. Ik vind het persoonlijk weinig schokkend.
'Het is niet mijn argument.' En 'weinig schokkend'.

Dat is toch al genuanceerder dan je eerdere standpunt. Toen begreep je niet wat het probleem was.
pi_199693687
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar het gaat er toch om, om de juiste mensen op de juiste plek neer te zetten? Dan wil je de beste bestuurders, de mensen die het beste dingen kunnen bereiken, in je organisatie. Hoezo moet er dan nog op huidskleur geselecteerd worden?
Het is geen bedrijf, maar een politieke partij. Als diversiteit jouw speerpunt is, wil je ook dat dat tot uiting komt binnen jouw organisatie.

Nogmaals, ik zie het probleem niet. Tenzij blanken helemaal niet welkom zijn bij BIJ1, want dan is er ook geen sprake van diversiteit.
pi_199693735
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is geen bedrijf, maar een politieke partij. Als diversiteit jouw speerpunt is, wil je ook dat dat tot uiting komt binnen jouw organisatie.
Het is ons speerpunt. Het is wat we willen.

Tja, ik kan dat onmogelijk een goed argument noemen. Als de PVV expliciet moslims zou uitsluiten is dat groot in het nieuws vanwege racisme, maar BIJ1 kan wel een quotum wat betreft blanke witte mensen hanteren.

quote:
Nogmaals, ik zie het probleem niet. Tenzij blanken helemaal niet welkom zijn bij BIJ1, want dan is er ook geen sprake van diversiteit.
Dus als er helemaal geen blanken zijn is dat wel een probleem? En als er vastgesteld wordt dat er vanwege de diversiteit één blanke moet zijn. Is zo'n quotum dan wel in orde?
pi_199693777
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jouw actieve leden voornamelijk blank zijn dan zal je het daarmee moeten doen als politieke partij.

Als je wil sturen op bepaalde kenmerken (bijvoorbeeld een ondernemer in het bestuur) dan zal je als politieke partij actief ondernemers moeten najagen om er een te vinden als die nog niet lid is of zichzelf nog niet heeft aangemeld als bestuurslid.

Sturen op zoiets als huidskleur is echter gewoon racisme. Dat verwacht je bij de NVU, maar niet bij een politieke partij die zegt te staan voor gelijkwaardigheid.
pi_199693856
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is ons speerpunt. Het is wat we willen.

Tja, ik kan dat onmogelijk een goed argument noemen. Als de PVV expliciet moslims zou uitsluiten is dat groot in het nieuws vanwege racisme, maar BIJ1 kan wel een quotum wat betreft blanke witte mensen hanteren.
[..]

Dus als er helemaal geen blanken zijn is dat wel een probleem? En als er vastgesteld wordt dat er vanwege de diversiteit één blanke moet zijn. Is zo'n quotum dan wel in orde?
Worden blanken dan geheel geweerd? Dat lijkt mij niet. Mocht dat wel het geval zijn, dan is dat fout. Maar het streven naar een divers partijbestuur vind ik, zeker in het geval van een politieke partij, prima te billijken.

Vooralsnog gaat het voorbeeld van de PVV die moslims zou weigeren dan ook niet op.
pi_199693910
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Worden blanken dan geheel geweerd? Dat lijkt mij niet. Mocht dat wel het geval zijn, dan is dat fout.
Waarom is het pas fout als blanken in het geheel geweigerd worden? Elke persoon die om zijn huidskleur geweigerd wordt is er toch één teveel?

Het doet me denken aan de discotheekeigenaar die Marokkanen weigert, en dan vervolgens zegt 'ik doe niets verkeerd, ik heb toch één Marokkaan toegelaten?'.

quote:
Maar het streven naar een divers partijbestuur vind ik, zeker in het geval van een politieke partij, prima te billijken.
'Jij vindt iets' wederom een argument van niets dus.

quote:
Vooralsnog gaat het voorbeeld van de PVV die moslims zou weigeren dan ook niet op.
Moslims kunnen dan tenminste nog kiezen om afstand te nemen van hun geloof. Dat gaat met een huidskleur een stuk lastiger.
  maandag 31 mei 2021 @ 13:14:38 #246
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_199693941
Ze maakt racisme wel weer leuk
pi_199693955
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom is het pas fout als blanken in het geheel geweigerd worden? Elke persoon die om zijn huidskleur geweigerd wordt is er toch één teveel?

Het doet me denken aan de discotheekeigenaar die Marokkanen weigert, en dan vervolgens zegt 'ik doe niets verkeerd, ik heb toch één Marokkaan toegelaten?'.
Die vergelijking gaat niet op. Een discotheek is geen politieke partij.

Nogmaals, als enkel blanke mannen zich melden voor het partijbestuur, terwijl je een diverse organisatie nastreeft, is er wat mij betreft niets mis met andere type mensen oproepen tot solliciteren.

quote:
'Jij vindt iets' wederom een argument van niets dus.
Er worden op dit forum meningen uitgewisseld. Ik vind het de houding van BIJ1 inderdaad niet direct een probleem.

Vooralsnog geef jij ook slechts je mening, tenzij je kunt aantonen dat BIJ1 strafbaar is wegens haar koers.
pi_199693974
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ze maakt racisme wel weer leuk
inderdaad. ze straalt helemaal als ze verteld over de bevolkingsgroepen die ze liever niet ziet.
Haat is niet verboden. Wil je blanke boeren in Afrika weg hebben, of het hele Israëlische volk, stem BIJ1.
pi_199694045
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet op. Een discotheek is geen politieke partij.
Ik vind een politieke partij die discrimineert eigenlijk nog kwalijker dan een discotheek. Een discotheek moet zich houden aan de wet, en is dus strafbaar bezig. Een politieke partij heeft invloed en kan (met genoeg steun) wetten maken. Die heeft dus heel wat meer in de melk te brokkelen.

quote:
Nogmaals, als enkel blanke mannen zich melden voor het partijbestuur, terwijl je een diverse organisatie nastreeft, is er wat mij betreft niets mis met andere type mensen oproepen tot solliciteren.
Niets mis mee dus om op huidskleur te selecteren...

quote:
Er worden op dit forum meningen uitgewisseld. Ik vind het de houding van BIJ1 inderdaad niet direct een probleem.

Vooralsnog geef jij ook slechts je mening, tenzij je kunt aantonen dat BIJ1 strafbaar is wegens haar koers.
Ik probeer aan je uit te leggen dat wij een samenleving hebben waarbij discriminatie verboden is, en dan vooral op het gebied van aangeboren afwijkingen en eigenschappen, dingen waar je niets aan kunt doen.

En jij stelt dat discriminatie tegen blanken best prima is, zolang het maar een doel is van een politieke partij en blanken maar niet in het geheel verwijderd worden. Tja, ik vind het vrij matig.
pi_199694052
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
Het klinkt ook leuker dan het is: 'wij roepen andere mensen op'

Oftewel: 'wij willen geen blanken aannemen en willen meer sollicitanten'.
pi_199694071
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het klinkt ook leuker dan het is. 'wij roepen andere mensen op'

Oftewel: 'wij willen geen blanken aannemen en willen meer sollicitanten'.
Ik lees het meer als 'wij willen niet alleen maar blanken aannemen, maar willen een partijkader dat bestaat uit allerlei geuren en kleuren'.

Maar ik vrees dat wij hier niet uit gaan komen. Tenzij je kunt aantonen dat BIJ1 de wet overtreedt, blijf ik bij mijn standpunt.

Als jij vervolgens vindt dat ik racisme en discriminatie steun en/of goedkeur, dan is dat helemaal prima.
pi_199694082
ook zo fijn dat BIJ1 alleen maar bij racisme en discriminatie blijft. En haat natuurlijk.

maar dat er in Suriname een code zwart is, een groot tekort aan IC capaciteit, daar doet Simons niets mee. Geen prioriteit. Geen aandacht voor.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2021 15:14:15 ]
pi_199694821
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook zo fijn dat BIJ1 alleen maar bij racisme en discriminatie blijft. En haat natuurlijk.

maar dat er in Suriname een code zwart is, een groot tekort aan IC capaciteit, daar doet Simons niets mee. Geen prioriteit. Geen aandacht voor.
Dat is toch ook gewoon een autonoom land in Zuid-Amerika?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199695053
quote:

En als ze wel over Suriname zou zijn begonnen was jij daarover weer uit je plaat gegaan omdat ze Nederlands volksvertegenwoordiger is en Suriname een zelfstandig land is.
  maandag 31 mei 2021 @ 14:56:35 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199695116
quote:

Waarom heeft de FvD geen aandacht voor Suriname waar het code zwart is?
pi_199695117
quote:
10s.gif Op maandag 31 mei 2021 14:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En als ze wel over Suriname zou zijn begonnen was jij daarover weer uit je plaat gegaan omdat ze Nederlands volksvertegenwoordiger is en Suriname een zelfstandig land is.
Ikke niet. Suriname is in grote problemen, Nederland stuurt dankzij de Jonge een partij vaccins die kant op.

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-05-2021 15:02:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')