abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:37:54 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198574548
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het zou met niets verbazen als al die 200k afspraken weer volledig opnieuw ingepland moeten worden en er dus alsnog weken vertraging opgelopen wordt door deze onzin.
Ik vind het geen onzin en inderdaad zorgvuldig (zonder sarcastisch te zijn) dat men pas op de plaats maakt zodra er iets naar boven komt als eventuele ernstige bijwerking. Zo werkt het systeem. Het is jammer van het tempo maar ik vind het correct gehandeld.

Of het daarna een puinzooi is bij de planning staat daar los van. Ik verwacht net als jij dat dat wel weer het geval zal zijn in Nederlandje overigens. Tegen de tijd dat deze lichting ingepland staat zal er alweer een datalek of ICT-storing zijn geweest denk ik dan cynisch.
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:38:18 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198574556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:20 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee. Gewoon goed zat van het wachten :)
Daar kan ik me niets bij voorstellen. Je had die van mij gekregen als ik eerder aan de beurt zou zijn :)

Begrijp die prikkenstress niet zo bij mensen buiten de risicogroep.
pi_198574559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:35 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ja, ik ga er vanuit dat we niet tot 28 maart wachten. Wellicht naïef.
Als ze de intentie zouden hebben om direct door te prikken hadden ze het beter anders kunnen verwoorden als een tijdelijke stop zonder datum. Anderzijds gebruiken ze bijna voor alles twee weken en dan weet je ook dat je het met een korrel zout moet nemen (avondklok, restricties etc).
pi_198574571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Kwade tongen stellen dat we ongevaccineerde jongeren juist nodig hebben om een dodelijker variant van het virus te laten muteren, net zo lang tot het voor iedereen relevant is.
Ja, die mensen hebben geen Darwin gelezen. Genetic drift zorgt er juist voor dat het minder dodelijk wordt naarmate de tijd vordert. Je gastheer van kant maken heeft het virus niet zo veel aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:41:06 #130
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_198574595
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wil Sputnik
Ik sluit gewoon als brave burger aan in de rij en zie het wel.
Geef mij maar alle vaccins of word ik dan een nanobot-terminator voor Putin?
Feyenoord!!! * Barça
pi_198574602
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind het geen onzin en inderdaad zorgvuldig (zonder sarcastisch te zijn) dat men pas op de plaats maakt zodra er iets naar boven komt als eventuele ernstige bijwerking. Zo werkt het systeem. Het is jammer van het tempo maar ik vind het correct gehandeld.
Maar dat is het hele punt, er is niets naar boven gekomen. Er was alleen maar mediahype die politici bang gemaakt heeft en die volgen elkaar allemaal als een kip zonder kop. Dat is juist niet zoals het systeem werkt of zou moeten werken. Er was geen enkele reden voor de stop, dat was al duidelijk voordat de EMA met deze conclusie kwam.

Het enige dat het opgeleverd heeft is nog meer wantrouwen tegen een goed vaccin en vertraging in de levensreddende vaccinatiestrategie.
pi_198574606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ik sluit gewoon als brave burger aan in de rij en zie het wel.
Geef mij maar alle vaccins of word ik dan een nanobot-terminator voor Putin?
Dan word je een 5G zendmast.
pi_198574610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar waarom wil je meer weten? Dat kan ook gewoon niet. Er is een beperkte hoeveelheid vaccins, dit is de volgorde waarin ze toegediend worden. Duidelijker kan het niet. Dus wat is je probleem?
Ik heb juist geen probleem.
Geruime tijd vond ik van wel, door alle verschuivingen in wie voorrang kreeg en niet kunnen leveren van vaccins.
Maar nu met alle onduidelijkheden sta ik liever achteraan.
En dat vind ik dus eik niet zo erg meer.
pi_198574611
quote:
Het CBG herhaalt wat de EMA zegt. Ik hoop dat Hugo vanavond nog tot een beslissing komt.
pi_198574629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Jaja, dat zal allemaal wel. Ik wil alle mensen rond mijn leeftijd en die er toch grote gezondheidsproblemen of erger aan hebben overgehouden de kost niet willen geven. Blij dat ik op mn 31e het eerste prikje al heb zitten.
Ja, ik wil ook heel veel dingen. Bovendien weten we niet of bij AZ met 60% effectiviteit dat heel anders gaat zijn. Mensen kunnen nog steeds grote gezondheidsproblemen er aan over houden. Ietsje minder dan als we niet gevaccineerd zijn, maar nog steeds iets minder dan de helft. Immers, veel mensen houden na milde klachten ook klachten, bijvoorbeeld benauwd e.d. En laat AZ nou niet zo goed tegen een milde infectie beschermen.
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:43:04 #136
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198574639
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, die mensen hebben geen Darwin gelezen. Genetic drift zorgt er juist voor dat het minder dodelijk wordt naarmate de tijd vordert. Je gastheer van kant maken heeft het virus niet zo veel aan.
Klinkt logisch. Toch wordt het argument vaker ingezet, met name wanneer mensen willen bepleiten dat je je verplicht moet voelen je in te laten enten, niet voor jezelf maar voor een ander.

Nu vind ik het wel prima zo'n vaccin, maar vind het ook niet erg dat ik in de laatste groep zit. Tegen die tijd zijn de vervelendste bijwerkingen wel in kaart gebracht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198574658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:42 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Ik heb juist geen probleem.
Geruime tijd vond ik van wel, door alle verschuivingen in wie voorrang kreeg en niet kunnen leveren van vaccins.
Maar nu met alle onduidelijkheden sta ik liever achteraan.
En dat vind ik dus eik niet zo erg meer.
Maar je staat niet achteraan want je zit (dat claim je in ieder geval) in een risicogroep. De onduidelijkheden verzin je gewoon zelf. Maak het niet zo moelijk, kijk gewoon naar die kaart en haal die prik als je opgeroepen wordt. Dat zal zijn voordat de niet-risicogroepen aan de beurt zijn en dat is alles wat je moet weten.
pi_198574716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:43 schreef GemMagic het volgende:
Klinkt logisch. Toch wordt het argument vaker ingezet, met name wanneer mensen willen bepleiten dat je je verplicht moet voelen je in te laten enten, niet voor jezelf maar voor een ander.

Zou eens een bioinformaticus of moleculair bioloog moeten vragen hoe groot de kans is dat het zich in een superebola muteert. En dan de kans dat het zich tot een verkouheidje muteert. Dan bang zijn voor de mogelijkheid dat het in een superebola veranderd is volslagen irrationeel en gewoon angst. We nemen die 1 op zoveel kans op trombose met AZ ook voor lief, nou die kans dat het in een ebola muteert zal wel even groot zijn me dunkt.

Zijn er in de geschiedenis virussen bekend die muteerden in een véél dodelijkere variant?
pi_198574724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Klopt, maar dat sluit niet uit dat meer dodelijke variant de kop opsteekt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198574775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar je staat niet achteraan want je zit (dat claim je in ieder geval) in een risicogroep. De onduidelijkheden verzin je gewoon zelf. Maak het niet zo moelijk, kijk gewoon naar die kaart en haal die prik als je opgeroepen wordt. Dat zal zijn voordat de niet-risicogroepen aan de beurt zijn en dat is alles wat je moet weten.
Je begrijpt me niet denk ik.
Ik hoef niet snel meer gevaccineerd te worden, zeker niet met AZ.
Alle onduidelijkheden over vaccinatiestrategie verschuivingen, over het middel az.
Die verzin ik niet. Die zijn een feit.
Mijn punt is dat het voor mij een onbetrouwbaar zootje aan informatie is geworden, dat ik de hele AZ nu niet hoef. Ik sluit wel achteraan in de rij, dan is er meer duidelijk hopelijk
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:53:53 #141
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198574805
quote:
Het CBG stelt dat demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge samen met het RIVM moet beslissen of het prikproces met AstraZeneca hervat kan worden. Het ministerie van Volksgezondheid zou om 20.00 uur een persconferentie over de kwestie houden.

Onduidelijk is wie de persconferentie geeft, gezien minister De Jonge in quarantaine zit nadat hij in contact was met een positief getest persoon.
nu.nl
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:54:12 #142
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198574807
Ik wil op vakantie dus ik wil ook een prik.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:55:01 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198574820
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar kan ik me niets bij voorstellen. Je had die van mij gekregen als ik eerder aan de beurt zou zijn :)
Nou, dat vind ik dan weer lief van je :)

quote:
Begrijp die prikkenstress niet zo bij mensen buiten de risicogroep.
Dat ik niet in een risicogroep val, betekent niet automatisch dat ik niets mankeer, hè.
(Un)masking for the greater good.
pi_198574823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

nu.nl
Mooi. Italië gaat morgen alweer beginnen.
  donderdag 18 maart 2021 @ 18:56:22 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198574843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

nu.nl
Van Ark lijkt me. Al kan De Jonge natuurlijk ook via Zoom vertellen wat we gaan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198575058
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:52 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet denk ik.
Ik hoef niet snel meer gevaccineerd te worden, zeker niet met AZ.
Alle onduidelijkheden over vaccinatiestrategie verschuivingen, over het middel az.
Die verzin ik niet. Die zijn een feit.
Mijn punt is dat het voor mij een onbetrouwbaar zootje aan informatie is geworden, dat ik de hele AZ nu niet hoef. Ik sluit wel achteraan in de rij, dan is er meer duidelijk hopelijk
Nee, je hebt onredelijke verwachtingen. Dat is gewoon niet slim. Het is geen onbetrouwbaar zootje, dat verzin je zelf omdat je het schijnbaar niet wil snappen. Het is al maanden bekend dat de vaccinatiestrategie voor het grootste deel afhankelijk is van leveringen. Als daar iets in verandert wordt het schema aangepast. Veel duidelijker dan dat kan het niet. En bovendien is er voor jouw groep al een maand niets verandert. Wat wil je nog meer, nu al een specifieke datum waarop je de prik krijgt die niet meer kan veranderen? Dat is dus enorm onredelijk.

En achteraan sluiten gaat niet gebeuren en dat is ook niet aan jou, je krijgt het vaccin eerder aangeboden dan de rest en dat voorrecht zomaar weggooien alleen omdat je het onnodig moeilijk voor jezelf maakt is niet kies.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 18-03-2021 19:13:25 ]
  donderdag 18 maart 2021 @ 19:08:11 #147
12221 Tijn