Uiteindelijk is er tegen de zomer sowieso genoeg voor iedereen, toch?quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat het dan nog langer duurt voordat de kwetsbaren zijn gevaccineerd.
Streven was iedereen voor 1juli eerste prik.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er tegen de zomer sowieso genoeg voor iedereen, toch?
We moeten nog even volhouden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou dan wordt het hier ook we weer verlengd![]()
Samen komen we er doorheen!quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou dan wordt het hier ook we weer verlengd![]()
Jij hebt niks te willen, gewoon achteraan sluiten en genieten van de beelden van hossende 80-plussers in Benidorm komende zomer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik wil op vakantie dus ik wil ook een prik.
Precies.quote:
Het heeft niet zo veel zin om nog verder hierover te hebben met je.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, je hebt onredelijke verwachtingen. Dat is gewoon niet slim. Het is geen onbetrouwbaar zootje, dat verzin je zelf omdat je het schijnbaar niet wil snappen. Het is al maanden bekend dat de vaccinatiestrategie voor het grootste deel afhankelijk is van leveringen. Als daar iets in verandert wordt het schema aangepast. Veel duidelijker dan dat kan het niet. En bovendien is er voor jouw groep al een maand niets verandert.
En achteraan sluiten gaat niet gebeuren en dat is ook niet aan jou, je krijgt het vaccin eerder aangeboden dan de rest en dat voorrecht zomaar weggooien alleen omdat je het onnodig moeilijk voor jezelf maakt is niet kies.
Een klap in het gezicht van de jongerenquote:Op donderdag 18 maart 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij hebt niks te willen, gewoon achteraan sluiten en genieten van de beelden van hossende 80-plussers in Benidorm komende zomer.
Dat is niet waar, ze kunnen een correlatie niet uitsluiten maar hebben becijferd dat de kosten ver uitstijgen boven de baten. Van de NOS:quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat is het hele punt, er is niets naar boven gekomen.
quote:Het is volgens het EMA niet helemaal uit te sluiten dat er een verband is met het vaccin, maar de toezichthouder zegt dat de voordelen zwaarder wegen dan de risico's.
Pertinent oneens. Bij signalen niet reageren is hoe het niet moet.quote:Er was alleen maar mediahype die politici bang gemaakt heeft en die volgen elkaar allemaal als een kip zonder kop. Dat is juist niet zoals het systeem werkt of zou moeten werken. Er was geen enkele reden voor de stop, dat was al duidelijk voordat de EMA met deze conclusie kwam.
Ik denk juist andersom, namelijk dat dit laat zien dat er niet hersenloos prikken ingehengst worden zoals een hoop antivaxxers beweren.quote:Het enige dat het opgeleverd heeft is nog meer wantrouwen tegen een goed vaccin en vertraging in de levensreddende vaccinatiestrategie.
Ja, dat zei ik, daar kan je nu naar kijken, hij is nog niet uitgesproken, nu gaat het over vaccins.quote:
Maar die kans is niet 50-50. Laat ze dat maar eens berekenen. Als de kans dusdanig klein is en we gaan er alsnog op inspelen, dan is dat gewoon angst en irrationaliteit. We accepteren ook die kleine kans van AZ dat er trombose optreedt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat sluit niet uit dat meer dodelijke variant de kop opsteekt.
Gigantische ongelijkheid wel daar nu. Heb al filmpjes gezien dat mensen supermarkten worden geweigerd e.d.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:25 schreef Qarrad het volgende:
Israël gaat het vierde stadium van versoepelingen in vanaf morgen: tot 5000 mensen bij evenementen buiten zoals sport, tot 3000 binnen, tot 300 mensen in de horeca binnen, tot 500 buiten.
Prik me.
Ik snap dat de overheid dit risico op macro-niveau accepteert, maar ik zou het wel netjes vinden als dit gewoon aan de burger wordt voorgelegd en mensen hun eigen afweging kunnen maken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We accepteren ook die kleine kans van AZ dat er trombose optreedt.
Je bent toch niet verplicht om gehoor te geven aan de oproep?quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat de overheid dit risico op macro-niveau accepteert, maar ik zou het wel netjes vinden als dit gewoon aan de burger wordt voorgelegd en mensen hun eigen afweging kunnen maken.
Daar weten ze in Israël wel raad mee.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gigantische ongelijkheid wel daar nu. Heb al filmpjes gezien dat mensen supermarkten worden geweigerd e.d.
Dat we zelf kunnen kiezen welk vaccin we willen? Bijvoorbeeld niet AZ maar wel Moderna?quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat de overheid dit risico op macro-niveau accepteert, maar ik zou het wel netjes vinden als dit gewoon aan de burger wordt voorgelegd en mensen hun eigen afweging kunnen maken.
Nee dat klopt, maar ik weet niet wat er gebeurt met je uitnodiging als je het voorgeschotelde vaccin niet wil hebben, maar een andere wel. Voor zover ik weet is er überhaupt helemaal geen proces voor en is het momenteel simpelweg slikken of stikken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om gehoor te geven aan de oproep?
Ja, ik zou ook de burger zelf willen laten kiezen. Dat kunnen ze best.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ik weet niet wat er gebeurt met je uitnodiging als je het voorgeschotelde vaccin niet wil hebben, maar een andere wel. Voor zover ik weet is er überhaupt helemaal geen proces voor en is het momenteel simpelweg slikken of stikken.
Ja, waarom niet? Ik zou het niet zo gek vinden als je een uitnodiging krijgt en je belt voor een afspraak, dat ze bv zeggen dat je voor AZ morgen terecht kan, maar dat je voor iets anders een paar weken moet wachten. Dan kan iedereen z'n eigen afweging maken. Ik denk dat dat de totale vaccinatiegraad ten goede komt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat we zelf kunnen kiezen welk vaccin we willen? Bijvoorbeeld niet AZ maar wel Moderna?
Ik denk dat dat er wel is. Namelijk: niet komen is achteraan staan, je kunt je melden tegen de tijd dat iedereen die wel wil geweest is. De reden dat je nog niet zelf je vaccin van het schap mag kiezen is dat niet ieder vaccin voor iedere doelgroep even geschikt is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ik weet niet wat er gebeurt met je uitnodiging als je het voorgeschotelde vaccin niet wil hebben, maar een andere wel. Voor zover ik weet is er überhaupt helemaal geen proces voor en is het momenteel simpelweg slikken of stikken.
Volgens mij werkt Duitsland met een dergelijk systeem.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ik zou het niet zo gek vinden als je een uitnodiging krijgt en je belt voor een afspraak, dat ze bv zeggen dat je voor AZ morgen terecht kan, maar dat je voor iets anders een paar weken moet wachten. Dan kan iedereen z'n eigen afweging maken. Ik denk dat dat de totale vaccinatiegraad ten goede komt.
Ik denk dat als je een beetje je best doet het zo te regelen is om een ander vaccin te krijgen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Ik zou het niet zo gek vinden als je een uitnodiging krijgt en je belt voor een afspraak, dat ze bv zeggen dat je voor AZ morgen terecht kan, maar dat je voor iets anders een paar weken moet wachten. Dan kan iedereen z'n eigen afweging maken. Ik denk dat dat de totale vaccinatiegraad ten goede komt.
Oh ja, zoiets staat me ook bij. Ze hadden AZ over omdat niemand die wou.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij werkt Duitsland met een dergelijk systeem.
Nee, we accepteren dat de mogelijkheid bestaat dat er een heel klein deel van de mensen gevaarlijke trombose ontwikkelen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:44 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen weer doorprikken met az.
Nu op T journaal.
Is veilig.
Probleem is dat ze nu al niet goed in staat zijn om alles naar behoren te regelen. De chaos zou dan nog groter worden. Maar gezien de trage levering van az lopen de meeste mensen weinig kans om dit vaccin te gaan krijgen. Het overgrote deel van ons zal moeten wachten op andere vaccins.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook de burger zelf willen laten kiezen. Dat kunnen ze best.
Volgens mij is die kans vrij groot: het virus “wil” verspreiden, meer maken ( een virus plant zich niet voort, maar bouwt cellen om tot virusfabriekjes”).quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar die kans is niet 50-50. Laat ze dat maar eens berekenen. Als de kans dusdanig klein is en we gaan er alsnog op inspelen, dan is dat gewoon angst en irrationaliteit. We accepteren ook die kleine kans van AZ dat er trombose optreedt.
Zo werkt het gewoon niet in de praktijk. Zie ook: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Volgens mij is die kans vrij groot: het virus “wil” verspreiden, meer maken ( een virus plant zich niet voort, maar bouwt cellen om tot virusfabriekjes”).
Dankzij bouwfouten ontstaan toevallig wat zwakkere en wat sterkere variaties. Er ontstaat in de samenleving resistentie, waardoor de zwakkere virussen kansloos worden. De sterkere die zich bij toeval tegen deze resistentie iets beter bewapend hebben kunnen zich nu sneller vermenigvuldigen, ze hebben de cellen voor zichzelf. De virussen die hier door een bouwfoutje nog sterker uitkomen... enzovoort.
Hoe langer (dus hoe meer) het virus kan vermenigvuldigen, hoe vaker virussen variaties tegen komen door heen en weer te springen via mensen met verschillende weerstand of via mensen op dieren en weer terug, hoe groter de kans op killer-corona.
Daarom lopen wij met al die opgestapelde dieren in de bio-industrie veel risico. Covid-19 had ook hier vandaan kunnen komen, Covid-21 komt hier misschien wel vandaan.
Ik las hier dat iemand schreef dat het virus er geen baat bij heeft de mens (gastheer) uit te roeien. Want dat overleven ze zelf immers ook niet. Wel eens een boom vol maretak gezien? Die gaat dood, en de maretak die erop zit dus ook.
Ja, pokken hebben we met vaccinatie uitgeroeid. De pest hebben we hier niet meer, maar die steekt elders af en toe nog op. Hier hebben we met de mensenvlo en verbeterde hygiëne ook de pest tamelijk goed uitgeschakeld, en de ratten lopen hier ook niet meer in roedels door de straten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:54 schreef quirina het volgende:
Ach de Pest en de Pokken hebben we ook niet meer. Dus het stopt vanzelf wel een keertje.
Juist pokken is hét voorbeeld van een ziekte die succesvol is uitgeroeid dankzij grootschalige vaccinatie. Dat is alles behalve "vanzelf" gegaan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:54 schreef quirina het volgende:
Ach de Pest en de Pokken hebben we ook niet meer. Dus het stopt vanzelf wel een keertje.
Eens, op het gebied van Covid zijn we zero-risk -Jaap van Dissel in de rechtszaken: elke besmetting is er eentje te veel- maar als het gaat om vaccinatie nemen we wel een (beperkt) risico. Een gekke gewaarwording inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar die kans is niet 50-50. Laat ze dat maar eens berekenen. Als de kans dusdanig klein is en we gaan er alsnog op inspelen, dan is dat gewoon angst en irrationaliteit. We accepteren ook die kleine kans van AZ dat er trombose optreedt.
Zo ben ikquote:Op donderdag 18 maart 2021 18:55 schreef Celestien het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik dan weer lief van je
[..]
Ik dacht dat je automatisch in een risicogroep valt als je iets mankeert waardoor je verhoogd risico loopt?quote:Dat ik niet in een risicogroep val, betekent niet automatisch dat ik niets mankeer, hè.
Veel te laat inderdaad. Ik moet het nog maar zien hoor, als de ziekenhuizen dadelijk leeg zijn is er geen enkele reden meer om nog te wachten met theaters en bioscopen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:59 schreef RipCity het volgende:
Rutte zei woensdagavond na de verkiezingen dat theaters en bioscopen "zo tegen de zomer" weer open zouden kunnen. "Dat is voor de sector in alle opzichten te laat", stelt directeur Gulian Nolthenius van het NVBF.
Rond de zomer... pffffff
Gewoon met één katoenen zakdoek per dag ookquote:Op donderdag 18 maart 2021 20:00 schreef Celestien het volgende:
Ach, de goeie oude tijd waarin een snotneus alleen irritant was en koorts iets was waar menigeen gewoon mee naar z'n werk ging.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij woont op twitter of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |