Uiteindelijk is er tegen de zomer sowieso genoeg voor iedereen, toch?quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat het dan nog langer duurt voordat de kwetsbaren zijn gevaccineerd.
Streven was iedereen voor 1juli eerste prik.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er tegen de zomer sowieso genoeg voor iedereen, toch?
We moeten nog even volhouden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou dan wordt het hier ook we weer verlengd![]()
Samen komen we er doorheen!quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou dan wordt het hier ook we weer verlengd![]()
Jij hebt niks te willen, gewoon achteraan sluiten en genieten van de beelden van hossende 80-plussers in Benidorm komende zomer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:54 schreef DonDruiper het volgende:
Ik wil op vakantie dus ik wil ook een prik.
Precies.quote:
Het heeft niet zo veel zin om nog verder hierover te hebben met je.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, je hebt onredelijke verwachtingen. Dat is gewoon niet slim. Het is geen onbetrouwbaar zootje, dat verzin je zelf omdat je het schijnbaar niet wil snappen. Het is al maanden bekend dat de vaccinatiestrategie voor het grootste deel afhankelijk is van leveringen. Als daar iets in verandert wordt het schema aangepast. Veel duidelijker dan dat kan het niet. En bovendien is er voor jouw groep al een maand niets verandert.
En achteraan sluiten gaat niet gebeuren en dat is ook niet aan jou, je krijgt het vaccin eerder aangeboden dan de rest en dat voorrecht zomaar weggooien alleen omdat je het onnodig moeilijk voor jezelf maakt is niet kies.
Een klap in het gezicht van de jongerenquote:Op donderdag 18 maart 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij hebt niks te willen, gewoon achteraan sluiten en genieten van de beelden van hossende 80-plussers in Benidorm komende zomer.
Dat is niet waar, ze kunnen een correlatie niet uitsluiten maar hebben becijferd dat de kosten ver uitstijgen boven de baten. Van de NOS:quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat is het hele punt, er is niets naar boven gekomen.
quote:Het is volgens het EMA niet helemaal uit te sluiten dat er een verband is met het vaccin, maar de toezichthouder zegt dat de voordelen zwaarder wegen dan de risico's.
Pertinent oneens. Bij signalen niet reageren is hoe het niet moet.quote:Er was alleen maar mediahype die politici bang gemaakt heeft en die volgen elkaar allemaal als een kip zonder kop. Dat is juist niet zoals het systeem werkt of zou moeten werken. Er was geen enkele reden voor de stop, dat was al duidelijk voordat de EMA met deze conclusie kwam.
Ik denk juist andersom, namelijk dat dit laat zien dat er niet hersenloos prikken ingehengst worden zoals een hoop antivaxxers beweren.quote:Het enige dat het opgeleverd heeft is nog meer wantrouwen tegen een goed vaccin en vertraging in de levensreddende vaccinatiestrategie.
Ja, dat zei ik, daar kan je nu naar kijken, hij is nog niet uitgesproken, nu gaat het over vaccins.quote:
Maar die kans is niet 50-50. Laat ze dat maar eens berekenen. Als de kans dusdanig klein is en we gaan er alsnog op inspelen, dan is dat gewoon angst en irrationaliteit. We accepteren ook die kleine kans van AZ dat er trombose optreedt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat sluit niet uit dat meer dodelijke variant de kop opsteekt.
Gigantische ongelijkheid wel daar nu. Heb al filmpjes gezien dat mensen supermarkten worden geweigerd e.d.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:25 schreef Qarrad het volgende:
Isral gaat het vierde stadium van versoepelingen in vanaf morgen: tot 5000 mensen bij evenementen buiten zoals sport, tot 3000 binnen, tot 300 mensen in de horeca binnen, tot 500 buiten.
Prik me.
Ik snap dat de overheid dit risico op macro-niveau accepteert, maar ik zou het wel netjes vinden als dit gewoon aan de burger wordt voorgelegd en mensen hun eigen afweging kunnen maken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We accepteren ook die kleine kans van AZ dat er trombose optreedt.
Je bent toch niet verplicht om gehoor te geven aan de oproep?quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat de overheid dit risico op macro-niveau accepteert, maar ik zou het wel netjes vinden als dit gewoon aan de burger wordt voorgelegd en mensen hun eigen afweging kunnen maken.
Daar weten ze in Isral wel raad mee.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gigantische ongelijkheid wel daar nu. Heb al filmpjes gezien dat mensen supermarkten worden geweigerd e.d.
Dat we zelf kunnen kiezen welk vaccin we willen? Bijvoorbeeld niet AZ maar wel Moderna?quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat de overheid dit risico op macro-niveau accepteert, maar ik zou het wel netjes vinden als dit gewoon aan de burger wordt voorgelegd en mensen hun eigen afweging kunnen maken.
Nee dat klopt, maar ik weet niet wat er gebeurt met je uitnodiging als je het voorgeschotelde vaccin niet wil hebben, maar een andere wel. Voor zover ik weet is er berhaupt helemaal geen proces voor en is het momenteel simpelweg slikken of stikken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om gehoor te geven aan de oproep?
Ja, ik zou ook de burger zelf willen laten kiezen. Dat kunnen ze best.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ik weet niet wat er gebeurt met je uitnodiging als je het voorgeschotelde vaccin niet wil hebben, maar een andere wel. Voor zover ik weet is er berhaupt helemaal geen proces voor en is het momenteel simpelweg slikken of stikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |