Ging over de behandeling van Alonso aan zijn verwonding aan de kaak. Het klonk alsof Plooij eindelijk eens een keer een verhaal heeft opgehangen met kennis van zaken.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:57 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Wat zeiden ze? Heb het geluid uit.......
Bottas z'n geluk kennende zal er zometeen wel weer een probleem optreden als hij mag rijden...quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:02 schreef beantherio het volgende:
Einde eerste sessie. Mercedes heeft in ieder geval redelijk wat rondjes gemaakt deze sessie.
Seb ook lekker vertrouwen getankt vandaag.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:02 schreef beantherio het volgende:
Einde eerste sessie. Mercedes heeft in ieder geval redelijk wat rondjes gemaakt deze sessie.
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar wordenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Seb ook lekker vertrouwen getankt vandaag.
En Sainz gaat z'n McLaren nog flink missen dit jaar...
ik hoop hetquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar worden
Ik ook.quote:
in wat voor zin? Ik zie ze het Red Bull of Mercedes niet moeilijk maken, zij hadden ook weinig tokens over ivm motorinbouw om verder aerodynamisch veel te doen, zou al heel wat zijn als ze voor Aston Martin blijvenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar worden
In mijn vorige.quote:
Maar dan wel in een andere volgordequote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook.
Norris samen met Ricciardo en Max op het podium zou mooi zijn!
Dat is niet veel nee. Vanmiddag nog maar even 100 erbij rijden dan maar.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:25 schreef Quyxz_ het volgende:
Ochtenduitslag:
[ afbeelding ]
Perez, na Vettel, het minste aantal rondes. Das wel jammer.
Heb even gemist waarom zo weinig, problemen?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:25 schreef Quyxz_ het volgende:
Ochtenduitslag:
[ afbeelding ]
Perez, na Vettel, het minste aantal rondes. Das wel jammer.
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
Plaatst RB zichzelf nu niet weer op een achterstand door maar één auto in te zetten?
Ze rijden allemaal maar met 1 auto, maar je mag zelf kiezen hoe je de rijders indeeltquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
Plaatst RB zichzelf nu niet weer op een achterstand door maar één auto in te zetten?
Maar nu is het geen verrassing meer danquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft die Nissany nog geklaagd over te veel grip? (lol)quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:37 schreef gbm het volgende:
[..]
Ze rijden allemaal maar met 1 auto, maar je mag zelf kiezen hoe je de rijders indeelt
Morgen rijden Perez en Verstappen allebei een halve dag.
En als je Williams bent verkoop je je 1e dag
Ze hebben wel de achterkant kunnen aanpassen aan de motor, en dus smaller kunnen maken, zoals de meeste teams. En blijkbaar hebben ze ook een unieke diffuser oplossing, die de andere teams (nog) niet hebben.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
in wat voor zin? Ik zie ze het Red Bull of Mercedes niet moeilijk maken, zij hadden ook weinig tokens over ivm motorinbouw om verder aerodynamisch veel te doen, zou al heel wat zijn als ze voor Aston Martin blijven
Mja, om heel eerlijk te zijn is Roy iig een stuk beter dan z'n 'too much grip' vaderquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft die Nissany nog geklaagd over te veel grip? (lol)
Mooi, grappige is ook dat je bij hun ook geen bulten op de enginecover ziet zoals bij Mercedes en Aston Martinquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben wel de achterkant kunnen aanpassen aan de motor, en dus smaller kunnen maken, zoals de meeste teams. En blijkbaar hebben ze ook een unieke diffuser oplossing, die de andere teams (nog) niet hebben.
https://www.motorsport.co(...)fuser-trick/5708741/
Ja, daar hadden ze gister nog over... heeft met de overall vorm van de enginecover te maken, waarschijnlijk net iets minder strak om de motor gevormd (wat vreemd is gezien de size-0 filosofie die ze hadden). Want onder de enginecover is het dezelfde layout.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mooi, grappige is ook dat je bij hun ook geen bulten op de enginecover ziet zoals bij Mercedes en Aston Martin
Zitten er wel, maar zijn meer geïntegreerd in het bodywork. Bovendien schijnen ze een andere vorm van koeling (air-air) te hebben dan Mercedes (water-air), dus misschien dat dat ook invloed op de bulten heeft.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mooi, grappige is ook dat je bij hun ook geen bulten op de enginecover ziet zoals bij Mercedes en Aston Martin
Was in de war vanwege beide namen die op de ranglijst staan.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Ze mogen niet met 2 auto's rijden. Wel 2 rijders per dag.
Ja, is ook wel een beetje raar om die namen alvast toe te voegen voor de morgensessie.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Was in de war vanwege beide namen die op de ranglijst staan.
Mijn 888 werkt niet.quote:
Ik zag voordat de middagsessie begon snel de rijders indeling voor deze sessie voorbij komen, en Hamilton en Bottas rijden alle twee in deze sessie. Halverwege wisselen ze.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Ja, is ook wel een beetje raar om die namen alvast toe te voegen voor de morgensessie.
Ja klopt. Wilde alleen aangeven dat het raar is om tijdens de ochtendsessie alvast de namen (inclusief 'no time' achter de naam) van de rijders die alleen 's middags rijden toe te voegenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zag voordat de middagsessie begon snel de rijders indeling voor deze sessie voorbij komen, en Hamilton en Bottas rijden alle twee in deze sessie. Halverwege wisselen ze.
Gelukkig heeft Twitter een vertaalfunctie op mijn mobiel.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:23 schreef gbm het volgende:
[..]
Mijn spaans is niet al te best, maar is een aardig verschil zo te zien
quote:Alpine gebruikt bij deze test verschillende soorten motorafdekkingen.
Laten we één ding niet vergeten. De carrosserie moet groot zijn, meer dan normaal. De radiatoren zijn verplaatst van de pontons naar de bovenste zone. Meer weerstand, ander zwaartepunt. Persoonlijke weddenschap. https://t.co/KVD8Ktb8u8
Je zou denken dat je alles zo laag mogelijk houd in een auto, maar interessante richting.... En tot nu toe lijkt het prima te werken, al weet je natuurlijk niet welke fuel loads etc ze gebruiken....quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:29 schreef Starflyer het volgende:
En een stukje over waarom de airbox bij Alpine bulkier is dan bij anderen. Ze hebben de radiatoren verplaatst (wst PSM al zei).
https://the-race.com/form(...)1-car-airbox-design/
McLaren heeft de size zero aanpak al sinds het laatste Honda jaar gedumpt. Het leek even terug in het eerste Renault jaar, maar Key en Seidl maken daar nu geen gebruik meer vanquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:18 schreef gbm het volgende:
[..]
Ja, daar hadden ze gister nog over... heeft met de overall vorm van de enginecover te maken, waarschijnlijk net iets minder strak om de motor gevormd (wat vreemd is gezien de size-0 filosofie die ze hadden). Want onder de enginecover is het dezelfde layout.
Ja klopt en volgens mij ook 1 van de redenen dat McLaren het een stuk beter doet ipv hardnekkig vasthouden aan iets wat niet werkt...quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
McLaren heeft de size zero aanpak al sinds het laatste Honda jaar gedumpt. Het leek even terug in het eerste Renault jaar, maar Key en Seidl maken daar nu geen gebruik meer van
het kan best zijn dat Renault uitgevonden heeft dat het voor hun concept op deze manier beter werkt en meer oplevert dan dat de weerstand van de grotere motorkap kost.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:33 schreef gbm het volgende:
[..]
Je zou denken dat je alles zo laag mogelijk houd in een auto, maar interessante richting.... En tot nu toe lijkt het prima te werken, al weet je natuurlijk niet welke fuel loads etc ze gebruiken....
zeker maar je zit ook wel met je hoge zwaartepunt wat bij een lege tank toch wel invloed heeft/kan hebbenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan best zijn dat Renault uitgevonden heeft dat het voor hun concept op deze manier beter werkt en meer oplevert dan dat de weerstand van de grotere motorkap kost.
Schema had ik hier al geplaatst voordat dit topic er was.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:02 schreef beantherio het volgende:
Even een Wibra-kwaliteit nieuwe OP aangemaakt.
Fuck! Goed punt!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:49 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Maar nu is het geen verrassing meer dan![]()
![]()
dat zullen ze ongetwijfeld uitgebreid bekeken hebbenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar je zit ook wel met je hoge zwaartepunt wat bij een lege tank toch wel invloed heeft/kan hebben
Die is ook nog eens actueler dan die van motorsport.com. Dank. De OP weer even aangepast.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Schema had ik hier al geplaatst voordat dit topic er was.
F1 / [F1 Algemeen] 2021 Formula1 GP's #789 met nieuwe liveries
Bottas is net als MS Office. Ieder jaar een nieuwe versie, maar alles blijft hetzelfdequote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bottas 2.0 was 2019, dus inmiddels zouden we al bij de vernieuwde en verbeterde 4.0 versie aanbeland moeten zijn.
Nog meer in de Finse sneeuw gelegen en extra veel brandhout gehakt deze winter. [ afbeelding ]
Beter is hij niet geworden lijkt het.quote:
Microsoft heeft qua Office zichzelf heruitgevonden met de introductie van de Ribbon. Heb geen echt nieuwe versie van Bottas gezien de afgelopen jaren helaas.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bottas is net als MS Office. Ieder jaar een nieuwe versie, maar alles blijft hetzelfde
uiteraard, sowieso altijd leuk om wat nieuwe ideeën te zienquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zullen ze ongetwijfeld uitgebreid bekeken hebben
Nee, in de winter niet naar de supermarkt, maar met een oud Mosin geweer dat nog van sluipschutter Simo Hayaa is geweest op jacht en zijn eigen eten schieten.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bottas 2.0 was 2019, dus inmiddels zouden we al bij de vernieuwde en verbeterde 4.0 versie aanbeland moeten zijn.
Nog meer in de Finse sneeuw gelegen en extra veel brandhout gehakt deze winter. [ afbeelding ]
Hij volgt eindelijk de tips van Rosberg op?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:28 schreef shiz het volgende:
Ja, hij gaat egoïstisch zijn.
Hij heeft het anders aangepakt, een soort extreem drill camp gedaan.
OMG. Vergeet puppies. Vergeet de baard. Hardcore Bottas is here.
wat bezielde adrian newey bedoelde jequote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:42 schreef Rianne84 het volgende:
Ik kijk zonder geluid. Wat bezielde Perez
Kwam niet door hem, hij deed niks fout.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:42 schreef Rianne84 het volgende:
Hij wilde Latifi inhalen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:42 schreef Rianne84 het volgende:
Ja geen idee, het leek of Perez er tegenaan reed, maar dat was dus niet zo?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:43 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
wat bezielde adrian newey bedoelde je
Gifje?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Allemaal plaatwerk van Perez’ auto eraf ineens
Blijkbaar vanwege turbulentie van een auto voor hem
Zoveel was er niet te zien.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:16 schreef beantherio het volgende:
Perez weer op de baan. Het team zal er niet blij mee zijn dat ze de concurrentie zo'n inzage gegeven hebben in hoe de motor is geïntegreerd. Dit soort doorkijkjes proberen ze meestal geheim te houden.
To whom it may concern .....quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:41 schreef shiz het volgende:
BOT. And there we have it ladies and gentlemen. The monkey is out of the sleeve.
Zouden ze nog sponsors zoeken om het salaris van Ham op te kunnen hoesten?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:41 schreef Starflyer het volgende:
Eindelijk een Mercedes bovenaan de lijst
Misschien houdt Red Bull iets achter!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:52 schreef DKUp het volgende:
[..]
Fijn, dan kunnen ze weer lekker 1 en 2 rijden....
Ik heb iets gemistquote:
Vanochtendquote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hamilton heeft grind zitten te happen?
Vanochtend heb ik niet gekekenquote:
Is volgens mij een soort test van het marshall-systeem aan het eind van iedere dag. Was gisteren ook zo.quote:
Omdat Bottas een rondje heeft gereden, waar ze vorig jaar 3 seconden minder over deden?quote:
Bij Sky hadden ze het even over hem, al duurde het even voordat ik dat doorhad. Ze spraken z'n achternaam namelijk uit als 'ploewie'. Dat Jack Ploewie in z'n vrije tijd kaakchirurg is en had gezegd dat een breuk in de bovenkaak veel minder ernstig is dan in de onderkaak.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:52 schreef shiz het volgende:
En Plooij gaat hem daarna aan de tand voelen?
Lijkt mij best lastig om dat te doen als je achteraan rijdtquote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:46 schreef THEFXR het volgende:
ALonso gaat andere coureurs nog rijles geven
oude linksys verpakkingquote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Eén ding dat in ieder geval duidelijk is na twee dagen: Die livery van Williams ziet er ook op de baan niet uit. Druk, rommelig en erg corporate, ergens werd al de vergelijking gemaakt met de doos waar je router of ander generic tech item verpakt zit.
Nee hoor. Heb je wel eens een motorrijles meegemaakt?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij best lastig om dat te doen als je achteraan rijdt
Oh, goed puntquote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb je wel eens een motorrijles meegemaakt?
Voor een Russische Reclamezuil doet hij me veel aan deze Britse reclamezuil denken: de Hesketh uit 1974quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:49 schreef DKUp het volgende:
Ik vind de Haas een uithangbord van Rusland
Middag!quote:
Ik vind het juist 1 van de mooiere liverys.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Eén ding dat in ieder geval duidelijk is na twee dagen: Die livery van Williams ziet er ook op de baan niet uit. Druk, rommelig en erg corporate, ergens werd al de vergelijking gemaakt met de doos waarin je router of ander generic tech item verpakt zit.
Hij heeft het even aan de kaak gesteld.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:52 schreef shiz het volgende:
En Plooij gaat hem daarna aan de tand voelen?
Van Alonso weten we ten minste dat ie haar op zijn tanden heeft...quote:Op zondag 14 maart 2021 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
Krijgt Alonso het voor de kiezen of krijgt Jack het schaamrood op de kaken?
Wat fijn en verstandig dat ze een mondkapje dragen.quote:
Ted is net z'n Lewis fanboy als ze bij Ziggo Maxfans zijn.quote:
Mooi toch , blijkbaar kon Gene geen Amerikaanse sponsors vinden, dan maar Rubels.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:49 schreef DKUp het volgende:
Ik vind de Haas een uithangbord van Rusland
quote:Haas is by far the most American team on the grid. Selling out to the Russians is exactly what Americans would do.
Being morally corrupt is part of being American and being egotistical about it, thinking they are awesome yet they suck, Haas is the most American team by values alone.
Het is maar testen. Maar denk echt dat het wat spannender wordt tussen Hamilton en Max dit jaarquote:
Laten we het hopen. Denk ook dat Mercedes sneller kan dan dit. Lijkt mij sterk dat ze opeens zo ver afzakken.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is maar testen. Maar denk echt dat het wat spannender wordt tussen Hamilton en Max dit jaar
Dan denk ik dat je weer teleurgesteld zal worden.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is maar testen. Maar denk echt dat het wat spannender wordt tussen Hamilton en Max dit jaar
zou je denken inderdaad maar voorlopig hebben ze wat last van de achterkant en Red Bull niet, dat was vorig jaar andersomquote:Op zondag 14 maart 2021 11:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je weer teleurgesteld zal worden.
Mercedes is vorig seizoen vanwege hun luxe positie al heel snel gestopt met de ontwikkeling van hun 2020 wagen en zijn al heel vroeg gestart met de ontwikkeling voor dit jaar. Ik kan mij haast niet voorstellen dat het gat met Red Bull kleiner is geworden. Ik denk eerder dat het nog wat groter zal zijn.
Zou best kunnen hoor. Over 13 dagen Q3 weten we hetquote:Op zondag 14 maart 2021 11:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je weer teleurgesteld zal worden.
Mercedes is vorig seizoen vanwege hun luxe positie al heel snel gestopt met de ontwikkeling van hun 2020 wagen en zijn al heel vroeg gestart met de ontwikkeling voor dit jaar. Ik kan mij haast niet voorstellen dat het gat met Red Bull kleiner is geworden. Ik denk eerder dat het nog wat groter zal zijn.
Dat weet ik niet maar ze hebben iig de resources en de know how om problemen die er zijn op te lossen voor de 1e GPquote:Op zondag 14 maart 2021 11:36 schreef DKUp het volgende:
Mercedes zal wel wat achterhouden, maar RBR gaat wel lekker.
Voorgedrongen dus?quote:
Jawel, want zoals besproken is er tijd voor proefstarts.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:56 schreef ondeugend het volgende:
Niemand weet waarom maar elke sessie wordt 5 minuten van te voren afgeflagt met een rode
Gisteren werd op Sky uitgelegd dat dit een systeem test is van de FIA.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:56 schreef ondeugend het volgende:
Niemand weet waarom maar elke sessie wordt 5 minuten van te voren afgeflagt met een rode
Ja en vroeger kon dat gewoon na de volle tijd. Ik blijf het vreemd vinden waarom dat binnen de sessie moet.quote:Op zondag 14 maart 2021 11:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Jawel, want zoals besproken is er tijd voor proefstarts.
[ twitter ]
afwachten of het een goed teken is dat Perez er ook "snel" in is, stabiel en echt snel gaan niet altijd samenquote:Op zondag 14 maart 2021 12:02 schreef opreis het volgende:
Straks Max ff mooi afsluiten en kijken of Lewis nu wel uit het grind kan blijven.
Schijnt dat deze gevonden zijn achter de AM pitboxquote:Op zondag 14 maart 2021 12:18 schreef DKUp het volgende:
De Copycat Mercedes in het groen doet het de afgelopen dagen niet zo goed oei.
Sandbaggen GENOTquote:Op zondag 14 maart 2021 12:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Schijnt dat deze gevonden zijn achter de AM pitbox![]()
[ afbeelding ]
Ik kijk het "illegaal"quote:Op zondag 14 maart 2021 12:56 schreef AnneX het volgende:
Vraagje aan de diehard fans hier: waar kan ik dit zien? op een regulier ziggo kanaal?
Of een internetkanaal?
Duidelijk een betere analist dan coureurquote:Op zondag 14 maart 2021 13:12 schreef opreis het volgende:
Goede content van Palmer weer dit jaar. En vooral die 2de laat zien hoe weinig de armchair experts weten.
Starten in de underdog-positie, daarna weer 1-2 de aankomende kwalificaties en racesquote:Op zondag 14 maart 2021 13:16 schreef Zorro het volgende:
Ja hoor daar gaan we weer
https://www.ed.nl/formule(...)-sterk-uit~a435fff9/
Mwa, het is nog geen reb bull is de favoriet gelul.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:16 schreef Zorro het volgende:
Ja hoor daar gaan we weer
https://www.ed.nl/formule(...)-sterk-uit~a435fff9/
De livery is te donker. Niet mooi.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:31 schreef DKUp het volgende:
De groene Copycat Mercedes lijkt ook wel volledig ZWART
Lijkt er wel op.. zou RB dan ook eens gaan sandbaggenquote:
Ik hoop het maar ik vrees dat ze er over 2 weken gewoon weer staan vooraan.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:48 schreef DKUp het volgende:
“Problemen” bij Mercedes, ik geloof er niks van...
Wel vreemd dat het zo slecht gaat tijdens het testen.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik hoop het maar ik vrees dat ze er over 2 weken gewoon weer staan vooraan.
Aston Martin doet ook gezellig mee met Mercedes. Regelrechte kopiequote:Op zondag 14 maart 2021 13:51 schreef DKUp het volgende:
[..]
Wel vreemd dat het zo slecht gaat tijdens het testen.
Ik geloof niet dat ze voor de lol Hamilton zo weinig laten rijden. Daar is echt wel het één en ander niet zoals het hoort te zijn. Mercedes kennende hebben ze wel hun zaakjes op orde wanneer het er echt om gaat.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:48 schreef DKUp het volgende:
“Problemen” bij Mercedes, ik geloof er niks van...
Hem niet laten testen zegt wel wat inderdaad.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze voor de lol Hamilton zo weinig laten rijden. Daar is echt wel het één en ander niet zoals het hoort te zijn. Mercedes kennende hebben ze wel hun zaakjes op orde wanneer het er echt om gaat.
Ik had de indruk dat het meer het moment was vlak voor het accelereren. Vlak daarna zag je de boel weer stabiel worden.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:00 schreef tja77 het volgende:
Die RB16B trilt als een malle bij het wegacceleren uit die langzame bocht.
Ik kon lastig inschatten wanneer het gas er weer op ging, dus je zou gelijk kunnen hebben. Maar de wielen en achtervleugel schudde heftig zijdelings.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat het meer het moment was vlak voor het accelereren. Vlak daarna zag je de boel weer stabiel worden.
Was dat niet over die kerb daar?quote:Op zondag 14 maart 2021 14:00 schreef tja77 het volgende:
Die RB16B trilt als een malle bij het wegacceleren uit die langzame bocht.
3de team na Mercedes en Red Bull Racing (compound en fuel corrected) volgens The Race gisteren.quote:
ZIet er wel zo uit ja.. maar je kunt Renault ook nog niet afschrijven natuurlijk..quote:Op zondag 14 maart 2021 14:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
3de team na Mercedes en Red Bull Racing (compound en fuel corrected) volgens The Race gisteren.
Welke? De donkergroene of de zwarte? Vind ze echt veel op elkaar lijkenquote:Op zondag 14 maart 2021 14:14 schreef greysbones het volgende:
Zijn de liverys nu degene die we over 2 weken ook gaan zien?
Mercedes lang niet zo mooi als vorig jaar
Yep, geen speciale test liveries dit jaar.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:14 schreef greysbones het volgende:
Zijn de liverys nu degene die we over 2 weken ook gaan zien?
Mercedes lang niet zo mooi als vorig jaar
ff een weekje wat zaken aanpassen in de fabriek, en 0,6 los in Q3 op 27 maart.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:13 schreef Newone82 het volgende:
Wat een onstabiele kutwagen is die mercedes deze test.
Maar straks gewoon met 2 vingers in de neus winnen. Zou wat zijn
De echte.. ze hebben er nu een wit met rood vlak bij opzitten..quote:Op zondag 14 maart 2021 14:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Welke? De donkergroene of de zwarte? Vind ze echt veel op elkaar lijken
jammer.. ze zijn soms zo creatiefquote:Op zondag 14 maart 2021 14:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Yep, geen speciale test liveries dit jaar.
Mwah ik denk dat ze het op dit moment al iets beter voor elkaar hadden willen hebben.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:13 schreef Newone82 het volgende:
Wat een onstabiele kutwagen is die mercedes deze test.
Maar straks gewoon met 2 vingers in de neus winnen. Zou wat zijn
GP2 enginequote:Op zondag 14 maart 2021 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Alonso pakt mooi even die Hamilton op de main straight
Die analyse was een hoop gebakken lucht.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
3de team na Mercedes en Red Bull Racing (compound en fuel corrected) volgens The Race gisteren.
niet onder de indruk van Ferrari.. Nog Sainz, nog Leclercquote:Op zondag 14 maart 2021 14:28 schreef opreis het volgende:
Voorlopig ben ik nog niet onder de indruk van Sainz bij Ferrari
We moeten bij Ferrari de lat ook bijstellen naar beneden. Ik denk niet dat ze zich met RB/Mercedes zullen gaan mengen maar wederom in een strijd om P3 met Mclaren/AM/Alpine.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
niet onder de indruk van Ferrari.. Nog Sainz, nog Leclerc
Als ze dat al reddenquote:Op zondag 14 maart 2021 14:32 schreef opreis het volgende:
[..]
We moeten bij Ferrari de lat ook bijstellen naar beneden. Ik denk niet dat ze zich met RB/Mercedes zullen gaan mengen maar wederom in een strijd om P3 met Mclaren/AM/Alpine.
Als Alpha Tauri de stijgende lijn heeft aangehouden van vorig jaar.. zullen ze voor Ferrari eindigenquote:Op zondag 14 maart 2021 14:38 schreef shiz het volgende:
Haas zullen de losers zijn dit seizoen. Dan waarschijnlijk Williams op korte afstand van Alfa. Dan de andere alpha: AT. Ferrari. Dan groene Merc of Alpine. McLaren vechtend voor podiums. En om-en-om voor AMG/RBR, zullen zeer gewaagd zijn... maar ja, jaren op rij al de same story. Merc 1 op de meeste banen. Lewis nieuw WK record. Max balen, maar iig voorbij aan Valtteri.
Normaliter geen taalnazi maar het is noch i.p.v. nog.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
niet onder de indruk van Ferrari.. Nog Sainz, nog Leclerc
wel dus..quote:Op zondag 14 maart 2021 14:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Normaliter geen taalnazi maar het is noch i.p.v. nog.
Waarom is dat vreemd? Ze willen veel dingen testen, dus dan zal je ook aanpassingen aan de auto moeten doen/sleutelen en kijken of dat het gewenste effect heeft. Dat kost ook gewoon tijd.quote:Op zondag 14 maart 2021 14:54 schreef greysbones het volgende:
Max relaxed in de pit.. vreemd toch dat ze niet meer rondjes rijden
Dat snap ik allemaal best.. maar veel heeft Max nog niet gereden vandaagquote:Op zondag 14 maart 2021 14:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd? Ze willen veel dingen testen, dus dan zal je ook aanpassingen aan de auto moeten doen/sleutelen en kijken of dat het gewenste effect heeft. Dat kost ook gewoon tijd.
Ach, shit happensquote:Op zondag 14 maart 2021 14:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
wel dus..![]()
zit op 2 sites te Fokken mijn excuzes
proef medium bandenquote:Op zondag 14 maart 2021 15:07 schreef opreis het volgende:
Daar is Max al weer. Met flowvis, zal wel nieuw onderdeel aan het checken zijn.
Ja, zijn vergelijkbaar met de C3 mediumsquote:Op zondag 14 maart 2021 15:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
dacht ik te begrijpen uit het commentaar
Dat is wel meer het oude Ferrarirood als in de tijd van Alesi. Vond ik wel altijd al een mooie rode kleur.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:52 schreef beantherio het volgende:
Wat is de livery van Ferrari toch lelijk dit seizoen. Het gaat me daarbij nog niet eens om dat gifgroene maar meer nog om dat vreemde donkerrode aan het eind van de auto. Het komt over alsof er een foutje gemaakt is bij het spuiten.
Misschien dat ik meer val over de mengeling van de twee tinten. Ik vind het er raar uitzien.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is wel meer het oude Ferrarirood als in de tijd van Alesi. Vond ik wel altijd al een mooie rode kleur.
Ik ook maar evengoed is er reden voor optimisme. RBR lijkt de zaakjes goed op orde te hebben.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:51 schreef tja77 het volgende:
Bij F1TV zijn ze steeds meer overtuigd dat RB nu een ECHTE contender is met Mercedes voor het kampioenschap. Ik vind dat nog voorbarig.
Ja C3quote:Op zondag 14 maart 2021 15:59 schreef tja77 het volgende:
De testband is een hardere compound dan de rode toch?
Dus vergelijkbaar met geel of hetzelfde als geel?quote:
ja geel = mediumquote:Op zondag 14 maart 2021 16:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus vergelijkbaar met geel of hetzelfde als geel?
Hoorde iets over het land waar deze gefabriceerd (Hongarije) werden?
True, al weet je de fuelload niet.quote:Op zondag 14 maart 2021 16:02 schreef Nattekat het volgende:
Mercedes gaat goed
Deze ronde is echt niet zo veel ingehouden.
Dit.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:51 schreef tja77 het volgende:
Bij F1TV zijn ze steeds meer overtuigd dat RB nu een ECHTE contender is met Mercedes voor het kampioenschap. Ik vind dat nog voorbarig.
Idd, met 50kg fuel hoef je niet in te houden om flink langzamer te zijn. Al is deze test voor Mercedes, en met name Lewis niet bepaald vlekkenloos verlopen.quote:
Raikkonen staat er nog tussen, dus tuurlijk is dit het niet. Maar dit geeft geen goede indruk, itt vorig jaar.quote:
Mercedes lijkt problemen met onderstuur te hebben.quote:Op zondag 14 maart 2021 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raikkonen staat er nog tussen, dus tuurlijk is dit het niet. Maar dit geeft geen goede indruk, itt vorig jaar.
Ze hebben inderdaad een stuk meer stuurbewegingen dan vorig jaar. Veel meer correctiesquote:Op zondag 14 maart 2021 16:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes lijkt problemen met onderstuur te hebben.
Auto lijkt niet de bocht te willen pakken.
Vooral ook een geknepen motor volgens mij, waar Max in het middendeel 310 aantikt rijdt Hamilton net tegen 300 km p.uquote:Op zondag 14 maart 2021 16:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze met meer vleugel rijden.quote:Op zondag 14 maart 2021 16:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vooral ook een geknepen motor volgens mij, waar Max in het middendeel 310 aantikt rijdt Hamilton net tegen 300 km p.u
Dit ondanks dat hij netjes door die hele langzame bocht gaat en er goed uitkomt.
Haha, elk jaar trappen ze er weer in.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:51 schreef tja77 het volgende:
zal een keer tijd worden.....quote:Op zondag 14 maart 2021 16:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als RB dit nu ook eens doetquote:Op zondag 14 maart 2021 16:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Haha, elk jaar trappen ze er weer in.
Op dat stuk gaat de achtervleugel open, zelfs Sainz tikt daar 309 aan zojuist.quote:Op zondag 14 maart 2021 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze met meer vleugel rijden.
Het is en blijft speculeren, maar veel teams hebben nog marge zo lijkt het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |