Ging over de behandeling van Alonso aan zijn verwonding aan de kaak. Het klonk alsof Plooij eindelijk eens een keer een verhaal heeft opgehangen met kennis van zaken.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:57 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Wat zeiden ze? Heb het geluid uit.......
Bottas z'n geluk kennende zal er zometeen wel weer een probleem optreden als hij mag rijden...quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:02 schreef beantherio het volgende:
Einde eerste sessie. Mercedes heeft in ieder geval redelijk wat rondjes gemaakt deze sessie.
Seb ook lekker vertrouwen getankt vandaag.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:02 schreef beantherio het volgende:
Einde eerste sessie. Mercedes heeft in ieder geval redelijk wat rondjes gemaakt deze sessie.
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar wordenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Seb ook lekker vertrouwen getankt vandaag.
En Sainz gaat z'n McLaren nog flink missen dit jaar...
ik hoop hetquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar worden
Ik ook.quote:
in wat voor zin? Ik zie ze het Red Bull of Mercedes niet moeilijk maken, zij hadden ook weinig tokens over ivm motorinbouw om verder aerodynamisch veel te doen, zou al heel wat zijn als ze voor Aston Martin blijvenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar worden
In mijn vorige.quote:
Maar dan wel in een andere volgordequote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook.
Norris samen met Ricciardo en Max op het podium zou mooi zijn!
Dat is niet veel nee. Vanmiddag nog maar even 100 erbij rijden dan maar.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:25 schreef Quyxz_ het volgende:
Ochtenduitslag:
[ afbeelding ]
Perez, na Vettel, het minste aantal rondes. Das wel jammer.
Heb even gemist waarom zo weinig, problemen?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:25 schreef Quyxz_ het volgende:
Ochtenduitslag:
[ afbeelding ]
Perez, na Vettel, het minste aantal rondes. Das wel jammer.
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
Plaatst RB zichzelf nu niet weer op een achterstand door maar één auto in te zetten?
Ze rijden allemaal maar met 1 auto, maar je mag zelf kiezen hoe je de rijders indeeltquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
Plaatst RB zichzelf nu niet weer op een achterstand door maar één auto in te zetten?
Maar nu is het geen verrassing meer danquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei het vorig jaar al en nu nog steeds: McLaren gaat dè verrassing van het jaar worden
Heeft die Nissany nog geklaagd over te veel grip? (lol)quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:37 schreef gbm het volgende:
[..]
Ze rijden allemaal maar met 1 auto, maar je mag zelf kiezen hoe je de rijders indeelt
Morgen rijden Perez en Verstappen allebei een halve dag.
En als je Williams bent verkoop je je 1e dag
Ze hebben wel de achterkant kunnen aanpassen aan de motor, en dus smaller kunnen maken, zoals de meeste teams. En blijkbaar hebben ze ook een unieke diffuser oplossing, die de andere teams (nog) niet hebben.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
in wat voor zin? Ik zie ze het Red Bull of Mercedes niet moeilijk maken, zij hadden ook weinig tokens over ivm motorinbouw om verder aerodynamisch veel te doen, zou al heel wat zijn als ze voor Aston Martin blijven
Mja, om heel eerlijk te zijn is Roy iig een stuk beter dan z'n 'too much grip' vaderquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft die Nissany nog geklaagd over te veel grip? (lol)
Mooi, grappige is ook dat je bij hun ook geen bulten op de enginecover ziet zoals bij Mercedes en Aston Martinquote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben wel de achterkant kunnen aanpassen aan de motor, en dus smaller kunnen maken, zoals de meeste teams. En blijkbaar hebben ze ook een unieke diffuser oplossing, die de andere teams (nog) niet hebben.
https://www.motorsport.co(...)fuser-trick/5708741/
Ja, daar hadden ze gister nog over... heeft met de overall vorm van de enginecover te maken, waarschijnlijk net iets minder strak om de motor gevormd (wat vreemd is gezien de size-0 filosofie die ze hadden). Want onder de enginecover is het dezelfde layout.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mooi, grappige is ook dat je bij hun ook geen bulten op de enginecover ziet zoals bij Mercedes en Aston Martin
Zitten er wel, maar zijn meer geïntegreerd in het bodywork. Bovendien schijnen ze een andere vorm van koeling (air-air) te hebben dan Mercedes (water-air), dus misschien dat dat ook invloed op de bulten heeft.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mooi, grappige is ook dat je bij hun ook geen bulten op de enginecover ziet zoals bij Mercedes en Aston Martin
Was in de war vanwege beide namen die op de ranglijst staan.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]Ze mogen niet met 2 auto's rijden. Wel 2 rijders per dag.
Ja, is ook wel een beetje raar om die namen alvast toe te voegen voor de morgensessie.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Was in de war vanwege beide namen die op de ranglijst staan.
Mijn 888 werkt niet.quote:
Ik zag voordat de middagsessie begon snel de rijders indeling voor deze sessie voorbij komen, en Hamilton en Bottas rijden alle twee in deze sessie. Halverwege wisselen ze.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Ja, is ook wel een beetje raar om die namen alvast toe te voegen voor de morgensessie.
Ja klopt. Wilde alleen aangeven dat het raar is om tijdens de ochtendsessie alvast de namen (inclusief 'no time' achter de naam) van de rijders die alleen 's middags rijden toe te voegenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zag voordat de middagsessie begon snel de rijders indeling voor deze sessie voorbij komen, en Hamilton en Bottas rijden alle twee in deze sessie. Halverwege wisselen ze.
Gelukkig heeft Twitter een vertaalfunctie op mijn mobiel.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:23 schreef gbm het volgende:
[..]
Mijn spaans is niet al te best, maar is een aardig verschil zo te zien
quote:Alpine gebruikt bij deze test verschillende soorten motorafdekkingen.
Laten we één ding niet vergeten. De carrosserie moet groot zijn, meer dan normaal. De radiatoren zijn verplaatst van de pontons naar de bovenste zone. Meer weerstand, ander zwaartepunt. Persoonlijke weddenschap. https://t.co/KVD8Ktb8u8
Je zou denken dat je alles zo laag mogelijk houd in een auto, maar interessante richting.... En tot nu toe lijkt het prima te werken, al weet je natuurlijk niet welke fuel loads etc ze gebruiken....quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:29 schreef Starflyer het volgende:
En een stukje over waarom de airbox bij Alpine bulkier is dan bij anderen. Ze hebben de radiatoren verplaatst (wst PSM al zei).
https://the-race.com/form(...)1-car-airbox-design/
McLaren heeft de size zero aanpak al sinds het laatste Honda jaar gedumpt. Het leek even terug in het eerste Renault jaar, maar Key en Seidl maken daar nu geen gebruik meer vanquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:18 schreef gbm het volgende:
[..]
Ja, daar hadden ze gister nog over... heeft met de overall vorm van de enginecover te maken, waarschijnlijk net iets minder strak om de motor gevormd (wat vreemd is gezien de size-0 filosofie die ze hadden). Want onder de enginecover is het dezelfde layout.
Ja klopt en volgens mij ook 1 van de redenen dat McLaren het een stuk beter doet ipv hardnekkig vasthouden aan iets wat niet werkt...quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
McLaren heeft de size zero aanpak al sinds het laatste Honda jaar gedumpt. Het leek even terug in het eerste Renault jaar, maar Key en Seidl maken daar nu geen gebruik meer van
het kan best zijn dat Renault uitgevonden heeft dat het voor hun concept op deze manier beter werkt en meer oplevert dan dat de weerstand van de grotere motorkap kost.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:33 schreef gbm het volgende:
[..]
Je zou denken dat je alles zo laag mogelijk houd in een auto, maar interessante richting.... En tot nu toe lijkt het prima te werken, al weet je natuurlijk niet welke fuel loads etc ze gebruiken....
zeker maar je zit ook wel met je hoge zwaartepunt wat bij een lege tank toch wel invloed heeft/kan hebbenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan best zijn dat Renault uitgevonden heeft dat het voor hun concept op deze manier beter werkt en meer oplevert dan dat de weerstand van de grotere motorkap kost.
Schema had ik hier al geplaatst voordat dit topic er was.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:02 schreef beantherio het volgende:
Even een Wibra-kwaliteit nieuwe OP aangemaakt.
Fuck! Goed punt!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:49 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Maar nu is het geen verrassing meer dan![]()
![]()
dat zullen ze ongetwijfeld uitgebreid bekeken hebbenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar je zit ook wel met je hoge zwaartepunt wat bij een lege tank toch wel invloed heeft/kan hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |