abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198461571
Hoi!

Aangezien ik radeloos ben dan maar hier mijn verhaal doen.

Ik heb 1,5 week geleden mijn chromebook retour gestuurd omdat het OS mij toch niet beviel bij Coolblue.

Nu weet ik dat ze het heel erg druk hebben anno nu maar er is nog geen enkele stap in de track en trace opgeschoten. Zie

Coolblue opgebeld, die verwijzen weer door naar postnl en denken dat de kans groot is dat pakketje zoek is. Postnl verwijst door naar coolblue.
Coolblue zegt dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is als pakketje niet aan komt en ik dan mijn geld van zo een ¤400 kwijt ben.

Ik ben kwaad geworden en klacht ingediend, niks van reactie nog terug van coolblue. Net postnl gebeld en die verwijzen nogmaals naar coolblue.
Wat kan ik verder nog doen?!

Wordt er radeloos van. Hulp alsjeblieft.
pi_198461609
Coolblue is verantwoordelijk want antwoordnummer.
Wat een slechte service van coolblue. Juridische stappen ondernemen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 14:16:49 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198461628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:15 schreef Newone82 het volgende:
Coolblue is verantwoordelijk want antwoordnummer.
Wat een slechte service van coolblue. Juridische stappen ondernemen?
Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 14:17:57 #4
3542 Gia
User under construction
pi_198461645
Mr. Visser, wordt u al geholpen!
pi_198461686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dit kwam ik tegen

Ik geef deze verwijzing bewust niet als bewerking maar apart omdat het een bijzonder interessante gerechtelijke uitspraak is waarin is gesteld dat de webshop verantwoordelijk is in een kwestie als genoemd. https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

Deze uitspraak volgend is TS volgens deze rechter dus niet verantwoordelijk. (Het hebben van een verzendbewijs is hier wel van belang)
pi_198461721
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:17 schreef Gia het volgende:
Mr. Visser, wordt u al geholpen!
Zou een mooie zaak zijn dit ja ;)
pi_198461794
Wat een klantonvriendelijke klantbenadering. En dat voor een miljoenen omzet bedrijf. Coolblue mag zich schamen. Sterkte ts
  vrijdag 12 maart 2021 @ 14:32:40 #8
3542 Gia
User under construction
pi_198461879
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Zou een mooie zaak zijn dit ja ;)
Ook voor anderen die dit overkomt.
pi_198461906
In principe is het risico van retour sturen voor de verzender.
Ook bij een antwoordnummer.

Het ligt dan wel of je de klant een keus hebt gegeven volgens mij.

Kwam een tijd terug ook zoiets langs hier op WGR, iemand met ook een duur iets en dat was dan bol in dat geval.
En bol weigerde het geld terug te betalen want nooit retour aangekomen.

Maar weet niet meer hoe dat nou was afgelopen.

Wettelijk gezien kan ik alleen deze uitleg vinden.
https://blog.iusmentis.co(...)getekend%20versturen.
pi_198461933
Klacht indienen TS al gedaan?

https://www.coolblue.nl/klantenservice/klachten

Hoe nu verder?
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon, mail, Twitter en Facebook.
Ben je niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt hem mailen (MT-klantenservice@coolblue.nl) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 3 werkdagen heb je antwoord.
pi_198461958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe is het risico van retour sturen voor de verzender.
Ook bij een antwoordnummer.

Het ligt dan wel of je de klant een keus hebt gegeven volgens mij.

Kwam een tijd terug ook zoiets langs hier op WGR, iemand met ook een duur iets en dat was dan bol in dat geval.
En bol weigerde het geld terug te betalen want nooit retour aangekomen.

Maar weet niet meer hoe dat nou was afgelopen.

Wettelijk gezien kan ik alleen deze uitleg vinden.
https://blog.iusmentis.co(...)getekend%20versturen.
Hoe moet ts het anders terug sturen?

Per postduif? Hij heeft toch alles gedaan wat die moet doen. Die keren dat het mis gaat zal iets van 0.001% zijn. Juist dan laat je klantvriendelijkheid blijken, niet op deze manier.
pi_198461974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:36 schreef JosMert het volgende:
Klacht indienen TS al gedaan?

https://www.coolblue.nl/klantenservice/klachten

Hoe nu verder?
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon, mail, Twitter en Facebook.
Ben je niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt hem mailen (MT-klantenservice@coolblue.nl) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 3 werkdagen heb je antwoord.
Nee, dankje. Ben echt boos over de manier hoe je geholpen wordt, niemand kan wat. Bizar gewoon.
pi_198461984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit kwam ik tegen

Ik geef deze verwijzing bewust niet als bewerking maar apart omdat het een bijzonder interessante gerechtelijke uitspraak is waarin is gesteld dat de webshop verantwoordelijk is in een kwestie als genoemd. https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

Deze uitspraak volgend is TS volgens deze rechter dus niet verantwoordelijk. (Het hebben van een verzendbewijs is hier wel van belang)
Dankje, goede tip
pi_198461986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:37 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hoe moet ts het anders terug sturen?

Per postduif? Hij heeft toch alles gedaan wat die moet doen. Die keren dat het mis gaat zal iets van 0.001% zijn. Juist dan laat je klantvriendelijkheid blijken, niet op deze manier.
Aangetekend.

Toch vind ik dat persoonlijk krom als je de procedure volgt zoals is aan of opgegeven door de winkel in kwestie.
PostNL of van die pakketpunten, weten vaak niet eens dat je wel degelijk pakketten aangetekend kan versturen, ook met alleen een antwoordnummer. (staat notabene op de site van postnl, maar niemand die het weet hoe precies)

https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/

Of ik zou niet begrijpen wat daar staat, is goed mogelijk. ;(
pi_198462042
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Aangetekend.

Toch vind ik dat persoonlijk krom als je de procedure volgt zoals is aan of opgegeven door de winkel in kwestie.
PostNL of van die pakketpunten, weten vaak niet eens dat je wel degelijk pakketten aangetekend kan versturen, ook met alleen een antwoordnummer. (staat notabene op de site van postnl, maar niemand die het weet hoe precies)
Dan mag de webshop daar ook op wijzen. Dat doen ze niet. Zie daar niks over op de coolblue site.
pi_198462047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dan mag de webshop daar ook op wijzen. Dat doen ze niet. Zie daar niks over op de coolblue site.
Ik denk dat het ook wel zal loslopen uiteindelijk.

Ik zou op twitter tegen de klantenservice zeuren, daar kijken teveel mensen mee en daar houden ze niet van.
pi_198462107
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook wel zal loslopen uiteindelijk.

Ik zou op twitter tegen de klantenservice zeuren, daar kijken teveel mensen mee en daar houden ze niet van.
Zo zit ik niet in mekaar. Blijf gewoon netjes en ze moeten dit gewoon oplossen.

Iemand nog andere tips wat ik kan ondernemen?

Heb geen rechtsbijstandverzekering :(
pi_198462129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:47 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Zo zit ik niet in mekaar. Blijf gewoon netjes en ze moeten dit gewoon oplossen.

Iemand nog andere tips wat ik kan ondernemen?

Heb geen rechtsbijstandverzekering :(
Via twitter is netjes, daar zit de klantenservice en mensen kijken mee.
Dan gaan ze je niet opeens wegwuiven met jammer voor je.
pi_198462145
Ik heb ook al een keer slechte ervaringen gehad met coolblue en heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Ik had software gekocht maar er zat geen verzegeling op. Dus ik stuur het terug omdat er geen verzegeling opzat en ik kreeg terug dat ze geen geld teruggeven ondat de verzegeling eraf is en de software terugsturen deden ze niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198462166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Via twitter is netjes, daar zit de klantenservice en mensen kijken mee.
Dan gaan ze je niet opeens wegwuiven met jammer voor je.
Waarom kunnen ze dit niet telefonisch dan?
pi_198462190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb ook al een keer slechte ervaringen gehad met coolblue en heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Ik had software gekocht maar er zat geen verzegeling op. Dus ik stuur het terug omdat er geen verzegeling opzat en ik kreeg terug dat ze geen geld teruggeven ondat de verzegeling eraf is en de software terugsturen deden ze niet.
Klantvriendelijk he?! Moet zeggen dat deze case al mijn vertrouwen in coolblue heeft verloren.
pi_198462382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:51 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Klantvriendelijk he?! Moet zeggen dat deze case al mijn vertrouwen in coolblue heeft verloren.
Ik koop alleen nog maar goedkope dingetjes bij hun. Due software was ook niet zo duur dus ik heb mijn verlies maar genomen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198462450
Zoals mij bekend is, is inderdaad de verzender van het pakket verantwoordelijk tenzij het gaat om een non-conformiteit. Als het product defect is, of anderszins niet voldoet, ligt de verantwoordelijkheid voor de retourzending bij de webshop. Vaak worden er door de webshop wel voorwaarden gesteld, zoals verzekerde verzending en daar zul je wel aan moeten voldoen. De retourkosten moeten dan oook vergoed worden door de webshop.
Als de klant het product bij nader inzien toch niet wil hebben en het product retour stuurt, is het de verantwoordelijkheid van de klant.
Ik heb zelf zo een akkefietje aan de hand gehad ongeveer een maand geleden. Dat ging om een computermonitor twv 1500¤. Gewoon foetsie. Toen heb ik me in de aansprakelijkheid verdiept en tevens voor de zekerheid nog contact opgenomen met het juridisch loket. Zij bevestigden bovenstaande.
pi_198462693
Coolblue ‘lijkt’ vooral heel klantvriendelijk. Ze spreken je aan alsof je een schoolvriendje bent, dat stoort me altijd mateloos: “Hoera, je bestelling is verzonden” :r
Mocht je onverhoopt de klantenservice nodig hebben omdat een product binnen de garantieperiode kuren gaat vertonen, word je van het kastje naar de muur gestuurd, met standaard mails met van die jeukopwekkende oneliners als: “Wat vervelend voor u dat uw camera/computer/wasmachine niet naar wens functioneert.”..”Wat balen dat je product niet netjes bij je is aangekomen” om er vervolgens niks mee te doen. Mijn camera ooit drie keer ter reparatie aangeboden, omdat de eerste twee keer dus gewoon helemaal niks gerepareerd was. Ik koop er liever niet meer.
pi_198462785
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:10 schreef NothingHappened het volgende:
Zoals mij bekend is, is inderdaad de verzender van het pakket verantwoordelijk tenzij het gaat om een non-conformiteit. Als het product defect is, of anderszins niet voldoet, ligt de verantwoordelijkheid voor de retourzending bij de webshop. Vaak worden er door de webshop wel voorwaarden gesteld, zoals verzekerde verzending en daar zul je wel aan moeten voldoen. De retourkosten moeten dan oook vergoed worden door de webshop.
Als de klant het product bij nader inzien toch niet wil hebben en het product retour stuurt, is het de verantwoordelijkheid van de klant.
Ik heb zelf zo een akkefietje aan de hand gehad ongeveer een maand geleden. Dat ging om een computermonitor twv 1500¤. Gewoon foetsie. Toen heb ik me in de aansprakelijkheid verdiept en tevens voor de zekerheid nog contact opgenomen met het juridisch loket. Zij bevestigden bovenstaande.
Tsja.

Heel apart. Je hebt wet koop op afstand en daar valt ook retour onder zou je denken dat het ook goed wordt afgehandelt ;)
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:36:03 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198462881
Ik heb de ervaring dat de t&t ook wel eens niet zo goed werkt. Dan kreeg ik het bij een retourzending al benauwd omdat er maar niks veranderde en dan ineens toch de mail ‘we hebben je retour ontvangen en...’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198462900
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de ervaring dat de t&t ook wel eens niet zo goed werkt. Dan kreeg ik het bij een retourzending al benauwd omdat er maar niks veranderde en dan ineens toch de mail ‘we hebben je retour ontvangen en...’.
Nog nooit meegemaakt. Bij de grote webwinkels staat hier altijd bij retourzending:

Retourzending overgedragen aan afzender als track en trace status.

Pakket had al lang binnen moeten zijn. Die is kwijt ben ik bang voor TS :(
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:42:03 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198462988
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt. Bij de grote webwinkels staat hier altijd bij retourzending:

Retourzending overgedragen aan afzender als track en trace status.

Pakket had al lang binnen moeten zijn. Die is kwijt ben ik bang voor TS :(
Ik weet niet wat je bedoelt.

Ik bedoel dat je retourzending zelf volgen via de t&t van PostNL niet altijd een betrouwbare indicatie is.
pi_198463109
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoelt.

Ik bedoel dat je retourzending zelf volgen via de t&t van PostNL niet altijd een betrouwbare indicatie is.
Als de retour binnen is bij de webwinkels staat altijd als status, de retourzending is overgedragen aan de afzender bij t en trace status.
pi_198463115
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef NothingHappened het volgende:
Coolblue ‘lijkt’ vooral heel klantvriendelijk. Ze spreken je aan alsof je een schoolvriendje bent, dat stoort me altijd mateloos: “Hoera, je bestelling is verzonden” :r
Mocht je onverhoopt de klantenservice nodig hebben omdat een product binnen de garantieperiode kuren gaat vertonen, word je van het kastje naar de muur gestuurd, met standaard mails met van die jeukopwekkende oneliners als: “Wat vervelend voor u dat uw camera/computer/wasmachine niet naar wens functioneert.”..”Wat balen dat je product niet netjes bij je is aangekomen” om er vervolgens niks mee te doen. Mijn camera ooit drie keer ter reparatie aangeboden, omdat de eerste twee keer dus gewoon helemaal niks gerepareerd was. Ik koop er liever niet meer.
Nou ja, de ICT afdeling gebruikt wel vaak coolblue juist omdat ze wel klantvriendelijk zijn. Maar goed dan gaat het ook om een bedrijf/organisatie dus ja, maar persoonlijk zelf ook nooit last gehad bij coolblue.
pi_198463256
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent TS moest ik nog denken. Na 1,5 week verzending is je pakket gewoon kwijt :(
pi_198463279
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef JosMert het volgende:
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent TS moest ik nog denken. Na 1,5 week verzending is je pakket gewoon kwijt :(
Pff, je maakt me depri :(
pi_198463436
Klacht.nl al geprobeerd TS?
pi_198463521
Stel je niet zo aan en neem je verlies.
pi_198463715
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:08 schreef Socios het volgende:
Stel je niet zo aan en neem je verlies.
Wat? Bedrijven lachen om mensen zoals jouw. Makkelijk geld verdienen zo.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:32:44 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198463968
Is het niet zo dat Post NL dan eerst een onderzoek gaan instellen naar je pakket? Duurt twee weken meen ik me te herinneren.
pi_198464031
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:32 schreef herverwijderd het volgende:
Is het niet zo dat Post NL dan eerst een onderzoek gaan instellen naar je pakket? Duurt twee weken meen ik me te herinneren.
Wist ik niet. Kijk eens :) Niet dat coolblue dat even zegt :(
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:40:09 #38
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198464107
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:35 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Wist ik niet. Kijk eens :) Niet dat coolblue dat even zegt :(
Ik heb het wel eens gehad, is wel al een tijdje terug. Ook een pakket wat niet geleverd werd, iets dat ik retour had gestuurd. Post nl heeft toen een onderzoek ingesteld (waar overigens uit kwam dat het pakket zoek was, dus ik had er alsnog niks aan....) maar dit lijkt me in elk geval stap 1 om te zetten.
pi_198464255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:40 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gehad, is wel al een tijdje terug. Ook een pakket wat niet geleverd werd, iets dat ik retour had gestuurd. Post nl heeft toen een onderzoek ingesteld (waar overigens uit kwam dat het pakket zoek was, dus ik had er alsnog niks aan....) maar dit lijkt me in elk geval stap 1 om te zetten.
Wel benieuwd naar, wat deed de webwinkel toen?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 maart 2021 @ 17:24:17 #40
38148 crew  Innisdemon
pi_198464804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat? Bedrijven lachen om mensen zoals jouw. Makkelijk geld verdienen zo.
zoals 'jij'

Sommige mensen zoals @sjorsie1982 willen niet de dagenlange ergenis hebben voor een paar tientjes. Valt best wat voor te zeggen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198464846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Tsja.

Heel apart. Je hebt wet koop op afstand en daar valt ook retour onder zou je denken dat het ook goed wordt afgehandelt ;)
Wat is daar apart aan?
Dit is de mail die van het juridisch loket kreeg naar aanleiding van mijn vraag:

“Geachte mevrouw ...
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar ik heb u helaas niet kunnen bereiken. Ik zal uw e-mail hieronder beantwoorden.

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet en dus ondeugdelijk is, dan kan de consument in eerste instantie kiezen voor herstel (reparatie) of vervanging. Dit herstel of vervanging moet kosteloos gebeuren. De webwinkelier draagt dus de kosten voor verzending.

In een normale situatie draagt de webwinkelier het risico voor verlies en diefstal als hij een besteld product naar de consument stuurt totdat de consument het heeft ontvangen. De consument draagt op haar beurt weer het risico indien het product niet bevalt en hij het retourneert onder het herroepingsrecht.

Bij non-conformiteit is dit echter anders. De consument draagt niet het risico voor verlies en diefstal van het product. Het risico blijft namelijk bij de verkoper als de consument op goede gronden (non-conformiteit) het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van het product inroept.
De consument moet zich vanaf het moment dat hij de non-conformiteit ontdekt wel gedragen als ‘zorgvuldig schuldenaar’. De verkoper kan hier bijvoorbeeld aan de consument vragen of hij het product aangetekend verstuurd...”
pi_198464895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:28 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Wat is daar apart aan?
Dit is de mail die van het juridisch loket kreeg naar aanleiding van mijn vraag:

“Geachte mevrouw ...
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar ik heb u helaas niet kunnen bereiken. Ik zal uw e-mail hieronder beantwoorden.

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet en dus ondeugdelijk is, dan kan de consument in eerste instantie kiezen voor herstel (reparatie) of vervanging. Dit herstel of vervanging moet kosteloos gebeuren. De webwinkelier draagt dus de kosten voor verzending.

In een normale situatie draagt de webwinkelier het risico voor verlies en diefstal als hij een besteld product naar de consument stuurt totdat de consument het heeft ontvangen. De consument draagt op haar beurt weer het risico indien het product niet bevalt en hij het retourneert onder het herroepingsrecht.

Bij non-conformiteit is dit echter anders. De consument draagt niet het risico voor verlies en diefstal van het product. Het risico blijft namelijk bij de verkoper als de consument op goede gronden (non-conformiteit) het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van het product inroept.
De consument moet zich vanaf het moment dat hij de non-conformiteit ontdekt wel gedragen als ‘zorgvuldig schuldenaar’. De verkoper kan hier bijvoorbeeld aan de consument vragen of hij het product aangetekend verstuurd...”
Coolblue geeft alleen zendlabel met antwoordnummer. Dus 99% van de mensen weet niet eens dat dit kan aangetekend versturen naar antwoordnummer.
En postnl heeft me al eens gezegd bij antwoordnummer is verkopende lartij bij terugzending wel aansprakelijk.
pi_198464925
Net contact gezocht met postnl twitter. Dit schreven ze.

Echt, wat een “service”.

Hi Newby! Niks om je op dit moment zorgen over te maken. Het is op dit moment 'normaal' dat een pakket er wat langer over doet. Het is namelijk nog steeds erg druk, waardoor de pakketten niet zo snel verwerkt kunnen worden als dat je van ons gewend bent. In deze tijd mag een pakket er 10 werkdagen over doen. Wacht je dit nog even af? Groetjes, Postnl
pi_198464940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:35 schreef Newby6781 het volgende:
Net contact gezocht met postnl twitter. Dit schreven ze.

Echt, wat een “service”.

Hi Newby! Niks om je op dit moment zorgen over te maken. Het is op dit moment 'normaal' dat een pakket er wat langer over doet. Het is namelijk nog steeds erg druk, waardoor de pakketten niet zo snel verwerkt kunnen worden als dat je van ons gewend bent. In deze tijd mag een pakket er 10 werkdagen over doen. Wacht je dit nog even af? Groetjes, Postnl
Ook in deze tijd is 10 werkdagen voor een retour te versturen belachelijk. Is gewoon weer de boel afschuiven naar CB. Kunnen ze niet zeggen waar je pakketje ligt TS?
pi_198465163
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:32 schreef herverwijderd het volgende:
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit. De conclusie zal zijn dat het pakket kwijt is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198465211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:58 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit.
Dus is TS zijn geld kwijt en heeft het geen zin..
pi_198465240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus is TS zijn geld kwijt en heeft het geen zin..
Nou, TS kan überhaupt geen onderzoek starten, dus waar 'het' op slaat is me onduidelijk.

TS heeft de retourinstructies van de winkel opgevolgd. Hij heeft een bewijs van afgifte. Ik zou het daarom het probleem van de winkel maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198465456
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, TS kan überhaupt geen onderzoek starten, dus waar 'het' op slaat is me onduidelijk.

TS heeft de retourinstructies van de winkel opgevolgd. Hij heeft een bewijs van afgifte. Ik zou het daarom het probleem van de winkel maken.
En de winkel zegt, zoek het je maar uit als ik newby zo lees. Kom je dus niet verder mee met die houding.
pi_198465631
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:32 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Coolblue geeft alleen zendlabel met antwoordnummer. Dus 99% van de mensen weet niet eens dat dit kan aangetekend versturen naar antwoordnummer.
En postnl heeft me al eens gezegd bij antwoordnummer is verkopende lartij bij terugzending wel aansprakelijk.
Ja, ik verstuur dure producten altijd verzekerd. Voor het geval dat.
Ik heb eerlijk gezegd ook altijd gedacht dat de verkoper altijd aansprakelijk was, maar dat blijkt dus wat genuanceerder te liggen. Het is dus verstandig om aangetekend te versturen en bij echt dure spullen het ook te verzekeren. Liever ga je natuurlijk naar de winkel zelf om iets te ruilen, maar ivm corona maatregelen kan dat niet altijd.
pi_198465808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:18 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En de winkel zegt, zoek het je maar uit als ik newby zo lees. Kom je dus niet verder mee met die houding.
In zo'n geval zou ik de geschillencommissie eens inzetten.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:43:45 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198466833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:46 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Als de retour binnen is bij de webwinkels staat altijd als status, de retourzending is overgedragen aan de afzender bij t en trace status.
Het kan nog steeds onderweg zijn.
pi_198466900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:46 schreef baskick het volgende:

[..]

In zo'n geval zou ik de geschillencommissie eens inzetten.
Wat doen die exact? Zelf ervaring mee?
pi_198466911
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het kan nog steeds onderweg zijn.
Nog gebeld gehad met postnl en achten de kans erg klein dat het pakket afgeleverd gaat worden.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:49:57 #54
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198466940
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:58 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit. De conclusie zal zijn dat het pakket kwijt is.
Ah okee, dat wist ik niet. Nutteloos advies dan inderdaad, sorry ts.
pi_198467402
PostNL is een zooitje. Pakket komt wel aan over paar dagen dan wel een week. Laatst ook 5feb wat verzonden vanuit Brabant, kwam pas 19-2 aan in Apeldoorn.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_198467592
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:11 schreef Chinless het volgende:
PostNL is een zooitje. Pakket komt wel aan over paar dagen dan wel een week. Laatst ook 5feb wat verzonden vanuit Brabant, kwam pas 19-2 aan in Apeldoorn.
En wat stond er in je track en trace status al die tijd?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:28:56 #57
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198467761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar, wat deed de webwinkel toen?
Die hebben me het geld toen toch terugbetaald uit coulance. Was bij de Wehkamp, en ging wel om een veel lager bedrag dan bij jou.
pi_198473138
En nog steeds geen update van pakketje. Ik weet dat als het veranderd dit in de nacht is. :( Status;

Wegens aanhoudende drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd
pi_198473140
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 05:06 schreef Newby6781 het volgende:
En nog steeds geen update van pakketje. Ik weet dat als het veranderd dit in de nacht is. :( Status;

Wegens aanhoudende drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd
Denk echt dat die kwijt is.....hou daar nu maar rekening mee, ook met het financiele plaatje.
pi_198473486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:47 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Wat doen die exact? Zelf ervaring mee?
Je klacht behandelen. Google het eens. Ja, ervaring mee, andere casus.
pi_198473676
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 07:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Je klacht behandelen. Google het eens. Ja, ervaring mee, andere casus.
Uiteindelijk de case gewonnen?
pi_198475537
Update.

Coolblue zegt dat pakket officieel zoek is en kan ik naar mijn geld fluiten, onderzoek doen ze blijkbaar niet. Ze geven aan dat de retourzending eigen verantwoordelijkheid is.

Godver!!
pi_198475543
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update.

Coolblue zegt dat pakket officieel zoek is en kan ik naar mijn geld fluiten, onderzoek doen ze blijkbaar niet. Ze geven aan dat de retourzending eigen verantwoordelijkheid is.

Godver!!
Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
pi_198475645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 08:15 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Uiteindelijk de case gewonnen?
Dat wel, ja.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 11:55:43 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198475695
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198475793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:55 schreef monsterd. het volgende:
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
Ik woon in zuid limburg. Is geen winkel in de buurt.
pi_198475817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:55 schreef monsterd. het volgende:
Dan moet coolblue daar op wijzen. Ze geven je een verzendlabel en dat is het. Onjuiste info dus.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 17:35:37 #68
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_198479923
Is er een antwoordnummer gebruikt??
zo goed..?
pi_198481603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:35 schreef Diepvriez het volgende:
Is er een antwoordnummer gebruikt??
Ja, zie track en trace van mijn openingspost.
60350 is het antwoordnummer ;)

Why?

[ Bericht 1% gewijzigd door Newby6781 op 13-03-2021 19:34:32 ]
  Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 20:19:27 #70
382129 crew  Donna
pi_198482614
Ik heb laatst gehad dat er op maandag 3 pakketjes naar mij verzonden werden. 1 pakketje kwam de volgende dag. 1 pakketje de vrijdag daarna en 1 pakketje pas de vrijdag DAARNA. De trackings gingen in de tussentijd alle kanten op en het pakketje wat als eerste de volgende dag bij mij afgeleverd werd, staat nu nog steeds op 'onderweg'. 8)7

De kans is misschien klein, maar het zou best nog kunnen dat het pakket weer ineens opduikt.
pi_198483576
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:19 schreef Donna het volgende:
Ik heb laatst gehad dat er op maandag 3 pakketjes naar mij verzonden werden. 1 pakketje kwam de volgende dag. 1 pakketje de vrijdag daarna en 1 pakketje pas de vrijdag DAARNA. De trackings gingen in de tussentijd alle kanten op en het pakketje wat als eerste de volgende dag bij mij afgeleverd werd, staat nu nog steeds op 'onderweg'. 8)7

De kans is misschien klein, maar het zou best nog kunnen dat het pakket weer ineens opduikt.
Dit is een retourpakket met minder prio. Dus appels met peren vergelijken ;)
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:32:33 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198486555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit is een retourpakket met minder prio. Dus appels met peren vergelijken ;)
Minder prio? Dus kan er langer over doen? Eeh...
pi_198488348
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Minder prio? Dus kan er langer over doen? Eeh...
Ja, maar niet bijna 2 weken qua duur
  zondag 14 maart 2021 @ 00:20:17 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198488477
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:13 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ja, maar niet bijna 2 weken qua duur
Het heeft toch ‘minder prio’ zeg jij, dus waarom is twee weken ineens een harde grens?
pi_198489499
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het heeft toch ‘minder prio’ zeg jij, dus waarom is twee weken ineens een harde grens?
Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
pi_198490863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
pi_198491033
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Doen ze niet.
  Redactie Frontpage zondag 14 maart 2021 @ 10:10:42 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198491158
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 06:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_198493292
Volgens mij is dit dezelfde gebruiker met een ander kloonaccount, die destijds een iphone zou hebben gekocht en alleen een oplader ontving.

Ik begin te twijfelen aan het verhaal dat coolblue er niets van wil weten als een verzending verloren raakt.
pi_198493675
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
pi_198494107
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post

quote:
Pakket verstuurd
1. Track and trace code bewaren
Bewaar de track and trace code. Het is altijd een goed idee om een pakket met een zekere waarde verzekerd te versturen. In dat geval heb je altijd recht op een schadevergoeding. Check wel vooraf hoe hoog die is als het pakket echt veel waard is. Een track and trace code is handig, maar het geeft je geen recht op een schadevergoeding!
2. Neem contact op met de postbezorger
De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.
3. Stap naar de Geschillencommissie
Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post. Zo ja, dien dan daar je klacht in. Levert dit niets op, onderzoek dan of de bezorger is aangesloten bij een klachtenregeling. Met een klacht over PostNL kun je sowieso terecht bij de Geschillencommissie Post.
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
pi_198494425
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.

Ik ga verdere stappen ondernemen. Heb klacht https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen ingediend. Ben benieuwd.
pi_198494471
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

[..]

Goede tip. Eerst eens klacht ingediend thuiswinkel waarborg.
pi_198494523
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Dat zijn dan uitzonderingen..
pi_198495954
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Weer iets geleerd :-)
pi_198501432
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
  Redactie Frontpage zondag 14 maart 2021 @ 21:10:45 #87
38148 crew  Innisdemon
pi_198502640
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
pi_198503895
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.

quote:
Artikel 16
Track & Trace
De navolgende artikelen zijn van toepassing op Brievenbuspost met een Service en op Niet Brievenbuspost, met uitzondering van Niet Brievenbuspost tot en met 2 kg zonder Service en zonder track & trace.

16.1) De Afzender kan de verzendstatus van de voornoemde Poststukken volgen op www.tracktrace.nl. Koninklijke PostNL heeft een inspanningsverplichting met betrekking tot het (laten) uitvoeren van track & trace voor de voornoemde Poststukken. Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2021 @ 04:33:58 #89
38148 crew  Innisdemon
pi_198505807
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.
[..]

Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
pi_198506132
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 04:33 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.

Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.

[ Bericht 6% gewijzigd door baskick op 15-03-2021 07:32:49 ]
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2021 @ 08:21:21 #91
38148 crew  Innisdemon
pi_198506615
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.

Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.
Nee ok er is idd nog wel kans dat het pakket wordt afgeleverd.
pi_198527910
Update:

Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer :)
pi_198670291
Heb de laatste tijd meerdere van deze topics gezien over Coolblue en bol.com en elke keer loopt het slecht af.

Intussen bij Amazon als je dingen retour wilt sturen zeggen ze regelmatig oh laat maar zitten, je krijgt je geld wel maar hoeft niks terug te sturen.

En als je het wel terug moet sturen word het geld al terug gestort op de dag dat je het afgeeft hij het postkantoor, je hoeft dus niet te wachten op de aankomst.

Ik shop alleen nog bij Amazon dus.

[ Bericht 21% gewijzigd door DX11 op 24-03-2021 18:55:29 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198670659
Zoals DX11 al schreef, prima service bij Amazon! als ik een pakket inlever ter retour krijg ik onmiddellijk mijn geld al terug per creditcard en dat zonder te hoefen wachten tot het pakket aldaar aankomt.
pi_198678926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 12:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update:

Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer :)
En?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198863768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En?
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
  maandag 5 april 2021 @ 14:18:42 #97
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198864219
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Wel onderzoek gestart?
pi_198866138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
Play hard, go pro.
  Redactie Frontpage maandag 5 april 2021 @ 16:40:10 #99
38148 crew  Innisdemon
pi_198866382
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

_O- deze gast
pi_198866584
En wat heb je nu geleerd? Voortaan dus bij Amazon bestellen daar flikken ze dit soort dingen niet namelijk.
pi_198870281
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Lees het topic eens door van TS zou ik zeggen ;)
pi_198870328
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:18 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wel onderzoek gestart?
Ja. Pakket was kwijt maar niet aangekomen, dus geld kwijt. Nooit meer coolblue.
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:52:30 #103
51385 baskick
Juist ja!
pi_198875689
Uit de AV:
quote:
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
pi_198877005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:52 schreef baskick het volgende:
Uit de AV:
[..]

Uit welke AV?
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:44:07 #105
51385 baskick
Juist ja!
pi_198877081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:38 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Uit welke AV?
De betreffende winkel.
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:14:59 #106
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198877520
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Dat is niet netjes van ze.
Overigens een van de redenen dat ik altijd met CC betaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_198878610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is niet netjes van ze.
Overigens een van de redenen dat ik altijd met CC betaal.
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:27:27 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198878764
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Dat herken ik eigenlijk niet. Ze zullen dat idd als eerste vragen maar daarna storten ze terug.
pi_198879536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat herken ik niet.
Ik moest een formulier invullen en een paar dagen later kreeg ik het betwiste geld terug.
pi_198879579
Hier goede ervaringen met rabo creditcard bij een niet-ontvangen kickstarter. Minder goede ervaringen bij ics, veel gedoe met formulieren en eigen risico.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 april 2021 @ 13:57:43 #111
38148 crew  Innisdemon
pi_198880097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:20 schreef DX11 het volgende:
Hier goede ervaringen met rabo creditcard bij een niet-ontvangen kickstarter. Minder goede ervaringen bij ics, veel gedoe met formulieren en eigen risico.
ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.
pi_198880508
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.
Misschien moet ik dan maar eens gaan overstappen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198895084
Wat heeft een creditcard te maken met een retourpakket wat zoek is? Daar doen ze niks mee hoor. Je hebt alleen aankoopgarantie bij aankomst
pi_198895118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft een creditcard te maken met een retourpakket wat zoek is? Daar doen ze niks mee hoor. Je hebt alleen aankoopgarantie bij aankomst
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
pi_198895333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja als je je aankoop niet krijgt ja.
Heb ook eens retour kwijt gehad, doet je CC maatschappij helemaal niks mee.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:24:34 #116
51385 baskick
Juist ja!
pi_198895527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?
pi_198895625
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?
Ja
Je betwist de aankoop en de verkoper kan het dan bewijzen dat het wel klopt. Dat hebben in mijn situatie niet gedaan.

Tegenwoordig is het wel denk ik lastiger omdat bij de aankoop je vaak een sms code moet invoeren die naar je mobiel wordt gestuurd. Dan kan je natuurlijk moeilijk beweren dat je het niet gekocht heb. Vroeger was dat niet zo...
  Redactie Frontpage woensdag 7 april 2021 @ 11:43:41 #118
38148 crew  Innisdemon
pi_198895819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:39 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Dankje, goede tip
Ga je nog wat met die tip doen?
  donderdag 8 april 2021 @ 23:19:24 #119
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_198926915
Ik heb dinsdag een wasmachine gekocht bij Coolblue.

Geld afgeschreven maar staat niks onder "mijn bestellingen". Contact telefonisch / mail / Whatsapp gehad. De administratie gaat het uitzoeken, kan 5 dagen duren :')

Stuur gewoon die wasmachine, het geld is ontvangen werd mij telefonisch bevestigd.

Zodra die binnen is ga ik niks meer bestellen bij coolblue. Maar zie het alweer gebeuren dat hier weer weken overheen gaan :r
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_198927020
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:19 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb dinsdag een wasmachine gekocht bij Coolblue.

Geld afgeschreven maar staat niks onder "mijn bestellingen". Contact telefonisch / mail / Whatsapp gehad. De administratie gaat het uitzoeken, kan 5 dagen duren :')

Stuur gewoon die wasmachine, het geld is ontvangen werd mij telefonisch bevestigd.

Zodra die binnen is ga ik niks meer bestellen bij coolblue. Maar zie het alweer gebeuren dat hier weer weken overheen gaan :r
Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.

Maar wat mis gaat lees je uiteraard op het internet ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 23:28:40 #121
408813 crew  trein2000
pi_198927049
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja
Je betwist de aankoop en de verkoper kan het dan bewijzen dat het wel klopt. Dat hebben in mijn situatie niet gedaan.

Tegenwoordig is het wel denk ik lastiger omdat bij de aankoop je vaak een sms code moet invoeren die naar je mobiel wordt gestuurd. Dan kan je natuurlijk moeilijk beweren dat je het niet gekocht heb. Vroeger was dat niet zo...
Ah. Fraude. Altijd een top idee. :')
zie email 27 oktober
pi_198929223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah. Fraude. Altijd een top idee. :')
Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.
pi_198929361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.

Maar wat mis gaat lees je uiteraard op het internet ;)
Er gaat overal altijd wel iets mis.

Hoeveel bestellingen hebben ze op een dag niet? Honderden? Misschien wel duizenden op de drukste dagen.
Uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Die 5 standaard werkdagen wat ze opgeven (kan dus ook nog dezelfde dag zijn) checken ze domweg de bij en afschrijvingen, maar dat moet wel half handmatig op basis van betaalreferentie en naam etc.

Ik zie het probleem niet, altijd maar dat meteen alles willen, meteen alles moet maar goed gaan.
Zo zit het leven niet in elkaar.
pi_198929558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er gaat overal altijd wel iets mis.
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
pi_198929604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:

[..]

Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Alleen Amazon doet dat zover ik weet.
En dat is dan ook reus als geen ander, die kan elk verlies dragen en daar maken ze ge- of juist misbruik van door alles weg te kunnen concurreren.. "kapitalisme" is dood.
pi_198930008
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben :P
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
pi_198930243
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben :P
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:

quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:08 schreef Newby6781 het volgende:
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.
pi_198930275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]

TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?
pi_198930363
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?
Bij een antwoordnr dus niet, zie deze post:
WGR / Retour pakket zoek Coolblue
pi_198931500
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Klopt dat staat in hun voorwaarden.
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:35:49 #131
51385 baskick
Juist ja!
pi_198931561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.
Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 12:47:32 #132
38148 crew  Innisdemon
pi_198931686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.
Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.

Lees dat eerst even voor je reageert.
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:37:47 #133
51385 baskick
Juist ja!
pi_198932311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:47 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.

Lees dat eerst even voor je reageert.
Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?
pi_198932924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

[..]

Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
pi_198932946
Edit
pi_198933075
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:43:42 #137
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198933227
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Heb je het ook nog op twitter gegooid?
pi_198933249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Heb je het ook nog op twitter gegooid?
Ja. Reageren niet meer op berichten
pi_198933263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?
Hun ( CB) verwijzen naar algemene voorwaarden retourzending postnl.
Postnl verwijst weer naar CB. Kastje naar de muur verhaal ;)
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:23 #140
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198933284
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:44 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Ja. Reageren niet meer op berichten
Wat een tokkie toko :r
pi_198933439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wat een tokkie toko :r
Ik moet stiekem wel gniffelen als ik de reclames zie van CB ja....
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:21:43 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198934964
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Ik moet stiekem wel gniffelen als ik de reclames zie van CB ja....
Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 17:28:56 #143
38148 crew  Innisdemon
pi_198935036
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?
Met alle plezier
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
pi_198936296
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.
Alsof dat zo makkelijk gaat ;)
pi_198936319
quote:
Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 19:24:33 #146
38148 crew  Innisdemon
pi_198936420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:18 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??
Ik ben geen jurist, maar als ik het zo lees is het een tripje naar het juridisch loket waard.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:49:40 #147
51385 baskick
Juist ja!
pi_198936996
quote:
Interessant. Maar die was niet eerder genoemd, is het wel?
pi_198937224
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:

[..]

Hm, klopt niet helemaal,
Ik had iets besteld bij amazon.nl en 2 weken geleden terug gestuurd, vandaag is het geld pas terug gestort, en dit is al een paar keer gebeurt.
Amazon.nl werkt met dhl (ik heb nog geen post nl. voorbij zien komen als ik bij hun bestelde)en daar staat het pakket ook nog steeds op onderwegn als ik hun track en trace moet geloven
pi_198937876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:59 schreef Sorella het volgende:

[..]

Hm, klopt niet helemaal,
Ik had iets besteld bij amazon.nl en 2 weken geleden terug gestuurd, vandaag is het geld pas terug gestort, en dit is al een paar keer gebeurt.
Amazon.nl werkt met dhl (ik heb nog geen post nl. voorbij zien komen als ik bij hun bestelde)en daar staat het pakket ook nog steeds op onderwegn als ik hun track en trace moet geloven
Als je te vaak retourneert worden ze wel minder soepel inderdaad.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:22 #150
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_198938098
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:16 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Alsof dat zo makkelijk gaat ;)
Pieter zwart is CEO, probeer gewoon pieter.zwart@coolblue.nl/com of even via zijn LinkedIn

Maar na een maand mag je verwachten dat postNL zich niet langer kunnen verschuilen achter het is druk, dus dan zouden ze gewoon een onderzoek moeten instellens als hij echt kwijt is en dan kan je hun aansprakelijk stellen.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 21:00:49 #151
38148 crew  Innisdemon
pi_198938268
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Interessant. Maar die was niet eerder genoemd, is het wel?
Jazeker! op de eerste pagina, 5e post :)
pi_198938437
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:37 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als je te vaak retourneert worden ze wel minder soepel inderdaad.
Dit was bij de eerste retour al zo. Misschien is er verschil tussen ideal en visa betalingen ?
pi_198938862
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:08 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dit was bij de eerste retour al zo. Misschien is er verschil tussen ideal en visa betalingen ?
Geen idee, of waarde van de producten, of account leeftijd oid, we zullen het niet weten..
pi_198942822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:30 schreef DX11 het volgende:

[..]

Geen idee, of waarde van de producten, of account leeftijd oid, we zullen het niet weten..
Of sociaal-economische kenmerken op basis van postcode/huisnummer. Soms wordt op basis daarvan ook bepaald of je op rekening mag kopen.
pi_198942823
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:00 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Jazeker! op de eerste pagina, 5e post :)
My bad!
pi_198948542
Update. Nog eens coolblue opgebeld want niks te doen vandaag.

Ze willen nog steeds niks voor me betekenen want in hun eigen voorwaarden staat dat retourzending eigen verantwoordelijkheid is. Dus ik vroeg waar staat dat dan?

Kon de beste man niet zeggen. Wat een bedrijf....
pi_198948740
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:37 schreef Newby6781 het volgende:

Ze willen nog steeds niks voor me betekenen want in hun eigen voorwaarden staat dat retourzending eigen verantwoordelijkheid is. Dus ik vroeg waar staat dat dan?

Bieden zij ook een alternatief voor het verzenden? Zoals bijvoorbeeld het inleveren bij een centraal punt danwel een winkel alwaar je onmiddellijk een bewijs van inleveren ontvangt?
Want op deze manier ben je wel heel erg afhankelijk van PostNL.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 april 2021 @ 17:52:12 #158
38148 crew  Innisdemon
pi_198948764
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:37 schreef Newby6781 het volgende:

Dus. Ga je nu maandag naar het Juridisch Loket?
pi_198948840
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Bieden zij ook een alternatief voor het verzenden? Zoals bijvoorbeeld het inleveren bij een centraal punt danwel een winkel alwaar je onmiddellijk een bewijs van inleveren ontvangt?
Want op deze manier ben je wel heel erg afhankelijk van PostNL.
Nee. Alleen via postnl retour terug. Enige mogelijkheid.
pi_198949544
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:57 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Nee. Alleen via postnl retour terug. Enige mogelijkheid.
Maar je kunt daar wel degelijk kiezen voor verzekerd verzenden. En ze hebben ook fysieke winkels alwaar je kunt retourneren.
  zaterdag 10 april 2021 @ 19:10:23 #161
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_198949632
Coolblue is verantwoordelijk want zij hebben het contract met PostNL.
Als PostNL een pakket kwijtraakt kan Coolblue dit gewoon claimen bij PostNL.
Rare en klantonvriendelijke reactie van Coolblue dus.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_198964260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:52 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dus. Ga je nu maandag naar het Juridisch Loket?
Interessante zaak overigens. Normaliter ligt het risico van retourzending namelijk gewoon bij de consument. Kantonrechter is hier in de door jou aangehaalde uitspraak tegenin gegaan, met specifieke argumenten (waarvan antwoordnr er maar één was, er waren meer argumenten).
  Redactie Frontpage zondag 11 april 2021 @ 18:53:15 #163
38148 crew  Innisdemon
pi_198964803
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 18:11 schreef justanick het volgende:

[..]

Interessante zaak overigens. Normaliter ligt het risico van retourzending namelijk gewoon bij de consument. Kantonrechter is hier in de door jou aangehaalde uitspraak tegenin gegaan, met specifieke argumenten (waarvan antwoordnr er maar één was, er waren meer argumenten).
True, maar het geeft TS wel wat perspectief.
pi_198965287
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:10 schreef Luxuria het volgende:
Coolblue is verantwoordelijk want zij hebben het contract met PostNL.
Als PostNL een pakket kwijtraakt kan Coolblue dit gewoon claimen bij PostNL.
Rare en klantonvriendelijke reactie van Coolblue dus.
Klopt.

Zo zijn meer grote reuzen in Nederland. Schermen met klantenservice en niks daar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')