abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:43:45 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198466833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:46 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Als de retour binnen is bij de webwinkels staat altijd als status, de retourzending is overgedragen aan de afzender bij t en trace status.
Het kan nog steeds onderweg zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198466900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:46 schreef baskick het volgende:

[..]

In zo'n geval zou ik de geschillencommissie eens inzetten.
Wat doen die exact? Zelf ervaring mee?
pi_198466911
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het kan nog steeds onderweg zijn.
Nog gebeld gehad met postnl en achten de kans erg klein dat het pakket afgeleverd gaat worden.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:49:57 #54
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198466940
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:58 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit. De conclusie zal zijn dat het pakket kwijt is.
Ah okee, dat wist ik niet. Nutteloos advies dan inderdaad, sorry ts.
pi_198467402
PostNL is een zooitje. Pakket komt wel aan over paar dagen dan wel een week. Laatst ook 5feb wat verzonden vanuit Brabant, kwam pas 19-2 aan in Apeldoorn.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_198467592
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:11 schreef Chinless het volgende:
PostNL is een zooitje. Pakket komt wel aan over paar dagen dan wel een week. Laatst ook 5feb wat verzonden vanuit Brabant, kwam pas 19-2 aan in Apeldoorn.
En wat stond er in je track en trace status al die tijd?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:28:56 #57
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198467761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar, wat deed de webwinkel toen?
Die hebben me het geld toen toch terugbetaald uit coulance. Was bij de Wehkamp, en ging wel om een veel lager bedrag dan bij jou.
pi_198473138
En nog steeds geen update van pakketje. Ik weet dat als het veranderd dit in de nacht is. :( Status;


Wegens aanhoudende drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd
pi_198473140
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 05:06 schreef Newby6781 het volgende:
En nog steeds geen update van pakketje. Ik weet dat als het veranderd dit in de nacht is. :( Status;


Wegens aanhoudende drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd
Denk echt dat die kwijt is.....hou daar nu maar rekening mee, ook met het financiele plaatje.
pi_198473486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:47 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Wat doen die exact? Zelf ervaring mee?
Je klacht behandelen. Google het eens. Ja, ervaring mee, andere casus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198473676
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 07:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Je klacht behandelen. Google het eens. Ja, ervaring mee, andere casus.
Uiteindelijk de case gewonnen?
pi_198475537
Update.

Coolblue zegt dat pakket officieel zoek is en kan ik naar mijn geld fluiten, onderzoek doen ze blijkbaar niet. Ze geven aan dat de retourzending eigen verantwoordelijkheid is.

Godver!!
pi_198475543
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update.

Coolblue zegt dat pakket officieel zoek is en kan ik naar mijn geld fluiten, onderzoek doen ze blijkbaar niet. Ze geven aan dat de retourzending eigen verantwoordelijkheid is.

Godver!!
Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
pi_198475645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 08:15 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Uiteindelijk de case gewonnen?
Dat wel, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 13 maart 2021 @ 11:55:43 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198475695
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198475793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:55 schreef monsterd. het volgende:
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
Ik woon in zuid limburg. Is geen winkel in de buurt.
pi_198475817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:55 schreef monsterd. het volgende:
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
Dan moet coolblue daar op wijzen. Ze geven je een verzendlabel en dat is het. Onjuiste info dus.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 17:35:37 #68
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_198479923
Is er een antwoordnummer gebruikt??
zo goed..?
pi_198481603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:35 schreef Diepvriez het volgende:
Is er een antwoordnummer gebruikt??
Ja, zie track en trace van mijn openingspost.
60350 is het antwoordnummer ;)

Why?

[ Bericht 1% gewijzigd door Newby6781 op 13-03-2021 19:34:32 ]
  Moderator/colorchick zaterdag 13 maart 2021 @ 20:19:27 #70
382129 crew  Donna
pi_198482614
Ik heb laatst gehad dat er op maandag 3 pakketjes naar mij verzonden werden. 1 pakketje kwam de volgende dag. 1 pakketje de vrijdag daarna en 1 pakketje pas de vrijdag DAARNA. De trackings gingen in de tussentijd alle kanten op en het pakketje wat als eerste de volgende dag bij mij afgeleverd werd, staat nu nog steeds op 'onderweg'. 8)7

De kans is misschien klein, maar het zou best nog kunnen dat het pakket weer ineens opduikt.
pi_198483576
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:19 schreef Donna het volgende:
Ik heb laatst gehad dat er op maandag 3 pakketjes naar mij verzonden werden. 1 pakketje kwam de volgende dag. 1 pakketje de vrijdag daarna en 1 pakketje pas de vrijdag DAARNA. De trackings gingen in de tussentijd alle kanten op en het pakketje wat als eerste de volgende dag bij mij afgeleverd werd, staat nu nog steeds op 'onderweg'. 8)7

De kans is misschien klein, maar het zou best nog kunnen dat het pakket weer ineens opduikt.
Dit is een retourpakket met minder prio. Dus appels met peren vergelijken ;)
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:32:33 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198486555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit is een retourpakket met minder prio. Dus appels met peren vergelijken ;)
Minder prio? Dus kan er langer over doen? Eeh...
The love you take is equal to the love you make.
pi_198488348
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Minder prio? Dus kan er langer over doen? Eeh...
Ja, maar niet bijna 2 weken qua duur
  zondag 14 maart 2021 @ 00:20:17 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198488477
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:13 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ja, maar niet bijna 2 weken qua duur
Het heeft toch ‘minder prio’ zeg jij, dus waarom is twee weken ineens een harde grens?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198489499
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het heeft toch ‘minder prio’ zeg jij, dus waarom is twee weken ineens een harde grens?
Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
pi_198490863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
pi_198491033
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:

[..]

De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
Doen ze niet.
  Redactie Frontpage zondag 14 maart 2021 @ 10:10:42 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198491158
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 06:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_198493292
Volgens mij is dit dezelfde gebruiker met een ander kloonaccount, die destijds een iphone zou hebben gekocht en alleen een oplader ontving.

Ik begin te twijfelen aan het verhaal dat coolblue er niets van wil weten als een verzending verloren raakt.
pi_198493675
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:

[..]

De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198494107
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post

quote:
Pakket verstuurd
1. Track and trace code bewaren
Bewaar de track and trace code. Het is altijd een goed idee om een pakket met een zekere waarde verzekerd te versturen. In dat geval heb je altijd recht op een schadevergoeding. Check wel vooraf hoe hoog die is als het pakket echt veel waard is. Een track and trace code is handig, maar het geeft je geen recht op een schadevergoeding!
2. Neem contact op met de postbezorger
De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.
3. Stap naar de Geschillencommissie
Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post. Zo ja, dien dan daar je klacht in. Levert dit niets op, onderzoek dan of de bezorger is aangesloten bij een klachtenregeling. Met een klacht over PostNL kun je sowieso terecht bij de Geschillencommissie Post.
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
pi_198494425
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.

Ik ga verdere stappen ondernemen. Heb klacht https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen ingediend. Ben benieuwd.
pi_198494471
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]

Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Goede tip. Eerst eens klacht ingediend thuiswinkel waarborg.
pi_198494523
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Dat zijn dan uitzonderingen..
pi_198495954
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
Weer iets geleerd :-)
pi_198501432
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]

Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage zondag 14 maart 2021 @ 21:10:45 #87
38148 crew  Innisdemon
pi_198502640
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198503895
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.

quote:
Artikel 16
Track & Trace
De navolgende artikelen zijn van toepassing op Brievenbuspost met een Service en op Niet Brievenbuspost, met uitzondering van Niet Brievenbuspost tot en met 2 kg zonder Service en zonder track & trace.

16.1) De Afzender kan de verzendstatus van de voornoemde Poststukken volgen op www.tracktrace.nl. Koninklijke PostNL heeft een inspanningsverplichting met betrekking tot het (laten) uitvoeren van track & trace voor de voornoemde Poststukken. Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2021 @ 04:33:58 #89
38148 crew  Innisdemon
pi_198505807
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.
[..]

Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198506132
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 04:33 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.

Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.

[ Bericht 6% gewijzigd door baskick op 15-03-2021 07:32:49 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2021 @ 08:21:21 #91
38148 crew  Innisdemon
pi_198506615
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.

Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.
Nee ok er is idd nog wel kans dat het pakket wordt afgeleverd.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198527910
Update:

Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer :)
pi_198670291
Heb de laatste tijd meerdere van deze topics gezien over Coolblue en bol.com en elke keer loopt het slecht af.

Intussen bij Amazon als je dingen retour wilt sturen zeggen ze regelmatig oh laat maar zitten, je krijgt je geld wel maar hoeft niks terug te sturen.

En als je het wel terug moet sturen word het geld al terug gestort op de dag dat je het afgeeft hij het postkantoor, je hoeft dus niet te wachten op de aankomst.

Ik shop alleen nog bij Amazon dus.

[ Bericht 21% gewijzigd door DX11 op 24-03-2021 18:55:29 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198670659
Zoals DX11 al schreef, prima service bij Amazon! als ik een pakket inlever ter retour krijg ik onmiddellijk mijn geld al terug per creditcard en dat zonder te hoefen wachten tot het pakket aldaar aankomt.
pi_198678926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 12:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update:

Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer :)
En?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198863768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En?
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
  maandag 5 april 2021 @ 14:18:42 #97
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198864219
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
Wel onderzoek gestart?
pi_198866138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
Play hard, go pro.
  Redactie Frontpage maandag 5 april 2021 @ 16:40:10 #99
38148 crew  Innisdemon
pi_198866382
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
_O- deze gast
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198866584
En wat heb je nu geleerd? Voortaan dus bij Amazon bestellen daar flikken ze dit soort dingen niet namelijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')