Het kan nog steeds onderweg zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als de retour binnen is bij de webwinkels staat altijd als status, de retourzending is overgedragen aan de afzender bij t en trace status.
Wat doen die exact? Zelf ervaring mee?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 18:46 schreef baskick het volgende:
[..]
In zo'n geval zou ik de geschillencommissie eens inzetten.
Nog gebeld gehad met postnl en achten de kans erg klein dat het pakket afgeleverd gaat worden.quote:
Ah okee, dat wist ik niet. Nutteloos advies dan inderdaad, sorry ts.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 17:58 schreef baskick het volgende:
[..]
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit. De conclusie zal zijn dat het pakket kwijt is.
En wat stond er in je track en trace status al die tijd?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:11 schreef Chinless het volgende:
PostNL is een zooitje. Pakket komt wel aan over paar dagen dan wel een week. Laatst ook 5feb wat verzonden vanuit Brabant, kwam pas 19-2 aan in Apeldoorn.
Die hebben me het geld toen toch terugbetaald uit coulance. Was bij de Wehkamp, en ging wel om een veel lager bedrag dan bij jou.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:50 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wel benieuwd naar, wat deed de webwinkel toen?
Denk echt dat die kwijt is.....hou daar nu maar rekening mee, ook met het financiele plaatje.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 05:06 schreef Newby6781 het volgende:
En nog steeds geen update van pakketje. Ik weet dat als het veranderd dit in de nacht is.Status;
Wegens aanhoudende drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd
Je klacht behandelen. Google het eens. Ja, ervaring mee, andere casus.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:47 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Wat doen die exact? Zelf ervaring mee?
Uiteindelijk de case gewonnen?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 07:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Je klacht behandelen. Google het eens. Ja, ervaring mee, andere casus.
Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update.
Coolblue zegt dat pakket officieel zoek is en kan ik naar mijn geld fluiten, onderzoek doen ze blijkbaar niet. Ze geven aan dat de retourzending eigen verantwoordelijkheid is.
Godver!!
Dat wel, ja.quote:
Ik woon in zuid limburg. Is geen winkel in de buurt.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:55 schreef monsterd. het volgende:
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
Dan moet coolblue daar op wijzen. Ze geven je een verzendlabel en dat is het. Onjuiste info dus.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:55 schreef monsterd. het volgende:
Non conformiteit is dan ook wat anders dan een tevredenheidsgarantie (dat is service namelijk en niet een wettelijke verplichting). Ik begrijp dat CB de klant zelf verantwoordelijk stelt voor verzending. Je had wellicht ook het product naar de winkel kunnen brengen (deze zijn weer op afspraak open dacht ik). Misschien een les om producten van waarde waarvoor je zelf verantwoordelijk bent te retourneren om dat verzekerd, aangetekend te verzenden of fysiek te doen. Ja het kost je dan geld, maar minder dan het risico op kwijtraken en letterlijk je geld kwijt zijn.
Ja, zie track en trace van mijn openingspost.quote:
Dit is een retourpakket met minder prio. Dus appels met peren vergelijkenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 20:19 schreef Donna het volgende:
Ik heb laatst gehad dat er op maandag 3 pakketjes naar mij verzonden werden. 1 pakketje kwam de volgende dag. 1 pakketje de vrijdag daarna en 1 pakketje pas de vrijdag DAARNA. De trackings gingen in de tussentijd alle kanten op en het pakketje wat als eerste de volgende dag bij mij afgeleverd werd, staat nu nog steeds op 'onderweg'.![]()
De kans is misschien klein, maar het zou best nog kunnen dat het pakket weer ineens opduikt.
Minder prio? Dus kan er langer over doen? Eeh...quote:Op zaterdag 13 maart 2021 20:50 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dit is een retourpakket met minder prio. Dus appels met peren vergelijken
Ja, maar niet bijna 2 weken qua duurquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Minder prio? Dus kan er langer over doen? Eeh...
Het heeft toch ‘minder prio’ zeg jij, dus waarom is twee weken ineens een harde grens?quote:Op zondag 14 maart 2021 00:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, maar niet bijna 2 weken qua duur
Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.quote:Op zondag 14 maart 2021 00:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het heeft toch ‘minder prio’ zeg jij, dus waarom is twee weken ineens een harde grens?
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvangerquote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
Doen ze niet.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:
[..]
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.quote:Op zondag 14 maart 2021 06:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:
[..]
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraaktquote:Pakket verstuurd
1. Track and trace code bewaren
Bewaar de track and trace code. Het is altijd een goed idee om een pakket met een zekere waarde verzekerd te versturen. In dat geval heb je altijd recht op een schadevergoeding. Check wel vooraf hoe hoog die is als het pakket echt veel waard is. Een track and trace code is handig, maar het geeft je geen recht op een schadevergoeding!
2. Neem contact op met de postbezorger
De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.
3. Stap naar de Geschillencommissie
Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post. Zo ja, dien dan daar je klacht in. Levert dit niets op, onderzoek dan of de bezorger is aangesloten bij een klachtenregeling. Met een klacht over PostNL kun je sowieso terecht bij de Geschillencommissie Post.
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:
[..]
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
Goede tip. Eerst eens klacht ingediend thuiswinkel waarborg.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.
Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Dat zijn dan uitzonderingen..quote:Op zondag 14 maart 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Weer iets geleerd :-)quote:Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:
[..]
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).quote:Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.
Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.quote:Op zondag 14 maart 2021 20:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.quote:Op zondag 14 maart 2021 21:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
quote:Artikel 16
Track & Trace
De navolgende artikelen zijn van toepassing op Brievenbuspost met een Service en op Niet Brievenbuspost, met uitzondering van Niet Brievenbuspost tot en met 2 kg zonder Service en zonder track & trace.
16.1) De Afzender kan de verzendstatus van de voornoemde Poststukken volgen op www.tracktrace.nl. Koninklijke PostNL heeft een inspanningsverplichting met betrekking tot het (laten) uitvoeren van track & trace voor de voornoemde Poststukken. Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.
Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.quote:Op zondag 14 maart 2021 22:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.
[..]
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.quote:Op maandag 15 maart 2021 04:33 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
Nee ok er is idd nog wel kans dat het pakket wordt afgeleverd.quote:Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.
Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.
En?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update:
Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer
Wel onderzoek gestart?quote:Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
quote:Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |