abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198461571
Hoi!

Aangezien ik radeloos ben dan maar hier mijn verhaal doen.

Ik heb 1,5 week geleden mijn chromebook retour gestuurd omdat het OS mij toch niet beviel bij Coolblue.

Nu weet ik dat ze het heel erg druk hebben anno nu maar er is nog geen enkele stap in de track en trace opgeschoten. Zie

Coolblue opgebeld, die verwijzen weer door naar postnl en denken dat de kans groot is dat pakketje zoek is. Postnl verwijst door naar coolblue.
Coolblue zegt dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is als pakketje niet aan komt en ik dan mijn geld van zo een ¤400 kwijt ben.

Ik ben kwaad geworden en klacht ingediend, niks van reactie nog terug van coolblue. Net postnl gebeld en die verwijzen nogmaals naar coolblue.
Wat kan ik verder nog doen?!

Wordt er radeloos van. Hulp alsjeblieft.
pi_198461609
Coolblue is verantwoordelijk want antwoordnummer.
Wat een slechte service van coolblue. Juridische stappen ondernemen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 14:16:49 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198461628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:15 schreef Newone82 het volgende:
Coolblue is verantwoordelijk want antwoordnummer.
Wat een slechte service van coolblue. Juridische stappen ondernemen?
Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 14:17:57 #4
3542 Gia
User under construction
pi_198461645
Mr. Visser, wordt u al geholpen!
pi_198461686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
Dit kwam ik tegen

Ik geef deze verwijzing bewust niet als bewerking maar apart omdat het een bijzonder interessante gerechtelijke uitspraak is waarin is gesteld dat de webshop verantwoordelijk is in een kwestie als genoemd. https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

Deze uitspraak volgend is TS volgens deze rechter dus niet verantwoordelijk. (Het hebben van een verzendbewijs is hier wel van belang)
pi_198461721
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:17 schreef Gia het volgende:
Mr. Visser, wordt u al geholpen!
Zou een mooie zaak zijn dit ja ;)
pi_198461794
Wat een klantonvriendelijke klantbenadering. En dat voor een miljoenen omzet bedrijf. Coolblue mag zich schamen. Sterkte ts
  vrijdag 12 maart 2021 @ 14:32:40 #8
3542 Gia
User under construction
pi_198461879
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:21 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Zou een mooie zaak zijn dit ja ;)
Ook voor anderen die dit overkomt.
pi_198461906
In principe is het risico van retour sturen voor de verzender.
Ook bij een antwoordnummer.

Het ligt dan wel of je de klant een keus hebt gegeven volgens mij.

Kwam een tijd terug ook zoiets langs hier op WGR, iemand met ook een duur iets en dat was dan bol in dat geval.
En bol weigerde het geld terug te betalen want nooit retour aangekomen.

Maar weet niet meer hoe dat nou was afgelopen.

Wettelijk gezien kan ik alleen deze uitleg vinden.
https://blog.iusmentis.co(...)getekend%20versturen.
pi_198461933
Klacht indienen TS al gedaan?

https://www.coolblue.nl/klantenservice/klachten

Hoe nu verder?
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon, mail, Twitter en Facebook.
Ben je niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt hem mailen (MT-klantenservice@coolblue.nl) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 3 werkdagen heb je antwoord.
pi_198461958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe is het risico van retour sturen voor de verzender.
Ook bij een antwoordnummer.

Het ligt dan wel of je de klant een keus hebt gegeven volgens mij.

Kwam een tijd terug ook zoiets langs hier op WGR, iemand met ook een duur iets en dat was dan bol in dat geval.
En bol weigerde het geld terug te betalen want nooit retour aangekomen.

Maar weet niet meer hoe dat nou was afgelopen.

Wettelijk gezien kan ik alleen deze uitleg vinden.
https://blog.iusmentis.co(...)getekend%20versturen.
Hoe moet ts het anders terug sturen?

Per postduif? Hij heeft toch alles gedaan wat die moet doen. Die keren dat het mis gaat zal iets van 0.001% zijn. Juist dan laat je klantvriendelijkheid blijken, niet op deze manier.
pi_198461974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:36 schreef JosMert het volgende:
Klacht indienen TS al gedaan?

https://www.coolblue.nl/klantenservice/klachten

Hoe nu verder?
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon, mail, Twitter en Facebook.
Ben je niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt hem mailen (MT-klantenservice@coolblue.nl) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 3 werkdagen heb je antwoord.
Nee, dankje. Ben echt boos over de manier hoe je geholpen wordt, niemand kan wat. Bizar gewoon.
pi_198461984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit kwam ik tegen

Ik geef deze verwijzing bewust niet als bewerking maar apart omdat het een bijzonder interessante gerechtelijke uitspraak is waarin is gesteld dat de webshop verantwoordelijk is in een kwestie als genoemd. https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

Deze uitspraak volgend is TS volgens deze rechter dus niet verantwoordelijk. (Het hebben van een verzendbewijs is hier wel van belang)
Dankje, goede tip
pi_198461986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:37 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hoe moet ts het anders terug sturen?

Per postduif? Hij heeft toch alles gedaan wat die moet doen. Die keren dat het mis gaat zal iets van 0.001% zijn. Juist dan laat je klantvriendelijkheid blijken, niet op deze manier.
Aangetekend.

Toch vind ik dat persoonlijk krom als je de procedure volgt zoals is aan of opgegeven door de winkel in kwestie.
PostNL of van die pakketpunten, weten vaak niet eens dat je wel degelijk pakketten aangetekend kan versturen, ook met alleen een antwoordnummer. (staat notabene op de site van postnl, maar niemand die het weet hoe precies)

https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/

Of ik zou niet begrijpen wat daar staat, is goed mogelijk. ;(
pi_198462042
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Aangetekend.

Toch vind ik dat persoonlijk krom als je de procedure volgt zoals is aan of opgegeven door de winkel in kwestie.
PostNL of van die pakketpunten, weten vaak niet eens dat je wel degelijk pakketten aangetekend kan versturen, ook met alleen een antwoordnummer. (staat notabene op de site van postnl, maar niemand die het weet hoe precies)
Dan mag de webshop daar ook op wijzen. Dat doen ze niet. Zie daar niks over op de coolblue site.
pi_198462047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dan mag de webshop daar ook op wijzen. Dat doen ze niet. Zie daar niks over op de coolblue site.
Ik denk dat het ook wel zal loslopen uiteindelijk.

Ik zou op twitter tegen de klantenservice zeuren, daar kijken teveel mensen mee en daar houden ze niet van.
pi_198462107
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook wel zal loslopen uiteindelijk.

Ik zou op twitter tegen de klantenservice zeuren, daar kijken teveel mensen mee en daar houden ze niet van.
Zo zit ik niet in mekaar. Blijf gewoon netjes en ze moeten dit gewoon oplossen.

Iemand nog andere tips wat ik kan ondernemen?

Heb geen rechtsbijstandverzekering :(
pi_198462129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:47 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Zo zit ik niet in mekaar. Blijf gewoon netjes en ze moeten dit gewoon oplossen.

Iemand nog andere tips wat ik kan ondernemen?

Heb geen rechtsbijstandverzekering :(
Via twitter is netjes, daar zit de klantenservice en mensen kijken mee.
Dan gaan ze je niet opeens wegwuiven met jammer voor je.
pi_198462145
Ik heb ook al een keer slechte ervaringen gehad met coolblue en heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Ik had software gekocht maar er zat geen verzegeling op. Dus ik stuur het terug omdat er geen verzegeling opzat en ik kreeg terug dat ze geen geld teruggeven ondat de verzegeling eraf is en de software terugsturen deden ze niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198462166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Via twitter is netjes, daar zit de klantenservice en mensen kijken mee.
Dan gaan ze je niet opeens wegwuiven met jammer voor je.
Waarom kunnen ze dit niet telefonisch dan?
pi_198462190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb ook al een keer slechte ervaringen gehad met coolblue en heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Ik had software gekocht maar er zat geen verzegeling op. Dus ik stuur het terug omdat er geen verzegeling opzat en ik kreeg terug dat ze geen geld teruggeven ondat de verzegeling eraf is en de software terugsturen deden ze niet.
Klantvriendelijk he?! Moet zeggen dat deze case al mijn vertrouwen in coolblue heeft verloren.
pi_198462382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:51 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Klantvriendelijk he?! Moet zeggen dat deze case al mijn vertrouwen in coolblue heeft verloren.
Ik koop alleen nog maar goedkope dingetjes bij hun. Due software was ook niet zo duur dus ik heb mijn verlies maar genomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198462450
Zoals mij bekend is, is inderdaad de verzender van het pakket verantwoordelijk tenzij het gaat om een non-conformiteit. Als het product defect is, of anderszins niet voldoet, ligt de verantwoordelijkheid voor de retourzending bij de webshop. Vaak worden er door de webshop wel voorwaarden gesteld, zoals verzekerde verzending en daar zul je wel aan moeten voldoen. De retourkosten moeten dan oook vergoed worden door de webshop.
Als de klant het product bij nader inzien toch niet wil hebben en het product retour stuurt, is het de verantwoordelijkheid van de klant.
Ik heb zelf zo een akkefietje aan de hand gehad ongeveer een maand geleden. Dat ging om een computermonitor twv 1500¤. Gewoon foetsie. Toen heb ik me in de aansprakelijkheid verdiept en tevens voor de zekerheid nog contact opgenomen met het juridisch loket. Zij bevestigden bovenstaande.
pi_198462693
Coolblue ‘lijkt’ vooral heel klantvriendelijk. Ze spreken je aan alsof je een schoolvriendje bent, dat stoort me altijd mateloos: “Hoera, je bestelling is verzonden” :r
Mocht je onverhoopt de klantenservice nodig hebben omdat een product binnen de garantieperiode kuren gaat vertonen, word je van het kastje naar de muur gestuurd, met standaard mails met van die jeukopwekkende oneliners als: “Wat vervelend voor u dat uw camera/computer/wasmachine niet naar wens functioneert.”..”Wat balen dat je product niet netjes bij je is aangekomen” om er vervolgens niks mee te doen. Mijn camera ooit drie keer ter reparatie aangeboden, omdat de eerste twee keer dus gewoon helemaal niks gerepareerd was. Ik koop er liever niet meer.
pi_198462785
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:10 schreef NothingHappened het volgende:
Zoals mij bekend is, is inderdaad de verzender van het pakket verantwoordelijk tenzij het gaat om een non-conformiteit. Als het product defect is, of anderszins niet voldoet, ligt de verantwoordelijkheid voor de retourzending bij de webshop. Vaak worden er door de webshop wel voorwaarden gesteld, zoals verzekerde verzending en daar zul je wel aan moeten voldoen. De retourkosten moeten dan oook vergoed worden door de webshop.
Als de klant het product bij nader inzien toch niet wil hebben en het product retour stuurt, is het de verantwoordelijkheid van de klant.
Ik heb zelf zo een akkefietje aan de hand gehad ongeveer een maand geleden. Dat ging om een computermonitor twv 1500¤. Gewoon foetsie. Toen heb ik me in de aansprakelijkheid verdiept en tevens voor de zekerheid nog contact opgenomen met het juridisch loket. Zij bevestigden bovenstaande.
Tsja.

Heel apart. Je hebt wet koop op afstand en daar valt ook retour onder zou je denken dat het ook goed wordt afgehandelt ;)
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:36:03 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198462881
Ik heb de ervaring dat de t&t ook wel eens niet zo goed werkt. Dan kreeg ik het bij een retourzending al benauwd omdat er maar niks veranderde en dan ineens toch de mail ‘we hebben je retour ontvangen en...’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198462900
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de ervaring dat de t&t ook wel eens niet zo goed werkt. Dan kreeg ik het bij een retourzending al benauwd omdat er maar niks veranderde en dan ineens toch de mail ‘we hebben je retour ontvangen en...’.
Nog nooit meegemaakt. Bij de grote webwinkels staat hier altijd bij retourzending:

Retourzending overgedragen aan afzender als track en trace status.

Pakket had al lang binnen moeten zijn. Die is kwijt ben ik bang voor TS :(
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:42:03 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198462988
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nog nooit meegemaakt. Bij de grote webwinkels staat hier altijd bij retourzending:

Retourzending overgedragen aan afzender als track en trace status.

Pakket had al lang binnen moeten zijn. Die is kwijt ben ik bang voor TS :(
Ik weet niet wat je bedoelt.

Ik bedoel dat je retourzending zelf volgen via de t&t van PostNL niet altijd een betrouwbare indicatie is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198463109
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoelt.

Ik bedoel dat je retourzending zelf volgen via de t&t van PostNL niet altijd een betrouwbare indicatie is.
Als de retour binnen is bij de webwinkels staat altijd als status, de retourzending is overgedragen aan de afzender bij t en trace status.
pi_198463115
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef NothingHappened het volgende:
Coolblue ‘lijkt’ vooral heel klantvriendelijk. Ze spreken je aan alsof je een schoolvriendje bent, dat stoort me altijd mateloos: “Hoera, je bestelling is verzonden” :r
Mocht je onverhoopt de klantenservice nodig hebben omdat een product binnen de garantieperiode kuren gaat vertonen, word je van het kastje naar de muur gestuurd, met standaard mails met van die jeukopwekkende oneliners als: “Wat vervelend voor u dat uw camera/computer/wasmachine niet naar wens functioneert.”..”Wat balen dat je product niet netjes bij je is aangekomen” om er vervolgens niks mee te doen. Mijn camera ooit drie keer ter reparatie aangeboden, omdat de eerste twee keer dus gewoon helemaal niks gerepareerd was. Ik koop er liever niet meer.
Nou ja, de ICT afdeling gebruikt wel vaak coolblue juist omdat ze wel klantvriendelijk zijn. Maar goed dan gaat het ook om een bedrijf/organisatie dus ja, maar persoonlijk zelf ook nooit last gehad bij coolblue.
pi_198463256
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent TS moest ik nog denken. Na 1,5 week verzending is je pakket gewoon kwijt :(
pi_198463279
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef JosMert het volgende:
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent TS moest ik nog denken. Na 1,5 week verzending is je pakket gewoon kwijt :(
Pff, je maakt me depri :(
pi_198463436
Klacht.nl al geprobeerd TS?
pi_198463521
Stel je niet zo aan en neem je verlies.
pi_198463715
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:08 schreef Socios het volgende:
Stel je niet zo aan en neem je verlies.
Wat? Bedrijven lachen om mensen zoals jouw. Makkelijk geld verdienen zo.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:32:44 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198463968
Is het niet zo dat Post NL dan eerst een onderzoek gaan instellen naar je pakket? Duurt twee weken meen ik me te herinneren.
pi_198464031
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:32 schreef herverwijderd het volgende:
Is het niet zo dat Post NL dan eerst een onderzoek gaan instellen naar je pakket? Duurt twee weken meen ik me te herinneren.
Wist ik niet. Kijk eens :) Niet dat coolblue dat even zegt :(
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:40:09 #38
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198464107
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:35 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Wist ik niet. Kijk eens :) Niet dat coolblue dat even zegt :(
Ik heb het wel eens gehad, is wel al een tijdje terug. Ook een pakket wat niet geleverd werd, iets dat ik retour had gestuurd. Post nl heeft toen een onderzoek ingesteld (waar overigens uit kwam dat het pakket zoek was, dus ik had er alsnog niks aan....) maar dit lijkt me in elk geval stap 1 om te zetten.
pi_198464255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:40 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gehad, is wel al een tijdje terug. Ook een pakket wat niet geleverd werd, iets dat ik retour had gestuurd. Post nl heeft toen een onderzoek ingesteld (waar overigens uit kwam dat het pakket zoek was, dus ik had er alsnog niks aan....) maar dit lijkt me in elk geval stap 1 om te zetten.
Wel benieuwd naar, wat deed de webwinkel toen?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 maart 2021 @ 17:24:17 #40
38148 crew  Innisdemon
pi_198464804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat? Bedrijven lachen om mensen zoals jouw. Makkelijk geld verdienen zo.
zoals 'jij'

Sommige mensen zoals @sjorsie1982 willen niet de dagenlange ergenis hebben voor een paar tientjes. Valt best wat voor te zeggen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198464846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Tsja.

Heel apart. Je hebt wet koop op afstand en daar valt ook retour onder zou je denken dat het ook goed wordt afgehandelt ;)
Wat is daar apart aan?
Dit is de mail die van het juridisch loket kreeg naar aanleiding van mijn vraag:

“Geachte mevrouw ...
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar ik heb u helaas niet kunnen bereiken. Ik zal uw e-mail hieronder beantwoorden.

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet en dus ondeugdelijk is, dan kan de consument in eerste instantie kiezen voor herstel (reparatie) of vervanging. Dit herstel of vervanging moet kosteloos gebeuren. De webwinkelier draagt dus de kosten voor verzending.

In een normale situatie draagt de webwinkelier het risico voor verlies en diefstal als hij een besteld product naar de consument stuurt totdat de consument het heeft ontvangen. De consument draagt op haar beurt weer het risico indien het product niet bevalt en hij het retourneert onder het herroepingsrecht.

Bij non-conformiteit is dit echter anders. De consument draagt niet het risico voor verlies en diefstal van het product. Het risico blijft namelijk bij de verkoper als de consument op goede gronden (non-conformiteit) het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van het product inroept.
De consument moet zich vanaf het moment dat hij de non-conformiteit ontdekt wel gedragen als ‘zorgvuldig schuldenaar’. De verkoper kan hier bijvoorbeeld aan de consument vragen of hij het product aangetekend verstuurd...”
pi_198464895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:28 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Wat is daar apart aan?
Dit is de mail die van het juridisch loket kreeg naar aanleiding van mijn vraag:

“Geachte mevrouw ...
U heeft een e-mail gestuurd naar het Juridisch Loket. Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar ik heb u helaas niet kunnen bereiken. Ik zal uw e-mail hieronder beantwoorden.

Als een product niet aan de verwachtingen voldoet en dus ondeugdelijk is, dan kan de consument in eerste instantie kiezen voor herstel (reparatie) of vervanging. Dit herstel of vervanging moet kosteloos gebeuren. De webwinkelier draagt dus de kosten voor verzending.

In een normale situatie draagt de webwinkelier het risico voor verlies en diefstal als hij een besteld product naar de consument stuurt totdat de consument het heeft ontvangen. De consument draagt op haar beurt weer het risico indien het product niet bevalt en hij het retourneert onder het herroepingsrecht.

Bij non-conformiteit is dit echter anders. De consument draagt niet het risico voor verlies en diefstal van het product. Het risico blijft namelijk bij de verkoper als de consument op goede gronden (non-conformiteit) het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van het product inroept.
De consument moet zich vanaf het moment dat hij de non-conformiteit ontdekt wel gedragen als ‘zorgvuldig schuldenaar’. De verkoper kan hier bijvoorbeeld aan de consument vragen of hij het product aangetekend verstuurd...”
Coolblue geeft alleen zendlabel met antwoordnummer. Dus 99% van de mensen weet niet eens dat dit kan aangetekend versturen naar antwoordnummer.
En postnl heeft me al eens gezegd bij antwoordnummer is verkopende lartij bij terugzending wel aansprakelijk.
pi_198464925
Net contact gezocht met postnl twitter. Dit schreven ze.

Echt, wat een “service”.

Hi Newby! Niks om je op dit moment zorgen over te maken. Het is op dit moment 'normaal' dat een pakket er wat langer over doet. Het is namelijk nog steeds erg druk, waardoor de pakketten niet zo snel verwerkt kunnen worden als dat je van ons gewend bent. In deze tijd mag een pakket er 10 werkdagen over doen. Wacht je dit nog even af? Groetjes, Postnl
pi_198464940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:35 schreef Newby6781 het volgende:
Net contact gezocht met postnl twitter. Dit schreven ze.

Echt, wat een “service”.

Hi Newby! Niks om je op dit moment zorgen over te maken. Het is op dit moment 'normaal' dat een pakket er wat langer over doet. Het is namelijk nog steeds erg druk, waardoor de pakketten niet zo snel verwerkt kunnen worden als dat je van ons gewend bent. In deze tijd mag een pakket er 10 werkdagen over doen. Wacht je dit nog even af? Groetjes, Postnl
Ook in deze tijd is 10 werkdagen voor een retour te versturen belachelijk. Is gewoon weer de boel afschuiven naar CB. Kunnen ze niet zeggen waar je pakketje ligt TS?
pi_198465163
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:32 schreef herverwijderd het volgende:
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit. De conclusie zal zijn dat het pakket kwijt is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198465211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:58 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger een onderzoek verzoeken. Dat is de partij in de overeenkomst. En TS hoeft er niet teveel van te verwachten, het is in mijn ervaring puur een formaliteit.
Dus is TS zijn geld kwijt en heeft het geen zin..
pi_198465240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dus is TS zijn geld kwijt en heeft het geen zin..
Nou, TS kan überhaupt geen onderzoek starten, dus waar 'het' op slaat is me onduidelijk.

TS heeft de retourinstructies van de winkel opgevolgd. Hij heeft een bewijs van afgifte. Ik zou het daarom het probleem van de winkel maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198465456
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, TS kan überhaupt geen onderzoek starten, dus waar 'het' op slaat is me onduidelijk.

TS heeft de retourinstructies van de winkel opgevolgd. Hij heeft een bewijs van afgifte. Ik zou het daarom het probleem van de winkel maken.
En de winkel zegt, zoek het je maar uit als ik newby zo lees. Kom je dus niet verder mee met die houding.
pi_198465631
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:32 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Coolblue geeft alleen zendlabel met antwoordnummer. Dus 99% van de mensen weet niet eens dat dit kan aangetekend versturen naar antwoordnummer.
En postnl heeft me al eens gezegd bij antwoordnummer is verkopende lartij bij terugzending wel aansprakelijk.
Ja, ik verstuur dure producten altijd verzekerd. Voor het geval dat.
Ik heb eerlijk gezegd ook altijd gedacht dat de verkoper altijd aansprakelijk was, maar dat blijkt dus wat genuanceerder te liggen. Het is dus verstandig om aangetekend te versturen en bij echt dure spullen het ook te verzekeren. Liever ga je natuurlijk naar de winkel zelf om iets te ruilen, maar ivm corona maatregelen kan dat niet altijd.
pi_198465808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:18 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En de winkel zegt, zoek het je maar uit als ik newby zo lees. Kom je dus niet verder mee met die houding.
In zo'n geval zou ik de geschillencommissie eens inzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')