Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:15 schreef Newone82 het volgende:
Coolblue is verantwoordelijk want antwoordnummer.
Wat een slechte service van coolblue. Juridische stappen ondernemen?
Dit kwam ik tegenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
Hoe moet ts het anders terug sturen?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe is het risico van retour sturen voor de verzender.
Ook bij een antwoordnummer.
Het ligt dan wel of je de klant een keus hebt gegeven volgens mij.
Kwam een tijd terug ook zoiets langs hier op WGR, iemand met ook een duur iets en dat was dan bol in dat geval.
En bol weigerde het geld terug te betalen want nooit retour aangekomen.
Maar weet niet meer hoe dat nou was afgelopen.
Wettelijk gezien kan ik alleen deze uitleg vinden.
https://blog.iusmentis.co(...)getekend%20versturen.
Nee, dankje. Ben echt boos over de manier hoe je geholpen wordt, niemand kan wat. Bizar gewoon.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:36 schreef JosMert het volgende:
Klacht indienen TS al gedaan?
https://www.coolblue.nl/klantenservice/klachten
Hoe nu verder?
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn dagelijks bereikbaar via telefoon, mail, Twitter en Facebook.
Ben je niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt hem mailen (MT-klantenservice@coolblue.nl) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 3 werkdagen heb je antwoord.
Dankje, goede tipquote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:19 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dit kwam ik tegen
Ik geef deze verwijzing bewust niet als bewerking maar apart omdat het een bijzonder interessante gerechtelijke uitspraak is waarin is gesteld dat de webshop verantwoordelijk is in een kwestie als genoemd. https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Deze uitspraak volgend is TS volgens deze rechter dus niet verantwoordelijk. (Het hebben van een verzendbewijs is hier wel van belang)
Aangetekend.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:37 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hoe moet ts het anders terug sturen?
Per postduif? Hij heeft toch alles gedaan wat die moet doen. Die keren dat het mis gaat zal iets van 0.001% zijn. Juist dan laat je klantvriendelijkheid blijken, niet op deze manier.
Dan mag de webshop daar ook op wijzen. Dat doen ze niet. Zie daar niks over op de coolblue site.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Aangetekend.
Toch vind ik dat persoonlijk krom als je de procedure volgt zoals is aan of opgegeven door de winkel in kwestie.
PostNL of van die pakketpunten, weten vaak niet eens dat je wel degelijk pakketten aangetekend kan versturen, ook met alleen een antwoordnummer. (staat notabene op de site van postnl, maar niemand die het weet hoe precies)
Ik denk dat het ook wel zal loslopen uiteindelijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan mag de webshop daar ook op wijzen. Dat doen ze niet. Zie daar niks over op de coolblue site.
Zo zit ik niet in mekaar. Blijf gewoon netjes en ze moeten dit gewoon oplossen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel zal loslopen uiteindelijk.
Ik zou op twitter tegen de klantenservice zeuren, daar kijken teveel mensen mee en daar houden ze niet van.
Via twitter is netjes, daar zit de klantenservice en mensen kijken mee.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:47 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Zo zit ik niet in mekaar. Blijf gewoon netjes en ze moeten dit gewoon oplossen.
Iemand nog andere tips wat ik kan ondernemen?
Heb geen rechtsbijstandverzekering
Waarom kunnen ze dit niet telefonisch dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Via twitter is netjes, daar zit de klantenservice en mensen kijken mee.
Dan gaan ze je niet opeens wegwuiven met jammer voor je.
Klantvriendelijk he?! Moet zeggen dat deze case al mijn vertrouwen in coolblue heeft verloren.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb ook al een keer slechte ervaringen gehad met coolblue en heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Ik had software gekocht maar er zat geen verzegeling op. Dus ik stuur het terug omdat er geen verzegeling opzat en ik kreeg terug dat ze geen geld teruggeven ondat de verzegeling eraf is en de software terugsturen deden ze niet.
Ik koop alleen nog maar goedkope dingetjes bij hun. Due software was ook niet zo duur dus ik heb mijn verlies maar genomen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:51 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Klantvriendelijk he?! Moet zeggen dat deze case al mijn vertrouwen in coolblue heeft verloren.
Tsja.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:10 schreef NothingHappened het volgende:
Zoals mij bekend is, is inderdaad de verzender van het pakket verantwoordelijk tenzij het gaat om een non-conformiteit. Als het product defect is, of anderszins niet voldoet, ligt de verantwoordelijkheid voor de retourzending bij de webshop. Vaak worden er door de webshop wel voorwaarden gesteld, zoals verzekerde verzending en daar zul je wel aan moeten voldoen. De retourkosten moeten dan oook vergoed worden door de webshop.
Als de klant het product bij nader inzien toch niet wil hebben en het product retour stuurt, is het de verantwoordelijkheid van de klant.
Ik heb zelf zo een akkefietje aan de hand gehad ongeveer een maand geleden. Dat ging om een computermonitor twv 1500¤. Gewoon foetsie. Toen heb ik me in de aansprakelijkheid verdiept en tevens voor de zekerheid nog contact opgenomen met het juridisch loket. Zij bevestigden bovenstaande.
Nog nooit meegemaakt. Bij de grote webwinkels staat hier altijd bij retourzending:quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de ervaring dat de t&t ook wel eens niet zo goed werkt. Dan kreeg ik het bij een retourzending al benauwd omdat er maar niks veranderde en dan ineens toch de mail ‘we hebben je retour ontvangen en...’.
Ik weet niet wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:37 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt. Bij de grote webwinkels staat hier altijd bij retourzending:
Retourzending overgedragen aan afzender als track en trace status.
Pakket had al lang binnen moeten zijn. Die is kwijt ben ik bang voor TS
Als de retour binnen is bij de webwinkels staat altijd als status, de retourzending is overgedragen aan de afzender bij t en trace status.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt.
Ik bedoel dat je retourzending zelf volgen via de t&t van PostNL niet altijd een betrouwbare indicatie is.
Nou ja, de ICT afdeling gebruikt wel vaak coolblue juist omdat ze wel klantvriendelijk zijn. Maar goed dan gaat het ook om een bedrijf/organisatie dus ja, maar persoonlijk zelf ook nooit last gehad bij coolblue.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef NothingHappened het volgende:
Coolblue ‘lijkt’ vooral heel klantvriendelijk. Ze spreken je aan alsof je een schoolvriendje bent, dat stoort me altijd mateloos: “Hoera, je bestelling is verzonden”![]()
Mocht je onverhoopt de klantenservice nodig hebben omdat een product binnen de garantieperiode kuren gaat vertonen, word je van het kastje naar de muur gestuurd, met standaard mails met van die jeukopwekkende oneliners als: “Wat vervelend voor u dat uw camera/computer/wasmachine niet naar wens functioneert.”..”Wat balen dat je product niet netjes bij je is aangekomen” om er vervolgens niks mee te doen. Mijn camera ooit drie keer ter reparatie aangeboden, omdat de eerste twee keer dus gewoon helemaal niks gerepareerd was. Ik koop er liever niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |