abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198490863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
pi_198491033
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:

[..]

De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
Doen ze niet.
  Redactie Frontpage zondag 14 maart 2021 @ 10:10:42 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198491158
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 06:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_198493292
Volgens mij is dit dezelfde gebruiker met een ander kloonaccount, die destijds een iphone zou hebben gekocht en alleen een oplader ontving.

Ik begin te twijfelen aan het verhaal dat coolblue er niets van wil weten als een verzending verloren raakt.
pi_198493675
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:

[..]

De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198494107
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post

quote:
Pakket verstuurd
1. Track and trace code bewaren
Bewaar de track and trace code. Het is altijd een goed idee om een pakket met een zekere waarde verzekerd te versturen. In dat geval heb je altijd recht op een schadevergoeding. Check wel vooraf hoe hoog die is als het pakket echt veel waard is. Een track and trace code is handig, maar het geeft je geen recht op een schadevergoeding!
2. Neem contact op met de postbezorger
De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.
3. Stap naar de Geschillencommissie
Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post. Zo ja, dien dan daar je klacht in. Levert dit niets op, onderzoek dan of de bezorger is aangesloten bij een klachtenregeling. Met een klacht over PostNL kun je sowieso terecht bij de Geschillencommissie Post.
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
pi_198494425
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.

Ik ga verdere stappen ondernemen. Heb klacht https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen ingediend. Ben benieuwd.
pi_198494471
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]

Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Goede tip. Eerst eens klacht ingediend thuiswinkel waarborg.
pi_198494523
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Dat zijn dan uitzonderingen..
pi_198495954
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
Weer iets geleerd :-)
pi_198501432
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.

Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]

Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage zondag 14 maart 2021 @ 21:10:45 #87
38148 crew  Innisdemon
pi_198502640
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198503895
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.

quote:
Artikel 16
Track & Trace
De navolgende artikelen zijn van toepassing op Brievenbuspost met een Service en op Niet Brievenbuspost, met uitzondering van Niet Brievenbuspost tot en met 2 kg zonder Service en zonder track & trace.

16.1) De Afzender kan de verzendstatus van de voornoemde Poststukken volgen op www.tracktrace.nl. Koninklijke PostNL heeft een inspanningsverplichting met betrekking tot het (laten) uitvoeren van track & trace voor de voornoemde Poststukken. Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2021 @ 04:33:58 #89
38148 crew  Innisdemon
pi_198505807
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.
[..]

Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198506132
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 04:33 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.

Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.

[ Bericht 6% gewijzigd door baskick op 15-03-2021 07:32:49 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 15 maart 2021 @ 08:21:21 #91
38148 crew  Innisdemon
pi_198506615
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.

Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.
Nee ok er is idd nog wel kans dat het pakket wordt afgeleverd.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198527910
Update:

Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer :)
pi_198670291
Heb de laatste tijd meerdere van deze topics gezien over Coolblue en bol.com en elke keer loopt het slecht af.

Intussen bij Amazon als je dingen retour wilt sturen zeggen ze regelmatig oh laat maar zitten, je krijgt je geld wel maar hoeft niks terug te sturen.

En als je het wel terug moet sturen word het geld al terug gestort op de dag dat je het afgeeft hij het postkantoor, je hoeft dus niet te wachten op de aankomst.

Ik shop alleen nog bij Amazon dus.

[ Bericht 21% gewijzigd door DX11 op 24-03-2021 18:55:29 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198670659
Zoals DX11 al schreef, prima service bij Amazon! als ik een pakket inlever ter retour krijg ik onmiddellijk mijn geld al terug per creditcard en dat zonder te hoefen wachten tot het pakket aldaar aankomt.
pi_198678926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 12:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update:

Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer :)
En?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198863768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En?
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
  maandag 5 april 2021 @ 14:18:42 #97
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198864219
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
Wel onderzoek gestart?
pi_198866138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
Play hard, go pro.
  Redactie Frontpage maandag 5 april 2021 @ 16:40:10 #99
38148 crew  Innisdemon
pi_198866382
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
_O- deze gast
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198866584
En wat heb je nu geleerd? Voortaan dus bij Amazon bestellen daar flikken ze dit soort dingen niet namelijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198870281
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
Lees het topic eens door van TS zou ik zeggen ;)
pi_198870328
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:18 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wel onderzoek gestart?
Ja. Pakket was kwijt maar niet aangekomen, dus geld kwijt. Nooit meer coolblue.
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:52:30 #103
51385 baskick
Juist ja!
pi_198875689
Uit de AV:
quote:
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198877005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:52 schreef baskick het volgende:
Uit de AV:
[..]

Uit welke AV?
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:44:07 #105
51385 baskick
Juist ja!
pi_198877081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:38 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Uit welke AV?
De betreffende winkel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:14:59 #106
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198877520
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
Dat is niet netjes van ze.
Overigens een van de redenen dat ik altijd met CC betaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198878610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is niet netjes van ze.
Overigens een van de redenen dat ik altijd met CC betaal.
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:27:27 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198878764
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Dat herken ik eigenlijk niet. Ze zullen dat idd als eerste vragen maar daarna storten ze terug.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198879536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Dat herken ik niet.
Ik moest een formulier invullen en een paar dagen later kreeg ik het betwiste geld terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198879579
Hier goede ervaringen met rabo creditcard bij een niet-ontvangen kickstarter. Minder goede ervaringen bij ics, veel gedoe met formulieren en eigen risico.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Frontpage dinsdag 6 april 2021 @ 13:57:43 #111
38148 crew  Innisdemon
pi_198880097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:20 schreef DX11 het volgende:
Hier goede ervaringen met rabo creditcard bij een niet-ontvangen kickstarter. Minder goede ervaringen bij ics, veel gedoe met formulieren en eigen risico.
ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198880508
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.
Misschien moet ik dan maar eens gaan overstappen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198895084
Wat heeft een creditcard te maken met een retourpakket wat zoek is? Daar doen ze niks mee hoor. Je hebt alleen aankoopgarantie bij aankomst
pi_198895118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft een creditcard te maken met een retourpakket wat zoek is? Daar doen ze niks mee hoor. Je hebt alleen aankoopgarantie bij aankomst
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198895333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Ja als je je aankoop niet krijgt ja.
Heb ook eens retour kwijt gehad, doet je CC maatschappij helemaal niks mee.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:24:34 #116
51385 baskick
Juist ja!
pi_198895527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198895625
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?
Ja
Je betwist de aankoop en de verkoper kan het dan bewijzen dat het wel klopt. Dat hebben in mijn situatie niet gedaan.

Tegenwoordig is het wel denk ik lastiger omdat bij de aankoop je vaak een sms code moet invoeren die naar je mobiel wordt gestuurd. Dan kan je natuurlijk moeilijk beweren dat je het niet gekocht heb. Vroeger was dat niet zo...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage woensdag 7 april 2021 @ 11:43:41 #118
38148 crew  Innisdemon
pi_198895819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:39 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Dankje, goede tip
Ga je nog wat met die tip doen?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 8 april 2021 @ 23:19:24 #119
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_198926915
Ik heb dinsdag een wasmachine gekocht bij Coolblue.

Geld afgeschreven maar staat niks onder "mijn bestellingen". Contact telefonisch / mail / Whatsapp gehad. De administratie gaat het uitzoeken, kan 5 dagen duren :')

Stuur gewoon die wasmachine, het geld is ontvangen werd mij telefonisch bevestigd.

Zodra die binnen is ga ik niks meer bestellen bij coolblue. Maar zie het alweer gebeuren dat hier weer weken overheen gaan :r
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_198927020
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:19 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb dinsdag een wasmachine gekocht bij Coolblue.

Geld afgeschreven maar staat niks onder "mijn bestellingen". Contact telefonisch / mail / Whatsapp gehad. De administratie gaat het uitzoeken, kan 5 dagen duren :')

Stuur gewoon die wasmachine, het geld is ontvangen werd mij telefonisch bevestigd.

Zodra die binnen is ga ik niks meer bestellen bij coolblue. Maar zie het alweer gebeuren dat hier weer weken overheen gaan :r
Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.

Maar wat mis gaat lees je uiteraard op het internet ;)
pi_198927049
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja
Je betwist de aankoop en de verkoper kan het dan bewijzen dat het wel klopt. Dat hebben in mijn situatie niet gedaan.

Tegenwoordig is het wel denk ik lastiger omdat bij de aankoop je vaak een sms code moet invoeren die naar je mobiel wordt gestuurd. Dan kan je natuurlijk moeilijk beweren dat je het niet gekocht heb. Vroeger was dat niet zo...
Ah. Fraude. Altijd een top idee. :')
zie email 27 oktober
pi_198929223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah. Fraude. Altijd een top idee. :')
Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198929361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.

Maar wat mis gaat lees je uiteraard op het internet ;)
Er gaat overal altijd wel iets mis.

Hoeveel bestellingen hebben ze op een dag niet? Honderden? Misschien wel duizenden op de drukste dagen.
Uiteraard gaat er dan wel eens iets mis.

Die 5 standaard werkdagen wat ze opgeven (kan dus ook nog dezelfde dag zijn) checken ze domweg de bij en afschrijvingen, maar dat moet wel half handmatig op basis van betaalreferentie en naam etc.

Ik zie het probleem niet, altijd maar dat meteen alles willen, meteen alles moet maar goed gaan.
Zo zit het leven niet in elkaar.
pi_198929558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er gaat overal altijd wel iets mis.
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198929604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:

[..]

Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Alleen Amazon doet dat zover ik weet.
En dat is dan ook reus als geen ander, die kan elk verlies dragen en daar maken ze ge- of juist misbruik van door alles weg te kunnen concurreren.. "kapitalisme" is dood.
pi_198930008
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben :P
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
pi_198930243
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben :P
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:

quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:08 schreef Newby6781 het volgende:
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198930275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]

TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?
pi_198930363
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?
Bij een antwoordnr dus niet, zie deze post:
WGR / Retour pakket zoek Coolblue
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198931500
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben :P
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
Klopt dat staat in hun voorwaarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:35:49 #131
51385 baskick
Juist ja!
pi_198931561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.
Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 12:47:32 #132
38148 crew  Innisdemon
pi_198931686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.
Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.

Lees dat eerst even voor je reageert.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:37:47 #133
51385 baskick
Juist ja!
pi_198932311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:47 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.

Lees dat eerst even voor je reageert.
Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198932924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]

Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
pi_198932946
Edit
pi_198933075
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:43:42 #137
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198933227
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Heb je het ook nog op twitter gegooid?
pi_198933249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Heb je het ook nog op twitter gegooid?
Ja. Reageren niet meer op berichten
pi_198933263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:34 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?
Hun ( CB) verwijzen naar algemene voorwaarden retourzending postnl.
Postnl verwijst weer naar CB. Kastje naar de muur verhaal ;)
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:23 #140
194233 Friday12
Originele kloon
pi_198933284
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:44 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Ja. Reageren niet meer op berichten
Wat een tokkie toko :r
pi_198933439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Wat een tokkie toko :r
Ik moet stiekem wel gniffelen als ik de reclames zie van CB ja....
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:21:43 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198934964
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Ik moet stiekem wel gniffelen als ik de reclames zie van CB ja....
Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 17:28:56 #143
38148 crew  Innisdemon
pi_198935036
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?
Met alle plezier
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198936296
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.
Alsof dat zo makkelijk gaat ;)
pi_198936319
quote:
Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??
  Redactie Frontpage vrijdag 9 april 2021 @ 19:24:33 #146
38148 crew  Innisdemon
pi_198936420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:18 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??
Ik ben geen jurist, maar als ik het zo lees is het een tripje naar het juridisch loket waard.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:49:40 #147
51385 baskick
Juist ja!
pi_198936996
quote:
Interessant. Maar die was niet eerder genoemd, is het wel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198937224
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:

[..]

Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Hm, klopt niet helemaal,
Ik had iets besteld bij amazon.nl en 2 weken geleden terug gestuurd, vandaag is het geld pas terug gestort, en dit is al een paar keer gebeurt.
Amazon.nl werkt met dhl (ik heb nog geen post nl. voorbij zien komen als ik bij hun bestelde)en daar staat het pakket ook nog steeds op onderwegn als ik hun track en trace moet geloven
pi_198937876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:59 schreef Sorella het volgende:

[..]

Hm, klopt niet helemaal,
Ik had iets besteld bij amazon.nl en 2 weken geleden terug gestuurd, vandaag is het geld pas terug gestort, en dit is al een paar keer gebeurt.
Amazon.nl werkt met dhl (ik heb nog geen post nl. voorbij zien komen als ik bij hun bestelde)en daar staat het pakket ook nog steeds op onderwegn als ik hun track en trace moet geloven
Als je te vaak retourneert worden ze wel minder soepel inderdaad.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:22 #150
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_198938098
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:16 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Alsof dat zo makkelijk gaat ;)
Pieter zwart is CEO, probeer gewoon pieter.zwart@coolblue.nl/com of even via zijn LinkedIn

Maar na een maand mag je verwachten dat postNL zich niet langer kunnen verschuilen achter het is druk, dus dan zouden ze gewoon een onderzoek moeten instellens als hij echt kwijt is en dan kan je hun aansprakelijk stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')