De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvangerquote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Tot zover de geweldige service van coolblue. Walgelijk.
Doen ze niet.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:
[..]
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.quote:Op zondag 14 maart 2021 06:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een pakket wat na 2 weken niet is aangekomen is gewoon kwijt.
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:46 schreef bami_haar het volgende:
[..]
De verzender kan alleen onderzoek laten doen, niet de ontvanger
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraaktquote:Pakket verstuurd
1. Track and trace code bewaren
Bewaar de track and trace code. Het is altijd een goed idee om een pakket met een zekere waarde verzekerd te versturen. In dat geval heb je altijd recht op een schadevergoeding. Check wel vooraf hoe hoog die is als het pakket echt veel waard is. Een track and trace code is handig, maar het geeft je geen recht op een schadevergoeding!
2. Neem contact op met de postbezorger
De postbezorger stelt dan een onderzoek in naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.
3. Stap naar de Geschillencommissie
Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post. Zo ja, dien dan daar je klacht in. Levert dit niets op, onderzoek dan of de bezorger is aangesloten bij een klachtenregeling. Met een klacht over PostNL kun je sowieso terecht bij de Geschillencommissie Post.
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:
[..]
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
Goede tip. Eerst eens klacht ingediend thuiswinkel waarborg.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.
Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Dat zijn dan uitzonderingen..quote:Op zondag 14 maart 2021 10:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is alles behalve zeker. Ik had laatst een 'gewoon' pakket binnen NL dat drie weken onderweg was waarbij de t&t status all over the place was.
Weer iets geleerd :-)quote:Op zondag 14 maart 2021 13:17 schreef baskick het volgende:
[..]
In het geval van een antwoordnummer kan alleen de ontvanger onderzoek laten doen.
Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).quote:Op zondag 14 maart 2021 13:47 schreef Twintig het volgende:
Dit is absurd. Eigenlijk is PostNL verantwoordelijk voor de pakketten op het moment dat je het afgeeft. Zij zijn het pakket kwijtgeraakt, dus zij hebben niet aan de prestatieafspraken gehouden en dus niet geleverd waar ze voor betaald worden.
Je kan een klacht indienen bij de geschillencommissie Post
[..]
Bron: https://www.consumentenbo(...)/pakket-zoek-geraakt
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.quote:Op zondag 14 maart 2021 20:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Inspanningsverplichting. Wil je meer, dan betaal je meer (zoals ook voor verzekerd verzenden).
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.quote:Op zondag 14 maart 2021 21:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Inspanningsverplichting? Het is geen tandarts.
quote:Artikel 16
Track & Trace
De navolgende artikelen zijn van toepassing op Brievenbuspost met een Service en op Niet Brievenbuspost, met uitzondering van Niet Brievenbuspost tot en met 2 kg zonder Service en zonder track & trace.
16.1) De Afzender kan de verzendstatus van de voornoemde Poststukken volgen op www.tracktrace.nl. Koninklijke PostNL heeft een inspanningsverplichting met betrekking tot het (laten) uitvoeren van track & trace voor de voornoemde Poststukken. Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.
Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.quote:Op zondag 14 maart 2021 22:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik wist niet dat tandartsen het alleenrecht hadden op de inspanningsverplichting.
[..]
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.quote:Op maandag 15 maart 2021 04:33 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je hebt het hier over de Track and trace functionaliteit, niet over het daadwerkelijk bezorgen van een pakket volgens afspraak.
Nee ok er is idd nog wel kans dat het pakket wordt afgeleverd.quote:Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Klopt. Vooralsnog is dat ook nog het probleem, toch? Het staat nog niet vast dat het pakket kwijt is.
Naar TS toe hebben ze m.i. überhaupt geen verplichting wat aflevering betreft.
En?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:41 schreef Newby6781 het volgende:
Update:
Thuiswinkel waarborg gaat met coolblue in conclaaf omdat de klantvriendelijkheid in mijn case ver te zoeken is. Hoor eind van de week meer
Wel onderzoek gestart?quote:Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je daar een wettelijke onderbouwing voor?
quote:Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
Lees het topic eens door van TS zou ik zeggenquote:Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
quote:Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
De betreffende winkel.quote:
Dat is niet netjes van ze.quote:Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is niet netjes van ze.
Overigens een van de redenen dat ik altijd met CC betaal.
Dat herken ik eigenlijk niet. Ze zullen dat idd als eerste vragen maar daarna storten ze terug.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Dat herken ik niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:20 schreef DX11 het volgende:
Hier goede ervaringen met rabo creditcard bij een niet-ontvangen kickstarter. Minder goede ervaringen bij ics, veel gedoe met formulieren en eigen risico.
Misschien moet ik dan maar eens gaan overstappen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft een creditcard te maken met een retourpakket wat zoek is? Daar doen ze niks mee hoor. Je hebt alleen aankoopgarantie bij aankomst
Ja als je je aankoop niet krijgt ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Jaquote:Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?
Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:19 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb dinsdag een wasmachine gekocht bij Coolblue.
Geld afgeschreven maar staat niks onder "mijn bestellingen". Contact telefonisch / mail / Whatsapp gehad. De administratie gaat het uitzoeken, kan 5 dagen duren
Stuur gewoon die wasmachine, het geld is ontvangen werd mij telefonisch bevestigd.
Zodra die binnen is ga ik niks meer bestellen bij coolblue. Maar zie het alweer gebeuren dat hier weer weken overheen gaan
Ah. Fraude. Altijd een top idee.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja
Je betwist de aankoop en de verkoper kan het dan bewijzen dat het wel klopt. Dat hebben in mijn situatie niet gedaan.
Tegenwoordig is het wel denk ik lastiger omdat bij de aankoop je vaak een sms code moet invoeren die naar je mobiel wordt gestuurd. Dan kan je natuurlijk moeilijk beweren dat je het niet gekocht heb. Vroeger was dat niet zo...
Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.quote:
Er gaat overal altijd wel iets mis.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.
Maar wat mis gaat lees je uiteraard op het internet
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er gaat overal altijd wel iets mis.
Alleen Amazon doet dat zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
quote:Op zondag 14 maart 2021 14:08 schreef Newby6781 het volgende:
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.
TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]
Bij een antwoordnr dus niet, zie deze post:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?
Klopt dat staat in hun voorwaarden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.
Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 12:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.
Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?quote:Op vrijdag 9 april 2021 12:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.
Lees dat eerst even voor je reageert.
Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]
Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Heb je het ook nog op twitter gegooid?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Ja. Reageren niet meer op berichtenquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Heb je het ook nog op twitter gegooid?
Hun ( CB) verwijzen naar algemene voorwaarden retourzending postnl.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?
Wat een tokkie tokoquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:44 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ja. Reageren niet meer op berichten
Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ik moet stiekem wel gniffelen als ik de reclames zie van CB ja....
Met alle plezierquote:Op vrijdag 9 april 2021 13:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?
Alsof dat zo makkelijk gaatquote:Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.
Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:28 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Met alle plezier
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Ik ben geen jurist, maar als ik het zo lees is het een tripje naar het juridisch loket waard.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:18 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??
Interessant. Maar die was niet eerder genoemd, is het wel?quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:28 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Met alle plezier
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Hm, klopt niet helemaal,quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Als je te vaak retourneert worden ze wel minder soepel inderdaad.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:59 schreef Sorella het volgende:
[..]
Hm, klopt niet helemaal,
Ik had iets besteld bij amazon.nl en 2 weken geleden terug gestuurd, vandaag is het geld pas terug gestort, en dit is al een paar keer gebeurt.
Amazon.nl werkt met dhl (ik heb nog geen post nl. voorbij zien komen als ik bij hun bestelde)en daar staat het pakket ook nog steeds op onderwegn als ik hun track en trace moet geloven
Pieter zwart is CEO, probeer gewoon pieter.zwart@coolblue.nl/com of even via zijn LinkedInquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |