Ja, misschien een slecht voorbeeld. Ik begrijp je punt van niet-traploos veranderen van de koers. Een tick kan 1 ct zijn maar ook 13 euro bij wijze van spreken. Maar aan dan de vraag, wat zou dan het nut zijn van een stop limit?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 03:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof dat je het mechanisme goed begrijpt, maar het voorbeeld van 22,99 is vreemd. Een aandeel daalt niet traploos. Het is goed mogelijk dat het in 1 tick van 23,05 naar 22,95 daalt. In dat geval heb je het aandeel dus nog steeds.

In dit voorbeeld wordt er niets verkocht en heb je het aandeel nog steeds. Waarom zou iemand het voor 22,95 van je kopen als de marktprijs al 22,90 is.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 13:28 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, misschien een slecht voorbeeld. Ik begrijp je punt van niet-traploos veranderen van de koers. Een tick kan 1 ct zijn maar ook 13 euro bij wijze van spreken. Maar aan dan de vraag, wat zou dan het nut zijn van een stop limit?
Om in hetzelfde voorbeeld te blijven:
1. Je hebt gekocht op 20, aandeel is nu 23,50 en je verwacht een daling maar wil ook niet op 23,50 verkopen omdat het aandeel later misschien weer stijgt.
2. Dus je wil het liefst verkopen als ie de 23 aantikt (of iets daaronder). Je stelt een stop limit order in van 23, limit 22,95.
3. Dan daalt de koers van 23,50 naar 23,05 naar 22,90.
Is het dan niet zo dat je tegen je limietprijs van 22,95 verkoopt? Dat is mijn veronderstelling.

Bij een incourant aandeel is het niet verstandig om bestens te verkopen (of te kopen). In dat geval zou ik zeker een stop-limit overwegen om te voorkomen dat ik iemand anders wel een bijzonder goede dag bezorg.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:00 schreef jaco het volgende:
Misschien dat iemand anders in dit forum een goede reden voor een stop-limit weet?

Keb ook een dure fout gemaakt een keer...quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef nostra het volgende:
Jezus, open schrijven in plaats van open kopen. Hoe pis je geld weg in 10 seconden.

Oké, nu jij het zo omschrijft, ontgaat mij het nut ook een beetje. Mijn usecase was:quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:00 schreef jaco het volgende:
[..]
In dit voorbeeld wordt er niets verkocht en heb je het aandeel nog steeds. Waarom zou iemand het voor 22,95 van je kopen als de marktprijs al 22,90 is.
Ik weet ook niet wat het nut van een stop-loss order met een limit is. Ik heb het nog nooit gebruikt. De stop-loss zelf is een duidelijk verhaal. Je zet een stop-loss order om jezelf tegen een daling te beschermen. Maar waarom zou je het aandeel alsnog willen houden als dit een relatief grote daling is?
Via Google kwam ik deze uitleg tegen, maar het argument voor een stop-limit is me eerlijk gezegd niet duidelijk. Er staat dat de trader een snel herstel verwacht, maar als dat waar zou zijn waarom gebruikt die dan uberhaupt een stop-loss mechanisme?
Het kan zijn dat een trader niet bij extreme dalingen wil verkopen, er vanuit gaande dat dit een computer storing of een andere fout moet zijn. Maar voor zover ik weet, beschermt de beurs je daar al tegen door het stil leggen van de handel bij dergelijke patronen en het terugdraaien van transacties. Maar misschien geldt dat niet voor de wat 'wildere' beurzen zoals over-the-counter markten?
Misschien dat iemand anders in dit forum een goede reden voor een stop-limit weet?
 Toch fijn, zo'n forum... beetje sparren met anderen.
 Toch fijn, zo'n forum... beetje sparren met anderen.Que?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef nostra het volgende:
Jezus, open schrijven in plaats van open kopen. Hoe pis je geld weg in 10 seconden.

Wilde puts kopen, maar schreef ze per ongeluk, kost je twee keer de spread. Geen duizenden euro's ofzo, maar 1.500 keer een dubbeltje is toch zonde.quote:

Keb die fout gemaakt in.. Dat ik teveel risico nam. Gelijk verkocht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Wilde puts kopen, maar schreef ze per ongeluk, kost je twee keer de spread. Geen duizenden euro's ofzo, maar 1.500 keer een dubbeltje is toch zonde.

https://finance.yahoo.com/quote/NEXT?p=NEXTquote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:39 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Uitgestapt in het algemeen? Of uit Tell?
Als dat laatste het geval is: in hoop dat je de ontwikkelingen een beetje volgt en niet spijt hebt straks
wat staat hier now ??????quote:NextDecade Corporation (NEXT)
NasdaqCM - NasdaqCM Real Time Price. Currency in USD
Add to watchlist
Quote Lookup
1.9500-0.1650 (-7.80%)
At close: March 25 4:00PM EDT
3.2100 +1.26 (64.62%)
Pre-Market: 4:04AM EDT

Het zijn aandelen. Die gaan alleen maar omhoog.quote:

gisteren gingen ze ook wel omlaagquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zijn aandelen. Die gaan alleen maar omhoog.

Plus 42 procent nuquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://finance.yahoo.com/quote/NEXT?p=NEXT
[..]
wat staat hier now ??????
wat en raar fonds is dit joh
https://finance.yahoo.com(...)t-co2-212907761.html

Is die niet hoger dan?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:44 schreef Arcee het volgende:
Ja, AEX nog maar 5 punten verwijderd van de ATH.

701.56 punten op 4 september 2000.quote:

Goed moment om short te gaan =)quote:

quote:
Ik denk dat die Next decade een beetje een speelbal is van hedgefondsen , ik blijf toch bij de goeie oude Shell ,quote:
de LNG company in de wereldquote:Investors with an interest in Oil and Gas - Integrated - International stocks have likely encountered both Shell Oil (RDS.A) and Chevron (CVX).
But which of these two stocks offers value investors a better bang for their buck right now?
We'll need to take a closer look.
quote:RDS.A currently has a forward P/E ratio of 10.73, while CVX has a forward P/E of 20.76. We also note that RDS.A has a PEG ratio of 2.68. This metric is used similarly to the famous P/E ratio, but the PEG ratio also takes into account the stock's expected earnings growth rate. CVX currently has a PEG ratio of 4.15.
Another notable valuation metric for RDS.A is its P/B ratio of 0.98. The P/B is a method of comparing a stock's market value to its book value, which is defined as total assets minus total liabilities. By comparison, CVX has a P/B of 1.48.
These metrics, and several others, help RDS.A earn a Value grade of A, while CVX has been given a Value grade of C.
RDS.A is currently sporting an improving earnings outlook, which makes it stick out in our Zacks Rank model. And, based on the above valuation metrics, we feel that RDS.A is likely the superior value option right now.

Sorry, maar hier sla je de plank toch wel een beetje mis hoor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat die Next decade een beetje een speelbal is van hedgefondsen , ik blijf toch bij de goeie oude Shell , de LNG company in de wereld
https://finance.yahoo.com(...)stock-154003641.html
[..]

Ja kan zijn dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Verder is NextDecade nogal vrijzinnig in haar communicatie. Weken/maanden radiostilte en dan ineens: PR release. Dom geld gaat er ondanks dat gewoon in mee en ondertussen surf ik mee op de golf, helemaal mooi.
In tegenstelling tot NextDecade houdt Tellurian haar kaarten dicht bij de borst. Toevallig gisteren een IR meeting geweest en gezien alle recente ontwikkelingen ben ik zeer tevreden met mijn investering.
Maar wat ik ook uitleg aan mensen om me heen, het lijkt maar niet te landen. So be it. Ik zit er klaar voor.

Jep, en dan is de upside echt gigantisch. Aan de andere kant kan ik er ook gewoon naast zitten natuurlijk, maar dan ben ik hooguit de helft van mijn inleg kwijt. Ook geen ramp. Risk vs reward.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja kan zijn dat je gelijk hebt

klinkt goedquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:48 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Jep, en dan is de upside echt gigantisch. Aan de andere kant kan ik er ook gewoon naast zitten natuurlijk, maar dan ben ik hooguit de helft van mijn inleg kwijt. Ook geen ramp. Risk vs reward.
Toch verwacht ik succes. Charif Souki is de Elon Musk in de LNG wereld en het business model is zeker voor de Aziatische markt goud waard. Ik zie een mooie zomer tegemoet.

Jij was toch uitgestaptquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat die Next decade een beetje een speelbal is van hedgefondsen , ik blijf toch bij de goeie oude Shell ,
[..]
de LNG company in de wereld
https://finance.yahoo.com(...)stock-154003641.html
[..]

nee ben weer terugquote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:55 schreef SOG het volgende:
[..]
Jij was toch uitgestapt
https://www.reuters.com/a(...)y-wave-idUSKBN2BI1KM
Pfff uk en usa lopen zo hard voor op ons.... miss toch wat verkopen van de week. Snap de euforie in usa en uk, maar hier in europa hebben we nog wat in te halen. Aan de andere kant moet ik wel steeds denken aan basic fit dat gewoon omhoog ging toen ze alle vestigingen moesten sluiten tijdens de tweede golf

Zijn ook geen Russell-aandeeltjes ofzo, zo'n Viacom. Bizar deze markt.quote:Op zondag 28 maart 2021 14:45 schreef Heph844 het volgende:
Hedgefonds in de problemen, moet even 10 miljard (!!) aan aandelen verkopen om aan margin call te voldoen
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Maar de koers van KPN stond op 85 Euro en KPN Quest op 63 Euroquote:Op maandag 29 maart 2021 10:01 schreef Idisrom het volgende:
AEX weer even op 700 punten.
Bij de 700 punten in 2000 stond de koers van Shell nog op meer dan het dubbele, de koers van ING ongeveer op ¤ 45, en de koers van Aegon ongeveer op ¤ 55

Ja de staat zit er altijd naast met deelnemingen ,ABN AMRO stond ook op 21 toen men opperde om eruit te doen , maar ze stapten in Air Franse op 12 euro, jaar later was ie 3 euroquote:Op maandag 29 maart 2021 10:10 schreef Idisrom het volgende:
Ja, de KPN. Ik meende op een gegeven moment dat de staatsschuld met 30 miljard euro kon zakken, als Zalm toen het resterende belang zou verkopen.

Je noemde eerder ook Pieridae. Hoe verhoudt die zich in die hele sector waar jij zo vuistdiep in zit?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Verder is NextDecade nogal vrijzinnig in haar communicatie. Weken/maanden radiostilte en dan ineens: PR release. Dom geld gaat er ondanks dat gewoon in mee en ondertussen surf ik mee op de golf, helemaal mooi.
In tegenstelling tot NextDecade houdt Tellurian haar kaarten dicht bij de borst. Toevallig gisteren een IR meeting geweest en gezien alle recente ontwikkelingen ben ik zeer tevreden met mijn investering.
Maar wat ik ook uitleg aan mensen om me heen, het lijkt maar niet te landen. So be it. Ik zit er klaar voor.

Kort samengevat: probeert ook een groot LNG export project van de grond te krijgen in Canada, Goldboro.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:25 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Je noemde eerder ook Pieridae. Hoe verhoudt die zich in die hele sector waar jij zo vuistdiep in zit?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb 485 aandelen. Paladin Energy heeft nieuwe aandelen uitgeven waar ik een claim op kan doen? 485 aandelen gedeeld door 8,5 is 57 claims als ik het goed begrijp?Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.

Aha thanks. In ieder geval zijn er dus ook goede redenen dat het ook zo laag staat.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:35 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Kort samengevat: probeert ook een groot LNG export project van de grond te krijgen in Canada, Goldboro.
Hier wat extra info vanuit een gelekte presentatie:
https://www.halifaxexamin(...)-ask-Dec-16-2020.pdf
Het is een project dat al jarenlang doorgang probeert te vinden, maar vanwege sociaal maatschappelijk druk een beetje als verloren werd beschouwd. Sinds kort is er na maanden/jarenlang overleg een akkoord bereikt onder de plaatselijke bevolking aldaar en rest het enige probleemstuk het rondkrijgen van de financiering.
Uniper (Duitsland) heeft al aangegeven niet mee te willen doen in het bijna afgeronde NS2 project, maar wanneer mogelijk LNG af te nemen uit Canada, Goldboro. Er is bovendien eerder een MOU bereikt en het is nu aan de Canadese overheid om de laatste investering te doen, zodat FID bereikt kan worden en het project kan gaan beginnen. Dit laatste is echter vrij afhankelijk van de politiek aldaar.

Jazeker! Zonder doorgang van Goldboro is het bedrijf zoveel waard als de assets die het bezit, en dat is vrij ruim ingeschat 1/3e van wat het nu is.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:48 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Aha thanks. In ieder geval zijn er dus ook goede redenen dat het ook zo laag staat.

Klopt, met dien verstande dat die aandelen nog niet uitgegeven zijn, maar dat ze voornemens zijn die uit te geven. Jij als zittende aandeelhouder krijgt het eerste recht om mee te doen aan die emissie. Je mag dus 57 aandelen kopen voor 37 AUDc per stuk. Dat geld gaat naar het bedrijf, niet naar derden, want ze geven zelf nieuwe aandelen uit. Je kan ook niet meedoen; die claims zijn over het algemeen zelf ook verhandelbaar op de beurs en iets waard (feitelijk is het niet veel anders dan een callwarrant), maar veel zal dat in dit geval niet zijn. Je bestaande belang verwatert dan wel: hetzelfde vermogen moet over meer aandelen worden verdeeld, terwijl jij hetzelfde aantal aandelen houdt.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb 485 aandelen. Paladin Energy heeft nieuwe aandelen uitgeven waar ik een claim op kan doen? 485 aandelen gedeeld door 8,5 is 57 claims als ik het goed begrijp?

De waarde van die warrant kan je dan weer zien als vorm van dividend of non? En de onderliggende waarde als de aandelen emissie.quote:Op maandag 29 maart 2021 23:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, met dien verstande dat die aandelen nog niet uitgegeven zijn, maar dat ze voornemens zijn die uit te geven. Jij als zittende aandeelhouder krijgt het eerste recht om mee te doen aan die emissie. Je mag dus 57 aandelen kopen voor 37 AUDc per stuk. Dat geld gaat naar het bedrijf, niet naar derden, want ze geven zelf nieuwe aandelen uit. Je kan ook niet meedoen; die claims zijn over het algemeen zelf ook verhandelbaar op de beurs en iets waard (feitelijk is het niet veel anders dan een callwarrant), maar veel zal dat in dit geval niet zijn. Je bestaande belang verwatert dan wel: hetzelfde vermogen moet over meer aandelen worden verdeeld, terwijl jij hetzelfde aantal aandelen houdt.

Nou ja, vanuit het perspectief van de vennootschap onttrek je geen vermogen. Vanuit het perspectief van de aandeelhouder zou je kunnen stellen dat het een vorm van beloning is, al zal dat over het algemeen puur de compensatie voor de verwatering zijn en vindt zo'n claimemissie niet plaats omdat anderen in de rij staan, dus beloning is sowieso relatief.quote:Op maandag 29 maart 2021 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
De waarde van die warrant kan je dan weer zien als vorm van dividend of non? En de onderliggende waarde als de aandelen emissie.

Hadden die niet een 1:5 leverage op tech aandelen die op hun ath zaten?quote:Op zondag 28 maart 2021 14:45 schreef Heph844 het volgende:
Hedgefonds in de problemen, moet even 10 miljard (!!) aan aandelen verkopen om aan margin call te voldoen
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Dat is een durequote:Op maandag 29 maart 2021 18:49 schreef ludovico het volgende:
https://www.beursonline.n(...)-dec-2023-50000.aspx
Get downnnn.
Keb koopordertje op 29 eu.

Why.quote:

Stock dividend =).quote:Op dinsdag 30 maart 2021 00:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, vanuit het perspectief van de vennootschap onttrek je geen vermogen. Vanuit het perspectief van de aandeelhouder zou je kunnen stellen dat het een vorm van beloning is, al zal dat over het algemeen puur de compensatie voor de verwatering zijn en vindt zo'n claimemissie niet plaats omdat anderen in de rij staan, dus beloning is sowieso relatief.

Ja ik hou niet van put opties , en dan 3000 euro in een putoptie , neequote:

Dank voor je uitleg!quote:Op maandag 29 maart 2021 23:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, met dien verstande dat die aandelen nog niet uitgegeven zijn, maar dat ze voornemens zijn die uit te geven. Jij als zittende aandeelhouder krijgt het eerste recht om mee te doen aan die emissie. Je mag dus 57 aandelen kopen voor 37 AUDc per stuk. Dat geld gaat naar het bedrijf, niet naar derden, want ze geven zelf nieuwe aandelen uit. Je kan ook niet meedoen; die claims zijn over het algemeen zelf ook verhandelbaar op de beurs en iets waard (feitelijk is het niet veel anders dan een callwarrant), maar veel zal dat in dit geval niet zijn. Je bestaande belang verwatert dan wel: hetzelfde vermogen moet over meer aandelen worden verdeeld, terwijl jij hetzelfde aantal aandelen houdt.

Vaak is die inschrijving (en ook de verkoop van claims) kosteloos voor de belegger, zou je nog even kunnen checken. Word je er nog steeds niet rijk van natuurlijk, maar zie je een beetje hoe het werkt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:51 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg!
Maar goed, 57*37 AUDc is 21,09 AUD... Transactiekosten zijn nog hoger waarschijnlijk. Laat ik maar schieten I guess.

Al zakt de aex naar 500 punten is mijn portefeuille nog niet gecompenseerd door die optie.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ik hou niet van put opties , en dan 3000 euro in een putoptie , nee
mocht het terug zakken dan koop ik bij
en met de huidige geldcreatie , kan ik geen put kopen

Zolang de ECB en de FED geld blijven strooien ben ik nergens bang voorquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al zakt de aex naar 500 punten is mijn portefeuille nog niet gecompenseerd door die optie.
Kan ook wel de helft verkopen maar ik wacht het nog ff af.. Postnl zal 28 cent dividend uitkeren binnenkort en Gazprom kan nog wel even omhoog.

Rente omhoog, fiscal tightening.. Sowieso teveel bubbel objecten te verzinnen nu zoals Tesla en Bitcoin.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zolang de ECB en de FED geld blijven strooien ben ik nergens bang voor
eeen bankrun zie ik niet gebeuren , als er digitaal geld gestrooid kan worden

ja ik ben uit de Bitcoin ETF en heb er nu al spijt vanquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rente omhoog, fiscal tightening.. Sowieso teveel bubbel objecten te verzinnen nu zoals Tesla en Bitcoin.
Dat gaat een zooitje meetrekken naar mijn idee.

Huh? Een week geleden riep je hier nog dat je volledig uitgestapt was en dat er een 'perfect storm' aan zat te komen.. Watskeburt in de tussentijd?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zolang de ECB en de FED geld blijven strooien ben ik nergens bang voor

terug ingestaptquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Huh? Een week geleden riep je hier nog dat je volledig uitgestapt was en dat er een 'perfect storm' aan zat te komen.. Watskeburt in de tussentijd?

Tesla.. Fantasie in???quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik ben uit de Bitcoin ETF en heb er nu al spijt van
Tesla zit nog fantasie genoeg in , als ze de 1.000.000 wagens gaan afzettenen in 2021 e als hun FSD de standaard gaat worden
Ik zou geen Tesla willen , maar toch , wel gaan er heel veel autofabrieken failliet want er worden veel te veel auto's gemaakt , ze gaan allemaal 30 jaar ,mee tegenwoordig
RD heeft upwaarts potentieel tot 30 euro met die LNG , ook AMG kan naar de 45 euro , AH kan naar de 30 euro
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/9835-mithra

Ze maken auto’s.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla.. Fantasie in???
Hou op hoor. Ze maken auto's, niks bijzonder aan, kunnen vele partijen op grotere schaal dan Tesla, en Tesla moet meer waard zijn op de beurs? Succes........................... Misschien dat ze nog 5-10 jaar voorlopen op de rest maar dan is het gewoon klaar met de voordeeltjes. En afgezien van alles draaien ze nauwelijks winst hè.

Dat ze nauwelijks winst maken momenteel vind ik niet zo gek aangezien ze nog flink in een groeifase zitten. Die blijven voorlopig nog wel aan de top, r&d kapitaal is natuurlijk ook geen probleem met deze koersen. Maar er zit al een enorme bak groei ingeprijsd, dus hoeveel meer moet er dan nog bijquote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla.. Fantasie in???
Hou op hoor. Ze maken auto's, niks bijzonder aan, kunnen vele partijen op grotere schaal dan Tesla, en Tesla moet meer waard zijn op de beurs? Succes........................... Misschien dat ze nog 5-10 jaar voorlopen op de rest maar dan is het gewoon klaar met de voordeeltjes. En afgezien van alles draaien ze nauwelijks winst hè.

Tot vb de zelfrijdende auto straks onder Tesla een succes wordt. Of een van de 10 andere innovatiesquote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla.. Fantasie in???

juistquote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:00 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ze maken auto’s.
Als ik jou was zou ik iets minder hoog van de toren blazen als je blijkbaar zo weinig van het bedrijf af weet.

Tesla is meer een merk met EV’s als cashcow.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
diep respect voor hun productiesnelheid en kosten per product
afgezien van hun vorderingen op basis van de vorderingen op full selfdrinving en accu kennis en patenten enz enz enz
Musk is niet voor niets de Technoking of Tesla

Wat jij wilt. Verneuk je geld er maar lekker aan. Een grote dikke bubbel dat Tesla. Niet een klein beetje maar een factor 30.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:00 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ze maken auto’s.
Als ik jou was zou ik iets minder hoog van de toren blazen als je blijkbaar zo weinig van het bedrijf af weet.

Ze moeten qua marges 10-20k per auto extra winst maken tov de peers structureel om de huidige beurswaarde recht te praten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat ze nauwelijks winst maken momenteel vind ik niet zo gek aangezien ze nog flink in een groeifase zitten. Die blijven voorlopig nog wel aan de top, r&d kapitaal is natuurlijk ook geen probleem met deze koersen. Maar er zit al een enorme bak groei ingeprijsd, dus hoeveel meer moet er dan nog bij
Maar met de geldpersen op volle toeren kan alles.

Niks wat andere autobouwers niet kunnen. Prima hoor dat Tesla de Apple wordt van de auto's . Maar 20k Tesla premie betalen is wel erg veel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tot vb de zelfrijdende auto straks onder Tesla een succes wordt. Of een van de 10 andere innovaties

Kosten per product.. Lol met marges van rond de 0.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
diep respect voor hun productiesnelheid en kosten per product
afgezien van hun vorderingen op basis van de vorderingen op full selfdrinving en accu kennis en patenten enz enz enz
Tesla kan doorgaan met het verlagen van de verkoopprijs tot iedere autofabrikant kapot is
Musk is niet voor niets de Technoking of Tesla

Gast, moet je eens luisteren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat jij wilt. Verneuk je geld er maar lekker aan. Een grote dikke bubbel dat Tesla. Niet een klein beetje maar een factor 30.
Niet huilen als het fout gaat.

Mwehhh mijn heilige Tesla.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Gast, moet je eens luisteren.
Wat jij zojuist riep, daar krijgt menig investeerder kromme tenen van. Je wuift het gelijk weg door blind in de aanval te gaan, maar misschien zou je het mee moeten nemen als advies. Weet je wel, op van die momenten dat je jezelf in goed geïnformeerd gezelschap niet gelijk binnen 1 zin buitenspel zet, de rest van de avond.
Verder bedank ik je voor je advies, maar zonder jouw advies ben ik ook allang goed uit de verf gekomen. Dankjewel.

Ja aan dit niveau kleuterklas ga ik dus niet meedoen. Zoek je vriendjes maar in de zandbak.quote:

Je ziet blijkbaar nog steeds het punt niet. Ik vraag me nu serieus af of je te dom bent of dat je simpelweg weg te snel/niet goed leest.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mwehhh mijn heilige Tesla.
Ik waarschuw jullie maar. We zien over 10 jaar wel wie gelijk had.
Blind in de aanval is het allerminst.
Als Tesla 20% van de automarkt kan bedienen moeten ze 20k per auto extra winst maken om de beurskoers te rechtvaardigen.
Succes!

Je reageert echt best wel heftigquote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:20 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ja aan dit niveau kleuterklas ga ik dus niet meedoen. Zoek je vriendjes maar in de zandbak.
En voor alle duidelijkheid: Tesla heb ik, achteraf met spijt, aan me voorbij laten gaan. Ipv daarvan was ik in Nio gestapt eind 2019. Dus dan kun je bij deze je misplaatste zieligheid voor je houden.

Je bent verliefd op je aandeel, dat baseer ik op de emotie die dit allemaal bij je opwekt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Je ziet blijkbaar nog steeds het punt niet. Ik vraag me nu serieus af of je te dom bent of dat je simpelweg weg te snel/niet goed leest.
Doe eens kennis op man, voordat je begint te roepen. Als je niet geïnformeerd bent, maar je mond dicht houdt, dan valt het in ieder geval niet zo op.

Waarop lopen ze 5-10 jaar voor dan? Die autopilot?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla.. Fantasie in???

De emotie die je ziet is de emotie die loskomt bij het zien van domme mensen met teveel zelfvertrouwen.quote:

Geen idee waar ze het op baseren alleen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef SOG het volgende:
[..]
Waarop lopen ze 5-10 jaar voor dan? Die autopilot?
Ziet overal al polestars rijden. Porsche heb ik vd week ook al gezien. Is natuurlijk een ander segment maar wat een dikke bak is dat zeg.
Ford heeft al een mustang ev in amerika.
Vw staat al op 1 in europa geloof ik qua verkopen.
Moeilijk in the schatten. Cathy wood geeft tesla een koersdoel van 3k
Zelf blijf ik er van weg.

Wacht jij nou maar gewoon 10 jaar en stuur dan maar weer een berichtje.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:28 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
De emotie die je ziet is de emotie die loskomt bij het zien van domme mensen met teveel zelfvertrouwen.
Dom + zelfvertrouwen is een gevaarlijke combi imo.
Maar succes verder

Het is alllebei geen religiequote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef ludovico het volgende:
Tesla fanboys zijn als bitcoin fanboys. Veel plezier ermee. Ik vind het religie.

Al die innovaties zijn nu al ingeprijsd in de koers, plus nog een bonus erbovenop.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tot vb de zelfrijdende auto straks onder Tesla een succes wordt. Of een van de 10 andere innovaties

quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:30 schreef tjoptjop het volgende:
Qua Tesla als bedrijf ben ik wel bullish al is het nu naar mijn idee ook flink overgewaardeerd. Maar dat zegt niet zoveel want ik vind heel tech overgewaardeerd
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kosten per product.. Lol met marges van rond de 0.
je weet niet, en ik wist te laatquote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef SOG het volgende:
[..]
Waarop lopen ze 5-10 jaar voor dan? Die autopilot?
Ziet overal al polestars rijden. Porsche heb ik vd week ook al gezien. Is natuurlijk een ander segment maar wat een dikke bak is dat zeg.
Ford heeft al een mustang ev in amerika.
Vw staat al op 1 in europa geloof ik qua verkopen.
Moeilijk in the schatten. Cathy wood geeft tesla een koersdoel van 3k
Zelf blijf ik er van weg.
Ik zou zelf ook wel een 2de hands model s willen onder mijn reet, als die batterijen niet om de 300k ofzo vervangen moeten worden met een kostenplaatje van 15k

ROYAL DUTCH SHELLA -> 20,-quote:

value heeft het tot nu toe in 2021 prima gedaan. Werd ook tijd! Dus wie weet. Heb zelf ook vooral valuequote:Op woensdag 31 maart 2021 09:17 schreef Beursaap het volgende:
De voorspelling voor 31-12-2021 van mijn portefeuille:
ABN AMRO GROUP -> 11,50
AEGON -> 5,-
AIR FRANCE -> 6,50
ARCELORMITTAL 26,-
BAM GROEP KON -> 2,50
BRUNEL INTERNAT -> 14,-
FUGRO NL00150004A7 -> 10,50
GALAPAGOS BE0003818359 -> 80,-
LUCASBOLS -> 12,-
ROYAL DUTCH SHELLA -> 20,-
SLIGRO FOOD GROUP -> 25,-
UNIBAIL-WFD UNIBAI -> 100,-

Moeilijk in te schatten wanneer precies. Dat het eraan zit te komen is in mijn ogen evident, maar bij het prikken van een “datum” heb ik er al 3 keer naast gezeten inmiddelsquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:25 schreef timmmmm het volgende:
@:tuinkabouter5000
We zitten op +5% vandaag, zouden we dan eindelijk los gaan?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |