Ja kan zijn dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Verder is NextDecade nogal vrijzinnig in haar communicatie. Weken/maanden radiostilte en dan ineens: PR release. Dom geld gaat er ondanks dat gewoon in mee en ondertussen surf ik mee op de golf, helemaal mooi.
In tegenstelling tot NextDecade houdt Tellurian haar kaarten dicht bij de borst. Toevallig gisteren een IR meeting geweest en gezien alle recente ontwikkelingen ben ik zeer tevreden met mijn investering.
Maar wat ik ook uitleg aan mensen om me heen, het lijkt maar niet te landen. So be it. Ik zit er klaar voor.
Jep, en dan is de upside echt gigantisch. Aan de andere kant kan ik er ook gewoon naast zitten natuurlijk, maar dan ben ik hooguit de helft van mijn inleg kwijt. Ook geen ramp. Risk vs reward.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja kan zijn dat je gelijk hebt
klinkt goedquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:48 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Jep, en dan is de upside echt gigantisch. Aan de andere kant kan ik er ook gewoon naast zitten natuurlijk, maar dan ben ik hooguit de helft van mijn inleg kwijt. Ook geen ramp. Risk vs reward.
Toch verwacht ik succes. Charif Souki is de Elon Musk in de LNG wereld en het business model is zeker voor de Aziatische markt goud waard. Ik zie een mooie zomer tegemoet.
Jij was toch uitgestaptquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat die Next decade een beetje een speelbal is van hedgefondsen , ik blijf toch bij de goeie oude Shell ,
[..]
de LNG company in de wereld
https://finance.yahoo.com(...)stock-154003641.html
[..]
nee ben weer terugquote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:55 schreef SOG het volgende:
[..]
Jij was toch uitgestapt
https://www.reuters.com/a(...)y-wave-idUSKBN2BI1KM
Pfff uk en usa lopen zo hard voor op ons.... miss toch wat verkopen van de week. Snap de euforie in usa en uk, maar hier in europa hebben we nog wat in te halen. Aan de andere kant moet ik wel steeds denken aan basic fit dat gewoon omhoog ging toen ze alle vestigingen moesten sluiten tijdens de tweede golf
Zijn ook geen Russell-aandeeltjes ofzo, zo'n Viacom. Bizar deze markt.quote:Op zondag 28 maart 2021 14:45 schreef Heph844 het volgende:
Hedgefonds in de problemen, moet even 10 miljard (!!) aan aandelen verkopen om aan margin call te voldoen![]()
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Maar de koers van KPN stond op 85 Euro en KPN Quest op 63 Euroquote:Op maandag 29 maart 2021 10:01 schreef Idisrom het volgende:
AEX weer even op 700 punten.
Bij de 700 punten in 2000 stond de koers van Shell nog op meer dan het dubbele, de koers van ING ongeveer op ¤ 45, en de koers van Aegon ongeveer op ¤ 55
Ja de staat zit er altijd naast met deelnemingen ,ABN AMRO stond ook op 21 toen men opperde om eruit te doen , maar ze stapten in Air Franse op 12 euro, jaar later was ie 3 euroquote:Op maandag 29 maart 2021 10:10 schreef Idisrom het volgende:
Ja, de KPN. Ik meende op een gegeven moment dat de staatsschuld met 30 miljard euro kon zakken, als Zalm toen het resterende belang zou verkopen.
Je noemde eerder ook Pieridae. Hoe verhoudt die zich in die hele sector waar jij zo vuistdiep in zit?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Verder is NextDecade nogal vrijzinnig in haar communicatie. Weken/maanden radiostilte en dan ineens: PR release. Dom geld gaat er ondanks dat gewoon in mee en ondertussen surf ik mee op de golf, helemaal mooi.
In tegenstelling tot NextDecade houdt Tellurian haar kaarten dicht bij de borst. Toevallig gisteren een IR meeting geweest en gezien alle recente ontwikkelingen ben ik zeer tevreden met mijn investering.
Maar wat ik ook uitleg aan mensen om me heen, het lijkt maar niet te landen. So be it. Ik zit er klaar voor.
Kort samengevat: probeert ook een groot LNG export project van de grond te krijgen in Canada, Goldboro.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:25 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Je noemde eerder ook Pieridae. Hoe verhoudt die zich in die hele sector waar jij zo vuistdiep in zit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb 485 aandelen. Paladin Energy heeft nieuwe aandelen uitgeven waar ik een claim op kan doen? 485 aandelen gedeeld door 8,5 is 57 claims als ik het goed begrijp?Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Aha thanks. In ieder geval zijn er dus ook goede redenen dat het ook zo laag staat.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:35 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Kort samengevat: probeert ook een groot LNG export project van de grond te krijgen in Canada, Goldboro.
Hier wat extra info vanuit een gelekte presentatie:
https://www.halifaxexamin(...)-ask-Dec-16-2020.pdf
Het is een project dat al jarenlang doorgang probeert te vinden, maar vanwege sociaal maatschappelijk druk een beetje als verloren werd beschouwd. Sinds kort is er na maanden/jarenlang overleg een akkoord bereikt onder de plaatselijke bevolking aldaar en rest het enige probleemstuk het rondkrijgen van de financiering.
Uniper (Duitsland) heeft al aangegeven niet mee te willen doen in het bijna afgeronde NS2 project, maar wanneer mogelijk LNG af te nemen uit Canada, Goldboro. Er is bovendien eerder een MOU bereikt en het is nu aan de Canadese overheid om de laatste investering te doen, zodat FID bereikt kan worden en het project kan gaan beginnen. Dit laatste is echter vrij afhankelijk van de politiek aldaar.
Jazeker! Zonder doorgang van Goldboro is het bedrijf zoveel waard als de assets die het bezit, en dat is vrij ruim ingeschat 1/3e van wat het nu is.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:48 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Aha thanks. In ieder geval zijn er dus ook goede redenen dat het ook zo laag staat.
Klopt, met dien verstande dat die aandelen nog niet uitgegeven zijn, maar dat ze voornemens zijn die uit te geven. Jij als zittende aandeelhouder krijgt het eerste recht om mee te doen aan die emissie. Je mag dus 57 aandelen kopen voor 37 AUDc per stuk. Dat geld gaat naar het bedrijf, niet naar derden, want ze geven zelf nieuwe aandelen uit. Je kan ook niet meedoen; die claims zijn over het algemeen zelf ook verhandelbaar op de beurs en iets waard (feitelijk is het niet veel anders dan een callwarrant), maar veel zal dat in dit geval niet zijn. Je bestaande belang verwatert dan wel: hetzelfde vermogen moet over meer aandelen worden verdeeld, terwijl jij hetzelfde aantal aandelen houdt.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb 485 aandelen. Paladin Energy heeft nieuwe aandelen uitgeven waar ik een claim op kan doen? 485 aandelen gedeeld door 8,5 is 57 claims als ik het goed begrijp?
De waarde van die warrant kan je dan weer zien als vorm van dividend of non? En de onderliggende waarde als de aandelen emissie.quote:Op maandag 29 maart 2021 23:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, met dien verstande dat die aandelen nog niet uitgegeven zijn, maar dat ze voornemens zijn die uit te geven. Jij als zittende aandeelhouder krijgt het eerste recht om mee te doen aan die emissie. Je mag dus 57 aandelen kopen voor 37 AUDc per stuk. Dat geld gaat naar het bedrijf, niet naar derden, want ze geven zelf nieuwe aandelen uit. Je kan ook niet meedoen; die claims zijn over het algemeen zelf ook verhandelbaar op de beurs en iets waard (feitelijk is het niet veel anders dan een callwarrant), maar veel zal dat in dit geval niet zijn. Je bestaande belang verwatert dan wel: hetzelfde vermogen moet over meer aandelen worden verdeeld, terwijl jij hetzelfde aantal aandelen houdt.
Nou ja, vanuit het perspectief van de vennootschap onttrek je geen vermogen. Vanuit het perspectief van de aandeelhouder zou je kunnen stellen dat het een vorm van beloning is, al zal dat over het algemeen puur de compensatie voor de verwatering zijn en vindt zo'n claimemissie niet plaats omdat anderen in de rij staan, dus beloning is sowieso relatief.quote:Op maandag 29 maart 2021 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
De waarde van die warrant kan je dan weer zien als vorm van dividend of non? En de onderliggende waarde als de aandelen emissie.
Hadden die niet een 1:5 leverage op tech aandelen die op hun ath zaten?quote:Op zondag 28 maart 2021 14:45 schreef Heph844 het volgende:
Hedgefonds in de problemen, moet even 10 miljard (!!) aan aandelen verkopen om aan margin call te voldoen![]()
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Dat is een durequote:Op maandag 29 maart 2021 18:49 schreef ludovico het volgende:
https://www.beursonline.n(...)-dec-2023-50000.aspx
Get downnnn.
Keb koopordertje op 29 eu.
Why.quote:
Stock dividend =).quote:Op dinsdag 30 maart 2021 00:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, vanuit het perspectief van de vennootschap onttrek je geen vermogen. Vanuit het perspectief van de aandeelhouder zou je kunnen stellen dat het een vorm van beloning is, al zal dat over het algemeen puur de compensatie voor de verwatering zijn en vindt zo'n claimemissie niet plaats omdat anderen in de rij staan, dus beloning is sowieso relatief.
Ja ik hou niet van put opties , en dan 3000 euro in een putoptie , neequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |