quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je aandelen met stemrecht hebt, dan kan je inderdaad gewoon meestemmen. Meestal een handmatige kwestie door je bank of broker te bellen of mailen met de gegevens (welk bedrijf, wanneer, welke registratiedatum, hoeveel stuks etc). Zal tegenwoordig nog wel digitaal gaan allemaal vermoed ik, alhoewel Duits recht misschien te formeel in elkaar zit daarvoor, die lopen digitaal echt nog jaren achter.
Overigens is het niet zo dat "wij allen die beleggen" ook per definitie mogen stemmen. Soms zijn er meerdere soorten aandelen, waarbij de ene soort meer of geen stemrechten heeft, maar wel de economische rechten. Berkshire is een goed voorbeeld, waarbij de B-serie een bepaalde fractie van de economische rechten van A heeft, maar een veel lagere fractie van het stemrecht. Palantir legt het stemrecht volgens mij helemaal in handen van de board. Unilever had in het verleden certificaten van aandelen genoteerd staan: dan is een andere entiteit de houder van de aandelen (en het stemrecht) en heb jij als belegger alleen het winstrecht. Dat soort aandelen staan dan vaak met een discount(je) genoteerd ten opzichte van de gewone aandelen met stemrecht (als die überhaupt aan de beurs genoteerd staan).
Maar als je al een oproep hebt gekregen, dan zal je ook stemrecht hebben. Misschien wel iets minder dan anderen - ik kan me voorstellen dat er een beschermingsconstructie bij iets als DT zou kunnen bestaan, omdat "nutsvoorziening". Maar dat staat allemaal in de documentatie, die online beschikbaar zou moeten zijn.
Bij welke broker koop jij op de TSX?quote:
kopen we straks een brood voor 15 euro , en Dijsselbloem en Hoekstra maar korten op de pensioenen vanwege de lage rente, terwijl de beurs gaat verdubbelenquote:
Mij te volatiel denk, ik wil over 3 jaar redelijk uitstappen.quote:
Beetje rijtjeshuis kost al minimaal een half miljoen tegenwoordig, dus dat brood van 15 euro is wel in verhouding .quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kopen we straks een brood voor 15 euro , en Dijsselbloem en Hoekstra maar korten op de pensioenen vanwege de lage rente, terwijl de beurs gaat verdubbelen
Daarom Bitcoinquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:09 schreef LXIV het volgende:
De inflatiecijfers worden laag gehouden met goedkope brandstof, de voortgang van de techniek en srbridsmigratie, opdat we geld kunnen blijven bijdrukken.
Ik kan het niet concreet maken omdat ik het niet echt bijhoud maar voor mijn gevoel zijn boodschappen de afgelopen anderhalf (?) jaar toch ook wel een flink stuk duurder geworden.quote:Op donderdag 11 maart 2021 21:39 schreef JimmyJames het volgende:
Ja die inflatie zit met name in woningmarkt, buiten de financiële markten naar mijn idee.
Huurprijzen zijn ook volkomen krankzinnig aan het worden.
Vooral die technische vooruitgangscorrectie. Telefoon is 20% duurder geworden maar dat ding is ook 20% beter geworden dus geen stijgingquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:09 schreef LXIV het volgende:
De inflatiecijfers worden laag gehouden met goedkope brandstof, de voortgang van de techniek en srbridsmigratie, opdat we geld kunnen blijven bijdrukken.
Om de rente kunstmatig laag te houden en te voorkomen dat men het vertrouwen in de Euro, verliest en om een enorme beurscrash te voorkomenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:09 schreef LXIV het volgende:
met een beurscrash gaat ook de bitcoin eraan, dan is cash weer kingquote:
en dan gaan we de pensioen aanspraak korten , omdat de rente laag isquote:Op donderdag 11 maart 2021 21:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Beetje rijtjeshuis kost al minimaal een half miljoen tegenwoordig, dus dat brood van 15 euro is wel in verhouding .
Mijn huidige telefoon is 5 jaar oud, 200 euro en beter dan mijn S4 van 10 jaar terug van 330 euro.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kan het niet concreet maken omdat ik het niet echt bijhoud maar voor mijn gevoel zijn boodschappen de afgelopen anderhalf (?) jaar toch ook wel een flink stuk duurder geworden.
[..]
Vooral die technische vooruitgangscorrectie. Telefoon is 20% duurder geworden maar dat ding is ook 20% beter geworden dus geen stijging![]()
Of heb ik die correctie verkeerd begrepen
Laat maar doorgaan, rendement van +- 7% per dag. Prima.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 00:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Zo wanneer gaat het volgende steunpakket aangekondigd worden, de beurs moet wel up blijven gaan
Enigzins.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kan het niet concreet maken omdat ik het niet echt bijhoud maar voor mijn gevoel zijn boodschappen de afgelopen anderhalf (?) jaar toch ook wel een flink stuk duurder geworden.
[..]
Vooral die technische vooruitgangscorrectie. Telefoon is 20% duurder geworden maar dat ding is ook 20% beter geworden dus geen stijging![]()
Of heb ik die correctie verkeerd begrepen
De 10 jaar note stond net 1,13% af van de bovenlimiet van de 52weeks. Ben benieuwd of ie er overheen gaatquote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Bonds flink omhoog, futures nasdaq al -1%. Dat gaat weer een interessante dag worden.
Waar kijk je naar?quote:
Tjah.. Kvind het wat vlot gaan maar lijkt me wel logisch opzicht..quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:29 schreef appeleibanaan het volgende:
[..]
Waar iedereen naar kijkt. De us 10 year Treasury note
Wat vind je vlot gaan?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah.. Kvind het wat vlot gaan maar lijkt me wel logisch opzicht..
Yield die omhoog schiet.. FED doet volatiel...quote:
Ik vermoed dat die -1,6% van de futures van de NASDAQ af komt....quote:
Hier dusquote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:56 schreef namliam het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die -1,6% van de futures van de NASDAQ af komt....
Zie o.a. https://www.iex.nl/Index-(...)ASDAQ-Indicatie.aspx
Precies, en dat drukt de inflatiecijfers. Vandaar dat ik m'n twijfel heb bij zo'n berekening, want het gaat (imo) om de cashflow van de portomonneequote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Enigzins.
Je krijgt vaak steeds een beter apparaat voor je geld (bijv TV). Dus als je in 2021 voor 1000 euro een TV hebt die in 2020 nog 1200 euro zou kosten dan wordt er gerekend dat die TV 20% goedkoper is geworden. TV's worden dus in cash niet goedkoper eigenlijk, je bent ook in 2030 nog 1000 euro kwijt voor je 16K 20" TV dan. Daar heb je verder helemaal niks aan als je moet huren, boodschappen moet doen of je gemeentebelastingen moet betalen, maar goed.
Uiteindelijk toch weer bijna alles in de plus, doel gehaald!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik stond gisteravond net 0,4% van mijn beleggingsdoel af voor het eerste half jaar van 2021.
Toch maar weer even geduld hebben![]()
Al heb ik dit jaar vaker gezien dat de VS van -1% naar een ruime plus ging.
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:41 schreef nostra het volgende:
Binnenkort een FOMO-ETF, gevuld met meme-stocks en spacs.
Als je dat aandeel gekocht hebt dan staat het in je portefeuille , anders heb je het niet gekochtquote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoi ik heb een vraag.
Ik heb een aandeel gekocht vanavond van ING Groep
Klop het dat het niet verwerkt is, dat dat pas maandag gebeurd ?
Nee astaat nu op openstaand, heb hem wel gekocht maar nog niet verwerkt denk ik.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je dat aandeel gekocht hebt dan stat et in je portefeuille , anders heb je het niet gekocht
Ik begrijp je goed, een heel aandeel ING groep van 10 euro ?
nee als ie openstaat dan is ie niet aangekocht , overigens verdwijnen de koopopdrachten aan het eind van de dag van de lijstquote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee astaat nu op openstaand, heb hem wel gekocht maar nog niet verwerkt denk ik.
Limiet order?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee astaat nu op openstaand, heb hem wel gekocht maar nog niet verwerkt denk ik.
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 08:10 schreef Idisrom het volgende:
De algoritmes werken hier niet zo op FOK!
Sinds ik in dit forum gemeld heb, dat ik aandelen AEgon op ¤ 55 gekocht heb, krijg ik hier pushmeldingen voor de koop (brochure) van een goed onderhouden landhuis op een perceel van 13.195 m².
Was de 10 euro het volledige kapitaal op je rekening? Misschien dat je broker de aankoop tegenhoudt omdat je rood zou komen te staan na het afboeken van de transactiekosten.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Lynxquote:Op donderdag 11 maart 2021 14:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Bij welke broker koop jij op de TSX?
@Dannyquote:Op zaterdag 13 maart 2021 08:10 schreef Idisrom het volgende:
De algoritmes werken hier niet zo op FOK!
Sinds ik in dit forum gemeld heb, dat ik aandelen AEgon op ¤ 55 gekocht heb, krijg ik hier pushmeldingen voor de koop (brochure) van een goed onderhouden landhuis op een perceel van 13.195 m².
Ik doe mijn boodschappen sinds bijna 1 jaar bijna volledig online. Ik zal eens kijken of ik in de picnic-app nog wat trends zie.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
is dat deze ??quote:Op zaterdag 13 maart 2021 08:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Lol aftermarket $NEXT up 0.15. Zal wel een typefoutje zijn geweest
quote:NextDecade Corporation (NEXT)
NasdaqCM - NasdaqCM Real Time Price. Currency in USD
Add to watchlist
Quote Lookup
1.8200-0.0500 (-2.67%)
At close: March 12 4:00PM EST
NextDecade Corporation
Wells Fargo Plaza
Suite 3900 1000 Louisiana Street
Houston, TX 77002
United States
713 574 1880
http://www.next-decade.comSector(s): Energy
Industry: Oil & Gas E&P
Full Time Employees: 74
https://www.nextbiometrics.com/quote:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/next/chartsquote:
LNG is de toekomst.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.marketwatch.com/investing/stock/next/charts
voor inderdaad 15 dollarcent nabeurs
Ik zal FSM verkopen en een 1000 van deze aanschaffen
De LNG price is inderdaad historisch absurd laag als je olie ziet
Ja het laatstequote:Op zaterdag 13 maart 2021 09:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Was de 10 euro het volledige kapitaal op je rekening? Misschien dat je broker de aankoop tegenhoudt omdat je rood zou komen te staan na het afboeken van de transactiekosten.
Een andere mogelijkheid is dat je de order na het sluiten van de beurs (17.30 uur) gegeven hebt.
Als je nu 15 jaar bent en je iedere werkdag een aandeel koopt gedurende 52 jaar , en de koers staat dan op 75 euro danquote:
Dat klopt niet, want je zult het aandeel ook voor die hogere prijs moeten inkopen voor het laatste deel van die periode. Je kunt dan uiteindelijk wel miljonair zijn, maar als dat je enkele tonnen heeft gekost, dan is dat niet zo'n interessant gegeven.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als je nu 15 jaar bent en je iedere werkdag een aandeel koopt gedurende 52 jaar , en de koers staat dan op 75 euro dan dan ben je miljonair, als je met pensioen gaat
Maakt niet uit , de som klopt welquote:Op maandag 15 maart 2021 04:27 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want je zult het aandeel ook voor die hogere prijs moeten inkopen voor het laatste deel van die periode.
In Nederland om 9.00 uur.quote:Op maandag 15 maart 2021 08:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer opent de markt, want hij staat bij mij nog steeds op openstaand
wat was je limiet die je mee hebt gegeven ?quote:Op maandag 15 maart 2021 08:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer opent de markt, want hij staat bij mij nog steeds op openstaand
Nee hij is nu aangenomen.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat was je limiet die je mee hebt gegeven ?
Ga je er nu morgen weer een kopen ?quote:Op maandag 15 maart 2021 11:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee hij is nu aangenomen.
Het is uiteindelijk ING Bank geworden, nou ja weet je ik zie wel en anders 30,- weggegooid ach er zijn ergere dingen
quote:ING Groep
¤ 10,266
+0,21
(+2,10%)
Hoeveel hefboom dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 13:55 schreef nostra het volgende:
Kan het toch niet laten om te gokken met een sprinter short op de nasdaq naar morgen toe. Ding klapt waarschijnlijk binnen no-time door z'n SL heen, maar we zullen zien.
Fear and Greed....quote:Op maandag 15 maart 2021 04:27 schreef jaco het volgende:
Als hij inderdaad erg jong is, dan kan hij ook sneller van z'n fouten leren en dus eerder z'n ervaring gebruiken om wel efficient te beleggen.
10,9 hefboom, 14,3k SL. Kan gewoon bij de Giro ja, wel even zo'n testje doen dat je snapt dat je aan het gokken bent en 'aaaand it's gone' accepteert.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel hefboom dan?
En welke broker? Kan zoiets bij Degiro?
Ik wou eigenlijk put optie op nasdaq maar dat kon ik daar niet vinden.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:47 schreef nostra het volgende:
[..]
10,9 hefboom, 14,3k SL. Kan gewoon bij de Giro ja, wel even zo'n testje doen dat je snapt dat je aan het gokken bent en 'aaaand it's gone' accepteert.
Die kan je ook verhandelen, staan op de CME. Zijn mini's, dus $20 per punt in de onderliggende future ipv $100.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wou eigenlijk put optie op nasdaq maar dat kon ik daar niet vinden.
Ah, dat het minder fors meebeweegt vind ik eigenlijk wel een pro, bij de AEX zit je ook gelijk met onderliggende waarde 50k erin ofzo....quote:Op dinsdag 16 maart 2021 16:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Die kan je ook verhandelen, staan op de CME. Zijn mini's, dus $20 per punt in de onderliggende future ipv $100.
Ja, spread is enorm, liquiditeit ook niet geweldig. Graaien bij de retailbelegger die ook wil meedoen, de markt zit gewoon naakt op de futures neem ik aan en niet op mini-derivaten daarop. Maar ja, dan is het $100 per punt afrekenen, dat zijn aardige marges die je moet aanhouden - niet mijn divisie zeg maar.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 16:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah, dat het minder fors meebeweegt vind ik eigenlijk wel een pro, bij de AEX zit je ook gelijk met onderliggende waarde 50k erin ofzo....
Maar die spread is wel heftig.
Staat een prullenbakje naast je order als het goed is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef Makrolon het volgende:
Volgens mij kijk ik er overheen.. maar hoe verwijder ik een order bij de Giro?
Ik denk dat ik wat ga bij kopen als hij richting de 2 is. Uiteindelijk heb ik er vertrouwen in dat het weer goed komt want die markt gaat boomenquote:Op donderdag 18 maart 2021 07:28 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Mochten er nog meer mensen in TELL zitten hier: houd je adem vast en ga op je handen zitten de komende tijd. ✌🏽
Staar je niet blind op achter de komma. Binnenkort doet het er niet meer toe.quote:Op donderdag 18 maart 2021 07:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wat ga bij kopen als hij richting de 2 is. Uiteindelijk heb ik er vertrouwen in dat het weer goed komt want die markt gaat boomen
Hebben zij ook niet eens zoiets uitgebracht over Nikola? Was ook zo'n luchtkasteel, en nog steeds $6b marketcapquote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:09 schreef SOG het volgende:
https://hindenburgresearch.com/lordstown/
Vergelijkbaar met 10 likes op tinder hebben op een avond en dan tegen iedereen zeggen dat je die avond 10 vrouwen hebt gebald
Idd https://hindenburgresearch.com/nikola/quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hebben zij ook niet eens zoiets uitgebracht over Nikola? Was ook zo'n luchtkasteel, en nog steeds $6b marketcap
Die ja, prima beschrijvingen dat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:18 schreef SOG het volgende:
[..]
Idd https://hindenburgresearch.com/nikola/
Bizarre grafiek ook van nikola
Ik ben volledig uitgestapt vandaag , ook met de bitcoin ETF en FSMquote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:46 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Tellurian wordt steeds warmer. Hoi pensioen
Uitgestapt in het algemeen? Of uit Tell?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben volledig uitgestapt vandaag , ook met de bitcoin ETF en FSM
cash is king vanaf vandaag
nee volledigquote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:39 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Uitgestapt in het algemeen? Of uit Tell?
Als dat laatste het geval is: in hoop dat je de ontwikkelingen een beetje volgt en niet spijt hebt straks
Ik kan echt genieten van het lezen van dat soort onderzoeken. Dat ze zo'n truck gewoon van een heuvel hebben laten afrijdenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:18 schreef SOG het volgende:
[..]
Idd https://hindenburgresearch.com/nikola/
Bizarre grafiek ook van nikola
@Hojdhopperquote:Op dinsdag 9 maart 2021 15:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, een limitorder koopt tegen maximaal de limit op verkoopt tegen minimaal de limit. Je had een stoploss of stoplimit moeten zetten. Bij een stoploss @ 23 worden je aandelen bestens verkocht zodra de 23 geraakt wordt. Dat kan dus in theorie ook tegen 10 zijn. Bij een stoplimit geef je ook een ondergrens aan van bijvoorbeeld 20. Dan kan er alleen tussen 20 en 23 verkocht worden.
In mijn geval was het dus zo dat ik wilde verkopen OP 23. De koers was op het moment van de order nog hoger, iets van 23,50. Ik gaf een sell limit order op omdat ik dacht dat ik dan OP 23 zou verkopen. Maar de broker (DeGiro in mijn geval dus) gaat er van uit dat je natuurlijk op een zo hoog mogelijke prijs wil verkopen, dus alles tussen de 23,50 tot de limit 23.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
@:hojdhopper
Hoe zit dit nu bij DeGiro precies?
Bij een sell limit order zou je order pas verwerkt moeten worden als de prijs stijgt naar een bepaalde hoogte.
Dus stel je aandeel is $10,- en je zet een sell limit order op $15,-, dan zou je verkooporder pas aan de markt aangeboden moeten worden, als het aandeel van $10,- stijgt naar $15,- of hoger.
Maar ik begrijp nu dat dit bij DeGiro anders werkt
Oooh op die manier. Dan heb ik je verhaal verkeerd gelezen.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
In mijn geval was het dus zo dat ik wilde verkopen OP 23. De koers was op het moment van de order nog hoger, iets van 23,50. Ik gaf een sell limit order op omdat ik dacht dat ik dan OP 23 zou verkopen. Maar de broker (DeGiro in mijn geval dus) gaat er van uit dat je natuurlijk op een zo hoog mogelijke prijs wil verkopen, dus alles tussen de 23,50 tot de limit 23.
Op zich is dit ook logisch. Als je dit omdraait naar jouw voorbeeld, dan zou het op zich ook logisch zijn dat je zo laag mogelijk wil kopen, dus eeder bij $10 dan bij $15.
Ik had dus een stoploss/stoplimit order moeten inzetten. Verkopen vanaf 23 maar met een limit van bijv. 22,99. En in jouw geval dus Stoplimit op $15 met limit $15,01. Of als het je niks uitmaakt voor hoeveel je vanaf $15 koopt, dann gewoon een stoploss op $15 met de kans dat je voor $15,01 koopt maar ook de kans dat je voor $17 koopt (mocht de koers echt door het dak gaan).
Ik geloof dat je het mechanisme goed begrijpt, maar het voorbeeld van 22,99 is vreemd. Een aandeel daalt niet traploos. Het is goed mogelijk dat het in 1 tick van 23,05 naar 22,95 daalt. In dat geval heb je het aandeel dus nog steeds.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik had dus een stoploss/stoplimit order moeten inzetten. Verkopen vanaf 23 maar met een limit van bijv. 22,99.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |