abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198471894
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:14 schreef ACT-F het volgende:
Dat is precies waar ik vanuit ga. Ik hoef geen Volkswagen of Volvo, want een Aziaat voldoet uitstekend.
Alleen zal die Aziaat die voor jou dan uitstekend voldoet hier niet meer verkocht mogen worden. Als zo'n verbod er komt vanuit de EU dan zullen dergelijke auto's waarschijnlijk gewoon geen typegoedkeuring meer krijgen in Europa, dus heb je er niks aan.
pi_198472160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
Los daarvan, wat denk je van de markten in Azie, Afrika en Zuid-Amerika. Denk je werkelijk dat ze daar in 2030 klaar zijn voor elektrisch rijden. Never. En dat weten de autofabrikanten ook heel goed. Je zult zien dat vooral merken die hun afzet in Amerika / Europa hebben op de EV-trein stappen. Alle andere merken zullen ook gewoon brandstofmodellen blijven leveren, alleen niet in Europa.
De meeste fabrikanten zullen hun productielijnen aanpassen, zodat ze én de conventionele aandrijflijnen kunnen leveren én elektrische aandrijflijnen. Daarmee kunnen ze alle markten gewoon blijven bedienen zonder ergens al vol op in te hoeven zetten.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 01:40:16 #203
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198472444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 00:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Alleen zal die Aziaat die voor jou dan uitstekend voldoet hier niet meer verkocht mogen worden. Als zo'n verbod er komt vanuit de EU dan zullen dergelijke auto's waarschijnlijk gewoon geen typegoedkeuring meer krijgen in Europa, dus heb je er niks aan.
Dan importeer ik het wel :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198475473
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 01:40 schreef ACT-F het volgende:
Dan importeer ik het wel :+
Ja, dat heeft dus weinig zin hè als er geen Europese typegoedkeuring voor zo'n auto mag worden afgegeven. Dan mag je er dus gewoon niet mee de weg op en zal je hem ook niet kunnen verzekeren.
pi_198538368
http://www.telegraaf.nl/f(...)en-dieselauto-s-meer

Als je dit weer leest geloven de fabrikanten er zelf in elk geval wel heel erg in dat ze het straks zonder benzinemotoren af kunnen :P
blablablabla
pi_198549692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)en-dieselauto-s-meer

Als je dit weer leest geloven de fabrikanten er zelf in elk geval wel heel erg in dat ze het straks zonder benzinemotoren af kunnen :P
Vanuit de autoindustrie hoor je inderdaad helemaal niet meer dat het niet kan.

Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.

Als het gaat om een echt bijzondere auto, zoals een Ferrari, dan snap ik wel dat je het geluid en de beleving gaat missen. Maar bij een dertien in een dozijn auto (waar 99% in rondrijdt)? Lamenielache.
pi_198550343
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vanuit de autoindustrie hoor je inderdaad helemaal niet meer dat het niet kan.

Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.

Als het gaat om een echt bijzondere auto, zoals een Ferrari, dan snap ik wel dat je het geluid en de beleving gaat missen. Maar bij een dertien in een dozijn auto (waar 99% in rondrijdt)? Lamenielache.
Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.
Ik zie veel meer toekomst in aangedreven door waterstof.
  woensdag 17 maart 2021 @ 17:03:46 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198550467
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.
Ik zie veel meer toekomst in aangedreven door waterstof.
Dat hoor ik wel meer met name van Toyota
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198550626
Foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door Cherni op 17-03-2021 17:21:43 ]
pi_198550715
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel meer met name van Toyota
Ja, de Toyota Mirai en Hyundai heeft er ook een als ik mij niet vergis. Je eigen laadstation in je auto. Je tankt waterstof en via een brandstofcel wek je elektriciteit op om je elektromotor aan te drijven.
  woensdag 17 maart 2021 @ 17:37:32 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198550952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.
Als de techniek volmaakt was dan hadden we allemaal al een elektrische auto, incl. de hulpdiensten, vrachtvervoer, etc. We hebben niet allemaal een 9 tot 5 rittenpatroon, maar sommigen hebben dat inlevingsgevoel nu eenmaal niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198551078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vanuit de autoindustrie hoor je inderdaad helemaal niet meer dat het niet kan.

Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.

Als het gaat om een echt bijzondere auto, zoals een Ferrari, dan snap ik wel dat je het geluid en de beleving gaat missen. Maar bij een dertien in een dozijn auto (waar 99% in rondrijdt)? Lamenielache.
Denk dat de meeste mensen vooral tegen het prijskaartje en de beperkingen qua logistiek van oplaadpunten en radius aanhikken, niet zozeer de beleving.

En het feit dat als je nu een nieuwe benzineauto koopt je daar ongetwijfeld op de wat langere termijn voor gestraft gaat worden in de vorm van extra belasting of zelfs uitsluiting in bepaalde stedelijke gebieden.
blablablabla
pi_198551153
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.
Ik zie veel meer toekomst in aangedreven door waterstof.
Blijft toch hardnekkig die waterstofmythe.. Je zou zeggen dat dat al voldoende ontkracht is als zijnde wensdenken. Maar blijkbaar toch niet.. :)

Ken je dit aardig doortimmerde artikel? :

https://ssj3gohan.tweakbl(...)ars-dont-work-part-1
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 17 maart 2021 @ 18:09:19 #214
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198551508
quote:
3s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als de techniek volmaakt was dan hadden we allemaal al een elektrische auto, incl. de hulpdiensten, vrachtvervoer, etc. We hebben niet allemaal een 9 tot 5 rittenpatroon, maar sommigen hebben dat inlevingsgevoel nu eenmaal niet.
En niet iedereen had of heeft de toegang tot fiscale voordeeltjes die het aantrekkelijk maakten om zo’n opmerking in wat ander perspectief te zetten. Een Tesla had hier echt geen voet aan de grond gekregen zonder al die fiscale feestjes voor exclusieve doelgroepen.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 17 maart 2021 @ 18:10:36 #215
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198551535
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:46 schreef Elan het volgende:
En het feit dat als je nu een nieuwe benzineauto koopt je daar ongetwijfeld op de wat langere termijn voor gestraft gaat worden
Nu al. Bpm verhogen ze bijna standaard zo twee keer per jaar. Er is me door verkopers al gewaarschuwd voor enkele duizenden euro’s extra op een beetje middenklasser.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198551554
Lekker vervuilen met al die accu's.
  woensdag 17 maart 2021 @ 18:21:47 #217
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_198551766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

Daarnaast... er werd in Nederland afgelopen jaar maar zo'n 5,2 TWh aan stroom opgewekt met zonnepanelen. Om te rijden op waterstof heb je (na aftrek van alle omzetverliezen) minimaal 60TWh nodig voor alleen de auto's. Dat ga je niet redden met wat "overschotten".

Waterstof ga je dan ook gewoon importeren uit Spanje of Noord-Afrika in de toekomst. Het heeft niet zoveel zin om met zonnepanelen te klooien in een land waar de zon amper schijnt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_198551836
het is te verwachten dat er over 5 a 10 jaar een sterk verbeterde zonnecel op de markt zal verschijnen, waardoor de zonnepanelen compleet waardeloos zijn. de nieuwe zonnecel heeft veel meer rendement, haalt energie uit een groter deel van het spectrum. de huidige zonnecellen zijn slechts in staat bij een kleine golflengte om daarbij energie te halen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198551854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Blijft toch hardnekkig die waterstofmythe.. Je zou zeggen dat dat al voldoende ontkracht is als zijnde wensdenken. Maar blijkbaar toch niet.. :)

Ken je dit aardig doortimmerde artikel? :

https://ssj3gohan.tweakbl(...)ars-dont-work-part-1
Ik ken het artikel niet, maar ik ga het zeker doornemen. Toyota gelooft er in iedergeval heilig in.
pi_198552170
quote:
2s.gif Op woensdag 17 maart 2021 18:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

En niet iedereen had of heeft de toegang tot fiscale voordeeltjes die het aantrekkelijk maakten om zo’n opmerking in wat ander perspectief te zetten. Een Tesla had hier echt geen voet aan de grond gekregen zonder al die fiscale feestjes voor exclusieve doelgroepen.
Uiteraard niet. Ik heb ooit in een Tesla gezeten(Taxi). Het bedrijf had die aangeschaft vanwege het fiscale voordeel en een jaar gratis opladen bij elk Van der Valk hotel.
Overigens vind ik het comfort van een Tesla voor die prijs maar zeer matig. De chauffeur kon er ook niet goed mee overweg. Iedere keer bij het inhalen remde de auto af. Kwestie van instellingen volgens de chauffeur. Hij was nog zoekende.

Och straks kun je voor 1 btc een Tesla kopen. Dat is weer mooi van Musk om bitcoin te omarmen.
pi_198552247
Misschien in de verre toekomst als er een gigantisch stroom en warmte overschot is in de zomer, zodat je weinig anders meer kan dan waterstof genereren EN electrolyse zonder edele metalen EN veilige tanks er zijn.

Maar dan nog, wellicht dat accu’s dan nog steeds een dikke voorsprong hebben en het waterstof voor andere zaken gebruikt zal worden, ipv om op te rijden.
.
pi_198552931
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 18:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ken het artikel niet, maar ik ga het zeker doornemen. Toyota gelooft er in iedergeval heilig in.
Ja, groot succes die Mirai, je ziet ze overal rijden.

Ook Toyota komt met EV's binnenkort.
pi_198553244
Gek trouwens dat niemand zegt dat 300 liter gas in een tank op 700 bar gevaarlijk is. Die Mirai weegt 1800kg door al dat panzer rond de tank.
.
pi_198553351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, groot succes die Mirai, je ziet ze overal rijden.

Ook Toyota komt met EV's binnenkort.
Een moet de eerste zijn. Hoe ging het met de eerste EV? Die waren ook niet te zien in grote getallen. Dat Toyota het niet opgeeft en er uiteraard nog behoorlijk wat werk aan de winkel is mag duidelijk zijn. Was dat met de EV niet het geval?
pi_198553517
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een moet de eerste zijn. Hoe ging het met de eerste EV? Die waren ook niet te zien in grote getallen. Dat Toyota het niet opgeeft en er uiteraard nog behoorlijk wat werk aan de winkel is mag duidelijk zijn. Was dat met de EV niet het geval?
De waterstofauto is al >30 jaar de "auto van de toekomst".
Inmiddels zijn er al tientallen EV-modellen leverbaar.

Ik geloof niet dat waterstofauto's ooit een substantieel marktaandeel gaan krijgen.
pi_198553807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:35 schreef Fer het volgende:
Gek trouwens dat niemand zegt dat 300 liter gas in een tank op 700 bar gevaarlijk is. Die Mirai weegt 1800kg door al dat panzer rond de tank.
Onder die drukken(vloeibaar waterstof) word het verdeeld in compartementen etc die de druk makkelijk aankunnen. Het is niet een hele hole tank waar je gas/vloeibaar in opslaat. Of het principe van een warmtewisselaar. Tubing waar je het gas/vloeibaar in opslaat. Er bestaat tubing doorsnede van een paar mm en kan drukken aan van wel 2000 bar tot 14000 bar bij kamertemp.

Hoe die tanks(eigenlijk een onjuiste benaming) er uiteraard precies uitzien en werken weet ik ook niet. Men noemt het niet voor niets cellen en geen tank.

Bovendien zal Toyota daar wel aan gedacht hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 17-03-2021 20:10:50 ]
pi_198553874
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De waterstofauto is al >30 jaar de "auto van de toekomst".
Inmiddels zijn er al tientallen EV-modellen leverbaar.

Ik geloof niet dat waterstofauto's ooit een substantieel marktaandeel gaan krijgen.
Dat hoeft ook niet. Als ik het goed heb gaat het om het milieu en zou iedere vorm om dit te verbeteren aangegrepen moeten worden. En daar kan waterstof deel van uitmaken.
pi_198553986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Als ik het goed heb gaat het om het milieu en zou iedere vorm om dit te verbeteren aangegrepen moeten worden. En daar kan waterstof deel van uitmaken.
Waterstof biedt geen voordelen voor het milieu.

Je verliest zoveel rendement bij het maken en gebruiken van waterstof, dat je 78% van de energie praktisch door het putje giet.

Dat een waterstofauto zelf geen vervuilende uitstoot heeft doet daar niets aan af, dat heeft een EV ook niet.

EV's zijn veel efficiënter.

En omdat een EV efficiënter is, rij je veel goedkoper per km.

pi_198554875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waterstof biedt geen voordelen voor het milieu.

Je verliest zoveel rendement bij het maken en gebruiken van waterstof, dat je 78% van de energie praktisch door het putje giet.

Dat een waterstofauto zelf geen vervuilende uitstoot heeft doet daar niets aan af, dat heeft een EV ook niet.

EV's zijn veel efficiënter.

En omdat een EV efficiënter is, rij je veel goedkoper per km.

[ afbeelding ]
Het maken van waterstof op een veel efficiëntere manier blijft ook niet stilstaan.
https://www.gla.ac.uk/new(...)dline_682950_en.html
Een efficiëntere elektrolyse dus.
Waterstof heeft dus wel degelijk een toekomst. Ook voor de verwarming van huizen. Ik geef de hoop niet op. Vergeet niet dat men al met EV bezig was in de 19e eeuw. Zelfs in Zwitserland rijden al zo lang ik weet electrisch aangedreven voertuigen. Daar mag je niet eens de stad in(Zermatt) met fossiele brandstoffen aangedreven auto's.

https://www.zermatt.ch/en/Media/Attractions/Jumbo-Garage
Wel grappig om deze voertuigen in Zermatt te zien rijden. Hebben een behoorlijke snelheid.
pi_198555041
Wat zijn dat voor randdbielen die dit bepalen, de Nedelander wilt dat niet, dit wordt door de strot geduwd.
pi_198555194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Blijft toch hardnekkig die waterstofmythe.. Je zou zeggen dat dat al voldoende ontkracht is als zijnde wensdenken. Maar blijkbaar toch niet.. :)

Ken je dit aardig doortimmerde artikel? :

https://ssj3gohan.tweakbl(...)ars-dont-work-part-1
Ik heb het artikel doorgenomen. Mogelijk een prima stuk in de tijd dat het geschreven is. En er zijn punten die wel geloofwaardig zijn. Maar iemand mag dan in 2007 in een klasse gereden hebben met waterstof aangedreven auto's en dat je spreekt over een actieradius van 100 miles(circa 161km).
Maar inmiddels is dat wel wat meer dan die 100 miles en zijn we nu in 2021. Uiteraard moet er nog veel gebeuren maar ik zie er persoonlijk wel toekomst in zo lang dat universiteiten etc er nog mee bezig zijn.
pi_198557280
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:47 schreef JannekeC5 het volgende:
Wat zijn dat voor randdbielen die dit bepalen, de Nedelander wilt dat niet, dit wordt door de strot geduwd.
De Nederlander? Ik ben ook Nederlander en heb er geen enkele moeite mee.
pi_198558974


Is wel een beetje appels met peren vergelijken en het plaatje is niet eens van een lithium mijn.
Feit is wel dat er voorlopig massieve hoeveelheden lithium nodig zijn voor de mobiliteit accu's en dat die bepaald niet milieuvriendelijk en mensvriendelijk gewonnen kan worden.
-
pi_198559162
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:22 schreef quo_ het volgende:
[ afbeelding ]

Is wel een beetje appels met peren vergelijken en het plaatje is niet eens van een lithium mijn.
Feit is wel dat er voorlopig massieve hoeveelheden lithium nodig zijn voor de mobiliteit accu's en dat die bepaald niet milieuvriendelijk en mensvriendelijk gewonnen kan worden.
Het is net welke criteria je hanteert voor "milieuvriendelijk".

Niemand lijkt er moeite mee te hebben dat we dagelijks 95.000.000 vaten ruwe olie opstoken.
pi_198559651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik heb het artikel doorgenomen. Mogelijk een prima stuk in de tijd dat het geschreven is. En er zijn punten die wel geloofwaardig zijn. Maar iemand mag dan in 2007 in een klasse gereden hebben met waterstof aangedreven auto's en dat je spreekt over een actieradius van 100 miles(circa 161km).
Maar inmiddels is dat wel wat meer dan die 100 miles en zijn we nu in 2021. Uiteraard moet er nog veel gebeuren maar ik zie er persoonlijk wel toekomst in zo lang dat universiteiten etc er nog mee bezig zijn.
Wat je daar vast ook wel gelezen hebt is dat er bepaalde natuurwetten niet mee zitten. :) En die zijn in die tijd niet echt veranderd natuurlijk. Ik vind die stukken superovertuigend. En wat je niet moet vergeten is dat er bij hem GEEN commercieel motief achter zit. Wat je van die andere partijen niet kunt zeggen. Waterstof is net zoiets als kernfusie: qua bruikbaarheid schuift het elke 10 jaar weer 10 jaar op naar de toekomst. En zo blijft dat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_198559678
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is net welke criteria je hanteert voor "milieuvriendelijk".

Niemand lijkt er moeite mee te hebben dat we dagelijks 95.000.000 vaten ruwe olie opstoken.
Onvoorstelbaar dat laatste inderdaad. Alsof het nooit op kan... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_198560143
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat laatste inderdaad. Alsof het nooit op kan... :)
En dat nog los van alle fossiele CO2 (lange CO2 cyclus) die daardoor vrij komt.
pi_198568350
https://www.ad.nl/auto/pr(...)n-18-mille~ab064dc1/

Dit is ook wel een fijne ontwikkeling zeg, betaalbare elektrische modellen die de prestaties leveren van een Lada uit 1985.

Dan heb je dus bij het oprijden van de snelweg op baan 1 een Tesla/Audi die de sprint naar 100 in 3.5 seconde doet, en in baan 2 eentje die er bijna 20 seconden over doet.

Dat gaat vast totaal geen gevaarlijke situaties opleveren :)
blablablabla
pi_198568806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waterstof biedt geen voordelen voor het milieu.

Je verliest zoveel rendement bij het maken en gebruiken van waterstof, dat je 78% van de energie praktisch door het putje giet.

Dat een waterstofauto zelf geen vervuilende uitstoot heeft doet daar niets aan af, dat heeft een EV ook niet.

EV's zijn veel efficiënter.

En omdat een EV efficiënter is, rij je veel goedkoper per km.

[ afbeelding ]
22% is toch best netjes voor het begin?
Stroom voor je ev wordt met pv en molens niet echt efficienter opgewekt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198569708
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

22% is toch best netjes voor het begin?
Stroom voor je ev wordt met pv en molens niet echt efficienter opgewekt
Het begin? Dat is na >40 jaar ontwikkelen...

EV is 73%

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-03-2021 13:31:10 ]
pi_198571898
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het begin? Dat is na >40 jaar ontwikkelen...

EV is 73%
Van de zon naar stroom is niet 73%
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198572078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Van de zon naar stroom is niet 73%
Maar van die stroom nog een keer waterstof maken verlaagt het rendement nog eens fors.
Het is hoe dan ook onder de streep 3x beter om het in een EV te gebruiken.
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:15:00 #243
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198572663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 18:11 schreef Cockwhale het volgende:
Lekker vervuilen met al die accu's.
Dat valt reuze mee
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:16:17 #244
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198572691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:22 schreef quo_ het volgende:
[ afbeelding ]

Is wel een beetje appels met peren vergelijken en het plaatje is niet eens van een lithium mijn.
Feit is wel dat er voorlopig massieve hoeveelheden lithium nodig zijn voor de mobiliteit accu's en dat die bepaald niet milieuvriendelijk en mensvriendelijk gewonnen kan worden.
Een beetje appels met peren inderdaad. Lithium kost inderdaad heel veel om op te halen maar is ook herbruikbaar integenstelling tot dat zwarte goedje.
pi_198576299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:47 schreef JannekeC5 het volgende:
Wat zijn dat voor randdbielen die dit bepalen, de Nedelander wilt dat niet, dit wordt door de strot geduwd.
Ik ben ook Nederlander en ik heb last van de slechte luchtkwaliteit en lawaai die verbrandingsmotoren maken. Tevens van stromen vluchtelingen, als er weer ergens een oorlog om aardolie wordt gevoerd.
.
pi_198578196
9 landen hebben een voorstel gedaan, het is voor zover ik lees nog niet definitief. :)

Ik heb proefgereden in een e-golf en een KIA Niro (wagens van rond de 35k) als vervanger voor een benzine auto Zakelijke lease, ~250km per dag ~65000km per jaar
Kort samengevat: bijtelling technisch leuk en het is lekker stil in de auto. Echter ben ik tijdens het testen er achter gekomen dat elektrisch rijden niets is voor mij.
Ik moest uit pure noodzaak mijn rijstijl en afspraken aanpassen aan de auto ipv dat de auto gewoon moet doen wat ie zou moeten doen (mij ergens snel naar toe brengen zonder hiaten) en daar heb ik geen zin in.

Waar ik tegen aan liep:
Hard optrekken + doorrijden wordt afgestraft
Verwarming aan + snel optrekken + doorrijden wordt hard afgestraft
koud weer, verwarming aan, 2 passagiers in de auto + snel optrekken + doorrijden wordt nog harder afgestraft

Na 8:30 Geen plek op het werk om op te kunnen laden. In de middag pauze even checken of er ruimte is om op te laden. Nope mede dankzij de hybride auto laadplaal klevers. (Gast flikker op met je hybride... Laat je auto niet 8 uur aan een laadpaal hangen met je 50km elektrische actie radius, de actie radius wordt niet hoger en je houdt een plek bezet voor de EV rijders ;) )

Dan had ik twee opties:
1. Pauzeren bij een laadstation bij een benzinepomp of bij een vd Valk
2. op de terugweg naar huis minimaal 30min verkloten bij een laadstation.

Thuis heb ik niet de mogelijkheid om een eigen laadpaal te installeren. Dus bij thuiskomst ~17:00-18:00 was ik afhankelijk of er plek was bij een van de 6 oplaadpunten in een straal van 500 meter van mijn woning.
Geen plek dan moest ik savonds op goed gelukt gaan kijken of er ergens een laadplek vrij was.

Waren er geen plekken vrij dan was ik genoodzaakt om sochtens een half uur eerder van huis te vertrekken om de auto aan een quickcharger te hangen onderweg naar mn werk.
pi_198578787
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.
Ik zie veel meer toekomst in aangedreven door waterstof.
Waterstof is voor personenauto’s een idiote propositie en verdrievoudigt CO2 uitstoot.
pi_198578819
Welja, als ik mijn huis al voor 30K moet verbouwen dan kan er ook nog wel een dure elektrische wagen bij.
pi_198578848
quote:
3s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als de techniek volmaakt was dan hadden we allemaal al een elektrische auto, incl. de hulpdiensten, vrachtvervoer, etc. We hebben niet allemaal een 9 tot 5 rittenpatroon, maar sommigen hebben dat inlevingsgevoel nu eenmaal niet.
Gelukkig zijn de meeste mensen wel in staat om om te gaan met verandering.
pi_198578906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 17:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen vooral tegen het prijskaartje en de beperkingen qua logistiek van oplaadpunten en radius aanhikken, niet zozeer de beleving.

En het feit dat als je nu een nieuwe benzineauto koopt je daar ongetwijfeld op de wat langere termijn voor gestraft gaat worden in de vorm van extra belasting of zelfs uitsluiting in bepaalde stedelijke gebieden.
Die beperkingen zijn in de praktijk nauwelijks merkbaar.

Kun je nagaan hoe dat over 9 jaar zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')