Alleen zal die Aziaat die voor jou dan uitstekend voldoet hier niet meer verkocht mogen worden. Als zo'n verbod er komt vanuit de EU dan zullen dergelijke auto's waarschijnlijk gewoon geen typegoedkeuring meer krijgen in Europa, dus heb je er niks aan.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 17:14 schreef ACT-F het volgende:
Dat is precies waar ik vanuit ga. Ik hoef geen Volkswagen of Volvo, want een Aziaat voldoet uitstekend.
De meeste fabrikanten zullen hun productielijnen aanpassen, zodat ze én de conventionele aandrijflijnen kunnen leveren én elektrische aandrijflijnen. Daarmee kunnen ze alle markten gewoon blijven bedienen zonder ergens al vol op in te hoeven zetten.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
Los daarvan, wat denk je van de markten in Azie, Afrika en Zuid-Amerika. Denk je werkelijk dat ze daar in 2030 klaar zijn voor elektrisch rijden. Never. En dat weten de autofabrikanten ook heel goed. Je zult zien dat vooral merken die hun afzet in Amerika / Europa hebben op de EV-trein stappen. Alle andere merken zullen ook gewoon brandstofmodellen blijven leveren, alleen niet in Europa.
Dan importeer ik het welquote:Op zaterdag 13 maart 2021 00:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Alleen zal die Aziaat die voor jou dan uitstekend voldoet hier niet meer verkocht mogen worden. Als zo'n verbod er komt vanuit de EU dan zullen dergelijke auto's waarschijnlijk gewoon geen typegoedkeuring meer krijgen in Europa, dus heb je er niks aan.
Ja, dat heeft dus weinig zin hè als er geen Europese typegoedkeuring voor zo'n auto mag worden afgegeven. Dan mag je er dus gewoon niet mee de weg op en zal je hem ook niet kunnen verzekeren.quote:
Vanuit de autoindustrie hoor je inderdaad helemaal niet meer dat het niet kan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)en-dieselauto-s-meer
Als je dit weer leest geloven de fabrikanten er zelf in elk geval wel heel erg in dat ze het straks zonder benzinemotoren af kunnen
Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.quote:Op woensdag 17 maart 2021 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanuit de autoindustrie hoor je inderdaad helemaal niet meer dat het niet kan.
Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.
Als het gaat om een echt bijzondere auto, zoals een Ferrari, dan snap ik wel dat je het geluid en de beleving gaat missen. Maar bij een dertien in een dozijn auto (waar 99% in rondrijdt)? Lamenielache.
Dat hoor ik wel meer met name van Toyotaquote:Op woensdag 17 maart 2021 16:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.
Ik zie veel meer toekomst in aangedreven door waterstof.
Ja, de Toyota Mirai en Hyundai heeft er ook een als ik mij niet vergis. Je eigen laadstation in je auto. Je tankt waterstof en via een brandstofcel wek je elektriciteit op om je elektromotor aan te drijven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel meer met name van Toyota
Als de techniek volmaakt was dan hadden we allemaal al een elektrische auto, incl. de hulpdiensten, vrachtvervoer, etc. We hebben niet allemaal een 9 tot 5 rittenpatroon, maar sommigen hebben dat inlevingsgevoel nu eenmaal niet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.
Denk dat de meeste mensen vooral tegen het prijskaartje en de beperkingen qua logistiek van oplaadpunten en radius aanhikken, niet zozeer de beleving.quote:Op woensdag 17 maart 2021 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanuit de autoindustrie hoor je inderdaad helemaal niet meer dat het niet kan.
Maar goed, ook veel van de nee-roeptoeters hier zullen straks met veel plezier elektrisch rijden, omdat dat in het dagelijks verkeer nu eenmaal echt fijner is dan een ouderwetse stinkbak.
Als het gaat om een echt bijzondere auto, zoals een Ferrari, dan snap ik wel dat je het geluid en de beleving gaat missen. Maar bij een dertien in een dozijn auto (waar 99% in rondrijdt)? Lamenielache.
Blijft toch hardnekkig die waterstofmythe.. Je zou zeggen dat dat al voldoende ontkracht is als zijnde wensdenken. Maar blijkbaar toch niet..quote:Op woensdag 17 maart 2021 16:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gewoon electrisch overslaan en gelijk naar waterstof. Nu nog maar 3 plaatsen in Nederland om te kunnen tanken en helaas maar 2 auto merken die auto's leveren op waterstof.
Ik zie veel meer toekomst in aangedreven door waterstof.
En niet iedereen had of heeft de toegang tot fiscale voordeeltjes die het aantrekkelijk maakten om zo’n opmerking in wat ander perspectief te zetten. Een Tesla had hier echt geen voet aan de grond gekregen zonder al die fiscale feestjes voor exclusieve doelgroepen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als de techniek volmaakt was dan hadden we allemaal al een elektrische auto, incl. de hulpdiensten, vrachtvervoer, etc. We hebben niet allemaal een 9 tot 5 rittenpatroon, maar sommigen hebben dat inlevingsgevoel nu eenmaal niet.
Nu al. Bpm verhogen ze bijna standaard zo twee keer per jaar. Er is me door verkopers al gewaarschuwd voor enkele duizenden euro’s extra op een beetje middenklasser.quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:46 schreef Elan het volgende:
En het feit dat als je nu een nieuwe benzineauto koopt je daar ongetwijfeld op de wat langere termijn voor gestraft gaat worden
Waterstof ga je dan ook gewoon importeren uit Spanje of Noord-Afrika in de toekomst. Het heeft niet zoveel zin om met zonnepanelen te klooien in een land waar de zon amper schijnt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daarnaast... er werd in Nederland afgelopen jaar maar zo'n 5,2 TWh aan stroom opgewekt met zonnepanelen. Om te rijden op waterstof heb je (na aftrek van alle omzetverliezen) minimaal 60TWh nodig voor alleen de auto's. Dat ga je niet redden met wat "overschotten".
Ik ken het artikel niet, maar ik ga het zeker doornemen. Toyota gelooft er in iedergeval heilig in.quote:Op woensdag 17 maart 2021 17:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Blijft toch hardnekkig die waterstofmythe.. Je zou zeggen dat dat al voldoende ontkracht is als zijnde wensdenken. Maar blijkbaar toch niet..![]()
Ken je dit aardig doortimmerde artikel? :
https://ssj3gohan.tweakbl(...)ars-dont-work-part-1
Uiteraard niet. Ik heb ooit in een Tesla gezeten(Taxi). Het bedrijf had die aangeschaft vanwege het fiscale voordeel en een jaar gratis opladen bij elk Van der Valk hotel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
En niet iedereen had of heeft de toegang tot fiscale voordeeltjes die het aantrekkelijk maakten om zo’n opmerking in wat ander perspectief te zetten. Een Tesla had hier echt geen voet aan de grond gekregen zonder al die fiscale feestjes voor exclusieve doelgroepen.
Ja, groot succes die Mirai, je ziet ze overal rijden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ken het artikel niet, maar ik ga het zeker doornemen. Toyota gelooft er in iedergeval heilig in.
Een moet de eerste zijn. Hoe ging het met de eerste EV? Die waren ook niet te zien in grote getallen. Dat Toyota het niet opgeeft en er uiteraard nog behoorlijk wat werk aan de winkel is mag duidelijk zijn. Was dat met de EV niet het geval?quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, groot succes die Mirai, je ziet ze overal rijden.
Ook Toyota komt met EV's binnenkort.
De waterstofauto is al >30 jaar de "auto van de toekomst".quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een moet de eerste zijn. Hoe ging het met de eerste EV? Die waren ook niet te zien in grote getallen. Dat Toyota het niet opgeeft en er uiteraard nog behoorlijk wat werk aan de winkel is mag duidelijk zijn. Was dat met de EV niet het geval?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |