Dat zeiden ze 15 jaar geleden ook al eens...quote:Op donderdag 11 maart 2021 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
En huilen over de actieradius is ook een wassen neus. Over een aantal jaren is dat 700km voor 30k.
Beware of the stoplicht Tokkie...quote:Elektrisch rijden op de kermis, ik hoef mijn pedaal niet eens te laten zweten om al na 1 seconde met mijn ogen te moeten knijpen om je te spotten met je stinkbak in mijn achteruitkijkspiegel
Bij mij ligt de grens op 8k.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zeiden ze 15 jaar geleden ook al eens...![]()
En 30k uitgeven aan een auto? In nog geen 30.000 jaar.
[..]
Beware of the stoplicht Tokkie..._!
Ik kan je zeggen, de momenten dat je in je eigen wijk moeten laden zijn nagenoeg 0. Op je werk gewoon elke keer laden, bij langere ritten onderweg en bij elk uitstapje dat je doet gewoon daar op locatie proberen te laden.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:25 schreef madeleine-b het volgende:
Nogal een uitdaging, wij hebben hier twee straten verderop (250 meter) 1 laadpaal, een stuk of 40 auto's voor de deur en een stroomnet wat uitbreiding behoeft..
Ik kan dus niet eens elektrisch rijden bij gebrek aan infrastructuur....
Typisch gevalletje, leuk idee bedacht door bovenmodale (eco)yuppen met een eigen huis en oprit...
Elitair alleen maar vanwege het feit dat het gros er alleen maar in rijdt vanwege fiscale voordelen. Als die er niet meer zoveel zijn stapt de grote meerderheid gewoon weer in een auto met brandstofmotor.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie maar een huillie hier en het is nog een elitaire kwast ook
Hoe zit dat belastingtechnisch eigenlijk dat op "je werk laden"? Dat lijkt me een soort loon in natura. Lever jij je reiskostenvergoeding dan in ofzo?quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:36 schreef kurk_droog het volgende:
Op je werk gewoon elke keer laden, bij langere ritten onderweg en bij elk uitstapje dat je doet gewoon daar op locatie proberen te laden.
Zoveel onderbuik in dit topic, niet normaal.
Fabrikanten laten via updates ook de auto steeds langzamer rijden.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een elektrische auto is een soort mobieltje. Na een paar jaar ben je gewoon toe aan een nieuwe.
Dan moet je die aanvragen bij de gemeentequote:Op donderdag 11 maart 2021 12:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen, de momenten dat je in je eigen wijk moeten laden zijn nagenoeg 0. Op je werk gewoon elke keer laden, bij langere ritten onderweg en bij elk uitstapje dat je doet gewoon daar op locatie proberen te laden.
Zoveel onderbuik in dit topic, niet normaal.
Bij ons kan het alleen via pasjes.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zit dat belastingtechnisch eigenlijk dat op "je werk laden"? Dat lijkt me een soort loon in natura. Lever jij je reiskostenvergoeding dan in ofzo?
2011 Tesla Roadster 99900¤ 2 personen 395kmquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:54 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Dat roepen ze al bijna 10 jaar, maar al 10 jaar is er nauwelijks verbetering in gewicht of bereik
Subsidie en belastingvoordeel komen beide uit de zakken van de belastingbetaler.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bpm is gewoon exact gelijk aan iedere auto. Die is gebaseerd op uitstoot en omdat die 0 is, is de BPM 0. Maar dat is geen korting.
Bijtelling bij een BEV heeft beperkt een lager tarief, wat een voordeel is, maar de catalogusprijs van een BEV ligt hoger omdat de kostenstructuur nu eenmaal anders is bij een BEV, dus zeker bij de duurdere auto’s is er eerder sprake van een nadeel dan een voordeel.
En zelfs als dat anders was is het nog geen subsidie.
Hoe kom je bij die 800km? Tesla Long Range zeggen ze op de site zelf 580 km (op basis van de WLTP)quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:23 schreef Fer het volgende:
2021 Tesla Model 3 55000¤ 5 personen 800km
Nou?quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:18 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ooit bij stilgestaan hoe milieuvervuilend accu''s zijn?
Welke EV's waren er 15 jaar geleden überhaupt?quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zeiden ze 15 jaar geleden ook al eens...![]()
En 30k uitgeven aan een auto? In nog geen 30.000 jaar.
[..]
Beware of the stoplicht Tokkie..._!
Hoe vaak rij je 800+ op een dag?quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang een elektrische auto geen 800+ kilometers kan rijden op één opgeladen accu hoeft het van mij niet. En blijf ik nog wel even doorrijden in mijn benzine auto's.
Klopt, dat zijn realistischere cijfers.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die 800km? Tesla Long Range zeggen ze op de site zelf 580 km (op basis van de WLTP)
600km zou ik wel acceptabel vinden, maar 55.000 euro niet. Tesla zou ik sowieso niet willen maar dat terzijde.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn realistischere cijfers.
Desalniettemin weet Tesla er ieder jaar zo'n 8 tot 15 range aan toe te voegen zonder dat het accu-pack groter/zwaarder wordt. Op z'n minst een prestatie. Dan heb je het over een verdubbeling aan range in 10 jaar bij hetzelfde accu-gewicht.
800km?quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:23 schreef Fer het volgende:
[..]
2011 Tesla Roadster 99900¤ 2 personen 395km
2021 Tesla Model 3 55000¤ 5 personen 800km
quote:- Hyundai Kona Electric 39 kWh, 41.495 euro
Officieel bereik: 289 kilometer
Reëel bereik: 254 kilometer
- BMW i3, 41.994 euro
Officieel bereik: 310 kilometer
Reëel bereik: 265 kilometer
- Tesla Model 3 Standard Range Plus, 47.800 euro
Officieel bereik: 409 kilometer
Reëel bereik: 291 kilometer
- Audi e-tron, 84.100 euro
Officieel bereik: 400 kilometer
Reëel bereik: 315 kilometer
- Tesla Model S (75D), 83.420 euro
Officieel bereik: 400 kilometer
Reëel bereik: 328 kilometer
- Tesla Model X (100D), 117.820 euro
Officieel bereik: 560 kilometer
Reëel bereik: 375 kilometer
- Tesla Model 3 Performance, 63.990 euro
Officieel bereik: 530 kilometer
Reëel bereik: 384 kilometer
- Kia e-Niro, 42.510 euro
Officieel bereik: 450 kilometer
Reëel bereik: 407 kilometer
- Jaguar I-Pace, 81.810 euro
Officieel bereik: 470 kilometer
Reëel bereik: 407 kilometer
- Hyundai Kona Electric, 40.995 euro
Officieel bereik: 450 kilometer
Reëel bereik: 416 kilometer
Nou vooruit, ik mats je met twee jaar, in 2008 is de Tesla Roadster in productie gegaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Welke EV's waren er 15 jaar geleden überhaupt?
En we weten met ons allen ook precies hoe zo'n traject gaat verlopen. Het wordt verkocht op de manier zoals jij schetst om draagvlak te creëren zodat het plan veel steun krijgt. En vervolgens worden er allerlei verboden, milieuzones, niet te betalen heffingen en belastingmaatregelen van kracht voor de traditionele auto zodat het autorijden volledig onmogelijk wordt gemaakt voor Jan met de Pet.quote:En jij hoeft geen 30k uit te geven aan een auto.
Er zijn alleen vanaf 2030 geen nieuwe brandstofauto's meer te koop in Nederland.
Er worden zo'n 450.000 auto's per jaar vervangen dus je hebt voorlopig nog wel genoeg keuze uit 2e hands.
Ik kende niemand die dat dacht in 1990, tenzij ze iets geslikt, gerookt, gesnoven, of gespoten hadden en dat niet helemaal lekker was gevallen (of wel natuurlijk, afhankelijk van je favoriete gif).quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:57 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
9 jaar is niks man. In 1990 dachten ze ook dat we 10 jaar later met z'n allen in vliegende auto's zouden rondvliegen. In het straatbeeld is er vrijwel niets veranderd, 30 jaar later. Alleen door internet en smart devices is er bij de gemiddelde burger een flinke verandering geweest. Voor de rest zijn het nog steeds vooral tweedehands stinkbarrels, slome treinen en zwaar vervuilende vliegtuigen. Net als in de jaren 80.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |