abonnement Unibet Coolblue
pi_198432107
quote:
Negen Europese landen willen verbod op benzine- en dieselauto in 2030

Negen Europese landen, waaronder Nederland, dringen er bij de Europese Commissie op aan om de verkoop van nieuwe auto’s op benzine of diesel per 2030 te verbieden.
Ton Voermans 10-03-21, 16:42 Laatste update: 17:08

De negen landen - Oostenrijk, Belgiė, Denemarken, Griekenland. Ierland, litouwen, Luxemburg, Malta en Nederland - willen het uitbannen van de brandstofmotor versnellen.
Lees het hele artikel bij de bron https://www.ad.nl/auto/ne(...)to-in-2030~a6400a0f/

Nederland behoort dus bij de negen Europese landen die de verkoop van benzine- en dieselauto's wil verbieden in 2030.,

Ik zou graag zien dat de EU en Nederland in het bijzonder minder afhankelijk zou worden van fossiele brandstoffen, maar vraag mij af of het haalbaar is om 2030 zo'n drastische omwenteling te maken. Zaken die mij opkomen zijn

- Er zijn nog steeds grote beperkingen op het gebied van de actieradius van elektrische auto's. Bepaalde modellen van Tesla lijken een goede actieradius te hebben, maar veel elektrische auto's hebben dit nog niet. Hoe zit het met de actieradius bij grote hitte of koude?

- Een elektrische auto moet eerst weer opladen en dit kost tijd en daarnaast moet je een laadpaal ter beschikking hebben. Dit kan een laadpaalstation zijn, een eigen laadpaal of een laadpaal in de openbare ruimte . Voor de laatste gaat ook op wie gaat dat betalen en onderhouden. Hoe dan ook die laadpalen moeten er dus zijn en je moet de tijd hebben om de accu om nieuw op te laden.

- De betaalbaarheid. Ook de kleine man wil graag mobiel blijven.

- Het milieuvraagstuk. Hoe worden deze accu's geproduceerd en hoe kunnen wij deze recyclen. Ik denk dan met name ook buiten Nederland aan grondstoffen die gewonnen moeten worden uit mijnen en de impact die dit heeft op natuur en milieu daar.

- De huidige infrastructuur van het elektrische netwerk is niet berekend op het massaal gebruiken van elektrische auto's. Hier zullen dan enorme stappen en investeringen in gemaakt moeten worden. Wie gaat dit betalen?

- De veiligheid. Elektrische auto's kunnen gevaar opleveren na een ongeluk. Personen kunnen er niet direct uitgehaald worden als (onderdelen) van de auto onder spanning staan door een ongeluk.

- Daarnaast en dit heeft ook met de betaalbaarheid te maken, kunnen elektrische auto's ook blijkbaar na een klein ongeluk als gevaarlijk worden beschouwd. Dit is ook de reden dat sommige bergers de elektrische auto in een container met water zetten na een ongeluk. De auto is dan dus total loss. Verzekeringspremies zullen dan fors moeten stijgen.
pi_198432175
Nederland wil dit helemaal niet, ik ben ook nederland en ik wil zolang de huidige techniek kut is geen elektrische auto,

Elektrisch rijden doen we op de kermis, niet op de weg
pi_198432208
Dat is over negen jaar. Rond die tijd zal vrijwel niemand meer zo'n stinkbak willen voor dagelijks vervoer. Maak je niet druk dus.

Plus, het gaat om nieuwe auto's en mensen die hierover zeiken kunnen vaak zelfs maar met moeite een 6e hands BMW-tje kopen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 10 maart 2021 @ 19:14:30 #4
186611 Haags
pi_198432226
Rot op met je elektrische meuk. Ik bepaal zelf wel wat ik rijd.
Zonder wrijving geen glans
pi_198432257
Rijden in een opgevoerde kruimeldief :r
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198432271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:10 schreef Banaanvragen het volgende:
Nederland wil dit helemaal niet, ik ben ook nederland en ik wil zolang de huidige techniek kut is geen elektrische auto,

Elektrisch rijden doen we op de kermis, niet op de weg
Er is dus echt niks kuts aan elektrisch rijden met de huidige techniek.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Lees het hele artikel bij de bron https://www.ad.nl/auto/ne(...)to-in-2030~a6400a0f/

Nederland behoort dus bij de negen Europese landen die de verkoop van benzine- en dieselauto's wil verbieden in 2030.,

Ik zou graag zien dat de EU en Nederland in het bijzonder minder afhankelijk zou worden van fossiele brandstoffen, maar vraag mij af of het haalbaar is om 2030 zo'n drastische omwenteling te maken. Zaken die mij opkomen zijn

- Er zijn nog steeds grote beperkingen op het gebied van de actieradius van elektrische auto's. Bepaalde modellen van Tesla lijken een goede actieradius te hebben, maar veel elektrische auto's hebben dit nog niet. Hoe zit het met de actieradius bij grote hitte of koude?

- Een elektrische auto moet eerst weer opladen en dit kost tijd en daarnaast moet je een laadpaal ter beschikking hebben. Dit kan een laadpaalstation zijn, een eigen laadpaal of een laadpaal in de openbare ruimte . Voor de laatste gaat ook op wie gaat dat betalen en onderhouden. Hoe dan ook die laadpalen moeten er dus zijn en je moet de tijd hebben om de accu om nieuw op te laden.

- De betaalbaarheid. Ook de kleine man wil graag mobiel blijven.

- Het milieuvraagstuk. Hoe worden deze accu's geproduceerd en hoe kunnen wij deze recyclen. Ik denk dan met name ook buiten Nederland aan grondstoffen die gewonnen moeten worden uit mijnen en de impact die dit heeft op natuur en milieu daar.

- De huidige infrastructuur van het elektrische netwerk is niet berekend op het massaal gebruiken van elektrische auto's. Hier zullen dan enorme stappen en investeringen in gemaakt moeten worden. Wie gaat dit betalen?

- De veiligheid. Elektrische auto's kunnen gevaar opleveren na een ongeluk. Personen kunnen er niet direct uitgehaald worden als (onderdelen) van de auto onder spanning staan door een ongeluk.

- Daarnaast en dit heeft ook met de betaalbaarheid te maken, kunnen elektrische auto's ook blijkbaar na een klein ongeluk als gevaarlijk worden beschouwd. Dit is ook de reden dat sommige bergers de elektrische auto in een container met water zetten na een ongeluk. De auto is dan dus total loss. Verzekeringspremies zullen dan fors moeten stijgen.
Zoals wel vaker is het grote probleem ons extreem zwakke bestuur. Ze hebben een prima doelstelling, maar totaal geen route naar hoe dat voor elkaar te krijgen. Als je van het gas af wil, glasvezel wil aanleggen en tegelijkertijd iedereen elektrisch wil hebben, dan is de goedkoopste manier om dat meteen allemaal in een keer te doen in de wijk. Iedere keer de grond open doen en onder bestaande infrastructuur moeten klooien maakt het allemaal zo duur, maar we hebben in Nederland lekker liberaal totaal geen sturing.
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:18:00 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198432273
Hoe gaan we alle benodigde stroom maken?
Polen op fietsen met dikke dynamo's?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198432299
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is over negen jaar. Rond die tijd zal vrijwel niemand meer zo'n stinkbak willen voor dagelijks vervoer. Maak je niet druk dus.

Plus, het gaat om nieuwe auto's en mensen die hierover zeiken kunnen vaak zelfs maar met moeite een 6e hands BMW-tje kopen.
Met de kleine kanttekening dat je tegenwoordig bijna twee keer zoveel betaald voor een kleine benzineauto, dan een paar jaar terug, om de tesla van bankdirecteuren te subsidiėren terwijl het kleine autootje nog steeds beter voor het milieu is. Niet gek dat de tweedehands markt booming is.
pi_198432322
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:18 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe gaan we alle benodigde stroom maken?
Polen op fietsen met dikke dynamo's?
Zonnepanelen, windmolens en wat mij betreft een kerncentrale in de randstad.
pi_198432349
Laten we volgende week echt kijken wat Nederland wil.

Het huidige kabinet is al demissionair, die mogen volgens mij dit soort dingen helemaal niet beslissen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_198432398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zoals wel vaker is het grote probleem ons extreem zwakke bestuur. Ze hebben een prima doelstelling, maar totaal geen route naar hoe dat voor elkaar te krijgen. Als je van het gas af wil, glasvezel wil aanleggen en tegelijkertijd iedereen elektrisch wil hebben, dan is de goedkoopste manier om dat meteen allemaal in een keer te doen in de wijk. Iedere keer de grond open doen en onder bestaande infrastructuur moeten klooien maakt het allemaal zo duur, maar we hebben in Nederland lekker liberaal totaal geen sturing.
Ik ben het daar helemaal mee eens.
pi_198432490
En in 2021 een verbod om tussen 21.00u en 04.30u buiten te zijn. :|W
pi_198432563
Wat een idoot plan.
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:35:19 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198432596
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:05 schreef rutger05 het volgende:
- Er zijn nog steeds grote beperkingen op het gebied van de actieradius van elektrische auto's. Bepaalde modellen van Tesla lijken een goede actieradius te hebben, maar veel elektrische auto's hebben dit nog niet. Hoe zit het met de actieradius bij grote hitte of koude?
Stijgt en blijft gestaag stijgen.

Het gemiddelde is al meer dan 300km, met betaalbare uitschieters van 400-500km
quote:
- Een elektrische auto moet eerst weer opladen en dit kost tijd en daarnaast moet je een laadpaal ter beschikking hebben. Dit kan een laadpaalstation zijn, een eigen laadpaal of een laadpaal in de openbare ruimte . Voor de laatste gaat ook op wie gaat dat betalen en onderhouden. Hoe dan ook die laadpalen moeten er dus zijn en je moet de tijd hebben om de accu om nieuw op te laden.
De meeste mensen rijden niet 1000km in 1 stuk door. Je kan prima laadpalen bij werkplekken neerzetten.
Bij ons op kantoor is 30% van de plekken al voorzien van laadpaal. Is je auto opgeladen wanneer je weer weg gaat.

Steeds meer auto's hebben ook fast charging.
quote:
- De betaalbaarheid. Ook de kleine man wil graag mobiel blijven.
Per km is een elektrische auto goedkoper in gebruik, alleen de aanschafprijs is duurder.
Verwachting is trouwens ook dat de aanschafprijs in 2024 gelijkgetrokken is met de normale benzinebakken. 2030 zou dan geen issue moeten zijn. (los nog van de subsidie bij aanschaf van een elektrische auto)
quote:
- Het milieuvraagstuk. Hoe worden deze accu's geproduceerd en hoe kunnen wij deze recyclen. Ik denk dan met name ook buiten Nederland aan grondstoffen die gewonnen moeten worden uit mijnen en de impact die dit heeft op natuur en milieu daar.
Ja, per km zijn ze echter schoner in gebruik. Dan ga je uit van energie opgewekt uit kolen. (35% schoner in levensduur)
Nog schoner als het elektriciteit is uit hernieuwbare bronnen.
quote:
- De huidige infrastructuur van het elektrische netwerk is niet berekend op het massaal gebruiken van elektrische auto's. Hier zullen dan enorme stappen en investeringen in gemaakt moeten worden. Wie gaat dit betalen?
Opbrengst van een lagere energierekening + subsidiėring van projecten + belastingen bij burgers en bedrijven.
quote:
- De veiligheid. Elektrische auto's kunnen gevaar opleveren na een ongeluk. Personen kunnen er niet direct uitgehaald worden als (onderdelen) van de auto onder spanning staan door een ongeluk.
In de VS en Canada krijgen brandweerlieden hier al training in. Het is geen complex probleem.
quote:
- Daarnaast en dit heeft ook met de betaalbaarheid te maken, kunnen elektrische auto's ook blijkbaar na een klein ongeluk als gevaarlijk worden beschouwd. Dit is ook de reden dat sommige bergers de elektrische auto in een container met water zetten na een ongeluk. De auto is dan dus total loss. Verzekeringspremies zullen dan fors moeten stijgen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198432664
Ik voorspel topjaren qua autoverkoop in 2028 en 2029.
In 2029 koop ik er in elk geval nog eentje op benzine of diesel i.v.m. de actieradius voor de vakanties.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:43:11 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198432752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:38 schreef quo_ het volgende:
Ik voorspel topjaren qua autoverkoop in 2028 en 2029.
In 2029 koop ik er in elk geval nog eentje op benzine of diesel i.v.m. de actieradius voor de vakanties.
geef mij die glazen bol, ik wou dat ik wist wat in 2029 de actieradius van de gemiddelde elektrische auto is.
Laffe huichelaar
pi_198432788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zoals wel vaker is het grote probleem ons extreem zwakke bestuur. Ze hebben een prima doelstelling, maar totaal geen route naar hoe dat voor elkaar te krijgen. Als je van het gas af wil, glasvezel wil aanleggen en tegelijkertijd iedereen elektrisch wil hebben, dan is de goedkoopste manier om dat meteen allemaal in een keer te doen in de wijk. Iedere keer de grond open doen en onder bestaande infrastructuur moeten klooien maakt het allemaal zo duur, maar we hebben in Nederland lekker liberaal totaal geen sturing.
Goede post. Bij deze geldverslindende gebreken wordt veel te weinig stil gestaan.
pi_198432877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er is dus echt niks kuts aan elektrisch rijden met de huidige techniek.
[..]
Bitch please, ik ga op vakantie en kachel in 14 uur naar de spaanse grens, veel succes met je electromobiel om dat nog binnen een dag te doen
pi_198432941
Mogen ze eerst wel eens laadpunten gaan realiseren.
blablablabla
pi_198433752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de kleine kanttekening dat je tegenwoordig bijna twee keer zoveel betaald voor een kleine benzineauto, dan een paar jaar terug, om de tesla van bankdirecteuren te subsidiėren terwijl het kleine autootje nog steeds beter voor het milieu is. Niet gek dat de tweedehands markt booming is.
Dat kleine autootje is niet beter voor het milieu, niet twee keer zo duur geworden en er zit geen subsidie op de dure elektrische auto’s.
pi_198434725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat kleine autootje is niet beter voor het milieu, niet twee keer zo duur geworden en er zit geen subsidie op de dure elektrische auto’s.
Bakken vol met subsidie, maar dan in de vorm van belastingvoordeel.
Minder bijtelling en minder BPM vormen een enorm bedrag aan belastingkorting
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_198435161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Zoals wel vaker is het grote probleem ons extreem zwakke bestuur. Ze hebben een prima doelstelling, maar totaal geen route naar hoe dat voor elkaar te krijgen. Als je van het gas af wil, glasvezel wil aanleggen en tegelijkertijd iedereen elektrisch wil hebben, dan is de goedkoopste manier om dat meteen allemaal in een keer te doen in de wijk. Iedere keer de grond open doen en onder bestaande infrastructuur moeten klooien maakt het allemaal zo duur, maar we hebben in Nederland lekker liberaal totaal geen sturing.
Dit soort dingen zijn altijd heel stoer te roepen vanaf de zijlijn, maar als je het echt moet gaan doen, dan kom je er wel achter dat dit helemaal niet te coördineren valt. Dan heb je nog de praktische en juridische bezwaren hiertegen.

Maar verder heel stoer om zo'n geweldige visie te hebben. Dit heeft echt nog niemand ooit bedacht. :')
  woensdag 10 maart 2021 @ 21:38:55 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198435719
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:27 schreef The_End het volgende:

[..]

Dit soort dingen zijn altijd heel stoer te roepen vanaf de zijlijn, maar als je het echt moet gaan doen, dan kom je er wel achter dat dit helemaal niet te coördineren valt. Dan heb je nog de praktische en juridische bezwaren hiertegen.

Maar verder heel stoer om zo'n geweldige visie te hebben. Dit heeft echt nog niemand ooit bedacht. :')
Mijn post is inderdaad lekker kort door de bocht en totaal niet origineel. Toch ben ik niet de enige roepende van de zijlijn.

Het huidige beleid van Den Haag is nog veel stoerder roepen vanaf de zijlijn. Jongens over 9 jaar moet een behoorlijk deel van Nederland van het gas af zijn en elektrisch rijden. Hoe? Zoek het maar lokaal uit zonder extra geld.

Ons stroomnetwerk in de wijk kan laadpalen niet aan en miljoenen mensen wonen in huizen waar het zelfs met de beste wil om te isoleren het behoorlijk koud gaat worden zonder gas of stadsverwarming. Dus linksom, of rechtsom moet de grond open de komende jaren met geld dat er niet is.

We hebben dus een extreem zwak bestuur. Ofwel, omdat ze verdragen tekenen waar we ons niet aan kunnen houden, of doordat ze wel roepen wat te gaan doen zonder het daadwerkelijk te doen of te zorgen dat zoveel mogelijk juridische en praktische bezwaren worden weggenomen.
pi_198436521
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:13 schreef quo_ het volgende:

[..]

Bakken vol met subsidie, maar dan in de vorm van belastingvoordeel.
Minder bijtelling en minder BPM vormen een enorm bedrag aan belastingkorting
Bpm is gewoon exact gelijk aan iedere auto. Die is gebaseerd op uitstoot en omdat die 0 is, is de BPM 0. Maar dat is geen korting.

Bijtelling bij een BEV heeft beperkt een lager tarief, wat een voordeel is, maar de catalogusprijs van een BEV ligt hoger omdat de kostenstructuur nu eenmaal anders is bij een BEV, dus zeker bij de duurdere auto’s is er eerder sprake van een nadeel dan een voordeel.

En zelfs als dat anders was is het nog geen subsidie.
pi_198436713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er is dus echt niks kuts aan elektrisch rijden met de huidige techniek.
[..]

Zoals wel vaker is het grote probleem ons extreem zwakke bestuur. Ze hebben een prima doelstelling, maar totaal geen route naar hoe dat voor elkaar te krijgen. Als je van het gas af wil, glasvezel wil aanleggen en tegelijkertijd iedereen elektrisch wil hebben, dan is de goedkoopste manier om dat meteen allemaal in een keer te doen in de wijk. Iedere keer de grond open doen en onder bestaande infrastructuur moeten klooien maakt het allemaal zo duur, maar we hebben in Nederland lekker liberaal totaal geen sturing.
Ooit bij stilgestaan hoe milieuvervuilend accu''s zijn?
pi_198437162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:18 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ooit bij stilgestaan hoe milieuvervuilend accu''s zijn?
Veel minder dan de milieuvervuiling van brandstof.

Een BEV is al binnen 50.000 km beter voor het milieu dan een ICE.
pi_198438169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:10 schreef Banaanvragen het volgende:
Nederland wil dit helemaal niet, ik ben ook nederland en ik wil zolang de huidige techniek kut is geen elektrische auto,

Elektrisch rijden doen we op de kermis, niet op de weg
Maar wat is het alternatief? Zover ik weet is er nog geen dimensie gevonden met oneindig veel brandstof.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198438415
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is over negen jaar. Rond die tijd zal vrijwel niemand meer zo'n stinkbak willen voor dagelijks vervoer. Maak je niet druk dus.

Plus, het gaat om nieuwe auto's en mensen die hierover zeiken kunnen vaak zelfs maar met moeite een 6e hands BMW-tje kopen.
9 jaar is niks man. In 1990 dachten ze ook dat we 10 jaar later met z'n allen in vliegende auto's zouden rondvliegen. In het straatbeeld is er vrijwel niets veranderd, 30 jaar later. Alleen door internet en smart devices is er bij de gemiddelde burger een flinke verandering geweest. Voor de rest zijn het nog steeds vooral tweedehands stinkbarrels, slome treinen en zwaar vervuilende vliegtuigen. Net als in de jaren 80.
pi_198438438
Al die mensen die hier aan het huilen zijn, hoe ouderwets.
Afgeven op ev's is puur jaloezie, die dingen rijden heerlijk, zijn snel, stil wendbaar en van alle functies voorzien. Je hoeft echt niet meer met zo'n pauper stinkbak aan te komen hoor :')

En huilen over de actieradius is ook een wassen neus. Over een aantal jaren is dat 700km voor 30k.

Als je iets niet weet of uit armoe zo'n bak nu niet kan kopen.. ga dan geen onzin verkondigen hier. Elektrisch rijden op de kermis, ik hoef mijn pedaal niet eens te laten zweten om al na 1 seconde met mijn ogen te moeten knijpen om je te spotten met je stinkbak in mijn achteruitkijkspiegel :')
pi_198438440
Nederland is meer dan alleen...

VVD
CDA
D66
Groenlinks
SP
Christenunie
PvdA
50Plus
pi_198439585
Willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen de uitvoerbaarheid zal het probleem worden hoe ga je al die dingen tegelijk opladen bijvoorbeeld?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198439654
Grappig dat mensen altijd weer diezelfde technische bezwaren aandragen tegen de EV. Maar die zijn al binnen enkele jaren op te lossen.

Lithium accu’s worden nu al beter en solid state wordt nog beter. Snelladen met 600kw is bijna als tanken. Accu’s worden goedkoper dan euro7 motoren en je kan ze ook bouwen van gecreėerd geld en verhuren. Stroom net kan dit ook gewoon aan, zeker als er nog meer panelen bij komen op daken.

Ik heb net weer een nieuwe auto, gelukkig geen olie verbrander meer. Maar ik erger me alweer aan dat domme geschakel van de automaat bij wegrijden. Hopelijk is dit de laatste
.
pi_198439721
Het wordt uiteindelijk wel wat later lijkt me zo.

Verder vraag ik me af of die zware elektrische bakken qua energiegebruik wel altijd zuiniger zijn.
Milieuvriendelijkheid is meer dan co2 uitstoot.denk ook aan lithiumtekort (en patiėnten die dit ook nodig hebben) en verwerken van accu’s.
Wat dat betreft schijnt waterstof interessanter te zijn als brandstof.

https://ev-database.nl/in(...)ide-elektrische-auto
Hier staat wat info, bmw i3 zou vergelijkbaar zijn met 1:56 dat is erg mooi :)

[ Bericht 33% gewijzigd door MevrouwPuff op 11-03-2021 07:44:11 ]
pi_198440687
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 06:35 schreef Fer het volgende:
Grappig dat mensen altijd weer diezelfde technische bezwaren aandragen tegen de EV. Maar die zijn al binnen enkele jaren op te lossen.

Dat roepen ze al bijna 10 jaar, maar al 10 jaar is er nauwelijks verbetering in gewicht of bereik

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2021 08:54:57 ]
pi_198440805
Op zich is het niet onmogelijk. Binnen twee a drie jaar komen een reeks elektrische auto's op de markt van minder dan 20k euro, die BEV's toegankelijk zal maken voor een breed publiek.

Ik ben wel benieuwd hoe de overheid denkt de import van occasions tegen te houden. Die markt is 6 keer groter dan de markt voor nieuwe auto's. Niet toevallig dat de grote auto producerende landen Frankrijk, Duitsland en Italiė er niet aan meedoen. Als de lease niet meetelt is de particuliere markt voor nieuwe auto's miniem. Wat let die mensen om een net niet nieuwe occasion over de grens te kopen?

Vrachtvervoer zal sowieso een uitzondering krijgen om dat de waterstof technologie nog niet klaar is om het over te nemen van diesel. Batterij wagens is voornamelijk het domein van personenauto's en bestelbusjes. Iedereen die lange afstanden wil doen aan de pickup truck of minivrachtwagen?

Ik zie een enorme stijging in de waarde van occiasions uit de periode 1990 tot en met 2010 aankomen. De digitalisering, downsizing van motoren en overmatig gebruik van kunststof gaat de levensduur van moderne bezine auto's drastisch beperken.
pi_198441017
Nogal een uitdaging, wij hebben hier twee straten verderop (250 meter) 1 laadpaal, een stuk of 40 auto's voor de deur en een stroomnet wat uitbreiding behoeft..

Ik kan dus niet eens elektrisch rijden bij gebrek aan infrastructuur....

Typisch gevalletje, leuk idee bedacht door bovenmodale (eco)yuppen met een eigen huis en oprit...
pi_198441041
Prima dat is voor mij rond 2045 dus want ik zal nooit van mijn leven een nieuwe auto kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198441063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:25 schreef madeleine-b het volgende:
Nogal een uitdaging, wij hebben hier twee straten verderop (250 meter) 1 laadpaal, een stuk of 40 auto's voor de deur en een stroomnet wat uitbreiding behoeft..

Ik kan dus niet eens elektrisch rijden bij gebrek aan infrastructuur....

Typisch gevalletje, leuk idee bedacht door bovenmodale (eco)yuppen met een eigen huis en oprit...
Als je een ev koopt moet de gemeente zorgen voor voldoende laadpalen binnen 250m van je huis als je geen eigen oprit hebt. Er is een uitzondering hierop als het fysiek niet past, maar een laadpaal is zo klein dat geen gemeente dit kan hardmaken bij een rechter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198441100
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:54 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dat roepen ze al bijna 10 jaar, maar al 10 jaar is er nauwelijks verbetering in gewicht of bereik
Het bereik wordt wel op papier groter... Maar ja het rijdt zo lastig op papier, op asfalt rijdt het beter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198441123
Die oude accu's kunnen mooi op de schroothoop naast oude windmolens.
pi_198441129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
Al die mensen die hier aan het huilen zijn, hoe ouderwets.
Afgeven op ev's is puur jaloezie, die dingen rijden heerlijk, zijn snel, stil wendbaar en van alle functies voorzien. Je hoeft echt niet meer met zo'n pauper stinkbak aan te komen hoor :')

En huilen over de actieradius is ook een wassen neus. Over een aantal jaren is dat 700km voor 30k.

Als je iets niet weet of uit armoe zo'n bak nu niet kan kopen.. ga dan geen onzin verkondigen hier. Elektrisch rijden op de kermis, ik hoef mijn pedaal niet eens te laten zweten om al na 1 seconde met mijn ogen te moeten knijpen om je te spotten met je stinkbak in mijn achteruitkijkspiegel :')
Al jouw argumenten intereseren mij werkelijk niks. Ik zou er nog geen cent extra voor betalen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 09:38:34 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198441157
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
Al die mensen die hier aan het huilen zijn, hoe ouderwets.
Afgeven op ev's is puur jaloezie, die dingen rijden heerlijk, zijn snel, stil wendbaar en van alle functies voorzien. Je hoeft echt niet meer met zo'n pauper stinkbak aan te komen hoor :')

En huilen over de actieradius is ook een wassen neus. Over een aantal jaren is dat 700km voor 30k.

Als je iets niet weet of uit armoe zo'n bak nu niet kan kopen.. ga dan geen onzin verkondigen hier. Elektrisch rijden op de kermis, ik hoef mijn pedaal niet eens te laten zweten om al na 1 seconde met mijn ogen te moeten knijpen om je te spotten met je stinkbak in mijn achteruitkijkspiegel :')
Ik zie maar een huillie hier en het is nog een elitaire kwast ook _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 maart 2021 @ 09:39:23 #44
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198441168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:07 schreef Mezano02 het volgende:

Vrachtvervoer zal sowieso een uitzondering krijgen om dat de waterstof technologie nog niet klaar is om het over te nemen van diesel. Batterij wagens is voornamelijk het domein van personenauto's en bestelbusjes. Iedereen die lange afstanden wil doen aan de pickup truck of minivrachtwagen?

https://www.tesla.com/nl_NL/semi

Ik zie echt geen rede om nu weer een uitzondering te gaan maken voor vrachtverkeer. Daar zijn we in Nederland goed in, overal weer uitzonderingen voor bedenken. Het is zowieso een kutplan maar als je het dan doet doe het dan voor iedereen.
pi_198441241
quote:
15s.gif Op woensdag 10 maart 2021 23:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar wat is het alternatief? Zover ik weet is er nog geen dimensie gevonden met oneindig veel brandstof.
De fiets...
pi_198441263
Nederland wil... _O-

Dat zullen we volgende week wel zien, wat Nederland wil.
pi_198441706
Elektrische auto's zijn niet te blussen als ze eenmaal in brand staan, waardoor het zeer gevaarlijk is om ze in parkeergarages neer te zetten. Dat probleem moet ook eerst opgelost worden. Het is namelijk ook steeds meer beleid in steden om mensen in het centrum afhankelijk te maken van deze parkeergarages i.p.v. dat je voor de deur kan parkeren.
pi_198441933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 10:17 schreef Fleischmeister het volgende:
Elektrische auto's zijn niet te blussen als ze eenmaal in brand staan, waardoor het zeer gevaarlijk is om ze in parkeergarages neer te zetten. Dat probleem moet ook eerst opgelost worden. Het is namelijk ook steeds meer beleid in steden om mensen in het centrum afhankelijk te maken van deze parkeergarages i.p.v. dat je voor de deur kan parkeren.
Dat wordt opgelost wanneer het een keer gruwelijk misgaat en niet eerder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198441986
Ophef om niks. Het gaat om de verkoop van volledig nieuwe auto's vanaf 2030, dus mensen kunnen tot ver in 2040 - 2050 nog brandstofauto's blijven rijden als ze dat zo graag willen.

Niks mis met het stimuleren en onder druk zetten van fabrikanten en importeurs, anders gebeurd er niets als het aan de autofabrikanten ligt. Al zou dat het beste EU breed moeten gebeuren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198443057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:18 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ooit bij stilgestaan hoe milieuvervuilend accu''s zijn?
Een post later bejubelde ik kleine benzineauto's
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')