Wat piep je nou?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 20:09 schreef Catkiller het volgende:
Als je van mening bent dat mensen maar "naar de provincie" moeten en dan met Zeeland, Groningen en Friesland aan komt zetten dan ben je ook wel een beetje raar hoor.
Alles achter moeten laten om 2 uur verderop te gaan wonen voor een betaalbaar koophuis. Fijn dat jullie denken in oplossingen maar ik maak dat liever niet een normale situatie en noem dat geen echte oplossing.
Nog even en dan is het ga maar naar Duitsland.
Goed van jou zeg. Dan is er inderdaad geen woningnood. Kunnen al die plannen weer van tafel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat piep je nou?
Vanaf hier (Zeeland) sta ik met 40 minuten in Rotterdam en ook in Antwerpen.
Er is woningnood, maar ga niet zielig lopen doen dat je die studentenkamers van ¤1000,- aan de Maas in Rotterdam niet kan betalen. Je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, net als iedereen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:47 schreef Fugue het volgende:
[..]
Goed van jou zeg. Dan is er inderdaad geen woningnood. Kunnen al die plannen weer van tafel.
Dat heeft weinig zin. Ook de mensen wier asielaanvraag geweigerd wordt, blijven gewoon hier wonen. Zo nu en dan wordt de regering gevraagd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk uitgezet zijn en dan blijkt het letterlijk om slechts tientallen te gaan die met succes het land uitgezet worden. Op tienduizenden asielafwijzingen per jaar dus.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Om te beginnen.
Daarna iedere asielaanvraag van de afgelopen tien jaar herevalueren.
Namens alle woningzoekenden. Sterfquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Wij kopen hier in Zeeland al meerdere huizen op
Haha, nee maar doe eens niet zo lelijk op die prachtige buitengebieden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Namens alle woningzoekenden. Sterf
Ik hoef niet in de randstad te wonen en ik woon zelf in een buitengebied dus houd je aannames maar voor jequote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is woningnood, maar ga niet zielig lopen doen dat je die studentenkamers van ¤1000,- aan de Maas in Rotterdam niet kan betalen. Je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, net als iedereen.
Kan, maar dan ben je nu te laat. Wij kopen hier in Zeeland al meerdere huizen op, die verkopen we later weer zodat onze dochters aan de overkant van de studentenhuizen straks een eigen appartement hebben...
Dus doe maar niet zo lelijk op de buitengebieden.
Dan ben ik wel benieuwd wat de gemiddelde huizenbeziter verdient in Nederland. Zelfs al zou de hypotheek slechts 600 Euro per maand zijn, dan nog moet je ruim 4000 Euro netto verdienen om het slechts 14% te laten zijn. En 4k netto is meer dan 6 k bruto. Twee keer modaal!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:19 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Zo voelt het wel als Nederlander maar zo is het dus niet. Kijk je naar de koopwoningmarkt dan zijn mensen gemiddeld 14% van hun netto inkomen kwijt aan netto woonlasten (dat is dus zonder aflossing maar wel inclusief bijvoorbeeld belastingen). In Griekenland is dat geloof ik rond de 40%. Bron: calcasa
Voor huur liggen de cijfers ongetwijfeld wat anders. Maar Nederland is niet het duurste Europese land om te wonen.
Containerwoningen zijn dan nog echte studentenkamers met navenante prijs. Deze afzetterij slaat helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, anders. Dit lijken containers die ze op elkaar hebben gestapeld en net zoveel ruimte hebben als mijn bezemkast.
Wat zeur je dan? Over een woontoren in Rotterdam?quote:Op zondag 7 maart 2021 00:05 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik hoef niet in de randstad te wonen en ik woon zelf in een buitengebied dus houd je aannames maar voor je
Ik woon in het buitengebied. Ik zit op < 10km van Duitsland en betaal op de "vrije markt" voor een uitgelefeefd (2 kamer) appartment uit de jaren 20. In hetzelfde pand waar ik 3 jaar geleden nog 325 euro voor een 30 m2 kamer betaalde, die nu ¤500 doet, bijna anderhalf keer de sociale huur prijs. En hoewel ik haast 2 keer modaal verdien, wil geen enkele bank mij meer dan een garagebox aan hypotheek verlenen. En ja, die studieschuld is mijn eigen probleem. Maar hoe valt het recht te lullen dat een hypotheel van >¤150 per maand niet te verandwoorden terwijl het enigste alternatief huren op de vrije markt voor ¤ >1150 is?quote:Op zondag 7 maart 2021 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Haha, nee maar doe eens niet zo lelijk op die prachtige buitengebieden.
Tja
Klopt, tenzij je samen met je partner dat huis gaat kopen.quote:Op zondag 7 maart 2021 00:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat de gemiddelde huizenbeziter verdient in Nederland. Zelfs al zou de hypotheek slechts 600 Euro per maand zijn, dan nog moet je ruim 4000 Euro netto verdienen om het slechts 14% te laten zijn. En 4k Euro netto is meer dan 6 k bruto. Twee keer modaal!
https://www.statista.com/(...)20these%20countries.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:19 schreef Ed1234 het volgende:
Voor huur liggen de cijfers ongetwijfeld wat anders. Maar Nederland is niet het duurste Europese land om te wonen.
Toevallig momenteel aan het kijken naar huisvesting rond Rotterdam en toen kwam ik dat "luxe" woongebouw ook tegen. Betaal je incl. iets meer dan ¤900,- huur voor een studio van tussen de 20 en 30 vierkante meter. Vervolgens wordt er ook nog van je verwacht dat je mee doet aan een of andere community in het pand waar je, zodra Corona voorbij is, totaal geen behoefte aan hebt. Tot slot zit je ook nog in zuid.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:35 schreef NedKelly het volgende:
Op Zuid staat er al zo'n gebouw en dat staat nogal leeg.
https://www.ad.nl/rotterd(...)enten-leeg~acf5a81a/
[..]
Nou komt dit nieuwe gebouw langs de Boompjes en is dus niet Rotterdam Zuid, dus misschien komt dit wel vol. Maar een 3 kamerwoning iets noordelijker binnen de ring kost 1100 euro. Hoef je alleen een fietsenstalling en containerruimte te delen. Heb je alleen geen uitzicht op de Maas.
Bijzondere manier van discussie voeren heb jij zegquote:Op zondag 7 maart 2021 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat zeur je dan? Over een woontoren in Rotterdam?
Ja maar dat geldt alleen voor de Randstad heb ik vandaag geleerd.quote:Op zondag 7 maart 2021 00:21 schreef Momo het volgende:
Sowieso is de markt verrot. Je mag huren voor 1300 euro per maand. Maar tegelijkertijd mag je geen hypotheek vanwege studieschuld
In de randstad is het net wat erger dan elders. Maar in heel veel steden is dit het geval dat de huurprijzen snel boven de 1000 euro liggen als je een aparte slaapkamer wil. Dus geen studio.quote:Op zondag 7 maart 2021 00:22 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ja maar dat geldt alleen voor de Randstad heb ik vandaag geleerd.
Ik weet het. Kopen is ook een crimequote:Op zondag 7 maart 2021 00:25 schreef Momo het volgende:
[..]
In de randstad is het net wat erger dan elders. Maar in heel veel steden is dit het geval dat de huurprijzen snel boven de 1000 euro liggen als je een aparte slaapkamer wil. Dus geen studio.
Je weet dat de gemiddelde huizenprijs in Nederland al bijna 4 ton is!? Van 0,4 miljoen is het niet zo héél grote stap naar 0,5 miljoen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is ie ook, maar het is wel heel erg regio afhankelijk. De Randstad is voor niemand hier behalve voor @:Scjvb te betalen, althans ik geloof niet dat we in dit topic iemand hebben zitten die lachend minstens een half miljoen neerlegt voor een woning... Dus dat deel valt af dus moet je verder gaan kijken maar dat schijnt vaak een probleem te zijn. Dacht je dat toen ik mijn woning kocht in 2007 (hoogtepunt woningmarkt en daarna stortte alles in...) het voor het kiezen had? En dacht je dat mijn ouders het voor het kiezen hadden eind jaren '70 begin jaren '80?
Men doet net alsof het iedereen vroeger aan kwam waaien en de huizen voor 3 tientjes en wat kralen en spiegels voor het oprapen lagen.
Terwijl je in de meeste andere Europese landen als starter je makkelijk een ruimte koopwoning kunt veroorloven op een toplocatie in de tweede stad van het land?quote:Op zondag 7 maart 2021 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een bizarre discussies worden hier gevoerd. Mensen willen helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang, mensen willen gewoon een woonruimte voor een redelijke prijs. Maar dat kan niet, omdat iets als woonruimte in Nederland de woningmarkt wordt genoemd.
Zonder aflossing? Ja, nogal logisch dat de kosten van een koopwoning dan niet hoog liggen. Dat is juist het leeuwendeel van wat je betaalt. De rest is een beetje rente, beetje belasting en een potje voor het onderhoud.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:19 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Zo voelt het wel als Nederlander maar zo is het dus niet. Kijk je naar de koopwoningmarkt dan zijn mensen gemiddeld 14% van hun netto inkomen kwijt aan netto woonlasten (dat is dus zonder aflossing maar wel inclusief bijvoorbeeld belastingen). In Griekenland is dat geloof ik rond de 40%. Bron: calcasa
Dat klopt, maar de bewering dat veel mensen meer dan de helft van hun inkomen kwijt zijn aan wonen, en dat dit in andere landen niet zo is, die klopt in ieder geval voor koopwoningen niet.quote:Op zondag 7 maart 2021 00:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zonder aflossing? Ja, nogal logisch dat de kosten van een koopwoning dan niet hoog liggen. Dat is juist het leeuwendeel van wat je betaalt. De rest is een beetje rente, beetje belasting en een potje voor het onderhoud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |