abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198372065
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Tja, zolang veel politici zich laten gijzelen door een stel veeboeren, en een hoop van de klagers hier dat prachtig vinden, gaat het niet opschieten.

Men vond het groeien van de landbouwsector kennelijk zo belangrijk dat de rest bijzaak was.
Als veeboeren hun land mochten verkopen als bouwkavels aan particulieren, was de woningnood zo opgelost.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:22:57 #227
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198372107
Het is ook in ons belang van allemaal als mensen gewoon dichtbij hun werk kunnen wonen. Dus de 'oplossing' dat je dan maar in friesland moet gaan wonen is niet echt een oplossing he. Dat zorgt er alleen maar voor dat de snelwegen drukker worden door meer forenzen. En dat is weer meer files, meer stikstof, etc.

Als stad wil je ook dat je juffen/meesters, schoonmakers, etc hebt. Niemand gaat les geven in een stad waar ze 1,5 uur voor moeten rijden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 7 maart 2021 @ 11:27:01 #228
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198372150
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is ook in ons belang van allemaal als mensen gewoon dichtbij hun werk kunnen wonen. Dus de 'oplossing' dat je dan maar in friesland moet gaan wonen is niet echt een oplossing he. Dat zorgt er alleen maar voor dat de snelwegen drukker worden door meer forenzen. En dat is weer meer files, meer stikstof, etc.

Als stad wil je ook dat je juffen/meesters, schoonmakers, etc hebt. Niemand gaat les geven in een stad waar ze 1,5 uur voor moeten rijden.
Klopt maar een hoop managers hoeven niet in de steden te wonen, die werken thuis en gaan af en toe naar hun kantoor. Misschien zit daar een snelle kleine oplossing.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:35:13 #229
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198372249
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:08 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd wat de gemiddelde huizenbeziter verdient in Nederland. Zelfs al zou de hypotheek slechts 600 Euro per maand zijn, dan nog moet je ruim 4000 Euro netto verdienen om het slechts 14% te laten zijn. En 4k netto is meer dan 6 k bruto. Twee keer modaal!
Omdat in dat gemiddelde ook mijn oma zit met 100 euro aan woonlasten per jaar.

Of mijn ouders met een bijna afbetaalde woning.

Dat onderzoek zou eigenlijk moeten kijken naar starters.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198372262
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom zou je aflossing niet meetellen :? . Leuk dat die stapel bakstenen een hoop waard is, maar dat vermogen is niet vrij beschikbaar. Waarom maakt het niet uit of hetzelfde huisje 2 ton of 6 ton kost?
Daar heb je gelijk in en dat moet je ook meetellen. Het ging mij om de vergelijking met andere landen. En daarvan kon ik weinig cijfers vinden inclusief aflossing, omdat dit in elk land ook weer net wat anders geregeld is.
pi_198372359
Ook nog een grafiekje voor huurprijzen in de afgelopen jaren:

Het artikel stelt overigens dat huur en koopprijzen elkaar niet zoveel ontlopen.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:53:35 #232
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198372522
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:27 schreef -0- het volgende:

[..]

Misschien had de bank geen vertrouwen dat de baan in Kopenhagen langdurig zou zijn. Zo'n 200 km van je werk af wonen is voor veel.mensen niet haalbaar. Als je dat wel vind snap ik dat je van mening bent dat mensen maar in Hulst of Delfzijl moeten gaan kijken terwijl ze in Amsterdam of Rotterdam werken maar voor de gemiddelde mens is dat geen optie.
Overigens zou dat wel mogelijk zijn met betere en snellere infrastructuur tussen gebieden.

Want uiteindelijk gaat het om de tijd en geld die het kost, niet de afstand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 7 maart 2021 @ 11:57:03 #233
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198372567
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:59 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Namens alle woningzoekenden. Sterf :7
Ik snap die haat op beleggers niet. Om een huurwoning mogelijk te maken, moet er ook iemand zijn die die woning bezit. En het is niet zo in NL dat er voor huurders minder woningnood is dan voor kopers.
pi_198372693
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik snap die haat op beleggers niet. Om een huurwoning mogelijk te maken, moet er ook iemand zijn die die woning bezit. En het is niet zo in NL dat er voor huurders minder woningnood is dan voor kopers.
Door al die grof overbiedende beleggers gaan de prijzen nog veel harder omhoog. Om daarna voor een nog hogere prijs de boel weer te verhuren.

Ik woonde een tijd in een groot pand met kamerverhuur. 3 jaar geleden verliet ik 1 van die kamers waar ik op dat moment ¤300 per maand voor betaalde (ver van de randstad), Het pand was toen net ovegenomen door een nieuwe investeerder. Die kamer ging daarna de markt op voor 400.
Jaartje later stond hij weer leeg en ging voor 450.
Toen werd het pand opnieuw verkocht, weer een investeerder. Die liet er 2 dagen een paar Polen in klussen die een wc pot in het kleine badkamertje erbij plaatsen en een 2 pits kookplaatje, het was nu een "appartement" van 20m2. Voor 750 fucking euro.
in 3 jaar tijd, van een 300 euro kamer naar een 750 euro studio van 20 vierkante meter.

Maar eh, er is nu wel weer een huurwoning bij hoor :') Chapeau voor de belegger
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_198372797
quote:

[..]

Beleggers hebben maar één doel, zoveel mogelijk oppervlakte verhuren voor zoveel mogelijk geld. Die kijken echt niet naar kwaliteit van wonen of maatschappelijk belang, nee gewoon cashen.
Zo hebben na het woonakkoord veel coöperaties woningen verkocht voor grof geld terwijl er wachtlijsten van soms +10 jaar zijn voor sociale huur.

https://www.volkskrant.nl(...)gmarkt-in-het-klein/
Hier een mooi artikel over hoe beleggers te werk gaan

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2021 12:18:44 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 12:22:30 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198373024
quote:

[..]

Omdat winstmaximalisatie enerzijds, en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds, een slechte combinatie is.

Basisbehoeften van mensen zouden geen verdienmodel moeten zijn dat je maximaal kan uitknijpen.
Huilen dan.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:27:34 #237
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198373117
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:05 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Door al die grof overbiedende beleggers gaan de prijzen nog veel harder omhoog. Om daarna voor een nog hogere prijs de boel weer te verhuren.

Ik woonde een tijd in een groot pand met kamerverhuur. 3 jaar geleden verliet ik 1 van die kamers waar ik op dat moment ¤300 per maand voor betaalde (ver van de randstad), Het pand was toen net ovegenomen door een nieuwe investeerder. Die kamer ging daarna de markt op voor 400.
Jaartje later stond hij weer leeg en ging voor 450.
Toen werd het pand opnieuw verkocht, weer een investeerder. Die liet er 2 dagen een paar Polen in klussen die een wc pot in het kleine badkamertje erbij plaatsen en een 2 pits kookplaatje, het was nu een "appartement" van 20m2. Voor 750 fucking euro.
in 3 jaar tijd, van een 300 euro kamer naar een 750 euro studio van 20 vierkante meter.

Maar eh, er is nu wel weer een huurwoning bij hoor :') Chapeau voor de belegger
Maar wat is nu het probleem? Dat je er zelf niet een “appartement” van gemaakt had, of dat je te laat bent ingestapt in de woningmarkt?

Je doet wel boos maar volgens mij heb je nu een dak boven je hoofd.

Las van de week een leuk artikel over een griet van 20, die kocht een bus en heeft die met haar vader omgebouwd tot camper. Die heeft een jaarplaats op een prachtige camping (¤2400) en crost overal naar toe met dat ding. Postadres bij haar vader.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:29:04 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198373136
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat winstmaximalisatie enerzijds, en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds, een slechte combinatie is.

Basisbehoeften van mensen zouden geen verdienmodel moeten zijn dat je maximaal kan uitknijpen.
Als een van mijn vrienden of familieleden direct een woning nodig hebben, dan hebben ze die per direct.

Ik weet niet hoe jij dit geregeld hebt.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:32:26 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198373187
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar wat is nu het probleem? Dat je er zelf niet een “appartement” van gemaakt had, of dat je te laat bent ingestapt in de woningmarkt?

Je doet wel boos maar volgens mij heb je nu een dak boven je hoofd.

Las van de week een leuk artikel over een griet van 20, die kocht een bus en heeft die met haar vader omgebouwd tot camper. Die heeft een jaarplaats op een prachtige camping (¤2400) en crost overal naar toe met dat ding. Postadres bij haar vader.
Ah ja, zelfs dat mensen gedwongen worden om oplossingen te zoeken in dingen als wonen in campers is voor jou nog niet genoeg reden om in te zien dat de woningmarkt compleet verziekt is.

Hoe groot is die plaat voor je kop?
Huilen dan.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:33:53 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198373204
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als een van mijn vrienden of familieleden direct een woning nodig hebben, dan hebben ze die per direct.

Ik weet niet hoe jij dit geregeld hebt.
Hoe is mijn (of jouw) persoonlijke situatie relevant in deze discussie?
Huilen dan.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:34:39 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_198373212
Ik heb er op zich niet zo heel veel moeite mee dat een goede locatie in een (semi)wereldstad ertoe leidt dat jongeren samen moeten leven in een appartement. Liever niet natuurlijk, maar het is vrij gebruikelijk in de grotere steden in de wereld.
Maar het heeft toch altijd wel iets pervers als de projectontwikkelaar zelf denkt te kunnen beslissen over de privé situatie van de mensen die hun woningen kopen. Die zouden echt wat meer zelfcontrole moeten betrachten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198373278
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Beleggers hebben maar één doel, zoveel mogelijk oppervlakte verhuren voor zoveel mogelijk geld. Die kijken echt niet naar kwaliteit van wonen of maatschappelijk belang, nee gewoon cashen.
Zo hebben na het woonakkoord veel coöperaties woningen verkocht voor grof geld terwijl er wachtlijsten van soms +10 jaar zijn voor sociale huur.

Interessant artikel, geeft weer een inkijkje in hoe er in vastgoed wordt belegd.

Een vriend van mij heeft een jaar of 10 geleden een appartement in Utrecht gekocht van de woningbouwvereniging. Daarop zat een zelfbewoningsclausule, hij mocht de woning dus niet onderverhuren. Deze clausule had een kettingbeding waardoor ook de volgende eigenaren het huis niet onder mogen verhuren.

Het huis naast hem is twee jaar geleden ook verkocht (vorige eigenaar de woningbouwvereniging). En tot zijn verbazing is het huis opgesplitst en onderverhuurd. De woningbouw heeft eerst het kettingbeding er afgehaald in 2016 waardoor de mensen die toen hebben gekocht de woningen nu aan beleggers verkopen. En vanaf 2018 is de zelfsbewoningsclausule er ook nog eens afgehaald. Een hele bijzondere keuze waar ik weinig van snap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ed1234 op 07-03-2021 13:15:23 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 12:43:08 #243
369021 tfors
pi_198373350
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:05 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, en daar is geen werk.
Kijk, het is keuzes maken. Een greep uit zaken die we willen in NL en die de gemiddelde woonprijzen omhoog stuwen:

• Iedereen met een probleem in de wereld, die de weg naar NL weet te vinden een uitkering en woning verschaffen, pro rata verdeeld over gemeentes, dus de A-locaties moeten de meeste asielzoekers huisvesten.
• Laagste inkomens moeten ook een kans krijgen om binnen/buiten de ring in Amsterdam te wonen. In Amsterdam en Rotterdam bestaat ongeveer de helft van de woningen uit sociale huurwoningen .
• Behouden van het groene hart.
• ... zo zijn er nog veel meer te bedenken.

Geopperde mogelijke oplossingen:

• Prijslimieten opleggen aan verhuurders. Dan zeggen investeerders, ammehoela, dan bouwen we toch gewoon niet (of veel minder). Dus het leidt tot nog meer woningnood.
• Meer sociale huurwoningen: Dan raken de middeninkomens nog meer in de knel.
• We nemen het "recht op een fatsoenlijke woonruimte voor iedereen, dokter of fabrieksarbeider" heel letterlijk, leidend tot:

Het is duidelijk dat de woningmarkt duur is op het moment in vergelijking met vijf jaar geleden. Maar het is goedkoop in vergelijking met Hong Kong of London West End. We willen we gewoon te veel in NL wat niet te rijmen valt met goedkope woonruimte.

[ Bericht 2% gewijzigd door tfors op 07-03-2021 12:50:36 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 12:46:05 #244
369021 tfors
pi_198373399
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:10 schreef Fugue het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal een vrije markt. Prijslimieten leiden alleen maar tot nog meer woningnood.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:50:24 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198373463
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah ja, zelfs dat mensen gedwongen worden om oplossingen te zoeken in dingen als wonen in campers is voor jou nog niet genoeg reden om in te zien dat de woningmarkt compleet verziekt is.

Hoe groot is die plaat voor je kop?
Jij hebt een probleem en ik niet.

En in plaats van gaan zitten jammeren en klagen, kun je ook direct op zoek gaan naar een persoonlijke oplossing. Aangezien de overheid werkt als een mammoettanker die niet binnen nu en drie jaar het hele probleem oplost.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:52:35 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198373503
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij hebt een probleem en ik niet.

En in plaats van gaan zitten jammeren en klagen, kun je ook direct op zoek gaan naar een persoonlijke oplossing. Aangezien de overheid werkt als een mammoettanker die niet binnen nu en drie jaar het hele probleem oplost.
Wie zegt dat ik een probleem heb waarvoor ik een oplossing moet vinden :? . Het klinkt misschien heel gek, maar de wereld gaat verder dan waar jouw neus ophoudt.
Huilen dan.
pi_198373536
Ootje ervaart zaken alleen als problematisch als het op persoonlijk niveau voor knelpunten zorgt en gaat er blijkbaar vanuit dat dat voor andere mensen ook zo werkt.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:54:48 #248
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198373539
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe is mijn (of jouw) persoonlijke situatie relevant in deze discussie?
Omdat je alleen maar zit te zeuren en zelf niets doet. Tientallen kantoorpanden staan leeg, verenig je, ga naar de investeerders en de gemeentes en kom met een werkzaam plan, nee hier op een topic gaan baggeren dan het zo slecht geregeld...

En dan komen users aan met hun ideeën en dan geef je commentaar.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:55:55 #249
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198373562
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een probleem heb waarvoor ik een oplossing moet vinden :? . Het klinkt misschien heel gek, maar de wereld gaat verder dan waar jouw neus ophoudt.
Klopt, daarom kijk ik ook verder dan de randstad.
pi_198373618
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, daarom kijk ik ook verder dan de randstad.
Ja en daar houden de problemen dus niet op. Dat jij dat niet wilt erkennen laat de plaat voor je kop maar weer eens zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')