abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 maart 2021 @ 12:51:27 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198390855
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, maar naast meningen hebben we ook nog feiten en mechanismen. Die trekken zich niets aan van iemands mening. Als je kinderen niets verteld zitten we snel opgescheept met massa's AIDS-babies. Dus ik ben er voor om alle kinderen de nodige seksuele voorlichting op te dringen en ouders die daar tegen zijn hun kinderen af te pakken.
Pardon? Dus als iemand zijn/haar kind niet opvoedt zoals "jij" denkt dat het moet moet een ander het maar doen?

Jij hebt niets en dan ook HE-LE-MAAL niets te zeggen over de opvoeding van iemands kind.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 13:09:49 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198391156
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:14 schreef HeatWave het volgende:

Waar het ook over gaat, wie geeft jou het recht om kinderen van een ander op te voeden zoals jij denkt dat het "goed" is?
Het feit dat we een samenleving zijn en de gebrekkige opvoeding van ouders schadelijk daarvoor kan zijn.

Bovendien wens ik anderen ook een prettig leven toe dus het is goed als ouders met achterlijke denkbeelden een beetje tegengas krijgen vanuit andere instituten.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:11:23 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198391189
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het feit dat we een samenleving zijn en de gebrekkige opvoeding van ouders schadelijk daarvoor kan zijn.

Bovendien wens ik anderen ook een prettig leven toe dus het is goed als ouders met achterlijke denkbeelden een beetje tegengas krijgen vanuit andere instituten.
Zoals islamitisch onderwijs waarin minachting voor vrouwen onderwezen wordt? Of is het dan weer anders?

Nogmaals, "jij" hebt 0,0 te vertellen over andermans kinderen en diens opvoeding.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 13:18:54 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198391329
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoals islamitisch onderwijs waarin minachting voor vrouwen onderwezen wordt? Of is het dan weer anders?
Ook daar bemoeit de overheid zich mee.

quote:
Nogmaals, "jij" hebt 0,0 te vertellen over andermans kinderen en diens opvoeding.
Via mijn stemrecht heb ik dat wel degelijk.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:21:46 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198391384
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:18 schreef Hexagon het volgende:

Via mijn stemrecht heb ik dat wel degelijk.
Laten we de opvoeding gewoon helemaal overlaten aan vadertje staat, echt totaal geen enge mening hoor, nee echt niet :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 13:24:03 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198391425
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Laten we de opvoeding gewoon helemaal overlaten aan vadertje staat, echt totaal geen enge mening hoor, nee echt niet :').
Er is geen enkele partij die dat wenst.

Maar kinderen weerloos maken tegenover de grillen van hun ouders is eveneens een zeer akelige gedachte
  maandag 8 maart 2021 @ 13:25:35 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198391453
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is geen enkele partij die dat wenst.

Maar kinderen weerloos maken tegenover de grillen van hun ouders is eveneens een zeer akelige gedachte
Kinderen allemaal volgens 1 "leer" of goedgekeurde visie indoctrineren is nog vele malen akelig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 13:27:08 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198391482
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kinderen allemaal volgens 1 "leer" of goedgekeurde visie indoctrineren is nog vele malen akelig.
Dan moet je Nederland wel een heel akelig land vinden aangezien het onderwijs al tientallen jaren een taak heeft in het bijbrengen van normen en waarden in het algemeen belang.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:29:58 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198391523
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan moet je Nederland wel een heel akelig land vinden aangezien het onderwijs al tientallen jaren een taak heeft in het bijbrengen van normen en waarden in het algemeen belang.
Correct, op dat gebeid dan. Opvoeden is aan de ouders, kinderen leren lezen en rekenen is aan het onderwijs.

Want wie bepaalt welk beleid er gevoerd moet worden? En wie geeft die personen het recht om te bepalen wat goed en fout is voor andermans kind?

Jij?

Ik?

Wilders?

Mohammed?

Nee, de ouders en niemand anders.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 13:40:30 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198391683
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Correct, op dat gebeid dan. Opvoeden is aan de ouders, kinderen leren lezen en rekenen is aan het onderwijs.

Want wie bepaalt welk beleid er gevoerd moet worden? En wie geeft die personen het recht om te bepalen wat goed en fout is voor andermans kind?

Jij?

Ik?

Wilders?

Mohammed?

Nee, de ouders en niemand anders.
Uiteindelijk bepaalt onze gekozen volksvertegenwoordiging welke normen en waarden we in onze maatschappij willen nastreven. En dus ook waarbij ze vinden dat bepaalde opvattingen en gewoonten van ouders schadelijk zijn voor de samenleving of een inbreuk zijn op de rechten van een kind. En er dus beleid wordt gemaakt om dat te corrigeren.

Zodoende spelen het onderwijs en andere instituties al vele jaren een rol in opvoeding.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:45:23 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198391771
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteindelijk bepaalt onze gekozen volksvertegenwoordiging welke normen en waarden we in onze maatschappij willen nastreven. En dus ook waarbij ze vinden dat bepaalde opvattingen en gewoonten van ouders schadelijk zijn voor de samenleving of een inbreuk zijn op de rechten van een kind. En er dus beleid wordt gemaakt om dat te corrigeren.

Zodoende spelen het onderwijs en andere instituties al vele jaren een rol in opvoeding.
Zolang het overeenkomt met jouw visie is het allemaal koek en ei en "zoals het zou moeten zijn". Zodra er iemand met een andere mening iets wil onderwijzen moet het met het heilige hexagon-vuur bestreden worden.

Check.

Kinderen tegen de wens van sommige ouders in naakte mannen laten zien, prima. Kritiek op verplichte hoofddoeken op basisscholen, fout, fascisme en racisme.

Echt, lucht is minder doorzichtig dan jouw "mijn mening is wet" posts :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198391833
Volgens mij komt het origineel uit Denemarken:

https://www.nytimes.com/2(...)y-sex-education.html

En dat was zelfs nog met sex-educatie.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 8 maart 2021 @ 14:07:36 #263
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_198392021
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Pardon? Dus als iemand zijn/haar kind niet opvoedt zoals "jij" denkt dat het moet moet een ander het maar doen?

Jij hebt niets en dan ook HE-LE-MAAL niets te zeggen over de opvoeding van iemands kind.
Ik denk dat dat daar de meningen wel over verdeelt zullen zijn ...
geef mij eens een reden waarom buitenstaanders zich niet mogen bemoeien met opvoeding van andere mans kinderen ?

Punt 1 gebeurd dit al School is daar een goed voorbeeld van , en kinderen is geen familie aangelegenheid maar een maatschappelijke aangelegenheid ....
Kijk eens naar de Sociale controle die we vroeger hadden , dat mensen gewoon altijd een oogje in het zijl hielde.
Dat is helaas ook niet meer zo want nu staan bij de minst geringste de ouders op de stoep , niet om te vragen hoe het zit met hun kroos , nee om je even de les te wijzen dat je hun kind niet moet lastig vallen ....
dat zie je ook helemaal terug in het onderwijs .. leeraren wordne nu meer bedrijgt en lastig gevallen , als vroeger mijn leeraar een klacht over mij had kreeg ik zo wel opschool straf en als ik thuis kwam ook nog eens een keer.

En daarbij als een opvoeding door meerdere mensen gedaan word zal het kind ook sneller dingen leren en ook een veel brede visie hebben op wat er gaan de is in de wereld .
om maar niet te beginnen over de problemen die zich thuis voordoen , die worden ook sneller opgepakt en kunnen dan aangepakt worden

Ik heb opvoeding altijd al gezien als maatschappelijk iets , ten slotte weten 100 mensne meer dan 2 en de kennis die daarover gedeelt word gaat veel sneller , maar veel mensen leven van uit en IK patroon...

Nu de andere kant: van het verhaal , je zegt dat niemand zich met jou kidneren mag bemoeien , maar ze mogen hier dus wel voor betalen ?
Kinderbijslag , ouderkorting ect ect , Wie betaalt dat juist de maatschappij
Dan nog niet over de vakantie dagen , ziektedagen , vrije dagen , oduerschaps verlof gesproken ..
dus als ouder verwacht je wel even dat de maatschappij zich aan jou opvoeding gaat aanpassen en gaat betalen , maar zodra dat er iets over jou opvoeding gezegt word, dan mag het in eens niet ?

Ik zit niet te wahcten op kinderen die groot worden die dan leven lang zonderwerk komen te zitten , of omdat hun oduers niet beter weten de verkeerde kant op gaan , en vaak ook mogelijkheden van zo'n kind door verkeerde opvoeding niet goed benut worden, mede door wat wij als ouderen vroeger geleert hebben , kun je niet meer op je kind van tegenwoordig toepassen , en dan spreek ik even over mensen die voor de jaren 80 zijn geboren ...
zoals de corrigerende tik, huisarrest geven , taakstraffen , zonder eten naar bed als je niet wil eten
Dit word nu gezien als kindermishandeling (LOL ) waar waren ze in mijn tijd .... ik ben er zeker geen slecht mens van geworden
maar dat hoorde gewoon bij je opvoeding , en je sprak je ouder gewoon niet tegen , nu worden de ouder de les gewezen en geleeft ipv de kinderen
Omdat ma of pa geen zin heb in geruzie of in problemen geven vaak weer gehoor aan de eisen van het kind.
ik zie het maar altevaak gebeuren ... waar is de uitdrukking gebleven NEE is NEE , en niet nou oke hier heb je het toch , want dan ben ik van het gezijk af .... en dan jaren later vreemd kijken dat de hele maatschappij naar de klote gaat , want die kinderen zijn niet anders gewent als ik maar een grote bek geeft dan krijg ik het wel

dus ik vind het niet terecht dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat alleen de ouders recht hebben op alleen de opvoeding van hun kinderen.
dit is nooit zo geweest , want vroeger was opa en oma en ook ander familieleden vaak betrokken bijde opvoeding.
Dus als je niet wil dat andere deel uit maken van je opvoeding zou ik zeggen , ga wonen op een eiland zonder mensen en probeer het dan maar eens opnieuw , zonder steun en hulp van uit de Maatschappij

een werkloze alleenstaande buurvrouw jaren geleden met 6 kinderen tegen mij : wees blij dat je geen kinderen heb want je word er gek van die kotters en ze kosten klauwen met geld ....
Waarop mij antwoord was: nee dat kan ik niet betalen want ik betaal die van jou al als werkende })
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  maandag 8 maart 2021 @ 14:18:13 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198392169
TL;DR.

Feit is gewoon dat "ik" me (terecht) niet mag bemoeien met (bijvoorbeeld, niet meteen steigeren) de opvoeding van moslimkinderen, ondanks dat ik het persoonlijk kindermishandeling vind om kinderen te vergiftigen met geloof.
Of mensen hun kinderen genderneutraal of vegan willen opvoeden. Zo mogen anderen zich niet bemoeien met ouders die het gewoon geen goed idee vinden om hun kinderen te laten wennen dat vreemde mannen hun piemel laten zien. En dus niet, als die ouders het niet doen, doen wij het wel.

Mijn punt is dat welk wereldbeeld "jij" als het juiste ziet niet kan en mag worden opgedrongen aan anderen, dat is toch geen extreme mening?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 14:24:59 #265
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_198392262
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef HeatWave het volgende:
TL;DR.

Feit is gewoon dat "ik" me (terecht) niet mag bemoeien met (bijvoorbeeld, niet meteen steigeren) de opvoeding van moslimkinderen, ondanks dat ik het persoonlijk kindermishandeling vind om kinderen te vergiftigen met geloof.
Of mensen hun kinderen genderneutraal of vegan willen opvoeden. Zo mogen anderen zich niet bemoeien met ouders die het gewoon geen goed idee vinden om hun kinderen te laten wennen dat vreemde mannen hun piemel laten zien. En dus niet, als die ouders het niet doen, doen wij het wel.

Mijn punt is dat welk wereldbeeld "jij" als het juiste ziet niet kan en mag worden opgedrongen aan anderen, dat is toch geen extreme mening?
Het is geen Ik vind het misshandeling , het is in nederland zelfs bij de wet vastgelegt dat je kinderen niet mag slaan of een tik mag geven , is een strafbaarfeit
mar het probleem zit het inde Cultuur ... want ja dat is cultuur zeggen ze dan ...
Ik heb aan de levende lijven gezien een mens van BJZ was bij een kennis van mij even voor een gesprek omdat het kind niet wilde eten , en de school daar een klacht overgedaan had , we staan nog na te praten op de galerij
en een africaanse man roept haar dochterje van 6 naar binnen , en begint nog voordat ze binnen is , met een riem haar te bewerken en de slaan , mevrouw van BJZ ziet dit aan. en mijn maat zegt je komt hier met mijn opvoeding bemoeien terwijl het niet eten een tijddelijk iets is ( bij veel kinderen wel eens voorkomt) maar iemand die zijn kind blond en blauw slaat word genegeerd ?????
het enige antwoord was ...... ja dat is cultuur , en daarna heeft ze nooit meer haar gezicht laten zien :o :(

want het moet toch niet zo zijn dat we als "blanke "voor de rechter komen omdat we onze kind een billenkoek hebben gegeven en dat een africaanse vader die haar kinderen half dood mept met voorwerpen , dat daar niets aangedaan word ..
dacht toch echt dat de wetten in dit land voor iedereen gelden die binnen onze landgrenzen bevinden

ja en dat is ook zoals het blijkt dat het kind opgevoed word als Jihad strijder dan word daar gelukkig nu wel tegen opgetreden ( en terecht ) omdat dit zo als ik al schreef het een maatschappelijk probleem is of word .

Zie ook dood leeraar van de spotprenten , kinderen worden al vroeg wijsgemaakt dat alles wat allahlastering is maar met vergeldingsakties moet afgedaan zelf tot het aanzetten tot doodsbedrijgingen en het zelfs onthoofden van de leerkracht ...... dat is dus wat er nu gaande is inde wereld
ook die billenkoek of corriseerdende tik heeft gevolgen voor een kind als dat ouder word
Zo weten we dat kinderen die geslagen worden een minder goed geweten ontwikkelen en minder vertrouwen in hun medemens krijgen. bovendien pesten ze zelf andere kinderen vaker. Het slaan van een kind is eerder een teken van onmacht dan dat het met opvoeden te maken heeft. We leren kinderen op die manier immers dat geweld, overheersing en onderdrukking geaccepteerde middelen zijn om de ander je wil op te leggen.
maar wel raar vinden dat de wereld er zo aan toe gaat zo als het nu is .......aktie is reaktie en de gevolgen zijn vaak niet direct zichtbaar maar kunnen jaren later tot uiting komen
wie ze schuld is dat ???
Juist maar het kind ( dan al volwassen) zal hier dus zijn hele leven last van blijven houden en zal hier altijd hinder van blijven houden omdat het niet beter weet .. maar door de verandering vande maatschappij hier wel heel erg de dupe van kunt worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door RAVW op 08-03-2021 14:44:23 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  maandag 8 maart 2021 @ 14:38:53 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198392453
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zolang het overeenkomt met jouw visie is het allemaal koek en ei en "zoals het zou moeten zijn". Zodra er iemand met een andere mening iets wil onderwijzen moet het met het heilige hexagon-vuur bestreden worden.

Check.

Kinderen tegen de wens van sommige ouders in naakte mannen laten zien, prima. Kritiek op verplichte hoofddoeken op basisscholen, fout, fascisme en racisme.

Echt, lucht is minder doorzichtig dan jouw "mijn mening is wet" posts :').
Tja het is niet enkel mijn mening maar gewoon het breed gedragen beleid in ons land dat de overheid probeert bepaalde opvoedingsmanieren probeert te corrigeren. Een kind is immers geen privebezit maar een deel van de samenleving en tevens een individu met rechten.

En zo is voorlichting op het gebied van lichaam seks daar onderdeel van. Daar is het van maatschappelijk belang dat kinderen niet slechts met allerlei verkrampte visies en schaamte worden opgevoed. Dat zorgt immers weer voor allerlei problemen waar de samenleving voor moet opdraaien.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:46:16 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198392568
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja het is niet enkel mijn mening maar gewoon het breed gedragen beleid in ons land dat de overheid probeert bepaalde opvoedingsmanieren probeert te corrigeren. Een kind is immers geen privebezit maar een deel van de samenleving en tevens een individu met rechten.

En zo is voorlichting op het gebied van lichaam seks daar onderdeel van. Daar is het van maatschappelijk belang dat kinderen niet slechts met allerlei verkrampte visies en schaamte worden opgevoed. Dat zorgt immers weer voor allerlei problemen waar de samenleving voor moet opdraaien.
Waarom is er dan verschil in voorlichting en is het op sommige gebieden dan WEL aan de ouders?

Zeker op het gebeid van seksualiteit, jij vindt deze vorm van voorlichting helemaal prima, vindt een streng gelovige dat ook?

Is het opvoeden met de visie dat vrouwen ondergeschikt zijn en homo's naar de hel gaan en eigenlijk dood moeten is iets waar "we" ons niet mee mogen bemoeien, maar je eigen kind moet je maar laten opdringen wat de leraar goed vindt of niet?

Welke opvoeding van ouders moet volgens jouw visie wel "overschreven" worden door scholen en welke niet?

Rechtse ouders moeten verboden worden, islamitische ouders mogen doen en laten wat ze willen met hun kinderen?

En wederom, wie bepaalt dat?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 maart 2021 @ 15:15:38 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198393017
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom is er dan verschil in voorlichting en is het op sommige gebieden dan WEL aan de ouders?

Zeker op het gebeid van seksualiteit, jij vindt deze vorm van voorlichting helemaal prima, vindt een streng gelovige dat ook?
Die afwegingen worden door onze volksvertegenwoordigers gemaakt. Die streng gelovige maakt deel uit van onze samenleving en diens privebelang is niet per se in het belang van de samenleving.

quote:
Is het opvoeden met de visie dat vrouwen ondergeschikt zijn en homo's naar de hel gaan en eigenlijk dood moeten is iets waar "we" ons niet mee mogen bemoeien, maar je eigen kind moet je maar laten opdringen wat de leraar goed vindt of niet?
Daar bemoeit de overheid zich dan ook zeker mee. En het zijn met name christelijke partijen die willen tegenhouden dat de grip van de overheid op scholen nog groter wordt.

quote:
Rechtse ouders moeten verboden worden, islamitische ouders mogen doen en laten wat ze willen met hun kinderen?
Tja dat is weer het bekende slachtofferriedeltje.

Maar er bestaat geen wetgeving die gedifferentieerd wordt op religie. Dus iedere vorm van bemoeienis is op iedere groep van toepassing of het nou moslims of jehova's zijn.
pi_198393458
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteindelijk bepaalt onze gekozen volksvertegenwoordiging welke normen en waarden we in onze maatschappij willen nastreven.
Nee, die bepalen de waarden die de overheid beheersen en de normen die daarbij passen, en dat gaat ze al zo moeilijk af. Het is onze samenleving en niet die van hen, en ons is inderdaad exclusief en niet onbeperkt inclusief.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:48:30 #270
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198394620
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Pardon? Dus als iemand zijn/haar kind niet opvoedt zoals "jij" denkt dat het moet moet een ander het maar doen?

Jij hebt niets en dan ook HE-LE-MAAL niets te zeggen over de opvoeding van iemands kind.
Ik denk daar heel genuanceerd over. Zo is het heel gebruikelijk om ouders de les te lezen als kinderen seksueel of anderszins mishandeld worden door de ouders. Dat geld ook voor verwaarlozing. En dan komen we via de leerplicht al bij heel wat externe bemoeienis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 8 maart 2021 @ 16:57:23 #271
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_198394754
Een ietwat onfrisse, maar door de TS wellicht niet zo bedoelde afkorting aan het einde van de TT,
quote:
Felle kritiek op programma waarin kinderen naakte mensen bev
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geeft ergens al 'n bepaald signaal af. :o

Op goede locatie in het Haerlemsche vindt men zo'n programma dus niet echt kunnen.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  maandag 8 maart 2021 @ 16:59:22 #272
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198394781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is van oorsprong een Deens programma. Ook daar vantevoren wat kritiek.

Kijk en oordeel zelf op https://www.dr.dk/drtv/ep(...)asse-prutter__191748
Moet kunnen, lijkt me. Dat zijn gewoon blote mensen. De naaktheid wordt voor zover ik kan zien niet op ongepaste wijze geseksualiseerd. En je hoeft je kinderen er niet naar te laten kijken als je dat niet wilt, dus waar hebben we het dan over?
pi_198394801
We zijn sowieso de laatste decennia weer erg aan het verpreutsen in NL. Topless zonnen mag ook al op heel veel plekken niet meer :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 8 maart 2021 @ 17:41:24 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198395538
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, die bepalen de waarden die de overheid beheersen en de normen die daarbij passen, en dat gaat ze al zo moeilijk af. Het is onze samenleving en niet die van hen, en ons is inderdaad exclusief en niet onbeperkt inclusief.
Onze samenleving zet die volksvertegenwoordigers daar zelf neer.

Bovendien is het gewoon beleid dat de overheid bezig is met het promoten van bepaalde normen en waarden. Daar zijn de SIRE-campagnes een voorbeeld van. Maar dus ook seksuele voorlichting op school.
pi_198395950
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onze samenleving zet die volksvertegenwoordigers daar zelf neer.
Om hun werk te doen, het volk te vertegenwoordigen in de leiding over de rijksoverheid ja. Dat is niet de samenleving. Die volksvertegenwoordigers zijn daar niet neergezet om alle kinderen op te voeden of je te vertellen wat je moet eten en drinken.

quote:
Bovendien is het gewoon beleid dat de overheid bezig is met het promoten van bepaalde normen en waarden. Daar zijn de SIRE-campagnes een voorbeeld van. Maar dus ook seksuele voorlichting op school.
Nee, SIRE is particulier en Postbus 51 is helaas afgeschaft. Ouders hebben vrije schoolkeuze en dus ook keuze over de aard van de seksuele voorlichting.

Dit soort verrommeling van het denken, het niet nemen van verantwoordelijkheid waar je wel verantwoordelijk voor bent en het bemoeien met zaken waar je niks mee te maken hebt. Bepaal nou eens wat wel tot je werk behoort wat niet, want anders kun je je werk nooit goed goed.

Het is eenzelfde moreel verval in alle geledingen van de maatschappij. Je hebt volksvertegenwoordigers die de essentiele overheidstaak aangaande volksgezondheid verwaarlozen, maar wel burgers willen vertellen hoe ze moeten leven. We hebben bestuurders die wel duizenden bomen kappen omdat ze 'niet verantwoordelijk' willen zijn voor de kans mensen zich er tegen doodrijden, maar de overheidstaak van mensen beschermen tegen giflozingen en andere industrieel gevaar niet doen. We hebben journalisten die niet hun werk doen van het kritisch controleren van de macht, maar wel menen overheidspropaganda te moeten verspreiden en voorkomen dat mensen op de verkeerde partijen stemmen. Vakbondbondbestuurders die niet goed voor de belangen van hun leden opkomen, maar wel gratuite politieke statements maken over dingen die hen niet aangaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 maart 2021 @ 18:41:33 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198396654
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Om hun werk te doen, het volk te vertegenwoordigen in de leiding over de rijksoverheid ja. Dat is niet de samenleving. Die volksvertegenwoordigers zijn daar niet neergezet om alle kinderen op te voeden of je te vertellen wat je moet eten en drinken.
[..]

Nee, SIRE is particulier en Postbus 51 is helaas afgeschaft. Ouders hebben vrije schoolkeuze en dus ook keuze over de aard van de seksuele voorlichting.

Dit soort verrommeling van het denken, het niet nemen van verantwoordelijkheid waar je wel verantwoordelijk voor bent en het bemoeien met zaken waar je niks mee te maken hebt. Bepaal nou eens wat wel tot je werk behoort wat niet, want anders kun je je werk nooit goed goed.

Het is eenzelfde moreel verval in alle geledingen van de maatschappij. Je hebt volksvertegenwoordigers die de essentiele overheidstaak aangaande volksgezondheid verwaarlozen, maar wel burgers willen vertellen hoe ze moeten leven. We hebben bestuurders die wel duizenden bomen kappen omdat ze 'niet verantwoordelijk' willen zijn voor de kans mensen zich er tegen doodrijden, maar de overheidstaak van mensen beschermen tegen giflozingen en andere industrieel gevaar niet doen. We hebben journalisten die niet hun werk doen van het kritisch controleren van de macht, maar wel menen overheidspropaganda te moeten verspreiden en voorkomen dat mensen op de verkeerde partijen stemmen. Vakbondbondbestuurders die niet goed voor de belangen van hun leden opkomen, maar wel gratuite politieke statements maken over dingen die hen niet aangaan.
Dat is tussen kiezer en gekozene.

En ongeveer iedere partij probeert het gedrag en de normen en waarden van mensen te beinvloeden. Of dat nou het willen ontmoedigen van roken is, het bevorderen van carpoolen of het de mond snoeren van linkse leraren en het volk een bepaalde architectuursmaak willen opleggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 08-03-2021 20:08:47 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 20:09:38 #277
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198399281
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef HeatWave het volgende:
TL;DR.

Feit is gewoon dat "ik" me (terecht) niet mag bemoeien met (bijvoorbeeld, niet meteen steigeren) de opvoeding van moslimkinderen, ondanks dat ik het persoonlijk kindermishandeling vind om kinderen te vergiftigen met geloof.
Of mensen hun kinderen genderneutraal of vegan willen opvoeden. Zo mogen anderen zich niet bemoeien met ouders die het gewoon geen goed idee vinden om hun kinderen te laten wennen dat vreemde mannen hun piemel laten zien. En dus niet, als die ouders het niet doen, doen wij het wel.

Mijn punt is dat welk wereldbeeld "jij" als het juiste ziet niet kan en mag worden opgedrongen aan anderen, dat is toch geen extreme mening?
Godzijdank geld dat ook die moslim kinderen dingen meekrijgen van anderen. Omdat er wel degelijk bemoeienis is.
Dat de kinderen van fanatiek genderneutraal opvoedende ouders wel ook anders meekrijgen.
En zo ook dat dat kind met ouders die overstuur raken van gewoon bloot toch op een normale manier een piemel te zien krijgt.

Niemand spreekt over de opvoeding geheel over nemen. Alleen jij hebt dat angstbeeld.
Maar blootgesteld worden aan ook andere zaken is heel gezond. Een normaal zelfbeeld kunnen ontwikkelen is nog gezonder.

Je komt met aparte woordkeuze trouwens. Kinderen wennen aan vreemde mannen die hun piemel laten zien...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198401940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik zou het zelf wel prima vinden als dat naar leeftijd opgebouwd werd. Denk dat iedereen wel begrijpt dat je 11-jarigen niet uitgebreid over fisting gaat vertellen :+

Niet? -O-

Oh...
  maandag 8 maart 2021 @ 22:44:47 #279
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_198402770
Ik heb drie kinderen waarvan de oudste in een combi groep 6-7-8 (dorpsschooltje :p) zit. Op zich vind ik alles best, maar ze hadden ook wel iemand zonder penisring mogen casten...

Je bent imho toch wel ziek in je hoofd als je een piercing door je snikkel zet. Dat hoef je niet per se te normaliseren tegenover een klas vol kinderen van net 10 jaar oud.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_198402805
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:44 schreef Hanoying het volgende:
Ik heb drie kinderen waarvan de oudste in een combi groep 6-7-8 (dorpsschooltje :p) zit. Op zich vind ik alles best, maar ze hadden ook wel iemand zonder penisring mogen casten...

Je bent imho toch wel ziek in je hoofd als je een piercing door je snikkel zet. Dat hoef je niet per se te normaliseren tegenover een klas vol kinderen van net 10 jaar oud.
Ik denk ook niet dat ieder kind ineens denkt dat een genitale piercing de norm is. Zal komend najaar niet in het grote speelboek van Intertoys staan, lijkt me...
pi_198402841
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:44 schreef Hanoying het volgende:
Ik heb drie kinderen waarvan de oudste in een combi groep 6-7-8 (dorpsschooltje :p) zit. Op zich vind ik alles best, maar ze hadden ook wel iemand zonder penisring mogen casten...

Je bent imho toch wel ziek in je hoofd als je een piercing door je snikkel zet. Dat hoef je niet per se te normaliseren tegenover een klas vol kinderen van net 10 jaar oud.
Heb de ring niet gezien, maar is het nou echt zo super schokkend ja?
  maandag 8 maart 2021 @ 22:53:06 #282
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_198402905
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:47 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ieder kind ineens denkt dat een genitale piercing de norm is. Zal komend najaar niet in het grote speelboek van Intertoys staan, lijkt me...
Dat niet maar de penispiercing is wel het ding bij uitstek waar ze het met zijn allen nog lang over hebben. Is 'raar, onbekend en smerig' en voor de gemiddelde basisschoolleerling dan ook enorm grappig en indrukwekkend.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_198402994
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:53 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat niet maar de penispiercing is wel het ding bij uitstek waar ze het met zijn allen nog lang over hebben. Is 'raar, onbekend en smerig' en voor de gemiddelde basisschoolleerling dan ook enorm grappig en indrukwekkend.
Nou, dan weten ze dat ook weer, dat er mensen zijn die dat doen. Vroeger bij Nederlands leerde ik wat het verschil is tussen het tekstdoel informeren en het doel activeren. Met name dat verschil wordt erg vervaagd in dit topic.
pi_198403001
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:53 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat niet maar de penispiercing is wel het ding bij uitstek waar ze het met zijn allen nog lang over hebben. Is 'raar, onbekend en smerig' en voor de gemiddelde basisschoolleerling dan ook enorm grappig en indrukwekkend.
Ja oké. En dus?

Mensen hebben piercings. Lekker boeiend. Grote kans dat ‘ie zich zelf niet eens bewust is van die piercing (even uit eigen ervaring sprekend).

Dat ze tijdens dat de producers hem naakt zagen hij er pas weer even attent van was. Ik heb er voor m’n bevalling iig niet over nagedacht. Pas bij de volledige ontsluiting begonnen de dames zich af te vragen of die piercing er niet uit moest en hoe. :+
  dinsdag 9 maart 2021 @ 16:39:23 #285
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_198412303
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:58 schreef Azula het volgende:

[..]

Ja oké. En dus?

. Grote kans dat ‘ie zich zelf niet eens bewust is van die piercing
Niet bewust was .. je heb ze zelf laten zetten , die dingen komen er niet vanzelf en ook zie je ze toch of voel je ze elke dag als je aan het wassen ben ...
of zijn ze daar ook niet van bewust dat ze zich elke dag moeten wassen o|O
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:21:11 #286
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198416890
Absoluut het beluisteren waard:
quote:
Podcast De Dag: over piemels en tieten in kinderprogramma's

In de jaren zeventig en tachtig werd er in Nederlandse kinderprogramma's volop over bloot en seks gepraat. Theo en Thea hielden bepaald geen blad voor hun mond met lange tandjes, maar ook in wat minder experimentele programma's zoals Sesamstraat was bloot heel gewoon. Toch is er discussie ontstaan over het nieuwe kinderprogramma Gewoon Bloot van de NTR, waarin kinderen vragen mogen stellen aan volwassenen die naakt voor hen staan.

Mediahistoricus Huub Wijfjes, verbonden aan de universiteit van Groningen en Amsterdam, loopt in podcast De Dag de geschiedenis van de kindertelevisie langs. Hoe is de omgang van volwassenen met kinderen over dat onderwerp door de jaren heen veranderd en hoe vertaalt zich dat in het type programma's dat er gemaakt wordt? Is kindertelevisie te braaf geworden?
https://nos.nl/artikel/23(...)nderprogramma-s.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198417387
Dit topic is niets zonder

Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_198419539
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:39 schreef RAVW het volgende:

[..]

Niet bewust was .. je heb ze zelf laten zetten , die dingen komen er niet vanzelf en ook zie je ze toch of voel je ze elke dag als je aan het wassen ben ...
of zijn ze daar ook niet van bewust dat ze zich elke dag moeten wassen o|O
Je hebt het gewoon niet meer door dat ‘ie zit. Zit gewoon in je ritme/ automatische handelingen, ook bij het wassen ja. Spiergeheugen noemt men dat.

Anders had ik hem heus wel even uitgedaan voor m’n bevalling, vanzelfsprekend. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')