Dat is tussen kiezer en gekozene.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om hun werk te doen, het volk te vertegenwoordigen in de leiding over de rijksoverheid ja. Dat is niet de samenleving. Die volksvertegenwoordigers zijn daar niet neergezet om alle kinderen op te voeden of je te vertellen wat je moet eten en drinken.
[..]
Nee, SIRE is particulier en Postbus 51 is helaas afgeschaft. Ouders hebben vrije schoolkeuze en dus ook keuze over de aard van de seksuele voorlichting.
Dit soort verrommeling van het denken, het niet nemen van verantwoordelijkheid waar je wel verantwoordelijk voor bent en het bemoeien met zaken waar je niks mee te maken hebt. Bepaal nou eens wat wel tot je werk behoort wat niet, want anders kun je je werk nooit goed goed.
Het is eenzelfde moreel verval in alle geledingen van de maatschappij. Je hebt volksvertegenwoordigers die de essentiele overheidstaak aangaande volksgezondheid verwaarlozen, maar wel burgers willen vertellen hoe ze moeten leven. We hebben bestuurders die wel duizenden bomen kappen omdat ze 'niet verantwoordelijk' willen zijn voor de kans mensen zich er tegen doodrijden, maar de overheidstaak van mensen beschermen tegen giflozingen en andere industrieel gevaar niet doen. We hebben journalisten die niet hun werk doen van het kritisch controleren van de macht, maar wel menen overheidspropaganda te moeten verspreiden en voorkomen dat mensen op de verkeerde partijen stemmen. Vakbondbondbestuurders die niet goed voor de belangen van hun leden opkomen, maar wel gratuite politieke statements maken over dingen die hen niet aangaan.
Godzijdank geld dat ook die moslim kinderen dingen meekrijgen van anderen. Omdat er wel degelijk bemoeienis is.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:18 schreef HeatWave het volgende:
TL;DR.
Feit is gewoon dat "ik" me (terecht) niet mag bemoeien met (bijvoorbeeld, niet meteen steigeren) de opvoeding van moslimkinderen, ondanks dat ik het persoonlijk kindermishandeling vind om kinderen te vergiftigen met geloof.
Of mensen hun kinderen genderneutraal of vegan willen opvoeden. Zo mogen anderen zich niet bemoeien met ouders die het gewoon geen goed idee vinden om hun kinderen te laten wennen dat vreemde mannen hun piemel laten zien. En dus niet, als die ouders het niet doen, doen wij het wel.
Mijn punt is dat welk wereldbeeld "jij" als het juiste ziet niet kan en mag worden opgedrongen aan anderen, dat is toch geen extreme mening?
Niet?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik zou het zelf wel prima vinden als dat naar leeftijd opgebouwd werd. Denk dat iedereen wel begrijpt dat je 11-jarigen niet uitgebreid over fisting gaat vertellen
Ik denk ook niet dat ieder kind ineens denkt dat een genitale piercing de norm is. Zal komend najaar niet in het grote speelboek van Intertoys staan, lijkt me...quote:Op maandag 8 maart 2021 22:44 schreef Hanoying het volgende:
Ik heb drie kinderen waarvan de oudste in een combi groep 6-7-8 (dorpsschooltje :p) zit. Op zich vind ik alles best, maar ze hadden ook wel iemand zonder penisring mogen casten...
Je bent imho toch wel ziek in je hoofd als je een piercing door je snikkel zet. Dat hoef je niet per se te normaliseren tegenover een klas vol kinderen van net 10 jaar oud.
Heb de ring niet gezien, maar is het nou echt zo super schokkend ja?quote:Op maandag 8 maart 2021 22:44 schreef Hanoying het volgende:
Ik heb drie kinderen waarvan de oudste in een combi groep 6-7-8 (dorpsschooltje :p) zit. Op zich vind ik alles best, maar ze hadden ook wel iemand zonder penisring mogen casten...
Je bent imho toch wel ziek in je hoofd als je een piercing door je snikkel zet. Dat hoef je niet per se te normaliseren tegenover een klas vol kinderen van net 10 jaar oud.
Dat niet maar de penispiercing is wel het ding bij uitstek waar ze het met zijn allen nog lang over hebben. Is 'raar, onbekend en smerig' en voor de gemiddelde basisschoolleerling dan ook enorm grappig en indrukwekkend.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:47 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ieder kind ineens denkt dat een genitale piercing de norm is. Zal komend najaar niet in het grote speelboek van Intertoys staan, lijkt me...
Nou, dan weten ze dat ook weer, dat er mensen zijn die dat doen. Vroeger bij Nederlands leerde ik wat het verschil is tussen het tekstdoel informeren en het doel activeren. Met name dat verschil wordt erg vervaagd in dit topic.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:53 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat niet maar de penispiercing is wel het ding bij uitstek waar ze het met zijn allen nog lang over hebben. Is 'raar, onbekend en smerig' en voor de gemiddelde basisschoolleerling dan ook enorm grappig en indrukwekkend.
Ja oké. En dus?quote:Op maandag 8 maart 2021 22:53 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat niet maar de penispiercing is wel het ding bij uitstek waar ze het met zijn allen nog lang over hebben. Is 'raar, onbekend en smerig' en voor de gemiddelde basisschoolleerling dan ook enorm grappig en indrukwekkend.
Niet bewust was .. je heb ze zelf laten zetten , die dingen komen er niet vanzelf en ook zie je ze toch of voel je ze elke dag als je aan het wassen ben ...quote:Op maandag 8 maart 2021 22:58 schreef Azula het volgende:
[..]
Ja oké. En dus?
. Grote kans dat ‘ie zich zelf niet eens bewust is van die piercing
https://nos.nl/artikel/23(...)nderprogramma-s.htmlquote:Podcast De Dag: over piemels en tieten in kinderprogramma's
In de jaren zeventig en tachtig werd er in Nederlandse kinderprogramma's volop over bloot en seks gepraat. Theo en Thea hielden bepaald geen blad voor hun mond met lange tandjes, maar ook in wat minder experimentele programma's zoals Sesamstraat was bloot heel gewoon. Toch is er discussie ontstaan over het nieuwe kinderprogramma Gewoon Bloot van de NTR, waarin kinderen vragen mogen stellen aan volwassenen die naakt voor hen staan.
Mediahistoricus Huub Wijfjes, verbonden aan de universiteit van Groningen en Amsterdam, loopt in podcast De Dag de geschiedenis van de kindertelevisie langs. Hoe is de omgang van volwassenen met kinderen over dat onderwerp door de jaren heen veranderd en hoe vertaalt zich dat in het type programma's dat er gemaakt wordt? Is kindertelevisie te braaf geworden?
Je hebt het gewoon niet meer door dat ‘ie zit. Zit gewoon in je ritme/ automatische handelingen, ook bij het wassen ja. Spiergeheugen noemt men dat.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
Niet bewust was .. je heb ze zelf laten zetten , die dingen komen er niet vanzelf en ook zie je ze toch of voel je ze elke dag als je aan het wassen ben ...
of zijn ze daar ook niet van bewust dat ze zich elke dag moeten wassen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |