abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198341986

:O
Carry on.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198342019
Sorry @Molo, dacht dat ik 'm sloot....
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:08:29 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342026
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar daarna wel lettertjes voor de naam en feestje, nietwaar?
Yep....

En Club: yep. Dit was mijn eerste waarvan ik echt dacht 'uhmmm, WTF, dit kan toch niet?'.
Ze vond het zelf een hele goeie verdediging en keek er met trots op terug, vond ik ook bijzonder.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:09:02 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342037
Nu deze in mijn hoofd

Wraaaaaaa, heerlijk

pi_198342044
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar daarna wel lettertjes voor de naam en feestje, nietwaar?
Daarom, maakt ook niets uit, je kunt toch niet zakken.

Desondanks was ik de laatste tien minuten voor begin zó zenuwachtig. Niet leuk meer.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:09:16 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:08 schreef Clubsoda het volgende:
Sorry @:Molo, dacht dat ik 'm sloot....
No problem :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:09:41 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Daarom, maakt ook niets uit, je kunt toch niet zakken.

Desondanks was ik de laatste tien minuten voor begin zó zenuwachtig. Niet leuk meer.
Lijkt me vreselijk ja

Iets wat ik iig nooit ga meemaken _O_
pi_198342074
Ik ook nooooooit meer *O*
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:17:01 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ah johhhh, leuk toch, een tweede keer :+
pi_198342196
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah johhhh, leuk toch, een tweede keer :+
Ik beval nog liever nog een keer :{w
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:19:18 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik beval nog liever nog een keer :{w
_O-

Paar weken terug kondigde een collega aan dat hij vader gaat worden. Heerlijk, zo onwijs leuk voor hem.
En ik dacht als eerste 'mijn hemel, zo blij dat de mijne inmiddels vier is en ik geen zwangerschap meer door hoef' 😅🤣
pi_198342292
Ik was heel goed zwanger zijn en ook bevallen ging me vrij makkelijk af (ik bedoel: PIJN, maar het duurde minder dan 4 uur, dat was wel te doen), maar poe, het is wel een hoop gedoe, een baby inderdaad.
pi_198342317
Zo'n feestje nog eens zou ik niet erg vinden. Wel graag met dezelfde kerel O+
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:27:23 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342356
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was heel goed zwanger zijn en ook bevallen ging me vrij makkelijk af (ik bedoel: PIJN, maar het duurde minder dan 4 uur, dat was wel te doen), maar poe, het is wel een hoop gedoe, een baby inderdaad.
En dat ook ja. Wel fantastisch een keer meegemaakt te hebben. Ze was zo'n fantastische baby *;
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:27:46 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
MAAR DAT KAN GEWOON!!!

OFTEWEL: DOENNNNN! *O* *O* *O*
pi_198342424
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:27 schreef Molo het volgende:

[..]

En dat ook ja. Wel fantastisch een keer meegemaakt te hebben. Ze was zo'n fantastische baby *;
Oh absoluut. Super bijzonder. Ik vond de kraamtijd echt heel tof, samen in je coconnetje, het vroor dat het kraakte buiten en wij zaten samen binnen O+ Mijnes was ook een hele puike en makkelijke baby. Puik is ie nog steeds, makkelijk niet altijd :P
pi_198342455
Dank @Myraela dan laat ik de kaasschnitzels vd Lidl inderdaad liggen en haal ik vivera!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En dan noemen we het promoveren en dan hoort het zo *O* Maar dan krijg je aan het einde van dat proces een gelegenheid waarbij je een leuk jurkje aan mag trekken en je haar mag laten doen en veren in je reet krijgt en een feestje en lettertjes voor je naam en dan is alles weer goed *O* :P
Haha!
Ik had wel een jurkje aan maar heb niet m'n haar laten doen en m'n feestje was op 13 maart. Of nou ja: niet op 13 maart dus. :+ . Ik heb het toch niet helemaal goed gedaan geloof ik haha.

Ik wilde eerst typen dat ik tijdens mn promotie nooit het gevoel heb gehad dat ik niet wist wat er van me werd verwacht en of ik om feedback kon vragen en zo. En dat is grotendeels ook echt wel waar denk ik, al ben ik wel meermaals vreselijk gefrustreerd geweest over precies doen wat er besproken was en dan toch weer dingen anders moeten doen voor een artikel en zo, maar dat kwam meer door voortschrijdend inzicht dan door onduidelijkheid in wat werd verwacht.

Desalniettemin heb ik me in de eerste vier jaar vreselijk gevoeld alsof ik maar net m'n hoofd boven water kon houden, en heel vaak ook alsof ik dat eigenlijk net niet kon, en achteraf gezien vind ik het eigenlijk ook heel kwalijk dat er niet is ingegrepen. De personen die, denk ik, ingegrepen zouden hebben als ze het hadden geweten zaten net niet dicht genoeg erop om te zien hoe ik me echt voelde, degene die dat wel zat, greep niet in. Zij is later met een burnout uitgevallen en dat is niet geheel vrijwillig maar op aandringen van haar leidinggevende gegaan, en toen ik die mail ontving was mijn eerste emotie boos en jaloers: waarom heeft iemand voor haar wel gedaan wat zij eigenlijk voor mij had moeten doen?

Ik heb namelijk in die vier jaar denk ik wel vier of vijf keer aangegeven dat het teveel was en dat ik graag 32u wilde gaan werken zodat ik 1 dag vrij kon zijn en dat was allemaal lastig en gebeurt eigenlijk nooit en dan moet al dat werk wel in die 32u passen (ehhhh nou nee dan plak ik die uren er aan het eind achteraan en heb ik langer de tijd dus hoef ik helemaal niet hetzelfde werk te doen maar dan in minder uren..). En ik zat weken achter elkaar huilend bij haar in de kamer dat het teveel was en dan ging het alleen maar over wat ik kon doen om het toch vol te houden (zoals stoppen met hockeytraining geven, zo'n beetje het enige wat ik naast m'n eigen trainingen nog deed buiten werk).

Echt, ik kan er nog steeds boos over worden. Ik had ziekgemeld moeten worden, maar het werd niet eens geaccepteerd om in plaats daarvan m'n contracturen terug te schroeven (ziekmelden was niet eens in m'n hoofd opgekomen).

Dus.

Maar m'n promotie zelf was verder tof, ik had er verschrikkelijk tegenop gezien maar na een EMDR sessie en onder invloed van twee propanolol en een immodium ging het eigenlijk heel goed en had ik er nog lol in ook.

Ik had drie uur geslapen de nacht ervoor van de zenuwen, dus bij de drie uur durende lunch met m'n commissie, ouders, broertje, toen-vriend en paranimfen was ik al behoorlijk af en had ik niet zo heel veel meer te melden, maar was wel heel bijzonder.

Woensdag is het een jaar geleden, ik ga de opname terugkijken met wat lekkers :).
pi_198342499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben we het nog over baby uitpers-feestjes?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:34:07 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh absoluut. Super bijzonder. Ik vond de kraamtijd echt heel tof, samen in je coconnetje, het vroor dat het kraakte buiten en wij zaten samen binnen O+ Mijnes was ook een hele puike en makkelijke baby. Puik is ie nog steeds, makkelijk niet altijd :P
Ik had de hele zomer met haar vrij, zalig. En maar loeren in die grote donkerbruine oogjes *;
Wel puik en nu niet meer makkelijk, check. Maar lekker karakter en volgens mij wordt het wel een tof wijffie als ze ouder wordt.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:35:17 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342536
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 5 maart 2021 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:

Woensdag is het een jaar geleden, ik ga de opname terugkijken met wat lekkers :).
Ik heb vrij veel promovendi begeleid en het viel me altijd op hoe ontieglijk zwaar het vaak is. En vaak ook gemaakt wordt, want het kan idd echt wel anders. Menselijk... ;(
pi_198342591
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:27 schreef Molo het volgende:

[..]

MAAR DAT KAN GEWOON!!!

OFTEWEL: DOENNNNN! *O* *O* *O*
Ja als corona over is. Anders krijgen we van die Grappenhaus dingetjes.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hebben we het nog over baby uitpers-feestjes?
Nee ik heb het over wat je vroeger moest doen voor dat baby uit pers gebeuren
pi_198342604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee ik heb het over wat je vroeger moest doen voor dat baby uit pers gebeuren
Hoef je er tegenwoordig geen seks meer voor te hebben?
pi_198342611
Overigens ook zin in trouwen. O+
pi_198342639
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank @:Myraela dan laat ik de kaasschnitzels vd Lidl inderdaad liggen en haal ik vivera!
[..]

Haha!
Ik had wel een jurkje aan maar heb niet m'n haar laten doen en m'n feestje was op 13 maart. Of nou ja: niet op 13 maart dus. :+ . Ik heb het toch niet helemaal goed gedaan geloof ik haha.

Ik wilde eerst typen dat ik tijdens mn promotie nooit het gevoel heb gehad dat ik niet wist wat er van me werd verwacht en of ik om feedback kon vragen en zo. En dat is grotendeels ook echt wel waar denk ik, al ben ik wel meermaals vreselijk gefrustreerd geweest over precies doen wat er besproken was en dan toch weer dingen anders moeten doen voor een artikel en zo, maar dat kwam meer door voortschrijdend inzicht dan door onduidelijkheid in wat werd verwacht.

Desalniettemin heb ik me in de eerste vier jaar vreselijk gevoeld alsof ik maar net m'n hoofd boven water kon houden, en heel vaak ook alsof ik dat eigenlijk net niet kon, en achteraf gezien vind ik het eigenlijk ook heel kwalijk dat er niet is ingegrepen. De personen die, denk ik, ingegrepen zouden hebben als ze het hadden geweten zaten net niet dicht genoeg erop om te zien hoe ik me echt voelde, degene die dat wel zat, greep niet in. Zij is later met een burnout uitgevallen en dat is niet geheel vrijwillig maar op aandringen van haar leidinggevende gegaan, en toen ik die mail ontving was mijn eerste emotie boos en jaloers: waarom heeft iemand voor haar wel gedaan wat zij eigenlijk voor mij had moeten doen?

Ik heb namelijk in die vier jaar denk ik wel vier of vijf keer aangegeven dat het teveel was en dat ik graag 32u wilde gaan werken zodat ik 1 dag vrij kon zijn en dat was allemaal lastig en gebeurt eigenlijk nooit en dan moet al dat werk wel in die 32u passen (ehhhh nou nee dan plak ik die uren er aan het eind achteraan en heb ik langer de tijd dus hoef ik helemaal niet hetzelfde werk te doen maar dan in minder uren..). En ik zat weken achter elkaar huilend in de kamer dat het teveel was en dan ging het alleen maar over wat ik kon doen om het toch vol te houden (zoals stoppen met hockeytraining geven, zo'n beetje het enige wat ik naast m'n eigen trainingen nog deed buiten werk).

Echt, ik kan er nog steeds boos over worden. Ik had ziekgemeld moeten worden, maar het werd niet eens geaccepteerd om in plaats daarvan m'n contracturen terug te schroeven (ziekmelden was niet eens in m'n hoofd opgekomen).

Dus.

Maar m'n promotie zelf was verder tof, ik had er verschrikkelijk tegenop gezien maar na een EMDR sessie en onder invloed van twee propanolol en een immodium ging het eigenlijk heel goed en had ik er nog lol in ook.

Ik had drie uur geslapen de nacht ervoor van de zenuwen, dus bij de drie uur durende lunch met m'n commissie, ouders, broertje, toen-vriend en paranimfen was ik al behoorlijk af en had ik niet zo heel veel meer te melden, maar was wel heel bijzonder.

Dat is wel tamelijk bizar, hoe dat gegaan is :o Mijn promotor was wat dat betreft wel heel prettig, bijna iedereen werkte bij ons 32 uur (5 jaar) en er was veel ruimte voor werkprivebalans.

Maar ik vond het bij tijd en wijlen vreselijk. Vooral omdat mijn data zo bizar anders waren dan we dachten en we daarom voortdurend van koers veranderden. Mijn co-promotor was onervaren en een controlfreak en sociaal niet zo enorm handig. En mijn promotor wat spaarzaam in postieve feedback. Dus ik heb me daar best vaak eenzaam in gevoeld. Uiteindelijk zei ze op mijn borrel dat ik heus wél kon schrijven (had in mijn eerste jaar gezegd dat schrijven niet mijn talent was en blijkbaar was ze daarin al vier jaar van mening veranderd maar dat was ze vergeten te vertellen :') ) en dat mijn project een van de moeilijkste van haar carrière was. Dat was heel helend, ik had het alleen graag wat eerder gehoord :') Maar goed, ik heb er wel serieus heel veel van geleerd :Y
pi_198342650
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

nee joh gaat allemaal over de 5G
pi_198342657
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb vrij veel promovendi begeleid en het viel me altijd op hoe ontieglijk zwaar het vaak is. En vaak ook gemaakt wordt, want het kan idd echt wel anders. Menselijk... ;(
Denk ik inderdaad ook. Ik maakte het mezelf ook wel moeilijk, hoor. Perfectionistisch en alles optimaal willen doen en het onderzoek gaat voor alles en ook in de weekenden kinderen testen want dan hoeven ze geen school te missen etc. En dat in combinatie met dat degene die mij meest direct begeleidde zo mogelijk nog perfectionistischer is dan ik.. dat was ook gewoon geen goede match.

Je leert wel veel over jezelf. Ik ben best wel klein gehouden (controledwang) en dat heeft me echt wel een knauw gegeven, en ik weet nu wel heel goed wat ik belangrijk vind in een andere baan. M'n leidinggevende nu is ongeveer het tegenovergestelde en ik vind het heerlijk :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:43:01 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342714
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rietje in je doos kan ook, bijvoorbeeld
pi_198342744
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:43 schreef Molo het volgende:
Rietje in je doos kan ook, bijvoorbeeld
Zal ik ook eens proberen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:44:22 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Denk ik inderdaad ook. Ik maakte het mezelf ook wel moeilijk, hoor. Perfectionistisch en alles optimaal willen doen en het onderzoek gaat voor alles en ook in de weekenden kinderen testen want dan hoeven ze geen school te missen etc. En dat in combinatie met dat degene die mij meest direct begeleidde zo mogelijk nog perfectionistischer is dan ik.. dat was ook gewoon geen goede match.

Je leert wel veel over jezelf. Ik ben best wel klein gehouden (controledwang) en dat heeft me echt wel een knauw gegeven, en ik weet nu wel heel goed wat ik belangrijk vind in een andere baan. M'n leidinggevende nu is ongeveer het tegenovergestelde en ik vind het heerlijk :)
Ik hoop dat mijn directe leidinggevende opbokt, is een micromanager :r

Zíjn manager is wel fantastisch dus daar schakel ik nu over échte zaken maar mee. Die vindt mij ook leuk om mee te werken dus dat is top.
'afpsraak via mijn secretaresse, nee joh, mail jij maar direct!'
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:46:55 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342817
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zal ik ook eens proberen.
pi_198342818
Micromanagen :r Wat vind ik dat irritant.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:49:32 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198342884
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:46 schreef Clubsoda het volgende:
Micromanagen :r Wat vind ik dat irritant.
'ja je hebt 3 uur geschreven op code GHJGFHGH, waarom is dat?'

Rot op man :')
pi_198342898
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is wel tamelijk bizar, hoe dat gegaan is :o Mijn promotor was wat dat betreft wel heel prettig, bijna iedereen werkte bij ons 32 uur (5 jaar) en er was veel ruimte voor werkprivebalans.

Maar ik vond het bij tijd en wijlen vreselijk. Vooral omdat mijn data zo bizar anders waren dan we dachten en we daarom voortdurend van koers veranderden. Mijn co-promotor was onervaren en een controlfreak en sociaal niet zo enorm handig. En mijn promotor wat spaarzaam in postieve feedback. Dus ik heb me daar best vaak eenzaam in gevoeld. Uiteindelijk zei ze op mijn borrel dat ik heus wél kon schrijven (had in mijn eerste jaar gezegd dat schrijven niet mijn talent was en blijkbaar was ze daarin al vier jaar van mening veranderd maar dat was ze vergeten te vertellen :') ) en dat mijn project een van de moeilijkste van haar carrière was. Dat was heel helend, ik had het alleen graag wat eerder gehoord :') Maar goed, ik heb er wel serieus heel veel van geleerd :Y
Dat laatste is wel heel herkenbaar. Mijn copromotor die dichtst op zat, was dus ook een enorme control freak en ik heb oprecht wel eens een complete inleiding teruggekregen met track changes waarin nog 13 woorden van mezelf stonden en voor de rest was alles aangepast. En dan ging ik het lezen, en stond er inhoudelijk bijna hetzelfde, waar het inhoudelijk afweek klopte het niet, en waar het inhoudelijk klopte vond ik het minder mooi opgeschreven.

Toen zij uitviel kwam ik meer bij m'n promotor, en toen ik dus m'n stukken direct naar hem kon sturen ipv eerst twintig keer heen en terug weer met copromotor voor dat mocht, vertelde hij me dat hij echt heel erg onder de indruk was van m'n schrijven en dat dat echt wel bijzonder goed was, dat hij niet vaak meemaakt dat iemand al zo goede eerste versies schrijft en dat ik ook echt wel wat meer in mezelf mocht geloven.

Hij heeft toen ik aangaf te twijfelen of ik in de wetenschap wilde blijven, ook expliciet uitgesproken dat hij denkt dat ik met andere begeleiding echt wel veel meer tot bloei had kunnen komen en dat ik echt veel talent heb en hij het heel zonde zou vinden als ik weg zou gaan. Dat heeft me zó goed gedaan ook toen. En hij heeft een hele mooie aanbeveling gestuurd naar een sollicitatie bij een heel hoog aangeschreven onderzoeksgroep waar ik uiteindelijk net niet ben aangenomen. Ik hoor haar best vaak in de media, vraag me nog wel eens af hoe het was gegaan als ik wel was aangenomen (bij E.veline C.rone had ik gesolliciteerd).

Maar zit hier ook wel heel fijn op m'n plek, met direct leidinggevende die heel hands-off is en me lekker m'n ding laat doen maar wel heel blij met me en m'n oude stagebegeleidster die ook heeft geopponeerd bij m'n promotie waar ik allemaal tof onderzoek mee aan het opzetten ben. O+ en m'n interesse ligt ook meer bij jonge kind dan adolescentie.

Overigens allemaal niet met verkeerde intenties van m'n copromotor. Absoluut niet. Maar de uitwerking was gewoon niet zo goed.

Sorry, ik ben lang van stof vandaag en waarschijnlijk ook niet echt boeiend voor anderen, maargoed. Ik heb het nu al getypt :+
pi_198342931
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoop dat mijn directe leidinggevende opbokt, is een micromanager :r

Zíjn manager is wel fantastisch dus daar schakel ik nu over échte zaken maar mee. Die vindt mij ook leuk om mee te werken dus dat is top.
'afpsraak via mijn secretaresse, nee joh, mail jij maar direct!'
Oh vreselijk. Ik krijg er echt nare rillingen van als ik er weer aan denk haha. Wel heel fijn dat je mooi met zijn manager kan schakelen nu! Zoveel fijner.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 19:52:08 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198342953
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:49 schreef Molo het volgende:

[..]

'ja je hebt 3 uur geschreven op code GHJGFHGH, waarom is dat?'

Rot op man :')
Ik heb bij het vorige bedrijf wel eens moeten uitleggen waarom ik anderhalf uur op "diversen" had geklokt :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198343037
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ook niet! Ik kies trouwens meestal voor 3 letters achter m'n naam in plaats van 2 ervoor.
pi_198343053
Ik ben zo blij dat ik niet meer voor een bureau werk en niet meer hoef te klokken.
pi_198343064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dat laatste is wel heel herkenbaar. Mijn copromotor die dichtst op zat, was dus ook een enorme control freak en ik heb oprecht wel eens een complete inleiding teruggekregen met track changes waarin nog 13 woorden van mezelf stonden en voor de rest was alles aangepast. En dan ging ik het lezen, en stond er inhoudelijk bijna hetzelfde, waar het inhoudelijk afweek klopte het niet, en waar het inhoudelijk klopte vond ik het minder mooi opgeschreven.

Toen zij uitviel kwam ik meer bij m'n promotor, en toen ik dus m'n stukken direct naar hem kon sturen ipv eerst twintig keer heen en terug weer met copromotor voor dat mocht, vertelde hij me dat hij echt heel erg onder de indruk was van m'n schrijven en dat dat echt wel bijzonder goed was, dat hij niet vaak meemaakt dat iemand al zo goede eerste versies schrijft en dat ik ook echt wel wat meer in mezelf mocht geloven.

Hij heeft toen ik aangaf te twijfelen of ik in de wetenschap wilde blijven, ook expliciet uitgesproken dat hij denkt dat ik met andere begeleiding echt wel veel meer tot bloei had kunnen komen en dat ik echt veel talent heb en hij het heel zonde zou vinden als ik weg zou gaan. En hij heeft een hele mooie aanbeveling gestuurd naar een sollicitatie bij een heel hoog aangeschreven onderzoeksgroep waar ik uiteindelijk net niet ben aangenomen. Ik hoor haar best vaak in de media, vraag me nog wel eens af hoe het was gegaan als ik wel was aangenomen (bij E.veline C.rone had ik gesolliciteerd).

Maar zit hier ook wel heel fijn op m'n plek, met direct leidinggevende die heel hands-off is en me lekker m'n ding laat doen maar wel heel blij met me en m'n oude stagebegeleidster die ook heeft geopponeerd bij m'n promotie waar ik allemaal tof onderzoek mee aan het opzetten ben. O+ en m'n interesse ligt ook meer bij jonge kind dan adolescentie.

Sorry, ik ben lang van stof vandaag en waarschijnlijk ook niet echt boeiend voor anderen, maargoed. Ik heb het nu al getypt :+
Ooh ja, zo irritant, dat herschrijven in lelijkere zinnen. Laat me mijn eigen teksten schrijven :( Ik mocht op een gegeven moment geen mails (over een bepaald onderwerp) versturen zonder haar toestemming. Ja dooooeeeeiiii :')

Ik vond de laatste promotiefase daarom zo fijn, toe schreef ik in drie dagen mij hele general discussion en kreeg daar maar een opmerking over O+ En er werd ook nog een heel symposium om mijn proefschrift georganiseerd en daar mocht ik ook mijn gang gaan. Wat een hard bevochten vrijheid O+ (en toen deed ik nog zes jaar post-doctorale opleiding en god, wat zal ik over twee jaar blij zijn als ik niet meer gekneed en gevormd en gesuperviseerd en opgeleid hoef te worden)

Wat fijn zeg, dat je zulke mooie complimenten kreeg en nu zo op je plek zit. E is wel een tof mens volgens mij, ik volgde ooit een mastercursus bij haar.
pi_198343084
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Je zegt dat het goed bedoeld was, maar iemand heeft toch wel heel weinig zelfbewustzijn als alles per se in haar stijl moet terwijl er verder niks mis mee is.
En ik snap ook wel dat ze overspannen raakt als ze zichzelf zo veel extra werk op de hals haalt. Het hele idee was toch dat zij het schrijfwerk op jou kon afschuiven en jij dan weer dingen op de masterstudenten en de masterstudenten hebben pech?

quote:

Hij heeft toen ik aangaf te twijfelen of ik in de wetenschap wilde blijven, ook expliciet uitgesproken dat hij denkt dat ik met andere begeleiding echt wel veel meer tot bloei had kunnen komen en dat ik echt veel talent heb en hij het heel zonde zou vinden als ik weg zou gaan. Dat heeft me zó goed gedaan ook toen. En hij heeft een hele mooie aanbeveling gestuurd naar een sollicitatie bij een heel hoog aangeschreven onderzoeksgroep waar ik uiteindelijk net niet ben aangenomen. Ik hoor haar best vaak in de media, vraag me nog wel eens af hoe het was gegaan als ik wel was aangenomen (bij E.veline C.rone had ik gesolliciteerd).

Overigens allemaal niet met verkeerde intenties van m'n copromotor. Absoluut niet. Maar de uitwerking was gewoon niet zo goed.

vrijdag 5 maart 2021 @ 19:58:00 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198343096
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb bij het vorige bedrijf wel eens moeten uitleggen waarom ik anderhalf uur op "diversen" had geklokt :')

_O-

Ik ga dit op laten nemen in mijn euthanasieverklaring denk ik, als grens. Als ik dit ga vragen, mag je een spuitje geven aan me
pi_198343126
Hoi :O Weinig gedaan, toch heel moe :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198343137
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ook niet! Ik kies trouwens meestal voor 3 letters achter m'n naam in plaats van 2 ervoor.
Ik onderteken alleen mijn werkbrieven met titel + naam + functie en die archaïsche dokters doen dat ook in et Nederlands dus ik ook ;)
pi_198343290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ooh ja, zo irritant, dat herschrijven in lelijkere zinnen. Laat me mijn eigen teksten schrijven :( Ik mocht op een gegeven moment geen mails (over een bepaald onderwerp) versturen zonder haar toestemming. Ja dooooeeeeiiii :')

Ik vond de laatste promotiefase daarom zo fijn, toe schreef ik in drie dagen mij hele general discussion en kreeg daar maar een opmerking over O+ En er werd ook nog een heel symposium om mijn proefschrift georganiseerd en daar mocht ik ook mijn gang gaan. Wat een hard bevochten vrijheid O+ (en toen deed ik nog zes jaar post-doctorale opleiding en god, wat zal ik over twee jaar blij zijn als ik niet meer gekneed en gevormd en gesuperviseerd en opgeleid hoef te worden)

Wat fijn zeg, dat je zulke mooie complimenten kreeg en nu zo op je plek zit. E is wel een tof mens volgens mij, ik volgde ooit een mastercursus bij haar.
Vreselijk ja. Ik schrijf het toch niet voor niets zo op :+ .
Ik moest dus heel lang al mijn mails eerst door haar laten lezen die ik ging sturen naar anderen. En daarna in elk geval de inhoud bespreken. En zij moest altijd mee met afspraken met één van m'n promotoren, en dan moesten we ook de afspraak voorbespreken. Dus bespreken wat ik met hem wilde bespreken zodat ze precies wist wat ik wilde bespreken en zij niet voor gek zou staan.
En informele presentaties voor de interne research bespreking moesten geoefend worden en dan werd er echt op tekstueel niveau feedback gegeven. Ja sorry, ik maak een PowerPoint en ga dan vertellen, ik weet a) echt niet meer wat ik dit keer precies gezegd heb en b) ga echt niet letterlijk uit m'n hoofd leren hoe ik het beter had kunnen zeggen.
Een kleine greep :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je zegt dat het goed bedoeld was, maar iemand heeft toch wel heel weinig zelfbewustzijn als alles per se in haar stijl moet terwijl er verder niks mis mee is.
En ik snap ook wel dat ze overspannen raakt als ze zichzelf zo veel extra werk op de hals haalt. Het hele idee was toch dat zij het schrijfwerk op jou kon afschuiven en jij dan weer dingen op de masterstudenten en de masterstudenten hebben pech?
[..]

Bord voor de kop, gebrek aan inzicht, eigen issues (alles moet perfect en als ik dan iets zou zeggen wat gek zou zijn of waar zij niet vanaf weet dan straalt dat slecht op haar af - dat heb ik altijd gedacht dat er achter zit).
En die burnout verbaasde niemand ook hoor, hoewel ik het al zo lang zag aankomen dat het me uiteindelijk toch nog verraste dat het moment daar was :+.
Maar inderdaad, de manier waarop de begeleiding is gegaan heeft ongetwijfeld een hoop meer energie gekost dan noodzakelijk.
pi_198343313
Promotietrauma's. Heel erg herkenbaar. De dag zelf was spannend en leuk. De 5 jaar ervoor eigenlijk gewoon niet. Maar je krijgt er zoveel voor terug.

Oh wacht.
pi_198343330
Ik kreeg van diverse promovendi (en ook een vriendin die al gepromoveerd was) te horen dat ze het NOOOOOOIT meer zouden doen, als ze nu opnieuw moesten kiezen, dus die ambitie had ik toch al niet :+
(En hoewel ik graag typ :P moet ik zeggen dat ik het idee van geen scripties hoeven schrijven ook wel erg fijn vind. De colleges, professoren en de dieren mis ik, maar thesissen zijn denk ik niet echt mijn ding.)

Maar ik vind het wel knap van degenen die het volhouden ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:06:24 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198343351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik onderteken alleen mijn werkbrieven met titel + naam + functie en die archaïsche dokters doen dat ook in et Nederlands dus ik ook ;)
Wij hadden een co-assistent die eerder gepromoveerd was in een compleet ander vakgebied. Nul relatie met geneeskunde.
Die ondertekende alles als dr.

_O-

Wat een gezeik toen men dat door had, en wát een onzin ook.

De meest incompetente persoon die ik ken ondertekent alles met haar vier titels ( :') )
pi_198343356
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef Tuindier het volgende:
Promotietrauma's. Heel erg herkenbaar. De dag zelf was spannend en leuk. De 5 jaar ervoor eigenlijk gewoon niet. Maar je krijgt er zoveel voor terug.

Oh wacht.
Wat deed jij voor leuks qua richting opleiding/studie? :)
pi_198343363
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:56 schreef Myraela het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet meer voor een bureau werk en niet meer hoef te klokken.
En dan een leidinggevende (duitser, die volgens andere duitsers, duiter was dan duits) luidop door de gang roept, (wanneer je vergeten was om op te schrijven hoe laat je terug was van lunch) oh...kaatje is nog niet terug van lunch. Terwijl je gvd achter je bureau zat (zijn werk te doen. Ohhh wat haatte ik die man. Ieder jaar krijg ik een felicitatie, meteen deleten die boodschap
We have far more in common than that which devides us..
pi_198343366
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik kreeg van diverse promovendi (en ook een vriendin die al gepromoveerd was) te horen dat ze het NOOOOOOIT meer zouden doen, als ze nu opnieuw moesten kiezen, dus die ambitie had ik toch al niet :+
(En hoewel ik graag typ :P moet ik zeggen dat ik het idee van geen scripties hoeven schrijven ook wel erg fijn vind. De colleges, professoren en de dieren mis ik, maar thesissen zijn denk ik niet echt mijn ding.)

Maar ik vind het wel knap van degenen die het volhouden ^O^
Dat laatste vind ik eigenlijk ook mijn grootste achievement van die hele promotie.
pi_198343394
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Vreselijk ja. Ik schrijf het toch niet voor niets zo op :+ .
Ik moest dus heel lang al mijn mails eerst door haar laten lezen die ik ging sturen naar anderen. En daarna in elk geval de inhoud bespreken. En zij moest altijd mee met afspraken met één van m'n promotoren, en dan moesten we ook de afspraak voorbespreken. Dus bespreken wat ik met hem wilde bespreken zodat ze precies wist wat ik wilde bespreken en zij niet voor gek zou staan.
En informele presentaties voor de interne research bespreking moesten geoefend worden en dan werd er echt op tekstueel niveau feedback gegeven. Ja sorry, ik maak een PowerPoint en ga dan vertellen, ik weet a) echt niet meer wat ik dit keer precies gezegd heb en b) ga echt niet letterlijk uit m'n hoofd leren hoe ik het beter had kunnen zeggen.
Een kleine greep :D
[..]

Bord voor de kop, gebrek aan inzicht, eigen issues (alles moet perfect en als ik dan iets zou zeggen wat gek zou zijn of waar zij niet vanaf weet dan straalt dat slecht op haar af - dat heb ik altijd gedacht dat er achter zit).
En die burnout verbaasde niemand ook hoor, hoewel ik het al zo lang zag aankomen dat het me uiteindelijk toch nog verraste dat het moment daar was :+.
Maar inderdaad, de manier waarop de begeleiding is gegaan heeft ongetwijfeld een hoop meer energie gekost dan noodzakelijk.
Wauw, dat is wel echt next level controlfreak _O- Wat tragisch eigenlijk.
pi_198343398
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat deed jij voor leuks qua richting opleiding/studie? :)
Ik heb scheikunde gestudeerd en ben daarna op het grensvlak van scheikunde/natuurkunde gepromoveerd.
pi_198343419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan een leidinggevende (duitser, die volgens andere duitsers, duiter was dan duits) luidop door de gang roept, (wanneer je vergeten was om op te schrijven hoe laat je terug was van lunch) oh...kaatje is nog niet terug van lunch. Terwijl je gvd achter je bureau zat (zijn werk te doen. Ohhh wat haatte ik die man. Ieder jaar krijg ik een felicitatie, meteen deleten die boodschap
:D

Zo was mijn moeder altijd. Al roepen dat m'n kamer een teringrotzooi was, voordat ze had gekeken. Meestal had ze ook gelijk. Maar soms zat ik helemaal trots te wachten tot ze zou opmerken dat ik het helemaal opgeruimd had en dan begon ze toch weer te klagen. :')
pi_198343427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Tuindier het volgende:

Dat laatste vind ik eigenlijk ook mijn grootste achievement van die hele promotie.
:Y ik zeg wel eens dat ik weinig talenten heb, maar dat me ergens in vastbijten als een koppige terriër en vooral niet opgeven er eentje is. QED met die promotie :')
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 20:10:02 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198343439
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:58 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Ik ga dit op laten nemen in mijn euthanasieverklaring denk ik, als grens. Als ik dit ga vragen, mag je een spuitje geven aan me

Ja ik had ook echt diverse dingen gedaan. Papierbak leeg halen, bier koud zetten voor vrijmibo.

Gewoon "het is vrijdagmiddag, ik heb geen zin om aan een nieuw project te beginnen" klusjes.

Als je dat elke week doet snap ik het opzich wel hoor. En mijn functieomschrijving was redelijk duidelijk, tekenaar. Verder deden ze er toen niet moeilijk over ;)
pi_198343479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:08 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik heb scheikunde gestudeerd en ben daarna op het grensvlak van scheikunde/natuurkundegepromoveerd.
Ah! Wel tof. Ik was echt retetrots op mijn uitwerking van een diazotatie reactie op het examen. Daar houdt mijn scheikundige kennis ook wel een beetje op. Maar ik vroeg me toch al af wat ik als toekomstig dierenarts met die kennis moest behalve interessant doen in de spreekkamer tegen eigenwijze eigenaren. :+ (hoewel je dat ook wel kunt met gewoon een brei aan anatomische namen eruit gooien. Dat klinkt ook altijd wel indrukwekkend.)
pi_198343488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Wij hadden een co-assistent die eerder gepromoveerd was in een compleet ander vakgebied. Nul relatie met geneeskunde.
Die ondertekende alles als dr.

_O-

Wat een gezeik toen men dat door had, en wát een onzin ook.

De meest incompetente persoon die ik ken ondertekent alles met haar vier titels ( :') )
Het is eigenlijk ook debiel, maar iedereen doe het he :+ Ik heb het idee dat het me wat 'street cred' oplevert, maar misschien is dat gewoon wishful thinking.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:12:45 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198343512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is eigenlijk ook debiel, maar iedereen doe het he :+ Ik heb het idee dat het me wat 'street cred' oplevert, maar misschien is dat gewoon wishful thinking.
Nee hoor dat laatste is het zeker niet, het telt echt wel enorm mee
pi_198343527
Ik word toch altijd weer een onzeker kind als ik tussen zoveel mensen zit die wel een fatsoenlijke opleiding hebben afgerond. :')

Al zei ik gister nog tegen m'n vriend dat ik het juist wel fijn vind dat ik in een omgeving werk waar eigenlijk bijna iedereen wel een hoger niveau heeft dan dat ik heb. Blijf ik mezelf tenminste een beetje ontwikkelen, anders zou ik al snel laks worden.
pi_198343535
quote:

[..]

Ik vond het altijd wel grappig dat de hoogste pief op de uni gewoon met zijn naam aftekende (voornaam + achternaam) zonder titels, en er twee proffen waren die echt hun hele lijst aan titels bij élke mail vermelden. :P

(En reken maar dat die eerste de lakens uitdeelde hoor)

Maar anderzijds... als je er hard voor gewerkt hebt, heb je ze ook wel gewoon verdiend imho :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:14:02 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198343543
Illusies O+

Zo, nog even een ijsje halen hier

Want fuck de avondklok *O*
Ok, bijna dan
pi_198343559
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee hoor dat laatste is het zeker niet, het telt echt wel enorm mee
Ja, misschien ook wel. Ik vind dat hele positiebepalen best lastig, want ik ben (straks) ook specialist, maar geen dokter en ook geen paramedicus. Voelt soms alsof je je extra moet bewijzen. En dan legt die titel misschien wel wat gewicht in de schaal.
pi_198343640
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik vond het altijd wel grappig dat de hoogste pief op de uni gewoon met zijn naam aftekende (voornaam + achternaam) zonder titels, en er twee proffen waren die echt hun hele lijst aan titels bij élke mail vermelden. :P

(En reken maar dat die eerste de lakens uitdeelde hoor)

Maar anderzijds... als je er hard voor gewerkt hebt, heb je ze ook wel gewoon verdiend imho :)
Niet in mails hoor :o Alleen in brieven die ook extern gelezen worden. Daarin is in ieder geval een functietitel wel belangrijk. Verder zijn we heel laagdrempelig, ook mijn leidinggevende die hoogleraar is bijvoorbeeld.
pi_198343652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh ja, ik ook alleen als relevant...
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 20:18:43 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198343662
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:
Ik word toch altijd weer een onzeker kind als ik tussen zoveel mensen zit die wel een fatsoenlijke opleiding hebben afgerond. :')
Ach ja, aan de andere kant, hoe veel van een opleiding pas je in de praktijk toe van een opleiding.
pi_198343702
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, aan de andere kant, hoe veel van een opleiding pas je in de praktijk toe van een opleiding.
quote:

[..]

In mijn geval: héél veel :Y
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:21:00 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198343714
Ik noemde m'n baas pas geleden "gewezen klinisch fysicus" aangezien z'n BIG registratie verlopen is.

Daar moest ie toch wat moeilijk over lachen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198343720
Ik heb inderdaad ook alleen m'n titel als relevant, bij subsidie aanvragen of zo. M'n hoogleraar zet onderaan z'n mail ook gewoon alleen z'n voornaam.

Ik vind het ook nog steeds ongemakkelijk als studenten me mailen en met 'u' aanspreken. Voel ik me instant 20 jaar ouder door :D
pi_198343737
quote:

Al zei ik gister nog tegen m'n vriend dat ik het juist wel fijn vind dat ik in een omgeving werk waar eigenlijk bijna iedereen wel een hoger niveau heeft dan dat ik heb. Blijf ik mezelf tenminste een beetje ontwikkelen, anders zou ik al snel laks worden.
Leren van anderen is altijd fijn. Ik luister ook graag om er wat van op te steken en als ik het niet gegrijp vraag ik het later wel na.
Maar onzeker, nee, ieder heeft zij/haar eigen kwaliteiten. Je kan niet zonder mensen met een wetenschappelijke opleiding, maar ook niet zonder mensen met een technische, artistieke/administratieve noem maar op opleiding.
pi_198343807
quote:
Bij sommige richtingen vast heel veel. Ik heb soms wel spijt dat ik niet gewoon een écht vak heb geleerd. Een opleiding gedaan waarbij je echt naar een doel werkt, weet wat je ermee kunt doen en worden.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 20:27:27 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198343836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

[..]

In mijn geval: héél veel :Y
Geen idee wat je doet, maar er zullen ook heel veel uitzonderingen zijn.
Er zijn ook genoeg waarbij dat niet zo is en dat hoeven niet per se "laag" opgeleide opleidingen te zijn.
pi_198343874
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij sommige richtingen vast heel veel. Ik heb soms wel spijt dat ik niet gewoon een écht vak heb geleerd. Een opleiding gedaan waarbij je echt naar een doel werkt, weet wat je ermee kunt doen en worden.
Ongeveer al m'n vrienden die een Master of Science hebben in een bètavak (biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde, moleculaire levenswetenschappen, sterrenkunde, etc.) zijn nu programmeur :')
... daar zijn ook kortere routes naartoe, waarbij je minder zebravissen hoeft te bekijken en zo. :P
pi_198343883
quote:

Ik zat net te denken hoeveel slimme mensen er hier in de SC rondlopen. Een opleiding zegt natuurlijk niet alles, maar toch...
pi_198343941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zat net te denken hoeveel slimme mensen er hier in de SC rondlopen. Een opleiding zegt natuurlijk niet alles, maar toch...
Ik vind het juist zo leuk, leer er ook van
pi_198343961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik vind het juist zo leuk, leer er ook van
Sowieso leuk en leerzaam :Y
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 20:39:06 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198344119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ongeveer al m'n vrienden die een Master of Science hebben in een bètavak (biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde, moleculaire levenswetenschappen, sterrenkunde, etc.) zijn nu programmeur :')
... daar zijn ook kortere routes naartoe, waarbij je minder zebravissen hoeft te bekijken en zo. :P
Al mijn Wageningse vrienden zeggen dat ze die per se veel meer hun opleiding doen. Maar je kunt er wel mee aantonen dat je een bepaald niveau hebt.
pi_198344120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:

Uiteindelijk is het bij veel beroepen misschien ook maar net de mazzel hebben de kans te krijgen wat leuke werkervaring op te mogen doen. Nu ik een baan heb waar ik op m'n plek zit, ben ik gewoon blij en zie ik wel weer een wat duidelijkere carrière voor me. Maar net na m'n opleiding had ik echt geen idee welke kant ik op moest gaan en had ik vooral het gevoel dat ik nergens klaar voor was.
pi_198344131
Grappig, op fb volg ik een naaidocente uit Deventer die goed uitlegt in kleine video’s. Paar maanden geleden had ze via youtube een Q&A, dat heb ik toen op de iPad gekeken. Vanavond heeft ze er weer een en ik bedacht me, misschien kan ik het ook via de tv volgen (kpn), en jawel dus groot scherm nu *O*
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:38:00 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198345722
Hier na de hbo (zonder hoofdletters :+ ) toch de universiteit afgemaakt.. vooral omdat het eerste met 2 vingers in de neus gedaan werd en ik tijdens mijn afstuderen merkte dat er een glazen plafond leek te zijn als je "alleen maar" een hbo opleiding afgerond had..

Een aantal studiegenoten gingen nog promoveren, maar daar begreep ik echt geen reet van.. en als ik nu in mijn werkende leven zie , dan ben ik met mijn MSc alsnog de hoogst opgeleidde .. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_198345756
quote:

[..]

Ik ben dan wel niet gepromoveerd, maar ik weiger pertinent te ondertekenen met mijn titel. Ik vind het zo'n waanzin, dat circus.

Maarrrr ik werk niet in een academische omgeving, dat maakt het wellicht makkelijker. Al hebben wij ook zat mensen die wel titels gebruiken. De juristen doen het ALTIJD. Daar gniffelen wij normale mensen altijd om *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 05-03-2021 21:51:10 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:40:05 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198345770
Tevens omdat ik rond 20.00 aankwam en we evt met de avondklok in de knoop zouden komen bij een vertraging, een hotelletje op Schiphol geboekt ^O^ toch wel leuk om weer eens ergens anders te slapen O+
pi_198345781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 18:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik stop net de eerste hap in mijn mond :o

We moeten eigenlijks eens een walking/biking diner doen met okonomiyaki en lava cake en jouw booze :7
Nu al het beste idee van de maand O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_198345962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Niet in mails hoor :o Alleen in brieven die ook extern gelezen worden. Daarin is in ieder geval een functietitel wel belangrijk. Verder zijn we heel laagdrempelig, ook mijn leidinggevende die hoogleraar is bijvoorbeeld.
Oh dat begreep ik niet uit de vorige.
Ik doe niet aan papieren communicatie. En heb dus mijn titel uit mijn digitale ondertekening gesloopt. Dat doen heul veul van mijn collega's (die ook vrnl intern mailen) dus niet. Hilarisch vind ik het.
pi_198346147
Ik heb alleen maar huishoudschool en INAS jaren 70 en veel in de praktijk bijgeleerd incl wat losse cursussen en heb een superleuke, interessante 'carriere' in de zorg. Nog 5 jaar en dan kan ik terugkijken op 50 jaar voor echt heel veel mensen wat kunnen betekenen in allerlei (te) huizen en instellingen.

Heb alleen nooit gestudeerd of ambities in die richting gehad :)

[ Bericht 24% gewijzigd door Blues op 05-03-2021 22:20:15 ]
pi_198346153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:40 schreef Barreltje het volgende:
Tevens omdat ik rond 20.00 aankwam en we evt met de avondklok in de knoop zouden komen bij een vertraging, een hotelletje op Schiphol geboekt ^O^ toch wel leuk om weer eens ergens anders te slapen O+
Je mag na een vliegreis wel gewoon naar huis rijden tijdens de avondklok.
pi_198346205
Overigens ben ik ook een nachtje weg aan het boeken. O+ Eerst de vraag gesteld of ze goed internet hebben, dus dat even afwachten.

We hebben volgende maand een donderdag vrij genomen wanneer m'n vriend jarig is. De vrijdag niet. Maar we hebben bedacht dat we prima donderdag tot zaterdag ergens een huisje kunnen zoeken en dan vrijdag gewoon vanuit daar werken. Als ze dus goed genoeg internet hebben.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:58:38 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198346232
quote:
Heb je zo'n kek hotel met zo'n douche cocon en een bed over de volle breedte van het raam?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198346771
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh dat begreep ik niet uit de vorige.
Ik doe niet aan papieren communicatie. En heb dus mijn titel uit mijn digitale ondertekening gesloopt. Dat doen heul veul van mijn collega's (die ook vrnl intern mailen) dus niet. Hilarisch vind ik het.
In rapportages naar verwijzers dus met titel + functie. Het staat geloof ik ook in mn email-handtekening, dat is een standaard format, maar die stuur ik eigenlijk maar zelden mee. En dan zeg ik dus gewoon Clubsoda onder een mail en daaronder hangt nog ergens een handtekening met ook telefoonnumm3r enzo.
pi_198346815
J
quote:
^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:57 schreef Myraela het volgende:
Overigens ben ik ook een nachtje weg aan het boeken. O+ Eerst de vraag gesteld of ze goed internet hebben, dus dat even afwachten.

We hebben volgende maand een donderdag vrij genomen wanneer m'n vriend jarig is. De vrijdag niet. Maar we hebben bedacht dat we prima donderdag tot zaterdag ergens een huisje kunnen zoeken en dan vrijdag gewoon vanuit daar werken. Als ze dus goed genoeg internet hebben.
^O^

Wij kijken nu ook voor paar dagen in mn mei vakantie ook ff weg in NL. Omdat t kan w/

Heb nu lekker een week vrij *O* Maandag naar Midlaren!
pi_198346825
Wij kijken nu WandaVision trouwens. Het is.. weird :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:31:02 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198347039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je mag na een vliegreis wel gewoon naar huis rijden tijdens de avondklok.
Ik wel.. mn lief niet... trein connectie is ruk , en ik heb geen auto op Schiphol staan..

En again.. een hotel is wel weer eens leuk ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:32:33 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198347074
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je zo'n kek hotel met zo'n douche cocon en een bed over de volle breedte van het raam?
Nee CitizenM hebben we al een keer geprobeerd .. nu de andere hotels uitproberen *O*
pi_198347100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In rapportages naar verwijzers dus met titel + functie. Het staat geloof ik ook in mn email-handtekening, dat is een standaard format, maar die stuur ik eigenlijk maar zelden mee. En dan zeg ik dus gewoon Clubsoda onder een mail en daaronder hangt nog ergens een handtekening met ook telefoonnumm3r enzo.
Ik ben te lui om mijn naam ergens handmatig onder te zetten. Maar wonderbaarlijk genoeg is mijn organisatie niet in staat om standaard signatures aan de mail toe te voegen. Die moet je zelf schrijven.
pi_198347141
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:33 schreef Vanyel het volgende:

Ik ben te lui om mijn naam ergens handmatig onder te zetten. Maar wonderbaarlijk genoeg is mijn organisatie niet in staat om standaard signatures aan de mail toe te voegen. Die moet je zelf schrijven.
Zeker wonderbaarlijk :o
Het ligt er wel aan bij ons op welke werkplek je inlogt hoe je handtekening eruit ziet in je mail _O-
pi_198347142
Lekker Barreltje, weer eens een nachtje in een hotel!

Ik ben tm woensdag vrij en had ook zitten denken of ik ergens heen wil, maar ik heb geen idee waarheen en vooral wat ik daar dan in vredesnaam in m'n eentje ga doen..

Dus toch maar niks geboekt.
Wel wat leuke dingen gepland.
En ik moet wel nog een college maken voor maandagochtend, maar ga proberen dat morgen al af te hebben zodat ik vanaf zondag écht vrij vrij ben.
pi_198347172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker Barreltje, weer eens een nachtje in een hotel!

Ik ben tm woensdag vrij en had ook zitten denken of ik ergens heen wil, maar ik heb geen idee waarheen en vooral wat ik daar dan in vredesnaam in m'n eentje ga doen..

Dus toch maar niks geboekt.
Wel wat leuke dingen gepland.
En ik moet wel nog een college maken voor maandagochtend, maar ga proberen dat morgen al af te hebben zodat ik vanaf zondag écht vrij vrij ben.
2 nachtjes hotelletje in een volkomen vreemde stad zou ik zo doen in mn uppie ^O^ Laptop mee.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:39:22 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198347221
Ik vond het schrijven van mijn masterscriptie geweldig. Ik had een tof onderzoek, toffe begeleiding. Het was allemaal geweldig. En toen werd ik ziek.

Mijn titel staat alleen in ons samenlevingscontract, testament en levenstestament. Van 20 jaar daarvoor stond blijkbaar in het systeem van de notaris nog J's titel. Als zijn titel op die documenten komt, doe dan de mijne ook maar :+
Spoilers!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:43:18 #97
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198347302
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Zeker wonderbaarlijk :o
Het ligt er wel aan bij ons op welke werkplek je inlogt hoe je handtekening eruit ziet in je mail _O-
Hoe heet jouw functie eigenlijk? Wat moet je ervoor gedaan hebben? Ik had het laatst over je met iemand en ik kwam er niet helemaal uit.
Het ging over alle extra coronawerkzaamheden voor mensen in jouw functie, niet over jou specifiek ;)
Spoilers!
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 22:46:51 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198347365
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:36 schreef Blues het volgende:

[..]

2 nachtjes hotelletje in een volkomen vreemde stad zou ik zo doen in mn uppie ^O^ Laptop mee.
Ik wil al enige tijd naar Hamburg. Maar dat mag voorlopig nog niet. Al vraag ik me af hoe streng de controle is...
pi_198347418
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond het schrijven van mijn masterscriptie geweldig. Ik had een tof onderzoek, toffe begeleiding. Het was allemaal geweldig. En toen werd ik ziek.
Ik vond mijn literatuuronderzoeksverslag de bom want het onderwerp zo tof en idd ook hele leuke begeleiding (tot ze zei oh je moet wel dan (veel sneller dan gepland) klaar zijn want ik ga met zwangerschapsverlof).

Het onderzoek was wat minder interessant, dus ook wat minder leuk om te doen, maar nog immer best lollig.
Wel heel leuk was dat ik er bij de ene studie stukken meer studiepunten en een hoger cijfer voor kreeg dan voor de andere studie. Dat deed psychologie als opleiding weer een stukje in mijn achting dalen :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:53:28 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198347515
B
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wil al enige tijd naar Hamburg. Maar dat mag voorlopig nog niet. Al vraag ik me af hoe streng de controle is...
Benieuwd wanneer Duitsland weer kan

Ik moet nodig allerlei voorraad aanvullen bij de DM :')
pi_198347938
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe heet jouw functie eigenlijk? Wat moet je ervoor gedaan hebben? Ik had het laatst over je met iemand en ik kwam er niet helemaal uit.
Het ging over alle extra coronawerkzaamheden voor mensen in jouw functie, niet over jou specifiek ;)
Medisch secretaresse/doktersassistent zonder medisch technisch handelen. Op een poli.

Opleiding dok.ass of med.secr of med. terminologie.
Of zoals in mijn geval 100 jr ervaring en ouwe opleidingen :D
pi_198348113
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In NL zijn er ook nog zoveel mooie plekken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:30:54 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198348256
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:11 schreef Blues het volgende:

[..]

Medisch secretaresse/doktersassistent zonder medisch technisch handelen. Op een poli.

Opleiding dok.ass of med.secr of med. terminologie.
Of zoals in mijn geval 100 jr ervaring en ouwe opleidingen :D

Thanks. Dus toch wat ik dacht.

Die 100 jaar ervaring zijn onvervangbaar _O_
Spoilers!
pi_198348344
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja zoveel geleerd over het hele vak.
Onze beroepsgroep wordt ook wel de de rechter en linkerhanden van de artsen genoemd :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:37:17 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198348397
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En ze is EPD extraspeciaalopperhoofd ook nog *)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:38:00 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198348409
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja zoveel geleerd over het hele vak.
Onze beroepsgroep wordt ook wel de de rechter en linkerhanden van de artsen genoemd :D

We raakten in de war omdat de moeder van mijn gesprekspartner medisch secretaresse was en alleen maar dictafoonopnamen met brieven voor artsen uittypte. En dat is behoorlijk wat anders dan wat jij doet. Maar binnen zo'n functieomschrijving zijn de werkzaamheden natuurlijk sowieso divers.
Spoilers!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:38:58 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198348424
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze mag nooit met pensioen joh. Dan stort dat hele ziekenhuis in elkaar.
Spoilers!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:41:57 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198348456
Best wel trek in chips
pi_198348467
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:37 schreef Molo het volgende:

O-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

We raakten in de war omdat de moeder van mijn gesprekspartner medisch secretaresse was en alleen maar dictafoonopnamen met brieven voor artsen uittypte. En dat is behoorlijk wat anders dan wat jij doet. Maar binnen zo'n functieomschrijving zijn de werkzaamheden natuurlijk sowieso divers.
Dat was vroeger joh. Zo'n andere invulling van het werk nu.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:47:03 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198348544
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:43 schreef Blues het volgende:

[..]

O-)
[..]

Dat was vroeger joh. Zo'n andere invulling van het werk nu.
Oh ze zijn er nog wel hoor, de grijze dino's.
Gelukkig wel uitstervende, my god wat een kutbaan moet dat zijn
pi_198350509
Bizarre baan is dat inderdaad, alsof dokters niet kunnen typen :o

Op mijn eerste werkplek hadden we een verdiepinkje vol, op mijn vorige baan heb ik er eentje gelokaliseerd en op mijn huidige plek nog nul :D
pi_198350618
Goedemorgen! Kind was extra speciaal vroeg wakker want vandaag vieren we de verjaardag van de duutser 'en we hebben nog zoveel voorbereidingen te doen mama, we moeten nu echt opschieten' :D O+ }:|
pi_198350659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 06:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Goedemorgen! Kind was extra speciaal vroeg wakker want vandaag vieren we de verjaardag van de duutser 'en we hebben nog zoveel voorbereidingen te doen mama, we moeten nu echt opschieten' :D O+ }:|
Goedemorgen en gefeliciteerd :D
pi_198350760
quote:

[..]

Ik doe niet zoveel met mijn specifieke scheikunde kennis, zeker niet nu ik in een andere industrie werk, maar het begrijpen van technische zaken, en snel kunnen inwerken in weer een nieuw onderwerp is toch wel zeer relevant.

Mijn titel zet ik wel onder mijn mails. Heb toch het idee dat dat verschil maakt, zeker richting sommige Duitse klanten, in mijn positie als (inmiddels niet meer zo'n) jonge vrouw in een technische industrie. Maar ik ontken ook zeker niet dat daar een stukje onzekerheid mijnerzijds bij zit.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 07:43:10 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198350813
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:29 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik doe niet zoveel met mijn specifieke scheikunde kennis, zeker niet nu ik in een andere industrie werk, maar het begrijpen van technische zaken, en snel kunnen inwerken in weer een nieuw onderwerp is toch wel zeer relevant.

Mijn titel zet ik wel onder mijn mails. Heb toch het idee dat dat verschil maakt, zeker richting sommige Duitse klanten, in mijn positie als (inmiddels niet meer zo'n) jonge vrouw in een technische industrie. Maar ik ontken ook zeker niet dat daar een stukje onzekerheid mijnerzijds bij zit.
Specifieke gerichte opleiding pas je wellicht niet exact toe de hele dag, het vermogen tot beschouwen en aan te pakken met denkkracht en -vermogen is echt een wereld van verschil in welk werkveld dan ook. En dat wordt IMO wel echt enorm goed aangeslingerd (mits mogelijk) door academische onderwijs itt de meer vakgerichte specifieke opleidingen.

Vond dit trouwens een boeiend stukje ook, en dat geldt dan vooral voor inkomen, maar geldt denk ik ook best een stuk voor algemene ontwikkeling.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oit-meer-in-a4034383
  zaterdag 6 maart 2021 @ 08:05:02 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198350949
quote:

[..]

Ik werk dus in de olie en gas.. en ik doe altijd heel erg :') als mensen een titel in hen email handtekening hebben..

Vooral recruiters die een MBA gedaan hebben 8)7
  zaterdag 6 maart 2021 @ 08:09:48 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198350981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik werk dus in de olie en gas.. en ik doe altijd heel erg :') als mensen een titel in hen email handtekening hebben..

Ik lees nu regelmatig over recruiters die gaan sourcen. Ik zie dan olieplatforms voor me of Skeksis die alle potentiële levenskracht en personele vermogens opslurpen

Tamelijk visueel ingesteld ik ja :P
pi_198350998
Mogge.
Het is 0 graden en het regent }:|
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198351032
Mogge! Koud hier maar ook heel zonnig

Dictafoon werk, geloof dat ik dat 3 jaar heb moeten doen, bij die duitse leidinggevende. Toen hij met pensioen ging hebben 2 de 2 dictafoons meteen weggegooid, nooit weer.
Maar een vriendin, op een advocatenkantoor, doet dat nog dagelijks, is 75-80% van haar werk, al bijna 40 jaar, bij dezelfde werkgever :?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 08:16:42 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198351040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Koud hier maar ook heel zonnig

Dictafoon werk, geloof dat ik dat 3 jaar heb moeten doen, bij die duitse leidinggevende. Toen hij met pensioen ging hebben 2 de 2 dictafoons meteen weggegooid, nooit weer.
Maar een vriendin, op een advocatenkantoor, doet dat nog dagelijks, is 75-80% van haar werk, al bijna 40 jaar, bij dezelfde werkgever :?
Ik zou mezelf opgehangen hebben geloof ik
  zaterdag 6 maart 2021 @ 08:17:02 #121
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198351049
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik lees nu regelmatig over recruiters die gaan sourcen. Ik zie dan olieplatforms voor me of Skeksis die alle potentiële levenskracht en personele vermogens opslurpen

Tamelijk visueel ingesteld ik ja :P
Ik snap geloof ik niet wat sourcen met platforms te maken heeft geloof ik.. :+
pi_198351060
Zo jammer dat dit huis net een slagje te klein is en een badkamer beneden heeft. Want zo'n tuin lijkt me echt heerlijk. O+

pi_198351067
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou mezelf opgehangen hebben geloof ik
Ik ook. Kreeg echt wel zulke banen aangeboden maar nee. Net als notulen, zeker in meetings waar je nul verstand van het onderwerp hebt, ook niet.
pi_198351078
quote:

[..]

Richting Duitsers (of Oostenrijkers, die zijn nog erger), zou ik dat zeker doen ja, die verwachten ook niet anders van je.
pi_198351094
quote:

[..]

Ik vind MBA ook nauwelijks een 'titel' in die zin, maar meer een aanduiding van je opleiding. Dat lijkt me wat onzinnig.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 08:24:44 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198351108
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik snap geloof ik niet wat sourcen met platforms te maken heeft geloof ik.. :+
Waar boort een platform in? :+
pi_198351131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Richting Duitsers (of Oostenrijkers, die zijn nog erger), zou ik dat zeker doen ja, die verwachten ook niet anders van je.
In België is het ook wel een ding :Y

Ik vind overigens op zich niks mis met een titel, maar er komt helaas niet zelden een attitude bij kijken die ik niet zo tof vind, om het zacht uit te drukken. Ik heb redelijk wat (dieren)artsen ontmoet die zich echt verheven en denigrerend naar ander personeel gedroegen. En niet enkel in de spreekkamer. (Het begon trouwens al op de uni merkte ik in Antwerpen. Er waren best wat studenten met een air van heb ik jou daar...) Gadverdamme.

En soms is het niet eens zozeer degene met de titel die zich verheven gedraagt, maar anderen die haar/hem op een metershoog voetstuk plaatsen en dan raar opkijken als je diegene DURFT te benaderen. (Diegene zelf maakt er dan heel geen probleem van :D ) Mijn hemel, doe eens normaal mensen :')
pi_198351188
Noooooh, tussen contact met de verhuurder om 08:11 en ik die het huisje wilde boeken om 08:24 is iemand me voor geweest. ;(
  zaterdag 6 maart 2021 @ 08:34:33 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198351217
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:31 schreef Myraela het volgende:
Noooooh, tussen contact met de verhuurder om 08:11 en ik die het huisje wilde boeken om 08:24 is iemand me voor geweest. ;(
Jezus, dat is pech :o
pi_198351256
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
Jezus, dat is pech :o
Blijkbaar wel ook iemand met nog een vraag erbij, dus ze laat vandaag nog weten of het wel doorgaat. Voortaan reserveer ik ook gewoon direct wanneer ik een vraag stel. Ik vond het gisteravond wat stom om te reserveren als je al weet dat je weer gaat annuleren als het antwoord op de vraag 'nee' was geweest.
pi_198351561
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 06:04 schreef Clubsoda het volgende:
Bizarre baan is dat inderdaad, alsof dokters niet kunnen typen :o
Mijn vader, geen arts maar klinisch fysicus, deed dat ook. Zij hadden een heel tof wp 5.1 programma (jaren gevochten tegen de vooruitgang omdat dit zo lekker werkte) met tekstblokken die je opriep middels codes. Simpel genoeg dat alle secretaresses ermee konden werken.
Hij zei dan iets als score x op test y, vervolgonderzoek P, bij Marie, wegens aanvullende vraag O. Advies z leverancier a. Terug hier dd-mm-jj.

Zij maakten daar met hun tekstblokken een (of meer) mooie brief van.
Dan vind ik dicteren opeens heel logisch. Ik zou het sneller typen, maar die dames vonden het veel fijner om te horen, want dan hoefden ze maar naar 1 schermding tegelijk te kijken.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 09:12:14 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198351587
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar boort een platform in? :+
De grond... :P (een formatie, niet een source)
pi_198351722
Z
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn vader, geen arts maar klinisch fysicus, deed dat ook. Zij hadden een heel tof wp 5.1 programma (jaren gevochten tegen de vooruitgang omdat dit zo lekker werkte) met tekstblokken die je opriep middels codes. Simpel genoeg dat alle secretaresses ermee konden werken.
Hij zei dan iets als score x op test y, vervolgonderzoek P, bij Marie, wegens aanvullende vraag O. Advies z leverancier a. Terug hier dd-mm-jj.

Zij maakten daar met hun tekstblokken een (of meer) mooie brief van.
Dan vind ik dicteren opeens heel logisch. Ik zou het sneller typen, maar die dames vonden het veel fijner om te horen, want dan hoefden ze maar naar 1 schermding tegelijk te kijken.
Zo’n systeem hadden ze bij de gemeente ook toen ik daar uitzendwerk deed, met een dik boek erbij. Kreeg je een lijst met codes en dan moest je die in dat boek opzoeken en overtypen. De aangeboden vaste baan heb ik geweigerd :D
pi_198351893
Zoveel codes waren dit niet :D
pi_198351936
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:39 schreef Vanyel het volgende:
Zoveel codes waren dit niet :D
Weet niet meer welke afdeling dat was. Volgens mij iets met toestemming krijgen voor diverse dingen zoals posters langs de kant van de weg, verkooprekjes bij winkels enzo. Nooit geweten (35 jaar geleden) dat daar regels voor waren. Dat was wel leuk van uitzendwerk, kwam zoveel zaken tegen waar je geen weet van had
pi_198352071
quote:
Ik had nog een huisje op het oog in de buurt bij Isa. Naar aanleiding van dit bericht meteen maar geboekt.
pi_198352251
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:57 schreef Tuindier het volgende:
Ik had nog een huisje op het oog in de buurt bij Isa. Naar aanleiding van dit bericht meteen maar geboekt.
Slim, slim. *O*

Mijn vriend heeft ondertussen al een toffer huisje gevonden in Sneek in plaats van Harlingen. Ik ben eigenlijk te eigenwijs en chagrijnig, maar moet hem toch maar gelijk geven en dat andere huisje boeken. :')
pi_198352416
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik vind overigens op zich niks mis met een titel, maar er komt helaas niet zelden een attitude bij kijken die ik niet zo tof vind, om het zacht uit te drukken. Ik heb redelijk wat (dieren)artsen ontmoet die zich echt verheven en denigrerend naar ander personeel gedroegen. En niet enkel in de spreekkamer. (Het begon trouwens al op de uni merkte ik in Antwerpen. Er waren best wat studenten met een air van heb ik jou daar...) Gadverdamme.

En soms is het niet eens zozeer degene met de titel die zich verheven gedraagt, maar anderen die haar/hem op een metershoog voetstuk plaatsen en dan raar opkijken als je diegene DURFT te benaderen. (Diegene zelf maakt er dan heel geen probleem van :D ) Mijn hemel, doe eens normaal mensen :')
Ik heb zelf een tijd in België gewoond en gewerkt. En merkte dat daar de verhouding tussen bijvoorbeeld baas en personeel sowieso op veel plekken anders zijn.
pi_198352601
Nu met ons EPD is alles wat een arts noteert in het dossier (de naslag) meteen in de brief te 'trekken'. Dus bij ons geen typistes meer. Die hebben allemaal andere functies gekregen binnen het zkh.

Hier ong. mijn werkzaamheden. Van een vacaturesite, zelf gecorrigeerd en aangevuld.
quote:
Wat doet een medisch secretaresse?
Als medisch secretaresse voer je ondersteunende taken uit voor artsen op administratief, organisatorisch en secretarieel gebied. Het takenpakket ziet er over het algemeen als volgt uit:
Maken en beheer van de agenda van de arts(en) en eind vd dag autoriseren/fiatteren (financ. afhandeling zorgen dat DBC's goed worden weggeschreven onder water)
Maken en vastleggen van afspraken met patiënten
Informeren en begeleiden van patiënten voor, tijdens en na behandeling en/of onderzoek
Plannen en voorbereiden van spreekuren en zorgen dat de s.u. goed verlopen, tevoren vaak als gewenst patiënten aansluiten op 30 min bloeddrukmeten en dat in de gaten houden
Verwijzingen huisartsen na beoordeling inplannen met alle eventuele onderzoeken/lab/rontgen vooraf
Bewaken van de naleving van afspraken en mogelijk eindeloos nabellen ivm de zorgplicht
Opvragen van onderzoeken en foto’s en andere info bij allerlei instellingen
Beoordeling van brieven, memo’s, onderzoeksverslagen en andere documenten (het kunnen 'schiften' van hoeft niet naar arts, moet wel door artsenogen bekeken worden, zoiets)
Afhandelen van facturen en declaraties
Aanmaken en bijhouden van patiëntendossiers
Zorgdragen voor interne en externe medische correspondentie
Beoordelen van urgentie van binnenkomende en uitgaande stukken
Voorbereiden en notuleren van teamvergaderingen
1000 telefoon met iedereen die maar een ziekenhuis nodig heeft :+ en dat geldt ook voor 1000 mail
+ ieder heeft eigen extra taken. (denk aan bestellingen, verjaardagen/kadootjes, polipot, vakantieroosters collega's etc etc etc)

Oh ja en opleiden/begeleiden van stagiares.

Zoiets. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 06-03-2021 10:55:00 ]
pi_198352750
quote:
Huisjes vliegen echt weg :o
Wij keken gisteren nog naar iets op Terschelling eind mei paar dagen.. vanochtend weer ff checken. Weg :|W
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:59:16 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198352769
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De grond... :P (een formatie, niet een source)
Olie of gas zit toch altijd ergens in een bron?
pi_198352784
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kwam (gelukkig nu nooit meer) in het verpleeghuis nog wel eens HBO-V'ers tegen die stage liepen voor een paar werken op de afdeling. My god die attitude t/o ons, klootjesvolk (verzorgenden bij dementerenden). Vaak kookte ik en zeker als ik ze wel eens hoorde als ze met elkaar spraken. Ze keken echt op ons neer ;(
pi_198353091
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:43 schreef Molo het volgende:

Specifieke gerichte opleiding pas je wellicht niet exact toe de hele dag, het vermogen tot beschouwen en aan te pakken met denkkracht en -vermogen is echt een wereld van verschil in welk werkveld dan ook. En dat wordt IMO wel echt enorm goed aangeslingerd (mits mogelijk) door academische onderwijs itt de meer vakgerichte specifieke opleidingen.

Hier wil ik ook nog ff op reageren :)

Ik merk dit ook zo vaak regelmatig met nieuwe collega's. Die alle noodzakelijke opleidingen hebben die er zijn, maar toch een paar dingen missen of zoiets waardoor het in ons toch wel snel kunnen schakelen op een dynamische, complexe polikliniek, ze toch niet past op de een of andere manier.
Misschien ligt het ook aan je MBO-werk en denkniveau, daar zit echt veel niveauverschil in op de één of andere manier.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:34:02 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198353168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:27 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik merk dit ook zo vaak regelmatig met nieuwe collega's. Die alle noodzakelijke opleidingen hebben die er zijn, maar toch een paar dingen missen of zoiets waardoor het in ons toch wel snel kunnen schakelen op een dynamische, complexe polikliniek, ze toch niet past op de een of andere manier.
Misschien ligt het ook aan je MBO-werk en denkniveau, daar zit echt veel niveauverschil in op de één of andere manier.
Zeker, en zit sowieso natuurlijk absurd verschil in soorten mensen

Als je maar zorgt voor de goede dynamiek en afwisseling in je team
pi_198353197
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:11 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Het is 0 graden en het regent }:|
Hier is het stralend, en toen ik 8:45 de deur uit ging vroor het nog :D
pi_198353211
Nou dat was het interview. Ging volgend mij wel goed :D woensdag komt het online.
pi_198353270
Ik heb vanochtend VEERTIEN KOMMA ACHT kilometer gerend :o :D
pi_198353379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:41 schreef Tele6 het volgende:
:o _O_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 11:56:07 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198353445
Nieuwe wandelschoenen binnen :o *O*. Ook wel weer even geleden dat ik 200 euro heb uitgetrokken voor schoenen...
Eerste paar met zooltjes en ze zaten direct goed. Paar twee en drie was na één stap al duidelijk dat ze niet goed zaten. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198353452
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:57 schreef Blues het volgende:
Huisjes vliegen echt weg :o
Wij keken gisteren nog naar iets op Terschelling eind mei paar dagen.. vanochtend weer ff checken. Weg :|W
Ja, het gaat echt hard! Wil ook met twee vriendinnen weg, hadden al een huisje gevonden. Maar één van de twee heeft na twee weken nog geen bevestiging van de vrije dagen dus wilde nog niet boeken. Weg huisje, logisch.
pi_198353484
Ik mag zo 20 minuten naar de kringloop. *O*
pi_198353513
quote:
Lekker bezig ^O^
pi_198353528
quote:
Wauw
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:04:25 #154
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353537
quote:
W00t! Vertel me eens uitgebreid hoe het ging? :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_198353555
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:27 schreef Blues het volgende:

[..]

Doe ik ook even mee. Ik weet niet of het nu anders is, maar ik vond mijn opleidingen echt niet uitblinken in wat Molo beschrijft. Die van vrienden in andere vakgebieden ook meestal niet. Wel de ambitie, maar het werd maar matig waargemaakt.
Wellicht had dat iets te maken met de gemiddeld 10 contacturen per week in de denkerige richtingen. Zij met veel uren deden academische beroepsopleidingen (geneeskunde, diergeneeskunde).
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:06:39 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353561
Günther en J. zijn uit wandelen en halverwege een ijsje kopen. Ik ben de badkamer aan het schrobben. Iets in mij voelt wat knagende oneerlijkheid in zaterdagbesteding :7

@Jagärtrut van harte met de Duutser! :* Hoeveel jaar nou alweer geworden? En hoe oud was -ie toen je 'm leerde kennen? :)
pi_198353575
Langere ketting vragen.
Of mag dat niet in de bible belt?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:09:40 #158
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353604
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:07 schreef Vanyel het volgende:
Langere ketting vragen.
Of mag dat niet in de bible belt?
Spijker op de kop. Wat moeten de buren* wel niet denken?!

* De gereformeerde, niet de smakelijke

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 06-03-2021 12:15:14 ]
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:10:29 #159
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353611
@Myraela Wat is er vervelend aan een badkamer beneden?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:14:31 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353655
Mijn beste vriend gaat zodadelijk (hopelijk) van maatschappelijk nut zijn als bezoeker aan het test-'dance event' van Fieldlab:
https://www.ziggodome.nl/(...)-to-live-dance-event

Best wel geinig, het (vooraf geteste) publiek draagt trackers en wordt ingedeeld in een aantal bubbels met elk weer specifieke opdrachten (wel/geen mondkapje, wel/geen anderhalve meter afstand houden, etcetera), wel benieuwd hoe het gaat zijn en wat er zoal aan bruikbare data uitkomt :)
pi_198353682
:O Ik zit in de tuin in het zonnetje te genieten terwijl de rest vis aan het scoren is O+ Wat een rust hier. De doorgaande weg voor de deur hoor je bijna niet. En de vaatwasser is megastil O+ Behalve als hij klaar is }:|
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198353697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:16 schreef PdeHoog het volgende:
:O Ik zit in de tuin in het zonnetje te genieten terwijl de rest vis aan het scoren is O+ Wat een rust hier. De doorgaande weg voor de deur hoor je bijna niet. En de vaatwasser is megastil O+ Behalve als hij klaar is }:|
O+ geniet er van!

Ik krijg opeens knallende koppijn -O- ik was misschien toch zenuwachtiger dan ik dacht.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:18:37 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik krijg opeens knallende koppijn -O- ik was misschien toch zenuwachtiger dan ik dacht.
Achgos! :* O+
pi_198353709
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:14 schreef minilot het volgende:
Mijn beste vriend gaat zodadelijk (hopelijk) van maatschappelijk nut zijn als bezoeker aan het test-'dance event' van Fieldlab:
https://www.ziggodome.nl/(...)-to-live-dance-event

Best wel geinig, het (vooraf geteste) publiek draagt trackers en wordt ingedeeld in een aantal bubbels met elk weer specifieke opdrachten (wel/geen mondkapje, wel/geen anderhalve meter afstand houden, etcetera), wel benieuwd hoe het gaat zijn en wat er zoal aan bruikbare data uitkomt :)
Lijkt me heel leuk om met deze testcase mee te doen ^O^
pi_198353722
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Achgos! :* O+
Ik sta kennelijk liever half naakt voor een camera te dansen :') Dan heb ik nergens last van.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:19:48 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353724
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Lijkt me heel leuk om met deze testcase mee te doen ^O^
Zeker! :Y Maar goed, elke vorm van feestje zou ik momenteel wel verwelkomen :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:20:25 #167
221912 minilot
Nancy boy
pi_198353735
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik sta kennelijk liever half naakt voor een camera te dansen :') Dan heb ik nergens last van.
Was interview buikdansend laten plaatsvinden geen optie? -O-
pi_198353743
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Sarabi het volgende:

Wat was het voor interview?

Ik ben een paar keer (telefonisch en 1x voor camera en een keer voor de radio) geinterviewd en vond dat best spannend idd! Je bent zo enorm geconcentreerd. En achteraf denk je, shit ik had dit of dat nog wel willen zeggen of anders verwoorden. En soms krijg je toch vragen of invullingen die je niet verwacht en je op het verkeerde been zetten.
pi_198353780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer (telefonisch en 1x voor camera en een keer voor de radio) geinterviewd en vond dat best spannend idd! Je bent zo enorm geconcentreerd. En achteraf denk je, shit ik had dit of dat nog wel willen zeggen of anders verwoorden. En soms krijg je toch vragen of invullingen die je niet verwacht en je op het verkeerde been zetten.
Het was een interview voor een kort item voor het journaal. Gewoon wat info over onze brouwerij.
En achteraf bedenk je inderdaad nog vanalles :Y
Ach van dit kwartier blijft 1,5minuut over dus verwacht sowieso niet zo veel :D
Maar wel weer leuk om mee te maken.

En wie weet wat het nog brengt in de toekomst.
pi_198353801
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Denk niet dat iemand dan nog op het bier let.

Sowieso een raar idee dat ik al ruim een jaar niet gedanst heb...
Mis het eigenlijk ook (nog) niet :@
pi_198353827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef minilot het volgende:

[..]

_O-
pi_198354046
Huisjes voor heel 2021 geboekt net _O- O+ voorpret *G*

*aankomende midweek huisje Drenthe aan Zuidlaardermeer (1 week vrij)
*eind mei/begin juni (met mn verjaardag) midweek huisje in Kamperland/Zeeland ook aan 't water (2 weken vrij)
*september als kan/mag hele week huisje Corfu (2 weken vrij)
* decemberweekje niks :D (1 week vrij)

/autistisch als ik ben neem ik elk jaar bijna altijd dezelfde weken vrij *)
pi_198354097
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:04 schreef minilot het volgende:

[..]

W00t! Vertel me eens uitgebreid hoe het ging? :9
Op hoeveel kilometer zit jij inmiddels? Ik vind het echt leuk dat ik zo ver kom met deze afstanden, ik ben naar de andere kant van de rivier gelopen en dan nog drie dorpen door :D
Het was prachtig loopweer. Ik heb het niet te warm gehad en niet te koud, en het was niet zo koud dat ik last van de binnenkant van m'n neus kreeg. ^O^ Oh, en het waaide nauwelijks, dus het was lang niet zo zwaar op de bruggen en op de dijk *G*
Ik ben een boel hardlopers tegengekomen, waaronder iemand van m'n sportclub die in hetzelfde Strava-clubje zit. :D

Ik ben over de spoorbrug de rivier overgestoken, toen een eind rechtdoor, toen een zandpad langs een nieuw aangelegd meertje (3 borden "pas op drijfzand" gezien), toen weer terug naar de weg die rechtdoor liep, uiteindelijk kwam ik in een dorp en ben ik het hele dorp doorgelopen. Dan kun je linksaf op een dijk, en als je die dijk een eind af loopt kom je weer bij een brug. Ik wil ook nog een keertje rechtsaf, want er stond een bordje dat rechts een voetveer is. Maar dan moet ik eerst even nakijken waar dat veer uitkomt, wanneer hij vaart, en ik moet geld en een mondkapje mee. Het zou wel een leuke uitbreiding van de route zijn. O+

Ik ben dit keer niet lastiggevallen door honden of door idiote medeweggebruikers *G*

Toen ik nog iets van 6 km moest, merkte ik dat ik een blaar begon te krijgen in de boog van m'n voet. Mijn sok zal er wel een beetje dubbel hebben gezeten }:|
Eenmaal thuis bleek ik ook nog een serie blaren te hebben op de topjes van mijn tenen. Dat is een gebruikelijke plek voor me (vooral mijn wijstenen) en ik snap er nog steeds niks van, want volgens mij raken ze niks behalve mijn sok.

Toen ik thuiskwam leek ik maar 13,5 km gelopen te hebben, dus heb ik nog een rondje om het blok gedaan, maar uiteindelijk bleek dat m'n GPS de hik had gehad en stukken overgeslagen had }:| dat zal wel zijn geweest om te compenseren voor dat hij donderdag dacht dat ik zigzag had gelopen en ik dus 50% meer had gelopen dan in werkelijkheid _O-

Ik ga nog een paar keer ongeveer deze afstand lopen vanaf hier, en dan ga ik de route van de Zevenheuvelenloop uitproberen. Hier rond de rivier is alles relatief vlak, dus dan is 15 km een stuk beter te doen O-)
pi_198354192
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Doe ik ook even mee. Ik weet niet of het nu anders is, maar ik vond mijn opleidingen echt niet uitblinken in wat Molo beschrijft. Die van vrienden in andere vakgebieden ook meestal niet. Wel de ambitie, maar het werd maar matig waargemaakt.
Wellicht had dat iets te maken met de gemiddeld 10 contacturen per week in de denkerige richtingen. Zij met veel uren deden academische beroepsopleidingen (geneeskunde, diergeneeskunde).
Ik had met scheikunde en biologie 30 à 40 contacturen in de week in mijn bachelor. De bètavakken zonder labwerk zaten eerder op 4 uur per dag dan op 6-8 uur contact per dag, maar dat is nog steeds meer dan de 10 uur die ik van mensen bij rechten en psychologie en talen en zo hoorde. Die mensen bij rechten hadden ook wéken meer vakantie dan wij :') herfstvakantie was voor ons alleen voor eerstejaars, en de carnavalsvakantie was anderhalve dag. (Vrijdagmiddag en maandag.) Dan hoor je die rechtenstudenten die de hele maand januari vrij hebben. Nou ja, ze hadden misschien een herkansing in januari. Onze herkansingen waren 's avonds, want dat was het enige moment dat nog over was. _O-
pi_198354215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:10 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat is er vervelend aan een badkamer beneden?
Van de trap af donderen als je 's nachts naar de wc moet. :Y
Ik wil graag niet het licht aan en mijn bril op hoeven als ik alleen maar even naar de wc ga. >:O
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:53:25 #176
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354229
Even voor wie achter het net vist met huisjes in Nederland boeken: het gaat natuurlijk annuleringen regenen, mocht er in de loop van de zomer zoveel versoepeld worden dat het buitenland ook weer kan :)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:54:02 #177
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198354240
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:42 schreef Blues het volgende:
Huisjes voor heel 2021 geboekt net _O- O+ voorpret *G*

*aankomende midweek huisje Drenthe aan Zuidlaardermeer (1 week vrij)
*eind mei/begin juni (met mn verjaardag) midweek huisje in Kamperland/Zeeland ook aan 't water (2 weken vrij)
*september als kan/mag hele week huisje Corfu (2 weken vrij)
* decemberweekje niks :D (1 week vrij)

/autistisch als ik ben neem ik elk jaar bijna altijd dezelfde weken vrij *)
Huisjes boeken O+
Heb ook echt zin om even weg te gaan.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:54:59 #178
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354265
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Van de trap af donderen als je 's nachts naar de wc moet. :Y
Ik wil graag niet het licht aan en mijn bril op hoeven als ik alleen maar even naar de wc ga. >:O
Oh, maar dat betreft specifiek het toilet beneden. Wij hebben bijvoorbeeld een badkamer zonder wc, maar zowel boven als beneden wel een los toilet :)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:00:49 #179
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354355
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Op hoeveel kilometer zit jij inmiddels? Ik vind het echt leuk dat ik zo ver kom met deze afstanden, ik ben naar de andere kant van de rivier gelopen en dan nog drie dorpen door :D
Het was prachtig loopweer. Ik heb het niet te warm gehad en niet te koud, en het was niet zo koud dat ik last van de binnenkant van m'n neus kreeg. ^O^ Oh, en het waaide nauwelijks, dus het was lang niet zo zwaar op de bruggen en op de dijk *G*
Ik ben een boel hardlopers tegengekomen, waaronder iemand van m'n sportclub die in hetzelfde Strava-clubje zit. :D

Ik ben over de spoorbrug de rivier overgestoken, toen een eind rechtdoor, toen een zandpad langs een nieuw aangelegd meertje (3 borden "pas op drijfzand" gezien), toen weer terug naar de weg die rechtdoor liep, uiteindelijk kwam ik in een dorp en ben ik het hele dorp doorgelopen. Dan kun je linksaf op een dijk, en als je die dijk een eind af loopt kom je weer bij een brug. Ik wil ook nog een keertje rechtsaf, want er stond een bordje dat rechts een voetveer is. Maar dan moet ik eerst even nakijken waar dat veer uitkomt, wanneer hij vaart, en ik moet geld en een mondkapje mee. Het zou wel een leuke uitbreiding van de route zijn. O+

Ik ben dit keer niet lastiggevallen door honden of door idiote medeweggebruikers *G*

Toen ik nog iets van 6 km moest, merkte ik dat ik een blaar begon te krijgen in de boog van m'n voet. Mijn sok zal er wel een beetje dubbel hebben gezeten }:|
Eenmaal thuis bleek ik ook nog een serie blaren te hebben op de topjes van mijn tenen. Dat is een gebruikelijke plek voor me (vooral mijn wijstenen) en ik snap er nog steeds niks van, want volgens mij raken ze niks behalve mijn sok.

Toen ik thuiskwam leek ik maar 13,5 km gelopen te hebben, dus heb ik nog een rondje om het blok gedaan, maar uiteindelijk bleek dat m'n GPS de hik had gehad en stukken overgeslagen had }:| dat zal wel zijn geweest om te compenseren voor dat hij donderdag dacht dat ik zigzag had gelopen en ik dus 50% meer had gelopen dan in werkelijkheid _O-

Ik ga nog een paar keer ongeveer deze afstand lopen vanaf hier, en dan ga ik de route van de Zevenheuvelenloop uitproberen. Hier rond de rivier is alles relatief vlak, dus dan is 15 km een stuk beter te doen O-)
'Uitgebreid' valt nooit tegen bij jou, dankjewel! :D O+

Het is inderdaad schitterend weer, jammer dat ik daar momenteel nog niet zoveel van meekrijg met al dat vóór 07:00 lopen. Ach, het wordt vanzelf zomer :9 Ik zit nu op zestien kilometer, althans, dat ga ik morgenvroeg eens proberen. En dan nog maar vijf kilometer erbij te gaan voor de halve marathon! *O*

Balen van de blaren zeg, maar verder klinkt het wel als een goeie sessie :9 En avontuurlijk ook, met drijfzandwaarschuwingen! :D Die afstanden zijn leuk hè, als je ziet hoe ver je benen je ineens relatief snel kunnen brengen :Y Ik fietste afgelopen zondag veertien kilometer van een treinstation naar huis en dat vond ik heel ver en heel vervelend want ik haaaaaaaaat fietsen en ik kon me halverwege nauwelijks voorstellen dat ik een dag eerder tevreden stuiterend vijftien kilometer had gerend :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:07:47 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354482
Ik zie ondertussen dat mijn verstrooide echtgenoot weer eens vergeten is om Günthers pyjamabroek te verwisselen met een normale broek voor het naar buiten gaan :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar duimen dat J. er zelf wel aan gedacht heeft om iets van een spijkerbroek aan te trekken. Je weet het nooit met 'm.. :7
pi_198354553
Als ik die plannen lees wil ik ook weg. Maar waarheen? Geen zin om uren in een trein te zitten, en om nou in een huisje te gaan zitten. Wanneer de hotels weer diners mogen serveren ga ik serieuzer kijken.

Net een brood gebakken, na 12 uur rijzen in de koelkast. Smaakt prima.

Zo even een stukje wandelen en dan de schaar in een lap stof zetten voor een jas. Van de beschrijving snap ik voorlopig nog niet veel :o
pi_198354581
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:10 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat is er vervelend aan een badkamer beneden?
Ik wil m'n badkamer en slaapkamer (en kledingkasten) gewoon bij elkaar in de buurt. Lekker vanuit bed de douche in en andersom. Er is ook nog eens geen apart toilet, dus dan zitten je gasten altijd in je badkamer. Ik hou daar niet van. :') Ik hou er nu bijvoorbeeld ook niet van als mensen ongevraagd naar boven lopen.
pi_198354645
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil m'n badkamer en slaapkamer (en kledingkasten) gewoon bij elkaar in de buurt. Lekker vanuit bed de douche in en andersom. Er is ook nog eens geen apart toilet, dus dan zitten je gasten altijd in je badkamer. Ik hou daar niet van. :') Ik hou er nu bijvoorbeeld ook niet van als mensen ongevraagd naar boven lopen.
En is boven te klein om daar een badkamer te maken?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:17:36 #184
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198354650
Hansje is er O+

Spoilers!
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:18:02 #185
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198354660
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Olie of gas zit toch altijd ergens in een bron?
Hoe stel jij je een bron voor.. als een soort grot?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:19:29 #186
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354681
Duidelijk, Myra ^O^

Het eerste huisje waar ik met J. woonde was volgens mij rond 1905 gebouwd en er zat oorspronkelijk überhaupt niet zoiets moderns als een badkamer in :) In de jaren zestig kwam er dan een douche + wasbak bij in een aanpandig bijgebouwtje in de tuin, wat was dat waanzinnig koud douchen in de winter zeg! :') Niettemin idyllische herinneringen aan O+
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:19:54 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354685
Hansjeeeeh! *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:23:43 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198354734
Wij hebben de badkamer beneden. Het maakt mij weinig uit of ik wel of geen trap moet lopen voor mijn kleren. Het is hier sowieso geen vaststaand gegeven dat die kleren op de daarvoor bestemde plaats liggen.
Spoilers!
pi_198354769
Die ogen van Hansje *;

Bedenk me net, Hansje is misschien wel een echte muizenvabnger
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:28:22 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198354796
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Die ogen van Hansje *;

Bedenk me net, Hansje is misschien wel een echte muizenvabnger
Dat zou handig zijn want er is weer een invasie aanstaande. Hans is goedkoper dan steeds een nieuwe muizenval :+
Spoilers!
pi_198354820
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn want er is weer een invasie aanstaande. Hans is goedkoper dan steeds een nieuwe muizenval :+
Ik heb herbruikbare vallen, die zijn hier al op diverse plekken in het gebouw geweest
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:30:32 #192
221912 minilot
Nancy boy
pi_198354832
Wij zien hier op de benedenverdieping in de winter al jaren maar één muis per avond rondhollen. Ze zijn vast met meer in al die kieren en holtes van ons huis, maar aangezien we er verder geen overlast van hebben, laten we het maar zo. Wel gezellig, dat gescharrel :)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:31:56 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198354845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb herbruikbare vallen, die zijn hier al op diverse plekken in het gebouw geweest
J heeft daar geen zin in. En hij is chef muizenvangen dus beslist.

We gaan nu lekker in de tuin werken. We hebben wat worteldoek te plaatsen. Zin in want lekker weer en lekker actief.
Spoilers!
pi_198354853
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:30 schreef minilot het volgende:
Wij zien hier op de benedenverdieping in de winter al jaren maar één muis per avond rondhollen. Ze zijn vast met meer in al die kieren en holtes van ons huis, maar aangezien we er verder geen overlast van hebben, laten we het maar zo. Wel gezellig, dat gescharrel :)
Ik denk dat, wanneer hier een muis binnenkomt, die niet zoveel zal aanrichten, maar de diva’s op jacht naar de muis des te meer :P
pi_198355075
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hansje is er O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede foto _O- O+ Wat flik je me nou!? :{w
En dan al dapper uit de box durven komen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198355093
Dat je binnen wandelt bij een cliënt die roept: ‘daar komt vast iemand met meer benen dan ik!’

Waarbij ik ook gewoon kan terugzeggen: ‘hier is iemand vast met het goede been uit bed gestapt’.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198355106
Mijn uien waren op.

Nu heb ik wortels, puntpaprika, prei, sla, champignons, mandarijnen, grapefruits, meloen. En uien. TGTG ^O^
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:57:48 #198
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198355150
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:19 schreef minilot het volgende:
Duidelijk, Myra ^O^

Het eerste huisje waar ik met J. woonde was volgens mij rond 1905 gebouwd en er zat oorspronkelijk überhaupt niet zoiets moderns als een badkamer in :) In de jaren zestig kwam er dan een douche + wasbak bij in een aanpandig bijgebouwtje in de tuin, wat was dat waanzinnig koud douchen in de winter zeg! :') Niettemin idyllische herinneringen aan O+
Wij hebben nu ook de badkamer beneden om die reden. Wel met apart toilet gelukkig.
Maar ik mis wel een wc boven, en die is er vaak ook niet als de badkamer al beneden is.
Een wc plaatsen is te duur want die afvoer is heel groot en moet dan door je hele huis gemaakt worden.
Zou bij een volgend huis daar dus wel meer op letten.
pi_198355158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Tijdens mijn 15 minutes of fame was ik in een paar radio-programma's (NL/BE), NOS journaal en RTL nieuws en in een paar kranten. Zenuwslopen d in je hoofd klinkt het inderdaad allemaal beter :D
pi_198355198
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tijdens mijn 15 minutes of fame was ik in een paar radio-programma's (NL/BE), NOS journaal en RTL nieuws en in een paar kranten. Zenuwslopen d in je hoofd klinkt het inderdaad allemaal beter :D
Herkenbaar (lokaal/regionaal nieuws dan). Stom hoofd, stomme stem, verhaal had nóg beter verteld kunnen worden etc. Maar elke keer leer je bij dus elke keer wat meer tevreden.

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je 15 minutes :D
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:03:30 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198355224
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:59 schreef Myraela het volgende:
Ik mag zo 20 minuten naar de kringloop. *O*
Ennnn?? *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:03:31 #202
221912 minilot
Nancy boy
pi_198355226
Radio 1 en Jeugdjournaal waren voor..
SPOILER
..wel de tofste dingen, zelf het meest tevreden over een hilarisch interview op radio Rijnmond en deelname aan een paneldiscussie met veel publiek op een pretparkbeurs in Londen.

Maar al zo lang ik me kan herinneren vind ik interviews, spreekbeurten en presentaties heel leuk om te doen O+ Alleen maar weinig profijt van gehad zo zonder enige vorm van opleiding en carrière :')
Ik vind mijn hoofd en mijn stem ook tamelijk stom, maar daar hecht ik dan weer niet zoveel belang aan :)
pi_198355237
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn uien waren op.

Nu heb ik wortels, puntpaprika, prei, sla, champignons, mandarijnen, grapefruits, meloen. En uien. TGTG ^O^
Lidl? :D Ik heb ook een Lidl TGTG vandaag. En eentje van een Esso die toevallig precies op het juiste moment op de juiste route zit. Al een hele tijd benieuwd wat je daar krijgt. :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:05:03 #204
221912 minilot
Nancy boy
pi_198355246
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nou, dat!
pi_198355306
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:03 schreef minilot het volgende:
Radio 1 en Jeugdjournaal waren voor..
SPOILER
..wel de tofste dingen, zelf het meest tevreden over een hilarisch interview op radio Rijnmond en deelname aan een paneldiscussie met veel publiek op een pretparkbeurs in Londen.

Maar al zo lang ik me kan herinneren vind ik interviews, spreekbeurten en presentaties heel leuk om te doen O+ Alleen maar weinig profijt van gehad zo zonder enige vorm van opleiding en carrière :')
Ik vind mijn hoofd en mijn stem ook tamelijk stom, maar daar hecht ik dan weer niet zoveel belang aan :)
Mens hou op. Je hoofd is niets mis mee en je stem is leuk.

Hansje! O+ dat het maar een wederzijds succes wordt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198355350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:03 schreef gcjoel het volgende:
Ennnn?? *O*
Het was zo fijn. O+ Een rustige kringloop is echt genieten. Het voelt wel een beetje stom. Want als je met de huidige maatregelen een afspraak maakt om te winkelen, ga je natuurlijk eigenlijk heel gericht met een bepaald doel. Maar bij de kringloop ga je toch echt om te snuffelen want je weet niet wat ze hebben.

Dit was nog maar de dorps kringloop, volgende week naar m'n favoriete grote kringloop in Dordrecht.

Ik heb nu wat blikken gehaald (die gebruik ik om zelfgebakken koekjes weg te geven) een witte pot (om zelf te beschilderen) en ik vond dit tol-spelletje dat ik vroeger thuis ook had. En een leuk potje dat precies bij de vazen op m'n vensterbank past.

zaterdag 6 maart 2021 @ 14:16:08 #207
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198355419
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het was zo fijn. O+ Een rustige kringloop is echt genieten. Het voelt wel een beetje stom. Want als je met de huidige maatregelen een afspraak maakt om te winkelen, ga je natuurlijk eigenlijk heel gericht met een bepaald doel. Maar bij de kringloop ga je toch echt om te snuffelen want je weet niet wat ze hebben.

Dit was nog maar de dorps kringloop, volgende week naar m'n favoriete grote kringloop in Dordrecht.

Ik heb nu wat blikken gehaald (die gebruik ik om zelfgebakken koekjes weg te geven) een witte pot (om zelf te beschilderen) en ik vond dit tol-spelletje dat ik vroeger thuis ook had. En een leuk potje dat precies bij de vazen op m'n vensterbank past.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Leuk!
Dat houdt me wel tegen ja. Ik wil ook snuffelen bij de kringloop maar heb niks nodig _O-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:20:38 #208
221912 minilot
Nancy boy
pi_198355483
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mens hou op. Je hoofd is niets mis mee en je stem is leuk.
Volgens mij is het niet zo heel vreemd om :') te denken bij je eigen gezicht hoor. De asymmetrie, bleekheid en hazentanden maken het op z'n best een aquired taste. 8-) Maar ik ben er desalniettemin hartstikke aan gehecht O+ En het boeit me verder ook eigenlijk niet.

Van mijn stem heb ik ook zelf geen last, maar mensen die heel dichtbij me staan hebben me wel duidelijk gemaakt dat de snerpende hysterie ervan soms wat veel is, dus dat neem ik dan maar gewoon aan :7

Ik heb sowieso niet zoveel met het hele 'je bent perfect en mooi zoals je bent O+ _O_ *; ' - ik denk dat het een stuk realistischer en gezonder is om dingen goed én belabberd aan je lijf te vinden en je daar vervolgens gewoon niet druk over te maken :)
pi_198355535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lidl? :D Ik heb ook een Lidl TGTG vandaag. En eentje van een Esso die toevallig precies op het juiste moment op de juiste route zit. Al een hele tijd benieuwd wat je daar krijgt. :')
Lidl :Y

Gisteren sinds een poos weer op wacht gelegen. Een aanbieder was letterlijk binnen 1 seconde uitverkocht, bij Lidl had ik een minuut.
Mijn Esso heeft leuke pakketten, dwars door de mini supermarkt heen en vaak ook dingen die nog ruim houdbaar zijn.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:27:31 #210
221912 minilot
Nancy boy
pi_198355547
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb nu wat blikken gehaald (die gebruik ik om zelfgebakken koekjes weg te geven)
Wat een goed idee! Even onthouden voor als de kringloop weer zonder afspraak kan ^O^ Ik zag mezelf laatst wegens blik- en doosgebrek genoodzaakt om koekjes weg te geven in een herdenkingsblik met Willem-Alexander en Maxima erop :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:28:51 #211
221912 minilot
Nancy boy
pi_198355571
Hansjeüpdates, waar blijven ze?! *O*
pi_198355708
Leuke kringloopvondsten @Myraela :)

Ik mocht 20 minuten winkelen in de Flying Tiger, om al mijn first world problems op te lossen als het gaat om kleuren van dingen. :P Ik heb nu een knalgeel notitieboek, de perfecte zwarte gelpennen en een goeie zak dropfudge. :9 *G*

Ze hadden geen regenboogsokken meer ;( wel roze glitter unicornsokken, maar die waren niet in mijn maat. A heeft kleinere voeten dan ik, maar deze sokken waren een beetje té roze. Helaas.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:51:30 #213
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198355888
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:38 schreef Tele6 het volgende:
Leuke kringloopvondsten @:Myraela :)

Ik mocht 20 minuten winkelen in de Flying Tiger, om al mijn first world problems op te lossen als het gaat om kleuren van dingen. :P Ik heb nu een knalgeel notitieboek, de perfecte zwarte gelpennen en een goeie zak dropfudge. :9 *G*

Ze hadden geen regenboogsokken meer ;( wel roze glitter unicornsokken, maar die waren niet in mijn maat. A heeft kleinere voeten dan ik, maar deze sokken waren een beetje té roze. Helaas.
Dropfudge klinkt lekker. :9
pi_198355934
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dropfudge klinkt lekker. :9
Dat is het. Zeker een aanrader als je eens bij de Flying Tiger komt :Y
Denen zijn goed in dropsmaak aan rare dingen geven. Ik heb daar ooit ijs gegeten dat half dropijs en half vanille was, met dropsaus en dropstukjes. En een drop-Magnum, dus vanille-ijs met dropsaus en een omhulling van drop. :D :9
pi_198356026
quote:
Hansje is er O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Och O+
pi_198356032
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Denen zijn goed in dropsmaak aan rare dingen geven. Ik heb daar ooit ijs gegeten dat half dropijs en half vanille was, met dropsaus en dropstukjes. En een drop-Magnum, dus vanille-ijs met dropsaus en een omhulling van drop. :D :9
Dropijs O+ dat heb ik in Finland ook veeeel gegeten. Echt heel lekker inderdaad.
pi_198356055
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar (lokaal/regionaal nieuws dan). Stom hoofd, stomme stem, verhaal had nóg beter verteld kunnen worden etc. Maar elke keer leer je bij dus elke keer wat meer tevreden.

Mja, het was naar aanleiding van mijn onderzoek, waar nogal gekke dingen uitkwamen. Maar ik ga geen linkje delen want mijn naam is nogal uniek ;)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:04:25 #218
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198356088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Omg geweldig! Dat wil ik
pi_198356126
Wij stonden vanochtend om half 9 al bij de Aldi voor een 'retro' broodrooster en waterkoker :+ Toen de schilder gemaild met het kleurenpalet, de notaris met wat gegevens, uurtje pilatesyoga en zojuist heb ik de moestuinbak ontmanteld en de aarde eruit naar de stort gebracht. En zometeen is er vast wel weer een doos die graag ingepakt wil worden... }:|
pi_198356229
quote:

Linkjes? 8-)
pi_198356273
quote:
Hansje is er O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ Lief hoofdje. Succes en doe je nog een babyshower? *O* :D
pi_198356283
Ik heb ook echt weer eens zin om in een kledingzaak te snuffelen. Online bestellen is leuk, maar gewoon weer eens vanalles passen lijkt me ook heel fijn.
pi_198356339
Ik sta op YT met mijn interview van een paar jaar geleden . Mn medebeheerder (ging over beheer van mijn/onze Utreggroep) gaf uiteraard ook wat antwoorden en dan sta ik zo stom te knikken :X
pi_198356348
Brrrrr koudddddde wangen en oren na een stuk fietsen. Blij dat ik m’n handschoenen nog in de fietstas had.
Tgto is hier al tijden niet veel soeps. Onhandige ophaal momenten, in no time uitverkocht of veel te ver weg.
pi_198356384
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:17 schreef Blues het volgende:
Ik sta op YT met mijn interview van een paar jaar geleden . Mn medebeheerder (ging over beheer van mijn/onze Utreggroep) gaf uiteraard ook wat antwoorden en dan sta ik zo stom te knikken :X
Daar betrapte ik mezelf ook op :D en dan het toch gewoon blijven doen....
pi_198356496
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:06 schreef minilot het volgende:
Günther en J. zijn uit wandelen en halverwege een ijsje kopen. Ik ben de badkamer aan het schrobben. Iets in mij voelt wat knagende oneerlijkheid in zaterdagbesteding :7

@:Jagärtrut van harte met de Duutser! :* Hoeveel jaar nou alweer geworden? En hoe oud was -ie toen je 'm leerde kennen? :)
Ha, goede vraag. Hij is nu 37 geworden. En we kennen elkaar sinds 2008...
pi_198356687
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de Duutser. Hebben de jongens ‘m erg verrast?
pi_198356803
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Gefeliciteerd 🎉

Wat gaat de tijd snel.....ik weet gewoon nog dat jullie iets kregen.
pi_198356920
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd 🎉

Wat gaat de tijd snel.....ik weet gewoon nog dat jullie iets kregen.
Ik ook :D
pi_198356972
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrrr koudddddde wangen en oren na een stuk fietsen. Blij dat ik m’n handschoenen nog in de fietstas had.
Tgto is hier al tijden niet veel soeps. Onhandige ophaal momenten, in no time uitverkocht of veel te ver weg.
Ik had mn wanten, muts en dikke sjaal al gewassen en in t mandje gedaan toen t zo zacht was. Wanten en sjaal maar weer in gebruik nu, vooral op de fiets ja 🥶❄
pi_198357101
Feli JT. Ja, ik weet het ook nog. w/
En dat jijzelf er het meest beduusd van was.

Verder heb ik vanmiddag bij de jumbo ein.de.lijk paaseitjes gekocht: cappuccino, en no twee smaken. Inderdaad het gepulk aan de alu folie terwijl het eitje smelt tussen mijn vingers, is een nono.

@Clubsoda : wat een leuke retro aldi zaken voor in de keuken.
Het broodrooster hier in huis komt nog uit het huishouden van mijn ouders. B-)
Gewoon op zijn kop houden boven de wasbak en leegschudden voor de kruimels.😂

Verder heb ik weer knuffelbijen besteld https://knuffelbijen.nl/#top
Is dat iets voor de nieuwe tuinbezitters? Vermakelijk en Leerzaam voor de kinderen. w/
pi_198357141
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:50 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik had mn wanten, muts en dikke sjaal al gewassen en in t mandje gedaan toen t zo zacht was. Wanten en sjaal maar weer in gebruik nu, vooral op de fiets ja 🥶❄
Muts heb ik deze winter niet gebruikt, zou dat ding eerst moeten zoeken. Maar als jij maandag op de fiets moet is het slim om het klaar te leggen
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:14:49 #233
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198357480
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:55 schreef AnneX het volgende:
Feli JT. Ja, ik weet het ook nog. w/
En dat jijzelf er het meest beduusd van was.

Verder heb ik vanmiddag bij de jumbo ein.de.lijk paaseitjes gekocht: cappuccino, en no twee smaken. Inderdaad het gepulk aan de alu folie terwijl het eitje smelt tussen mijn vingers, is een nono.

@:Clubsoda : wat een leuke retro aldi zaken voor in de keuken.
Het broodrooster hier in huis komt nog uit het huishouden van mijn ouders. B-)
Gewoon op zijn kop houden boven de wasbak en leegschudden voor de kruimels.😂

Verder heb ik weer knuffelbijen besteld https://knuffelbijen.nl/#top
Is dat iets voor de nieuwe tuinbezitters? Vermakelijk en Leerzaam voor de kinderen. w/
Wat leuk die bijen!
Wel prijzig voor de leuk alleen.
pi_198357608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wat leuk die bijen!
Wel prijzig voor de leuk alleen.
Tja...ooit hebben wij geïmkerd met wel 3 bijenvolken.
Dan is dit wel weer leuk.

Aangestoken door die en gene kwam ik een aanbieding tegen voor roompot huisje in Zeeland.( terwijl wij ook zo in het 2e huis van bekenden kunnen in Domburg...)
En dan vindt mn.X het niet “zo interessant” .
Zoekt verder naar waddeneiland.
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 16:51:37 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198358129
Domme Amsterdamse popi-jopi bij de kapper net :r Direct alles te vertellen en hoe goed/mooi het hier was (ja dat wist ik wel), alles was een stuk goedkoper, ook de huren. Hij had altijd en overal off-shore gewerkt, hij zei het niet direct, maar liet wel merken dat ie zogenaamd heel goed verdiende.

Toen merkte ik enigszins nors op waarom ie dan geen huis heeft gekocht. Toen was ie mak _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 06-03-2021 17:00:13 ]
pi_198358137
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik had met scheikunde en biologie 30 à 40 contacturen in de week in mijn bachelor. De bètavakken zonder labwerk zaten eerder op 4 uur per dag dan op 6-8 uur contact per dag, maar dat is nog steeds meer dan de 10 uur die ik van mensen bij rechten en psychologie en talen en zo hoorde. Die mensen bij rechten hadden ook wéken meer vakantie dan wij :') herfstvakantie was voor ons alleen voor eerstejaars, en de carnavalsvakantie was anderhalve dag. (Vrijdagmiddag en maandag.) Dan hoor je die rechtenstudenten die de hele maand januari vrij hebben. Nou ja, ze hadden misschien een herkansing in januari. Onze herkansingen waren 's avonds, want dat was het enige moment dat nog over was. _O-
Ik heb mijn hele studententijd (en dit was niet per se kort) nooit een betastudent beter leren kennen dan een 'hoi" in het voorbijgaan :@
Die saaieriken hadden nooit tijd voor iets leuks :{w
Mijn verhaal was dus wellicht wat eenzijdig :@
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 16:58:19 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198358203
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoezo voor elke muis een nieuwe val?
pi_198358235
quote:

[..]

Oh er is ok nog beeldmateriaal? :D

Tevens een klacht. Al die zinnige opmerkingen in OUD. Ik kan toch geen duimpjes blijven geven zeg.
pi_198358272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:02 schreef Clubsoda het volgende:
mijn naam is nogal uniek ;)
Had je nou maar nooit dierenplaatjes geruild ~O>
pi_198358297
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh er is ok nog beeldmateriaal? :D

Tevens een klacht. Al die zinnige opmerkingen in OUD. Ik kan toch geen duimpjes blijven geven zeg.
Ik weet niet of dat journaal nog terug te vinden is maar je kunt je aan een rondje googlen blijven wagen O-)

Sorry, ik zal snel weer iets doms zeggen, goed? :*
pi_198358314
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Had je nou maar nooit dierenplaatjes geruild ~O>
:D Jij was zo slim om de naam van je snoesje op te geven :6 Maar leve de linkedin-spiekmodus *O*
pi_198358346
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat journaal nog terug te vinden is maar je kunt je aan een rondje googlen blijven wagen O-)
Ik weet het ook niet, maar YouTube... O-) O-) :D :D
SPOILER
quote:
Sorry, ik zal snel weer iets doms zeggen, goed? :*
:Y
pi_198358359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:D Jij was zo slim om de naam van je snoesje op te geven :6 Maar leve de linkedin-spiekmodus *O*
Je kunt nauwelijks ontkennen dat haar naam iets anoniemer is dan de mijne.
pi_198358363
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, maar YouTube... O-) O-) :D :D
SPOILER
[..]

:Y
Toen ik promoveerde niet. Maar er circuleert nog wel een ouder filmpje van me, met bril, toen was ik nog wel normaal ja.
pi_198358433
:Y die bedoelde ik :Y

*O* bewegend beeld gescoord *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:22:00 #246
221912 minilot
Nancy boy
pi_198358493
Voor het eerst in twee maanden ofzo weer eens een stuk van een dier gegeten. Marley Spoon-optie werd ingeruild voor plotseling besluit tot kibbeling van een zeer goeie lokale viskraam :9 Nu wel het gevoel dat ik sorry moet zeggen tegen @Candaasje in plaats van tegen de opgeofferde kabeljauw, iets in mij zegt dat dat niet klopt 8)7
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 17:25:53 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198358540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:22 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst in twee maanden ofzo weer eens een stuk van een dier gegeten. Marley Spoon-optie werd ingeruild voor plotseling besluit tot kibbeling van een zeer goeie lokale viskraam :9 Nu wel het gevoel dat ik sorry moet zeggen tegen @:Candaasje in plaats van tegen de opgeofferde kabeljauw, iets in mij zegt dat dat niet klopt 8)7
Geen reden om sorry te zeggen. Dier is lekker :9
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:25:56 #248
221912 minilot
Nancy boy
pi_198358542
Heh, ik googlede naar aanleiding van hier voor het eerst in jaren eens op mijn eigen naam en :') :') Rettich en oeroude Hansjeïmitatie 8)7

SPOILER
pi_198358546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:22 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst in twee maanden ofzo weer eens een stuk van een dier gegeten. Marley Spoon-optie werd ingeruild voor plotseling besluit tot kibbeling van een zeer goeie lokale viskraam :9 Nu wel het gevoel dat ik sorry moet zeggen tegen @:Candaasje in plaats van tegen de opgeofferde kabeljauw, iets in mij zegt dat dat niet klopt 8)7
De kabeljauw is al dood, die luistert niet meer. --> Sorry tegen Candaasje :Y
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:27:45 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198358564
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:27:53 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_198358565
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De kabeljauw is al dood, die luistert niet meer. --> Sorry tegen Candaasje :Y
Goed atheïstisch standpunt ^O^
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:30:19 #252
63722 z80
I fink you freaky
pi_198358611
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:53 schreef Molo het volgende:
B
[..]

Benieuwd wanneer Duitsland weer kan

Ik moet nodig allerlei voorraad aanvullen bij de DM :')
Dagje NRW kan. Doen hordes Nederlanders. En het risico hier is van het zelfde niveau als in Nederland.
Wel een medisch mondkapje op.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_198358665
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:17 schreef Vanyel het volgende:

Kuiken ben ik daar nog oO<
pi_198358685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Dagje NRW kan. Doen hordes Nederlanders. En het risico hier is van het zelfde niveau als in Nederland.
Duitsers doen hetzelfde bij ons, zag ik vandaag. Geen idee wat ze hier zoeken, er is toch bijna niks open.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:37:31 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_198358688
quote:

[..]

Kom in Duitsland eens kijken. Zelfs de keurmeesters bij de dekra ondertekenen met hun titel. Die gasten zijn allemaal ingenieur.
pi_198358703
quote:
Da's gek, ik vond een andere. Met een kuikentje.
Een prachtig ABN sprekend kuiken zelfs. Heel normaal overkomend.
Raar.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:39:19 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198358713
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Raar.
Al zou ik die gevonden hebben, dan had ik die niet gepost hier.
Maar ik vond deze voldoende raar en anoniem om wel te posten.
pi_198358718
:O Ik weet weer waarom ik een hekel had aan verhuizen :+ Zolder is klaar iig :+

En terwijl wij zwoegden deed de slowcooker zijn werk O+ Zo lekker een runderstoofpotje met aardappelpuree O+
pi_198358738
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je kunt nauwelijks ontkennen dat haar naam iets anoniemer is dan de mijne.
In zoverre dat ik 'm totaal vergeten ben :P
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:41:56 #260
221912 minilot
Nancy boy
pi_198358748
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:39 schreef PdeHoog het volgende:
:O Ik weet weer waarom ik een hekel had aan verhuizen :+ Zolder is klaar iig :+

En terwijl wij zwoegden deed de slowcooker zijn werk O+ Zo lekker een runderstoofpotje met aardappelpuree O+
Bovenaan beginnen, met als bij afstoffen *O*
Wanneer verwacht je klaar te zijn? :*
pi_198358753
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In zoverre dat ik 'm totaal vergeten ben :P
Bewijs voor mijn stelling.
pi_198358774
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Raar.
Told ya.
pi_198358818
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Told ya.
Welke van mijn 3 uitspraken?
pi_198358826
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Welke van mijn 3 uitspraken?
ABN sprekend :Y
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:48:33 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198358841
Kan een mens duizelig worden / zijn van ongewone spierspanning / spierkrampen in schouders/nek?
pi_198359201
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:
Kan een mens duizelig worden / zijn van ongewone spierspanning / spierkrampen in schouders/nek?
Vast wel
pi_198359298
quote:
Ja, tenminste heb ik wel. Dan strek ik mn nek en dat helpt iets.
pi_198359384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Muts heb ik deze winter niet gebruikt, zou dat ding eerst moeten zoeken. Maar als jij maandag op de fiets moet is het slim om het klaar te leggen
Maandag zit ik onder de hunebedden *O*
pi_198359411
quote:
Andersom heb ik iig in levenden lijve gezien. Als mijn moeder duizelig is, gaat ze haar hoofd superstil houden omdat bij iedere beweging anders alles tolt. Je hoofd krampachtig superstil houden --> nekpijn.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:24:32 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik volg het buitenland niet helemaal goed meer, maar zijn winkels en een bakkertje of koffiewinkeltje er nu open? Voor wat voer en drank tijdens/tussen het shoppen door.

Medisch mondmasker is geen probleem
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:24:49 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359418
quote:
Yep

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thoracic_outlet_syndrome
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:25:36 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359434
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Andersom heb ik iig in levenden lijve gezien. Als mijn moeder duizelig is, gaat ze haar hoofd superstil houden omdat bij iedere beweging anders alles tolt. Je hoofd krampachtig superstil houden --> nekpijn.
Dat is meer BPPD (positieduizeligheid) ga ik daarbij vanuit?
pi_198359453
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Maandag zit ik onder de hunebedden *O*
Da’s t hoge noorden, daar kan het heel koud zijn :D
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:28:38 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198359492
quote:
Dit stukje vooral:

quote:
Repetitive motions can cause enlargement of muscles which causes compression of veins. Besides, overuse injury of the upper limbs causes swellings, small bleeding, and subsequent fibrosis which would cause the thrombosis of the subclavian vein, leading to Paget–Schroetter disease or effort-induced thrombosis.[5]
Manisch ingespannen hobbytechnieken uitvoeren, soms maanden aan een stuk iedere dag precies hetzelfde...
pi_198359520
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:17 schreef Vanyel het volgende:

Ik wil ook. Ruilen voor de mijne? :9
pi_198359528
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is meer BPPD (positieduizeligheid) ga ik daarbij vanuit?
Dat denk ik? Ik ben niet helemaal thuis in de namen voor dingen.

Wikipedia zegt over BPPD
quote:
Bij herhaling van de snelle hoofdbewegingen vermindert de duizeligheid of verdwijnt zelfs.
maar dat is bij haar niet zo. Bij herhaling van de bewegingen gaat ze ofwel tegen de vlakte, ofwel ze moet kotsen. :X
pi_198359544
Zo naar, duizelig zijn -O-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:33:17 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dit stukje vooral:
[..]

Manisch ingespannen hobbytechnieken uitvoeren, soms maanden aan een stuk iedere dag precies hetzelfde...
Minder fappen dus Fiets
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:34:44 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359625
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat denk ik? Ik ben niet helemaal thuis in de namen voor dingen.

Wikipedia zegt over BPPD
[..]

maar dat is bij haar niet zo. Bij herhaling van de bewegingen gaat ze ofwel tegen de vlakte, ofwel ze moet kotsen. :X
Nou, de behandeling is dóór die nare kotsen gevoelens heen gaan, om met name de kristallen in je evenwichtsorgaan die het veroorzaken (tenzij andere oorzaak natuurlijk) los te schudden en weg te laten gaan. Zodat je erna minder last hebt.

Is wel echt een klotebehandeling, hoewel het goed werkt
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:35:33 #280
63722 z80
I fink you freaky
pi_198359646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik volg het buitenland niet helemaal goed meer, maar zijn winkels en een bakkertje of koffiewinkeltje er nu open? Voor wat voer en drank tijdens/tussen het shoppen door.

Medisch mondmasker is geen probleem
De super, bakker en drogist zijn hier normaal open. Eten en drinken mag enkel afhaal.
pi_198359697
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Nou, de behandeling is dóór die nare kotsen gevoelens heen gaan, om met name de kristallen in je evenwichtsorgaan die het veroorzaken (tenzij andere oorzaak natuurlijk) los te schudden en weg te laten gaan. Zodat je erna minder last hebt.

Haar theorie is dat ze tijdens migraine-aanvallen / periodes met meer last van haar hersenletsel haar hersenen niet snel genoeg verwerken wat er om haar heen gebeurt, waardoor ze al wagenziek wordt van het bewegen van haar eigen hoofd.
Ze hebben haar er therapie voor proberen te geven, waarbij ze bijvoorbeeld rechtuit over een lijn moest lopen of een punt moest proberen na te kijken, maar ze is eerder afgehaakt omdat ze het te zwaar vond.
pi_198359797
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Klinkt als door een bak met spinnen moeten zwemmen met je mond open als je lijdt aan arachnofobie :o :X
pi_198359886
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:42 schreef Blues het volgende:

[..]

Klinkt als door een bak met spinnen moeten zwemmen met je mond open als je lijdt aan arachnofobie :o :X
Zo werkt de behandeling van fobieën feitelijk wel ja :D
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:47:13 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:35 schreef z80 het volgende:

[..]

De super, bakker en drogist zijn hier normaal open. Eten en drinken mag enkel afhaal.
Ah dat gaat goed komen *O*
Ook geen testplicht voor zo'n dagje shoppen?

Ik voorzie een tripje binnenkort, als er wat crisisdingen klaar zijn op werk *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:47:26 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198359895
Halloooo. Geen Hansje-update want ze is in het niets verdwenen. Geen idee waar ze uithangt. Ergens in de keuken. We zoeken maar niet want ze zit niet voor niets verstopt.

We hebben lekker in de tuin gewerkt. We kregen ook onverwacht bezoek van een goede vriend. En van een grondwerker die hopelijk onze tuin startklaar voor tegels en gras enzo komt maken.
Spoilers!
pi_198359900
Ik ben eens een dagje op de duizelpoli geweest, en toen is er op alle manier aan me geschud en gemeten en voorover geboden en naar epileptisch maken streepjesbeelden gekeken en besloten dat mijn duizel er niet in viel.
Een jaar later, drie jaar nadat het begon, is het vanzelf weggegaan. Ik denk dat mijn lijf toen een zenuw gerepareerd had. Best een klus, blijkbaar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:49:00 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198359927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Haar theorie is dat ze tijdens migraine-aanvallen / periodes met meer last van haar hersenletsel haar hersenen niet snel genoeg verwerken wat er om haar heen gebeurt, waardoor ze al wagenziek wordt van het bewegen van haar eigen hoofd.
Ze hebben haar er therapie voor proberen te geven, waarbij ze bijvoorbeeld rechtuit over een lijn moest lopen of een punt moest proberen na te kijken, maar ze is eerder afgehaakt omdat ze het te zwaar vond.
Migraine is weer heel iets anders dan positieduizeligheid en ook weer dan hersenletsel.
Hersenletsel is voor zover ik weet altijd stabiel, dus dat snap ik in deze niet zo

Maar goed, ben geen behandelaar van je moeder natuurlijk :P
pi_198359950
Vandaag had ik Candaasje op bezoek, dus ik had vegan appelgebakjes gebakken.
Candaasje is een liefje en mijn appeltaartjes waren een tikje droog. Ik hoop op een herkansing.
pi_198359961
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik wil ook. Ruilen voor de mijne? :9
Zeg }:|
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:53:04 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198360017
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef sigme het volgende:
Candaasje is een liefje en mijn appeltaartjes waren een tikje droog. Ik hoop op een herkansing.
Gebruik je dan ook eigen appels of heb je die niet?

Ligt hier laatste pakje lamsgehakt uit de vriezer, morgen dumplings mee maken. Ik weet nu hoe het deeg maken en koken en bakken moet om perfect te worden :+
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 18:53:20 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198360021
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik voorzie een tripje binnenkort, als er wat crisisdingen klaar zijn op werk *O*
Wie gaat die test controleren dan.
Daarnaast zijn sneltesten vanaf volgende week bij Aldi verkrijgbaar. DM zal ze ook wel hebben dan.
pi_198360031
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Halloooo. Geen Hansje-update want ze is in het niets verdwenen. Geen idee waar ze uithangt. Ergens in de keuken. We zoeken maar niet want ze zit niet voor niets verstopt.

We hebben lekker in de tuin gewerkt. We kregen ook onverwacht bezoek van een goede vriend. En van een grondwerker die hopelijk onze tuin startklaar voor tegels en gras enzo komt maken.
Als er morgenochtend gegeten is en de kattenbak gebruikt is weet je dat er toch ergens is. Zo merkte ik dat mijn eerste kat nog in huis was ;)

Jas maken gaat toch iets meer werk worden dan ik dacht. Alle papieren patroondelen zijn nu uitgeknipt. Morgen maar op de stof spelden en duimen dat ik genoeg stof heb
pi_198360076
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Gebruik je dan ook eigen appels of heb je die niet?

Ligt hier laatste pakje lamsgehakt uit de vriezer, morgen dumplings mee maken. Ik weet nu hoe het deeg maken en koken en bakken moet om perfect te worden :+
Eigen appels uit de vriezer.
Ik had, naast eindeloooooooze hoeveelheden appelmoes, ook wat appelpartjes ingevroren en die zijn perfect voor dit soort dingen. Ga ik volgens jaar meer doen. En eigen walnoten & amandelen.

Meer lamsgehakt is in de maak! Varkensgehakt is er ook nog best veel :+. We eten het zowat tegen de klippen op, en er is nog altijd meer.
Vanavond - zometeen- schouderkarbonade.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:56:10 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198360078
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wie gaat die test controleren dan.
Daarnaast zijn sneltesten vanaf volgende week bij Aldi verkrijgbaar. DM zal ze ook wel hebben dan.
Das grenzpolizei?
Nee geen idee joh

En zelf zie ik geen noodzaak nu voor sneltests verder
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:57:51 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_198360101
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Even vanuit NRW regels gezien.
Voor verkeer uit Nederland dat minder dan 24 uur in NRW is. En/of in NRW niet overnacht. Is er geen beperking.
Voor winkelen in noodzakelijke winkels is er enkel de mondkapbeperking. En vanaf 1-3 zijn de kappers ook weer open op afspraak.
De rest van de winkels geen idee. Daar heb ik nog geen gebruik van hoeven maken.
pi_198360118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Migraine is weer heel iets anders dan positieduizeligheid en ook weer dan hersenletsel.
Hersenletsel is voor zover ik weet altijd stabiel, dus dat snap ik in deze niet zo

Maar goed, ben geen behandelaar van je moeder natuurlijk :P
Door vermoeidheid/overprikkeling/triggers kan het hersenletsel wel meer symptomen geven dan op andere momenten, lijkt me. Dat is wat ik bedoelde met er meer last van hebben. Dat uit zich in migraine-achtige symptomen (en allerlei andere symptomen).
Ik wist niet of positieduizeligheid een symptoom kon zijn van hersenletsel/migraine.
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 19:00:11 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198360144
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Das grenzpolizei?
Nee geen idee joh

En zelf zie ik geen noodzaak nu voor sneltests verder
Ik heb deze tweede lockdown helemaal geen politie gezien op de grensovergang :)

Maar ja zal er al vast bij zeggen n=1 voor wat betreft het aantal grensovergangen
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:01:18 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198360164
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef sigme het volgende:
Qua Candaasje of qua appeltaart?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:02:42 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198360193
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Eigen appels uit de vriezer.
Ik had, naast eindeloooooooze hoeveelheden appelmoes, ook wat appelpartjes ingevroren en die zijn perfect voor dit soort dingen. Ga ik volgens jaar meer doen. En eigen walnoten & amandelen.

Meer lamsgehakt is in de maak! Varkensgehakt is er ook nog best veel :+. We eten het zowat tegen de klippen op, en er is nog altijd meer.
Vanavond - zometeen- schouderkarbonade.
Oh heerlijk! De combi appel en amandel of walnoot is ook zo lekker vind ik :9
Fantastisch dat dat van eigen productie is joh _O_
Extra speciaal

En goed man. Die karbonades en gehakt waren ook zo awesome. De dumplings die ik vorige week maakte met laatste pakje varkensgehakt waren qua vulling niet fantastisch met de smaakmakers erdoorheen. Maar gestoomd en daarna nog gebakken met wat chili olie wel te doen.

Volgende batch wordt dus wat anders qua opzet, meer de oost Europese variant, met gebakken uien en creme fraiche erbij geserveerd.
Morgen dus, ik hoop dat mijn Franse witte pizza met octopus zo bezorgd wordt. Mega benieuwd naar :9
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:03:48 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198360215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:57 schreef z80 het volgende:

[..]

Even vanuit NRW regels gezien.
Voor verkeer uit Nederland dat minder dan 24 uur in NRW is. En/of in NRW niet overnacht. Is er geen beperking.
Voor winkelen in noodzakelijke winkels is er enkel de mondkapbeperking. En vanaf 1-3 zijn de kappers ook weer open op afspraak.
De rest van de winkels geen idee. Daar heb ik nog geen gebruik van hoeven maken.
Nice! Dank ^O^
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:14:32 #301
63722 z80
I fink you freaky
pi_198360410
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb deze tweede lockdown helemaal geen politie gezien op de grensovergang :)

Maar ja zal er al vast bij zeggen n=1 voor wat betreft het aantal grensovergangen
De BP is wel degelijk aanwezig op de wat grotere wegen. Maar met een kenteken uit de streek/kreis of Nederland geeft geen problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')