Yep....quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar daarna wel lettertjes voor de naam en feestje, nietwaar?
Daarom, maakt ook niets uit, je kunt toch niet zakken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar daarna wel lettertjes voor de naam en feestje, nietwaar?
Lijkt me vreselijk jaquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daarom, maakt ook niets uit, je kunt toch niet zakken.
Desondanks was ik de laatste tien minuten voor begin zó zenuwachtig. Niet leuk meer.
Ah johhhh, leuk toch, een tweede keerquote:
quote:
En dat ook ja. Wel fantastisch een keer meegemaakt te hebben. Ze was zo'n fantastische babyquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was heel goed zwanger zijn en ook bevallen ging me vrij makkelijk af (ik bedoel: PIJN, maar het duurde minder dan 4 uur, dat was wel te doen), maar poe, het is wel een hoop gedoe, een baby inderdaad.
MAAR DAT KAN GEWOON!!!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo'n feestje nog eens zou ik niet erg vinden. Wel graag met dezelfde kerel
Oh absoluut. Super bijzonder. Ik vond de kraamtijd echt heel tof, samen in je coconnetje, het vroor dat het kraakte buiten en wij zaten samen binnenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat ook ja. Wel fantastisch een keer meegemaakt te hebben. Ze was zo'n fantastische baby
Haha!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 18:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En dan noemen we het promoveren en dan hoort het zoMaar dan krijg je aan het einde van dat proces een gelegenheid waarbij je een leuk jurkje aan mag trekken en je haar mag laten doen en veren in je reet krijgt en een feestje en lettertjes voor je naam en dan is alles weer goed
![]()
Hebben we het nog over baby uitpers-feestjes?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo'n feestje nog eens zou ik niet erg vinden. Wel graag met dezelfde kerel
Ik had de hele zomer met haar vrij, zalig. En maar loeren in die grote donkerbruine oogjesquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh absoluut. Super bijzonder. Ik vond de kraamtijd echt heel tof, samen in je coconnetje, het vroor dat het kraakte buiten en wij zaten samen binnenMijnes was ook een hele puike en makkelijke baby. Puik is ie nog steeds, makkelijk niet altijd
Ik heb vrij veel promovendi begeleid en het viel me altijd op hoe ontieglijk zwaar het vaak is. En vaak ook gemaakt wordt, want het kan idd echt wel anders. Menselijk...quote:[b]Op vrijdag 5 maart 2021 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Woensdag is het een jaar geleden, ik ga de opname terugkijken met wat lekkers.
Ja als corona over is. Anders krijgen we van die Grappenhaus dingetjes.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]
MAAR DAT KAN GEWOON!!!
OFTEWEL: DOENNNNN!![]()
![]()
Nee ik heb het over wat je vroeger moest doen voor dat baby uit pers gebeurenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hebben we het nog over baby uitpers-feestjes?
Hoef je er tegenwoordig geen seks meer voor te hebben?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee ik heb het over wat je vroeger moest doen voor dat baby uit pers gebeuren
Dat is wel tamelijk bizar, hoe dat gegaan isquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank @:Myraela dan laat ik de kaasschnitzels vd Lidl inderdaad liggen en haal ik vivera!
[..]
Haha!
Ik had wel een jurkje aan maar heb niet m'n haar laten doen en m'n feestje was op 13 maart. Of nou ja: niet op 13 maart dus.. Ik heb het toch niet helemaal goed gedaan geloof ik haha.
Ik wilde eerst typen dat ik tijdens mn promotie nooit het gevoel heb gehad dat ik niet wist wat er van me werd verwacht en of ik om feedback kon vragen en zo. En dat is grotendeels ook echt wel waar denk ik, al ben ik wel meermaals vreselijk gefrustreerd geweest over precies doen wat er besproken was en dan toch weer dingen anders moeten doen voor een artikel en zo, maar dat kwam meer door voortschrijdend inzicht dan door onduidelijkheid in wat werd verwacht.
Desalniettemin heb ik me in de eerste vier jaar vreselijk gevoeld alsof ik maar net m'n hoofd boven water kon houden, en heel vaak ook alsof ik dat eigenlijk net niet kon, en achteraf gezien vind ik het eigenlijk ook heel kwalijk dat er niet is ingegrepen. De personen die, denk ik, ingegrepen zouden hebben als ze het hadden geweten zaten net niet dicht genoeg erop om te zien hoe ik me echt voelde, degene die dat wel zat, greep niet in. Zij is later met een burnout uitgevallen en dat is niet geheel vrijwillig maar op aandringen van haar leidinggevende gegaan, en toen ik die mail ontving was mijn eerste emotie boos en jaloers: waarom heeft iemand voor haar wel gedaan wat zij eigenlijk voor mij had moeten doen?
Ik heb namelijk in die vier jaar denk ik wel vier of vijf keer aangegeven dat het teveel was en dat ik graag 32u wilde gaan werken zodat ik 1 dag vrij kon zijn en dat was allemaal lastig en gebeurt eigenlijk nooit en dan moet al dat werk wel in die 32u passen (ehhhh nou nee dan plak ik die uren er aan het eind achteraan en heb ik langer de tijd dus hoef ik helemaal niet hetzelfde werk te doen maar dan in minder uren..). En ik zat weken achter elkaar huilend in de kamer dat het teveel was en dan ging het alleen maar over wat ik kon doen om het toch vol te houden (zoals stoppen met hockeytraining geven, zo'n beetje het enige wat ik naast m'n eigen trainingen nog deed buiten werk).
Echt, ik kan er nog steeds boos over worden. Ik had ziekgemeld moeten worden, maar het werd niet eens geaccepteerd om in plaats daarvan m'n contracturen terug te schroeven (ziekmelden was niet eens in m'n hoofd opgekomen).
Dus.
Maar m'n promotie zelf was verder tof, ik had er verschrikkelijk tegenop gezien maar na een EMDR sessie en onder invloed van twee propanolol en een immodium ging het eigenlijk heel goed en had ik er nog lol in ook.
Ik had drie uur geslapen de nacht ervoor van de zenuwen, dus bij de drie uur durende lunch met m'n commissie, ouders, broertje, toen-vriend en paranimfen was ik al behoorlijk af en had ik niet zo heel veel meer te melden, maar was wel heel bijzonder.
Woensdag is het een jaar geleden, ik ga de opname terugkijken met wat lekkers.
nee joh gaat allemaal over de 5Gquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoef je er tegenwoordig geen seks meer voor te hebben?
Denk ik inderdaad ook. Ik maakte het mezelf ook wel moeilijk, hoor. Perfectionistisch en alles optimaal willen doen en het onderzoek gaat voor alles en ook in de weekenden kinderen testen want dan hoeven ze geen school te missen etc. En dat in combinatie met dat degene die mij meest direct begeleidde zo mogelijk nog perfectionistischer is dan ik.. dat was ook gewoon geen goede match.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb vrij veel promovendi begeleid en het viel me altijd op hoe ontieglijk zwaar het vaak is. En vaak ook gemaakt wordt, want het kan idd echt wel anders. Menselijk...
Rietje in je doos kan ook, bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoef je er tegenwoordig geen seks meer voor te hebben?
Ik hoop dat mijn directe leidinggevende opbokt, is een micromanagerquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Denk ik inderdaad ook. Ik maakte het mezelf ook wel moeilijk, hoor. Perfectionistisch en alles optimaal willen doen en het onderzoek gaat voor alles en ook in de weekenden kinderen testen want dan hoeven ze geen school te missen etc. En dat in combinatie met dat degene die mij meest direct begeleidde zo mogelijk nog perfectionistischer is dan ik.. dat was ook gewoon geen goede match.
Je leert wel veel over jezelf. Ik ben best wel klein gehouden (controledwang) en dat heeft me echt wel een knauw gegeven, en ik weet nu wel heel goed wat ik belangrijk vind in een andere baan. M'n leidinggevende nu is ongeveer het tegenovergestelde en ik vind het heerlijk
'ja je hebt 3 uur geschreven op code GHJGFHGH, waarom is dat?'quote:
Dat laatste is wel heel herkenbaar. Mijn copromotor die dichtst op zat, was dus ook een enorme control freak en ik heb oprecht wel eens een complete inleiding teruggekregen met track changes waarin nog 13 woorden van mezelf stonden en voor de rest was alles aangepast. En dan ging ik het lezen, en stond er inhoudelijk bijna hetzelfde, waar het inhoudelijk afweek klopte het niet, en waar het inhoudelijk klopte vond ik het minder mooi opgeschreven.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is wel tamelijk bizar, hoe dat gegaan isMijn promotor was wat dat betreft wel heel prettig, bijna iedereen werkte bij ons 32 uur (5 jaar) en er was veel ruimte voor werkprivebalans.
Maar ik vond het bij tijd en wijlen vreselijk. Vooral omdat mijn data zo bizar anders waren dan we dachten en we daarom voortdurend van koers veranderden. Mijn co-promotor was onervaren en een controlfreak en sociaal niet zo enorm handig. En mijn promotor wat spaarzaam in postieve feedback. Dus ik heb me daar best vaak eenzaam in gevoeld. Uiteindelijk zei ze op mijn borrel dat ik heus wél kon schrijven (had in mijn eerste jaar gezegd dat schrijven niet mijn talent was en blijkbaar was ze daarin al vier jaar van mening veranderd maar dat was ze vergeten te vertellen) en dat mijn project een van de moeilijkste van haar carrière was. Dat was heel helend, ik had het alleen graag wat eerder gehoord
Maar goed, ik heb er wel serieus heel veel van geleerd
Oh vreselijk. Ik krijg er echt nare rillingen van als ik er weer aan denk haha. Wel heel fijn dat je mooi met zijn manager kan schakelen nu! Zoveel fijner.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn directe leidinggevende opbokt, is een micromanager![]()
Zíjn manager is wel fantastisch dus daar schakel ik nu over échte zaken maar mee. Die vindt mij ook leuk om mee te werken dus dat is top.
'afpsraak via mijn secretaresse, nee joh, mail jij maar direct!'
Ik heb bij het vorige bedrijf wel eens moeten uitleggen waarom ik anderhalf uur op "diversen" had gekloktquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
'ja je hebt 3 uur geschreven op code GHJGFHGH, waarom is dat?'
Rot op man
Ooh ja, zo irritant, dat herschrijven in lelijkere zinnen. Laat me mijn eigen teksten schrijvenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel heel herkenbaar. Mijn copromotor die dichtst op zat, was dus ook een enorme control freak en ik heb oprecht wel eens een complete inleiding teruggekregen met track changes waarin nog 13 woorden van mezelf stonden en voor de rest was alles aangepast. En dan ging ik het lezen, en stond er inhoudelijk bijna hetzelfde, waar het inhoudelijk afweek klopte het niet, en waar het inhoudelijk klopte vond ik het minder mooi opgeschreven.
Toen zij uitviel kwam ik meer bij m'n promotor, en toen ik dus m'n stukken direct naar hem kon sturen ipv eerst twintig keer heen en terug weer met copromotor voor dat mocht, vertelde hij me dat hij echt heel erg onder de indruk was van m'n schrijven en dat dat echt wel bijzonder goed was, dat hij niet vaak meemaakt dat iemand al zo goede eerste versies schrijft en dat ik ook echt wel wat meer in mezelf mocht geloven.
Hij heeft toen ik aangaf te twijfelen of ik in de wetenschap wilde blijven, ook expliciet uitgesproken dat hij denkt dat ik met andere begeleiding echt wel veel meer tot bloei had kunnen komen en dat ik echt veel talent heb en hij het heel zonde zou vinden als ik weg zou gaan. En hij heeft een hele mooie aanbeveling gestuurd naar een sollicitatie bij een heel hoog aangeschreven onderzoeksgroep waar ik uiteindelijk net niet ben aangenomen. Ik hoor haar best vaak in de media, vraag me nog wel eens af hoe het was gegaan als ik wel was aangenomen (bij E.veline C.rone had ik gesolliciteerd).
Maar zit hier ook wel heel fijn op m'n plek, met direct leidinggevende die heel hands-off is en me lekker m'n ding laat doen maar wel heel blij met me en m'n oude stagebegeleidster die ook heeft geopponeerd bij m'n promotie waar ik allemaal tof onderzoek mee aan het opzetten ben.en m'n interesse ligt ook meer bij jonge kind dan adolescentie.
Sorry, ik ben lang van stof vandaag en waarschijnlijk ook niet echt boeiend voor anderen, maargoed. Ik heb het nu al getypt
Je zegt dat het goed bedoeld was, maar iemand heeft toch wel heel weinig zelfbewustzijn als alles per se in haar stijl moet terwijl er verder niks mis mee is.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel heel herkenbaar. Mijn copromotor die dichtst op zat, was dus ook een enorme control freak en ik heb oprecht wel eens een complete inleiding teruggekregen met track changes waarin nog 13 woorden van mezelf stonden en voor de rest was alles aangepast. En dan ging ik het lezen, en stond er inhoudelijk bijna hetzelfde, waar het inhoudelijk afweek klopte het niet, en waar het inhoudelijk klopte vond ik het minder mooi opgeschreven.
quote:Toen zij uitviel kwam ik meer bij m'n promotor, en toen ik dus m'n stukken direct naar hem kon sturen ipv eerst twintig keer heen en terug weer met copromotor voor dat mocht, vertelde hij me dat hij echt heel erg onder de indruk was van m'n schrijven en dat dat echt wel bijzonder goed was, dat hij niet vaak meemaakt dat iemand al zo goede eerste versies schrijft en dat ik ook echt wel wat meer in mezelf mocht geloven.
Hij heeft toen ik aangaf te twijfelen of ik in de wetenschap wilde blijven, ook expliciet uitgesproken dat hij denkt dat ik met andere begeleiding echt wel veel meer tot bloei had kunnen komen en dat ik echt veel talent heb en hij het heel zonde zou vinden als ik weg zou gaan. Dat heeft me zó goed gedaan ook toen. En hij heeft een hele mooie aanbeveling gestuurd naar een sollicitatie bij een heel hoog aangeschreven onderzoeksgroep waar ik uiteindelijk net niet ben aangenomen. Ik hoor haar best vaak in de media, vraag me nog wel eens af hoe het was gegaan als ik wel was aangenomen (bij E.veline C.rone had ik gesolliciteerd).
Maar zit hier ook wel heel fijn op m'n plek, met direct leidinggevende die heel hands-off is en me lekker m'n ding laat doen maar wel heel blij met me en m'n oude stagebegeleidster die ook heeft geopponeerd bij m'n promotie waar ik allemaal tof onderzoek mee aan het opzetten ben.en m'n interesse ligt ook meer bij jonge kind dan adolescentie.
Overigens allemaal niet met verkeerde intenties van m'n copromotor. Absoluut niet. Maar de uitwerking was gewoon niet zo goed.
Sorry, ik ben lang van stof vandaag en waarschijnlijk ook niet echt boeiend voor anderen, maargoed. Ik heb het nu al getypt
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb bij het vorige bedrijf wel eens moeten uitleggen waarom ik anderhalf uur op "diversen" had geklokt
Ik onderteken alleen mijn werkbrieven met titel + naam + functie en die archaïsche dokters doen dat ook in et Nederlands dus ik ookquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik ook niet! Ik kies trouwens meestal voor 3 letters achter m'n naam in plaats van 2 ervoor.
Vreselijk ja. Ik schrijf het toch niet voor niets zo opquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ooh ja, zo irritant, dat herschrijven in lelijkere zinnen. Laat me mijn eigen teksten schrijvenIk mocht op een gegeven moment geen mails (over een bepaald onderwerp) versturen zonder haar toestemming. Ja dooooeeeeiiii
![]()
Ik vond de laatste promotiefase daarom zo fijn, toe schreef ik in drie dagen mij hele general discussion en kreeg daar maar een opmerking overEn er werd ook nog een heel symposium om mijn proefschrift georganiseerd en daar mocht ik ook mijn gang gaan. Wat een hard bevochten vrijheid
(en toen deed ik nog zes jaar post-doctorale opleiding en god, wat zal ik over twee jaar blij zijn als ik niet meer gekneed en gevormd en gesuperviseerd en opgeleid hoef te worden)
Wat fijn zeg, dat je zulke mooie complimenten kreeg en nu zo op je plek zit. E is wel een tof mens volgens mij, ik volgde ooit een mastercursus bij haar.
Bord voor de kop, gebrek aan inzicht, eigen issues (alles moet perfect en als ik dan iets zou zeggen wat gek zou zijn of waar zij niet vanaf weet dan straalt dat slecht op haar af - dat heb ik altijd gedacht dat er achter zit).quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je zegt dat het goed bedoeld was, maar iemand heeft toch wel heel weinig zelfbewustzijn als alles per se in haar stijl moet terwijl er verder niks mis mee is.
En ik snap ook wel dat ze overspannen raakt als ze zichzelf zo veel extra werk op de hals haalt. Het hele idee was toch dat zij het schrijfwerk op jou kon afschuiven en jij dan weer dingen op de masterstudenten en de masterstudenten hebben pech?
[..]
Wij hadden een co-assistent die eerder gepromoveerd was in een compleet ander vakgebied. Nul relatie met geneeskunde.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik onderteken alleen mijn werkbrieven met titel + naam + functie en die archaïsche dokters doen dat ook in et Nederlands dus ik ook
Wat deed jij voor leuks qua richting opleiding/studie?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef Tuindier het volgende:
Promotietrauma's. Heel erg herkenbaar. De dag zelf was spannend en leuk. De 5 jaar ervoor eigenlijk gewoon niet. Maar je krijgt er zoveel voor terug.
Oh wacht.
En dan een leidinggevende (duitser, die volgens andere duitsers, duiter was dan duits) luidop door de gang roept, (wanneer je vergeten was om op te schrijven hoe laat je terug was van lunch) oh...kaatje is nog niet terug van lunch. Terwijl je gvd achter je bureau zat (zijn werk te doen. Ohhh wat haatte ik die man. Ieder jaar krijg ik een felicitatie, meteen deleten die boodschapquote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:56 schreef Myraela het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet meer voor een bureau werk en niet meer hoef te klokken.
Dat laatste vind ik eigenlijk ook mijn grootste achievement van die hele promotie.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik kreeg van diverse promovendi (en ook een vriendin die al gepromoveerd was) te horen dat ze het NOOOOOOIT meer zouden doen, als ze nu opnieuw moesten kiezen, dus die ambitie had ik toch al niet![]()
(En hoewel ik graag typmoet ik zeggen dat ik het idee van geen scripties hoeven schrijven ook wel erg fijn vind. De colleges, professoren en de dieren mis ik, maar thesissen zijn denk ik niet echt mijn ding.)
Maar ik vind het wel knap van degenen die het volhouden
Wauw, dat is wel echt next level controlfreakquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Ik schrijf het toch niet voor niets zo op.
Ik moest dus heel lang al mijn mails eerst door haar laten lezen die ik ging sturen naar anderen. En daarna in elk geval de inhoud bespreken. En zij moest altijd mee met afspraken met één van m'n promotoren, en dan moesten we ook de afspraak voorbespreken. Dus bespreken wat ik met hem wilde bespreken zodat ze precies wist wat ik wilde bespreken en zij niet voor gek zou staan.
En informele presentaties voor de interne research bespreking moesten geoefend worden en dan werd er echt op tekstueel niveau feedback gegeven. Ja sorry, ik maak een PowerPoint en ga dan vertellen, ik weet a) echt niet meer wat ik dit keer precies gezegd heb en b) ga echt niet letterlijk uit m'n hoofd leren hoe ik het beter had kunnen zeggen.
Een kleine greep
[..]
Bord voor de kop, gebrek aan inzicht, eigen issues (alles moet perfect en als ik dan iets zou zeggen wat gek zou zijn of waar zij niet vanaf weet dan straalt dat slecht op haar af - dat heb ik altijd gedacht dat er achter zit).
En die burnout verbaasde niemand ook hoor, hoewel ik het al zo lang zag aankomen dat het me uiteindelijk toch nog verraste dat het moment daar was.
Maar inderdaad, de manier waarop de begeleiding is gegaan heeft ongetwijfeld een hoop meer energie gekost dan noodzakelijk.
Ik heb scheikunde gestudeerd en ben daarna op het grensvlak van scheikunde/natuurkunde gepromoveerd.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat deed jij voor leuks qua richting opleiding/studie?
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan een leidinggevende (duitser, die volgens andere duitsers, duiter was dan duits) luidop door de gang roept, (wanneer je vergeten was om op te schrijven hoe laat je terug was van lunch) oh...kaatje is nog niet terug van lunch. Terwijl je gvd achter je bureau zat (zijn werk te doen. Ohhh wat haatte ik die man. Ieder jaar krijg ik een felicitatie, meteen deleten die boodschap
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Tuindier het volgende:
Dat laatste vind ik eigenlijk ook mijn grootste achievement van die hele promotie.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik ga dit op laten nemen in mijn euthanasieverklaring denk ik, als grens. Als ik dit ga vragen, mag je een spuitje geven aan me
Ah! Wel tof. Ik was echt retetrots op mijn uitwerking van een diazotatie reactie op het examen. Daar houdt mijn scheikundige kennis ook wel een beetje op. Maar ik vroeg me toch al af wat ik als toekomstig dierenarts met die kennis moest behalve interessant doen in de spreekkamer tegen eigenwijze eigenaren.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb scheikunde gestudeerd en ben daarna op het grensvlak van scheikunde/natuurkundegepromoveerd.
Het is eigenlijk ook debiel, maar iedereen doe het hequote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Wij hadden een co-assistent die eerder gepromoveerd was in een compleet ander vakgebied. Nul relatie met geneeskunde.
Die ondertekende alles als dr.
![]()
Wat een gezeik toen men dat door had, en wát een onzin ook.
De meest incompetente persoon die ik ken ondertekent alles met haar vier titels ()
Nee hoor dat laatste is het zeker niet, het telt echt wel enorm meequote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook debiel, maar iedereen doe het heIk heb het idee dat het me wat 'street cred' oplevert, maar misschien is dat gewoon wishful thinking.
Ik vond het altijd wel grappig dat de hoogste pief op de uni gewoon met zijn naam aftekende (voornaam + achternaam) zonder titels, en er twee proffen waren die echt hun hele lijst aan titels bij élke mail vermelden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook debiel, maar iedereen doe het heIk heb het idee dat het me wat 'street cred' oplevert, maar misschien is dat gewoon wishful thinking.
Ja, misschien ook wel. Ik vind dat hele positiebepalen best lastig, want ik ben (straks) ook specialist, maar geen dokter en ook geen paramedicus. Voelt soms alsof je je extra moet bewijzen. En dan legt die titel misschien wel wat gewicht in de schaal.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor dat laatste is het zeker niet, het telt echt wel enorm mee
Niet in mails hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vond het altijd wel grappig dat de hoogste pief op de uni gewoon met zijn naam aftekende (voornaam + achternaam) zonder titels, en er twee proffen waren die echt hun hele lijst aan titels bij élke mail vermelden.![]()
(En reken maar dat die eerste de lakens uitdeelde hoor)
Maar anderzijds... als je er hard voor gewerkt hebt, heb je ze ook wel gewoon verdiend imho
Oh ja, ik ook alleen als relevant...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 19:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik onderteken alleen mijn werkbrieven met titel + naam + functie en die archaïsche dokters doen dat ook in et Nederlands dus ik ook
Ach ja, aan de andere kant, hoe veel van een opleiding pas je in de praktijk toe van een opleiding.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:
Ik word toch altijd weer een onzeker kind als ik tussen zoveel mensen zit die wel een fatsoenlijke opleiding hebben afgerond.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, aan de andere kant, hoe veel van een opleiding pas je in de praktijk toe van een opleiding.
In mijn geval: héél veelquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, aan de andere kant, hoe veel van een opleiding pas je in de praktijk toe van een opleiding.
Leren van anderen is altijd fijn. Ik luister ook graag om er wat van op te steken en als ik het niet gegrijp vraag ik het later wel na.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:
Ik word toch altijd weer een onzeker kind als ik tussen zoveel mensen zit die wel een fatsoenlijke opleiding hebben afgerond.
Al zei ik gister nog tegen m'n vriend dat ik het juist wel fijn vind dat ik in een omgeving werk waar eigenlijk bijna iedereen wel een hoger niveau heeft dan dat ik heb. Blijf ik mezelf tenminste een beetje ontwikkelen, anders zou ik al snel laks worden.
Bij sommige richtingen vast heel veel. Ik heb soms wel spijt dat ik niet gewoon een écht vak heb geleerd. Een opleiding gedaan waarbij je echt naar een doel werkt, weet wat je ermee kunt doen en worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:18 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee wat je doet, maar er zullen ook heel veel uitzonderingen zijn.quote:
Ongeveer al m'n vrienden die een Master of Science hebben in een bètavak (biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde, moleculaire levenswetenschappen, sterrenkunde, etc.) zijn nu programmeurquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij sommige richtingen vast heel veel. Ik heb soms wel spijt dat ik niet gewoon een écht vak heb geleerd. Een opleiding gedaan waarbij je echt naar een doel werkt, weet wat je ermee kunt doen en worden.
Ik zat net te denken hoeveel slimme mensen er hier in de SC rondlopen. Een opleiding zegt natuurlijk niet alles, maar toch...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het juist zo leuk, leer er ook vanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zat net te denken hoeveel slimme mensen er hier in de SC rondlopen. Een opleiding zegt natuurlijk niet alles, maar toch...
Sowieso leuk en leerzaamquote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind het juist zo leuk, leer er ook van
Al mijn Wageningse vrienden zeggen dat ze die per se veel meer hun opleiding doen. Maar je kunt er wel mee aantonen dat je een bepaald niveau hebt.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ongeveer al m'n vrienden die een Master of Science hebben in een bètavak (biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde, moleculaire levenswetenschappen, sterrenkunde, etc.) zijn nu programmeur![]()
... daar zijn ook kortere routes naartoe, waarbij je minder zebravissen hoeft te bekijken en zo.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
Ongeveer al m'n vrienden die een Master of Science hebben in een bètavak (biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde, moleculaire levenswetenschappen, sterrenkunde, etc.) zijn nu programmeur![]()
... daar zijn ook kortere routes naartoe, waarbij je minder zebravissen hoeft te bekijken en zo.
Ik ben dan wel niet gepromoveerd, maar ik weiger pertinent te ondertekenen met mijn titel. Ik vind het zo'n waanzin, dat circus.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nu al het beste idee van de maandquote:Op vrijdag 5 maart 2021 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik stop net de eerste hap in mijn mond
We moeten eigenlijks eens een walking/biking diner doen met okonomiyaki en lava cake en jouw booze![]()
Oh dat begreep ik niet uit de vorige.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Niet in mails hoorAlleen in brieven die ook extern gelezen worden. Daarin is in ieder geval een functietitel wel belangrijk. Verder zijn we heel laagdrempelig, ook mijn leidinggevende die hoogleraar is bijvoorbeeld.
Je mag na een vliegreis wel gewoon naar huis rijden tijdens de avondklok.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:40 schreef Barreltje het volgende:
Tevens omdat ik rond 20.00 aankwam en we evt met de avondklok in de knoop zouden komen bij een vertraging, een hotelletje op Schiphol geboekttoch wel leuk om weer eens ergens anders te slapen
Heb je zo'n kek hotel met zo'n douche cocon en een bed over de volle breedte van het raam?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:40 schreef Barreltje het volgende:
Tevens omdat ik rond 20.00 aankwam en we evt met de avondklok in de knoop zouden komen bij een vertraging, een hotelletje op Schiphol geboekttoch wel leuk om weer eens ergens anders te slapen
In rapportages naar verwijzers dus met titel + functie. Het staat geloof ik ook in mn email-handtekening, dat is een standaard format, maar die stuur ik eigenlijk maar zelden mee. En dan zeg ik dus gewoon Clubsoda onder een mail en daaronder hangt nog ergens een handtekening met ook telefoonnumm3r enzo.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh dat begreep ik niet uit de vorige.
Ik doe niet aan papieren communicatie. En heb dus mijn titel uit mijn digitale ondertekening gesloopt. Dat doen heul veul van mijn collega's (die ook vrnl intern mailen) dus niet. Hilarisch vind ik het.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:40 schreef Barreltje het volgende:
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:57 schreef Myraela het volgende:
Overigens ben ik ook een nachtje weg aan het boeken.Eerst de vraag gesteld of ze goed internet hebben, dus dat even afwachten.
We hebben volgende maand een donderdag vrij genomen wanneer m'n vriend jarig is. De vrijdag niet. Maar we hebben bedacht dat we prima donderdag tot zaterdag ergens een huisje kunnen zoeken en dan vrijdag gewoon vanuit daar werken. Als ze dus goed genoeg internet hebben.
Ik wel.. mn lief niet... trein connectie is ruk , en ik heb geen auto op Schiphol staan..quote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je mag na een vliegreis wel gewoon naar huis rijden tijdens de avondklok.
Nee CitizenM hebben we al een keer geprobeerd .. nu de andere hotels uitproberenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 21:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je zo'n kek hotel met zo'n douche cocon en een bed over de volle breedte van het raam?
Ik ben te lui om mijn naam ergens handmatig onder te zetten. Maar wonderbaarlijk genoeg is mijn organisatie niet in staat om standaard signatures aan de mail toe te voegen. Die moet je zelf schrijven.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In rapportages naar verwijzers dus met titel + functie. Het staat geloof ik ook in mn email-handtekening, dat is een standaard format, maar die stuur ik eigenlijk maar zelden mee. En dan zeg ik dus gewoon Clubsoda onder een mail en daaronder hangt nog ergens een handtekening met ook telefoonnumm3r enzo.
Zeker wonderbaarlijkquote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:33 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben te lui om mijn naam ergens handmatig onder te zetten. Maar wonderbaarlijk genoeg is mijn organisatie niet in staat om standaard signatures aan de mail toe te voegen. Die moet je zelf schrijven.
2 nachtjes hotelletje in een volkomen vreemde stad zou ik zo doen in mn uppiequote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker Barreltje, weer eens een nachtje in een hotel!
Ik ben tm woensdag vrij en had ook zitten denken of ik ergens heen wil, maar ik heb geen idee waarheen en vooral wat ik daar dan in vredesnaam in m'n eentje ga doen..
Dus toch maar niks geboekt.
Wel wat leuke dingen gepland.
En ik moet wel nog een college maken voor maandagochtend, maar ga proberen dat morgen al af te hebben zodat ik vanaf zondag écht vrij vrij ben.
Hoe heet jouw functie eigenlijk? Wat moet je ervoor gedaan hebben? Ik had het laatst over je met iemand en ik kwam er niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker wonderbaarlijk![]()
Het ligt er wel aan bij ons op welke werkplek je inlogt hoe je handtekening eruit ziet in je mail
Ik wil al enige tijd naar Hamburg. Maar dat mag voorlopig nog niet. Al vraag ik me af hoe streng de controle is...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:36 schreef Blues het volgende:
[..]
2 nachtjes hotelletje in een volkomen vreemde stad zou ik zo doen in mn uppieLaptop mee.
Ik vond mijn literatuuronderzoeksverslag de bom want het onderwerp zo tof en idd ook hele leuke begeleiding (tot ze zei oh je moet wel dan (veel sneller dan gepland) klaar zijn want ik ga met zwangerschapsverlof).quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond het schrijven van mijn masterscriptie geweldig. Ik had een tof onderzoek, toffe begeleiding. Het was allemaal geweldig. En toen werd ik ziek.
Benieuwd wanneer Duitsland weer kanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil al enige tijd naar Hamburg. Maar dat mag voorlopig nog niet. Al vraag ik me af hoe streng de controle is...
Medisch secretaresse/doktersassistent zonder medisch technisch handelen. Op een poli.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe heet jouw functie eigenlijk? Wat moet je ervoor gedaan hebben? Ik had het laatst over je met iemand en ik kwam er niet helemaal uit.
Het ging over alle extra coronawerkzaamheden voor mensen in jouw functie, niet over jou specifiek
In NL zijn er ook nog zoveel mooie plekken.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil al enige tijd naar Hamburg. Maar dat mag voorlopig nog niet. Al vraag ik me af hoe streng de controle is...
Thanks. Dus toch wat ik dacht.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Medisch secretaresse/doktersassistent zonder medisch technisch handelen. Op een poli.
Opleiding dok.ass of med.secr of med. terminologie.
Of zoals in mijn geval 100 jr ervaring en ouwe opleidingen![]()
Ja zoveel geleerd over het hele vak.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks. Dus toch wat ik dacht.
Die 100 jaar ervaring zijn onvervangbaar
En ze is EPD extraspeciaalopperhoofd ook nogquote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks. Dus toch wat ik dacht.
Die 100 jaar ervaring zijn onvervangbaar
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zoveel geleerd over het hele vak.
Onze beroepsgroep wordt ook wel de de rechter en linkerhanden van de artsen genoemd
Ze mag nooit met pensioen joh. Dan stort dat hele ziekenhuis in elkaar.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:37 schreef Molo het volgende:
[..]
En ze is EPD extraspeciaalopperhoofd ook nog
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:37 schreef Molo het volgende:
En ze is EPD extraspeciaalopperhoofd ook nog
Dat was vroeger joh. Zo'n andere invulling van het werk nu.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
We raakten in de war omdat de moeder van mijn gesprekspartner medisch secretaresse was en alleen maar dictafoonopnamen met brieven voor artsen uittypte. En dat is behoorlijk wat anders dan wat jij doet. Maar binnen zo'n functieomschrijving zijn de werkzaamheden natuurlijk sowieso divers.
Oh ze zijn er nog wel hoor, de grijze dino's.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 23:43 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Dat was vroeger joh. Zo'n andere invulling van het werk nu.
Goedemorgen en gefeliciteerdquote:Op zaterdag 6 maart 2021 06:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Goedemorgen! Kind was extra speciaal vroeg wakker want vandaag vieren we de verjaardag van de duutser 'en we hebben nog zoveel voorbereidingen te doen mama, we moeten nu echt opschieten'![]()
![]()
Ik doe niet zoveel met mijn specifieke scheikunde kennis, zeker niet nu ik in een andere industrie werk, maar het begrijpen van technische zaken, en snel kunnen inwerken in weer een nieuw onderwerp is toch wel zeer relevant.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Specifieke gerichte opleiding pas je wellicht niet exact toe de hele dag, het vermogen tot beschouwen en aan te pakken met denkkracht en -vermogen is echt een wereld van verschil in welk werkveld dan ook. En dat wordt IMO wel echt enorm goed aangeslingerd (mits mogelijk) door academische onderwijs itt de meer vakgerichte specifieke opleidingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 07:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik doe niet zoveel met mijn specifieke scheikunde kennis, zeker niet nu ik in een andere industrie werk, maar het begrijpen van technische zaken, en snel kunnen inwerken in weer een nieuw onderwerp is toch wel zeer relevant.
Mijn titel zet ik wel onder mijn mails. Heb toch het idee dat dat verschil maakt, zeker richting sommige Duitse klanten, in mijn positie als (inmiddels niet meer zo'n) jonge vrouw in een technische industrie. Maar ik ontken ook zeker niet dat daar een stukje onzekerheid mijnerzijds bij zit.
Ik werk dus in de olie en gas.. en ik doe altijd heel ergquote:Op zaterdag 6 maart 2021 07:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik doe niet zoveel met mijn specifieke scheikunde kennis, zeker niet nu ik in een andere industrie werk, maar het begrijpen van technische zaken, en snel kunnen inwerken in weer een nieuw onderwerp is toch wel zeer relevant.
Mijn titel zet ik wel onder mijn mails. Heb toch het idee dat dat verschil maakt, zeker richting sommige Duitse klanten, in mijn positie als (inmiddels niet meer zo'n) jonge vrouw in een technische industrie. Maar ik ontken ook zeker niet dat daar een stukje onzekerheid mijnerzijds bij zit.
Ik lees nu regelmatig over recruiters die gaan sourcen. Ik zie dan olieplatforms voor me of Skeksis die alle potentiële levenskracht en personele vermogens opslurpenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik werk dus in de olie en gas.. en ik doe altijd heel ergals mensen een titel in hen email handtekening hebben..
Vooral recruiters die een MBA gedaan hebben
Ik zou mezelf opgehangen hebben geloof ikquote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Koud hier maar ook heel zonnig
Dictafoon werk, geloof dat ik dat 3 jaar heb moeten doen, bij die duitse leidinggevende. Toen hij met pensioen ging hebben 2 de 2 dictafoons meteen weggegooid, nooit weer.
Maar een vriendin, op een advocatenkantoor, doet dat nog dagelijks, is 75-80% van haar werk, al bijna 40 jaar, bij dezelfde werkgever
Ik snap geloof ik niet wat sourcen met platforms te maken heeft geloof ik..quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik lees nu regelmatig over recruiters die gaan sourcen. Ik zie dan olieplatforms voor me of Skeksis die alle potentiële levenskracht en personele vermogens opslurpen
Tamelijk visueel ingesteld ik ja
Ik ook. Kreeg echt wel zulke banen aangeboden maar nee. Net als notulen, zeker in meetings waar je nul verstand van het onderwerp hebt, ook niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou mezelf opgehangen hebben geloof ik
Richting Duitsers (of Oostenrijkers, die zijn nog erger), zou ik dat zeker doen ja, die verwachten ook niet anders van je.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 07:29 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik vind MBA ook nauwelijks een 'titel' in die zin, maar meer een aanduiding van je opleiding. Dat lijkt me wat onzinnig.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik werk dus in de olie en gas.. en ik doe altijd heel ergals mensen een titel in hen email handtekening hebben..
Waar boort een platform in?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik snap geloof ik niet wat sourcen met platforms te maken heeft geloof ik..
In België is het ook wel een dingquote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Richting Duitsers (of Oostenrijkers, die zijn nog erger), zou ik dat zeker doen ja, die verwachten ook niet anders van je.
Jezus, dat is pechquote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:31 schreef Myraela het volgende:
Noooooh, tussen contact met de verhuurder om 08:11 en ik die het huisje wilde boeken om 08:24 is iemand me voor geweest.
Blijkbaar wel ook iemand met nog een vraag erbij, dus ze laat vandaag nog weten of het wel doorgaat. Voortaan reserveer ik ook gewoon direct wanneer ik een vraag stel. Ik vond het gisteravond wat stom om te reserveren als je al weet dat je weer gaat annuleren als het antwoord op de vraag 'nee' was geweest.quote:
Mijn vader, geen arts maar klinisch fysicus, deed dat ook. Zij hadden een heel tof wp 5.1 programma (jaren gevochten tegen de vooruitgang omdat dit zo lekker werkte) met tekstblokken die je opriep middels codes. Simpel genoeg dat alle secretaresses ermee konden werken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 06:04 schreef Clubsoda het volgende:
Bizarre baan is dat inderdaad, alsof dokters niet kunnen typen
De grond...quote:
Zo’n systeem hadden ze bij de gemeente ook toen ik daar uitzendwerk deed, met een dik boek erbij. Kreeg je een lijst met codes en dan moest je die in dat boek opzoeken en overtypen. De aangeboden vaste baan heb ik geweigerdquote:Op zaterdag 6 maart 2021 09:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn vader, geen arts maar klinisch fysicus, deed dat ook. Zij hadden een heel tof wp 5.1 programma (jaren gevochten tegen de vooruitgang omdat dit zo lekker werkte) met tekstblokken die je opriep middels codes. Simpel genoeg dat alle secretaresses ermee konden werken.
Hij zei dan iets als score x op test y, vervolgonderzoek P, bij Marie, wegens aanvullende vraag O. Advies z leverancier a. Terug hier dd-mm-jj.
Zij maakten daar met hun tekstblokken een (of meer) mooie brief van.
Dan vind ik dicteren opeens heel logisch. Ik zou het sneller typen, maar die dames vonden het veel fijner om te horen, want dan hoefden ze maar naar 1 schermding tegelijk te kijken.
Weet niet meer welke afdeling dat was. Volgens mij iets met toestemming krijgen voor diverse dingen zoals posters langs de kant van de weg, verkooprekjes bij winkels enzo. Nooit geweten (35 jaar geleden) dat daar regels voor waren. Dat was wel leuk van uitzendwerk, kwam zoveel zaken tegen waar je geen weet van hadquote:
Ik had nog een huisje op het oog in de buurt bij Isa. Naar aanleiding van dit bericht meteen maar geboekt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:31 schreef Myraela het volgende:
Noooooh, tussen contact met de verhuurder om 08:11 en ik die het huisje wilde boeken om 08:24 is iemand me voor geweest.
Slim, slim.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 09:57 schreef Tuindier het volgende:
Ik had nog een huisje op het oog in de buurt bij Isa. Naar aanleiding van dit bericht meteen maar geboekt.
Ik heb zelf een tijd in België gewoond en gewerkt. En merkte dat daar de verhouding tussen bijvoorbeeld baas en personeel sowieso op veel plekken anders zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In België is het ook wel een ding![]()
Ik vind overigens op zich niks mis met een titel, maar er komt helaas niet zelden een attitude bij kijken die ik niet zo tof vind, om het zacht uit te drukken. Ik heb redelijk wat (dieren)artsen ontmoet die zich echt verheven en denigrerend naar ander personeel gedroegen. En niet enkel in de spreekkamer. (Het begon trouwens al op de uni merkte ik in Antwerpen. Er waren best wat studenten met een air van heb ik jou daar...) Gadverdamme.
En soms is het niet eens zozeer degene met de titel die zich verheven gedraagt, maar anderen die haar/hem op een metershoog voetstuk plaatsen en dan raar opkijken als je diegene DURFT te benaderen. (Diegene zelf maakt er dan heel geen probleem van) Mijn hemel, doe eens normaal mensen
Maken en beheer van de agenda van de arts(en) en eind vd dag autoriseren/fiatteren (financ. afhandeling zorgen dat DBC's goed worden weggeschreven onder water)quote:Wat doet een medisch secretaresse?
Als medisch secretaresse voer je ondersteunende taken uit voor artsen op administratief, organisatorisch en secretarieel gebied. Het takenpakket ziet er over het algemeen als volgt uit:
Huisjes vliegen echt wegquote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:31 schreef Myraela het volgende:
Olie of gas zit toch altijd ergens in een bron?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 09:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De grond...(een formatie, niet een source)
Ik kwam (gelukkig nu nooit meer) in het verpleeghuis nog wel eens HBO-V'ers tegen die stage liepen voor een paar werken op de afdeling. My god die attitude t/o ons, klootjesvolk (verzorgenden bij dementerenden). Vaak kookte ik en zeker als ik ze wel eens hoorde als ze met elkaar spraken. Ze keken echt op ons neerquote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In België is het ook wel een ding![]()
Ik vind overigens op zich niks mis met een titel, maar er komt helaas niet zelden een attitude bij kijken die ik niet zo tof vind, om het zacht uit te drukken. Ik heb redelijk wat (dieren)artsen ontmoet die zich echt verheven en denigrerend naar ander personeel gedroegen. En niet enkel in de spreekkamer. (Het begon trouwens al op de uni merkte ik in Antwerpen. Er waren best wat studenten met een air van heb ik jou daar...) Gadverdamme.
En soms is het niet eens zozeer degene met de titel die zich verheven gedraagt, maar anderen die haar/hem op een metershoog voetstuk plaatsen en dan raar opkijken als je diegene DURFT te benaderen. (Diegene zelf maakt er dan heel geen probleem van) Mijn hemel, doe eens normaal mensen
Hier wil ik ook nog ff op reagerenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 07:43 schreef Molo het volgende:
Specifieke gerichte opleiding pas je wellicht niet exact toe de hele dag, het vermogen tot beschouwen en aan te pakken met denkkracht en -vermogen is echt een wereld van verschil in welk werkveld dan ook. En dat wordt IMO wel echt enorm goed aangeslingerd (mits mogelijk) door academische onderwijs itt de meer vakgerichte specifieke opleidingen.
Zeker, en zit sowieso natuurlijk absurd verschil in soorten mensenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier wil ik ook nog ff op reageren
Ik merk dit ook zo vaak regelmatig met nieuwe collega's. Die alle noodzakelijke opleidingen hebben die er zijn, maar toch een paar dingen missen of zoiets waardoor het in ons toch wel snel kunnen schakelen op een dynamische, complexe polikliniek, ze toch niet past op de een of andere manier.
Misschien ligt het ook aan je MBO-werk en denkniveau, daar zit echt veel niveauverschil in op de één of andere manier.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanochtend VEERTIEN KOMMA ACHT kilometer gerend![]()
Ja, het gaat echt hard! Wil ook met twee vriendinnen weg, hadden al een huisje gevonden. Maar één van de twee heeft na twee weken nog geen bevestiging van de vrije dagen dus wilde nog niet boeken. Weg huisje, logisch.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 10:57 schreef Blues het volgende:
Huisjes vliegen echt weg
Wij keken gisteren nog naar iets op Terschelling eind mei paar dagen.. vanochtend weer ff checken. Weg
Lekker bezigquote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:41 schreef Tele6 het volgende:
Wauwquote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:41 schreef Tele6 het volgende:
W00t! Vertel me eens uitgebreid hoe het ging?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:41 schreef Tele6 het volgende:
Doe ik ook even mee. Ik weet niet of het nu anders is, maar ik vond mijn opleidingen echt niet uitblinken in wat Molo beschrijft. Die van vrienden in andere vakgebieden ook meestal niet. Wel de ambitie, maar het werd maar matig waargemaakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier wil ik ook nog ff op reageren
Ik merk dit ook zo vaak regelmatig met nieuwe collega's. Die alle noodzakelijke opleidingen hebben die er zijn, maar toch een paar dingen missen of zoiets waardoor het in ons toch wel snel kunnen schakelen op een dynamische, complexe polikliniek, ze toch niet past op de een of andere manier.
Misschien ligt het ook aan je MBO-werk en denkniveau, daar zit echt veel niveauverschil in op de één of andere manier.
Spijker op de kop. Wat moeten de buren* wel niet denken?!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:07 schreef Vanyel het volgende:
Langere ketting vragen.
Of mag dat niet in de bible belt?
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit in de tuin in het zonnetje te genieten terwijl de rest vis aan het scoren is
Wat een rust hier. De doorgaande weg voor de deur hoor je bijna niet. En de vaatwasser is megastil
Behalve als hij klaar is
Achgos!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik krijg opeens knallende koppijnik was misschien toch zenuwachtiger dan ik dacht.
Lijkt me heel leuk om met deze testcase mee te doenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:14 schreef minilot het volgende:
Mijn beste vriend gaat zodadelijk (hopelijk) van maatschappelijk nut zijn als bezoeker aan het test-'dance event' van Fieldlab:
https://www.ziggodome.nl/(...)-to-live-dance-event
Best wel geinig, het (vooraf geteste) publiek draagt trackers en wordt ingedeeld in een aantal bubbels met elk weer specifieke opdrachten (wel/geen mondkapje, wel/geen anderhalve meter afstand houden, etcetera), wel benieuwd hoe het gaat zijn en wat er zoal aan bruikbare data uitkomt
Zeker!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me heel leuk om met deze testcase mee te doen
Was interview buikdansend laten plaatsvinden geen optie?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik sta kennelijk liever half naakt voor een camera te dansenDan heb ik nergens last van.
Wat was het voor interview?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Sarabi het volgende:
Ik krijg opeens knallende koppijnik was misschien toch zenuwachtiger dan ik dacht.
Het was een interview voor een kort item voor het journaal. Gewoon wat info over onze brouwerij.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat was het voor interview?
Ik ben een paar keer (telefonisch en 1x voor camera en een keer voor de radio) geinterviewd en vond dat best spannend idd! Je bent zo enorm geconcentreerd. En achteraf denk je, shit ik had dit of dat nog wel willen zeggen of anders verwoorden. En soms krijg je toch vragen of invullingen die je niet verwacht en je op het verkeerde been zetten.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Was interview buikdansend laten plaatsvinden geen optie?
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Was interview buikdansend laten plaatsvinden geen optie?
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:04 schreef minilot het volgende:
[..]
W00t! Vertel me eens uitgebreid hoe het ging?
Ik had met scheikunde en biologie 30 à 40 contacturen in de week in mijn bachelor. De bètavakken zonder labwerk zaten eerder op 4 uur per dag dan op 6-8 uur contact per dag, maar dat is nog steeds meer dan de 10 uur die ik van mensen bij rechten en psychologie en talen en zo hoorde. Die mensen bij rechten hadden ook wéken meer vakantie dan wijquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doe ik ook even mee. Ik weet niet of het nu anders is, maar ik vond mijn opleidingen echt niet uitblinken in wat Molo beschrijft. Die van vrienden in andere vakgebieden ook meestal niet. Wel de ambitie, maar het werd maar matig waargemaakt.
Wellicht had dat iets te maken met de gemiddeld 10 contacturen per week in de denkerige richtingen. Zij met veel uren deden academische beroepsopleidingen (geneeskunde, diergeneeskunde).
Van de trap af donderen als je 's nachts naar de wc moet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:10 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat is er vervelend aan een badkamer beneden?
Huisjes boekenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:42 schreef Blues het volgende:
Huisjes voor heel 2021 geboekt net![]()
voorpret
*aankomende midweek huisje Drenthe aan Zuidlaardermeer (1 week vrij)
*eind mei/begin juni (met mn verjaardag) midweek huisje in Kamperland/Zeeland ook aan 't water (2 weken vrij)
*september als kan/mag hele week huisje Corfu (2 weken vrij)
* decemberweekje niks(1 week vrij)
/autistisch als ik ben neem ik elk jaar bijna altijd dezelfde weken vrij
Oh, maar dat betreft specifiek het toilet beneden. Wij hebben bijvoorbeeld een badkamer zonder wc, maar zowel boven als beneden wel een los toiletquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Van de trap af donderen als je 's nachts naar de wc moet.
Ik wil graag niet het licht aan en mijn bril op hoeven als ik alleen maar even naar de wc ga.
'Uitgebreid' valt nooit tegen bij jou, dankjewel!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]![]()
Op hoeveel kilometer zit jij inmiddels? Ik vind het echt leuk dat ik zo ver kom met deze afstanden, ik ben naar de andere kant van de rivier gelopen en dan nog drie dorpen door
Het was prachtig loopweer. Ik heb het niet te warm gehad en niet te koud, en het was niet zo koud dat ik last van de binnenkant van m'n neus kreeg.Oh, en het waaide nauwelijks, dus het was lang niet zo zwaar op de bruggen en op de dijk
Ik ben een boel hardlopers tegengekomen, waaronder iemand van m'n sportclub die in hetzelfde Strava-clubje zit.![]()
Ik ben over de spoorbrug de rivier overgestoken, toen een eind rechtdoor, toen een zandpad langs een nieuw aangelegd meertje (3 borden "pas op drijfzand" gezien), toen weer terug naar de weg die rechtdoor liep, uiteindelijk kwam ik in een dorp en ben ik het hele dorp doorgelopen. Dan kun je linksaf op een dijk, en als je die dijk een eind af loopt kom je weer bij een brug. Ik wil ook nog een keertje rechtsaf, want er stond een bordje dat rechts een voetveer is. Maar dan moet ik eerst even nakijken waar dat veer uitkomt, wanneer hij vaart, en ik moet geld en een mondkapje mee. Het zou wel een leuke uitbreiding van de route zijn.![]()
Ik ben dit keer niet lastiggevallen door honden of door idiote medeweggebruikers![]()
Toen ik nog iets van 6 km moest, merkte ik dat ik een blaar begon te krijgen in de boog van m'n voet. Mijn sok zal er wel een beetje dubbel hebben gezeten![]()
Eenmaal thuis bleek ik ook nog een serie blaren te hebben op de topjes van mijn tenen. Dat is een gebruikelijke plek voor me (vooral mijn wijstenen) en ik snap er nog steeds niks van, want volgens mij raken ze niks behalve mijn sok.
Toen ik thuiskwam leek ik maar 13,5 km gelopen te hebben, dus heb ik nog een rondje om het blok gedaan, maar uiteindelijk bleek dat m'n GPS de hik had gehad en stukken overgeslagen haddat zal wel zijn geweest om te compenseren voor dat hij donderdag dacht dat ik zigzag had gelopen en ik dus 50% meer had gelopen dan in werkelijkheid
![]()
Ik ga nog een paar keer ongeveer deze afstand lopen vanaf hier, en dan ga ik de route van de Zevenheuvelenloop uitproberen. Hier rond de rivier is alles relatief vlak, dus dan is 15 km een stuk beter te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar duimen dat J. er zelf wel aan gedacht heeft om iets van een spijkerbroek aan te trekken. Je weet het nooit met 'm..
Let me see you stripped down to the bone
Ik wil m'n badkamer en slaapkamer (en kledingkasten) gewoon bij elkaar in de buurt. Lekker vanuit bed de douche in en andersom. Er is ook nog eens geen apart toilet, dus dan zitten je gasten altijd in je badkamer. Ik hou daar niet van.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:10 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat is er vervelend aan een badkamer beneden?
En is boven te klein om daar een badkamer te maken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil m'n badkamer en slaapkamer (en kledingkasten) gewoon bij elkaar in de buurt. Lekker vanuit bed de douche in en andersom. Er is ook nog eens geen apart toilet, dus dan zitten je gasten altijd in je badkamer. Ik hou daar niet van.Ik hou er nu bijvoorbeeld ook niet van als mensen ongevraagd naar boven lopen.
Hoe stel jij je een bron voor.. als een soort grot?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 10:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Olie of gas zit toch altijd ergens in een bron?
Dat zou handig zijn want er is weer een invasie aanstaande. Hans is goedkoper dan steeds een nieuwe muizenvalquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Die ogen van Hansje![]()
Bedenk me net, Hansje is misschien wel een echte muizenvabnger
Ik heb herbruikbare vallen, die zijn hier al op diverse plekken in het gebouw geweestquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn want er is weer een invasie aanstaande. Hans is goedkoper dan steeds een nieuwe muizenval
J heeft daar geen zin in. En hij is chef muizenvangen dus beslist.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb herbruikbare vallen, die zijn hier al op diverse plekken in het gebouw geweest
Ik denk dat, wanneer hier een muis binnenkomt, die niet zoveel zal aanrichten, maar de diva’s op jacht naar de muis des te meerquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:30 schreef minilot het volgende:
Wij zien hier op de benedenverdieping in de winter al jaren maar één muis per avond rondhollen. Ze zijn vast met meer in al die kieren en holtes van ons huis, maar aangezien we er verder geen overlast van hebben, laten we het maar zo. Wel gezellig, dat gescharrel
Die tweede fotoquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hansje is er![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Wij hebben nu ook de badkamer beneden om die reden. Wel met apart toilet gelukkig.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:19 schreef minilot het volgende:
Duidelijk, Myra
Het eerste huisje waar ik met J. woonde was volgens mij rond 1905 gebouwd en er zat oorspronkelijk überhaupt niet zoiets moderns als een badkamer inIn de jaren zestig kwam er dan een douche + wasbak bij in een aanpandig bijgebouwtje in de tuin, wat was dat waanzinnig koud douchen in de winter zeg!
Niettemin idyllische herinneringen aan
Tijdens mijn 15 minutes of fame was ik in een paar radio-programma's (NL/BE), NOS journaal en RTL nieuws en in een paar kranten. Zenuwslopen d in je hoofd klinkt het inderdaad allemaal beterquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat was het voor interview?
Ik ben een paar keer (telefonisch en 1x voor camera en een keer voor de radio) geinterviewd en vond dat best spannend idd! Je bent zo enorm geconcentreerd. En achteraf denk je, shit ik had dit of dat nog wel willen zeggen of anders verwoorden. En soms krijg je toch vragen of invullingen die je niet verwacht en je op het verkeerde been zetten.
Herkenbaar (lokaal/regionaal nieuws dan). Stom hoofd, stomme stem, verhaal had nóg beter verteld kunnen worden etc. Maar elke keer leer je bij dus elke keer wat meer tevreden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tijdens mijn 15 minutes of fame was ik in een paar radio-programma's (NL/BE), NOS journaal en RTL nieuws en in een paar kranten. Zenuwslopen d in je hoofd klinkt het inderdaad allemaal beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...wel de tofste dingen, zelf het meest tevreden over een hilarisch interview op radio Rijnmond en deelname aan een paneldiscussie met veel publiek op een pretparkbeurs in Londen.
Maar al zo lang ik me kan herinneren vind ik interviews, spreekbeurten en presentaties heel leuk om te doenAlleen maar weinig profijt van gehad zo zonder enige vorm van opleiding en carrière
Ik vind mijn hoofd en mijn stem ook tamelijk stom, maar daar hecht ik dan weer niet zoveel belang aan
Let me see you stripped down to the bone
Lidl?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn uien waren op.
Nu heb ik wortels, puntpaprika, prei, sla, champignons, mandarijnen, grapefruits, meloen. En uien. TGTG
Nou, dat!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je 15 minutes
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:03 schreef minilot het volgende:
Radio 1 en Jeugdjournaal waren voor..Mens hou op. Je hoofd is niets mis mee en je stem is leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...wel de tofste dingen, zelf het meest tevreden over een hilarisch interview op radio Rijnmond en deelname aan een paneldiscussie met veel publiek op een pretparkbeurs in Londen.
Maar al zo lang ik me kan herinneren vind ik interviews, spreekbeurten en presentaties heel leuk om te doenAlleen maar weinig profijt van gehad zo zonder enige vorm van opleiding en carrière
Ik vind mijn hoofd en mijn stem ook tamelijk stom, maar daar hecht ik dan weer niet zoveel belang aan
Hansje!dat het maar een wederzijds succes wordt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Het was zo fijn.quote:
Leuk!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het was zo fijn.Een rustige kringloop is echt genieten. Het voelt wel een beetje stom. Want als je met de huidige maatregelen een afspraak maakt om te winkelen, ga je natuurlijk eigenlijk heel gericht met een bepaald doel. Maar bij de kringloop ga je toch echt om te snuffelen want je weet niet wat ze hebben.
Dit was nog maar de dorps kringloop, volgende week naar m'n favoriete grote kringloop in Dordrecht.
Ik heb nu wat blikken gehaald (die gebruik ik om zelfgebakken koekjes weg te geven) een witte pot (om zelf te beschilderen) en ik vond dit tol-spelletje dat ik vroeger thuis ook had. En een leuk potje dat precies bij de vazen op m'n vensterbank past.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Volgens mij is het niet zo heel vreemd omquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mens hou op. Je hoofd is niets mis mee en je stem is leuk.
Lidlquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lidl?Ik heb ook een Lidl TGTG vandaag. En eentje van een Esso die toevallig precies op het juiste moment op de juiste route zit. Al een hele tijd benieuwd wat je daar krijgt.
Wat een goed idee! Even onthouden voor als de kringloop weer zonder afspraak kanquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb nu wat blikken gehaald (die gebruik ik om zelfgebakken koekjes weg te geven)
Dropfudge klinkt lekker.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:38 schreef Tele6 het volgende:
Leuke kringloopvondsten @:Myraela
Ik mocht 20 minuten winkelen in de Flying Tiger, om al mijn first world problems op te lossen als het gaat om kleuren van dingen.Ik heb nu een knalgeel notitieboek, de perfecte zwarte gelpennen en een goeie zak dropfudge.
![]()
Ze hadden geen regenboogsokken meerwel roze glitter unicornsokken, maar die waren niet in mijn maat. A heeft kleinere voeten dan ik, maar deze sokken waren een beetje té roze. Helaas.
Dat is het. Zeker een aanrader als je eens bij de Flying Tiger komtquote:
Ochquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hansje is er![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dropijsquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is het. Zeker een aanrader als je eens bij de Flying Tiger komt
Denen zijn goed in dropsmaak aan rare dingen geven. Ik heb daar ooit ijs gegeten dat half dropijs en half vanille was, met dropsaus en dropstukjes. En een drop-Magnum, dus vanille-ijs met dropsaus en een omhulling van drop.![]()
Mja, het was naar aanleiding van mijn onderzoek, waar nogal gekke dingen uitkwamen. Maar ik ga geen linkje delen want mijn naam is nogal uniekquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Herkenbaar (lokaal/regionaal nieuws dan). Stom hoofd, stomme stem, verhaal had nóg beter verteld kunnen worden etc. Maar elke keer leer je bij dus elke keer wat meer tevreden.
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je 15 minutes
Omg geweldig! Dat wil ikquote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is het. Zeker een aanrader als je eens bij de Flying Tiger komt
Denen zijn goed in dropsmaak aan rare dingen geven. Ik heb daar ooit ijs gegeten dat half dropijs en half vanille was, met dropsaus en dropstukjes. En een drop-Magnum, dus vanille-ijs met dropsaus en een omhulling van drop.![]()
Linkjes?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
Tijdens mijn 15 minutes of fame was ik in een paar radio-programma's (NL/BE), NOS journaal en RTL nieuws en in een paar kranten. Zenuwslopen d in je hoofd klinkt het inderdaad allemaal beter
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hansje is er![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar betrapte ik mezelf ook opquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:17 schreef Blues het volgende:
Ik sta op YT met mijn interview van een paar jaar geleden . Mn medebeheerder (ging over beheer van mijn/onze Utreggroep) gaf uiteraard ook wat antwoorden en dan sta ik zo stom te knikken
Ha, goede vraag. Hij is nu 37 geworden. En we kennen elkaar sinds 2008...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:06 schreef minilot het volgende:
Günther en J. zijn uit wandelen en halverwege een ijsje kopen. Ik ben de badkamer aan het schrobben. Iets in mij voelt wat knagende oneerlijkheid in zaterdagbesteding
@:Jagärtrut van harte met de Duutser!Hoeveel jaar nou alweer geworden? En hoe oud was -ie toen je 'm leerde kennen?
Gefeliciteerd met de Duutser. Hebben de jongens ‘m erg verrast?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ha, goede vraag. Hij is nu 37 geworden. En we kennen elkaar sinds 2008...
Gefeliciteerd 🎉quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ha, goede vraag. Hij is nu 37 geworden. En we kennen elkaar sinds 2008...
Ik ookquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd 🎉
Wat gaat de tijd snel.....ik weet gewoon nog dat jullie iets kregen.
Ik had mn wanten, muts en dikke sjaal al gewassen en in t mandje gedaan toen t zo zacht was. Wanten en sjaal maar weer in gebruik nu, vooral op de fiets ja 🥶❄quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrrr koudddddde wangen en oren na een stuk fietsen. Blij dat ik m’n handschoenen nog in de fietstas had.
Tgto is hier al tijden niet veel soeps. Onhandige ophaal momenten, in no time uitverkocht of veel te ver weg.
Muts heb ik deze winter niet gebruikt, zou dat ding eerst moeten zoeken. Maar als jij maandag op de fiets moet is het slim om het klaar te leggenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik had mn wanten, muts en dikke sjaal al gewassen en in t mandje gedaan toen t zo zacht was. Wanten en sjaal maar weer in gebruik nu, vooral op de fiets ja 🥶❄
Wat leuk die bijen!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:55 schreef AnneX het volgende:
Feli JT. Ja, ik weet het ook nog.![]()
En dat jijzelf er het meest beduusd van was.
Verder heb ik vanmiddag bij de jumbo ein.de.lijk paaseitjes gekocht: cappuccino, en no twee smaken. Inderdaad het gepulk aan de alu folie terwijl het eitje smelt tussen mijn vingers, is een nono.
@:Clubsoda : wat een leuke retro aldi zaken voor in de keuken.
Het broodrooster hier in huis komt nog uit het huishouden van mijn ouders.![]()
Gewoon op zijn kop houden boven de wasbak en leegschudden voor de kruimels.😂
Verder heb ik weer knuffelbijen besteld https://knuffelbijen.nl/#top
Is dat iets voor de nieuwe tuinbezitters? Vermakelijk en Leerzaam voor de kinderen.
Tja...ooit hebben wij geïmkerd met wel 3 bijenvolken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat leuk die bijen!
Wel prijzig voor de leuk alleen.
Ik heb mijn hele studententijd (en dit was niet per se kort) nooit een betastudent beter leren kennen dan een 'hoi" in het voorbijgaanquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had met scheikunde en biologie 30 à 40 contacturen in de week in mijn bachelor. De bètavakken zonder labwerk zaten eerder op 4 uur per dag dan op 6-8 uur contact per dag, maar dat is nog steeds meer dan de 10 uur die ik van mensen bij rechten en psychologie en talen en zo hoorde. Die mensen bij rechten hadden ook wéken meer vakantie dan wijherfstvakantie was voor ons alleen voor eerstejaars, en de carnavalsvakantie was anderhalve dag. (Vrijdagmiddag en maandag.) Dan hoor je die rechtenstudenten die de hele maand januari vrij hebben. Nou ja, ze hadden misschien een herkansing in januari. Onze herkansingen waren 's avonds, want dat was het enige moment dat nog over was.
Hoezo voor elke muis een nieuwe val?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn want er is weer een invasie aanstaande. Hans is goedkoper dan steeds een nieuwe muizenval
Oh er is ok nog beeldmateriaal?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Had je nou maar nooit dierenplaatjes geruildquote:
Ik weet niet of dat journaal nog terug te vinden is maar je kunt je aan een rondje googlen blijven wagenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh er is ok nog beeldmateriaal?
Tevens een klacht. Al die zinnige opmerkingen in OUD. Ik kan toch geen duimpjes blijven geven zeg.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Had je nou maar nooit dierenplaatjes geruild
Ik weet het ook niet, maar YouTube...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat journaal nog terug te vinden is maar je kunt je aan een rondje googlen blijven wagen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Sorry, ik zal snel weer iets doms zeggen, goed?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Je kunt nauwelijks ontkennen dat haar naam iets anoniemer is dan de mijne.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Jij was zo slim om de naam van je snoesje op te geven
Maar leve de linkedin-spiekmodus
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, maar YouTube...![]()
![]()
![]()
Toen ik promoveerde niet. Maar er circuleert nog wel een ouder filmpje van me, met bril, toen was ik nog wel normaal ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Geen reden om sorry te zeggen. Dier is lekkerquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:22 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst in twee maanden ofzo weer eens een stuk van een dier gegeten. Marley Spoon-optie werd ingeruild voor plotseling besluit tot kibbeling van een zeer goeie lokale viskraamNu wel het gevoel dat ik sorry moet zeggen tegen @:Candaasje in plaats van tegen de opgeofferde kabeljauw, iets in mij zegt dat dat niet klopt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
De kabeljauw is al dood, die luistert niet meer. --> Sorry tegen Candaasjequote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:22 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst in twee maanden ofzo weer eens een stuk van een dier gegeten. Marley Spoon-optie werd ingeruild voor plotseling besluit tot kibbeling van een zeer goeie lokale viskraamNu wel het gevoel dat ik sorry moet zeggen tegen @:Candaasje in plaats van tegen de opgeofferde kabeljauw, iets in mij zegt dat dat niet klopt
Goed atheïstisch standpuntquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De kabeljauw is al dood, die luistert niet meer. --> Sorry tegen Candaasje
Dagje NRW kan. Doen hordes Nederlanders. En het risico hier is van het zelfde niveau als in Nederland.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:53 schreef Molo het volgende:
B
[..]
Benieuwd wanneer Duitsland weer kan
Ik moet nodig allerlei voorraad aanvullen bij de DM
Duitsers doen hetzelfde bij ons, zag ik vandaag. Geen idee wat ze hier zoeken, er is toch bijna niks open.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Dagje NRW kan. Doen hordes Nederlanders. En het risico hier is van het zelfde niveau als in Nederland.
Wel een medisch mondkapje op.
Kom in Duitsland eens kijken. Zelfs de keurmeesters bij de dekra ondertekenen met hun titel. Die gasten zijn allemaal ingenieur.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 08:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Da's gek, ik vond een andere. Met een kuikentje.quote:
Al zou ik die gevonden hebben, dan had ik die niet gepost hier.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Da's gek, ik vond een andere. Met een kuikentje.
Een prachtig ABN sprekend kuiken zelfs. Heel normaal overkomend.
Raar.
In zoverre dat ik 'm totaal vergeten benquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je kunt nauwelijks ontkennen dat haar naam iets anoniemer is dan de mijne.
Bovenaan beginnen, met als bij afstoffenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:39 schreef PdeHoog het volgende:
Ik weet weer waarom ik een hekel had aan verhuizen
Zolder is klaar iig
En terwijl wij zwoegden deed de slowcooker zijn werkZo lekker een runderstoofpotje met aardappelpuree
Bewijs voor mijn stelling.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In zoverre dat ik 'm totaal vergeten ben
Told ya.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Da's gek, ik vond een andere. Met een kuikentje.
Een prachtig ABN sprekend kuiken zelfs. Heel normaal overkomend.
Raar.
Welke van mijn 3 uitspraken?quote:
Vast welquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:
Kan een mens duizelig worden / zijn van ongewone spierspanning / spierkrampen in schouders/nek?
Ja, tenminste heb ik wel. Dan strek ik mn nek en dat helpt iets.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:
Kan een mens duizelig worden / zijn van ongewone spierspanning / spierkrampen in schouders/nek?
Maandag zit ik onder de hunebeddenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Muts heb ik deze winter niet gebruikt, zou dat ding eerst moeten zoeken. Maar als jij maandag op de fiets moet is het slim om het klaar te leggen
Andersom heb ik iig in levenden lijve gezien. Als mijn moeder duizelig is, gaat ze haar hoofd superstil houden omdat bij iedere beweging anders alles tolt. Je hoofd krampachtig superstil houden --> nekpijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:
Ik volg het buitenland niet helemaal goed meer, maar zijn winkels en een bakkertje of koffiewinkeltje er nu open? Voor wat voer en drank tijdens/tussen het shoppen door.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Dagje NRW kan. Doen hordes Nederlanders. En het risico hier is van het zelfde niveau als in Nederland.
Wel een medisch mondkapje op.
Yepquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:48 schreef fietsie het volgende:
Dat is meer BPPD (positieduizeligheid) ga ik daarbij vanuit?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Andersom heb ik iig in levenden lijve gezien. Als mijn moeder duizelig is, gaat ze haar hoofd superstil houden omdat bij iedere beweging anders alles tolt. Je hoofd krampachtig superstil houden --> nekpijn.
Da’s t hoge noorden, daar kan het heel koud zijnquote:
Dit stukje vooral:quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thoracic_outlet_syndrome
Manisch ingespannen hobbytechnieken uitvoeren, soms maanden aan een stuk iedere dag precies hetzelfde...quote:Repetitive motions can cause enlargement of muscles which causes compression of veins. Besides, overuse injury of the upper limbs causes swellings, small bleeding, and subsequent fibrosis which would cause the thrombosis of the subclavian vein, leading to Paget–Schroetter disease or effort-induced thrombosis.[5]
Dat denk ik? Ik ben niet helemaal thuis in de namen voor dingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is meer BPPD (positieduizeligheid) ga ik daarbij vanuit?
maar dat is bij haar niet zo. Bij herhaling van de bewegingen gaat ze ofwel tegen de vlakte, ofwel ze moet kotsen.quote:Bij herhaling van de snelle hoofdbewegingen vermindert de duizeligheid of verdwijnt zelfs.
Minder fappen dus Fietsquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit stukje vooral:
[..]
Manisch ingespannen hobbytechnieken uitvoeren, soms maanden aan een stuk iedere dag precies hetzelfde...
Nou, de behandeling is dóór die nare kotsen gevoelens heen gaan, om met name de kristallen in je evenwichtsorgaan die het veroorzaken (tenzij andere oorzaak natuurlijk) los te schudden en weg te laten gaan. Zodat je erna minder last hebt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat denk ik? Ik ben niet helemaal thuis in de namen voor dingen.
Wikipedia zegt over BPPD
[..]
maar dat is bij haar niet zo. Bij herhaling van de bewegingen gaat ze ofwel tegen de vlakte, ofwel ze moet kotsen.
De super, bakker en drogist zijn hier normaal open. Eten en drinken mag enkel afhaal.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik volg het buitenland niet helemaal goed meer, maar zijn winkels en een bakkertje of koffiewinkeltje er nu open? Voor wat voer en drank tijdens/tussen het shoppen door.
Medisch mondmasker is geen probleem
Haar theorie is dat ze tijdens migraine-aanvallen / periodes met meer last van haar hersenletsel haar hersenen niet snel genoeg verwerken wat er om haar heen gebeurt, waardoor ze al wagenziek wordt van het bewegen van haar eigen hoofd.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, de behandeling is dóór die nare kotsen gevoelens heen gaan, om met name de kristallen in je evenwichtsorgaan die het veroorzaken (tenzij andere oorzaak natuurlijk) los te schudden en weg te laten gaan. Zodat je erna minder last hebt.
Is wel echt een klotebehandeling, hoewel het goed werkt
Klinkt als door een bak met spinnen moeten zwemmen met je mond open als je lijdt aan arachnofobiequote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, de behandeling is dóór die nare kotsen gevoelens heen gaan, om met name de kristallen in je evenwichtsorgaan die het veroorzaken (tenzij andere oorzaak natuurlijk) los te schudden en weg te laten gaan. Zodat je erna minder last hebt.
Is wel echt een klotebehandeling, hoewel het goed werkt
Zo werkt de behandeling van fobieën feitelijk wel jaquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Klinkt als door een bak met spinnen moeten zwemmen met je mond open als je lijdt aan arachnofobie![]()
Ah dat gaat goed komenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:35 schreef z80 het volgende:
[..]
De super, bakker en drogist zijn hier normaal open. Eten en drinken mag enkel afhaal.
Migraine is weer heel iets anders dan positieduizeligheid en ook weer dan hersenletsel.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haar theorie is dat ze tijdens migraine-aanvallen / periodes met meer last van haar hersenletsel haar hersenen niet snel genoeg verwerken wat er om haar heen gebeurt, waardoor ze al wagenziek wordt van het bewegen van haar eigen hoofd.
Ze hebben haar er therapie voor proberen te geven, waarbij ze bijvoorbeeld rechtuit over een lijn moest lopen of een punt moest proberen na te kijken, maar ze is eerder afgehaakt omdat ze het te zwaar vond.
Gebruik je dan ook eigen appels of heb je die niet?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef sigme het volgende:
Vandaag had ik Candaasje op bezoek, dus ik had vegan appelgebakjes gebakken.
Candaasje is een liefje en mijn appeltaartjes waren een tikje droog. Ik hoop op een herkansing.
Wie gaat die test controleren dan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah dat gaat goed komen![]()
Ook geen testplicht voor zo'n dagje shoppen?
Ik voorzie een tripje binnenkort, als er wat crisisdingen klaar zijn op werk
Als er morgenochtend gegeten is en de kattenbak gebruikt is weet je dat er toch ergens is. Zo merkte ik dat mijn eerste kat nog in huis wasquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Halloooo. Geen Hansje-update want ze is in het niets verdwenen. Geen idee waar ze uithangt. Ergens in de keuken. We zoeken maar niet want ze zit niet voor niets verstopt.
We hebben lekker in de tuin gewerkt. We kregen ook onverwacht bezoek van een goede vriend. En van een grondwerker die hopelijk onze tuin startklaar voor tegels en gras enzo komt maken.
Eigen appels uit de vriezer.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Gebruik je dan ook eigen appels of heb je die niet?
Ligt hier laatste pakje lamsgehakt uit de vriezer, morgen dumplings mee maken. Ik weet nu hoe het deeg maken en koken en bakken moet om perfect te worden
Das grenzpolizei?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wie gaat die test controleren dan.
Daarnaast zijn sneltesten vanaf volgende week bij Aldi verkrijgbaar. DM zal ze ook wel hebben dan.
Even vanuit NRW regels gezien.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah dat gaat goed komen![]()
Ook geen testplicht voor zo'n dagje shoppen?
Ik voorzie een tripje binnenkort, als er wat crisisdingen klaar zijn op werk
Door vermoeidheid/overprikkeling/triggers kan het hersenletsel wel meer symptomen geven dan op andere momenten, lijkt me. Dat is wat ik bedoelde met er meer last van hebben. Dat uit zich in migraine-achtige symptomen (en allerlei andere symptomen).quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Migraine is weer heel iets anders dan positieduizeligheid en ook weer dan hersenletsel.
Hersenletsel is voor zover ik weet altijd stabiel, dus dat snap ik in deze niet zo
Maar goed, ben geen behandelaar van je moeder natuurlijk
Ik heb deze tweede lockdown helemaal geen politie gezien op de grensovergangquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Das grenzpolizei?
Nee geen idee joh
En zelf zie ik geen noodzaak nu voor sneltests verder
Qua Candaasje of qua appeltaart?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef sigme het volgende:
Vandaag had ik Candaasje op bezoek, dus ik had vegan appelgebakjes gebakken.
Candaasje is een liefje en mijn appeltaartjes waren een tikje droog. Ik hoop op een herkansing.
Oh heerlijk! De combi appel en amandel of walnoot is ook zo lekker vind ikquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Eigen appels uit de vriezer.
Ik had, naast eindeloooooooze hoeveelheden appelmoes, ook wat appelpartjes ingevroren en die zijn perfect voor dit soort dingen. Ga ik volgens jaar meer doen. En eigen walnoten & amandelen.
Meer lamsgehakt is in de maak! Varkensgehakt is er ook nog best veel. We eten het zowat tegen de klippen op, en er is nog altijd meer.
Vanavond - zometeen- schouderkarbonade.
Nice! Dankquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Even vanuit NRW regels gezien.
Voor verkeer uit Nederland dat minder dan 24 uur in NRW is. En/of in NRW niet overnacht. Is er geen beperking.
Voor winkelen in noodzakelijke winkels is er enkel de mondkapbeperking. En vanaf 1-3 zijn de kappers ook weer open op afspraak.
De rest van de winkels geen idee. Daar heb ik nog geen gebruik van hoeven maken.
De BP is wel degelijk aanwezig op de wat grotere wegen. Maar met een kenteken uit de streek/kreis of Nederland geeft geen problemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb deze tweede lockdown helemaal geen politie gezien op de grensovergang![]()
Maar ja zal er al vast bij zeggen n=1 voor wat betreft het aantal grensovergangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |