abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:09:18 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198340213
CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra vindt dat de ‘tijd is gekomen’ om de maximale duur van de werkloosheidsuitkering te verkorten van twee naar één jaar
,,Het is voor mensen nodig om werk te hebben, want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’ :') :')

Dat zei Hoekstra vanmiddag tijdens een nieuwe aflevering van verkiezingsserie De Lijsttrekkers op deze nieuwssite. Hij reageerde op het CDA-plan om 600 miljoen euro te bezuinigen op de WW. Nu kunnen werklozen - die lang hebben gewerkt - nog maximaal twee jaar een werkloosheidsuitkering krijgen. Als het aan Hoekstra ligt, wordt dat maximaal één jaar.

,,Dit is een goed idee waarvoor de tijd gekomen is’’, aldus de demissionaire minister van Financiën. ,,We zien allemaal dat, omdat we langer leven en langer doorwerken, je aan de ene kant ouderen hebt die eerder willen stoppen. Aan de andere kant zie je ouderen die ook langer doorwerken. Ik zie het ook bij mijn eigen vader, die is ruim boven de pensioengerechtigde leeftijd, maar hij vindt zijn werk - hij is dokter - zo leuk dat hij één dag in de week patiënten ziet.’’

Levensgeluk
Volgens Hoekstra is het ‘de kunst om met werkgevers en werknemers afspraken te maken, zodat de mensen die dat willen gewoon door kunnen’. ,,Uiteindelijk hebben we al dat talent - of die mensen nou oud of jong, allochtoon of autochtoon zijn - nodig voor de samenleving. En het is ook voor mensen zelf nodig om werk te hebben. Want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’

In de doorrekening van het Centraal Planbureau (CPB) staat dat het plan 600 miljoen euro oplevert. De WW-uitkering gaat in de eerste twee maanden van de uitkering omhoog naar 90 procent van het oude loon. Nu is dat nog 75 procent. In de daaropvolgende vier maanden wordt het 80 procent (dat is nu 70 procent). In het laatste half jaar blijft de uitkering staan op 70 procent.

https://www.ad.nl/politie(...)-verkorten~ae73a74f/

Waar is hij mee bezig :?
Jarenlang hebben alle mensen die werken premie betaald en hun rechten opgebouwd, daar was de premie ook op gebaseerd en is in een aparte pot gestopt
Nu opeens verandert hij de regels en jat de rechten van alle werknemers af
En Wopke er zijn ook mensen die het niet leuk vinden om in de ww te zitten en graag willen werken alleen er is momenteel erg weinig werk, Corona iets van meegekregen Wopke :?
Gelukkig pomp je wel miljarden in KLM loonkosten zonder termijn er aan te stellen, maar met vooruitzicht dat het pas in 2024 weer gaat leven
Dat is iets meer dan een jaar Wopke :')
pi_198340237
Merkwaardig moment ook om dit onzalige idee te pitchen. Denkt Wopke dat hier veel draagvlak voor is?

Ik dacht het niet, Wop

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 17:10:45 ]
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:11:12 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198340251
Hoogste tijd dat deze lul met vingers zelf eens de ww ingaat en vervolgens zijn spaarcentjes op mag eten
Als hij al niet eerder naar de gevangenis moet, dit sujet is verdachte van een ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat en het onderzoek loopt al ^O^
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 17:12:53 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198340271
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoogste tijd dat deze lul met vingers zelf eens de ww ingaat en vervolgens zijn spaarcentjes op mag eten
Als hij al niet eerder naar de gevangenis moet, dit sujet is verdachte van een ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat en het onderzoek loopt al ^O^
Wopke de WW in? Die krijgt eerst nog x jaar wachtgeld en daarna een lucratieve baan in het bedrijfsleven bij een bank ofzo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198340319
Nou, tot zover mijn korte flirt met het CDA.
Wopke :W
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:19:42 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198340351
Is dit een poging om de asociale klootzakken die VVD stemmen naar het CDA te trekken?
pi_198340487
GOVVEDOMME!!!!!WERKEN :') :') niet ww trekken en halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:35:33 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198340579
BRIEFJE VAN JAN – Aan Wopke Hoekstra

U jaagt werklozen die niet meer aan de bak komen niet na twee, maar na één jaar de financiële ellende in


Meneer Hoekstra,

Daar hebben we dan de ‘gamechanger’.

Nou ja, het ‘gamechangertje’.

Het incident dat de verkiezingsuitslag fors kan beïnvloeden.

quote:
De kans dat het CDA de PVV op 17 maart passeert als tweede partij van Nederland is gisteren gereduceerd tot nul. De kans dat het CDA zakt naar de positie van vierde of zelfs vijfde partij is gestegen.
:D _O_ _O-

Door uw bizarre “de tijd is gekomen” voor het inkorten van de maximale duur van een WW-uitkering van twee naar één jaar.

Want dat is een plan waarvan de mensen in loondienst de gevolgen begrijpen.

Iedereen die 24 arbeidsjaren heeft (de jaren vanaf 1998 dat hij/zij minimaal 208 uur per jaar werkte plús de jaren tot 1998 waarin hij/zij minimaal 18 jaar was), heeft nu recht op 24 maanden WW.

Dat betekent: eerst twee maanden maximaal 3644,21 bruto per maand en daarna 22 maanden 3401,27 bruto per maand. Daarna ontvangt die persoon een bijstanduitkering van maximaal 1690,67 per maand voor samenwonenden en 1183,47 voor alleenstaanden.

In uw voorstel zakken werklozen dus na één jaar in de WW van maximaal 3401,27 euro naar minder dan de helft, 1690,67 euro per gezin. Mits ze geen spaargeld hebben of overwaarde op een koophuis, anders moeten ze dat eerst opeten. En mits ze geen partner hebben die wel betaald werk heeft, anders krijgen ze in het slechtste geval… niets (terwijl hun leven wel gebaseerd was op twee inkomens).

Kortom: u jaagt werklozen die niet meer aan de bak komen niet na twee, maar na één jaar de financiële ellende in.

Daarvoor is, volgens u, “de tijd gekomen”.

Je moet maar durven.

https://tpo.nl/2021/03/05/briefje-van-jan-aan-wopke-hoekstra-4/

Meer mensen die Wopke een ongelofelijke lul vinden :7 *O*
pi_198340719
Waarom houdt niemand van de CDA communicatie deze man tegen, eerst lekker binnen sporten en nu weer dit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 17:46:57 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198340740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:46 schreef Lowkeyz het volgende:
Waarom houdt niemand van de CDA communicatie deze man tegen, eerst lekker binnen sporten en nu weer dit.
Omdat ze stiekem graag van 'm af willen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:48:13 #11
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198340750
Zolang ze van mijn bijstandsuitkering maar afblijven!!!!!
pi_198340790
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra vindt dat de ‘tijd is gekomen’ om de maximale duur van de werkloosheidsuitkering te verkorten van twee naar één jaar
,,Het is voor mensen nodig om werk te hebben, want je houdt er ook levensgeluk aan over.’’ :') :')

Schaf dan eerst maar eens de wachtgeldregeling af. Maar dat zal wel niet want bezuinigingen mogen nooit uit de eigen portemonnee komen, alleen uit de (kleine) beurs van de burger.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:51:47 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198340796
Sowieso WW vangen :') _! Bij ons in de straat zit ook zo'n figuur, en maar uit de hoogte doen dat hij WW heeft. Schijn je voor gewerkt te moeten hebben want wij komen er niet voor in aanmerking. Hoop dat hij weer snel net als de rest van de straat in de bijstand zit.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:57:19 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198340884
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:46 schreef Lowkeyz het volgende:
Waarom houdt niemand van de CDA communicatie deze man tegen, eerst lekker binnen sporten en nu weer dit.
Omdat hij ook breed gedragen wordt intern bij het CDA

Na een volledige eerlijke open en transparante verkiezing

oohh wacht
Verkiezingen intern lukte niet want toen werd Omtzigt de winnaar en moest er gefraudeerd worden om de Jonge te laten winnen
Toen de Jonge :') wegens succes ermee stopte, hebben ze hem maar op het paard gehesen :') _O- zonder verkiezing uiteraard _O-
Partijleider Ploum de frauderende notaris wilde niet nog een keer in opspraak komen :') _O-

Wat een bak ellende daar bij het CDA :r
pi_198343155
Wat een hufterstreek van Wopke en ook een soort politieke zelfmoord om dat net voor de verkiezingen uit te spreken. Wat een domoor
Hallo
pi_198344197
Wopke was al eerder compleet de weg kwijt met zijn cryptowet. Een complete administratieve rompslomp van een ongekende orde die op je lachspieren werkt. Het zorgt ook nog voor de nodige rechtszaken.

Totaal geen feeling met de maatschappij en leeft in een bubbel.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:50:41 #17
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_198344435
Wopke is een sociopaat :Y
pi_198344645
Miljarden richting de ondernemers nu met Corona en we zien waar de rekening neergelegd gaat worden.

Dat gaan nog leuke jaren worden... *O*
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_198344849
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:58 schreef ender_xenocide het volgende:
Miljarden richting de ondernemers nu met Corona en we zien waar de rekening neergelegd gaat worden.

Dat gaan nog leuke jaren worden... *O*
En zodra alles weer open gaat en de steun valt weg zullen er wel heel wat ontslagen vallen.
https://nos.nl/l/2350475

Het zou Wopke goed uitkomen om na de corona crisis de ww te verkorten want zodra de steun ophoud zullen ondernemingen wel fors gaan reorganiseren. Dan weet je het wel.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:15:49 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198345116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:16 schreef Aurelius het volgende:
Nou, tot zover mijn korte flirt met het CDA.
Wopke :W
Weer een partij waar ik zeker NIET op ga stemmen :N
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:21:20 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198345259
Hij zit vanavond bij Shownieuws :')
Gaat hij natuurlijk weer zeggen dat hij het zo niet bedoeld heeft en het niet had moeten doen :|W

Het is en blijft een groot stuk stront :7
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:22:23 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198345284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Is dit een poging om de asociale klootzakken die VVD stemmen naar het CDA te trekken?
Dan zou die op de bijstand moeten bashen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198345626
Nou vraag ik me af hoeveel procent van de ww’ers meer dan een jaar erin zit. Ik denk zo’n beperkt aantal, dat het meer symboolpolitiek is.
Los daarvan zou ik de ww als volgt willen hervormen:
1. De ww wordt gebaseerd op 80% van het jaarsalaris, met de huidige opbouw van het aantal maandsalarissen en een maximum van 12 maandsalarissen. De ww-gerechtigde kan ervoor kiezen dit versneld op te nemen tot een maximum van 100%, of vertraagd, met een maximum van twee jaar.
2. De werkgever zal bij een tijdelijk contract een hogere transitievergoeding, namelijk twee maandsalarissen, moeten vergoeden, als hij het contract niet verlengt en niet hard kan maken dat de werknemer slecht functioneert (niet onvoldoende functioneert, maar echt verwijtbaar). Deze maatregel voorkomt een duiventil van personeel.
3. Tegen ontslag door tegenvallende behoefte aan personeel (reorganisatie, dreigend faillissement) kan een werkgever zich verzekeren, om de transitievergoeding te waarborgen.
4. Tijdelijke contracten worden voortaan aangeboden met een maximum van vijf jaar.
5. Het maximum aan tijdelijke contracten is totaal vijftien jaar, verdeeld over maximaal vijf contracten.

Daarmee krijg je meer rust op de arbeidsmarkt en hebben beide partijen meer lucht, maar ook meer balans.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:09:52 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198346492
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:34 schreef Magister_Artium het volgende:.....
Daarmee krijg je meer rust op de arbeidsmarkt en hebben beide partijen meer lucht, maar ook meer balans.
Jij dacht toch niet serieus dat Wopke daar 1 seconde mee bezig is :?
Die is machtsgeil en denkt alleen ikke ikke ikke en veel later het CDA en op de laatste plaats de burger, daar pist dit sujet overheen
En de uitslag van de verkiezingen beschouwt hij als een volmacht voor 4 jaar wanbeleid
Om te :r dit sujet
Hoort in het gevang :7
pi_198346589
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:09 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Jij dacht toch niet serieus dat Wopke daar 1 seconde mee bezig is :?
Maar ik wel. Misschien is dat de reden dat ik nu geen lijsttrekker ben van welke partij dan ook. Met mijn deugplannen wil zelfs Sylvana Simons mij in haar meest wanhopige bui niet eens in haar buurt.
pi_198347119
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:15 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Weer een partij waar ik zeker NIET op ga stemmen :N
Werd even verleid door Omtzigt en zijn sterke rol in de toeslagenaffaire. Maar hij zit nog steeds bij de verkeerde club.

Dan maar Geertje.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:16:27 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198348027
Wopke nu bij shownieuws zit alles te ontkennen en te downplayen
Om te :r
pi_198348527
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zie het ook bij mijn eigen vader, die is ruim boven de pensioengerechtigde leeftijd, maar hij vindt zijn werk - hij is dokter - zo leuk dat hij één dag in de week patiënten ziet.’’
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Levensgeluk
Volgens Hoekstra is het ‘de kunst om met werkgevers en werknemers afspraken te maken, zodat de mensen die dat willen gewoon door kunnen’.
Zou Wopke in de gaten hebben dat die mensen zoals zijn vader (die werken zo leuk vinden dat ze ondanks de pensioenleeftijd nog door werken) werkzoekenden in de WW juist in de weg zitten? Hoe kan hij dit nou uit z'n strot krijgen gelijktijdig met het idee om de WW in te korten....
pi_198353112
VVD heeft overigens precies hetzelfde voornemen in het verkiezingsprogramma staan las ik vandaag.
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 15:28:58 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198356565
Afkeer van mensen die niet met een gouden lepel in hun bek geboren zijn.

Standaard rechts denken.

Nu alleen wat populairder want ze weten het sinds Profeet Fortuyn te vermengen met buitenlanderpolitiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198367968
Twee jaar is ook te lang. 1 jaar is genoeg en anders heb je nog altijd de bijstand.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198370243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:56 schreef HSG het volgende:
Twee jaar is ook te lang. 1 jaar is genoeg en anders heb je nog altijd de bijstand.
2 jaar krijg je niet zomaar hé, moet je ook jaren en jaren voor werken en premies voor afgedragen hebben. Dit zijn dus over het algemeen de minder courante werknemers. Dan is 2 jaar helemaal niet gek en is 1 jaar erg kort
Hallo
pi_198370372
Vergeet niet dat de ww periode al van 3 naar 2 jaar is gebracht dankzij de liberalen, en dat ook D'66, de draaikont partij, het daar mee eens was.
Dus, VVD, CDA en D'66 gaat het niet worden, en links is sowieso een verloren zaak voor Nederland.
Dus dat wordt een tegen stem op het FvD of de PVV, omdat er geen andere betere keuze is.
pi_198370410
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:45 schreef Accordtje het volgende:

[..]


[..]

Zou Wopke in de gaten hebben dat die mensen zoals zijn vader (die werken zo leuk vinden dat ze ondanks de pensioenleeftijd nog door werken) werkzoekenden in de WW juist in de weg zitten? Hoe kan hij dit nou uit z'n strot krijgen gelijktijdig met het idee om de WW in te korten....
Dit is niet waar.

Die werkloosheid in Griekenland zou anders heel laag moeten zijn met die lage pensioenleeftijd.

Overigens genoeg wetenschappelijke papers over te vinden. Pensioenleeftijd en unemployment zijn niet gerelateerd aan elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198370418
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:07 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

2 jaar krijg je niet zomaar hé, moet je ook jaren en jaren voor werken en premies voor afgedragen hebben. Dit zijn dus over het algemeen de minder courante werknemers. Dan is 2 jaar helemaal niet gek en is 1 jaar erg kort
Dat is zeker niet kort.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198370487
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke nu bij shownieuws zit alles te ontkennen en te downplayen
Om te :r
Bij Shownieuws ook :')
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198370506
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:56 schreef HSG het volgende:
Twee jaar is ook te lang. 1 jaar is genoeg en anders heb je nog altijd de bijstand.
Mensen met een koophuis hebben dan na 3-4 maanden vergeefs solliciteren al een potentieel gigantisch probleem.
pi_198370609
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:57 schreef bamibij het volgende:

[..]

Mensen met een koophuis hebben dan na 3-4 maanden vergeefs solliciteren al een potentieel gigantisch probleem.
Dit dus, dus een jaar is zeker kort. Vooral voor de minder courante banen of leeftijden.
Hallo
pi_198370803
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:57 schreef bamibij het volgende:

[..]

Mensen met een koophuis hebben dan na 3-4 maanden vergeefs solliciteren al een potentieel gigantisch probleem.
Hoezo na 3 of 4 maanden al?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198370838
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:07 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

2 jaar krijg je niet zomaar hé, moet je ook jaren en jaren voor werken en premies voor afgedragen hebben. Dit zijn dus over het algemeen de minder courante werknemers. Dan is 2 jaar helemaal niet gek en is 1 jaar erg kort
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:57 schreef bamibij het volgende:

[..]

Mensen met een koophuis hebben dan na 3-4 maanden vergeefs solliciteren al een potentieel gigantisch probleem.
Het motiveert ze extra om zo snel mogelijk een nieuwe baan te zoeken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198370848
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoezo na 3 of 4 maanden al?
Potentieel. De stress en onzekerheid zal dan gigantisch toenemen, een jaar is te kort. 2 jaar is een goede periode.
pi_198370853
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:37 schreef HSG het volgende:

[..]


[..]

Het motiveert ze extra om zo snel mogelijk een nieuwe baan te zoeken.
Gehoord over corona? Waanzin om nu met dit plan te komen. Bezuinigingsmaatregel.
pi_198370867
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:39 schreef bamibij het volgende:

[..]

Gehoord over corona? Waanzin om nu met dit plan te komen. Bezuinigingsmaatregel.
Het leven kan niet altijd eerlijk zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198370887
Ik ken mensen met seizoenswerk die elke winter ca twee maanden thuis zitten met een WW uitkering. Die gaan die 90% niet erg vinden _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198371034
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken mensen met seizoenswerk die elke winter ca twee maanden thuis zitten met een WW uitkering. Die gaan die 90% niet erg vinden _O-
Dat was een tijd terug toch ook een ding in het nieuws? Over buitenlandse werknemers waar geloof ik hun arbeidsverleden in eigen land meetelde voor de ww duur hier? Mensen van 18 met al 7 jaar arbeidsverleden en zo.
pi_198371154
Dat is makkelijk beslissen als je zelf in aanmerking komt voor een wachtgeldregeling van ruim 3 jaar.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:10:36 #47
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198371218
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:56 schreef HSG het volgende:
Twee jaar is ook te lang. 1 jaar is genoeg en anders heb je nog altijd de bijstand.
In de bijstand mag je eerst al je eigen vermogen (spaargeld en eventuele woning) opeten voordat je in aanmerking komt voor geld. Je raakt dus alles kwijt wat je hebt opgebouwd. Als je dan in een zielig flatje drie hoog in Overvecht woont, kan je weer op zoek naar een baan. Lekker sociaal allemaal.

Echt, zo relaxt is die bijstand niet hoor.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:12:44 #48
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198371248
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:37 schreef HSG het volgende:

[..]


[..]

Het motiveert ze extra om zo snel mogelijk een nieuwe baan te zoeken.
Iedereen die zijn baan verliest, wilt zo snel mogelijk weer werken. Denk je ook dat er een mogelijkheid bestaat dat er geen werk is? Met dank aan 10 jaar liberaal wanbeleid.
pi_198371254
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:10 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

In de bijstand mag je eerst al je eigen vermogen (spaargeld en eventuele woning) opeten voordat je in aanmerking komt voor geld. Je raakt dus alles kwijt wat je hebt opgebouwd. Als je dan in een zielig flatje drie hoog in Overvecht woont, kan je weer op zoek naar een baan. Lekker sociaal allemaal.

Echt, zo relaxt is die bijstand niet hoor.
Je kunt natuurlijk ook op zoek naar een baan vóór je alles wat je opgebouwd hebt kwijt bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 7 maart 2021 @ 10:14:58 #50
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198371268
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook op zoek naar een baan vóór je alles wat je opgebouwd hebt kwijt bent.
Ja, is dat altijd een mogelijkheid? Soms is het werk er niet, dat kan ook hè. Voordat je met omscholing een baan hebt, ben je wel meer dan een jaar verder.
pi_198371297
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:14 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ja, is dat altijd een mogelijkheid? Soms is het werk er niet, dat kan ook hè. Voordat je met omscholing een baan hebt, ben je wel meer dan een jaar verder.
Dat klopt. Maar je presenteert het alsof je niet mag zoeken naar een baan terwijl je nog bezittingen hebt. De meeste mensen die hun baan verliezen hebben echt al lang een baan voor ze alles kwijt zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198371302
Wopke is bij WNL op Zondag.
Het is echt een kloon van Rutte.

Veel blablabla maar niks zeggen. Doet me denken aan externe consultants op het werk.

[ Bericht 19% gewijzigd door Aurelius op 07-03-2021 10:22:59 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 10:19:33 #53
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_198371326
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:00 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat een hufterstreek van Wopke en ook een soort politieke zelfmoord om dat net voor de verkiezingen uit te spreken. Wat een domoor
Net of die niet wil winnen inderdaad.. en misschien is er wel iets voor te zeggen maar sowieso niet nu met alles wat er nog aankomt aan economische problemen dadelijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 7 maart 2021 @ 10:48:24 #54
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198371711
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar je presenteert het alsof je niet mag zoeken naar een baan terwijl je nog bezittingen hebt. De meeste mensen die hun baan verliezen hebben echt al lang een baan voor ze alles kwijt zijn.
Als je hoogopgeleid bent wel ja.
pi_198372095
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:48 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Als je hoogopgeleid bent wel ja.
Laag opgeleid ook maar je moet bereid zijn ook banen te accepteren die nu door mensen uit Polen etc worden gedaan omdat Nederlanders zich er te goed voor voelen.
pi_198372116
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:37 schreef JannekeC5 het volgende:
Vergeet niet dat de ww periode al van 3 naar 2 jaar is gebracht dankzij de liberalen, en dat ook D'66, de draaikont partij, het daar mee eens was.
Dus, VVD, CDA en D'66 gaat het niet worden, en links is sowieso een verloren zaak voor Nederland.
Dus dat wordt een tegen stem op het FvD of de PVV, omdat er geen andere betere keuze is.
Als je denkt dat zij voor deze wijziging gaan liggen heb ik nog een brug die ik je wil verkopen.
pi_198372134
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook op zoek naar een baan vóór je alles wat je opgebouwd hebt kwijt bent.
Een nieuwe baan vinden is na een bepaalde leeftijd niet zo eenvoudig meer.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:42:28 #58
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198372352
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:22 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Laag opgeleid ook maar je moet bereid zijn ook banen te accepteren die nu door mensen uit Polen etc worden gedaan omdat Nederlanders zich er te goed voor voelen.
Was het maar zo. Arbeidsmigranten zijn gewoon goedkoper dan Nederlanders, bedrijven zullen voor simpel werk altijd kijken naar mensen die ze kunnen uitbuiten. Dat is het makkelijkst en goedkoopst bij arbeidsmigranten.
pi_198372550
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:34 schreef Magister_Artium het volgende:
Nou vraag ik me af hoeveel procent van de ww’ers meer dan een jaar erin zit.
Zo'n 40.000 (lopende uitkeringen). Procent of vijftien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198372611
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken mensen met seizoenswerk die elke winter ca twee maanden thuis zitten met een WW uitkering. Die gaan die 90% niet erg vinden _O-
Schilders hebben ieder jaar 3 maanden ww. Als je al die tijd bij elkander optelt kom je wel op meer dan 2 jaar uit. En mensen die al 40 jaar gewerkt hebben en nog nooit met de ww te maken hebben gehad mogen het opvreten. Want dat zijn over Het algemeen de ouderen die ook nog moeilijk werk zullen vinden dat enigzins past bij hun laatste genoten inkomen. En laat het de jongeren van nu zijn die daar straks het meeste last van krijgen met deze afbraak.

Iedereen die voor 1965 geboren is zal nog iaow krijgen. Dat wil zeggen dat die groep hun bakstenen niet hoeven op te vreten.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:02:28 #61
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_198372652
Ik vraag me altijd af hoe politici dit soort voorstellen naar buiten kunnen brengen, wetende dat zij zelf recht hebben op een uiterst riante wachtgeldregeling. Het is niks meer of minder dan vanuit een ivoren toren de gewone burger beledigen en kleineren. En ach ja, die 600 miljoen haal je makkelijk ergens anders vandaan, er vanuit gaande dat het echt nodig om op sociale zekerheid te bezuinigen.
pi_198372662
Ik weet niet hoor, maar waar is dat tweede jaar ww goed voor? Als je niet binnen 12 maanden een nieuwe baan kan vinden, dan gaat er echt iets goed fout. En het wordt ook nog gekoppeld aan minder achteruitgang in het begin.

Dus een prima plan.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:04:14 #63
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_198372679
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
Ik weet niet hoor, maar waar is dat tweede jaar ww goed voor? Als je niet binnen 12 maanden een nieuwe baan kan vinden, dan gaat er echt iets goed fout. En het wordt ook nog gekoppeld aan minder achteruitgang in het begin.

Dus een prima plan.
Je mag blij zijn, met name als je 50 jaar of ouder bent, dat je uberhaupt nog een enigszins redelijk betaalde baan vindt.
pi_198372733
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:22 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Laag opgeleid ook maar je moet bereid zijn ook banen te accepteren die nu door mensen uit Polen etc worden gedaan omdat Nederlanders zich er te goed voor voelen.
Het is niet een kwestie van je te goed voelen. Het gaat om een verlies van inkomen.

Ik zou vandaag nog graag aardbeien willen plukken. Maar dan zal ik gemiddeld 2000 euro netto moeten inleveren. Maw het probleem is het gigantisch verlies aan inkomen.
pi_198372742
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
Ik weet niet hoor, maar waar is dat tweede jaar ww goed voor? Als je niet binnen 12 maanden een nieuwe baan kan vinden, dan gaat er echt iets goed fout. En het wordt ook nog gekoppeld aan minder achteruitgang in het begin.

Dus een prima plan.
Dit dus.

En dat 50-plussers moeite hebben om een nieuwe baan te vinden, verandert een jaartje meer WW natuurlijk niks aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198372765
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:04 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Je mag blij zijn, met name als je 50 jaar of ouder bent, dat je uberhaupt nog een enigszins redelijk betaalde baan vindt.
Ja, maar de ww is gemaakt voor overbrugging. Het heeft niet zoveel zin om die te verlengen voor mensen die uiteindelijk toch terug gaan vallen naar de bijstand.

Dan beter minder inkomensverlies in de eerste maanden lijkt mij.
pi_198372784
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

En dat 50-plussers moeite hebben om een nieuwe baan te vinden, verandert een jaartje meer WW natuurlijk niks aan.
Yep.

Waarom is dat voor zoveel mensen toch zo moeilijk om te begrijpen?
pi_198372787
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
Ik weet niet hoor, maar waar is dat tweede jaar ww goed voor? Als je niet binnen 12 maanden een nieuwe baan kan vinden, dan gaat er echt iets goed fout. En het wordt ook nog gekoppeld aan minder achteruitgang in het begin.

Dus een prima plan.
Wat dacht je van omscholing dat bij je aansluit. Dat ze eerst daar maar eens voor zorgen.
pi_198373060
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat dacht je van omscholing dat bij je aansluit. Dat ze eerst daar maar eens voor zorgen.
Daar is toch de transitievergoeding voor lijkt mij. Dat veel mensen die vergoeding niet gebruiken voor omscholing is vers twee.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:24:12 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198373063
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:15 schreef RedFever007 het volgende:
Weer een partij waar ik zeker NIET op ga stemmen :N
’CDA verloor deze week 2 zetels’ ^O^

Bij de peiling deze week zien we wel enige beweging, maar kleiner dan normaal negen dagen voordat de stembureaus openen.Terwijl de campagnes nu al wel losgebarsten zijn en de lijsttrekkers met grote regelmaat in de media verschijnen, zo meldt Maurice de Hond in zijn peiling zondag.

Het CDA verloor deze week 2 zetels (naar 17) en de VVD 1 zetel (naar 32). Die 3 zetels komen per saldo terecht bij D66 (14), FVD (5) en Volt (2). Bij1 en Code Oranje komen in zijn peiling ook uit op 1 zetel en JA21 op 3. De PVV staat in deze peiling virtueel op 24 zetels.

https://www.telegraaf.nl/(...)r-deze-week-2-zetels

Is dit het Wopke effect |:( _O-

Goed bezig dan vorige week ook al een daling _O-
pi_198373177
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar is toch de transitievergoeding voor lijkt mij. Dat veel mensen die vergoeding niet gebruiken voor omscholing is vers twee.
Een opleiding dat bij je aansluit duurt vaak wel meer dan een jaar. Zelfs 2 jaar kan vrij kort zijn. Ik geef het je te doen.
Ik kon de huur betalen van mijn jongste dochter die een switch maakte van schilder naar machine bankwerker. Die kon tijdens de opleiding niet eens de huur betalen. Nu was dat op vrijwille basis. Maar dan nog. Maar die had geen zin meer op ieder jaar 3 maanden in de ww als schilder te zitten.
Helaas tijdens de opleiding een salaris van circa 1100 euro. Dat 2 jaar lang. Als schilder was het salaris gemiddeld 2100 euro netto. Een achteruitgang 1000 euro als je zelfstandig woont met een huur van 750 euro vang je zo niet even op. Na de opleiding was dat probleem er uiteraard niet meer.

Maar goed dit was op vrijwille basis. Het geeft wel aan dat omscholing niet zomaar even werkt. Zeker niet als je het in een totaal andere branche gaat zoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 07-03-2021 12:46:02 ]
pi_198373457
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

En dat 50-plussers moeite hebben om een nieuwe baan te vinden, verandert een jaartje meer WW natuurlijk niks aan.
Met die redenatie kun je het ook gelijk afschaffen. Een mbo opleiding om je te laten omscholen duurt gemiddeld 2 jaar. En dan moet het UWV je ook niet lastig vallen. Daar zit ook nog een probleem.
pi_198373513
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar is toch de transitievergoeding voor lijkt mij. Dat veel mensen die vergoeding niet gebruiken voor omscholing is vers twee.
Ik weet niet hoe het werkt. Maar als er nog maar een jaar ww overblijft dan krijg je ook geen bijstand vanwege die vergoeding. De kans is groot dat je die eerst mag opvreten.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:53:16 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198373515
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

En dat 50-plussers moeite hebben om een nieuwe baan te vinden, verandert een jaartje meer WW natuurlijk niks aan.
Het heeft een positief effect op de lonen, de kwaliteit van het werk en de match met werk:

https://voxeu.org/article(...)r-market-functioning
https://wol.iza.org/artic(...)b-match-quality/long

Verder is dit na de afbraak van het ontslagrecht en de ontslagvergoedingen natuurlijk weer de zoveelste afbraak van werknemersrechten, waarbij er vrijwel niets voor in de plaats terug komt.

Zaak is om het relatief lage aantal gezonde levensjaren omhoog te krijgen:
https://ec.europa.eu/euro(...)ife_years_statistics

Dan doet dit minder/geen pijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2021 @ 13:27:24 #75
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_198373983
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, maar de ww is gemaakt voor overbrugging. Het heeft niet zoveel zin om die te verlengen voor mensen die uiteindelijk toch terug gaan vallen naar de bijstand.

Dan beter minder inkomensverlies in de eerste maanden lijkt mij.
Dus wat jij eigenlijk hiermee zegt is dat WW voor mensen die geen zicht hebben op nieuwe werk afgeschaft moet worden? Dus van een betaalde baan van de 1 op andere dag meteen de bijstand in? Wat voor toekomst hebben mensen in deze situatie dan nog?
pi_198374090
Beginnen mensen het nu eens door te krijgen dat het een afgesproken wedstrijdje is voor de verkiezingen iedere keer?

Bepaalde partijen gaan om de tafel zitten en gaan dan afspreken wie welke onderwerpen in de media zal gooien.

Het is puur stemmen en kiezers beïnvloeden
Zorgen dat VVD de grootste word door de meeste negativiteit op andere partijen af te dragen met dit soort krankzinnige plannen.

Dan mogen ze meeregeren.

Van te voren word natuurlijk eerst goed bekeken hoeveel stemmen er, traditioneel want het wijkt nauwelijks af al ~10 jaar lang, er naar welke partijen ongeveer zullen gaan.

Dan hoef je alleen maar wat partijen van te voren uit te sluiten, wat ze niet schromen op publiekelijk en ruim van te voren kenbaar te maken en klaar is kees.

"Democratie" alleen wanneer het uit komt.
pi_198374754
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Merkwaardig moment ook om dit onzalige idee te pitchen. Denkt Wopke dat hier veel draagvlak voor is?

Ik dacht het niet, Wop
Dit maar met name de argumentatie.
Mensen vinden werken leuk dus schaffen we de ww voor een groot deel af.

Als we dan toch bezig zijn schaf dan ook de bijstand en minimumloon af.

Overigens is de ww een verzekering. Krijg ik een hoger nettoloon wanneer het afgeschaft wordt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198374855
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit maar met name de argumentatie.
Mensen vinden werken leuk dus schaffen we de ww voor een groot deel af.

Als we dan toch bezig zijn schaf dan ook de bijstand en minimumloon af.

Overigens is de ww een verzekering. Krijg ik een hoger nettoloon wanneer het afgeschaft wordt?
Dat hoger nettoloon zou je wel van verwachten dat vakbonden dit gaan uit onderhandelen waarna je de mogelijkheid moet worden geboden om dat hoger nettoloon via een collectief weer in te zetten voor een reparatie van de ww. Zo is dat bij mijn werkgever ook gegaan. Ik heb daarmee nog steeds recht op 3 jaar ww. Of je van dat recht in de praktijk gebruikt kunt maken is dan nog maar de vraag.

Zeker is wel dat, wat ik ook doe, 3 jaar lang aangevuld word tot 70% van mijn laatst genoten loon al moet ik van het UWV papier gaan prikken voor het minimum loon. Maw dan wil ik best papier prikken mocht ik niets anders vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 07-03-2021 14:21:54 ]
pi_198374972
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat hoger nettoloon zou je wel van verwachten dat vakbonden dit gaan uit onderhandelen waarna je de mogelijkheid moet worden geboden om dat hoger nettoloon via een collectief weer in te zetten voor een reparatie van de ww. Zo is dat bij mijn werkgever ook gegaan. Ik heb daarmee nog steeds recht op 3 jaar ww. Of je van dat recht in de praktijk gebruikt kunt maken id dan nog maar de vraag.

Zeker is wel dat, wat ik ook doe, 3 jaar lang aangevuld word tot 70% van mijn laatst genoten loon al moet ik van het UWV papier gaan prikken voor het minimum loon. Maw dan wil ik best papier prikken mocht ik niets anders vinden.
Ik heb dat ook al heb ik daar wel weer mijn vraagtekens bij.

3 jaar ww heb je pas na 36 jaar werken en dan ook nog in die sector. Anders gooi je dat 10tje per maand weg. Ergo met name ouderen hebben er iets aan en jongeren betalen er voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198375066
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb dat ook al heb ik daar wel weer mijn vraagtekens bij.

3 jaar ww heb je pas na 36 jaar werken en dan ook nog in die sector. Anders gooi je dat 10tje per maand weg. Ergo met name ouderen hebben er iets aan en jongeren betalen er voor.
Of dat sector gerelateerd is durf ik niet te zeggen. Tot zover heb ik mij daar niet in verdiept. Goed dat je het even aankaart. Ik ga dit nog voor mijzelf uitzoeken. Het totaal aantal jaren heb ik wel maar niet in een sector. Juist vanwege de kosten die zo laag zijn neem je die extra verzekering wel. Daar ben ik mogelijk wat te laks in.
  zondag 7 maart 2021 @ 15:49:03 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198376607
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
"Democratie" alleen wanneer het uit komt.
pi_198377334
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een opleiding dat bij je aansluit duurt vaak wel meer dan een jaar. Zelfs 2 jaar kan vrij kort zijn. Ik geef het je te doen.
Ik kon de huur betalen van mijn jongste dochter die een switch maakte van schilder naar machine bankwerker. Die kon tijdens de opleiding niet eens de huur betalen. Nu was dat op vrijwille basis. Maar dan nog. Maar die had geen zin meer op ieder jaar 3 maanden in de ww als schilder te zitten.
Helaas tijdens de opleiding een salaris van circa 1100 euro. Dat 2 jaar lang. Als schilder was het salaris gemiddeld 2100 euro netto. Een achteruitgang 1000 euro als je zelfstandig woont met een huur van 750 euro vang je zo niet even op. Na de opleiding was dat probleem er uiteraard niet meer.

Maar goed dit was op vrijwille basis. Het geeft wel aan dat omscholing niet zomaar even werkt. Zeker niet als je het in een totaal andere branche gaat zoeken.

Tsja, als je scholing nodig hebt als je je baan kwijtraakt, dan kun je gokken op dat je je pensioen haalt, of zorgen dat je je scholing doet in de avonduren zodat je minder kwetsbaar bent.
pi_198377354
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het werkt. Maar als er nog maar een jaar ww overblijft dan krijg je ook geen bijstand vanwege die vergoeding. De kans is groot dat je die eerst mag opvreten.
Niet als je de opleiding al hebt betaald.
pi_198377379
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:27 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dus wat jij eigenlijk hiermee zegt is dat WW voor mensen die geen zicht hebben op nieuwe werk afgeschaft moet worden? Dus van een betaalde baan van de 1 op andere dag meteen de bijstand in? Wat voor toekomst hebben mensen in deze situatie dan nog?
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat dat extra jaar geen zin heeft.
pi_198377448
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tsja, als je scholing nodig hebt als je je baan kwijtraakt, dan kun je gokken op dat je je pensioen haalt, of zorgen dat je je scholing doet in de avonduren zodat je minder kwetsbaar bent.
Scholing in een geheel andere sector. Scholing binnen je eigen sector ben je altijd al mee bezig.

Maar buiten dat is die ww ook een vangnet mocht je wel werk vinden maar het verlies aan inkomen is te groot. Dan is de aanvulling toch tot 70% en dat twee jaar ipv 1 jaar. In die zin heeft dat extra jaar dus wel degelijk zin.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:35:21 #86
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198377608
Als je in de ww zit en je wilt scholing dan heb je toestemming van het UWV nodig om het te doen. UWV verwacht dat je voor de ww uitkering dat je verplicht solliciteert.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198377631
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als je in de ww zit en je wilt scholing dan heb je toestemming van het UWV nodig om het te doen. UWV verwacht dat je voor de ww uitkering dat je verplicht solliciteert.
Dat gaf ik ook al aan. Het UWV is een storende factor.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:46:41 #88
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198377774
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat gaf ik ook al aan. Het UWV is een storende factor.
Overheen gelezen:,-). Eerst zou gewoon mogelijk moeten zijn om vanuit een WW uitkering of bijstand uitkering aan omscholing eventueel betaald door een uitkering instantie voordat je de uitkeringen gaat versoberen.

Ik ben meer een voorstander van een idee als basisinkomen waarbij mensen zelf kunnen beslissen in welke vakgebieden zich willen ontplooien. Dan is eigenlijk gezeur over betaalbaarheid. Dat is een andere discussie en dan beter in een ander topic worden gevoerd dan hier.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198377822
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Overheen gelezen:,-). Eerst zou gewoon mogelijk moeten zijn om vanuit een WW uitkering of bijstand uitkering aan omscholing eventueel betaald door een uitkering instantie voordat je de uitkeringen gaat versoberen.

Ik ben meer een voorstander van een idee als basisinkomen waarbij mensen zelf kunnen beslissen in welke vakgebieden zich willen ontplooien. Dan is eigenlijk gezeur over betaalbaarheid. Dat is een andere discussie en dan beter in een ander topic worden gevoerd dan hier.
Dat je er overheen gelezen had snap ik. Dat ligt niet jou. Het was in de draad daarvoor waar ik dit meermaals aangaf.
pi_198380058
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Overheen gelezen:,-). Eerst zou gewoon mogelijk moeten zijn om vanuit een WW uitkering of bijstand uitkering aan omscholing eventueel betaald door een uitkering instantie voordat je de uitkeringen gaat versoberen.

Ik ben meer een voorstander van een idee als basisinkomen waarbij mensen zelf kunnen beslissen in welke vakgebieden zich willen ontplooien. Dan is eigenlijk gezeur over betaalbaarheid. Dat is een andere discussie en dan beter in een ander topic worden gevoerd dan hier.
We hebben net honderden miljarden uitgegeven om 10.000 - 20.000 levens te redden, dus als er al geld was voor dit soort zaken (nee), dan is dat er nu zeker niet meer.
pi_198380530
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:17 schreef Aurelius het volgende:
Wopke is bij WNL op Zondag.
Het is echt een kloon van Rutte.

Veel blablabla maar niks zeggen. Doet me denken aan externe consultants op het werk.
Hij komt dan ook bij Bain (of McKinsey) vandaan :D
  zondag 7 maart 2021 @ 19:46:54 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198381184
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:10 schreef tjoptjop het volgende:
Hij komt dan ook bij Bain (of McKinsey) vandaan :D
Van uurtje factuurtje naar smijten met miljarden voor KLM :')
pi_198381283
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Van uurtje factuurtje naar smijten met miljarden voor KLM :')
Aan die facturen is niks 'tje'
  zondag 7 maart 2021 @ 20:03:41 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198381458
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:53 schreef tjoptjop het volgende:
Aan die facturen is niks 'tje'
Idd dankzij de vork is 1 uurtje opeens 4 uurtjes |:) :r
  zondag 7 maart 2021 @ 20:19:44 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198381790
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beginnen mensen het nu eens door te krijgen dat het een afgesproken wedstrijdje is voor de verkiezingen iedere keer?

Bepaalde partijen gaan om de tafel zitten en gaan dan afspreken wie welke onderwerpen in de media zal gooien.

Het is puur stemmen en kiezers beïnvloeden
Zorgen dat VVD de grootste word door de meeste negativiteit op andere partijen af te dragen met dit soort krankzinnige plannen.

Dan mogen ze meeregeren.

Van te voren word natuurlijk eerst goed bekeken hoeveel stemmen er, traditioneel want het wijkt nauwelijks af al ~10 jaar lang, er naar welke partijen ongeveer zullen gaan.

Dan hoef je alleen maar wat partijen van te voren uit te sluiten, wat ze niet schromen op publiekelijk en ruim van te voren kenbaar te maken en klaar is kees.

"Democratie" alleen wanneer het uit komt.
Wat Hoekstra nu weer roept is een teken dat politici in principe wereldvreemd zijn en ook niets gaan leren van zaken als de toeslagenaffaire en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:30:48 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198382047
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:19 schreef Megumi het volgende:
Wat Hoekstra nu weer roept is een teken dat politici in principe wereldvreemd zijn en ook niets gaan leren van zaken als de toeslagenaffaire en dergelijke.
Klopt als een bus, enkel machtsgeil en egotripperij
Daarom hoort dit sujet ook kaalgeplukt in het gevang, anders leert hij het nooit
Icm een beroepsverbod voor de rest van zijn leven
Iedereen die nog denkt dat hij geschikt is voor deze baan :')
  zondag 7 maart 2021 @ 20:38:29 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198382235
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt als een bus, enkel machtsgeil en egotripperij
Daarom hoort dit sujet ook kaalgeplukt in het gevang, anders leert hij het nooit
Icm een beroepsverbod voor de rest van zijn leven
Iedereen die nog denkt dat hij geschikt is voor deze baan :')
Kaal geplukt en in het gevang omdat je van mening bent dat mensen te lang een WW uitkering hebben gaat me een tik te ver. Wel mogen politici eens na gaan denken hoe het verder gaat met vertrouwen tussen de burger en overheid en waarom zij met een redelijk riante vergoeding op het blauw zitten en wie zij dienen.

Met uitspraken als hij of zij moet het gevang in of zelfs dood gaan we niks oplossen. Of een vorm van constructieve discussie starten naar mijn mening althans. Want dat Pieter Herman Omtzigt niet meer veilig over straat naar zijn werk kan is meer dan triest natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:48:36 #98
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198382541
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:38 schreef Megumi het volgende:
Kaal geplukt en in het gevang omdat je van mening bent dat mensen te lang een WW uitkering hebben gaat me een tik te ver
Aangifte is al gedaan van een ambsmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat tegen oa Wopke
Kwestie van tijd voordat hij in het gevang zit :7
Nu wachten op de parlementaire enquête kot en hij is helemaal afgebrand tot zijn enkels en rijp voor het gevang
En dat is dik verdiend voor zo een sujet die ons vertrouwen zo ernstig heeft misbruikt :7
  zondag 7 maart 2021 @ 20:53:32 #99
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198382665
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:38 schreef Megumi het volgende:
..Want dat Pieter Herman Omtzigt niet meer veilig over straat naar zijn werk kan is meer dan triest natuurlijk.
Dat klopt Pieter is een held en die moeten we koesteren
Enige waar hij bang voor moet zijn is de bvd, die ook van Traa deskundig uitgeschakeld heeft

Van Traa verwierf landelijke bekendheid door zijn voorzitterschap van de parlementaire enquête naar opsporingsmethoden van politie en justitie, de zogenoemde IRT-enquête. Eind '96 stemde Van Traa als enige van de regeringscoalitie voor een motie van de oppositie die het plan van aanpak rond de IRT-affaire als onvoldoende afkeurde. Hij gaf daarmee als ex-voorzitter van de enquêtecommissie uiting aan zijn ongenoegen over de bestuurlijke aanpak van de opsporingscrisis.

https://www.trouw.nl/nieu(...)erongelukt~b6d7f040/

Vermoord dus
  zondag 7 maart 2021 @ 20:54:50 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198382696
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Aangifte is al gedaan van een ambsmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat tegen oa Wopke
Kwestie van tijd voordat hij in het gevang zit :7
Nu nachten wachten op de parlementaire enquête kot en hij is helemaal afgebrand tot zijn enkels en rijp voor het gevang
En dat is dik verdiend voor zo een sujet die ons vertrouwen zo ernstig heeft misbruikt :7
Op zich heeft het OM al besloten dat vervolging niet mogelijk is. Voor zover ik weet. En in de zaak van de toeslagen affaire gaat het om het falen van een hele rechtsstaat. Daar kun je niet een persoon voor verantwoordelijk houden. En juist iedereen. Tot nu toe hebben maar een paar politici echt hun verantwoordelijk genomen. Maar omdat ook rechters mede schuldig zijn en ook ambtenaren gaat deze zaak lastig worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:56:57 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198382743
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:53 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat klopt Pieter is een held en die moeten we koesteren
Enige waar hij bang voor moet zijn is de bvd, die ook van Traa deskundig uitgeschakeld heeft

Van Traa verwierf landelijke bekendheid door zijn voorzitterschap van de parlementaire enquête naar opsporingsmethoden van politie en justitie, de zogenoemde IRT-enquête. Eind '96 stemde Van Traa als enige van de regeringscoalitie voor een motie van de oppositie die het plan van aanpak rond de IRT-affaire als onvoldoende afkeurde. Hij gaf daarmee als ex-voorzitter van de enquêtecommissie uiting aan zijn ongenoegen over de bestuurlijke aanpak van de opsporingscrisis.

https://www.trouw.nl/nieu(...)erongelukt~b6d7f040/

Vermoord dus
Ik lees nergens in het artikel dat dit een politieke moord is? Het gaat om een verkeersongeluk. En zie ook op zich geen logische reden deze man te vermoorden vanuit de context van de BVD en de AIVD. 007 bestaat in films. En moord word vaak toegepast tegen externe bedreigingen. Ik zie geen enkele reden waarom een Nederlandse inlichtingen dienst Van Traa zou willen vermoorden.

Eerder zou ik het OM zelf verdenken als ik het echt richting een complot zou willen sturen maar dat sluit ik ook wel uit. Want de IRT-enquête ging niet over de inlichtingen diensten maar over de inzet van informanten door het OM en politie en andere opsporingsdiensten. En een agent op laten we zeggen de A10 ik geef Van Traa even een tik op de weg als agent bij de politie zie ik niet gebeuren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 07-03-2021 21:45:35 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:39:55 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198385295
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:56 schreef Megumi het volgende:
Ik lees nergens in het artikel dat dit een politieke moord is? Het gaat om een verkeersongeluk. En zie ook op zich geen logische reden deze man te vermoorden vanuit de context van de BVD en de AIVD. 007 bestaat in films. En moord word vaak toegepast tegen externe bedreigingen. Ik zie geen enkele reden waarom een Nederlandse inlichtingen dienst Van Traa zou willen vermoorden.
Verkeersongeluk :')
Gracia Monaco
Diana UK

https://www.crimesite.nl/(...)op-maarten-van-traa/

Van Traa had compromitterend materiaal en er zouden koppen gaan rollen van mensen die nog steeds mooie sier maken.

http://assadaaka.nl/index(...)egels_en_doofpotten2
pi_198385690
Hé leuk, complotgekkies gaan het overnemen hier.
  zondag 7 maart 2021 @ 23:12:42 #104
13309 nostra
ask why
pi_198385836
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:10 schreef tjoptjop het volgende:
Hij komt dan ook bij Bain (of McKinsey) vandaan :D
Voor een partner van McKinsey is-ie de laatste tijd wel wereldvreemd bezig. Zat-ie op Public & Social of wat?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198385852
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Voor een partner van McKinsey is-ie de laatste tijd wel wereldvreemd bezig. Zat-ie op Public & Social of wat?
Zat ie daar niet gewoon op de HR?
  zondag 7 maart 2021 @ 23:14:15 #106
13309 nostra
ask why
pi_198385859
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:38 schreef Megumi het volgende:
Kaal geplukt en in het gevang omdat je van mening bent dat mensen te lang een WW uitkering hebben gaat me een tik te ver.
Het is @ikweethetookniet hè, ze is nu nog vrij mild.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 7 maart 2021 @ 23:23:35 #107
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198385986
VVD, CDA en FvD, allemaal partijen gestut door dubieuze miljonairs en geheimzinnige stichtingen.

Komt dan ook van fraudekoningen McKinsey vandaan, wat ze afkopen met honderden miljoenen aan schikkingen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2021 @ 23:26:59 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198386021
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik lees nergens in het artikel dat dit een politieke moord is? Het gaat om een verkeersongeluk. En zie ook op zich geen logische reden deze man te vermoorden vanuit de context van de BVD en de AIVD. 007 bestaat in films. En moord word vaak toegepast tegen externe bedreigingen. Ik zie geen enkele reden waarom een Nederlandse inlichtingen dienst Van Traa zou willen vermoorden.

Eerder zou ik het OM zelf verdenken als ik het echt richting een complot zou willen sturen maar dat sluit ik ook wel uit. Want de IRT-enquête ging niet over de inlichtingen diensten maar over de inzet van informanten door het OM en politie en andere opsporingsdiensten. En een agent op laten we zeggen de A10 ik geef Van Traa even een tik op de weg als agent bij de politie zie ik niet gebeuren.
De BVD hield zich bezig met staatsveiligheid en de stabiliteit van het bestuurlijke systeem. Dat raakt gecompromitteerd wanneer de grootschalige grijze gebieden en verwevenheid tussen onderwereld en bovenwereld naar boven komt, de rol van het verduisterende financiële systeem, en de (mogelijke) werkelijke agenda's en belangen achter het verbieden van wiet. Reken er maar op dat Willem Endstra geen uitzondering en black swan vormt.

Fred Teeven zat dan ook ooit als waakhond bij de commissie die de verwevenheid moest onderzoeken (in 2008). De man die in het geheim deals van miljoenen sloot met criminelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2021 @ 23:41:33 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198386121
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tsja, als je scholing nodig hebt als je je baan kwijtraakt, dan kun je gokken op dat je je pensioen haalt, of zorgen dat je je scholing doet in de avonduren zodat je minder kwetsbaar bent.
Zucht. Mensen werken keihard en maken zelfs overuren, worden moe, en dan moeten ze daarbovenop nog in de avonduren bijscholen op eigen kosten.

Het is niet voor niets zo dat de meeste fatsoenlijke banen studiemiddagen kennen, dus gewoon overdag. Zo gaat dat ook in de landen die Hoekstra citeert.

Race to the bottom. Amerikaanse toestanden, daar zijn jullie op uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2021 @ 23:56:17 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198386219
Toename werkdruk ('job strain') terwijl de lonen achterbleven:



Als muizen in een looprad.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198386235
Alsof loon een 1 op 1 relatie heeft met werkdruk. Lol
Sinds ik niet meer in het onderwijs werk ervaar ik veel minder werkdruk voor meer loon.
pi_198388148
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht. Mensen werken keihard en maken zelfs overuren, worden moe, en dan moeten ze daarbovenop nog in de avonduren bijscholen op eigen kosten.

Het is niet voor niets zo dat de meeste fatsoenlijke banen studiemiddagen kennen, dus gewoon overdag. Zo gaat dat ook in de landen die Hoekstra citeert.

Race to the bottom. Amerikaanse toestanden, daar zijn jullie op uit.
Nee, hoor. Van mij hoeft niemand dat. Men mag ook gewoon schoonmaakwerk gaan doen omdat men niet in zichzelf heeft geïnvesteerd.

Ik zie alleen niet in waarom de overheid het op moet lossen voor degenen die niet in zichzelf wensten te investeren. Omdat we een en ander voor iedereen betaalbaar moeten houden.

Het overheidsinfuus werkt niet meer als er meer output nodig is dan input kan worden gegenereerd.

En verreweg de meeste mensen werken niet zo hard, laat staan veel uren.
  maandag 8 maart 2021 @ 09:54:20 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198388385
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Van mij hoeft niemand dat. Men mag ook gewoon schoonmaakwerk gaan doen omdat men niet in zichzelf heeft geïnvesteerd.

Ik zie alleen niet in waarom de overheid het op moet lossen voor degenen die niet in zichzelf wensten te investeren. Omdat we een en ander voor iedereen betaalbaar moeten houden.

Het overheidsinfuus werkt niet meer als er meer output nodig is dan input kan worden gegenereerd.

En verreweg de meeste mensen werken niet zo hard, laat staan veel uren.
Dus wel degelijk race to the bottom en dan nog wat leuke (morele) chantage erbij. Werk jarenlang en betaal je premie, maar als je de zak kijgt ga je maar schoonmaken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 8 maart 2021 @ 11:00:10 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198389188
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 00:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
Alsof loon een 1 op 1 relatie heeft met werkdruk. Lol
Sinds ik niet meer in het onderwijs werk ervaar ik veel minder werkdruk voor meer loon.
Dat staat dan ook helemaal niet in mijn post. Er staat dat de lonen over de gehele breedte zijn achtergebleven (en de belastingen op grote bedrijven met een kwart gedaald).

Maar Nederland is dan ook een nogal klootzakkerig land geworden.



So the results are, for the most part, unsurprising.

Power/competition values are associated with a hierarchical worldview in which some people are just better than others. It’s a view held by white, able-bodied, heterosexual men more than any other group. These values are associated with a lack of concern about inequality and a whole host of prejudiced views. They’re also associated with a desire for money and superiority, with violence, and with over-consumption.
Care/empathy values, on the other side, are associated with egalitarian views and positive attitudes towards other groups.

https://publicinterest.or(...)dices-across-europe/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198389289
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat staat dan ook helemaal niet in mijn post. Er staat dat de lonen over de gehele breedte zijn achtergebleven (en de belastingen op grote bedrijven met een kwart gedaald).
Die suggestie doe je wel degelijk in je bijdrage

quote:
Maar Nederland is dan ook een nogal klootzakkerig land geworden.
Vandaar dat de Nederlanders een van de meest gelukkige volkeren zijn op deze aardkloot. Het staat je overigens geheel vrij om te vertrekken als alles hier kut is voor je.
pi_198394686
quote:
8s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus wel degelijk race to the bottom en dan nog wat leuke (morele) chantage erbij. Werk jarenlang en betaal je premie, maar als je de zak kijgt ga je maar schoonmaken.
Ja, er bestaat nu eenmaal niet zoiets als een levenslang recht op een hoog inkomen. Dat steeds minder mensen zich willen voorbereiden op slechtere tijden moeten we niet nog eens extra gaan stimuleren door maar gratis geld uit te gaan geven.
pi_198394710
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat staat dan ook helemaal niet in mijn post. Er staat dat de lonen over de gehele breedte zijn achtergebleven (en de belastingen op grote bedrijven met een kwart gedaald).

Maar Nederland is dan ook een nogal klootzakkerig land geworden.

[ afbeelding ]

So the results are, for the most part, unsurprising.

Power/competition values are associated with a hierarchical worldview in which some people are just better than others. It’s a view held by white, able-bodied, heterosexual men more than any other group. These values are associated with a lack of concern about inequality and a whole host of prejudiced views. They’re also associated with a desire for money and superiority, with violence, and with over-consumption.
Care/empathy values, on the other side, are associated with egalitarian views and positive attitudes towards other groups.

https://publicinterest.or(...)dices-across-europe/
Juist bedrijven zijn steeds meer belasting gaan betalen en van links tot ‘rechts’ staat in de programma’s dat ze bedrijven nog meer willen gaan belasten.

En maar gek vinden als straks de bedrijven zich elders vestigen.
pi_198395089
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat staat dan ook helemaal niet in mijn post. Er staat dat de lonen over de gehele breedte zijn achtergebleven (en de belastingen op grote bedrijven met een kwart gedaald).

Maar Nederland is dan ook een nogal klootzakkerig land geworden.

[ afbeelding ]

So the results are, for the most part, unsurprising.

Power/competition values are associated with a hierarchical worldview in which some people are just better than others. It’s a view held by white, able-bodied, heterosexual men more than any other group. These values are associated with a lack of concern about inequality and a whole host of prejudiced views. They’re also associated with a desire for money and superiority, with violence, and with over-consumption.
Care/empathy values, on the other side, are associated with egalitarian views and positive attitudes towards other groups.

https://publicinterest.or(...)dices-across-europe/
Klopt het is hier behoorlijk slecht geworden omdat hier de achterlijke leiders de leiding over het land hebben, waardoor waardevollere mensen weinig koopkracht hebben en geen kans hebben om meer koopkracht te verkrijgen.
pi_198395090
Wel expats importeren die onze banen inpikken en wanneer we daardoor in de WW belanden worden we nog eens extra hard genaaid want de WW wordt beperkt. Overheid bedankt. Eikels.
pi_198395337
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, er bestaat nu eenmaal niet zoiets als een levenslang recht op een hoog inkomen. Dat steeds minder mensen zich willen voorbereiden op slechtere tijden moeten we niet nog eens extra gaan stimuleren door maar gratis geld uit te gaan geven.
WW is geen gratis geld. Daar betalen werkgevers premie voor. We hebben het niet over zzp'ers die daar een keuze in kunnen maken hoe men zich laat verzekeren.
pi_198395563
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Juist bedrijven zijn steeds meer belasting gaan betalen en van links tot ‘rechts’ staat in de programma’s dat ze bedrijven nog meer willen gaan belasten.

En maar gek vinden als straks de bedrijven zich elders vestigen.
Maar wel jaarlijks schilders en andere beroepen die aan het seizoen gekoppeld zijn ieder jaar 3 maanden de WW in duwen. En als je al die jaren bij elkander optelt kom je op wel meer dan 2 jaar uit.

Maar mensen die onafgebroken werken dan is die ww wat overigens door werkgevers afgedragen word plots te veel. Ondertussen klotst het geld door de EU heen met de miljarden. Maar voor een arbeider moeten alle rechten daar maar voor schuiven.
pi_198395575
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:50 schreef NothingHappened het volgende:
Wopke is een sociopaat :Y
Inderdaad ik zou 'm van alles toe willen wensen waar je hier normaal een ban voor krijgt.
Maar de regenten zijn dus terug bij het CDA. Het type dat opgegroeid is in een omgeving waar nooit ontslagen vallen
Totaal geen idee van wat het begrip "conjunctuur" in de echte wereld betekent.
En daarom denken dat er meer banen beschikbaar zijn of dat mensen harder solliciteren als je ze geen uitkering geeft.

Dit soort lui en deze praatjes is nou net wat we nu niet nodig hebben. Mensen die hun baan hebben gehouden tijdens corona moeten juist nu de centen laten rollen die ze lange tijd niet kwijt konden.
En bange mensen geven geen geld uit ! Een klapmongool als aanvoerder van het cda. Ik hoop op minder dan 5 zetels voor deze gristenhonden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  maandag 8 maart 2021 @ 17:55:38 #123
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198395783
De geesten van Ruud Lubbers en Onno Ruding dwalen weer door het CDA.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198395921
quote:
8s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus wel degelijk race to the bottom en dan nog wat leuke (morele) chantage erbij. Werk jarenlang en betaal je premie, maar als je de zak kijgt ga je maar schoonmaken.
Dat schoonmaken is wat mij betreft het probleem niet. Het inkomensverlies, daar gaat het om. En je omscholen naar een andere sector kost tijd. Bovendien een stageplaats die je nooit kunt vervullen als je nu nog werkt.
maw wil ik mij nu vanuit de techniek laten omscholen tot zorgmedewerker zal ik twee dagen naar school moeten en 3 dagen stage moeten lopen. Dat zal mijn huidige baas nooit toestaan. Die staat alleen vakgerelateerde opleidingen toe die in het belang zijn van het bedrijf. En juist bij beroepen waar je met de handen moet werken op enig niveau zal je stage moeten lopen.

Daarom is die 2 jaar ww van belang. Dan word je aangevuld.

En dan moet het UWV ook nog meewerken.

Dan zorgen ook steeds minder bedrijven voor het intern opleiden. Dwz zonder kennis instromen en dan al in een functie schaal ingedeeld worden. Je zult dan naar het mbo moeten BBL.
pi_198396056
Alsof iedereen ook de mogelijkheden en capaciteiten heeft om tot een willekeurig (maar bij voorkeur veel gevraagd) vakgebied om te scholen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198396199
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Alsof iedereen ook de mogelijkheden en capaciteiten heeft om tot een willekeurig (maar bij voorkeur veel gevraagd) vakgebied om te scholen.
Dat speelt inderdaad ook nog een rol.
pi_198397336
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De geesten van Ruud Lubbers en Onno Ruding dwalen weer door het CDA.
En vergeet Donner niet.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_198401843
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

WW is geen gratis geld. Daar betalen werkgevers premie voor. We hebben het niet over zzp'ers die daar een keuze in kunnen maken hoe men zich laat verzekeren.
Doet allemaal niets af aan dat mensen ook voor zichzelf moeten leren zorgen. Als ik alles voor mijn dochters doe, worden ze hulpeloos. Nu zijn ze juist heel zelfredzaam voor hun leeftijd.
pi_198401864
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar wel jaarlijks schilders en andere beroepen die aan het seizoen gekoppeld zijn ieder jaar 3 maanden de WW in duwen. En als je al die jaren bij elkander optelt kom je op wel meer dan 2 jaar uit.

Maar mensen die onafgebroken werken dan is die ww wat overigens door werkgevers afgedragen word plots te veel. Ondertussen klotst het geld door de EU heen met de miljarden. Maar voor een arbeider moeten alle rechten daar maar voor schuiven.
Ik ben ook tegen overig misbruik van de ww.
pi_198401943
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De geesten van Ruud Lubbers en Onno Ruding dwalen weer door het CDA.
Realisme dus. Wat is daar mis mee?
pi_198402029
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Alsof iedereen ook de mogelijkheden en capaciteiten heeft om tot een willekeurig (maar bij voorkeur veel gevraagd) vakgebied om te scholen.
Nee, maar als je toch terugvalt naar de bijstand, dan is het niet zo relevant of dat in 2022 of 2023 zal plaatsvinden.
pi_198403415
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, maar als je toch terugvalt naar de bijstand, dan is het niet zo relevant of dat in 2022 of 2023 zal plaatsvinden.
Dat slaat nergens op. Met die redenatie kun je ook zeggen dat het niet relevant is om dan überhaupt ww te krijgen.
Maar ik hoor je nooit over de premie die werkgevers moeten afdragen. Hoe gaan we daar dan mee om. Ik neem aan dat je dan de lonen wilt verhogen omdat werkgevers die premie niet meer hoeven af te dragen zodat we dan collectief voor een reparatie van de ww kunnen kiezen?
pi_198403577
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Doet allemaal niets af aan dat mensen ook voor zichzelf moeten leren zorgen. Als ik alles voor mijn dochters doe, worden ze hulpeloos. Nu zijn ze juist heel zelfredzaam voor hun leeftijd.
Als mensen jarenlang gewerkt hebben zijn ze dus zelfredzaam. Maar ik hekel de gemakzucht hoe er over de lagere arbeidersklasse gedacht word. Hypocriet zeggen hoe ze gewaardeerd worden en heel hard nodig maar ondertussen hun arbeidersrechten afbreken en mogen ook nog tot 70 werken.
pi_198403677
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Met die redenatie kun je ook zeggen dat het niet relevant is om dan überhaupt ww te krijgen.
Maar ik hoor je nooit over de premie die werkgevers moeten afdragen. Hoe gaan we daar dan mee om. Ik neem aan dat je dan de lonen wilt verhogen omdat werkgevers die premie niet meer hoeven af te dragen zodat we dan collectief voor een reparatie van de ww kunnen kiezen?
Nee, het geld wordt nu besteedt om de ww initieel hoger te maken.
pi_198403689
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als mensen jarenlang gewerkt hebben zijn ze dus zelfredzaam. Maar ik hekel de gemakzucht hoe er over de lagere arbeidersklasse gedacht word. Hypocriet zeggen hoe ze gewaardeerd worden en heel hard nodig maar ondertussen hun arbeidersrechten afbreken en mogen ook nog tot 70 werken.
Dit geldt gewoon voor eenieder. Dus waar heb je het over?
pi_198403731
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het geld wordt nu besteedt om de ww initieel hoger te maken.
:) Dit is wel een giller waar niemand intrapt.
pi_198403737
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit geldt gewoon voor eenieder. Dus waar heb je het over?
Dat weet jij heel goed waar ik het over heb.
pi_198404600
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Doet allemaal niets af aan dat mensen ook voor zichzelf moeten leren zorgen. Als ik alles voor mijn dochters doe, worden ze hulpeloos. Nu zijn ze juist heel zelfredzaam voor hun leeftijd.
Dus je geeft je dochters geen zakgeld en gratis eten ze moeten eerst maar huishoudelijke taken doen voordat ze daar recht op hebben. En omdat je echt principieel bent qua zelfredzaamheid en wars van overheidssteun zie je natuurlijk af van kinder en de opvangtoeslag. :')
pi_198404604
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 00:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) Dit is wel een giller waar niemand intrapt.
Dat hoort gewoon bij het voorstel. Lees de OP maar.
pi_198404608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 00:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat weet jij heel goed waar ik het over heb.
Ik weet heel goed welke niet bestaande tegenstelling jij probeert te creëren, maar het slaat verder nergens op.
pi_198404639
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 06:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus je geeft je dochters geen zakgeld en gratis eten ze moeten eerst maar huishoudelijke taken doen voordat ze daar recht op hebben. En omdat je echt principieel bent qua zelfredzaamheid en wars van overheidssteun zie je natuurlijk af van kinder en de opvangtoeslag. :')
Wat een gebrabbel. Ik financier de overheid met stevige bedragen (wel binnenkort fors minder, ik ben gekke henkie niet), dus ik ben meer dan zelfredzaam.

En nergens pleit ik voor geen overheidssteun, ik pleit voor niet meer dan noodzakelijk. En zo gaat dat ook bij mijn kinderen: ik help ze slechts waar nodig.
pi_198404707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat een gebrabbel. Ik financier de overheid met stevige bedragen (wel binnenkort fors minder, ik ben gekke henkie niet), dus ik ben meer dan zelfredzaam.

En nergens pleit ik voor geen overheidssteun, ik pleit voor niet meer dan noodzakelijk. En zo gaat dat ook bij mijn kinderen: ik help ze slechts waar nodig.
En zo hebben trouwe werknemers die al jaren in vaste dienst zijn de WW premie ook al jaren afgedragen omdat er bepaalde verwachtingen bijhoren en die worden nu weer eens verder aangevallen door de neoliberale nachtmerrie.

Dat er tegelijkertijd door diezelfde neo liberalen een framewerk geschapen is waarbij werkgevers hun flexibele schil werknemers kunnen hebben maar hierdoor de ww extra belasten wordt weer eens vergeten. Werkgevers met flexibele schillen worden dus constant geholpen terwijl bij een andere bedrijfsvoering dit niet noodzakelijk zou moeten zijn. WW premie maar hoger maken voor werkgevers die veel vaker mensen weer in de ww schoppen lijkt me een veel beter plan.

Noodzakelijk wat is noodzakelijk in de optiek van mensen met veel eigen vermogen en een goede hersencapaciteit is niets noodzakelijk, maar hoe groot percentage van onze maatschappij valt in die groep?
pi_198405294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:
En zo hebben trouwe werknemers die al jaren in vaste dienst zijn de WW premie ook al jaren afgedragen
Werknemers betalen geen WW-premie.

quote:
WW premie maar hoger maken voor werkgevers die veel vaker mensen weer in de ww schoppen lijkt me een veel beter plan.
De WW-premie voor vast personeel is dan ook lager dan voor tijdelijk personeel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198405597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat een gebrabbel. Ik financier de overheid met stevige bedragen (wel binnenkort fors minder, ik ben gekke henkie niet), dus ik ben meer dan zelfredzaam.

En nergens pleit ik voor geen overheidssteun, ik pleit voor niet meer dan noodzakelijk. En zo gaat dat ook bij mijn kinderen: ik help ze slechts waar nodig.
Iedereen is vroeg of laat afhankelijk van een ander.
pi_198405857
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als mensen jarenlang gewerkt hebben zijn ze dus zelfredzaam. Maar ik hekel de gemakzucht hoe er over de lagere arbeidersklasse gedacht word. Hypocriet zeggen hoe ze gewaardeerd worden en heel hard nodig maar ondertussen hun arbeidersrechten afbreken en mogen ook nog tot 70 werken.
Er zijn hier teveel leiders met veel koopkracht die normale mensen niet evenveel koopkracht gunnen. Dat is al decennia het probleem.
pi_198406202
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zo hebben trouwe werknemers die al jaren in vaste dienst zijn de WW premie ook al jaren afgedragen omdat er bepaalde verwachtingen bijhoren en die worden nu weer eens verder aangevallen door de neoliberale nachtmerrie.

Dat er tegelijkertijd door diezelfde neo liberalen een framewerk geschapen is waarbij werkgevers hun flexibele schil werknemers kunnen hebben maar hierdoor de ww extra belasten wordt weer eens vergeten. Werkgevers met flexibele schillen worden dus constant geholpen terwijl bij een andere bedrijfsvoering dit niet noodzakelijk zou moeten zijn. WW premie maar hoger maken voor werkgevers die veel vaker mensen weer in de ww schoppen lijkt me een veel beter plan.

Noodzakelijk wat is noodzakelijk in de optiek van mensen met veel eigen vermogen en een goede hersencapaciteit is niets noodzakelijk, maar hoe groot percentage van onze maatschappij valt in die groep?
Moet je nagaan als een schilder ieder jaar 3 maanden in de ww zit. En in die periode moet je ook nog voor het UWV klaar staan en een cursus solliciteren volgen etc. Maar het contract voor de maand maart tot en met november/december voor het daaropvolgende jaar ligt al klaar. De uitzendbureau's regelen de ww prima voor je. Daar hoef je zelf geen energie in te steken. Die hebben nu mazzel met die 2 maanden 90% met dit voorstel.

Mijn jongste dochter was er helemaal klaar mee om ieder jaar daarmee geconfronteerd te worden en heeft zich vrijwillig laten omscholen tot de metaal met nu inmiddels een vast contract. Maar volgens VEM ben je niet zelfredzaam als ik tijdens die periode even moet bijspringen als ouder om die omscholing mogelijk te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 09-03-2021 09:45:22 ]
pi_198408176
Vind zelf 2 jaar WW ook wel erg veel, ooit een keer in de ww gezeten, gelukkig na de eerste maand weer werk gevonden (opzich prima een maandje relaxen) maar moet er niet aan denken om 2 jaar thuis te zitten.

Vind dan ook wel dat de heffingen die we voor de WW betalen ook naar beneden moeten, maar dat zal wopke vast niet zien zitten.
pi_198408591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:58 schreef 111210 het volgende:
Vind zelf 2 jaar WW ook wel erg veel, ooit een keer in de ww gezeten, gelukkig na de eerste maand weer werk gevonden (opzich prima een maandje relaxen) maar moet er niet aan denken om 2 jaar thuis te zitten.

Vind dan ook wel dat de heffingen die we voor de WW betalen ook naar beneden moeten, maar dat zal wopke vast niet zien zitten.
Het is ook niet de bedoeling om 2 jaar thuis te blijven. En de meeste die al jaren werken en niet ziek zijn gaan daar ook niet vanuit.

Maar het is een aanvulling op je laatst genoten loon mocht je te maken krijgen met omscholing naar een andere branche of ander onvoorzien ongemak.
Godzijdank heb ik nog nooit gebruik hoeven te maken van deze regeling. En het moet heel gek lopen wil dat ooit gebeuren. Maar je weet het maar nooit.

Desondanks blijf ik voorstander van een goed sociaal vangnet voor zij die het nodig hebben. En daar betaal ik graag belasting voor.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 12:34:09 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198408719
Zoals eerder aangehaald zitten er gewoon voordelen aan zo een systeem, waaronder hogere en duurzamere lonen, en dat mensen minder snel opnieuw werkloos raken:

https://wol.iza.org/artic(...)b-match-quality/long
https://voxeu.org/article(...)r-market-functioning

Maar goed, de rechtse politiek dicht het ene 'gat', het ene misstand, en laat dan een nieuwe misstand en uitbuitingsmechanisme ontstaan...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198408724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

En zo hebben trouwe werknemers die al jaren in vaste dienst zijn de WW premie ook al jaren afgedragen omdat er bepaalde verwachtingen bijhoren en die worden nu weer eens verder aangevallen door de neoliberale nachtmerrie.

Dat er tegelijkertijd door diezelfde neo liberalen een framewerk geschapen is waarbij werkgevers hun flexibele schil werknemers kunnen hebben maar hierdoor de ww extra belasten wordt weer eens vergeten. Werkgevers met flexibele schillen worden dus constant geholpen terwijl bij een andere bedrijfsvoering dit niet noodzakelijk zou moeten zijn. WW premie maar hoger maken voor werkgevers die veel vaker mensen weer in de ww schoppen lijkt me een veel beter plan.

Noodzakelijk wat is noodzakelijk in de optiek van mensen met veel eigen vermogen en een goede hersencapaciteit is niets noodzakelijk, maar hoe groot percentage van onze maatschappij valt in die groep?
Waarom moet ik de domheid van een ander financieren?
pi_198408731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iedereen is vroeg of laat afhankelijk van een ander.
Daarom: niet meer dan noodzakelijk.

Iedereen aan het staatsinfuus kan nu eenmaal niet.
pi_198408752
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Moet je nagaan als een schilder ieder jaar 3 maanden in de ww zit. En in die periode moet je ook nog voor het UWV klaar staan en een cursus solliciteren volgen etc. Maar het contract voor de maand maart tot en met november/december voor het daaropvolgende jaar ligt al klaar. De uitzendbureau's regelen de ww prima voor je. Daar hoef je zelf geen energie in te steken. Die hebben nu mazzel met die 2 maanden 90% met dit voorstel.

Mijn jongste dochter was er helemaal klaar mee om ieder jaar daarmee geconfronteerd te worden en heeft zich vrijwillig laten omscholen tot de metaal met nu inmiddels een vast contract. Maar volgens VEM ben je niet zelfredzaam als ik tijdens die periode even moet bijspringen als ouder om die omscholing mogelijk te maken.
Welke 3 maanden zijn dat? En is er dan niet ander seizoenswerk wat je kan doen?

Begrijp mij goed, ik vind het idioot dat het kan, werknemers 3 maanden in de ww stallen, maar daarnaast geldt ook gewoon de wet van wie wil werken vindt vrijwel altijd een baan.
pi_198408763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daarom: niet meer dan noodzakelijk.

Iedereen aan het staatsinfuus kan nu eenmaal niet.
WW is geen staatsinfuus. Alvorens je überhaupt recht hebt op 2 jaar moet je al heel wat jaren gewerkt hebben.
pi_198408772
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is ook niet de bedoeling om 2 jaar thuis te blijven. En de meeste die al jaren werken en niet ziek zijn gaan daar ook niet vanuit.

Maar het is een aanvulling op je laatst genoten loon mocht je te maken krijgen met omscholing naar een andere branche of ander onvoorzien ongemak.
Godzijdank heb ik nog nooit gebruik hoeven te maken van deze regeling. En het moet heel gek lopen wil dat ooit gebeuren. Maar je weet het maar nooit.

Desondanks blijf ik voorstander van een goed sociaal vangnet voor zij die het nodig hebben. En daar betaal ik graag belasting voor.
Maar dan zou ik zeggen: voor diegenen die omscholing nodig hebben een specifieke regeling waarbij men ook echt gaat omscholen en de transitievergoeding ingeleverd wordt voor die omscholing. Dan mag het wat mij betreft zelfs verlengd worden naar 3 jaar.

Maar niet twee jaar loze brieven schrijven en dan ook nog een extraatje in de vorm van de transitievergoeding ernaast.
pi_198408797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals eerder aangehaald zitten er gewoon voordelen aan zo een systeem, waaronder hogere en duurzamere lonen, en dat mensen minder snel opnieuw werkloos raken:

https://wol.iza.org/artic(...)b-match-quality/long
https://voxeu.org/article(...)r-market-functioning

Maar goed, de rechtse politiek dicht het ene 'gat', het ene misstand, en laat dan een nieuwe misstand en uitbuitingsmechanisme ontstaan...
Uitbuiting in Nederland ken ik eigenlijk alleen van de kleine werkgever die wordt uitgebuit door zijn personeel.

Sowieso wordt het eens tijd dat kleine werkgevers niet behandeld worden als de grote jongens, maar ja... de kans dat ooit de grote bedrijven een keer minder bevoordeeld worden is erg klein, want de complete politiek zit vuistdiep in hun reet.
pi_198408815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

WW is geen staatsinfuus. Alvorens je überhaupt recht hebt op 2 jaar moet je al heel wat jaren gewerkt hebben.
Dat weet ik. Maar goed, zie mijn reactie op hoe ik omscholen zie in dit verband. Uiteindelijk willen we hetzelfde: dat mensen geholpen worden. Alleen denk ik dat mensen niet geholpen worden met het huidige systeem van pappen en nathouden, waar de kwaadwillenden echt heel erg goed misbruik van kunnen maken.
pi_198408846
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welke 3 maanden zijn dat? En is er dan niet ander seizoenswerk wat je kan doen?

Begrijp mij goed, ik vind het idioot dat het kan, werknemers 3 maanden in de ww stallen, maar daarnaast geldt ook gewoon de wet van wie wil werken vindt vrijwel altijd een baan.
In de schildersbranche werk je via uitzendbureaus. Alleen een handje vol ouderen werken nog in vaste dienst en worden in de winter voor binnenwerk ingezet.

Alle jonge schilders die bovendien met Polen etc moeten concurreren werken via speciale uitzendbureaus. Je krijgt een contract van maart t/m december, daarna 3 maanden ww en zo gaat dat jaar in jaar uit. In de winterperiode ligt het buitenwerk over het algemeen stil.
pi_198408933
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:44 schreef Cherni het volgende:

In de schildersbranche werk je via uitzendbureaus. Alleen een handje vol ouderen werken nog in vaste dienst en worden in de winter voor binnenwerk ingezet.

Alle jonge schilders die bovendien met Polen etc moeten concurreren werken via speciale uitzendbureaus. Je krijgt een contract van maart t/m december, daarna 3 maanden ww en zo gaat dat jaar in jaar uit. In de winterperiode ligt het buitenwerk over het algemeen stil.
Dat vind ik dan een probleem wat opgelost moet worden. Maar dat gaat sowieso buiten deze discussie om.

Wel illustreert het dat het systeem gevoelig is voor misbruik. In dit geval van de werkgevers.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 12:55:55 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198409033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
Alleen denk ik dat mensen niet geholpen worden met het huidige systeem van pappen en nathouden, waar de kwaadwillenden echt heel erg goed misbruik van kunnen maken.
Ah, puur de focus leggen op de kwaadwillenden. Doet me denken aan een recente affaire waar het hele kabinet op gevallen is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198409314
quote:
0s.gif Op [quote][/quote]dinsdag 9 maart 2021 12:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat vind ik dan een probleem wat opgelost moet worden. Maar dat gaat sowieso buiten deze discussie om.

Wel illustreert het dat het systeem gevoelig is voor misbruik. In dit geval van de werkgevers.
Laten we er vanuit gaan dat mensen die recht hebben op 2 jaar ww geen klaplopers zijn en ook niet door ziekte belemmerd worden. Wat je niet wil is dat die groep in de ellende komt te zitten indien zij solliciteren en zich laten omscholen en daartoe ook bereid zijn.

Een omscholing kost tijd. In die tijd krijg je in veel gevallen een stage vergoeding. Het is onverantwoord om die groep in de financiële ellende te gooien.

Het is niet meer zo dat je zonder kennis word aangenomen en intern opgeleid word met een volledig salaris ook al is dat op het laagste niveau in die functie.

Zelfs het spoor haalt zijn machinisten in deze tijd over het algemeen van het ROC. Maw intern opleiden zonder kennis is nu nog zeer beperkt. Het scheelt werkgevers natuurlijk enorm in de kosten.

Ik had geluk omdat de DB intern opleide en gelijk een aanvangsalaris had waar ik alles van kon betalen ondanks dat ik enorm moest inleveren. Maar in mijn geval een vrije keuze en hoor je mij daar ook niet over klagen.

Maar die tijd is jammer genoeg ook voorbij. In de zorg idem. Een omscholing op het laagste niveau verwijst je naar het BBL als je totaal geen kennis hebt op dat vakgebied. Dan zit je dus sowieso 2 jaar met een enorm inkomensverlies als je een gezin draaiende moet houden.
pi_198417162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ah, puur de focus leggen op de kwaadwillenden. Doet me denken aan een recente affaire waar het hele kabinet op gevallen is.
Dat ging om de manier waarop (mogelijke) fraudeurs werden aangepakt. Niet om het spek bij de kat weghalen.
pi_198417238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:

Laten we er vanuit gaan dat mensen die recht hebben op 2 jaar ww geen klaplopers zijn en ook niet door ziekte belemmerd worden. Wat je niet wil is dat die groep in de ellende komt te zitten indien zij solliciteren en zich laten omscholen en daartoe ook bereid zijn.

Een omscholing kost tijd. In die tijd krijg je in veel gevallen een stage vergoeding. Het is onverantwoord om die groep in de financiële ellende te gooien.

Het is niet meer zo dat je zonder kennis word aangenomen en intern opgeleid word met een volledig salaris ook al is dat op het laagste niveau in die functie.

Zelfs het spoor haalt zijn machinisten in deze tijd over het algemeen van het ROC. Maw intern opleiden zonder kennis is nu nog zeer beperkt. Het scheelt werkgevers natuurlijk enorm in de kosten.

Ik had geluk omdat de DB intern opleide en gelijk een aanvangsalaris had waar ik alles van kon betalen ondanks dat ik enorm moest inleveren. Maar in mijn geval een vrije keuze en hoor je mij daar ook niet over klagen.

Maar die tijd is jammer genoeg ook voorbij. In de zorg idem. Een omscholing op het laagste niveau verwijst je naar het BBL als je totaal geen kennis hebt op dat vakgebied. Dan zit je dus sowieso 2 jaar met een enorm inkomensverlies als je een gezin draaiende moet houden.
Je hebt mijn post gelezen over omscholing, of heb je die gemist?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:39:54 #163
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198417262
Ah mooi, weer 600 miljoen extra voor aan de strijkstok. Dat die mensen daar zelf vaak jarenlang voor hebben betaald doet totaal niet terzake. Nee, laat het maar gaan naar verspillende projecten van vriendjes van deze hypercorrupte bende.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')