abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198381670
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar. Al denk ik echt dat op het museumplein geen personen komen die vreedzaam een tegengeluid willen geven. Interessant om eens te kijken op deze pagina (en dan vooral de nadruk op het zielige verhaal van de opa halverwege de pagina): https://pointer.kro-ncrv.(...)ekend-videomateriaal

Dankzij het mediageweld van bv. Baudet/MdH/Willem Engel aan de ene kant en het fysieke geweld aan de andere kant krijgen de mensen die vreedzaam een tegengeluid willen geven (en dat vaak ook goed kunnen onderbouwen) totaal uit beeld. En dat is erg jammer en een gemiste kans. De maatschappij is wat dat betreft gewoon compleet rot en dat is zeker niet beperkt tot Corona. Het lijkt wel of enkel de grootste schreeuwers nog enige aandacht krijgen, er is amper (tot geen) ruimte meer voor nuance. En de media wakkert dit maar wat graag aan, hoe meer chocoladeletters ze op de voorpagina kunnen zetten hoe meer de kassa rinkelt.
[..]

Kantoorbaan.

Uiteraard een stuk pech (en ontzettende domheid van de persoon die óndanks klachten gewoon komt werken), maar het laat wel zien dat afstand niet altijd de oplossing is. Helaas.
De media is helaas een sensatieverspreider geworden.....

En nogmaals, met alle respect ( ;) ) maar als je met een kantoorbaan tot twee keer toe gevaarlijk loopt en ik in de thuiszorg niet....... :')
pi_198381693
quote:
17s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Punt is vooral dat nu in de media komt dat de ME het museumplein moest schoonspuiten met een waterkanon, moet niet gekker worden.....mensen met het simpelste tegengeluid wordt op zo'n drastische manier de mond gesnoerd, dát vind ik niet goed te praten......
[..]

Je kunt pas iemand besmetten als je pal naast iemand onbeschermd staat te hoesten of niesen.....
Punt is dat de mensen die daar verzamelen, daar niet mogen zijn. Vanaf dag 1 dat ze daar “demonstreren” houden ze zich niet aan de regels.

In eerste instantie was de 1e demo niet toegestaan op het Museumplein, maar mocht er gedemonstreerd worden in het Westerpark. Onder de voorwaarde dat er 500 mensen aanwezig mochten zijn en dat men de Corona maatregelen naleefden. Dat wilde men niet, men wilde persé op het Museumplein demonstreren en “Corona maatregelen?” fok joe! daar doen we niet aan.

Vervolgens komt men er wekelijks terug, terwijl er geen toestemming voor is gegeven om aldaar te demonstreren. Tevens houden deze mensen zich expres niet aan de maatregelen, men staat in groepjes, geeft men elkaar handen en omhelst elkaar. Vorige week, ging er een grote groep richting Vondelpark om daar lekker te gaan “feesten”.

Het is naar mijn mening allemaal een stuk minder besmettelijk om samen te komen in de buitenlucht, maar het elkaar handen geven of omhelzen maakt dan niet meer uit of het binnen of buiten is. We hebben deze maatregelen niet voor niks ingesteld.

We moeten het helaas nog even doen met de maatregelen die er zijn, hoe stom je ze ook mag vinden, ze zijn er om voor onze volksgezondheid. Ik zie licht aan het einde van de tunnel en komen echt betere tijden aan voor iedereen de komende maanden. Ook ik ben alle maatregelen en beperkingen liever vandaag dan morgen kwijt, echter realiseer ik me als maatregelen vandaag nog worden afgeschaft we over 3 weken ellende hebben in de ziekenhuizen.

Er is geen alternatief in deze pandemie en we gaan het ook niet anders doen, schik je er naar (nog ff volhouden).
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_198381753
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:15 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Punt is dat de mensen die daar verzamelen, daar niet mogen zijn. Vanaf dag 1 dat ze daar “demonstreren” houden ze zich niet aan de regels.

In eerste instantie was de 1e demo niet toegestaan op het Museumplein, maar mocht er gedemonstreerd worden in het Westerpark. Onder de voorwaarde dat er 500 mensen aanwezig mochten zijn en dat men de Corona maatregelen naleefden. Dat wilde men niet, men wilde persé op het Museumplein demonstreren en “Corona maatregelen?” fok joe! daar doen we niet aan.

Vervolgens komt men er wekelijks terug, terwijl er geen toestemming voor is gegeven om aldaar te demonstreren. Tevens houden deze mensen zich expres niet aan de maatregelen, men staat in groepjes, geeft men elkaar handen en omhelst elkaar. Vorige week, ging er een grote groep richting Vondelpark om daar lekker te gaan “feesten”.

Het is naar mijn mening allemaal een stuk minder besmettelijk om samen te komen in de buitenlucht, maar het elkaar handen geven of omhelzen maakt dan niet meer uit of het binnen of buiten is. We hebben deze maatregelen niet voor niks ingesteld.

We moeten het helaas nog even doen met de maatregelen die er zijn, hoe stom je ze ook mag vinden, ze zijn er om voor onze volksgezondheid. Ik zie licht aan het einde van de tunnel en komen echt betere tijden aan voor iedereen de komende maanden. Ook ik ben alle maatregelen en beperkingen liever vandaag dan morgen kwijt, echter realiseer ik me als maatregelen vandaag nog worden afgeschaft we over 3 weken ellende hebben in de ziekenhuizen.

Er is geen alternatief in deze pandemie en we gaan het ook niet anders doen, schik je er naar (nog ff volhouden).
nog even volhouden..........brrrrrrr! :o :D

En álle demonstraties worden verboden, óók de vreedzame.......helaas....

Maar ik ga even ontspannen tv kijken .....fijne avond allemaal!
  zondag 7 maart 2021 @ 20:19:47 #204
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198381792
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wappies zijn voor mij uitdrukkelijk níet de groep die het er niet mee eens is. Het is eenieder vrij om iets te vinden en daar naar te leven. Dat zou ik kritische mensen noemen en heb ik geen enkele moeite mee.

Wappies zijn voor mij mensen die bijvoorbeeld naar het museumplein gaan om daar allerlei aantoonbare onzin te verkondigen en er vooral op uit zijn om rotzooi te trappen. Mensen die vernielen, ME uitdagen, opruien of weigeren te luisteren als hen vriendelijke verzocht wordt om een lokatie te verlaten. Eenzelfde niveau als relschoppers ca. (voetbal)hooligans.
Ja, klopt. Dat heb je inderdaad eerder gezegd dus goed dat je zo consequent bent. Het is alleen wel zo dat de meeste mensen het woord ook gebruiken voor mensen die bijvoorbeeld niet staan te trappelen om gevaccineerd te worden of die kritische kanttekeningen plaatsen bij de effectiviteit van de maatregelen.

Eén kanttekening bij jouw definitie: ik kan me vinden in het grootste deel van wat je zegt, maar de "aantoonbare onzin" is volgens mij een lastige. Zie bijvoorbeeld de hoogleraar die Viruswaarheid bij zich had. Die zei wat mij betreft heel zinnige en plausibele dingen - maar wel dingen die haaks staan op de visie van het kabinet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 7 maart 2021 @ 20:21:34 #205
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198381828
quote:
17s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Punt is vooral dat nu in de media komt dat de ME het museumplein moest schoonspuiten met een waterkanon, moet niet gekker worden.....mensen met het simpelste tegengeluid wordt op zo'n drastische manier de mond gesnoerd, dát vind ik niet goed te praten......
Dat leek ook mij niet handig. Maar ik weet niet hoe veel moeite de ME al had gedaan om de zaak goedschiks op te lossen.
quote:
[..]

Je kunt pas iemand besmetten als je pal naast iemand onbeschermd staat te hoesten of niesen.....
Ik zou mijn vakantiegeld ervoor overhebben als dat waar was. Maar ik ben bang dat het ook kan met praten, schreeuwen of zingen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 7 maart 2021 @ 20:35:21 #206
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198382158
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sorry, heb een slechte week achter de rug en ben prikkelbaar.
Geen probleem. Goed dat je het zegt. Meer mensen zouden zich zo moeten opstellen Ik probeer zelf altijd gewoon ruiterlijk mijn inhoudelijke ongelijk toe te geven. Daar heb je deze week meerdere voorbeelden van gezien als het goed is. Ik ben er niet op uit om mijn eigen standpunt met hand en tand te verdedigen maar om te leren hoe dingen werkelijk in elkaar zitten.
quote:
Buiten zie ik net als jij niet als een probleem, ik doelde op de mensen die vandaag express gaan staan knuffelen op het museumplein om vervolgens met veel mensen in te kleine kamertjes plannen te smeden voor de volgende keer ‘koffie drinken’.
Dat is inderdaad wel de risico's opzoeken. Mee eens.
quote:
[..]

Klopt, er zijn meerdere mogelijkheden. De keuzes die onze regering doen ze om een balans te krijgen waarbij het overgrote deel van Nederland zo min mogelijk hinder ondervindt.
Ja, alleen vind ik dat dat niet erg lukt, omdat er zo enorm veel mensen last van hebben, zoals de ouderen, de jongeren en ondernemers.
quote:
[..]

De mensen en groeperingen die je benoemd geven aantoonbaar een onjuiste voorstelling van zaken. Het is gefundeerd, maar wel door bewust cijfers te verdraaien. Eigenlijk alles wat zij de wereld inslingeren wordt binnen enkele uren gekraakt door feitencheckers. Willem Engel is slechts een dansleraar die, samen met zijn familie, zijn hele leven al enkel en alleen alles aanvecht wat de overheid doet en Maurice de Hond is slechts een opiniepeiler.
Dat is niet waar. Die hoogleraar hield een overtuigend betoog, waaruit onder meer bleek dat a) asymptomatsche mensen feitelijk nauwelijks anderen besmetten en b) dat de gevaarlijke Britse variant iets van vijftien subvarianten heeft waarvan er eentje besmettelijker is dan het oorspronkelijke coronavirus. Ongetwijfeld worden ook aan die kant van het spectrum dingen verdraaid, maar dat doet de overheid ook (iemand met onderliggend lijden die corona krijgt en overlijdt, is een coronadode; iemand die onderliggend lijden heeft en overlijdt na vaccinatie is geen vaccinatiedode maar iemand die is overleden aan onderliggend lijden).

Ik werk al lang bij de overheid en ik vind vaak dat het devies is: Beter ten hele gedwaald dan ten halve gekeerd.

En Willem Engels is niet gewoon een dansleraar. Dat is dus de beeldvorming waaraan de media zo hard meewerkt. Willem Engel heeft biomedische wetenschappen gestudeerd en is zelfs bezig geweest met een proefschrift over die wetenschap. Dus hij weet echt wel waar hij het over heeft, wat ook bleek uit zijn kritische vragen in de rechtszaal.
quote:
En daarmee denk ik dat je onbewust wel een probleem op tafel legt. Er zijn absoluut andersdenkenden die wel een gefundeerde en correcte voorstelling van zaken geven. Die mensen sneeuwen onder door het mediageweld wat mensen als Willem Engel en MdH inzetten en worden daardoor onterecht in de wappie hoek geplaatst. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het RedTeam.
Willem Engel vind ik een slecht voorbeeld. Mensen die maar wat roepen - en die zijn er genoeg - vind ik wel een goed voorbeeld.
quote:
Dat de overheid niet overal de juiste keuzes in neemt, dat ben ik ook helemaal met jou en de andersdenkenden eens. Ook ik vind dat de overheid sinds september 2020 zich nogal als een schoothondje van het OMT gedraagt en dat er veel te weinig ruimte is voor andere inzichten. De overheid geeft bijzonder weinig perspectief, helaas.
Ja, dat is jammer. Maar ik zou ook zelf niet weten wat wijsheid is. Een harde lockdown van twee weken en daarna verder gaan met het leven? De zwakkeren afschermen? De maatregelen opheffen? Ik heb geen idee wat werkt en wat niet.

En bovendien, wát je ook doet, de tegenstanders kunnen op basis van de cijfers altijd zeggen "Zie je wel, het was niet nodig" en de voorstanders kunnen, eveneens op basis van de cijfers, altijd zeggen: "Als we het niet hadden gedaan, was de situatie nu veel slechter geweest." Je hebt altijd onderbuikgevoel en confirmation bias - aan beide kanten van het spectrum. En kennelijk gaat je bloed van het deel van je hersenen dat over de ratio gaat (frontale cortex) naar het deel dat over het geheugen gaat (hippocampus) wanneer mensen worden geconfronteerd met informatie die haaks staat op hun eigen opvattingen. Met andere woorden: dan gaan ze er niet rationeel over nadenken maar houden ze nog steviger vast aan hun opvatting.
pi_198382249
quote:
17s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

nog even volhouden..........brrrrrrr! :o :D

En álle demonstraties worden verboden, óók de vreedzame.......helaas....

Maar ik ga even ontspannen tv kijken .....fijne avond allemaal!
Wat is daar mis mee ? Als je als demonstranten groep je doelbewust niet aan de afspraken houdt, dan verspeel je het recht om te demonstreren. Ook al doe je het vreedzaam, je overtreed nog steeds de regels die er zijn afgesproken. Ook vandaag was dat weer het geval, handen schudden, geen 1,5 meter, elkaar knuffelen. Er was overigens geen demonstratie aangevraagd, dus wat doe je daar dan met z’n allen ?

Hou je gewoon aan de maatregelen, des te meer er kan en des te eerder we van deze ellende af zijn.
pi_198383550
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee ? Als je als demonstranten groep je doelbewust niet aan de afspraken houdt, dan verspeel je het recht om te demonstreren. Ook al doe je het vreedzaam, je overtreed nog steeds de regels die er zijn afgesproken. Ook vandaag was dat weer het geval, handen schudden, geen 1,5 meter, elkaar knuffelen. Er was overigens geen demonstratie aangevraagd, dus wat doe je daar dan met z’n allen ?

Hou je gewoon aan de maatregelen, des te meer er kan en des te eerder we van deze ellende af zijn.
Het gaat erom dat de groep die zich wel aan de regels wil houden nu al een jaar geen kans krijgen om te demonstreren omdat de rest het verziekt voor hun...
pi_198384168
quote:
17s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de groep die zich wel aan de regels wil houden nu al een jaar geen kans krijgen om te demonstreren omdat de rest het verziekt voor hun...
Sluit je dan ook niet aan bij een groep waarvan je op voorhand al weet dat het fout gaat. Als je op de socials kijkt van de groepen die het “koffie drinken” organiseren, dan kan je van te voren al het besluit nemen om je daar niet bij aan te sluiten.

Persoonlijk ben ik kritisch op het immigratiebeleid van NL, maar ben wel de laatste die zich zal aansluiten bij een demonstratie waar zich neo nazis zich zouden ophouden.

Maar goed, ik zit hier een punt achter. Deze topic is voor het positieve verhaal, maar dat wil niet zeggen dat we niet kritisch mogen zijn op bv kabinet, rivm, media, maar laten we vooral het positieve de boventoon laten voeren. Uiteindelijk willen we allemaal maar 1 ding en dat is weer ons normale leven oppakken en dit hele topic kunnen sluiten.
pi_198384487
Als straks in juni de laatste coronamaatregel afgeschaft wordt moet er een nationale feestdag komen :Y
  zondag 7 maart 2021 @ 22:19:47 #211
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_198384953
In deze update staan de vaccinaties tegen het coronavirus die door de GGD'en, ziekenhuizen, langdurige zorginstellingen en huisartsenpraktijken zijn gezet. Het RIVM publiceert het totaal aantal gevaccineerden tegen het coronavirus in Nederland op het Dashboard coronavirus.

Vanaf 2 februari 2021 worden de gegevens van de ziekenhuizen en de langdurige zorginstellingen ook meegenomen. Tot en met 1 februari 2021 waren daar al respectievelijk 73.716 en 98.633 prikken gezet.
Vanaf 16 februari 2021 worden de gegevens van de huisartsenpraktijken meegenomen. Tot en met deze datum zijn daar 1.473 prikken gezet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_198384996
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, klopt. Dat heb je inderdaad eerder gezegd dus goed dat je zo consequent bent. Het is alleen wel zo dat de meeste mensen het woord ook gebruiken voor mensen die bijvoorbeeld niet staan te trappelen om gevaccineerd te worden of die kritische kanttekeningen plaatsen bij de effectiviteit van de maatregelen.

Eén kanttekening bij jouw definitie: ik kan me vinden in het grootste deel van wat je zegt, maar de "aantoonbare onzin" is volgens mij een lastige. Zie bijvoorbeeld de hoogleraar die Viruswaarheid bij zich had. Die zei wat mij betreft heel zinnige en plausibele dingen - maar wel dingen die haaks staan op de visie van het kabinet.
Klopt, ik heb eigenlijk best te behoefte om te protesteren tegen sommige maatregelen, de avondklok voorop. Echter worden de protesten gekaapt door wappies of anderen die enkel uit zijn op rotzooi trappen waardoor ik er toch van af zie.

Het is wel verontrustend dat dit steeds vaker het geval is de afgelopen jaren, waardoor serieuze protesten steeds moeilijker te houden zijn zonder escalaties. Ook bestaat het gevaar dat tegenstanders van een kalm en serieus protest mee gaan lopen en bewust de boel uit de hand laten lopen.

Om mijn post toch met een positieve noot te eindigen: Uit Israel, waar de maatregelen steeds meer opgeheven worden, komt nog meer goed nieuws . je ziet wel een stagnatie in de afname van het aantal positief geteste personen momenteel maar:

Less than three percent of all seriously ill COVID-19 patients in Israel have been fully vaccinated, according to Health Ministry figures released Sunday, in the latest figures proving the success of coronavirus vaccines,

Of the 6,095 coronavirus patients hospitalized in serious or critical condition since the start of Israel’s vaccination campaign, only 175, or 2.87 percent, had received the second vaccination dose, the figures show.

At the same time, 4,589 patients, or 75% of those in serious or critical condition, had not received a first dose.

https://www.timesofisrael(...)oving-effectiveness/

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 07-03-2021 22:51:22 (kleine aanvulling) ]
Alpha kenny one
pi_198389992
Hopelijk een betere week deze week @GereDathan

Ik vind dat de overheid in Nederland in de balans tussen duidelijkheid scheppen en mensen tevreden stellen door te micromanagen doorslaat naar het laatste. Sommige dingen open (scholen), andere dingen alleen voor bepaalde groepen (zwemmmen), andere beperkt open (winkelen op afspraak).
Duidelijkheid geeft rust, maar door nu telkens kleine veranderen aan te brengen, veel beslismomenten te hebben, etc, blijft het onrustig.

Om dingen te kunnen openen moet de druk op de ziekenhuizen flink naar beneden, en om dat te bereiken moet het aantal besmettingen flink naar beneden, en om dat te bereiken moet de R gedurende langere tijd onder R of over wat kortere tijd flink onder 1. Dat is nu niet geval, wees daar duidelijk in er is nauwelijks een daling in de ziekenhuizen en besmettingen en de R wordt boven 1 geschat. Nu is het een beetje alsof de overheid een ouder is die een zeurend kind een snoepje geeft zodat ie een paar minuten zoet is voordat hij weer begint te zaniken. Maar ja, verkiezingen...politici zijn afhankelijk van de stemmen die ze krijgen. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en het is een beetje alsof de wonden in Nederland groter beginnen te worden en meer beginnen te stinken.
pi_198390054
Niet helemaal mee eens. Die microbeslissingen zijn toch voor grote groepen mensen heel belangrijk. Bijvoorbeeld zwemles, scholen open etc., zou ik niet kleine veranderingen willen noemen.
Verder ben ik het wel met je eens dat het belangrijk is om duidelijkheid te scheppen en niet te veel mensen tevreden te willen houden.
pi_198390864
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hopelijk een betere week deze week @:GereDathan
Vooralsnog een slecht begin, ik verwacht weinig hier te zijn de komende dagen. Sorry. Dingetjes op het werk die 100% aandacht vereisen op dit moment.
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 maart 2021 @ 12:56:57 #216
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198390933
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hopelijk een betere week deze week @:GereDathan

Ik vind dat de overheid in Nederland in de balans tussen duidelijkheid scheppen en mensen tevreden stellen door te micromanagen doorslaat naar het laatste. Sommige dingen open (scholen), andere dingen alleen voor bepaalde groepen (zwemmmen), andere beperkt open (winkelen op afspraak).
Duidelijkheid geeft rust, maar door nu telkens kleine veranderen aan te brengen, veel beslismomenten te hebben, etc, blijft het onrustig.

Om dingen te kunnen openen moet de druk op de ziekenhuizen flink naar beneden, en om dat te bereiken moet het aantal besmettingen flink naar beneden, en om dat te bereiken moet de R gedurende langere tijd onder R of over wat kortere tijd flink onder 1. Dat is nu niet geval, wees daar duidelijk in er is nauwelijks een daling in de ziekenhuizen en besmettingen en de R wordt boven 1 geschat. Nu is het een beetje alsof de overheid een ouder is die een zeurend kind een snoepje geeft zodat ie een paar minuten zoet is voordat hij weer begint te zaniken. Maar ja, verkiezingen...politici zijn afhankelijk van de stemmen die ze krijgen. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en het is een beetje alsof de wonden in Nederland groter beginnen te worden en meer beginnen te stinken.
Dit dus. Als we de besmettingen nu lager hadden gekregen, had er al sneller meer gekund. Maar de balans kan zó snel doorslaan.

De fout zoek ik hierin wel bij de politiek door te communiceren in datums ipv doelstellingen. Daardoor voelde de burger zich niet betrokken.

Een paar onhandige regels mag je wel terugdraaien.
Zo is ooit de alcoholverkoop vanaf 8 uur aan banden gelegd omdat men alcohol ging halen in de supermarkt en dan ergens openbaar opdrinken. Nu er een avondklok is en de supermarkten om kwart voor 9 sluiten is dit bijvoorbeeld een maatregel die je kan opheffen.

Sterker nog: doordat ik graag boodschappen doe als het rustig is, dus wat later op de avond, 'moest' ik twee rondjes doen omdat ik ook wat lekkere biertjes in huis wilde hebben.

Maar kijk goed rond wat wél kan. Dierentuintje open moet kunnen. Grote meubelwinkels kunnen wat meer mensen hebben dan nu. Etc.
pi_198391497
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dit dus. Als we de besmettingen nu lager hadden gekregen, had er al sneller meer gekund. Maar de balans kan zó snel doorslaan.

De fout zoek ik hierin wel bij de politiek door te communiceren in datums ipv doelstellingen. Daardoor voelde de burger zich niet betrokken.

Zo is ooit de alcoholverkoop vanaf 8 uur aan banden gelegd omdat men alcohol ging halen in de supermarkt en dan ergens openbaar opdrinken. Nu er een avondklok is en de supermarkten om kwart voor 9 sluiten is dit bijvoorbeeld een maatregel die je kan opheffen.

Sterker nog: doordat ik graag boodschappen doe als het rustig is, dus wat later op de avond, 'moest' ik twee rondjes doen omdat ik ook wat lekkere biertjes in huis wilde hebben.

Maar kijk goed rond wat wél kan. Dierentuintje open moet kunnen. Grote meubelwinkels kunnen wat meer mensen hebben dan nu. Etc.
Het zure is dat wij als Nederland (en dan praat ik bewust in wij) het zelf veroorzaken dat we zo op slot zitten. Door constant de randjes op te zoeken blijft het aantal besmettingen en vooral aantal ziekenhuisopnames onverminderd hoog. Zo lopen we constant in een cirkeltje.

Hopelijk ziet de overheid kans om die cirkel te doorbreken, als je iets meer teugels laat vieren dan heb je grote kans dat andere maatregelen beter worden opgevolgd. Het gevaar is echter als je teveel laat vieren, dat het de andere kant op doorslaat. Bijvoorbeeld de winkels, als je dat ineens opengooit dan garandeer ik dat er de eerste paar zaterdagen en zondagen over de hoofden gelopen kan worden. Je geeft de mensen een vinger, en ze pakken de hand. Dat zeg ik overigens zonder oordeel, het is heel goed te begrijpen. Je zag dit in Engeland eind 2020 ook gebeuren met een gigantische golf als resultaat.

Het is allemaal glad ijs, maar het is zeker niet allemaal negatief. Zo zijn de ziekenhuisopnames al tijden onder de 200 (ik geloof dat we 1 dag erboven hebben gehad de laatste tijd?) en blijft het aantal besmettingen ondanks versoepelde maatregelen ook redelijk stabiel. De ziekenhuizen zijn vol, dat valt niet te ontkennen. Maar het is ook daar stabiel dankzij de stabiele opnames en stabiele uitstroom. We wisselen stuivertje rond de 1900 bezette bedden. Dit is een getal wat de zorg goed aankan, maar we moeten waken dat we niet ineens stijgen daar.

De laatste weken hebben we best stapjes gemaakt, basisscholen en kinderopvang weer open en ook in het VO weer iets meer fysiek onderwijs. Winkels mogen ook iets meer ondertussen. De verwachting is dat we daar vanavond een paar kleine stapjes bij doen en perspectief krijgen voor eind maart. Als je uitgaat van eind maart dan kan je ook uitgaan van weer bijna een miljoen extra prikken. Dan zitten we ondertussen in de groep 70-74 of misschien wel 65-70. En dan komen we langzaam bij de groep die eigenlijk het belangrijkst is: de 50-65 jarigen. Als we dat eenmaal gehad hebben, dan verwacht ik een grote uitstroom uit de ziekenhuizen en meer lucht voor iedereen.

Maar laten we vooral positief denken, we maken stapjes vooruit. Tot enkele weken geleden hadden we te maken met stilstand en daarvoor achteruitgang. Die tijd lijkt definitief achter ons te liggen, elke dag komen we dichter bij normaal terug.
pi_198391599
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vooralsnog een slecht begin, ik verwacht weinig hier te zijn de komende dagen. Sorry. Dingetjes op het werk die 100% aandacht vereisen op dit moment.
Sterkte en succes, ik heb net een nare periode goed afgerond op mijn werk. En ik merk, zeker in deze tijden, hoe dat soort dingen invloed hebben op je gemoed!
pi_198391678
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Sterkte en succes, ik heb net een nare periode goed afgerond op mijn werk. En ik merk, zeker in deze tijden, hoe dat soort dingen invloed hebben op je gemoed!
Thanks.

Fijn dat het bij jou achter de rug is, ik loop hier nu vanaf woensdag op vol gas met weinig slaap en dat breekt op. Hopelijk wordt het vanaf komende week weer rustiger. Maar ik heb geen klagen, de laatste jaren verliep het werk soepel en zonder moeilijke dingen.

Gewoon doorademen is het advies :)
pi_198391768
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat soort kleine regeltjes, die weinig invloed hebben op het aantal besmettingen, en die telkens 'aan' en 'uit' worden gezet.

Maar op zich mag er wel in datums gecommuniceerd worden, dat geeft wat perspectief. Maar neem een datum waarop een doel realistisch bereikt kan worden. Zeg bijvoorbeeld: Maandag 12 april mogen winkels en terrassen open, als de zeker R onder de 1 is, en het gemiddeld aantal bezette bedden in de ziekehuizen (IC + kliniek) onder de 750, en het 7-daagse gemiddelde aantal nieuwe besmettingen onder de 1200 (wat ongeveer de signaalwaarde nu is) zit in de week ervoor. Dan weet iedereen wat men kan verwachten. Als dan blijkt dat er 1500 mensen per dag besmet zijn, maar er maar 500 in het ziekenhuis liggen dan kun je discussieren of terrassen toch open kunnen, maar door een datum over ruim een maand te nemen creeer je rust voor een maand. Dat zag je gewoon ook toen de lockdown werd afgekondig. In eerste instantie was dat voor een maand, en tot die eerste datum was er weinig aan de hand, nu wordt het telkens een beetje opgeschoven en telkens roept dat meer weerstand op.
pi_198392078
twitter

9 minder dan vorige week maandag en instroom onder de 150. Ik vind het geen hele gekke dag.
  maandag 8 maart 2021 @ 14:12:51 #222
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198392083
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Zoals helaas gebruikelijk op de maandag een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal een stijging van 54 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.905 bezette bedden in totaal. Dus iets boven de 1.900 maar binnen enkele dagen hopelijk onder de 1.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 8 maart: 558 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 7 maart: 545 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- zaterdag 6 maart: 542 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- vrijdag 5 maart: 541 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 4 maart: 539 (absolute daling 10; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 3 maart: 549 (absolute stijging 9; relatieve stijging 1,7%);
- dinsdag 2 maart: 540 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- maandag 1 maart: 536 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 8 maart: 1.347 (absolute stijging 41; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 7 maart: 1.306 (absolute daling 15; relatieve daling 1,1%);
- zaterdag 6 maart: 1.321 (absolute daling 49; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 5 maart: 1.370 (absolute daling 14; relatieve daling 1,0%);
- donderdag 4 maart: 1.384 (absolute daling 13; relatieve daling 0,9%);
- woensdag 3 maart: 1.397 (absolute daling 47; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 2 maart: 1.444 (absolute stijging 69; relatieve stijging 5,0%);
- maandag 1 maart: 1.375 (absolute stijging 53; relatieve stijging 4,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
pi_198392109
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Zoals helaas gebruikelijk op de maandag een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal een stijging van 54 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.905 bezette bedden in totaal. Dus iets boven de 1.900 maar binnen enkele dagen hopelijk onder de 1.800.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 8 maart: 558 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 7 maart: 545 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- zaterdag 6 maart: 542 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- vrijdag 5 maart: 541 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 4 maart: 539 (absolute daling 10; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 3 maart: 549 (absolute stijging 9; relatieve stijging 1,7%);
- dinsdag 2 maart: 540 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- maandag 1 maart: 536 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 8 maart: 1.347 (absolute stijging 41; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 7 maart: 1.306 (absolute daling 15; relatieve daling 1,1%);
- zaterdag 6 maart: 1.321 (absolute daling 49; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 5 maart: 1.370 (absolute daling 14; relatieve daling 1,0%);
- donderdag 4 maart: 1.384 (absolute daling 13; relatieve daling 0,9%);
- woensdag 3 maart: 1.397 (absolute daling 47; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 2 maart: 1.444 (absolute stijging 69; relatieve stijging 5,0%);
- maandag 1 maart: 1.375 (absolute stijging 53; relatieve stijging 4,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Dank je weer chef.

Zoals ik hierboven al meldde, geen hele slechte dag. We schommelen nog steeds rond de 1900. Laten we inderdaad hopen, zoals je aangeeft, dat we deze week eindelijk eens de stap richting de 1800 gaan maken.
pi_198393141
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html

quote:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 3924 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 619 minder dan gisteren. Het aantal is ook lager dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 4520 mensen positief getest werden.

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Er liggen nu 1905 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 558 op de IC. Gisteren waren die aantallen 1851 en 545.

26 overleden covid-patiënten
Bij het RIVM werden 26 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren waren dat er nog 30. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 39 doden per dag, tegen 48 doden per dag een week eerder.

Hoe het aantal doden zich ontwikkelt, hangt mede af van het aantal besmettingen in verpleeghuizen. Er zijn nu 332 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 394.
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 maart 2021 @ 15:25:15 #225
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198393166
quote:
In ieder geval heb ik het percentage positief een klein beetje gedrukt aangezien ik gisteren een negatieve test heb gehad, na wat last van neus en keel.

Was een sneltest. Positief is dat het stokje alleen in je neus moet (met keel had ik meer moeite) en 45 minuten na testen had ik uitslag via mail binnen.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:25:42 #226
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198393174
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve testen: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve testen: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve testen: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve testen: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve testen: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve testen: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve testen: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve testen: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve testen: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve testen: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve testen: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve testen: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve testen: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag: 4.669
maandag: 3.762

totaal: 31.651

Besmettingcijfers dinsdag 2 maart tot en met 8 maart:
Daling t.o.v. week ervoor: - 0,6%

dinsdag: 3.981
woensdag: 4.997
donderdag: 4.114
vrijdag: 4.669
zaterdag: 5.336
zondag: 4.526
maandag: 3.834

totaal: 31.457

[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 08-03-2021 16:39:17 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 15:26:24 #227
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198393186
Na twee weken stijging in de weekcijfers, zien we het nu alweer afvlakken. Om nog positiever te zijn, een kleine daling _O_
pi_198393254
Dat zag er van de week nog ff anders uit. Goed om te zien dat het afvlakt. En nu aankomende week naar beneden zou een positive vibe geven aan iedereen.
pi_198393448
Wederom een optimistisch getal, dat is wel fijn :)
pi_198393559
Denk dat qua stijging de rek er nu wel uit is en dat we komende weken, in combi met beter weer en vaccinaties, steeds meer en meer gaan dalen.....ben er wel optimistisch over in elk geval :)
pi_198393750
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:26 schreef Oliver23 het volgende:
Na twee weken stijging in de weekcijfers, zien we het nu alweer afvlakken. Om nog positiever te zijn, een kleine daling _O_
Weet jij toevallig hoe het zit met het aantal tests? Is dat hoger of lager dan vorige week? Volgens mij is het percentage positief verder gezakt dus moet het aantal tests wel hoger zijn...
pi_198394379
quote:
Status 08-03

Positief getest +3.834 (1.123.909 totaal, 6,5% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +67 (24.723 totaal, 2,2% van positief getest)
Kliniek-opnames +41, 1.347 momenteel
IC-opnames +13, 558 momenteel (9.012 totaal, 0,8% van positief getest)
Overleden +28 (15.861 totaal, 1,4% van positief getest)
Even voor de vorm nog.
Tap tap tap
  maandag 8 maart 2021 @ 16:45:18 #233
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198394572
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Weet jij toevallig hoe het zit met het aantal tests? Is dat hoger of lager dan vorige week? Volgens mij is het percentage positief verder gezakt dus moet het aantal tests wel hoger zijn...
De data die ik heb is:
21-02-2021 tot en met 27-02-2021: 311.770 testen
28-02-2021 tot en met 06-03-2021: 351.292 testen
pi_198394787
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:45 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

De data die ik heb is:
21-02-2021 tot en met 27-02-2021: 311.770 testen
28-02-2021 tot en met 06-03-2021: 351.292 testen
Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Dus meer testen maar minder positief, ook absoluut ^O^ Bedankt voor de info.
pi_198394955
Mijn grafieken van vandaag:

De data lijkt nu compleet te zijn tot vorige week maandag. Er is wel weer een maandagpiek zichtbaar, maar die is wel iets minder hoog dan die van 22 februari. Ook lijkt daarna weer een daling te zijn, zoals vorige week ook het geval was.

Geen bijzonderheden in de dagcurves. De hoogte van de piek is langzaam aan het dalen, en ook de buik is weer iets smaller dan in de curve van afgelopen zaterdag.
pi_198398832
En wat vonden jullie van de persco? Ik heb voor het eerst in tijden gekeken en het viel mij op dat de toon overwegend matig positief was. Een helder verhaal waarom er niet meer mogelijk is, maar ook wat finetuning (meer klanten in de winkel) en opstarten van de zwemlessen. Tevens wat perspectief voor eind maart en verder.

Wat mij positief opviel was dat ze het niet als een campagne voor de verkiezing gebruikt hebben, ze hebben zich niet laten leiden door het feit dat we moeten gaan stemmen. Nog steeds staat een groot deel van de maatregelen overeind waarmee ze zich echt niet populair maken. Ik vond dat erg sterk van Rutte en de Jonge, want wie weet staan ze hier de volgende keer niet meer. Al denk ik dat de Jonge onder een nieuw kabinet (wat ook nog gevormd moet worden natuurlijk) dezelfde functie houdt.

Al met al ben ik niet teleurgesteld. Perspectief, wat mogelijkheden en een matig positieve toon. Ik denk dat Nederland hier wel mee kan leven.
  Redactie Games maandag 8 maart 2021 @ 20:02:10 #237
181272 crew  Noppie2000
pi_198399058
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:
En wat vonden jullie van de persco? Ik heb voor het eerst in tijden gekeken en het viel mij op dat de toon overwegend matig positief was. Een helder verhaal waarom er niet meer mogelijk is, maar ook wat finetuning (meer klanten in de winkel) en opstarten van de zwemlessen. Tevens wat perspectief voor eind maart en verder.

Wat mij positief opviel was dat ze het niet als een campagne voor de verkiezing gebruikt hebben, ze hebben zich niet laten leiden door het feit dat we moeten gaan stemmen. Nog steeds staat een groot deel van de maatregelen overeind waarmee ze zich echt niet populair maken. Ik vond dat erg sterk van Rutte en de Jonge, want wie weet staan ze hier de volgende keer niet meer. Al denk ik dat de Jonge onder een nieuw kabinet (wat ook nog gevormd moet worden natuurlijk) dezelfde functie houdt.

Al met al ben ik niet teleurgesteld. Perspectief, wat mogelijkheden en een matig positieve toon. Ik denk dat Nederland hier wel mee kan leven.
Avondklok blijft overeind, overgrote deel van de populatie gevaccineerd betekent niet direct het einde van maatregelen, 'derde golf en modelleringen suggereren dat :r '

Dat is eigenlijk het enige dat ik heb gehoord. De rest is brood voor de eendjes, vond het dankzij bovenstaande helemaal niet zo positief. Ik bedoel, wat je zegt klopt wel, maar bovenstaand geeft dan toch weer zo'n nare nasmaak waar ik steeds maar lastig vanaf kom :P
pi_198399068
Aangezien dit het positiviteitstopic is zal ik mijn mening over de persco niet geven :P
Alpha kenny one
pi_198399560
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:02 schreef falling_away het volgende:
Aangezien dit het positiviteitstopic is zal ik mijn mening over de persco niet geven :P
Ik kijk al niet eens meer :o :)
pi_198400318
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:02 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Avondklok blijft overeind, overgrote deel van de populatie gevaccineerd betekent niet direct het einde van maatregelen, 'derde golf en modelleringen suggereren dat :r '

Dat is eigenlijk het enige dat ik heb gehoord. De rest is brood voor de eendjes, vond het dankzij bovenstaande helemaal niet zo positief. Ik bedoel, wat je zegt klopt wel, maar bovenstaand geeft dan toch weer zo'n nare nasmaak waar ik steeds maar lastig vanaf kom :P
Ik denk dat je rond de zomer moet denken aan maatregelen die blijven als ‘blijf thuis als je klachten hebt’ en ‘laat je testen bij klachten’. En dat lijkt mij niet zo gek, wellicht zou dat iets zijn wat we sowieso wat meer moeten omarmen. We hebben jarenlang een cultuur gehad dat men met griep naar het werk ging om anderen aan te steken dankzij dingen als wachtdagen en geldelijke beloningen als je je niet ziek meldt. Ik erger mij daar al jaren aan, ziek is ziek en dan blijf je thuis is mijn motto.
pi_198400344
quote:
17s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik kijk al niet eens meer :o :)
Ik normaal ook niet, maar was erg benieuwd naar de laatste persco voor de verkiezingen. Misschien dat het komt dat ik het positiever zie omdat de laatste persco die ik hiervoor zag een compleet zwart scenario was.
pi_198400418
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik denk dat je rond de zomer moet denken aan maatregelen die blijven als ‘blijf thuis als je klachten hebt’ en ‘laat je testen bij klachten’. En dat lijkt mij niet zo gek, wellicht zou dat iets zijn wat we sowieso wat meer moeten omarmen. We hebben jarenlang een cultuur gehad dat men met griep naar het werk ging om anderen aan te steken dankzij dingen als wachtdagen en geldelijke beloningen als je je niet ziek meldt. Ik erger mij daar al jaren aan, ziek is ziek en dan blijf je thuis is mijn motto.
Dat ligt eraan wat voor werk je doet, of wat voor zaak je hebt. In sommige beroepen kan dat gewoon niet. In sommige beroepen is het heel simpel. Niet werken is geen geld.
pi_198400429
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik normaal ook niet, maar was erg benieuwd naar de laatste persco voor de verkiezingen. Misschien dat het komt dat ik het positiever zie omdat de laatste persco die ik hiervoor zag een compleet zwart scenario was.
Ik kan echt niet meer naar die uitgestreken gezichten kijken....... ;)
pi_198400483
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:58 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat voor werk je doet, of wat voor zaak je hebt. In sommige beroepen kan dat gewoon niet. In sommige beroepen is het heel simpel. Niet werken is geen geld.
Dit soort regelingen vind je over het algemeen niet terug bij die ondernemers. Die rare regels om doorwerken te stimuleren vind je met name bij kantoorbanen die uitgevoerd worden in panden met ventilatie die nergens op slaat en enkel bezig is om ziekten rond te blazen door het hele pand.
pi_198400488
quote:
17s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik kan echt niet meer naar die uitgestreken gezichten kijken....... ;)
Ik kijk naar Irma O+
pi_198400749
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik kijk naar Irma O+
Ha ha, onze heldin inderdaad!
pi_198401498
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:
En wat vonden jullie van de persco?

Het viel me ook op dat er wat perspectief werd geboden, terrassen open eind maart. En het lijkt positiever te worden (wat voor de politici natuurlijk mooi meegenomen is in de richting naar de verkiezingen toe).

Nog een positief iets, uit de UK van de vaccin studie van Oxford.
Nog steeds is niemand in de studie die gevaccineerd is opgenomen geweest, overleden of heeft ernstige Covid gehad. 0, nada, niemand! En de eerste ruim duizend man werd eind april al gevaccineerd. Dat geeft ook wat vertrouwen over de duur van de werking. In de controle groep zijn wel 15 mensen gehospitaliseerd geweest, en 1 is er overleden.

Ten tweede bleek de bescherming na de eerste prik zeker 3 maanden aan te houden tot de tweede prik. Dus er kan heel goed 3 maanden tussen prikken zitten. De effectiviteit na de eerste prik was 76.0% (CI: 59.3-85.9%, en na de tweede prik 81.3% (CI: 60.3-91.2%), dus niet veel hoger, maar mensen hadden wel meer antistoffen.

Hopelijk komt AZ de productie struggles snel te boven!

De studie: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00432-3/fulltext
  maandag 8 maart 2021 @ 22:16:06 #248
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198402175
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van maandag 8 maart 2021. En dan met name het nieuws met een positief, maar realistisch karakter.

- Allereerst uiteraard kwam ik vanmiddag met mijn weekcijfers qua besmettingen. Eb waar er mensen zijn die het al over ''de derde week van de derde golf'' hebben, laten de weekcijfers zelfs alweer een kleine daling zijn. Eigenlijk meer een stagnatie, maar een daling is een daling ;).

Het RIVM komt morgen weer met hun weekcijfers, maar voorlopig zie je bij het RIVM ook een kleine daling van ruim 600 besmettingen. Ook positief om te benoemen is dat het R-getal volgens Rutte/De Jonge alweer onder de 1 is gedoken.

En ook positief is om te melden dat er t.o.v. vorige week er 40.000 mensen meer zijn getest dan de week daarvoor en het percentage besmette mensen blijft schommelen rond de 8%.

- Ook fijn dat vandaag tijdens de persconferentie werd benoemt dat er rond Pasen versoepelingen komen voor de horeca (terrassen open), het hoger onderwijs en de detailhandel (winkels weer fysiek open). De cijfers zijn de aankomende weken cruciaal, en laat die cijfers volgen nu net mijn specialiteit zijn _O-.

- De cijfers in de verpleeghuizen blijven ook na de afgelopen week heerlijk dalen, en wat fijn dat de versoepelingen in de verpleeghuizen nu ook echt gaan komen.

- Iedere maandag kijk ik hoe het gaat in het buitenland, en vele landen komen met positieve weekcijfers qua besmettingen _O_

In Amerika zien we een daling van 10.000 besmettingen in de weekcijfers t.o.v. vorige week, en de cijfers vlijven ook nu gewoon verder dalen.

Zuid Afrika had vorige week al erg lage weekcijfers, maar in Zuid Afrika laat deze week zien dat het einde van de daling nog steeds niet in zicht is. En het is toch echt het land, waar de ''gevaarlijke'' Zuid Afrikaanse variant vandaan komt.

Deze week stagnatie in Israël. Het land dat gisteren zijn horeca en restaurant weer open gooide, mag dan geen daling laten zien in de besmettingcijfers. De ziekenhuiscijfers en de sterftecijfers laten zien dat Israël echt heel goed op weg is.

Het land van de Britse variant is natuurlijk Groot-Brittannië. Gelukkig laten de Britten wederom een mooie daling zien in de weekcijfers, en komen ze zelfs al in de buurt van weekcijfers die in de buurt komen van Nederland. Heel mooi nieuws kwam begin van de week, want eind juni 2021 wilt Groot-Brittannië van alle corona maatregelen af zijn _O_

Ierland doet het echt fantastisch, daar is de bodem van de daling zelfs nog niet in zicht. Waar rond Kerstmis de media moord en brand schreeuwde over de hoge besmettingcijfers, hoor je de media nu totaal niet hoe goed het in Ierland gaat.

Eigenlijk kan mijn verhaaltje wat onder de weekcijfers van Ierland stond, exact worden geplaatst onder deze cijfers van Portugal. Dat land blijft dalen. Ik had graag ook naar Spanje gekeken, maar daar waren geen weekcijfers bekend.

België heeft net zoals Nederland een stagnatie in de weekcijfers, maar ook daar is van een stijging nog lang geen sprake.

Ik ben altijd iemand die het positieve nieuws brengt, maar ik ben ook realistisch. In Italië gaat het niet goed met de cijfers. Het land wat vorig jaar keihard werd getroffen door het virus, laat nu een stijging in de weekcijfers zien van 4000 besmettingen meer. Laten we hopen dat de Italianen gauw de weg naar een daling weer vinden.

Tot zover mijn dagelijkse samenvatting weer, met veelal mooie cijfers uit het buitenland.

Fijne avond allemaal en tot morgen.
pi_198402276
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:16 schreef Oliver23 het volgende:
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van maandag 8 maart 2021. En dan met name het nieuws met een positief, maar realistisch karakter.

- Allereerst uiteraard kwam ik vanmiddag met mijn weekcijfers qua besmettingen. Eb waar er mensen zijn die het al over ''de derde week van de derde golf'' hebben, laten de weekcijfers zelfs alweer een kleine daling zijn. Eigenlijk meer een stagnatie, maar een daling is een daling ;).

[ afbeelding ]

Het RIVM komt morgen weer met hun weekcijfers, maar voorlopig zie je bij het RIVM ook een kleine daling van ruim 600 besmettingen. Ook positief om te benoemen is dat het R-getal volgens Rutte/De Jonge alweer onder de 1 is gedoken.

En ook positief is om te melden dat er t.o.v. vorige week er 40.000 mensen meer zijn getest dan de week daarvoor en het percentage besmette mensen blijft schommelen rond de 8%.

- Ook fijn dat vandaag tijdens de persconferentie werd benoemt dat er rond Pasen versoepelingen komen voor de horeca (terrassen open), het hoger onderwijs en de detailhandel (winkels weer fysiek open). De cijfers zijn de aankomende weken cruciaal, en laat die cijfers volgen nu net mijn specialiteit zijn _O-.

- De cijfers in de verpleeghuizen blijven ook na de afgelopen week heerlijk dalen, en wat fijn dat de versoepelingen in de verpleeghuizen nu ook echt gaan komen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

- Iedere maandag kijk ik hoe het gaat in het buitenland, en vele landen komen met positieve weekcijfers qua besmettingen _O_

[ afbeelding ]
In Amerika zien we een daling van 10.000 besmettingen in de weekcijfers t.o.v. vorige week, en de cijfers vlijven ook nu gewoon verder dalen.

[ afbeelding ]
Zuid Afrika had vorige week al erg lage weekcijfers, maar in Zuid Afrika laat deze week zien dat het einde van de daling nog steeds niet in zicht is. En het is toch echt het land, waar de ''gevaarlijke'' Zuid Afrikaanse variant vandaan komt.

[ afbeelding ]
Deze week stagnatie in Israël. Het land dat gisteren zijn horeca en restaurant weer open gooide, mag dan geen daling laten zien in de besmettingcijfers. De ziekenhuiscijfers en de sterftecijfers laten zien dat Israël echt heel goed op weg is.

[ afbeelding ]
Het land van de Britse variant is natuurlijk Groot-Brittannië. Gelukkig laten de Britten wederom een mooie daling zien in de weekcijfers, en komen ze zelfs al in de buurt van weekcijfers die in de buurt komen van Nederland. Heel mooi nieuws kwam begin van de week, want eind juni 2021 wilt Groot-Brittannië van alle corona maatregelen af zijn _O_

[ afbeelding ]
Ierland doet het echt fantastisch, daar is de bodem van de daling zelfs nog niet in zicht. Waar rond Kerstmis de media moord en brand schreeuwde over de hoge besmettingcijfers, hoor je de media nu totaal niet hoe goed het in Ierland gaat.

[ afbeelding ]
Eigenlijk kan mijn verhaaltje wat onder de weekcijfers van Ierland stond, exact worden geplaatst onder deze cijfers van Portugal. Dat land blijft dalen. Ik had graag ook naar Spanje gekeken, maar daar waren geen weekcijfers bekend.

[ afbeelding ]
België heeft net zoals Nederland een stagnatie in de weekcijfers, maar ook daar is van een stijging nog lang geen sprake.

[ afbeelding ]
Ik ben altijd iemand die het positieve nieuws brengt, maar ik ben ook realistisch. In Italië gaat het niet goed met de cijfers. Het land wat vorig jaar keihard werd getroffen door het virus, laat nu een stijging in de weekcijfers zien van 4000 besmettingen meer. Laten we hopen dat de Italianen gauw de weg naar een daling weer vinden.

Tot zover mijn dagelijkse samenvatting weer, met veelal mooie cijfers uit het buitenland.

Fijne avond allemaal en tot morgen.
Mooi overzicht, bedankt! Lijkt mij toch een teken dat (deelse) groepsimmuniteit in sommige landen een grote rol speelt. Hoe hoger de piek (Ierland, Portugal, VK, België), hoe lager daarna de cijfers.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198403341
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:20 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Mooi overzicht, bedankt! Lijkt mij toch een teken dat (deelse) groepsimmuniteit in sommige landen een grote rol speelt. Hoe hoger de piek (Ierland, Portugal, VK, België), hoe lager daarna de cijfers.
Of hoe meer mensen zich aan de regels houden omdat ze van de cijfers schrikken. Hetzelfde effect als je met een slecht rapport thuis komt, dan heb je wel even motivatie om je best te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')