abonnement Unibet Coolblue
pi_198323008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:50 schreef Kickinalfa het volgende:
Of kan het allemaal zo makkelijk worden weggezet als "de cijfers laten het niet toe"?
Ja.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:51:20 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:50 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel degelijk een verschil is tussen een verpleeghuis en een normaal huis. Eventuele ziektes concentreren zich binnen dat verpleeghuis, en worden niet verspreid op school of op werk.

Je kan ook makkelijker regelen dat verpleeghuizen meer bezoek toelaten vs. dat op de een of andere manier moet worden vastgesteld welke leeftijdsklasse een willekeurig rijtjeshuis bezet houdt.
Medewerkers en bezoekers nemen het mee naar hun eigen huishoudens en werk en en en
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198323012
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:45 schreef capricia het volgende:

[..]

De gevaccineerde ouderen mogen 2 bezoekers. De rest van ons land nog steeds maar 1. Leg dat die jongeren maar uit, die er niet ziek van worden.
Ergens snap ik dat wel, maar die jongeren die er niet ziek van worden ontvangen ook wel gewoon twee. Hoevaak hoor je wel dat mensen zich daar toch niet aan houden, dus het valt allemaal wel mee. Dan kun je in ieder geval al stel bij iemand langs.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:51:59 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198323023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoppaaa ... 1 van mijn 3 koters heeft tot nader order weer vakantie wegens een 'positieve' test in de klas.
krijgt mamma weer veel aandacht :9 >:)
pi_198323030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Medewerkers en bezoekers nemen het mee naar hun eigen huishoudens en werk en en en
Medewerkers zijn toch ook gevaccineerd? Als we aannemen dat vaccins ook effect hebben op transmissie zal dat wel meevallen.
pi_198323031
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:45 schreef halfway het volgende:
Even op een andere tour, is er een instantie die de cijfers van de ziekhuizen controleert? Het is natuurlijk niet geheel ondenkbaar dat er hogere cijfers doorgegeven worden om de druk te verlagen, ik kijk in deze crisis nergens meer van op.
De vraag is vooral wanneer ze een patient als niet covid meer opgeven, als ze het ziekenhuis verlaten of als ze de covid afdeling verlaten. Daar wil nog wel eens wat tijd tussen zitten, terwijl de zorgdruk dan toch wel flink afneemt. :)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:53:32 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:52 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Medewerkers zijn toch ook gevaccineerd? Als we aannemen dat vaccins ook effect hebben op transmissie zal dat wel meevallen.
Dat is idd een aanname nog, en nog niet helemaal duidelijk.
Medewerkers zijn nog niet allemaal gevaccineerd trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198323084
Vergeet trouwens ook niet dat deze "versoepeling" niet alleen invloed heeft op ouderen, maar ook op de familieleden. Die zullen het waarschijnlijk fijn vinden dat ze hun ouder of grootouder weer kunnen bezoeken.
pi_198323113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef Cynicio het volgende:
Vergeet trouwens ook niet dat deze "versoepeling" niet alleen invloed heeft op ouderen, maar ook op de familieleden. Die zullen het waarschijnlijk fijn vinden dat ze hun ouder of grootouder weer kunnen bezoeken.
En dat ouderen die in een verzorgingstehuis zitten ook geen mogelijkheid hebben om regels creatief aan te passen. Zoals bezoekadvies etc. Dus vind het ook prima voor ze!
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:56:30 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef Cynicio het volgende:
Vergeet trouwens ook niet dat deze "versoepeling" niet alleen invloed heeft op ouderen, maar ook op de familieleden. Die zullen het waarschijnlijk fijn vinden dat ze hun ouder of grootouder weer kunnen bezoeken.
Klopt

En ook echt heel fijn voor die groepen allemaal, meen ik.

Uitlegbaar naar groepen die nauwelijks tot geen risico lopen en zich aan strengere maatregelen moeten houden is het natuurlijk niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:56:56 #161
236264 crew  capricia
pi_198323141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef Cynicio het volgende:
Vergeet trouwens ook niet dat deze "versoepeling" niet alleen invloed heeft op ouderen, maar ook op de familieleden. Die zullen het waarschijnlijk fijn vinden dat ze hun ouder of grootouder weer kunnen bezoeken.
Ja. Natuurlijk. Net als dat ik het fijn vind mijn oude moeder die nog zelfstandig thuis woont te bezoeken. Alleen. En niet met zijn tweeën. Zoals gevaccineerde ouderen nu dus wel mogen.

Wanneer zijn zelfstandig thuiswonende 72-jarigen eigenlijk aan de beurt?
Definitely not CIA
pi_198323146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:51 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ja.
Het is toch wel verbazingwekkend dat er ogenschijnlijk niemand is binnen het kabinet die gewoon een keer zegt het is klaar na 15 persconferenties met "tijdelijke maatregelen", "de avondklok gaat er als eerste af", "op basis van Jaap zijn glazen bol doen we maar wat of wat dan ook.

Schijnbaar halen ze allemaal hun schouders op en vinden ze het daar allemaal wel best.

Ik snap het ook wel, zij kunnen gewoon naar "kantoor" gaan, lekker schaatsen in Thialf en lekker dineren in de bedrijfskantine.

Overleggen doen wij niet via teams met schreeuwende kinderen maar lekker in het Catshuis
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:59:00 #163
236264 crew  capricia
pi_198323186
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is toch wel verbazingwekkend dat er ogenschijnlijk niemand is binnen het kabinet die gewoon een keer zegt het is klaar na 15 persconferenties met "tijdelijke maatregelen", "de avondklok gaat er als eerste af", "op basis van Jaap zijn glazen bol doen we maar wat of wat dan ook.

Schijnbaar halen ze allemaal hun schouders op en vinden ze het daar allemaal wel best.

Ik snap het ook wel, zij kunnen gewoon naar "kantoor" gaan, lekker schaatsen in Thialf en lekker dineren in de bedrijfskantine.

Overleggen doen wij niet via teams met schreeuwende kinderen maar lekker in het Catshuis

Je ziet toch voor je ogen wat er nu gebeurt..de groepen die gevaccineerd zijn krijgen versoepelingen. De rest moet maar even wachten.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 4 maart 2021 @ 19:01:07 #164
408813 crew  trein2000
pi_198323240
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat om het precedent wat hier geschapen wordt. En 'iedereen' schijnt dat normaal te vinden.
Ik gun het die mensen verders echt wel.
Ben ik het mee eens hoor.
Maar dit is het schrappen van een verzwaring.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198323252
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

En ook echt heel fijn voor die groepen allemaal, meen ik.

Uitlegbaar naar groepen die nauwelijks tot geen risico lopen en zich aan strengere maatregelen moeten houden is het natuurlijk niet
Ik vind het best uitlegbaar. Jongeren verspreiden het virus veel meer dan ouderen die "vastzitten" in een verpleeghuis.

Een verpleeghuis is een gecontroleerde omgeving waardoor je veel makkelijker kan afwijken wat maatregelen betreft. Ik zou het ook logisch vinden als gesloten GGZ-instellingen versoepelingen kregen na vaccinatie.
pi_198323296
Heb hier niet zo veel moeite eerlijk gezegd, de bezoekersregel binnen wordt toch stelselmatig genegeerd door iedereen die ik ken. Zou me wel heel erg hypocriet voelen om te roepen dat het wel moet worden gehandhaafd op één van de weinige plekken waar het handhaafbaar is. Volledig gevaccineerde mensen die toch niet buiten een verpleeghuis komen, moeten bezoek kunnen ontvangen. Dat ze nog afstand en mondkapjes hanteren lijkt me een overdaad aan voorzichtigheid.

Vind het heel wat anders dan dat je thuiswonende bejaarden weer naar restaurants laat gaan terwijl de rest van Nederland thuis moet blijven of zo.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:04:03 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323333
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Natuurlijk. Net als dat ik het fijn vind mijn oude moeder die nog zelfstandig thuis woont te bezoeken. Alleen. En niet met zijn tweeën. Zoals gevaccineerde ouderen nu dus wel mogen.

Wanneer zijn zelfstandig thuiswonende 72-jarigen eigenlijk aan de beurt?
Tussen februari 2021 en onbekend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198323345
De verschillen worden alsmaar groter ^O^ ^O^

pi_198323350
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:39 schreef Haags het volgende:

[..]

Krijg je toch ook een punthoofd van. Ik begin bijna voorstander te worden om die kinderen na 1 besmetting een week lang op te sluiten in die klas zodat ze elkaar massaal besmetten. Ben je er meteen vanaf ook.
Het scheelt dat ik al thuis zit. Als ik 'gewoon' aan het werk was geweest, was mijn elastiekje nog een stukje meer op spanning komen te staan zo niet gesprongen. Ik trek dit echt heel slecht in de huidige omstandigheden.

Dat men denkt dat ouders zich wel om de haverklap in 6 stukken kunnen hakken om een paar oudjes extra te redden, is een utopie.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:04:43 #170
236264 crew  capricia
pi_198323353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:01 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik vind het best uitlegbaar. Jongeren verspreiden het virus veel meer dan ouderen die "vastzitten" in een verpleeghuis.

Een verpleeghuis is een gecontroleerde omgeving waardoor je veel makkelijker kan afwijken wat maatregelen betreft. Ik zou het ook logisch vinden als gesloten GGZ-instellingen versoepelingen kregen na vaccinatie.
Ik heb geen idee of deze mensen helemaal niet meer buiten komen. Mijn oma ging gewoon mee winkelen en een rondje in het park in haar rolstoel met ons.
Maar ja, dat was vroeger.
Definitely not CIA
pi_198323387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef Vasilevski het volgende:
Heb hier niet zo veel moeite eerlijk gezegd, de bezoekersregel binnen wordt toch stelselmatig genegeerd door iedereen die ik ken. Zou me wel heel erg hypocriet voelen om te roepen dat het wel moet worden gehandhaafd op één van de weinige plekken waar het handhaafbaar is. Volledig gevaccineerde mensen die toch niet buiten een verpleeghuis komen, moeten bezoek kunnen ontvangen. Dat ze nog afstand en mondkapjes hanteren lijkt me een overdaad aan voorzichtigheid.

Vind het heel wat anders dan dat je thuiswonende bejaarden weer naar restaurants laat gaan terwijl de rest van Nederland thuis moet blijven of zo.
Ook een goed punt ja. Mensen buiten een verpleeghuis hebben per definitie veel meer vrijheid om hun invulling aan de maatregelen te geven.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:06:01 #172
236264 crew  capricia
pi_198323392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:04 schreef Cynicio het volgende:
De verschillen worden alsmaar groter ^O^ ^O^

[ afbeelding ]
In elk geval gaat de wetenschap ons hieruit halen, uit deze pandemie. :)
Vind ik best bijzonder.
Definitely not CIA
pi_198323431
Dit zijn verpleeghuizen hè? Het schijnt dat die gemiddelde verblijfsduur van 9 maanden niet helemaal klopt, dat het in de praktijk langer is. Is het dan een redelijke aanname dat ze over 1 jaar allemaal onder de zoden liggen? Als ze gevaccineerd zijn, laat ze lekker bezoek ontvangen in de tijd die ze nog hebben.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:07:19 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:01 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik vind het best uitlegbaar. Jongeren verspreiden het virus veel meer dan ouderen die "vastzitten" in een verpleeghuis.

Een verpleeghuis is een gecontroleerde omgeving waardoor je veel makkelijker kan afwijken wat maatregelen betreft. Ik zou het ook logisch vinden als gesloten GGZ-instellingen versoepelingen kregen na vaccinatie.
Ik snap dat dit de consequenties zijn van de eerder genomen beslissingen en vind ook zeker niet dat die bewoners dan maar langer in isolatie moeten zitten

Maar blijkbaar is het risico daar dus al kleiner geworden.
Zorg dan bijvoorbeeld dat de mensen in kwetsbare groepen die nog niet gevaccineerd zijn nu 'even volhouden' en zichzelf beschermen door te isoleren. Dan kunnen de andere groepen weer meer 'open'. Bijvoorbeeld.

Op deze wijze zorg je dus dat de gezonde jongere mensen die het allerlaatste gevaccineerd worden, het allerlangst in isolatie en met dikke maatregelen met alle gevolgen van dien zitten opgescheept.

Dat kán toch niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:07:29 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198323447
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Straks zit de babyboom generatie met hun reet in benidorm en de jongeren die zich voor hun hebben opgeofferd door hun hele leven maar gedag te zeggen, zitten nog mooi thuis.

Fuck dat. Echt fuck dat.
Dat is wel heel dramatisch. Niemand werpt zich hier op granaten tot glorie van wie dan ook. Iedereen zit in meer of mindere mate in de shit. Ik snap die scheve ogen ook niet zo. Het is niet zo dat die babyboomers heel blij zijn met deze situatie en er optimaal van profiteren. Nou en als ze straks eerder dan de rest op vakantie kunnen. Is dat een klap in het gezicht van de zich opofferende jongeren, de zorg of hun hoogbejaarde ouders of zo?
pi_198323455
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:40 schreef capricia het volgende:

[..]

En wat is het advies voor jullie gezin?
Dacht alleen eventueel na vijf dagen je kind, als die dat wil. Toch?
Ik heb geen idee en eerlijk gezegd interesseert het me ook geen ene reet, pardon my French. Ik ben er echt klaarder dan klaar mee.

Er was alleen een berocht op het ouderportaal dat er een kind in de klas van een van mijn kinderen positief is getest. En dat daardoor de hele klas in quarantaine moet. Wat dat ook mag inhouden.

Ik heb tegen mijn kind gezegd .. ik de kndat jij voorlopig weer vakantie hebt.

Want ik ga mezelf al niet testen pnder wat voor omstandigheid dan ook. En mijn kind al helemaal niet.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:08:50 #177
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198323498
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:02 schreef Vasilevski het volgende:
Heb hier niet zo veel moeite eerlijk gezegd, de bezoekersregel binnen wordt toch stelselmatig genegeerd door iedereen die ik ken. Zou me wel heel erg hypocriet voelen om te roepen dat het wel moet worden gehandhaafd op één van de weinige plekken waar het handhaafbaar is. Volledig gevaccineerde mensen die toch niet buiten een verpleeghuis komen, moeten bezoek kunnen ontvangen. Dat ze nog afstand en mondkapjes hanteren lijkt me een overdaad aan voorzichtigheid.

Vind het heel wat anders dan dat je thuiswonende bejaarden weer naar restaurants laat gaan terwijl de rest van Nederland thuis moet blijven of zo.
Ik vind het dubbel. Aan de ene kant vind ik het heel fijn voor de bewoners van verzorgingstehuizen, aan de andere kant schept het een heel kwalijk precedent.

Nog niet iedereen in verzorgingstehuizen is gevaccineerd, dus krijg je een tweedeling daar. Bewoners die gevaccineerd zijn die meer mogen dan de ander. Dan gaat het me niet om 1 of 2 bezoekers, maar om het signaal dat je ermee af geeft.

Dit signaal werd tot 2/3 maanden terug telkens door het kabinet van gezegd dat het niet ging gebeuren, versoepelen voor mensen die gevaccineerd zijn.

Als ze dit op deze manier doorzetten is dat funest voor het draagvlak, want dan is solidariteit inderdaad alleen maar een holle frase die één kant op werkt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:09:00 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198323504
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap dat dit de consequenties zijn van de eerder genomen beslissingen en vind ook zeker niet dat die bewoners dan maar langer in isolatie moeten zitten

Maar blijkbaar is het risico daar dus al kleiner geworden.
Zorg dan bijvoorbeeld dat de mensen in kwetsbare groepen die nog niet gevaccineerd zijn nu 'even volhouden' en zichzelf beschermen door te isoleren. Dan kunnen de andere groepen weer meer 'open'. Bijvoorbeeld.

Op deze wijze zorg je dus dat de gezonde jongere mensen die het allerlaatste gevaccineerd worden, het allerlangst in isolatie en met dikke maatregelen met alle gevolgen van dien zitten opgescheept.

Dat kán toch niet

Iemand zal het kortste strootje trekken in elke volgorde en daarvoor zal het altijd zuur zijn. Ik sta zelf ook niet vooraan en dat is kut maar het zal me echt jeuken als mijn bejaarde buren hierdoor eerder dingen mogen dan ik, integendeel. Ben blij voor ze dan.
pi_198323516
Br
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Die cijfers mag je wel op vertrouwen ja
Bron?
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:09:21 #180
236264 crew  capricia
pi_198323520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee en eerlijk gezegd interesseert het me ook geen ene reet, pardon my French. Ik ben er echt klaarder dan klaar mee.
Gaat hij/zij zich laten testen op dag 5?
Definitely not CIA
pi_198323525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Je ziet toch voor je ogen wat er nu gebeurt..de groepen die gevaccineerd zijn krijgen versoepelingen. De rest moet maar even wachten.
Tsjah dat is precies wat er gaat gebeuren ja.
En daar kan ik van alles van vinden maar het stoort me oprecht dat alle politici het eerst verkopen als "we doen het voor de risicogroepen" en "iedereen is gelijk" vervolgens keiharde discriminatie gaan toepassen op de niet risico groepen.

D66 die begin februari nog roeptoetert dat populisme discriminatie oproept ( https://www.bndestem.nl/o(...)manier-weg~a33dd70a/) om nog geen twee weken later extra rechten wil geven aan gevaccineerden.

De VVD, een liberale partij volgens al 3 maanden een avondklok in stand houdt en er zelf alle haast heeft als het door de rechter wordt verboden.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:10:52 #182
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198323568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is wel heel dramatisch. Niemand werpt zich hier op granaten tot glorie van wie dan ook. Iedereen zit in meer of mindere mate in de shit. Ik snap die scheve ogen ook niet zo. Het is niet zo dat die babyboomers heel blij zijn met deze situatie en er optimaal van profiteren. Nou en als ze straks eerder dan de rest op vakantie kunnen. Is dat een klap in het gezicht van de zich opofferende jongeren, de zorg of hun hoogbejaarde ouders of zo?
Ja. Dat is een klap in het gezicht van iedereen die zware beperkingen in zijn doen of laten heeft gehad niet voor zichzelf, maar voor de groep die dan weer naar Benidorm kan.

Je hebt je leven een jaar lang even on hold gezet? Top! Nog even een half jaartje volhouden tot je ook gevaccineerd bent.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198323594
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap dat dit de consequenties zijn van de eerder genomen beslissingen en vind ook zeker niet dat die bewoners dan maar langer in isolatie moeten zitten

Maar blijkbaar is het risico daar dus al kleiner geworden.
Zorg dan bijvoorbeeld dat de mensen in kwetsbare groepen die nog niet gevaccineerd zijn nu 'even volhouden' en zichzelf beschermen door te isoleren. Dan kunnen de andere groepen weer meer 'open'. Bijvoorbeeld.

Op deze wijze zorg je dus dat de gezonde jongere mensen die het allerlaatste gevaccineerd worden, het allerlangst in isolatie en met dikke maatregelen met alle gevolgen van dien zitten opgescheept.

Dat kán toch niet
Eens natuurlijk. Maar goed dit zijn wel verpleeghuisbewoners. Die gaan ook niet meer op een avondje lekker de stad in, een bioscoopje pakken en daarna nog een jenevertje drinken terwijl wij met een avondklok zitten. Lekker met de scootmobiel langs een studentenflat rijden na het ingaan van de avondklok en hard toeteren en lachen.

Vind het wel een essentieel verschil met mobiele, thuiswonende mensen voordeeltjes geven en anderen in totale lockdown laten zitten.

Ja ik word ook pissig als er straks niks versoepeld wordt en de lockdown doorgaat, behalve voor gevaccineerde bejaarden. Het erge is dat ik Hugo en co er nog wel in staat toe acht ook, terwijl het eigenlijk niet eens onderwerp van discussie zou moeten zijn. Maar goed ik vind dat ook een gevecht voor dan, is toch heel wat anders dan bezoek. Ik ga morgen ook weer 4 vrienden zien, ik ga niet piepen als anderen dat officieel mogen.
pi_198323652
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Iemand zal het kortste strootje trekken in elke volgorde en daarvoor zal het altijd zuur zijn. Ik sta zelf ook niet vooraan en dat is kut maar het zal me echt jeuken als mijn bejaarde buren hierdoor eerder dingen mogen dan ik, integendeel. Ben blij voor ze dan.
Als je op den duur 1 a 2 miljoen vaccinaties per week willen zetten dan duurt de periode waarin het nog enigszins zin zou hebben om gevaccineerde groepen voorrang te geven ontzettend kort.
M.i. te kort om een geforceerde tweedeling erdoorheen te drukken.
I'll give you something to do
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:13:43 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198323670
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het dubbel. Aan de ene kant vind ik het heel fijn voor de bewoners van verzorgingstehuizen, aan de andere kant schept het een heel kwalijk precedent.

Nog niet iedereen in verzorgingstehuizen is gevaccineerd, dus krijg je een tweedeling daar. Bewoners die gevaccineerd zijn die meer mogen dan de ander. Dan gaat het me niet om 1 of 2 bezoekers, maar om het signaal dat je ermee af geeft.

Dit signaal werd tot 2/3 maanden terug telkens door het kabinet van gezegd dat het niet ging gebeuren, versoepelen voor mensen die gevaccineerd zijn.

Als ze dit op deze manier doorzetten is dat funest voor het draagvlak, want dan is solidariteit inderdaad alleen maar een holle frase die één kant op werkt.
Ik ben dit helemaal met je eens hè, maar gezien de beperkte mogelijkheden en de beperkte tijd die die mensen überhaupt nog over hebben kun je in dit specifieke geval volgens mij weinig andere keuzes maken.

Een verpleeghuis valt niet echt onder het openbare leven. Als straks openbare plekken alleen bereikbaar zijn voor mensen met een pasje, dan wil ik me voor het eerst in mijn leven wel richting het Malieveld gaan begeven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198323698
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap dat dit de consequenties zijn van de eerder genomen beslissingen en vind ook zeker niet dat die bewoners dan maar langer in isolatie moeten zitten

Maar blijkbaar is het risico daar dus al kleiner geworden.
Zorg dan bijvoorbeeld dat de mensen in kwetsbare groepen die nog niet gevaccineerd zijn nu 'even volhouden' en zichzelf beschermen door te isoleren. Dan kunnen de andere groepen weer meer 'open'. Bijvoorbeeld.

Op deze wijze zorg je dus dat de gezonde jongere mensen die het allerlaatste gevaccineerd worden, het allerlangst in isolatie en met dikke maatregelen met alle gevolgen van dien zitten opgescheept.

Dat kán toch niet
Het wordt echt allemaal mooi gespind.
Ben je initieel tegen de maatregelen ben je een wappie, asociaal of niet solidair.

Wordt er vervolgens onderscheid gemaakt tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden en heb je daar kritische vragen bij ben je niet menselijk of misgun je het iemand.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:14:49 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Iemand zal het kortste strootje trekken in elke volgorde en daarvoor zal het altijd zuur zijn. Ik sta zelf ook niet vooraan en dat is kut maar het zal me echt jeuken als mijn bejaarde buren hierdoor eerder dingen mogen dan ik, integendeel. Ben blij voor ze dan.
Als jij als 23-jarige geen inkomen meer hebt met je flexcontract, vrijwel niemand meer ziet en maar moet zien rond te komen in je isolement en alles...
En na deze crisis ook de kosten mag dragen en de maatschappij weer mag opbouwen...
Wat echt wel veel gebeurt op dit moment.

Of je bent die horecaondernemer die keihard in de schilden zit

Of je bent die prostituee die haar werk niet kan doen

Ben je dan ook zo geduldig?

Het staat gewoon niet in verhouding.

En ik heb het als individu heel heel goed hoor, mijn werk vaart er allemaal maar wel bij enzo. Dat is het niet, maar jongens, dit is voor zoveel mensen toch onaanvaardbaar. Dat er niet meer protest is verbaast me enorm
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:15:35 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:09 schreef Morm_NL het volgende:
Br
[..]

Bron?
Are you serious??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:16:35 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198323771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja. Dat is een klap in het gezicht van iedereen die zware beperkingen in zijn doen of laten heeft gehad niet voor zichzelf, maar voor de groep die dan weer naar Benidorm kan.

Je hebt je leven een jaar lang even on hold gezet? Top! Nog even een half jaartje volhouden tot je ook gevaccineerd bent.
Ik zie het iets genuanceerder. Er is geen enkele aanpak die leuk is voor iedereen en er is een beperkt aantal vaccins momenteel. Van lood en oud ijzer wordt er nu een strategie gebouwd. Het is niet fair naar de jongeren toe maar het is ook niet fair om dan de zwarte piet toe te spelen aan de babyboomers alsof die iets met opzet hebben gedaan of nagelaten.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:17:27 #190
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198323798
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben dit helemaal met je eens hè, maar gezien de beperkte mogelijkheden en de beperkte tijd die die mensen überhaupt nog over hebben kun je in dit specifieke geval volgens mij weinig andere keuzes maken.

Een verpleeghuis valt niet echt onder het openbare leven. Als straks openbare plekken alleen bereikbaar zijn voor mensen met een pasje, dan wil ik me voor het eerst in mijn leven wel richting het Malieveld gaan begeven.
Daarom vind ik het ook dubbel. Als mijn opa alleen mij mag ontvangen en niet mijn gezin en zijn buurvrouw mag wel het gezin ontvangen is dat ook een tweedeling die ik slecht kan verkroppen. Er is geen goed antwoord hier, ik snap echt waarom ze het doen. Ik maak me er alleen zorgen om dat dit even het water testen was, kijken hoe de bevolking reageert op meer privileges voor gevaccineerden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:17:54 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323815
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:11 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Eens natuurlijk. Maar goed dit zijn wel verpleeghuisbewoners. Die gaan ook niet meer op een avondje lekker de stad in, een bioscoopje pakken en daarna nog een jenevertje drinken terwijl wij met een avondklok zitten. Lekker met de scootmobiel langs een studentenflat rijden na het ingaan van de avondklok en hard toeteren en lachen.

Vind het wel een essentieel verschil met mobiele, thuiswonende mensen voordeeltjes geven en anderen in totale lockdown laten zitten.

Ja ik word ook pissig als er straks niks versoepeld wordt en de lockdown doorgaat, behalve voor gevaccineerde bejaarden. Het erge is dat ik Hugo en co er nog wel in staat toe acht ook, terwijl het eigenlijk niet eens onderwerp van discussie zou moeten zijn. Maar goed ik vind dat ook een gevecht voor dan, is toch heel wat anders dan bezoek. Ik ga morgen ook weer 4 vrienden zien, ik ga niet piepen als anderen dat officieel mogen.
Het gaat om contact mogen hebben met elkaar, bezoek

Heel basaal, dat zijn primaire benodigdheden voor ons mensen als sociale dieren

En dat mag dan straks wel als je oud en kreupel bent maar niet als je in ontwikkeling bent en je leven nog voor je hebt.

Vind ik bizar ja. Ik gun het iedereen, want het is nódig. Dus open voor de bejaarden in verpleeghuizen is wmb ook gewoon open voor de andere groepen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:18:22 #192
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198323827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zie het iets genuanceerder. Er is geen enkele aanpak die leuk is voor iedereen en er is een beperkt aantal vaccins momenteel. Van lood en oud ijzer wordt er nu een strategie gebouwd. Het is niet fair naar de jongeren toe maar het is ook niet fair om dan de zwarte piet toe te spelen aan de babyboomers alsof die iets met opzet hebben gedaan of nagelaten.
Ik zou boomers (wat een kutwoord trouwens) het ook niet kwalijk nemen, maar ik zou me wel flink in de maling genomen voelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 19:19:55 #193
236264 crew  capricia
pi_198323872
Ik heb er geen moeite mee dat zij minder zware regels opgelegd krijgen in de tijd die ze nog te leven hebben.
Definitely not CIA
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:20:07 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198323877
D
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou boomers (wat een kutwoord trouwens) het ook niet kwalijk nemen, maar ik zou me wel flink in de maling genomen voelen.
Daarom

Voor iedereen versoepelen en even het Zweedse model invoeren tot iedereen gevaccineerd is

Als je je kwetsbaar voelt, bescherm je nu jezelf maar even

Ook kut, maar te overzien qua tijdspanne
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:21:51 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198323915
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Als jij als 23-jarige geen inkomen meer hebt met je flexcontract, vrijwel niemand meer ziet en maar moet zien rond te komen in je isolement en alles...
En na deze crisis ook de kosten mag dragen en de maatschappij weer mag opbouwen...
Wat echt wel veel gebeurt op dit moment.

Of je bent die horecaondernemer die keihard in de schilden zit

Of je bent die prostituee die haar werk niet kan doen

Ben je dan ook zo geduldig?

Het staat gewoon niet in verhouding.

En ik heb het als individu heel heel goed hoor, mijn werk vaart er allemaal maar wel bij enzo. Dat is het niet, maar jongens, dit is voor zoveel mensen toch onaanvaardbaar. Dat er niet meer protest is verbaast me enorm
Het is enorm kut en extra kut voor de jongeren, ook al omdat die voor deze crisis zwaar genaaid waren door de flexwet, gebrek aan betaalbare woningen en noem maar op. Ze hebben nu de pech dat ze het minst dringend zijn medisch gezien om te vaccineren ook nog eens. Het punt is ook niet dat het niet erg zou zijn voor ze.

Overigens heeft ons gezin ook een bedrag met 4 nulletjes minder verdiend sinds de crisis (vriend is ZZP-er en risicogroep) dus het is niet zo dat we vanuit een luxepositie redeneren hier. Twee pubers hier zien hun opleiding en sociaal leven naar de kloten gaan en mijn oudste heb ik maanden niet mogen bezoeken in zijn instelling. Dus ja, ook dan ben ik zo geduldig.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:23:09 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198323955
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
D
[..]

Daarom

Voor iedereen versoepelen en even het Zweedse model invoeren tot iedereen gevaccineerd is

Als je je kwetsbaar voelt, bescherm je nu jezelf maar even

Ook kut, maar te overzien qua tijdspanne
Dat werkt niet met al die dringende adviezen waar mensen hun kont mee afvegen en mensen in juist die laagbetaalde beroepen (kuch, jongeren, kuch) die echt op de werkvloer moeten komen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:24:38 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_198324000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:04 schreef Cynicio het volgende:
De verschillen worden alsmaar groter ^O^ ^O^

[ afbeelding ]
Dat is een beetje het suffige aan die hele informatiestroom aan die maar informatie blijft stuwen. En ook iets menselijk geloof ik inmiddels wel: Alles dat verontrustend is komt aan de oppervlakte en daar gaat de focus op terwijl dit soort zaken gewoon echt een heel positief beeld geven.

Eigenlijk sneeuwt dit soort nieuws steeds snel onder bij het negatieve, net zoals de "Code Zwart Golf" de goede berichten overspoelt. Want goede berichten zijn dat we de komende maanden echt op een enorm positief niveau kunnen komen met vaccins. Maar waar ging het vervolgens in de - 1 of 2 - pushberichten die ik kreeg: over wat er dan dan in deze allemaal nog mis kan gaan en of optimisme wel terecht is. En het code rood, zwart, donkergrijs, en weet ik het wat nog allemaal kan worden. Dat is vaak nieuws.

Ik zal daar gisteren ook nog over na te denken op de fiets. Je moet wat als je een paar uur aan het sporten en trappen bent - dat het ook iets logisch heeft dat die focus voornamelijk is op al het negatieve. Als je vroeger - ooit - blij was dat je een grot gevonden had en dacht aan een vuurtje maken je moest zorgen dat je niet door één of ander wild dier opgevroten zou worden want dan was alle positiviteit voor niks geweest en was het je einde als een smakelijk hapje.

Door alle berichten en van welke kant we het benaderen is evolutionair gesproken denk ik het best logisch dat het negatieve scenario er dik in zit. Uitgaan van het allerslechtste als groep, want we willen toch overleven en het slechtste is dus een groot deel van die groep die het niet gaat overleven.

Dus ik ga redelijk positief eens rondbladeren of ik hier wat psychologische informatie over kan vinden. :+ Toch tijd zat met de lockdown. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:26:11 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198324043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat werkt niet met al die dringende adviezen waar mensen hun kont mee afvegen en mensen in juist die laagbetaalde beroepen (kuch, jongeren, kuch) die echt op de werkvloer moeten komen.
Precies, dan is er een wijziging daarop nodig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:30:52 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198324190
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Precies, dan is er een wijziging daarop nodig
Een wijziging qua volksaard?
pi_198324254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:42 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ondanks dat ik hier zelf geen reet aan heb geeft het me toch een warm gevoel. Mooi dat er in ieder geval ergens weer iets meer kan.
Hopelijk is het nu snel afgelopen met de eenzame opsluiting in verzorgingshuizen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')