Gaat niet om besmettingen, gaat om zware covid voorkomen...quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:19 schreef THEFXR het volgende:
Weer uitbraak na eerste coronaprikken in Rotterdams verpleeghuis
Elf bewoners van verpleeghuis De Hofstee in Rotterdam-Ommoord zijn na hun eerste coronaprik besmet geraakt met het coronavirus. Hun tweede prik is uitgesteld. De bewoners met dementie lijken wel minder ziek te zijn.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rpleeghuis~ad18533e/
Krijg je toch ook een punthoofd van. Ik begin bijna voorstander te worden om die kinderen na 1 besmetting een week lang op te sluiten in die klas zodat ze elkaar massaal besmetten. Ben je er meteen vanaf ook.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoppaaa ... 1 van mijn 3 koters heeft tot nader order weer vakantie wegens een 'positieve' test in de klas.
En wat is het advies voor jullie gezin?quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoppaaa ... 1 van mijn 3 koters heeft tot nader order weer vakantie wegens een 'positieve' test in de klas.
En als ze eens een kloppend praktijk 'iets' er in kunnen verwerken is het onlogisch en heeft het te weinig effect. Zie de positieve vaccinatie effecten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat is vrijwel letterlijk wat het kabinet doet.
We kunnen niet versoepelen want de situatie over een paar weken ziet er heel anders uit dan nu.
Gisteren gaf Rutte aan dat het aan alle kanten de slechte kant uitgaat, want de cijfers zijn over de hele linie aan het stijgen. Die stijging is niet te zien in de ziekenhuizen, IC's of besmettingscijfers.
Dan is het toch niet raar dat je daar wat cynisch van wordt?
Mijn gevoel is: Het maakt allemaal geen moer uit, want mogelijkerwijs gaat het over 2 weken slechter dan nu. Dat komt aardig overeen met de manier waarop het RIVM, Rutte en de Jonge telkens berichten. Het is vervelend dat je het ziet als niet constructief, maar ik ben ondertussen wel klaar met constructief zijn.
Het zou constructief zijn als er eens een eerlijk verhaal verteld ging worden, wat gebaseerd is op de daadwerkelijke cijfers en kloppende modellen. Want die niet-kloppende modellen hebben ons de avondklok in gerommeld en die niet kloppende modellen houden ons erin.
Ondanks dat ik hier zelf geen reet aan heb geeft het me toch een warm gevoel. Mooi dat er in ieder geval ergens weer iets meer kan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)met-versoepelen.html
Goed nieuws voor de bewoners!Hopen dat het advies overgenomen gaat worden.
Ik ben geen wappiequote:Op donderdag 4 maart 2021 18:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde ermee te zeggen dat die inhoudsloze troep van alle kanten is en niet alleen over het kabinetsbeleid.
Op het moment dat iemand zegt dat het beter gaat is een veelgehoorde reactie: “Maar niet goed genoeg”. Als tegenreactie op iemand die aangeeft dat diegene vindt dat de huidige maatregelen anders moeten is de standaardreactie: “wat wil je dan, alles open? Hoeveel doden wil je accepteren?”
De nuance is eruit aan alle kanten. Dat komt nu tot uiting in de ongenuanceerde posts over het kabinetsbeleid.
Even naar mezelf kijkend, ik probeer er echt op te letten, maar ook ik bereik soms mn breekpunt en denk: Nu is het klaar. Op dat moment kan het zijn dat ik zo reageer.
Ik zie sommige users idd meer op die manier posten, van alle kanten. Ik vraag me vooral af of er iets is wat ze kan helpen ipv ze proberen weg te drijven uit het topic omdat wat ze zeggen me niet aanstaat. Daarmee bedoel ik overigens niet dat jij dat doet.
Mooi voor die mensen!quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)met-versoepelen.html
Goed nieuws voor de bewoners!Hopen dat het advies overgenomen gaat worden.
Ik denk serieus dat je een evenwichtiger beleid krijgt als je ons de omt adviezen laat doen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het gaat er hier serieuzer aan toe dan bij die flapdrollen in het kabinet.
Zie hier de nudge naar vaccineren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi voor die mensen!
Maar ik begrijp dus daar waar gevaccineerd is, mag meer?
De gevaccineerde ouderen mogen 2 bezoekers. De rest van ons land nog steeds maar 1. Leg dat die jongeren maar uit, die er niet ziek van worden.quote:
Op papier he?quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:44 schreef Cynicio het volgende:
Overigens weer +45k prikken vandaag. Heel aardig.
ja, maar je wilt ook geen uitbraak in een verpleeghuis hebben.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat niet om besmettingen, gaat om zware covid voorkomen...
Exact.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De gevaccineerde ouderen mogen 2 bezoekers. De rest van ons land nog steeds maar 1. Leg dat die jongeren maar uit, die er niet ziek van worden.
Kan iets lager zijn, of iets hoger. Het zal heel dicht in de buurt liggen. Dichter bij dan het gemelde aantal.quote:
Mja in principe is dit niet echt een versoepeling natuurlijk. Ik mag ook 2 (of 20) mensen per dag ontvangen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi voor die mensen!
Maar ik begrijp dus daar waar gevaccineerd is, mag meer?
En dit is nog maar het begin.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De gevaccineerde ouderen mogen 2 bezoekers. De rest van ons land nog steeds maar 1. Leg dat die jongeren maar uit, die er niet ziek van worden.
Dus? Ze zijn toch gevaccineerd? Kan mooi het lichaam na een vaccin het werk doen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, maar je wilt ook geen uitbraak in een verpleeghuis hebben.
Straks zit de babyboom generatie met hun reet in benidorm en de jongeren die zich voor hun hebben opgeofferd door hun hele leven maar gedag te zeggen, zitten nog mooi thuis.quote:
Het gaat om het precedent wat hier geschapen wordt. En 'iedereen' schijnt dat normaal te vinden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mja in principe is dit niet echt een versoepeling natuurlijk. Ik mag ook 2 (of 20) mensen per dag ontvangen.
Ik denk dat je de complexiteit van de situatie onderschat en jezelf (en de overige fokkers) overschat.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat je een evenwichtiger beleid krijgt als je ons de omt adviezen laat doen.
Neem het gemiddelde van alles wat hier gezegd wordt en je hebt evenwicht tussen maatschappelijke schade en gezondheid op pijl houden.
Noem mij maar gek. Maar zo erg is het gewoon gesteld met het omt-kabinet.
Die cijfers mag je wel op vertrouwen jaquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:45 schreef halfway het volgende:
Even op een andere tour, is er een instantie die de cijfers van de ziekhuizen controleert? Het is natuurlijk niet geheel ondenkbaar dat er hogere cijfers doorgegeven worden om de druk te verlagen, ik kijk in deze crisis nergens meer van op.
Ik denk dat er wel degelijk een verschil is tussen een verpleeghuis en een normaal huis. Eventuele ziektes concentreren zich binnen dat verpleeghuis, en worden niet verspreid op school of op werk.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |