Op 19 mei lagen er 293 op de IC, geen 500. En het was dalende en geen +getal zoals nu nog. Duidelijk een andere situatie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:50 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen we alles versoepelen (aankondiging 6 mei) met 500 man op de IC per 1 juni...
Als je al een hele tijd niet meer ziet dat je een radertje bent dan is de motivatie op een gegeven moment weg. Ik snap de mensen wel.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De voldoening van een radertje in de machine zijn in de collectieve strijd tegen de onzichtbare vijand is niet voldoende motivatie om thuis te blijven?
Ik zei 6 mei en niet 19 meiquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Op 19 mei lagen er 293 op de IC, geen 500. En het was dalende en geen +getal zoals nu nog. Duidelijk een andere situatie.
Discussier jij altijd op die manier dan? Vermoeiend, lijkt me.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnbaar. Want het komt er niet in bij je.
Wat is dat toch steeds met 'buiten de modellen houden' joh? Je gelooft die modellen zelf niet eens maar gaat liever af op je onderbuik met wat vage verwijzingen naar andere landen.quote:[..]
Als je nu de praktische voorbeelden uit andere landen hebt en je ziet het lokaal in NL al. Wat ga je dan doen als je weet dat je de aankomende weken iedere week 2x zo hard gaat prikken als de week er voor?
Dat is exact dezelfde logica als waarom we in lockdown zijn gegaan. Je voorbereiden op wat gaat komen en er al op inspelen.
[..]
Konden we in maart '20 ook zeggen, in oktober en december '20 ook. Kunnen we iedere dinsdag zeggen als dissel weer aan komt lopen met zijn week op week veranderende grafiekjes
[..]
Konden we in maart '20 ook zeggen, in oktober en december '20 ook. Kunnen we iedere dinsdag zeggen als dissel weer aan komt lopen met zijn week op week veranderende grafiekjes
[..]
Grote uitspraak van hugo dinsdag in op1 gezien?
Nu het een positief effect gaat hebben, moet je het opeens buiten de modellen houden?
En als je een kapper hebt die drinken serveert kun je het mondkapje ook af latenquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als je al een hele tijd niet meer ziet dat je een radertje bent dan is de motivatie op een gegeven moment weg. Ik snap de mensen wel.
Ik vond het ook heerlijk om vanmorgen bij de kapper te zitten, lekker ff met de kapster aan de praat en het huis uit.
quote:
quote:Speel met je ballen, mensen.
Die oproep werd al gedaan bij de aankondiging van de huidige versoepelingen. Ik zie het effect wat je beschrijft in mijn omgeving nog niet terug in ieder geval.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Met het verlengen van deze maatregelen worden doelen ook niet meer bereikt, daarom stel ik een meer gematigde lockdown met stip op de horizon voor. Daar krijgt het kabinet meer mensen mee in het gareel dan met het verlengen van de huidige lockdown.
Nu straffen gaat alleen maar averechts werken.
En 6 mei lagen er 626 mensen op de IC: https://nos.nl/artikel/23(...)even-weken-tijd.htmlquote:
Die gematigde lockdown hebben we toch gehad? De lockdown waar mensen zich schijnbaar niet aan konden houden waardoor de besmettingen stegen en er een strengere lockdown nodig was.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Met het verlengen van deze maatregelen worden doelen ook niet meer bereikt, daarom stel ik een meer gematigde lockdown met stip op de horizon voor. Daar krijgt het kabinet meer mensen mee in het gareel dan met het verlengen van de huidige lockdown.
Nu straffen gaat alleen maar averechts werken.
Ik hoef geen routekaart, maar werd altijd zo moe om maar steeds weer hetzelfde semantische spelletje voorbij te zien komen waarbij de ene partij met versoepelingen iets bedoeld als de avondklok eraf en de andere kant het wil lezen alsof Lowlands volgende week moet kunnen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:55 schreef popje het volgende:
[..]
Dat heet een routekaart... en die belandde tot nu toe elke keer net na invoering in de prullenbak. En zoals ze in UK uitspraken doen over data, doen ze in NL niet, ze zeggen alleen 'de cijfers moeten het toestaan'... en dat is zo multi interpretabel als maar zijn kan. Want met dalende cijfers werd de avondklok ingevoerd en met dalende cijfers werd hij ook verlengd...
Ok, my bad. Het is in ieder geval duidelijk dat er tot aan 6 mei al een gigantische afname van IC bezetting te zien was. Op het hoogtepunt lagen er 1400 mensen op de IC. Nog steeds een andere situatie tov nuquote:
Ik zou juist als versoepeling de musea er snel doorheen gooien, doe je toch nog iets en je hebt grote kans dat er weinig misbruik van gemaakt gaat worden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niveau 3 in de praktijk:
• 2 winkels open
• 4 sporten in groepsverband
• 6 Universiteiten en hoger onderwijs beperkt open
------------
• 1 avondklok
• 3 Musea en zwembaden openeraf
• 5 Terrassen open
• 7 Pretparken
• 8 Restaurants
• 9 Groepen tot 100 man in de buitenlucht
• 10 Kroegen
• 11 Evenementen tot 100 man binnen
• 12 Disco's
• 13 Action
• 14 Voetbalwedstrijden met publiek
• 15 Grote festivals
Precies. Alles draait om de trend. Als de boel duidelijk aan het zakken is, kun je gerust versoepelen. Maar als het onzeker is waar we over een paar weken staan, is een pas op de plaats niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok, my bad. Het is in ieder geval duidelijk dat er tot aan 6 mei al een gigantische afname van IC bezetting te zien was. Op het hoogtepunt lagen er 1400 mensen op de IC. Nog steeds een andere situatie tov nu
Ja en nu liggen er 100 minder dan op het punt waarop vorig jaar werd aangekondigd dat samen sporten met 10 personen weer mocht en de horeca weer open ging per 1 juni en de scholen een paar dagen later. De scholen zijn nu open, de winkels zijn toen niet eens dichtgeweest (of ze gingen zelf dicht) en nu laten we mensen symbollisch per 10 minuten door een zaak rennen met een looproute...quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok, my bad. Het is in ieder geval duidelijk dat er tot aan 6 mei al een gigantische afname van IC bezetting te zien was. Op het hoogtepunt lagen er 1400 mensen op de IC. Nog steeds een andere situatie tov nu
Wellicht is een strenge lockdown het enige dat nog werkt in de situatie waar NL in zat/zit. Als we ons allemaal als robots zo perfect aan de regeltjes hadden gehouden dan hadden we ons in feite zelf al een soortgelijke, maar dan vrijwillige, lockdown opgelegd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Die gematigde lockdown hebben we toch gehad? De lockdown waar mensen zich schijnbaar niet aan konden houden waardoor de besmettingen stegen en er een strengere lockdown nodig was.
Ik ben absoluut geen fan van alle corona maatregelen maar wij als bevolking hebben nu niet echt laten zien dat we ons goed aan regeltjes kunnen houden.
Was ook geen serieuze opmerking maar een speldenprikje. Dat de motivatie om het 'goede' te doen er pas is als anderen gestraft worden en je zelf dingen mag doen waarvan je eigenlijk vindt dat ze verboden moeten blijven.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als je al een hele tijd niet meer ziet dat je een radertje bent dan is de motivatie op een gegeven moment weg. Ik snap de mensen wel.
Ik vond het ook heerlijk om vanmorgen bij de kapper te zitten, lekker ff met de kapster aan de praat en het huis uit.
Dat is toen wel bizar snel gedaald trouwens. Snap wat dat betreft wel dat het nu niet dezelfde situatie is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:00 schreef popje het volgende:
[..]
En 6 mei lagen er 626 mensen op de IC: https://nos.nl/artikel/23(...)even-weken-tijd.html
Inderdaad. Op zijn minst wacht je dan even af wat de effecten gaan zijn van de versoepelingen die notabene gisteren pas zijn ingegaan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Alles draait om de trend. Als de boel duidelijk aan het zakken is, kun je gerust versoepelen. Maar als het onzeker is waar we over een paar weken staan, is een pas op de plaats niet meer dan logisch.
Dat is niveau 4 natuurlijk. Je dacht toch niet dat die avondklok weg gaat?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou juist als versoepeling de musea er snel doorheen gooien, doe je toch nog iets en je hebt grote kans dat er weinig misbruik van gemaakt gaat worden.
Het vaccin wordt als politiek middel gebruikt maar ze zijn ook opzoek naar meer productiecapaciteit. Dat kunnen ze in Europa vinden. De makers van Spoetnik zijn al bezig met Duitse bedrijven. Dus dan is het ook handig als je een Europese goedkeuring hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijp ook niet zo goed waarom Spoetnik niet als eerste voor de eigen bevolking gebruikt wordt.
Nee die moet nog minstens 3 weken blijven, de avondklok is een feest voor iedereen!quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is niveau 4 natuurlijk. Je dacht toch niet dat die avondklok weg gaat?
Hoezo mogen we niet op de burgers af geven? Ik zie hier genoeg burgers die continu roepen dat alles wat de overheid doet slecht is, beetje zelfreflectie zou de mens sieren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Wellicht is een strenge lockdown het enige dat nog werkt in de situatie waar NL in zat/zit. Als we ons allemaal als robots zo perfect aan de regeltjes hadden gehouden dan hadden we ons in feite zelf al een soortgelijke, maar dan vrijwillige, lockdown opgelegd.
We kunnen het toch gewoon zien als een noodzakelijk kwaad zonder de burger ergens op af te geven?
Twee losse cijfers vergelijken gaat een beetje voorbij aan het punt. De trend was toen omlaag, nu neigt die naar omhoog.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:00 schreef popje het volgende:
[..]
En 6 mei lagen er 626 mensen op de IC: https://nos.nl/artikel/23(...)even-weken-tijd.html
Dus je doet je uitspraken op basis van wat jij prettig vindt en wat je hier leest bij medestanders? Het is anders volstrekt duidelijk dat er nog niet voldoende zicht is op een daling van de ziekenhuisopnames. Wat wel het geval was in mei 2020. Dus ik zeg het maar nogmaals: De situaties zijn niet te vergelijken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:08 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en nu liggen er 100 minder dan op het punt waarop vorig jaar werd aangekondigd dat samen sporten met 10 personen weer mocht en de horeca weer open ging per 1 juni en de scholen een paar dagen later. De scholen zijn nu open, de winkels zijn toen niet eens dichtgeweest (of ze gingen zelf dicht) en nu laten we mensen symbollisch per 10 minuten door een zaak rennen met een looproute...
Ik bedoel dat we vorig jaar totaal geen idee hadden waar we op moesten varen, nu weten we iets meer en proberen we dat deel zo tot in den treure te micromanagen en zijn we zo bang om ook maar iets daarvan los te laten omdat dat MOGELIJK tot nieuwe besmettingen zou kunnen gaan leiden, dat het leven geen leven meer is, maar bestaan. Eat-work-sleep-repeat. Eerlijk gezegd vind ik het leven zo niet leuk hoor. En nog twee maanden hiervan... met lente buiten? Trek ik slecht en velen van de NL bevolking met mij, als we dan nog opgehokt binnen moeten zitten. Of ze moeten alle parken gaan sluiten als het straks echt blijvend mooi weer wordt...
Zwemlessen voor kinderen zijn juist de reden dat zwembaden niet open kunnen. Allemaal ouders hutjemutje de kleedkamers in is natuurlijk niet heel erg handig.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
Dat de zwemlessen voor kinderen nog niet zijn hervat is crimineel en schandalig.
Het kabinet is hierdoor debet aan verdrinkingen van kinderen deze zomer en daarmee hebben ze bloed aan hun handen.
Lente vorig jaar ging harstikke goed anders. Het kabinet heeft de rest van het jaar alles gedaan om het draagvlak te ondermijnen om vervolgens een nieuwe lockdown in te voeren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Die gematigde lockdown hebben we toch gehad? De lockdown waar mensen zich schijnbaar niet aan konden houden waardoor de besmettingen stegen en er een strengere lockdown nodig was.
Ik ben absoluut geen fan van alle corona maatregelen maar wij als bevolking hebben nu niet echt laten zien dat we ons goed aan regeltjes kunnen houden.
Ik hoor hier niet anders dan 'ik ben er wel zo ongelooflijk klaar mee, nog langer houd ik niet vol'.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die oproep werd al gedaan bij de aankondiging van de huidige versoepelingen. Ik zie het effect wat je beschrijft in mijn omgeving nog niet terug in ieder geval.
Ik denk niet dat het zo werkt. Ik hoor meer geluiden in de categorie van "we kunnen weer wat meer".
Moeten ze het schoolzwemmen maar weer nieuw leven in blazenquote:Op donderdag 4 maart 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
Dat de zwemlessen voor kinderen nog niet zijn hervat is crimineel en schandalig.
Het kabinet is hierdoor debet aan verdrinkingen van kinderen deze zomer en daarmee hebben ze bloed aan hun handen.
Het ging om het overstromen van de zorg. Dat is niet het geval en tijdens de afgelopen periode ook niet aan de orde geweest. Dus blijven afwachten en lekker in lockdown blijven is niet de oplossing. En geen enkele situatie is met elkaar te vergelijken. Toen wisten we het aantal besmettingen per dag niet en hadden we alleen IC opnames om op te varen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:11 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je doet je uitspraken op basis van wat jij prettig vindt en wat je hier leest bij medestanders? Het is anders volstrekt duidelijk dat er nog niet voldoende zicht is op een daling van de ziekenhuisopnames. Wat wel het geval was in mei 2020. Dus ik zeg het maar nogmaals: De situaties zijn niet te vergelijken.
Toen de besmettingen weer als een malle stegen en de ziekenhuizen weer vol dreigden te raken? Ja dat heeft de overheid helemaal zelf gedaan, en zeker niet de mensen die elkaar besmet hebben.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Lente vorig jaar ging harstikke goed anders. Het kabinet heeft de rest van het jaar alles gedaan om het draagvlak te ondermijnen om vervolgens een nieuwe lockdown in te voeren.
[..]
Ik hoor hier niet anders dan 'ik ben er wel zo ongelooflijk klaar mee, nog langer houd ik niet vol'.
Doe normaal zeg, dramaqueen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ook en dat gevoel deel ik.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Lente vorig jaar ging harstikke goed anders. Het kabinet heeft de rest van het jaar alles gedaan om het draagvlak te ondermijnen om vervolgens een nieuwe lockdown in te voeren.
[..]
Ik hoor hier niet anders dan 'ik ben er wel zo ongelooflijk klaar mee, nog langer houd ik niet vol'.
Doe je kinderen zwembandjes om.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
??quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Discussier jij altijd op die manier dan? Vermoeiend, lijkt me.
[..]
Wat is dat toch steeds met 'buiten de modellen houden' joh? Je gelooft die modellen zelf niet eens maar gaat liever af op je onderbuik met wat vage verwijzingen naar andere landen.
Dus weer gaan afwachten ipv anticiperen op wat gaat komen? Duidelijk.quote:Je kunt pas iets gaan doen als je ziet dat de ziekenhuisopnamen gaan dalen. Dat zal vast en zeker gaan gebeuren, maar dat we nu voorzichtige positieve tekeningen zien van de vaccinatie betekent niet dat er over twee weken niemand meer op de IC komt en we dus nu alvast alles open kunnen gooien.
Je gooit de boel open als het waarschijnlijk is dat de ziekenhuisopnamen zo ver zijn gedaald dat de zorg niet nog een keer overbelast raakt. Modellen kunnen een schatting geven van wanneer het zo ver is. Meer niet.
Ik denk dat hij degene die het terras bekladde quote: die schreef, als je het terras opent, heb je bloed aan je handen...quote:
Het net niet overstromen van de zorg momenteel, zou dat te maken kunnen hebben met de geldende maatregelen?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:13 schreef popje het volgende:
[..]
Het ging om het overstromen van de zorg. Dat is niet het geval en tijdens de afgelopen periode ook niet aan de orde geweest. Dus blijven afwachten en lekker in lockdown blijven is niet de oplossing. En geen enkele situatie is met elkaar te vergelijken. Toen wisten we het aantal besmettingen per dag niet en hadden we alleen IC opnames om op te varen.
Nu houden we veel te krampachtig vast aan het aantal besmettingen per dag... als dat 10k zou zijn, ok. Maar het is geen 10! Bij lange na niet!
Eh, hallo? Even vergeten dat tijdens de afgelopen winter een tijdje zo'n beetje alle reguliere zorg afgeschaald geweest is? Denk je dat al die achterstanden nu alweer zijn weggewerkt?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:13 schreef popje het volgende:
[..]
Het ging om het overstromen van de zorg. Dat is niet het geval en tijdens de afgelopen periode ook niet aan de orde geweest.
Het aantal besmettingen per dag is slechts een voorspeller voor het echt relevante cijfer: de ziekenhuisopnames. En die blijven onverminderd hoog.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:13 schreef popje het volgende:
[..]
Het ging om het overstromen van de zorg. Dat is niet het geval en tijdens de afgelopen periode ook niet aan de orde geweest. Dus blijven afwachten en lekker in lockdown blijven is niet de oplossing. En geen enkele situatie is met elkaar te vergelijken. Toen wisten we het aantal besmettingen per dag niet en hadden we alleen IC opnames om op te varen.
Nu houden we veel te krampachtig vast aan het aantal besmettingen per dag... als dat 10k zou zijn, ok. Maar het is geen 10! Bij lange na niet!
Ik proef wat teveel vanzelfsprekendheid over dat het onacceptabel zou zijn dat men een jaar lang zich niet goed aan nogal absurde maatregelen kan houden. Zoals ik zei, het is een noodzakelijk kwaad, maar laat het daar gewoon bij. Sowieso heeft het geen enkel nut/effect om een collectief op die manier aan te spreken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoezo mogen we niet op de burgers af geven? Ik zie hier genoeg burgers die continu roepen dat alles wat de overheid doet slecht is, beetje zelfreflectie zou de mens sieren.
Denk je dat de leerachterstanden nu alweer zijn weggewerkt? En de economische schade? En de mentale schade?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, hallo? Even vergeten dat tijdens de afgelopen winter een tijdje zo'n beetje alle reguliere zorg afgeschaald geweest is? Denk je dat al die achterstanden nu alweer zijn weggewerkt?
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat het kabinet zelf het draagvlak voor een nieuwe lockdown waarin we ons goed aan de maatregelen houden heeft verprutst.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Toen de besmettingen weer als een malle stegen en de ziekenhuizen weer vol dreigden te raken? Ja dat heeft de overheid helemaal zelf gedaan, en zeker niet de mensen die elkaar besmet hebben.
Ik denk dat wel inderdaad. Nu gaan mensen zelf bepalen wat ze willen omdat ze de maatregelen als zinloos ervaren. Door gematigdere maatregelen en perspectief (beloning) kan het draagvlak nog wel eens toenemen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ook en dat gevoel deel ik.
Maar jij omschrijft de situatie dat als er meer mag, er een betere naleving komt van de basisregels en dat dat onder de streep even effectief is. Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar dat haal ik uit je post. Ik zie juist in mijn omgeving dat versoepelingen aanleiding geven voor mensen om zelf ook wat de teugels te laten vieren. "De kappers mogen ook weer open dus we kunnen wel een extra gast uitnodigen thuis".
Onzin.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zwemlessen voor kinderen zijn juist de reden dat zwembaden niet open kunnen. Allemaal ouders hutjemutje de kleedkamers in is natuurlijk niet heel erg handig.
Het punt is dat die dingen pas weer veilig opgestart kunnen worden als de ziekenhuizen het aankunnen. Als je vroegtijdig versoepelt, duurt de ellende alleen maar langer.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:17 schreef popje het volgende:
[..]
Denk je dat de leerachterstanden nu alweer zijn weggewerkt? En de economische schade? En de mentale schade?
Maar je zat net nog af te geven op Van Dissel met zijn wekelijks veranderende grafiekjes.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
??
Wat er in VK en Israel gebeurd is vaag?
Lijkt me zeer specifiek en net zo voorspelbaar als wat er gebeurde toen de pandemie op ons af kwam.
[..]
Dus weer gaan afwachten ipv anticiperen op wat gaat komen? Duidelijk.
Zo is deze pandemie idd afgehandeld in dit land. Regeren is vooruit zien, reageren is paniek.
Niet relevant.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:17 schreef popje het volgende:
[..]
Denk je dat de leerachterstanden nu alweer zijn weggewerkt? En de economische schade? En de mentale schade?
Dat is een grote perfect geventileerde open ruimte vergeleken met de gemiddelde kleedkamer in een zwembadquote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onzin.
Net zo gevaarlijk als naar de AH.
quote:Meer dan de helft van de Nederlanders
denkt dat de terrassen van restaurants
en cafés weer veilig open kunnen,blijkt
uit onderzoek van I&O Research.Sinds de
start van de coronacrisis meet dat
bureau de steun voor het beleid.
De onderzoekers zien een kentering in
de discussie over het beleid.Eerst was
er juist veel steun na aanscherping van
de maatregelen.Nu wil 59 procent juist
versoepelingen.10 procent wil van alle
maatregelen af,9 procent pleit voor
strenger beleid.
De meesten staan nog achter de algemene
corona-aanpak.Wel daalde de steun sinds
eind januari van 75 naar 62 procent.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:17 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat het kabinet zelf het draagvlak voor een nieuwe lockdown waarin we ons goed aan de maatregelen houden heeft verprutst.
[..]
Ik ben het met iedereen die dat vindt eens dat er maatregelen moeten zijn, maar dat er wel degelijk een keer een positief geluid kan klinken in plaats van 'ik ben niet optimistisch, het gaat niet goed, ... rukt op' en vooral dat mensen uitzicht moeten krijgen op wat er kan als er een bepaalde tijd en datum is. Ook al is dat een risico, maar daarmee geef je mensen iets om naar uit te kijken, een piketpaaltje.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen per dag is slechts een voorspeller voor het echt relevante cijfer: de ziekenhuisopnames. En die blijven onverminderd hoog.
De boel is inderdaad niet overbelast, maar je hebt te maken met exponentiele groei. Er is maar één verdubbeling van dit aantal nodig om de boel volledig vast te laten lopen. Kan in drie weken gebeurd zijn.
nee, je kan ze ook zelf leren zwemmen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
En daarmee weer een extra (kleine) kans op besmettingen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onzin.
Dat is er toch ook? Gisteren zei Hugo de Jonge nog dat op 1 juli elke Nederlander die dat wil een vaccinatie kan hebben gehad:quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben het met iedereen die dat vindt eens dat er maatregelen moeten zijn, maar dat er wel degelijk een keer een positief geluid kan klinken in plaats van 'ik ben niet optimistisch, het gaat niet goed, ... rukt op' en vooral dat mensen uitzicht moeten krijgen op wat er kan als er een bepaalde tijd en datum is. Ook al is dat een risico, maar daarmee geef je mensen iets om naar uit te kijken, een piketpaaltje.
Bij ons waren de kleedkamers dicht.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is een grote perfect geventileerde open ruimte vergeleken met de gemiddelde kleedkamer in een zwembad
Bij ons zwembad mochten ouders helemaal niet naar binnen, alleen de kinderen. Moesten al zwemkleding aan hebben met daarover een onesie aan of iets.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zwemlessen voor kinderen zijn juist de reden dat zwembaden niet open kunnen. Allemaal ouders hutjemutje de kleedkamers in is natuurlijk niet heel erg handig.
De ziekenhuizen kunnen het nu aan om kleine versoepelingen (zie vorige post) aan te kunnen. Klakkeloos roepen 'ja cijfers kut dus weer verlengen' gaat niemand aansporen om zich er drie weken langer beter aan te houden. En daar zijn ziekenhuizen en niemand mee geholpen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat die dingen pas weer veilig opgestart kunnen worden als de ziekenhuizen het aankunnen. Als je vroegtijdig versoepelt, duurt de ellende alleen maar langer.
Ik ken niemand die in de AH is verdronken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onzin.
Ja hallo, niet zo logisch nadenken hè. Zo kunnen we bijna alle maatregelen wel opdoeken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bij ons waren de kleedkamers dicht.
Alleen de kleine individuele hokjes open.
Ging prima.
Sorry hoor, maar dat is WEL RELEVANT. Of is dit sarcastisch?quote:
De kleine versoepelingen heb je nu gekregen in zin van winkelen en teamsporten tot 27 jaar.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:23 schreef popje het volgende:
[..]
De ziekenhuizen kunnen het nu aan om kleine versoepelingen (zie vorige post) aan te kunnen. Klakkeloos roepen 'ja cijfers kut dus weer verlengen' gaat niemand aansporen om zich er drie weken langer beter aan te houden. En daar zijn ziekenhuizen en niemand mee geholpen.
Ja?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, je kan ze ook zelf leren zwemmen.
Ik ben het wel met je eens dat de communicatie beter moet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:23 schreef popje het volgende:
[..]
De ziekenhuizen kunnen het nu aan om kleine versoepelingen (zie vorige post) aan te kunnen. Klakkeloos roepen 'ja cijfers kut dus weer verlengen' gaat niemand aansporen om zich er drie weken langer beter aan te houden. En daar zijn ziekenhuizen en niemand mee geholpen.
Wellicht is de oorzaak hiervan deels te vinden in onhandigheid in het beleid en communicatie, en de politieke onwil om bepaalde maatregelen te heroverwegen.quote:
Maar dat wordt toch ook gedaan? We weten al sinds het begin van vaccinatie de uitweg is en de laatste maanden zijn er vrij regelmatig updates over de voortgang van de vaccinatie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben het met iedereen die dat vindt eens dat er maatregelen moeten zijn, maar dat er wel degelijk een keer een positief geluid kan klinken in plaats van 'ik ben niet optimistisch, het gaat niet goed, ... rukt op' en vooral dat mensen uitzicht moeten krijgen op wat er kan als er een bepaalde tijd en datum is. Ook al is dat een risico, maar daarmee geef je mensen iets om naar uit te kijken, een piketpaaltje.
Alles klakkeloos elke keer verlengen met 2, 3 of x weken maakt mensen moedeloos, murw en zeker niet meer gemotiveerd om zich aan maatregelen te gaan houden.
En per 15 maart de avondklok eraf, kinderen weer zwemlessen geven of de winkels opendoen gaat echt niet voor exponentiele groei zorgen... Die exponentiele groei vindt alleen plaats als je alles nu in een keer open zou doen. En daar ben ik ook niet voor.
Ja en als ik elke dag ga wandelen is er ook een extra kans op besmettingen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarmee weer een extra (kleine) kans op besmettingen.
Je begrijpt toch wel dat het probleem de som is van alle besmettingen? Ik kan er nog inkomen dat met name nachtclubs gigantische aanjagers zijn. Maar sectoren als (droge) horeca, contactberoepen, retail, sporten enzo zouden op zich allemaal vast wel open kunnen. Als je alles gaat doen wordt het uiteindelijk toch teveel.
Dus dat weegt op tegen kinderen die verdrinken?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarmee weer een extra (kleine) kans op besmettingen.
Concreet maken... en dichterbij dan juli. Wat kan er in april, mei, juni... met een aantal sterren met disclaimers erbij uiteraard. (zoals in UK)quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is er toch ook? Gisteren zei Hugo de Jonge nog dat op 1 juli elke Nederlander die dat wil een vaccinatie kan hebben gehad:
[ twitter ]
Er komt hier voor het eerst in weken weer enigszins een discussie op gang van niveau. Probeer die nou eens niet te derailen met dit soort drogredenaties man.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus dat weegt op tegen kinderen die verdrinken?
Oke.
Dan heb je de verantwoordelijkheid van de ouders die weten dat hun kind geen diploma heeft of een tijdje niet gezwommen hebben. Daar moet je dan extra op letten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Zoals altijd: vergelijkingen met dingen die niet besmettelijk zijn slaan nergens op. Natuurlijk is het vreselijk als er een kind verdrinkt, maar een verdrinking zorgt niet voor 1,3 andere verdrinkingen en escaleert dus niet zoals covid dat wel doet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Ik kan hier echt helemaal niks mee. Lees de discussie nog eens na zou ik zeggen. Volgens mij ontbreekt er eerder een wil in bij je om het te snappen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar je zat net nog af te geven op Van Dissel met zijn wekelijks veranderende grafiekjes.
En dan wil je wel al voorspellingen gaan doen over wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is om de ziekenhuisinstroom te dempen?
Weet je eigenlijk zelf wel of je vooral afgaat op modellen of op je onderbuik? Want het is me bij jou volstrekt onduidelijk hoe je bij je uitspraken komt af en toe. Moeten we nou wel voorspellingen doen of niet?
Ik plan met de zaak anderhalve maand vooruit. Verder dan dat is de boel toch niet te voorspellen.
Dus bij elke versoepeling moet je 3 weken wachten om het resultaat te kunnen zien, zoals in een wetenschappelijke omgeving?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De kleine versoepelingen heb je nu gekregen in zin van winkelen en teamsporten tot 27 jaar.
De effecten daarvan zie je pas over een week of 2 weken zelfs.
Met 18 weken te gaan is dat 920.000 prikken per week, dan moet er wel heel vlot opgeschaald gaan worden als je dat wil halen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is er toch ook? Gisteren zei Hugo de Jonge nog dat op 1 juli elke Nederlander die dat wil een vaccinatie kan hebben gehad:
[ twitter ]
"April" was natuurlijk wel een hint, hequote:Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn verhaal van gisteren over Bavaria blijkt vooralsnog een sick joke/hoax te zijn na navraag bij deze en genen.
Pijnlijk dat er dus blijkbaar mensen bestaan die aan het maken hiervan plezier aan beleven.
Dat is niet mijn punt. Je kunt gerust zeggen dat sector X open kan en op zich kan dat vast wel, maar de besmettingen van de supermarkt, van sector X en van jouw rondje bij elkaar, dát is teveel.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:25 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en als ik elke dag ga wandelen is er ook een extra kans op besmettingen.
Er is zo ver ik weet nooit aangetoond dat zwemlessen voor een significante stijging heeft gezorgd in het aantal opnames en doden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals altijd: vergelijkingen met dingen die niet besmettelijk zijn slaan nergens op. Natuurlijk is het vreselijk als er een kind verdrinkt, maar een verdrinking zorgt niet voor 1,3 andere verdrinkingen en escaleert dus niet zoals covid dat wel doet.
Sarcastisch.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:24 schreef popje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is WEL RELEVANT. Of is dit sarcastisch?
Lastige rekensom.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Zo ongeveer wel. Al hebben ze natuurlijk allerlei rekenmodellen waarmee ze het proberen te voorspellen. Maar of het uitpakt zoals ze het voorspeld hebben weet je natuurlijk pas daarna. Als het allemaal meevalt kan ik me voorstellen dat ze zeggen dat er nog een versoepeling erbij kan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef popje het volgende:
[..]
Dus bij elke versoepeling moet je 3 weken wachten om het resultaat te kunnen zien, zoals in een wetenschappelijke omgeving?
Zwemmen mag nog steeds in buitenbaden, moeten ouders misschien niet zelf die verantwoordelijkheid nu op zich nemen?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Normaal zou ik zoiets ergens nog wel kunnen waarderen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
"April" was natuurlijk wel een hint, he
Juist ja.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kan hier echt helemaal niks mee. Lees de discussie nog eens na zou ik zeggen. Volgens mij ontbreekt er eerder een wil in bij je om het te snappen.
De modellen kloppen niet omdat ze geen enkele link hebben met de praktijk. '300% er naast is prima', fucking hell zeg.
Als ze met een link naar de praktijk wel gaan werken, dan kan je er wat mee. De vaccinatieeffecten zijn daarin 1 zo'n praktisch effect. Waarom die er nu niet aan toevoegen dan als je weet dat de vaccinaties effect gaan hebben en je weet dat je de aankomende weken iedere week 2x zo hard gaat prikken?
Tja, er is zoveel niet aangetoond.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is zo ver ik weet nooit aangetoond dat zwemlessen voor een significante stijging heeft gezorgd in het aantal opnames en doden.
En misschien zijn we nu op een punt dat we dat risico maar gewoon moeten accepteren, omdat de nevenschade (zoals jouw inkomen) inmiddels zo navenant groot is dat de paar mensen die je redt van Corona, de rest van de NL bevolking en maatschappij over het randje duwen...quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is niet mijn punt. Je kunt gerust zeggen dat sector X open kan en op zich kan dat vast wel, maar de besmettingen van de supermarkt, van sector X en van jouw rondje bij elkaar, dát is teveel.
Ik werk ook in de horeca he, ben al een stevig deel van mijn inkomen kwijt en ik weet zeker dat we bij ons in de zaak veilig open kunnen. Maar ook die drie besmettingen die bij ons zijn vastgesteld dragen gewoon bij aan de verspreiding natuurlijk.
Tuurlijk wel. Bizarre opmerking die kant noch wal raakt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zwemmen mag nog steeds in buitenbaden, moeten ouders misschien niet zelf die verantwoordelijkheid nu op zich nemen?
Die slaan wel ergens op. Je zou in theorie beide kanten kunnen doorrekenen. Door de gelimiteerde hoeveelheid burgers in dit land zit óók aan die 'escalatie' een limiet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals altijd: vergelijkingen met dingen die niet besmettelijk zijn slaan nergens op. Natuurlijk is het vreselijk als er een kind verdrinkt, maar een verdrinking zorgt niet voor 1,3 andere verdrinkingen en escaleert dus niet zoals covid dat wel doet.
NOG EVEN VOLHOUDEN VOOR DE OMA'squote:Op donderdag 4 maart 2021 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo ongeveer wel. Al hebben ze natuurlijk allerlei rekenmodellen waarmee ze het proberen te voorspellen. Maar of het uitpakt zoals ze het voorspeld hebben weet je natuurlijk pas daarna. Als het allemaal meevalt kan ik me voorstellen dat ze zeggen dat er nog een versoepeling erbij kan.
We zien dat de vaccinaties in verpleeghuizen goed helpen dus in dat opzicht zou ik zeggen dat we nog een maandje of twee a drie moeten volhouden waarna grootste deel van oudere bevolking gevaccineerd is.
Dus zwemlessen kunnen gewoon weer opgestart gaan worden. Zolang je iedere ouder buiten het zwembad houd, hou je die mogelijke besmettingen ook minimaal. Daarbij zitten de ouders negen van de tien keer niet in de risico groepen.quote:
Dat laatste vooral. Ik merk om me heen dat vooral die avondklok het breekpunt was. Ook omdat die ook klakkeloos iedere keer verlengt wordt. We zitten ook al een behoorlijke tijd in deze lockdown dus ook niet gek dat mensen langzaam breken. Daarom denk ik ook dat ze zo angstig zijn voor versoepelingen omdat ze weten dat het gewoon klaar is en een nieuwe verzwaring alleen maar meer negatief gaat werken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Wellicht is de oorzaak hiervan deels te vinden in onhandigheid in het beleid en communicatie, en de politieke onwil om bepaalde maatregelen te heroverwegen.
Maar deze afnemende steun is denk ik toch voor het grootste deel te wijten aan het feit dat men er gewoon klaar mee is. En dan meer klaar dan maanden terug het geval was.
Er is ook niet duidelijk aangetoond dat het eten van radijsjes eraan bijdraagt, ik bedoel maar!quote:
Tja, dat zou kunnen. Is een valide afweging natuurlijk. Ik verschil met je van mening maar dat doet er niets aan af dat dat een punt is waar je het over moet hebben.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:31 schreef popje het volgende:
[..]
En misschien zijn we nu op een punt dat we dat risico maar gewoon moeten accepteren, omdat de nevenschade (zoals jouw inkomen) inmiddels zo navenant groot is dat de paar mensen die je redt van Corona, de rest van de NL bevolking en maatschappij over het randje duwen...
Ik ga me er niet meer aan houden hoor, ik ben er klaar mee #freedepiepelquote:Op donderdag 4 maart 2021 14:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Fijn dat we het eens zijn. Zet m op he komende tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |