quote:Meer dan de helft van de Nederlanders
denkt dat de terrassen van restaurants
en cafés weer veilig open kunnen,blijkt
uit onderzoek van I&O Research.Sinds de
start van de coronacrisis meet dat
bureau de steun voor het beleid.
De onderzoekers zien een kentering in
de discussie over het beleid.Eerst was
er juist veel steun na aanscherping van
de maatregelen.Nu wil 59 procent juist
versoepelingen.10 procent wil van alle
maatregelen af,9 procent pleit voor
strenger beleid.
De meesten staan nog achter de algemene
corona-aanpak.Wel daalde de steun sinds
eind januari van 75 naar 62 procent.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:17 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat het kabinet zelf het draagvlak voor een nieuwe lockdown waarin we ons goed aan de maatregelen houden heeft verprutst.
[..]
Ik ben het met iedereen die dat vindt eens dat er maatregelen moeten zijn, maar dat er wel degelijk een keer een positief geluid kan klinken in plaats van 'ik ben niet optimistisch, het gaat niet goed, ... rukt op' en vooral dat mensen uitzicht moeten krijgen op wat er kan als er een bepaalde tijd en datum is. Ook al is dat een risico, maar daarmee geef je mensen iets om naar uit te kijken, een piketpaaltje.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen per dag is slechts een voorspeller voor het echt relevante cijfer: de ziekenhuisopnames. En die blijven onverminderd hoog.
De boel is inderdaad niet overbelast, maar je hebt te maken met exponentiele groei. Er is maar één verdubbeling van dit aantal nodig om de boel volledig vast te laten lopen. Kan in drie weken gebeurd zijn.
nee, je kan ze ook zelf leren zwemmen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
Dat de zwemlessen voor kinderen nog niet zijn hervat is crimineel en schandalig.
Het kabinet is hierdoor debet aan verdrinkingen van kinderen deze zomer en daarmee hebben ze bloed aan hun handen.
En daarmee weer een extra (kleine) kans op besmettingen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onzin.
Net zo gevaarlijk als naar de AH.
Dat is er toch ook? Gisteren zei Hugo de Jonge nog dat op 1 juli elke Nederlander die dat wil een vaccinatie kan hebben gehad:quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben het met iedereen die dat vindt eens dat er maatregelen moeten zijn, maar dat er wel degelijk een keer een positief geluid kan klinken in plaats van 'ik ben niet optimistisch, het gaat niet goed, ... rukt op' en vooral dat mensen uitzicht moeten krijgen op wat er kan als er een bepaalde tijd en datum is. Ook al is dat een risico, maar daarmee geef je mensen iets om naar uit te kijken, een piketpaaltje.
Bij ons waren de kleedkamers dicht.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is een grote perfect geventileerde open ruimte vergeleken met de gemiddelde kleedkamer in een zwembad
Bij ons zwembad mochten ouders helemaal niet naar binnen, alleen de kinderen. Moesten al zwemkleding aan hebben met daarover een onesie aan of iets.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zwemlessen voor kinderen zijn juist de reden dat zwembaden niet open kunnen. Allemaal ouders hutjemutje de kleedkamers in is natuurlijk niet heel erg handig.
De ziekenhuizen kunnen het nu aan om kleine versoepelingen (zie vorige post) aan te kunnen. Klakkeloos roepen 'ja cijfers kut dus weer verlengen' gaat niemand aansporen om zich er drie weken langer beter aan te houden. En daar zijn ziekenhuizen en niemand mee geholpen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat die dingen pas weer veilig opgestart kunnen worden als de ziekenhuizen het aankunnen. Als je vroegtijdig versoepelt, duurt de ellende alleen maar langer.
Ik ken niemand die in de AH is verdronken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onzin.
Net zo gevaarlijk als naar de AH.
Ja hallo, niet zo logisch nadenken hè. Zo kunnen we bijna alle maatregelen wel opdoeken.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bij ons waren de kleedkamers dicht.
Alleen de kleine individuele hokjes open.
Ging prima.
Sorry hoor, maar dat is WEL RELEVANT. Of is dit sarcastisch?quote:
De kleine versoepelingen heb je nu gekregen in zin van winkelen en teamsporten tot 27 jaar.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:23 schreef popje het volgende:
[..]
De ziekenhuizen kunnen het nu aan om kleine versoepelingen (zie vorige post) aan te kunnen. Klakkeloos roepen 'ja cijfers kut dus weer verlengen' gaat niemand aansporen om zich er drie weken langer beter aan te houden. En daar zijn ziekenhuizen en niemand mee geholpen.
Ja?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, je kan ze ook zelf leren zwemmen.
Ik ben het wel met je eens dat de communicatie beter moet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:23 schreef popje het volgende:
[..]
De ziekenhuizen kunnen het nu aan om kleine versoepelingen (zie vorige post) aan te kunnen. Klakkeloos roepen 'ja cijfers kut dus weer verlengen' gaat niemand aansporen om zich er drie weken langer beter aan te houden. En daar zijn ziekenhuizen en niemand mee geholpen.
Wellicht is de oorzaak hiervan deels te vinden in onhandigheid in het beleid en communicatie, en de politieke onwil om bepaalde maatregelen te heroverwegen.quote:
Maar dat wordt toch ook gedaan? We weten al sinds het begin van vaccinatie de uitweg is en de laatste maanden zijn er vrij regelmatig updates over de voortgang van de vaccinatie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben het met iedereen die dat vindt eens dat er maatregelen moeten zijn, maar dat er wel degelijk een keer een positief geluid kan klinken in plaats van 'ik ben niet optimistisch, het gaat niet goed, ... rukt op' en vooral dat mensen uitzicht moeten krijgen op wat er kan als er een bepaalde tijd en datum is. Ook al is dat een risico, maar daarmee geef je mensen iets om naar uit te kijken, een piketpaaltje.
Alles klakkeloos elke keer verlengen met 2, 3 of x weken maakt mensen moedeloos, murw en zeker niet meer gemotiveerd om zich aan maatregelen te gaan houden.
En per 15 maart de avondklok eraf, kinderen weer zwemlessen geven of de winkels opendoen gaat echt niet voor exponentiele groei zorgen... Die exponentiele groei vindt alleen plaats als je alles nu in een keer open zou doen. En daar ben ik ook niet voor.
Ja en als ik elke dag ga wandelen is er ook een extra kans op besmettingen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarmee weer een extra (kleine) kans op besmettingen.
Je begrijpt toch wel dat het probleem de som is van alle besmettingen? Ik kan er nog inkomen dat met name nachtclubs gigantische aanjagers zijn. Maar sectoren als (droge) horeca, contactberoepen, retail, sporten enzo zouden op zich allemaal vast wel open kunnen. Als je alles gaat doen wordt het uiteindelijk toch teveel.
Dus dat weegt op tegen kinderen die verdrinken?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarmee weer een extra (kleine) kans op besmettingen.
Concreet maken... en dichterbij dan juli. Wat kan er in april, mei, juni... met een aantal sterren met disclaimers erbij uiteraard. (zoals in UK)quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is er toch ook? Gisteren zei Hugo de Jonge nog dat op 1 juli elke Nederlander die dat wil een vaccinatie kan hebben gehad:
[ twitter ]
Er komt hier voor het eerst in weken weer enigszins een discussie op gang van niveau. Probeer die nou eens niet te derailen met dit soort drogredenaties man.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus dat weegt op tegen kinderen die verdrinken?
Oke.
Dan heb je de verantwoordelijkheid van de ouders die weten dat hun kind geen diploma heeft of een tijdje niet gezwommen hebben. Daar moet je dan extra op letten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Zoals altijd: vergelijkingen met dingen die niet besmettelijk zijn slaan nergens op. Natuurlijk is het vreselijk als er een kind verdrinkt, maar een verdrinking zorgt niet voor 1,3 andere verdrinkingen en escaleert dus niet zoals covid dat wel doet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke.
Ik kan hier echt helemaal niks mee. Lees de discussie nog eens na zou ik zeggen. Volgens mij ontbreekt er eerder een wil in bij je om het te snappen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar je zat net nog af te geven op Van Dissel met zijn wekelijks veranderende grafiekjes.
En dan wil je wel al voorspellingen gaan doen over wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is om de ziekenhuisinstroom te dempen?
Weet je eigenlijk zelf wel of je vooral afgaat op modellen of op je onderbuik? Want het is me bij jou volstrekt onduidelijk hoe je bij je uitspraken komt af en toe. Moeten we nou wel voorspellingen doen of niet?
Ik plan met de zaak anderhalve maand vooruit. Verder dan dat is de boel toch niet te voorspellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |