Op 19 mei lagen er 293 op de IC, geen 500. En het was dalende en geen +getal zoals nu nog. Duidelijk een andere situatie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:50 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen we alles versoepelen (aankondiging 6 mei) met 500 man op de IC per 1 juni...
Als je al een hele tijd niet meer ziet dat je een radertje bent dan is de motivatie op een gegeven moment weg. Ik snap de mensen wel.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De voldoening van een radertje in de machine zijn in de collectieve strijd tegen de onzichtbare vijand is niet voldoende motivatie om thuis te blijven?
Ik zei 6 mei en niet 19 meiquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:57 schreef erkel het volgende:
[..]
Op 19 mei lagen er 293 op de IC, geen 500. En het was dalende en geen +getal zoals nu nog. Duidelijk een andere situatie.
Discussier jij altijd op die manier dan? Vermoeiend, lijkt me.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnbaar. Want het komt er niet in bij je.
Wat is dat toch steeds met 'buiten de modellen houden' joh? Je gelooft die modellen zelf niet eens maar gaat liever af op je onderbuik met wat vage verwijzingen naar andere landen.quote:[..]
Als je nu de praktische voorbeelden uit andere landen hebt en je ziet het lokaal in NL al. Wat ga je dan doen als je weet dat je de aankomende weken iedere week 2x zo hard gaat prikken als de week er voor?
Dat is exact dezelfde logica als waarom we in lockdown zijn gegaan. Je voorbereiden op wat gaat komen en er al op inspelen.
[..]
Konden we in maart '20 ook zeggen, in oktober en december '20 ook. Kunnen we iedere dinsdag zeggen als dissel weer aan komt lopen met zijn week op week veranderende grafiekjes
[..]
Konden we in maart '20 ook zeggen, in oktober en december '20 ook. Kunnen we iedere dinsdag zeggen als dissel weer aan komt lopen met zijn week op week veranderende grafiekjes
[..]
Grote uitspraak van hugo dinsdag in op1 gezien?
Nu het een positief effect gaat hebben, moet je het opeens buiten de modellen houden?
En als je een kapper hebt die drinken serveert kun je het mondkapje ook af latenquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als je al een hele tijd niet meer ziet dat je een radertje bent dan is de motivatie op een gegeven moment weg. Ik snap de mensen wel.
Ik vond het ook heerlijk om vanmorgen bij de kapper te zitten, lekker ff met de kapster aan de praat en het huis uit.
quote:
quote:Speel met je ballen, mensen.
Die oproep werd al gedaan bij de aankondiging van de huidige versoepelingen. Ik zie het effect wat je beschrijft in mijn omgeving nog niet terug in ieder geval.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Met het verlengen van deze maatregelen worden doelen ook niet meer bereikt, daarom stel ik een meer gematigde lockdown met stip op de horizon voor. Daar krijgt het kabinet meer mensen mee in het gareel dan met het verlengen van de huidige lockdown.
Nu straffen gaat alleen maar averechts werken.
En 6 mei lagen er 626 mensen op de IC: https://nos.nl/artikel/23(...)even-weken-tijd.htmlquote:
Die gematigde lockdown hebben we toch gehad? De lockdown waar mensen zich schijnbaar niet aan konden houden waardoor de besmettingen stegen en er een strengere lockdown nodig was.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Met het verlengen van deze maatregelen worden doelen ook niet meer bereikt, daarom stel ik een meer gematigde lockdown met stip op de horizon voor. Daar krijgt het kabinet meer mensen mee in het gareel dan met het verlengen van de huidige lockdown.
Nu straffen gaat alleen maar averechts werken.
Ik hoef geen routekaart, maar werd altijd zo moe om maar steeds weer hetzelfde semantische spelletje voorbij te zien komen waarbij de ene partij met versoepelingen iets bedoeld als de avondklok eraf en de andere kant het wil lezen alsof Lowlands volgende week moet kunnen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:55 schreef popje het volgende:
[..]
Dat heet een routekaart... en die belandde tot nu toe elke keer net na invoering in de prullenbak. En zoals ze in UK uitspraken doen over data, doen ze in NL niet, ze zeggen alleen 'de cijfers moeten het toestaan'... en dat is zo multi interpretabel als maar zijn kan. Want met dalende cijfers werd de avondklok ingevoerd en met dalende cijfers werd hij ook verlengd...
Ok, my bad. Het is in ieder geval duidelijk dat er tot aan 6 mei al een gigantische afname van IC bezetting te zien was. Op het hoogtepunt lagen er 1400 mensen op de IC. Nog steeds een andere situatie tov nuquote:
Ik zou juist als versoepeling de musea er snel doorheen gooien, doe je toch nog iets en je hebt grote kans dat er weinig misbruik van gemaakt gaat worden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niveau 3 in de praktijk:
• 2 winkels open
• 4 sporten in groepsverband
• 6 Universiteiten en hoger onderwijs beperkt open
------------
• 1 avondklok
• 3 Musea en zwembaden openeraf
• 5 Terrassen open
• 7 Pretparken
• 8 Restaurants
• 9 Groepen tot 100 man in de buitenlucht
• 10 Kroegen
• 11 Evenementen tot 100 man binnen
• 12 Disco's
• 13 Action
• 14 Voetbalwedstrijden met publiek
• 15 Grote festivals
Precies. Alles draait om de trend. Als de boel duidelijk aan het zakken is, kun je gerust versoepelen. Maar als het onzeker is waar we over een paar weken staan, is een pas op de plaats niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok, my bad. Het is in ieder geval duidelijk dat er tot aan 6 mei al een gigantische afname van IC bezetting te zien was. Op het hoogtepunt lagen er 1400 mensen op de IC. Nog steeds een andere situatie tov nu
Ja en nu liggen er 100 minder dan op het punt waarop vorig jaar werd aangekondigd dat samen sporten met 10 personen weer mocht en de horeca weer open ging per 1 juni en de scholen een paar dagen later. De scholen zijn nu open, de winkels zijn toen niet eens dichtgeweest (of ze gingen zelf dicht) en nu laten we mensen symbollisch per 10 minuten door een zaak rennen met een looproute...quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok, my bad. Het is in ieder geval duidelijk dat er tot aan 6 mei al een gigantische afname van IC bezetting te zien was. Op het hoogtepunt lagen er 1400 mensen op de IC. Nog steeds een andere situatie tov nu
Wellicht is een strenge lockdown het enige dat nog werkt in de situatie waar NL in zat/zit. Als we ons allemaal als robots zo perfect aan de regeltjes hadden gehouden dan hadden we ons in feite zelf al een soortgelijke, maar dan vrijwillige, lockdown opgelegd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Die gematigde lockdown hebben we toch gehad? De lockdown waar mensen zich schijnbaar niet aan konden houden waardoor de besmettingen stegen en er een strengere lockdown nodig was.
Ik ben absoluut geen fan van alle corona maatregelen maar wij als bevolking hebben nu niet echt laten zien dat we ons goed aan regeltjes kunnen houden.
Was ook geen serieuze opmerking maar een speldenprikje. Dat de motivatie om het 'goede' te doen er pas is als anderen gestraft worden en je zelf dingen mag doen waarvan je eigenlijk vindt dat ze verboden moeten blijven.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als je al een hele tijd niet meer ziet dat je een radertje bent dan is de motivatie op een gegeven moment weg. Ik snap de mensen wel.
Ik vond het ook heerlijk om vanmorgen bij de kapper te zitten, lekker ff met de kapster aan de praat en het huis uit.
Dat is toen wel bizar snel gedaald trouwens. Snap wat dat betreft wel dat het nu niet dezelfde situatie is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:00 schreef popje het volgende:
[..]
En 6 mei lagen er 626 mensen op de IC: https://nos.nl/artikel/23(...)even-weken-tijd.html
Inderdaad. Op zijn minst wacht je dan even af wat de effecten gaan zijn van de versoepelingen die notabene gisteren pas zijn ingegaan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Alles draait om de trend. Als de boel duidelijk aan het zakken is, kun je gerust versoepelen. Maar als het onzeker is waar we over een paar weken staan, is een pas op de plaats niet meer dan logisch.
Dat is niveau 4 natuurlijk. Je dacht toch niet dat die avondklok weg gaat?quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou juist als versoepeling de musea er snel doorheen gooien, doe je toch nog iets en je hebt grote kans dat er weinig misbruik van gemaakt gaat worden.
Het vaccin wordt als politiek middel gebruikt maar ze zijn ook opzoek naar meer productiecapaciteit. Dat kunnen ze in Europa vinden. De makers van Spoetnik zijn al bezig met Duitse bedrijven. Dus dan is het ook handig als je een Europese goedkeuring hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijp ook niet zo goed waarom Spoetnik niet als eerste voor de eigen bevolking gebruikt wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |