Voor 1 juli heeft iedere NL'er, is nu de verwachting en afhankelijk van toestroom vaccins, al een prik gehad. Spoetnik is niet nodig met al een stuk of 6 fabrikanten waarvan we vaccins gaan krijgenquote:Op donderdag 4 maart 2021 13:27 schreef byah het volgende:
Wedden dat we na de zomer alsnog allemaal toch het Spoetnik vaccin gaan krijgen
quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof dat wel in 1 keer met miljoenen tegelijkertijd geproduceerd kan worden.
Waar zeggen ze dat?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel mooi dat het RIVM nu ook zegt dat dankzij de keuzes van Hugo voor de vaccinatiestrategie de lockdown langer duurt.
Begrijp ook niet zo goed waarom Spoetnik niet als eerste voor de eigen bevolking gebruikt wordt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:30 schreef erkel het volgende:
[..]
Voor 1 juli heeft iedere NL'er, is nu de verwachting en afhankelijk van toestroom vaccins, al een prik gehad. Spoetnik is niet nodig met al een stuk of 6 fabrikanten waarvan we vaccins gaan krijgen
Waarom toch altijd weer beginnen over alles open gooien? Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat er een enorm gebied aan keuzes ligt tussen lockdown en volledig open?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, een alternatief is dat je de boel nu open gooit, en waarschijnlijk kun je dan binnen afzienbare tijd weer de boel op slot gooien omdat het ziekenhuis weer vol ligt.
Ik denk dat je dan onder de streep langer in lockdown zit, gezien de lange ligtijd van covid-patienten in het ziekenhuis en de beperkingen die dat op de zorg legt.
Ik zou er dan voor kiezen de lockdown nu door te zetten. Ben het met je eens dat ie steeds minder effectief is, maar het is nog altijd effectiever dan niets doen. Met 200 opnamen per dag heb je maar 2, 3 verdubbelingen nodig voordat de boel weer compleet uit de klauwen loopt. Als je dat cijfer om te beginnen lager weet te krijgen kun je het hopelijk uitrekken totdat de vaccinatiegraad voldoende gaat drukken op de ziekenhuisopnamen.
maar wel goed dat ze met de goedkeuring beginnen, het gaat er sowieso op lijken dat er jaarlijks gevaccineerd moet worden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:30 schreef erkel het volgende:
[..]
Voor 1 juli heeft iedere NL'er, is nu de verwachting en afhankelijk van toestroom vaccins, al een prik gehad. Spoetnik is niet nodig met al een stuk of 6 fabrikanten waarvan we vaccins gaan krijgen
Die ouderen zijn dan inmiddels gevaccineerd. Dus krijgen geen (zware)covid meer.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:27 schreef BlackLining het volgende:
Als je de beperkingen voor de lagere leeftijdsgroepen opheft dan zullen die niet in het ziekenhuis komen inderdaad, maar dat voedt wél de verspreiding onder oudere cohorten.
Het gaat om het uitgangspunt; als je uitgaat van het feit dat iets werkt, moet je het tegendeel bewijzen dat het niet werkt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een vrij logische redenering eigenlijk.
quote:
quote:„Maar als je erover nadenkt is het best logisch. De groepen die we nu vaccineren komen niet snel op de IC terecht.” Het gaat om zorgpersoneel, doorgaans te vitaal om op de IC te belanden, en ouderen in bijvoorbeeld verzorgingstehuizen die vaak te zwak zijn waardoor IC-opname geen zin heeft. In die laatste groep is wel de hoogste sterfte. „Je zult sneller een effect zien op de sterftecijfers, daar zal sneller een daling te zien zijn.”
En op de verpleegafdelingen. Die blinde focus op de IC blijf ik raar vinden. Aan het begin van de tweede golf werd nog gezegd (zelfs door Gommers) dat de drukte niet zozeer op de IC maar meer op de verpleegafdeling lag. Dat de tweede golf daardoor anders was dan de eerste.quote:
Fuck dat beleidsgelul?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat beleidsgelul man, het gaat ook om sociaal en maatschappelijke issues inmiddels. Gezondheidstunnel had gisteravond de directeur van het SCP gezegd bij Jinek. Inmiddels zijn andere issues net zo belangrijk als covid. Kijk het item even terug, zit vrijwel aan het begin dus lang wachten hoef je niet.
En wat je blijkbaar vergeet is dat niet de jongeren de IC's bezetten. Sporadisch ligt er een pechgeval of iemand met onderliggend lijden. Onderliggend lijden is straks weg als de risicogroepen een prikkie hebben gehad.
Wanneer realiseer jij je eens dat:
1. Jongeren niet het issue zijn vanwege het enorm verlaagde risico
2. Besmettingen niet de doelpalen zijn maar de opnames?
Dus je hele mindset is inmiddels achterhaald met dit tempo van vaccineren.
Fundamenteel de onjuiste beslissing dus van hugo de falers' plan.quote:
Dus de jongeren spelen geen rol in de verspreiding van de besmettingen en het uiteindelijk besmetten van de risicogroepen?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat beleidsgelul man, het gaat ook om sociaal en maatschappelijke issues inmiddels. Gezondheidstunnel had gisteravond de directeur van het SCP gezegd bij Jinek. Inmiddels zijn andere issues net zo belangrijk als covid. Kijk het item even terug, zit vrijwel aan het begin dus lang wachten hoef je niet.
En wat je blijkbaar vergeet is dat niet de jongeren de IC's bezetten. Sporadisch ligt er een pechgeval of iemand met onderliggend lijden. Onderliggend lijden is straks weg als de risicogroepen een prikkie hebben gehad.
Wanneer realiseer jij je eens dat:
1. Jongeren niet het issue zijn vanwege het enorm verlaagde risico
2. Besmettingen niet de doelpalen zijn maar de opnames?
Dus je hele mindset is inmiddels achterhaald met dit tempo van vaccineren.
Dat is er zeker ja.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom toch altijd weer beginnen over alles open gooien? Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat er een enorm gebied aan keuzes ligt tussen lockdown en volledig open?
Zo ver zijn we nog niet. Er gaat nog steeds 200 man per dag het ziekenhuis in.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die ouderen zijn dan inmiddels gevaccineerd. Dus krijgen geen (zware)covid meer.
Net die ouderen liggen massaal in de ziekenhuizen en de IC's nu. Maar dat doen ze dus niet meer als ze een prikkie hebben gehad.
Klaar uit over. En langzaam de maatschappij van het slot af.
Het is echt pure bullshit om langer dan dat de extra maatregelen te blijven houden. Puur crimineel inmiddels omdat de meeste grondrechten zijn en de duur wel heel lang is inmiddels.
Je quote mij, niet hem. Jij zegt: langer lockdown is beter en ik zeg: langer lockdown is minder effectief. Vanaf daar kunnen we verder.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is er zeker ja.
Echter krijg ik niet de indruk dat Red_84 doelt op een zorgvuldige opening van de samenleving.
Je ziet het gewoonweg niet en blijft volharden in je eigenwijsheid. Je praat na wat je op tv ziet van een stel papagaaien. Tunnel visie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Fuck dat beleidsgelul?
Lees jij mijn post wel of ben je gewoon standaard boos?
Ik herhaal het nog een keer: Dan moet je mee tellen dat straks de risicogroepen en ouderen gevaccineerd zijn. JUIST die groep die opgenomen worden en doodgaan. Als die groepen gevaccineerd zijn, is er geen reden meer om iedereen op te hokken. Dat is blijkbaar nu al lokaal te zien en met dit vaccinatietempo wat we nu hebben dien je het dus wel in je model op te nemen. Want dat gaat ook exponentieel hard groeien. Waar je het nu lokaal ziet, zie je het straks interlokaal en landelijk. Binnen een maand.quote:Ik heb je notabene net uitlegd dat nee, jongeren niet op de IC komen, maar dat ze wel bijdragen aan het rondgaan van het virus in de samenleving en een hogere verspreiding onder jongeren (in ruime zin, zeg <40) de besmettingen in de oudere categorieën voedt.
iets wat je niet begrijpt afdoen als beleidsgelul en dan vervolgens je eigen achterhaalde liedje weer gewoon afspelen is niet hoe het werkt.
Gaat het niet om.quote:Overigens ben ik het met je eens dat de sociale en mentale schade enorm is, en ik daag je uit een post van me te citeren waarin ik dat ontken.
De Russen kunnen niet eens genoeg vaccins voor zichzelf produceren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:27 schreef byah het volgende:
Wedden dat we na de zomer alsnog allemaal toch het Spoetnik vaccin gaan krijgen
quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tsja, het was een balans zoeken. Ik vind het lastig om te zeggen of het significant veel verschil maakt. Wil je eerst zorgen dat de zorg kan blijven draaien (minder ziekmeldingen , dus reguliere zorg kan doorgaan) of wil je voorkomen dat de opnames sneller naar beneden gaan.
De verpleegtehuizen eerst vaccineren is meer ethisch denk ik. Is het ethisch om de ouderen 'op te offeren' voor een eerdere versoepeling.
[..]
Dit is exact wat ik zeg.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus de jongeren spelen geen rol in de verspreiding van de besmettingen en het uiteindelijk besmetten van de risicogroepen?
Ja, straks wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn is de rol die jongeren daarin spelen niet meer zo relevant (want geen ziekenhuisopnamen). Dus we kunnen langzaamaan gaan versoepelen. Waarom dit versnellen, wanneer we nu op de goede weg zijn.
kun je alsnog beide gelijk hebben lijkt me.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je quote mij, niet hem. Jij zegt: langer lockdown is beter en ik zeg: langer lockdown is minder effectief. Vanaf daar kunnen we verder.
Doen we al jaren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:40 schreef popje het volgende:
Wanneer accepteren we een keer dat doodgaan bij een 80+ groep er gewoon bij hoort?
De waarheid ligt inderdaad ergens in het midden, de effectiviteit zal steeds minder worden, maar als je maatregelen langer volhoudt zorg je nog steeds (al is het een gedeelte) voor een beperking van cases.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je quote mij, niet hem. Jij zegt: langer lockdown is beter en ik zeg: langer lockdown is minder effectief. Vanaf daar kunnen we verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |