abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198294839
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Best wel lastig die R...... is dat de originele, de Britse of the incoming Zuid-Afrikaanse met wie weet de salsamix van Brazillie.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze op een R van 1,37 (met maatregelen!) komen voor de Zuid-Afrikaanse variant, terwijl die 2 keer gevonden is hier.

Door die nu onderdeel van de gecombineerde R te maken -terwijl die effectief nagenoeg niet voorkomt- verteken je het beeld van de R. Ik heb 't gevoel dat ie daarmee kunstmatig boven de 1 geduwd is in de grafieken.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:45:21 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198294840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die kan ik me ergens nog wel inbeelden. De groep is relatief klein en het voorkomt veel overlijdens. Ik stoor me er meer aan dat er geen tempo in zit en dat alles achter elkaar moet. De opstartproblemen met vaccineren hebben daar overlijdens gekost die voorkomen hadden kunnen worden. Rare discussies als patiënt A die door huisarts gevaccineerd wordt, B door instellingsarts, C door GGD, D niet en E door ziekenhuis gaat natuurlijk nergens over.
Deze is ook leuk:"

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198294848
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:46:10 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198294861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Iedereen tot de bedelstaf veroordelen en vervolgens beweren dat "the great reset" BNW is... :')
Bedelstaf? Ik dacht meer aan sterkste schouders dragen de zwaarste lasten... maar je kunt ook heerlijk met sterke schouders rijker worden en klagen over maatregelen en dat die zo vervelend zijn maar zelf ook niets willen inleveren om een eventueel tij te keren. Dat is de huidige insteek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198294865
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:40 schreef pullup het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, extreem slechte strategie is dit geweest
Maar het gaat niet om het redden van mensenlevens hoor!
pi_198294866
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja die huisartsen vond ik wel de meest onzinnige lobby... als wij niet gevaccineerd worden kunnen we niet aan het werk, wat hebben jullie dan het afgelopen jaar gedaan... :N
Ach ze hadden de sympathie en De Jonge zat al klem. Dat kan ik hem niet echt kwalijk nemen.

Het probleem is veel fundamenteler. We doen maar wat, het is totaal niet voorbereid. Het komt nu pas echt op stoom. We hadden totaal geen plan. En dat heeft niks met leveringsaantallen te maken.
zie email 27 oktober
pi_198294872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Deze is ook leuk:"

[ afbeelding ]
Dat zijn dus zo'n 600.000 mensen die nu al gevaccineerd hadden kunnen zijn. Doordat het van 2 weken terug is hadden die vaccinaties zelfs nu al effectief kunnen zijn voor die mensen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 22:47:05 ]
pi_198294888
Je was een verantwoordelijk persoon, al 10 jaar op de top van de apenberg, en wilde toch nog meer macht...Deze macht dan zo goed mogelijk inzetten in het belang van iedereen.

Je vraagt de mensen om je heen.
Wat wil je dat ik met deze macht doe?

OMT: Dit, dat, zus, zo

Rutte: Wat wil je dat ik doe?

Kinderen: Wanneer wordt het weer normaal?

Rutte: Ja..de situatie is nog zorgelijk.

Niemand weet het, want ze hebben er niet lang genoeg over nagedacht. Ze denken aan allerlei kortstondige dingen, en ze zijn grotendeels tegenstrijdig en verwarrend, omdat ze niet goed doordacht zijn.

Je zult een constante drang voelen om altijd de controle te hebben.

Geen moment vrij.
Je kunt niet met een paar vrienden in het park zitten, of onschuldig naar de film gaan, of gewoon gaan zitten en ontspannen en een zelfgecontroleerd feestje houden bij het zwembad, met je kinderen.

Wat een pauper ben je dan, totaal beroofd, omdat je de touwtjes in handen wilt hebben.

Iemand die zoveel macht wil is gefrustreerd in zijn liefdesleven. Als je wordt afgewezen, heeft een mens een natuurlijke neiging om macht te zoeken als vervanging. Het is alsof je een slecht humeur hebt, om meer macht te zoeken na een teleurstelling.

Mijn God, Corrie leeft, kijk naar de statistieken! Het heeft een eigen wil, ik heb er geen controle over..

Je zou graag een relatie met zoiets willen hebben, want het zou nooit saai zijn en je zou toch echte genegenheid voelen.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:47:06 #34
346939 Janneke141
pi_198294890
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Civilisatie is ook de waan van de dag. Of zo.
Maar het ging toch om de ziekenhuizen? Of hebben we dat inmiddels weer veranderd?

Daarnaast valt er ook nog wel een rekensommetje te maken op gewonnen levensjaren.
pi_198294918
Waarom mochten de RIVM modellen niet openbaar?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198294919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind machtsmiddel een wat onprettig woord, ik geloof namelijk niet dat dit kabinet dat doet uit machtswellust of iets dergelijks. Ze handelen wel degelijk uit wat zij denken dat het landsbelang is. Maar in het mechanisme dat je beschrijft kan ik je heel goed volgen.
Bij zo'n Grapperhaus kan ik me niets anders dan pure machtswellust voorstellen wanneer het om zijn drijfveren gaat. Machtswellust en een hekel aan de hedonistische levensstijl van jongeren die maar naar clubs en festivals gaan ipv dat ze braaf met de handjes boven de dekens om 20:00 in bed liggen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198294953
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bedelstaf? Ik dacht meer aan sterkste schouders dragen de zwaarste lasten... maar je kunt ook heerlijk met sterke schouders rijker worden en klagen over maatregelen en dat die zo vervelend zijn maar zelf ook niets willen inleveren om een eventueel tij te keren. Dat is de huidige insteek.
Maar hoeveel lasten kunnen de sterkste schouders dragen? Vrienden van me die restaurants hebben zijn zo diep het rood in aan het gaan dat ze dat nooit meer terug kunnen betalen.

Niets willen inleveren is wel makkelijk gezegd. Ik wil best inleveren, ik heb ook flink ingeleverd vorig jaar en dit jaar, maar ik wil wel voor mijn gezin kunnen blijven zorgen. Het moment dat dat in het geding komt kies ik voor mezelf, en ik denk dat iedereen dat doet.
pi_198294959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:45 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Ja. Ik heb het al vaker geroepen. Maar hier heeft de elite een uitzondering voor zichzelf gecreëerd. Er is werkelijk geen enkele aanleiding om dit als essentieel te beschouwen.

Kan prima via zoom of je neemt het een paar uur eerder op.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:50:34 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198294968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom mochten de RIVM modellen niet openbaar?
Omdat dan de terrassen weer open moeten 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198294977
quote:
De winnaars van dit beleid zijn juist de sterkste schouders en de verliezers de zwakste. Daar doet een beetje herverdelen niets aan.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198294980
quote:

[..]

Tja ik ben niet zo van het communisme. Hard werken moet ook gewoon lonen.
zie email 27 oktober
pi_198294998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:51 schreef nostra het volgende:

[..]

De winnaars van dit beleid zijn juist de sterkste schouders en de verliezers de zwakste. Daar doet een beetje herverdelen niets aan.
Kan iemand uitleggen wat de sterkste schouders zijn en wat de zwakste schouders zijn? Wanneer zit je in de groep 'sterkste' en wanneer in de groep 'zwakste'?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2021 22:52:03 ]
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:52:25 #43
236264 crew  capricia
pi_198295015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, als ze het maar voor kwetsbaren/ouderen gebruiken maar er valt in die categorie natuurlijk wel veel meer te winnen qua gewonnen levensjaren en helemaal qua kwalitatieve gewonnen levensjaren. Als je daarmee een hoop mensen van de IC af kunt houden dan natuurlijk ook lang moeten revalideren etc.
Sorry. Ik ga ver met mensen mee. Maar dit zegt mij niets. Hoeveel 80 of 90 plussers gaan naar een ziekenhuis of IC opname?
En besef je wel dat iemand van 70 of 80 gewoon nog 10 jaar te leven heeft aan vooruitzicht? :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198295035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Bij zo'n Grapperhaus kan ik me niets anders dan pure machtswellust voorstellen wanneer het om zijn drijfveren gaat. Machtswellust en een hekel aan de hedonistische levensstijl van jongeren die maar naar clubs en festivals gaan ipv dat ze braaf met de handjes boven de dekens om 20:00 in bed liggen.
Je weet dat hij een van de ministers was die de avondklok heel lang heeft tegen gehouden?
zie email 27 oktober
pi_198295048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb 't gevoel dat ie daarmee kunstmatig boven de 1 geduwd is in de grafieken.
Dat debunk draadje een topic terug was erg verhelderend. Ik krijg de laatste tijd een beetje een vieze smaak in m'n mond bij het RIVM. Ik vertrouw ze ook niet helemaal meer. Kan het niet duiden, maar sommige dingen zijn gewoon heel vreemd.

Ik zeg doe gewoon alles openbaar, de modellen etc. en laat er eens andere experts naar kijken en doorrekenen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:54:26 #46
346939 Janneke141
pi_198295054
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat ik economisch niet zo goed onderlegd ben. Voor mijzelf zijn economische doelen altijd ondergeschikt aan gezondheid, vooral in een rijk land als nederland.

Daarmee wil ik geen persoonlijk leed belachelijk maken en is het een stuk lastiger als je naar individuele getallen gaat kijken. En dingen op een weegschaal leggen is ook heel moeilijk wat is erger voor een groenteboer zijn winkel verliezen of zijn moeder... bijvoorbeeld. Mijn intuitie zegt zijn moeder, en als een crises over gaat moet een winkel wel weer in de opties zitten, zijn moeder krijgt hij nooit terug.
Misschien vind je het interessant om dit artikel eens te lezen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/25/27-februari-2020-a4033291

Er gebeurt wel wat meer dan alleen een paar failliete groenteboeren.
pi_198295059
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Sorry. Ik ga ver met mensen mee. Maar dit zegt mij niets. Hoeveel 80 of 90 plussers gaan naar een ziekenhuis of IC opname?
En besef je wel dat iemand van 70 of 80 gewoon nog 10 jaar te leven heeft aan vooruitzicht? :D
IC weinig, maar verpleegafdelingen des te meer. Ongeveer 10.000 opnames totaal in de groep 80+

Moet je voorstellen hoeveel opnames dat zijn op het totaal, in een beperkte groep mensen (want een groot deel wordt behandeld in verpleeghuizen/verzorgingslocaties). Daarom moeten die als een malle gevaccineerd worden, dat voorkomt veel doden (en veel ziekenhuisopnames).
pi_198295060
quote:

[..]

Als modaal verdienende Nederlander zul je nooit rijk worden. En nee, ik ben niet bereid in te leveren. Er zijn genoeg mensen in de samenleving waar veel meer te halen valt. De risicogroepen zelf bijvoorbeeld.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198295068
Ik wil wel even melden dat ik het opmerkelijk vind hoe de stemming in dit topic gedraaid is de afgelopen maanden. In het verleden meed ik dit topic meestal vanwege de enorme doemsfeer die er hing. Eigenlijk was de sfeer toen het tegenovergestelde van nu: De overheid was niet streng genoeg, en elk doemverhaal van Twitter werd hier haastig gedeeld. Als er een dag wat hogere cijfers werden gemeld dan was er direct sprake van een nieuwe golf etc. Ik was eigenlijk bijna alleen nog te vinden in het positiviteitstopic.

Sinds de overheid helemaal is doorgeslagen en ze maar blijven herhalen dat "over twee weken echt de golf eraan komt" en "de avondklok echt heel veel effect heeft" kan ik mij veel meer vinden in de comments van de meerderheid hier, waar er een soort gezamenlijke strijd tegen het angstbeleid heerst (zonder door te slaan naar Wappie niveau).
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:55:54 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198295074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar hoeveel lasten kunnen de sterkste schouders dragen? Vrienden van me die restaurants hebben zijn zo diep het rood in aan het gaan dat ze dat nooit meer terug kunnen betalen.

Niets willen inleveren is wel makkelijk gezegd. Ik wil best inleveren, ik heb ook flink ingeleverd vorig jaar en dit jaar, maar ik wil wel voor mijn gezin kunnen blijven zorgen. Het moment dat dat in het geding komt kies ik voor mezelf, en ik denk dat iedereen dat doet.
Nouja als volledig theoretisch de mensen die naar de restaurants van jouw vrienden gingen gewoon betaalden wat ze anders zouden betalen, en die restaurants dat aan de producenten van levensmiddelen en die weer aan hun producenten etc. terwijl er een lockdown was... dan was er niets aan de hand.

Wat er nu gebeurd is dat er in het vestzak borstzak domino systeem een blokje mist... waar dat blokje mist hoopt geld zich op maar het komt niet meer bij de restaurant houders terecht. Daarom stelde ik vorig jaar april of mei al voor om een soort heffing te doen op mensen die thuis of op het werk nog gewoon kunnen werken en die evenredig te verdelen over de mensen die niet meer kunnen werken. Dan maak je een artificieel dominosteentje waar door de economische borstzak vestzak parade door blijft lopen en het probleem minder groot is.

Maar dit is allemaal economie van een natte sok en dit is ook een van de redenen dat ik economie helemaal niet begrijp want er wordt gewoon overal geld verzonnen en rondgepomt maar als de fiets van economie even iets langzamer beweegt valt ie om... wat opzich al een gek gegeven is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')