SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Maar niets wijst er op dat de avondklok als wisselgeld gebruikt gaat worden voor open winkels en horeca. Alles wijst er juist op dat er compleet niks gaat veranderen, het kabinet is al aan het voorsorteren met de nodige doem berichten van het RIVMquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef capricia het volgende: Ik verbaas me hoe zeer die avondklok hier belangrijk is. Kijk naar de landen om je heen. Waar een avondklok geldt, maar de winkels en de horeca wel open kan zijn.
Of het realistisch is, weet ik niet. Maar het toont in ieder geval iets van ambitie.quote:
Maar is er aan de viruskant nog wel meer ruimte voor schade. Of zijn er methodes die wel beide kanten ontzien... Deze regering durft ook niet de mensen die weinig last ondervinden van deze pandemie meer direct mee te laten dragen in de economische schade. Mensen die nog wel salaris hebben leveren weinig salaris in, alleen in de voetbal wereld heb ik over inleveren van salaris gehoord, maar alleen voor eigen organisatie. Je kunt ook aan de andere kant de boel verlichten zonder gelijk open te gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
Door maatregelen te laten vallen zal er aan de viruskant wel meer schade ontstaan, ja. Daar staat tegenover dat je de schade aan de andere kant verkleint. En dat staat nog los van de maatregelen waarvan het effect sowieso al discutabel is.
Ik heb begrepen dat deze week het datapunt voor dé grafiek ontbreekt? Ik vind dat toch wel wat dubieus als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Maar niets wijst er op dat de avondklok als wisselgeld gebruikt gaat worden voor open winkels en horeca. Alles wijst er juist op dat er compleet niks gaat veranderen, het kabinet is al aan het voorsorteren met de nodige doem berichten van het RIVM
De R.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:34 schreef Ronald het volgende:
[..]
Maar niets wijst er op dat de avondklok als wisselgeld gebruikt gaat worden voor open winkels en horeca. Alles wijst er juist op dat er compleet niks gaat veranderen, het kabinet is al aan het voorsorteren met de nodige doem berichten van het RIVM
Er zijn zo'n 2,4 miljoen mensen die 70+ zijn en nog eens 1,4 miljoen 60+. Daarnaast nog eens zo'n 1 miljoen die tussen de 18 en 60 zijn en in een risicogroep zitten. Dat zijn effectief 4,8 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan vergeet je dat zo'n virus ook vermeerderd en dat het buiten houden van een virus van ouderen en zwakke groepen lastiger wordt naarmate er meer virus rondwaart, zelfs met lockdown krijgen er veel ouderen en zwakkeren ziek. Dat wordt niet minder als de maatregelen voor de rest van de maatschappij opgeheven worden....
Het is meer en meer m'n indruk dat de avondklok er niet moest komen omdat men werkelijk in de effectiviteit ervan geloofde, maar zodat deze als leverage kon dienen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee nee niks.
Dit was een expliciete belofte om een twijfelende kamer over de streep te trekken. Er wordt rondom die avondklok politieke chantage gepleegd.
Vanuit het oogpunt van het OMT en de regering niet. En ik heb het idee dat jij ongeveer door dezelfde ogen kijkt. Maar er zijn uiteraard meerdere invalshoeken denkbaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar is er aan de viruskant nog wel meer ruimte voor schade.
Ja die huisartsen vond ik wel de meest onzinnige lobby... als wij niet gevaccineerd worden kunnen we niet aan het werk, wat hebben jullie dan het afgelopen jaar gedaan...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
De ziekenhuizen waren overigens een stuk leger geweest als we die eerste miljoen vaccinaties aan mensen tussen de 65 en 75 hadden gegeven, in plaats van aan huisartsen en mensen van 100. Maar dat terzijde.
Helemaal mee eens, extreem slechte strategie is dit geweestquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
De ziekenhuizen waren overigens een stuk leger geweest als we die eerste miljoen vaccinaties aan mensen tussen de 65 en 75 hadden gegeven, in plaats van aan huisartsen en mensen van 100. Maar dat terzijde.
Avondklok naar 7 uur: Jullie wilden zo graag dat de horeca open ging, dit is de manier waarop het kan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is meer en meer m'n indruk dat de avondklok er niet moest komen omdat men werkelijk in de effectiviteit ervan geloofde, maar zodat deze als leverage kon dienen.
Jullie willen de scholen open, maar dan moet de avondklok blijven
Jullie willen naar de kapper, maar dan moet de avondklok blijven
Avondklok weg? Zucht, vooruit dan, maar dan kunnen x en y nog echt niet open hoor!
Hoe meer maatregelen je neemt, hoe meer je ze als ware het kaarten tegen elkaar kunt uitwisselen en -onderhandelen. Het is een machtsmiddel, en vandaar ook dat deze zo fel door het kabinet wordt bevochten.
Iedereen tot de bedelstaf veroordelen en vervolgens beweren dat "the great reset" BNW is...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar is er aan de viruskant nog wel meer ruimte voor schade. Of zijn er methodes die wel beide kanten ontzien... Deze regering durft ook niet de mensen die weinig last ondervinden van deze pandemie meer direct mee te laten dragen in de economische schade. Mensen die nog wel salaris hebben leveren weinig salaris in, alleen in de voetbal wereld heb ik over inleveren van salaris gehoord, maar alleen voor eigen organisatie. Je kunt ook aan de andere kant de boel verlichten zonder gelijk open te gaan.
Ik vind machtsmiddel een wat onprettig woord, ik geloof namelijk niet dat dit kabinet dat doet uit machtswellust of iets dergelijks. Ze handelen wel degelijk uit wat zij denken dat het landsbelang is. Maar in het mechanisme dat je beschrijft kan ik je heel goed volgen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is meer en meer m'n indruk dat de avondklok er niet moest komen omdat men werkelijk in de effectiviteit ervan geloofde, maar zodat deze als leverage kon dienen.
Jullie willen de scholen open, maar dan moet de avondklok blijven
Jullie willen naar de kapper, maar dan moet de avondklok blijven
Avondklok weg? Zucht, vooruit dan, maar dan kunnen x en y nog echt niet open hoor!
Hoe meer maatregelen je neemt, hoe meer je ze als ware het kaarten tegen elkaar kunt uitwisselen en -onderhandelen. Het is een machtsmiddel, en vandaar ook dat deze zo fel door het kabinet wordt bevochten.
Best wel lastig die R...... is dat de originele, de Britse of the incoming Zuid-Afrikaanse met wie weet de salsamix van Brazillie.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
De R.
(Zolang er niet voldoende gevaccineerd is dan hè)
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Die kan ik me ergens nog wel inbeelden. De groep is relatief klein en het voorkomt veel overlijdens. Ik stoor me er meer aan dat er geen tempo in zit en dat alles achter elkaar moet. De opstartproblemen met vaccineren hebben daar overlijdens gekost die voorkomen hadden kunnen worden. Rare discussies als patiënt A die door huisarts gevaccineerd wordt, B door instellingsarts, C door GGD, D niet en E door ziekenhuis gaat natuurlijk nergens over.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
De gemixed one.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Best wel lastig die R...... is dat de originele, de Britse of the incoming Zuid-Afrikaanse met wie weet de salsamix van Brazillie.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik economisch niet zo goed onderlegd ben. Voor mijzelf zijn economische doelen altijd ondergeschikt aan gezondheid, vooral in een rijk land als nederland.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van het OMT en de regering niet. En ik heb het idee dat jij ongeveer door dezelfde ogen kijkt. Maar er zijn uiteraard meerdere invalshoeken denkbaar.
Misschien moet de Rijksoverheid dit verhaal eens gaan vertellen en daar perspectief aan hangen. In plaats van het huidige “nog even doorbijten” gelul.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 2,4 miljoen mensen die 70+ zijn en nog eens 1,4 miljoen 60+. Daarnaast nog eens zo'n 1 miljoen die tussen de 18 en 60 zijn en in een risicogroep zitten. Dat zijn effectief 4,8 miljoen mensen.
Na de vaccinatie van die groepen heb je bijna iedereen die hevige effecten van deze ziekte kan ondervinden te pakken. Er zullen er nog steeds zijn, maar die overspoelen de zorg niet.
Er zijn op dit moment zo'n 1,3 miljoen vaccinaties gezet. Laten we zeggen dat 1 miljoen daarvan effectief in deze groep belandt is, een aantal zijn op wat dubieuze plekken terecht gekomen. de Jonge heeft gezegd dat eind maart nog een miljoen vaccinaties gezet zijn, dan zit je dus op 2 miljoen vaccinaties en heb je heel 70+ gehad.
70+ heeft net zo veel ziekenhuisopnames gehad als alle andere leeftijden daaronder bij elkaar opgeteld, dus dan ben je een heel grote druk op de verpleegafdeling kwijt. 60+ zijn er daarna nog zo'n 1,4 miljoen.
Met 500.000 vaccins die per week geleverd worden heb je dus in 3 weken die hele groep gevaccineerd. Dat houdt in dat je de derde week april die hele groep gehad hebt. Twee weken daarna ook de 18-60 in risicogroep.
Dat houdt in dat de eerste week van mei vrijwel iedereen die in het ziekenhuis kan belanden gevaccineerd is, en dan ga ik alleen uit van Pfizer, want dat is de enige waar het vrij zeker van is dat ze leveren.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, als ze het maar voor kwetsbaren/ouderen gebruiken maar er valt in die categorie natuurlijk wel veel meer te winnen qua gewonnen levensjaren en helemaal qua kwalitatieve gewonnen levensjaren. Als je daarmee een hoop mensen van de IC af kunt houden dan natuurlijk ook lang moeten revalideren etc.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Civilisatie is ook de waan van de dag. Of zo.
Juist.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 2,4 miljoen mensen die 70+ zijn en nog eens 1,4 miljoen 60+. Daarnaast nog eens zo'n 1 miljoen die tussen de 18 en 60 zijn en in een risicogroep zitten. Dat zijn effectief 4,8 miljoen mensen.
Na de vaccinatie van die groepen heb je bijna iedereen die hevige effecten van deze ziekte kan ondervinden te pakken. Er zullen er nog steeds zijn, maar die overspoelen de zorg niet.
Er zijn op dit moment zo'n 1,3 miljoen vaccinaties gezet. Laten we zeggen dat 1 miljoen daarvan effectief in deze groep belandt is, een aantal zijn op wat dubieuze plekken terecht gekomen. de Jonge heeft gezegd dat eind maart nog een miljoen vaccinaties gezet zijn, dan zit je dus op 2 miljoen vaccinaties en heb je heel 70+ gehad.
70+ heeft net zo veel ziekenhuisopnames gehad als alle andere leeftijden daaronder bij elkaar opgeteld, dus dan ben je een heel grote druk op de verpleegafdeling kwijt. 60+ zijn er daarna nog zo'n 1,4 miljoen.
Met 500.000 vaccins die per week geleverd worden heb je dus in 3 weken die hele groep gevaccineerd. Dat houdt in dat je de derde week april die hele groep gehad hebt. Twee weken daarna ook de 18-60 in risicogroep.
Dat houdt in dat de eerste week van mei vrijwel iedereen die in het ziekenhuis kan belanden gevaccineerd is, en dan ga ik alleen uit van Pfizer, want dat is de enige waar het vrij zeker van is dat ze leveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |