abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:31:46 #301
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198294512
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar een zachte lockdown hebben we ook geprobeert en dat werkt ook niet... welk alternatief hou je dan over, tegen de ouderen en zwakkere zeggen nou sorry het lukt ons niet leuk je gekent te hebben....
Of het werkt of niet hangt van je definitie van werken af.

Beleidsmatig komt het er al vele maanden op neer dat alle ballen op de virusbestrijding gaan. Ten koste van alles willen we voorkomen dat coronapatiėnten niet geholpen kunnen worden - code zwart in de ziekenhuizen moet voorkomen worden. In dat proces ontstaat code zwart op allerlei andere plekken - en blijkbaar is dat allemaal geoorloofd. Daar ageer ik tegen, en al tijden. We maken een schade-afweging, en die afweging is veel te eenzijdig.

Door maatregelen te laten vallen zal er aan de viruskant wel meer schade ontstaan, ja. Daar staat tegenover dat je de schade aan de andere kant verkleint. En dat staat nog los van de maatregelen waarvan het effect sowieso al discutabel is.

Je gaat met je 'niet zeiken en nog een paar maanden volhouden' echt te makkelijk voorbij aan de staat waar veel mensen, bedrijven, organisaties en verenigingen op dit moment verkeren. Dat gaat gewoon niet meer. Of dat wel of niet terecht is, is daarbij niet zo'n heel relevant vraagstuk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 2 maart 2021 @ 22:36:05 #302
236264 crew  capricia
pi_198294599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee nee niks.

Dit was een expliciete belofte om een twijfelende kamer over de streep te trekken. Er wordt rondom die avondklok politieke chantage gepleegd.
Ik begrijp je argument.
Over twee weken kunnen we weer stemmen.
In deze reeks kan ik mij nog goed herinneren dat een aantal vaste bezoekers er van uit gingen dat er helemaal geen verkiezingen plaats zouden vinden. Een soort coupe van Rutte en co.

Als je dogmatisch in deze zaak zit, dan is zo'n strenge correcte partij wellicht wat voor je.
Behalve dat ze vaak ook religieus zijn. Maar goed. Je moet altijd ergens water bij de wijn doen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')